Új hozzászólás Aktív témák

  • H_András

    tag

    Kb. hatvan óra játékidő után elég vegyes érzelmeim vannak.. a legtöbb negatívumot már sokan leírták, borzalmas a visszalépés a dialógusoknál, és a történetmesélésnél, kb olyan szinten nem érdekel a fősztori, hogy épp csak annyit haladtam vele, amennyit véletlenül sikerült.. ezek zavarnak engem is a legjobban, ezért sztem bukta lesz az év játéka díj. A posztapokaliptikus hangulat persze odaba.., pedig féltem a harmadik rész és a Vegas után nehéz lesz újat mutatni. 200 éves álom után ébredve egy elpusztított világra.. azért van ebben lehetőség, és van benne bőven tartalom. Ahogy próbálták ezt az elméletileg végtelen szintlimitet megvalósítani, az már nem annyira sikeres. Az rendben van, hogy ha kipucolok egy helyszínt, legyen az bármilyen, utána életszerű mondjuk, hogy valaki vagy valami idővel visszaköltözik, és újra ha arra járok, lehet megint gyilkolászni. Az viszont nem, hogy az ismétlődő pucold ki, szerezd meg questek idővel unalomba fulladnak, már csak azért is, mert ha én random barangolok, és leölöm x helyen az x számú szupermutánst csak úgy, később ugyanoda visszamenve küldetés keretén belül minden ugyanott van.. ajtók visszazárva, ládákban loot, ellenfelek ugyanazok. Ez nem túl életszerű, már ha beszélhetünk ilyesmiről egy elképzelt jövőbeni vízióban. Elegánsabb megoldás lett volna pl, ha én mint egyszeri kalandor kiírtom pl a mutánsokat, akkor ezen felbátorodva a raiderek pl birtokba veszik a területet idővel, vagy bárki bármi más. Így változatosabb és random lehetett volna a világ is, nincs ismétlődés, nyilván érdekesebb visszamenni ugyanoda, így kitolva a játékidőt, stb. Az meg hogy többen is írták, hol lehet xp-t farmolni, hogy elmegyünk egy katonai bázisra, lelövünk mindenkit, aztán alszunk, majd visszamegyünk és újra előlről.. hát, ez sztem a játék megcsúfolása és hatalmas önbecsapás. Így fejlődni sztem totálisan megöli a játékélményt. Én azért veszek játékot, hogy élvezzek minden vele töltött időt, nem azért hogy minél előbb húdeűberbrutál legyek, és egy 10 mm-es pisztollyal szemen lőjek 200 méterről egy deathclawot... A folyamatos és reális fejlődést, az rpg lényegét megölték ezzel. Ez egy kegyetlen világnak kéne legyen, ahol kilépve a fényre, kezdetben még bántja a szemünket a napfény is, az első városban már a szakadt kék vault pizsis hátsónkra nem szabadna power armort rakni az első pár küldetésen,.. ez milyen dolog már?! Majd ha felfedeztünk ezt-azt, megértettük a körülöttünk zajló eseményeket, behízelegtük - begyilkoltuk - beloptuk stb. magunkat a szanaszét boldoguló mindenféle közösségbe, és eldöntöttük pl hogy mit is szeretnénk csinálni... ennek hosszú folyamatnak kéne legyen, abban a 300 órás játékidőben amit beígértek.. ne azzal töltsek ennyi játékidőt, hogy végtelenített monoton questeket csináljak mindenféle értelem nélkül, csak azért, hogy a perkjeim ily módon maxolhassam csak azért hogy meglegyen. ez nagyon kiábrándító. A simsityt nem értékelem, újdonság, jó móka, de ez sem ad hozzá annyit a játékhoz, amikor az alap rpg vonal és élmény nem teljes...
    Ettől függetlenül persze a játék kötelező darab, és omg meg minden, de nagyon nem jó irányba megy a széria... vagy csak túl sokat vár az ember egy negyedik résztől.. persze, az előzőek magasra is tették a mércét, de éppen ezért ennek nagyon nagyot kellett volna szólnia, minden tekintetben.Ezért felemásak az érzéseim...

Új hozzászólás Aktív témák