Keresés

Hirdetés

!!! SZERVERLEÁLLÁS, ADATVESZTÉS INFORMÁCIÓK !!!
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!

Új hozzászólás Aktív témák

  • apach

    senior tag

    válasz fbandy72 #5897 üzenetére

    ezt hol tudom állítani?

    repr="x" Ez a kerék fizikája, teste vagyis hogy ne lehessen átmenni rajta. pl. repr="0>1"

    editorban nem lehet valahol? nem nézted? ugyanis a dualos gépeknél a többségénél, a dualos részen át lehet menni. :( csak a Fő kerekeken nem.

  • őstag

    őstag

    válasz fbandy72 #5897 üzenetére

    mindamellett nagyon jó egy ilyen összefoglaló :R ,
    jó lenne ha mindenki kiegészítené a az egyes értékek hangolásával kapcsolatos konkrét gyakorlati tapasztalataival
    és a végén mehetne az első hozzászólásba

  • őstag

    őstag

    válasz fbandy72 #5897 üzenetére

    Néhány pontosítás, mert a gyakorlatban lényegesen bonyolultabb a változtatások közötti helyes egyensúly megtalálása.

    "suspTravel = "0.2" Ez az érték az utazási rugózás, felfüggesztés."

    Ezt inkább rugóútnak kéne fordítani. Ha nagyobb akkor magasabban is lesz a gép és jobban billeg minden irányban de jobban el is nyeli az egyenetlenségeket, kevésbé pattog. Szorosan összefügg a rugó keménységével. A középutat kell megtalálni, mert túl lágy és hosszú rugóúttal ha üresen jó is, a ráakasztott eszközök jelentősen megváltoztatják a gép mozgását, akár irányíthatatlan is lehet. Ha meg túl rövid és kemény akkor pattog. A pattogás ellensúlyozására például lehet növelni a tömeget. De sajnos ez sem ilyen egyszerű. Ha a teljes tömeget növeljük editorban akkor a gép alakjától függően a borulékonyság is megnő. Ha csak az xml.ben a kerekek tömegét növeljük az kevesebb hátránnyal jár. Ugyanakkor bármelyik módon növeljük a tömeget, az azonnal hatással lesz a gyorsulásra, lassulásra, végsebességre. Ráadásul az irreálisan nagy tömeggel mozdony szerűen stabillá válik, ami szintén zavaró egy közúti járműnél.

    "brake force Ez a motor nyomatéka, ez függ a gép tömegétől"

    Helyesen ez a motor fékező ereje, magyarul motorféknek mondjuk és a játékban úgy működik, hogy ha nem nyomunk se gázt se féket akkor ez határozza meg a lassulást. És nem az érték függ a gép tömegétől. Az összefüggés az, hogy nagyobb tömeg esetén azonos értéknek kisebb a hatása (kevésbé lassul, mint egy kisebb tömegű) Ez pont így van a valóságban is. Ugyanakkor az xml -ben van külön sor gyorsulásra/lassulásra ami szintén hatással van a lassulásra.

    "forwardGearRatio = "2.5" Ez határozza meg a jármű gyorsulását."

    Ez részben igaz, de ennél többről van szó.
    Ez az előremeneti áttétel, minél kisebb annál nagyobb a végsebesség ugyanakkor csökken a vonóerő és így a gyorsulás is. Ha növeljük akkor pont fordítva változik a két dolog. De önmagában nincs értelme állítani mert ha nincs elég nyomaték akkor nem fogja elérni a beállított maximális fordulatszámot és így nem éri el a végsebességet sem. Csak nyomatékkal együtt van értelme változtatni.
    Egyébként a "2.5" 2013 -as gépeknél nagyon extrém érték.
    17 -25 között van az átlag.

    "rpmFadeOutRange = "20" Ez a max. sebesség Km/h."

    Helyesen ez nem azt jelenti, hogy 20km/h lesz a maximális sebesség, adott fordulatszámnál elérhető sebességet szabályozza (aminek elérésekor mintegy leszabályoz a motor), de ezt az értéket egyáltalán nem kell változtatni

    "<torque A fordulatszám és nyomaték aránya."

    Nem. Ez konkrétan a nyomaték, csak mindig társul mellé fordulatszám érték, tehát az adott fordulaton lesz akkora a nyomaték.
    Ez a legbonyolultabb része az egésznek. A hülyén mozgó modok általában itt vannak elszúrva. 2013 -as gépeknél elég egy érték a minimum és egy a maximum fordulatszámhoz. Ha a maximális fordulathoz tartozó nyomaték túl kicsi, akkor nem fogja kiforogni magát és nem éri el a végsebességét. Ha túl nagy akkor pedig nagyon hamar felgyorsul. Ezt próbálgatással lehet csak beállítani, nagy szerepe van a gép tömegének is, ideértve a kerekek tömegét is, ami külön is változtatható. Előbb a tömeget kell rendbe tenni.
    Ha önmagában növeljük a nyomatékot, akkor megnő a gyorsulás is. Ezt külön sorban is tudjuk változtatni
    <accelerationSpeed maxAcceleration="0.25"
    Itt lehet kompenzálni a nyomaték növelésből adódó gyorsulást, de az extrém változtatásokat nem tudja ellensúlyozni, mert nem lesz egyenletes a gyorsulás a teljes tartományban (ami nem lenne baj, mert induljon kicsit fürgébben és fokozatosan érje el a végsebességet, csak sajnos pont fordítva szokott lenni, nehezen indul de a vége felé már jobban gyorsul)

    Konkrét példát nézve, ha meg akarjuk növelni egy jármű végsebességét, akkor ennek a legegyszerűbb módja ha a nyomaték értéknél szereplő maximális fordulatszámot megemeljük.
    <torque rpm="2140" torque="1"/>
    Ez szűk határokon belül (100-200 fordulat) még rendben is van, de a megnövelt fordulathoz a motor hangjának is változni kéne (ez is állítható csak máshol, a hang bejegyzéseknél a pitchMax értékkel), különben nagyon zavaró lesz, hogy a hang és a látvány nincs szinkronban, kb mint egy robogónál.
    Növelhető a végsebesség úgy is, ha az előremeneti áttételt csökkentjük. De ez a bonyolultabb mód, mert itt kompenzálni kell a nyomaték vesztést a nyomaték növelésével, ugyanakkor a gyorsulást is újra kell hangolni.
    Remélem a példából látszik, hogy összefüggésekről van szó és nem érdemes egyszerűen belepiszkálni valamibe, anélkül, hogy tudnánk milyen hatással lesz egyéb tulajdonságok változására.

  • pokers

    senior tag

    válasz fbandy72 #5897 üzenetére

    Köszi :R
    És mi a helyzet az összkerék kormányzású gépekkel?
    Azért kérdezem, mert rájöttem, hogy a Claas Scorpion rakodó első kereke nem fordul annyit, mint a hátsó, de a tekeredési idő ugyan annyi, így első kormányzásnál van egy kis késés, ezért megyek neki mindennek. (remélem érthetően írtam, mi a probléma)

    Azt hol tudom állítani, hogy kanyarodás közben csökkentse a sebességet? Vannak olyan trakik, amik full gázon teljesen alászedve visszaveszi a sebességet.

Új hozzászólás Aktív témák