Hirdetés

2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  PC játékok  »  Fallout 4

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2016-08-13 17:05:15

LOGOUT.hu

A Fallout 4 egy poszt-apokaliptikus szerepjáték, ami a többszörös díjnyertes Fallout 3 és Elder Srcolls: Skyrim játékok alkotóinak legújabb játéka, mely 2015. november 10-én jelent meg Xbox One, Playstation 4 és PC platformokra. A sorozat főbb kiadásai tekintetében ez a rész az ötödik, amellyel a Bethesda Games Studios új területeket kíván meghódítani a nyitott világú játékok terén.
A játék a Fallout játékok történetének legmeghatározóbb napján, a Nagy Háború idején veszi kezdetét, de egy váratlan esemény következtében egy nukleáris háború sújtotta világban találjuk magunkat több, mint kétszáz évvel később. Az események helyszíne ezúttal az Államközösség (The Commonwealth), ami Bostont és a titokzatos Intézetet (Institute) foglalja magába. A játék eseményei a Fallout 3 után tíz, és a New Vegas után hat évvel zajlanak.

Visszatér a klasszikus SPECIAL rendszer, ami a karakterfejlesztés első számú jellemzőiért felelős.

Strength: Az erő befolyásolja a teherbírást és a közelharci támadások erejét.
Perception: Az észlelés hatással van a célzás pontosságára VATS rendszerben.
Endurance: Az állóképesség a maximális életerőt és a sprintelés hatását kezeli.
Charisma: A karizma a meggyőzésre és a kedvezőbb kereskedésre van hatással.
Intelligence: Nagyobb intelligenciával több tapasztalati pont szerezhető.
Agility: A mozgékonysággal több Akciópont és jobb lopakodási képesség jár.
Luck: Szerencsével gyorsabban nő a Critical bar és nagyobb eséllyel találunk jobb zsákmányt.

A SPECIAL nemcsak szintlépéssel fejleszthető. Minden főbb jellemzőhöz tartozik egy Vault-Tec Bólogatós Figura, ami végleg +1-el növeli az értékét, ami így akár 10 fölé is nőhet.
Míg a Vault-Tec bólogatós figura véglegesen, egyes eszközök ideiglenes bónuszokat adhatnak egy-egy jellemzőhöz, ezek lehetnek ételek, vagy akár ruhadarabok is.
A SPECIAL befolyásolja a karakter másodlagos jellemzőit is.

Akciópontok (Agility): Ez határozza meg, hány lövésre vagy képes VATS rendszerben. Célzáskor a levegő visszatartása vagy az erős közelharci támadás is akciópontot igényelnek.
Életerőpontok (Endurance): Az életerő mennyisége szabályozza, mennyi sebzést képes elviselni a karakter, mielőtt meghal. Az életerőpontot csökkenti az elszenvedett sugárzás.
Teherbírás (Strength): A karakter teherbírása korlátozza, mekkora súlyt képes magával cipelni, mielőtt túlterhelődik. Ekkor a karakter mozgása lassul és nem képes gyorsutazásra.
Ellenállások: Különböző típusú támadások (ballisztikus, sugárzás és energia) vagy környezeti hatások elleni ellenállás.

Minél nagyobb pontszám oszlik el egyes SPECIAL jellemzőn, annál több képességre (PERK) tehetünk szert a hozzá tartozó képességfán.
Minden szintlépéssel képzettségpontot kapunk, amit egy képességre vagy egy jellemző további bővítésére költhetünk.
Új képességek vagy azok fejlesztéseinek követelményei vannak, aminek meg kell felelni a fejlesztéshez.
A képességek első szintjeit csak a jellemző befolyásolja.

Egyes képességek nem érhetők el karakterfejlődéssel. Ezek megszerezhetők Bólogatós figurák gyűjtésével, szövetséges társ jelenlététől, magazinok megszerzésétől vagy akár egyszerű pihenéstől is.

A menedéklakók legfontosabb eszköze a Pip-Boy. Azon túl, hogy nagyszerű szórakoztatási eszköz vagy fényforrás a sötétben, ez kezeli karakterünk mindennapjait.
Itt ellenőrizhető a karakter állapota (egészség, sebzés, védelem, stb.), jellemzők és megszerzett képességek.
Az eszköztár (INV) találhatók meg a fegyverek, az öltözékek és más felhasználható vagy eladható tárgy.
- Weapons: A fegyverek almenüben találhatók azok tulajdonságai, mint például a sebzés vagy a pontosság. A Kedvenc gomb megnyomásával könnyen elérhetővé tehetjük azt (PC-n gyorsgombhoz párosíthatjuk).
- Apparel: Az öltözékek alatt válogathatunk a ruhadarabok között és tudathatjuk meg, milyen sebzéstípus ellen milyen hatékonysággal védenek. A Fallout játékokban újnak számító rétegrendszer segítségével egy vékony ruhadarabra számos védelmet szerelhetünk (minden végtagra egyet-egyet).
- Aid: A következő fül alatt találjuk az elfogyasztható/bevehető ételeket, italokat, gyógyszereket, drogokat. Bár egyes ételek visszatöltik az életerőnket vagy egyéb bónuszokat adnak, többnyire negatív hatásuk is akad. A drogokkal is vigyázni kell, gyorsan függőséget okozhat!
- Misc: Egyebek alatt találhatjuk a küldetésekkel kapcsolatos, valamint a máshova nem illő tárgyakat, amik nem elfogyaszthatók, viselhetők vagy felhasználhatók. Ide kerülnek a különleges tárgyak is.
- Az ócskaságok nagyon fontosak lehetnek a játék során, hiszen a játék legnagyobb újítása, hogy a legtöbb hulladékot, amit a pusztaságban találunk, felhasználhatjuk fegyverek, páncélok vagy akár házkörüli építmények javítására vagy létrehozására.
- Mods: Itt találhatók a létrehozott, de fel nem használt javítások.
- Ammo: Az utolsó fül a fegyverek és a Power Armor működéséhez szükséges tárgyaké.
A következő a Data menü, ahol a küldetéseinket, az általunk vezetett települések adatait és a karakter statisztikáit lehet megtekinteni.
A Pip-Boyban található még egy térkép, nagy és helyi, valamint egy menü a környéken fogható rádióállomásokról.

Ha harcra kerül a sor, akkor többféleképp is felvehetjük a versenyt az ellenfelekkel.
Közelharcra számos lehetőség van a fegyvertelen támadástól a különböző ütő- vagy szúrófegyverekig. Azonban ha egy ellenfél a közelünkbe férkőzik, a távolsági fegyverünkkel is megüthetjük az ellenfelet, ami ez többnyire hátrálásra készteti.
Közelharci fegyverrel képesek vagyunk mások nem-távolsági támadásait hárítani. Ha az ellenfél teszi ugyanezt, vigyünk be egy erős csapást, ami ugyan lassabb, de halálosabb!
A karakterünk képes futásból fegyvertelen vagy közelharci fegyveres támadást bevinni, ami akár végzetes is lehet egy gyanútlan vagy fegyverét újratöltő ellenféllel szemben.

Ha nem hagyatkozunk az észlelésünkre vagy a szerencsénkre, még mindig ott a lehetőség, hogy csípőből tüzeljünk ellenlábasainkra, ami a megfelelő fegyverrel akár hatékony is lehet.
De ha nagyobb távolságról akarunk megfelelő pontosságot elérni, annak a guggolás és a célzás a nyitja. Bár ilyenkor könnyű célpont vagyunk, mi vagyunk a leghalálosabb könnyű célpont.
A karakterünk és az ellenfelek is képesek bevinni ballisztikus, energia (elektromos vagy lézeres), sugárzó (környezeti vagy mutáns állati támadás) vagy mérgező sebzést.
Ne felejtsünk el felszerelni néhány gránátot vagy aknát, és elszaladni, miután aktiváltuk őket.

Gyanútlan ellenfelekkel szemben a lopakodás a legkedvezőbb stratégia. Megfelelő mozgékonysággal, ha képesek vagyunk a támadás során észrevétlenek maradni, extra sebzési bónuszt kapunk. Ha nem felejtjük el kikapcsolni a Pip-Boy világítását, árnyékban és lassan mozogni, ellenséges tekintetektől távol maradni, tompított zajú vagy közelharci fegyvert használni, egész őrsöket is képesek vagyunk észrevétlenül megtisztítani.

Ha minden kötél szakad, vegyük igénybe a V.A.T.S. (Vault-Tec Assisted Targeting System) segítségét.
A V.A.T.S. képes lelassítani az időt, hogy felmérjük a környezetünket, könnyebb célzást biztosítson vagy hogy több ellenfelet vegyünk célba. Ehhez Akciópontra van szükség. Minél jobb a karakter mozgékonysága, annál több célt tud bemérni a rendszerben. Magasabb észleléssel a célzás még pontosabb és kisebb az esélye, hogy a lövedék célt téveszt. Azonban, ha szerencsénk is kiugróan magas, gyorsabban megnő az esély egy kritikus sebzés bevitelére.
A rendszer képes felmérni a ránk váró veszélyeket, így rejtett csapdákat is megjeleníthet, mielőtt belesétálnánk. Ha már késő, és valaki robbanószert repít felénk, a V.A.T.S. segít még a levegőben kilőni azt.

A játékban számos frakció található, az egyszerű bandáktól a világhódító csoportokig. Néhányukkal könnyebb kijönni, mint másokkal, de nem árt felkészülni.
Az egyik legnagyobb történelemmel bíró szervezet, a Brotherhood of Steel (Acél Testvérisége). A Nagy háború előtti technológiát gyűjti, használja, és kobozza el, ezzel is megelőzve, hogy az emberiség újra kipusztítsa önmagát. Minden igyekezetükkel a szupermutánsok és a ghoulok kiirtására törekednek, de új problémával szembesültek a szintetikus életformák megjelenésével. Az, hogy törvénykeznek, feláldoznak vagy semmibe veszik a pusztaságiak életét, a Testvériségen belül is vitatott.
A Commonwealth Minutemen az a csoport, amelyik minden erejével az emberek megsegítéséért küzd. Egyetlen céljuk a béke és a jólét megteremtése. Provokáció nélkül nem támadnak senkire és semmire. Bár a létszámuk, amiben stratégiai erejük rejlett, mára igencsak megcsappant, továbbra is bizakodóan állnak a jövővel szemben.
A The Railroad (Vasút) nem a legerősebb, legnagyobb létszámú szervezet az Államközösségben, de évtizedek óta hűen harcolnak elveikért. Célul tűzték ki, hogy segítenek minden szökött és menedéket kérő androidnak, mert hiszik, hogy a szintetikus élet is élet. Eddig a túlélésüket a titokzatosság és a bujkálás biztosította, azonban elérkezett az idő, hogy felvegyék a harcot az Intézettel.
Az The Institute (Intézet): nincs infó.

Az egész világon, így az Államközösségben is megtalálhatók a Raiders (Fosztogatók), akik végtelenül agresszívak és kegyetlenek, mindent elvesznek és felélnek, mindenkit megölnek vagy akár meg is esznek. A brutalitásuk teszi őket különbbé az egyszerű guberálóktól, de nem túl eszesek és a felszerelésük is ócska. Gyakran hagyatkoznak harci kutyákra.
A Gunners magukat militaristának valló szervezet, azonban nem többek csoportba verődött gazembereknél. Mindenkire rátámadnak, aki az ő levegőjüket szívja, és mindent elvesznek, ami számukra hasznos lehet. Gyakran kísérik őket harci robotok, bár nélkülük is jól felszereltek és szervezettek.
A Triggermen tagjai nem is akarnak mások lenni annál, amik: gengszterek, bűnözők, bérgyilkosok. Bár a gyökereik visszanyúlnak a háború előtti alvilágig, a jelenben ők egy csekély erőt képviselő banda, akik azonnal rátámadnak arra, aki a területükre vándorol. Minden rablás és a gyilkosság jól szervezett, és jól kifizetődő.
A Children of Atom (Atom gyermekei) egy vallási szekta. Követői tisztelik a nukleáris anyagokat és hisznek mindenben, ami radioaktív. Hűen imádják Atomot és többségük hirdeti az ő igéjét, azonban néhányuk szó nélkül rátámad ismeretlen felebarátjára. Ha nem Atom vezérel az ő házukba, annak könnyen tűzharc lesz a vége.
Scavenger az a személy, aki a pusztaság szemetében képes megtalálni azt, ami számára hasznot hozhat. Területről területre járnak, hogy az úton talált kincsekkel kereskedjenek. Többnyire békés utazók, de hamar megtámadják azt, aki az ő kincsesbányájukba lép.

Aki az Államközösségbe lép, jobb ha tisztában van néhány mutáns fogalmával...
A legemberibb és legszervezettebb mind közül a szupermutáns. A testükben végbement módosítás gyakorlatilag halhatatlanná tette őket, nem öregszenek, de ezzel szemben szellemi képességük romlik és nem képesek a szaporodásra. Épp ezért nem csak táplálékként használják fel az embereket, hanem állítólagos rejtekhelyeken továbbra is sorra fertőzik meg őket a vírussal, hogy fenntartsák fajukat. A szupermutánsok sosem állnak meg a növekedésben. A legidősebb mutánsok a Behemótok, magasságuk akár 10 méter is lehet. Gyakran kíséri őket egyfajta mutálódott kutya, ami messziről megérzi az idegeneket.
A nukleáris katasztrófa során szétterjedő sugárzás milliókkal végzett, de sokan, akik átvészelték az óriási sugárzást, átalakultak valami mássá. Testük felemésztődik, bőrük lerohad, elméjük megbomlik. Ők a ghoulok, akik az átalakulással hosszú és betegségtől mentes életet élhetnek, és bár hosszú életűek, ők is sterilek. Létezésük két végletet különböztet meg: egyes ghoulok szellemi képessége megmaradt, így nem támadnak élő organizmusra és akár a társadalom megbecsült tagjai is lehetnének, de bizarr külsejük végett kitaszítottnak számítanak a legtöbb közösségben, ezért keresik és alapítanak saját településeket. A másik véglet a megvadult ghoul, amelyik nem képes a gondolkodásra, ösztönösen reagál és támad. A vadak elvesztették minden értelmi képességüket, már nem kommunikálnak, teljesen elhagyták emberi mivoltukat. A társadalom elképzelése, hogy egy egyszerű ghoul bármikor megvadulhat, ezért elég rasszista módon kezelik őket, ezért is nagyobb az összetartásuk, és csúfolják az átlagos embert "simabőrűnek". A szupermutánsok nem támadnak ghoulokra, mert szerintük az általuk elképzelt mutálódott világképbe nagyszerűen beleillenek.

...vagy elfajzott állat mibenlétével is.
Ha veszélyt észlel, a sugorpió azonnal a föld alá veti magát, és onnan támad mérges fullánkjával vagy óriási ollóival. Nagyon gyorsak és rendszerint nagy számban támadnak.
Mocsári leselkedőnek nevezik azt a lényt, amelyik kőnek álcázva magát várja áldozatát, majd páncélja mögül is képes ollóival óriási sebzést okozni. A páncélja gyakorlatilag áthatolhatatlan, és csak néha nyílik esély célba venni az arcát. Víz alatt vagy vízpartokon érzik jól magukat és szolgálják királynőjüket, amely tojásokkal rakja tele a fészkét.
A Yao Guai erős és kitartó lények, és meglepően gyorsak. Ezek az állatok territoriálisak, és többnyire egymagukban vadásznak.
Halálkarom. Az egyik leggyorsabb, legszívósabb és leghalálosabb teremtmény, ami a nukleáris katasztrófa utáni földet járja. Vastag és kemény bőre a legtöbb sérüléstől megvédi, karmai hosszúak és pengeélesek, amik egy csapásra képesek végezni az áldozattal. Fejlett izomzata erőssé és fürgévé is tette. Bár létezéséért az emberiség is felelős, nagyszerűen beilleszkedett a radioaktív életbe. A halálkarom territoriális, falkába verődő állat. Vitathatatlanul a legvadabb és legokosabb teremtmény, amely néha az emberi beszédet is képes utánozni.

Hamarosan: Craft & Settlements, tippek és trükkök
Fordítás: Fallout 3 hivatalos magyar kiadás

készítette: gyimger

Útvonal

Fórumok  »  PC játékok  »  Fallout 4
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.