Extrém tuning topic
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Retro Retro Kocka Kuckó 2024
- Bemutató Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [Luck Dragon:] Kenyér
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [Brogyi:] CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [patomi:] Alufelni felujítás amatőr módon.
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
subaruwrc
félisten
szóval ahogy mondtam, következzen egy kis tutorial képekben, hogy hogyan is kell előkészíteni egy alaplapot extrém tuningra
a felhasznált alkatrészek a következők.
ASUS Rampage 4 Extreme ROG X79 lap, X-sockettel
Intel Core I7 3960X C1 ES cpu -
K|ngp|ncooling Dragon F1 Gemini cpu pot
íme a deszka, ha esetleg valaki még nem ismerné, a bemutató és a teszt rendszer alapja.
a socket lga2011-es foglalat benne a 3960X cpu-val, és a gyári 2011es lefogatókerettel
ezt le kell cserélnünk az alaplaphoz adott szerszám segítségével, egy 1366os backplatere, hogy a cpu pot csavarjai könnyedén átmehessenek a furatokon
az eredeti backplate hátulról
ez pedig a két szükséges alkatrész, amivel a művelet megoldható
a kis hajlított szerszám, alap tartozéka a Rampage 4 Extreme alaplapnak, ahogyan a + backplate is. ezek így ketten az X-Socket
az első és igen fontos lépés a lefogató mechanizmus cseréjénél, a processzor eltávolítása, majd a socket védő műanyag ketyere visszahelyezése, a socket pinek védelme érdekében. FONTOS , hogy csak meglazított állapotban eltávolítható a lefogató mechanizmus, különben hatalmas erő kell hozzá, és kimaródhat a csavar feje, vagy akár el is törhet az előfeszítés hatására.
miután az egész 2011es mechanizmust eltávolítottuk, a 2011es backplatet kicseréljük az 1366-osra, és visszacsavarozzuk rá a lefogató mechanizmust
nem kell izomból megtépni, épp csak hogy magától ne lazuljon vissza, amint lecsukjuk, be fog feszülni.
miután ezt megcsináltuk, ennek a látványnak kell fogadnia. a cpu behelyezésénél fokozottan kell figyelni a kis jelölő nyilacskára, mert sajnos most nem csak egyféleképpen lehet a foglalatba helyezni, és senki nem szeretne 400 ezres kárt magának egy kis figyelmetlenség miatt
ez eddig lényegében csak az X-socket cseréje, most jön az LN2 tuningra való felkészítés, ahol a legfontosabb szempont a páralecsapódás megakadályozása, tehát lényegében az alaplap közel légmentes szigetelése a cpu foglalat környékén. most még elég száraz az levegő, de nagy páratartalmű helyiségekben rövid idő alatt is komoly kondenzáció alakulhat ki, ami a cpu vrm környékén halálos végeredménnyel járhat minimum az alaplapra nézve
a Gemini pot backplateje a hozzávaló vastag gumilappal, 1366-os socketre felkészítve
az alaplap hátulját is védeni kell a lecsapódástól, a teszt közben a ventillátorok erős légmozgást generálnak ami a túlhült alaplaphoz kerülve könnyen folyadékká alakul és rövidre zár valamit.
ezért és a nedvszívás érdekében 2-3-4 vagy akár több réteg ( egy idő után a lefogatás erősségének rovására mehet ) szilvia papírtörlő, vagy egyéb nedvszívó anyag javasolt az alaplap hátuljához is, valamint fontos hogy szivacsra, vagy egyéb puhább anyagra rakjuk a rendszerünket, hogy ezzel is csökkentsük a kavargó levegőt a lap alatt.
ezután ezt a részt átvezetjük az alaplap furatain, és ezt az eredményt kapjuk
ezután következik az aprólékosabb szigetelés, az alaplapi cpu socket és tápellátó rész körül. itt a tökéletesnél minnél közelebbi légmentes szigetelésre kell törekedni, mert minimális folyadék sem megengedett a cpu lábai és a vrm nagyáramú részegységei között.
én most papír alapú szigetelést használtam mivel semmilyen nyomot nem szerettem volna hagyni a lapon, és ez igazából a célnak tökéletesen meg is felel mivel a Sandy Brigde-E architektúra sajátságaiból kiindulva -100 celsius fok környéki hőfokra lehetett maximum számítani, de leginkább 50-70,re amit egy ilyen szigetelés játszi könnyedséggel elvisel akár 12-15 órán keresztül is, jegesedés nélkül.
ez a végeredménye, miután a szilvia papírtörlőt a legkisebb résekbe is betuszkolva, majd egy csík ragasztószallaggal a legközelebbi memória foglalatokat letakarva, és egy réteg armaflex szigeteléssel elláttam a lapot.
a processzor pasztázásánál fontos, hogy ne essünk túlzásba, és ne is spóroljuk el a dolgot, mert mindkettőnek rossz kontakt lehet az eredménye a pot és a processzor között, ami rossz hőátadásban, instabil rendszerben és mondjuk egy gyengén lefogatott pot esetén processzor elfüstölésben is végződhet.emellett a paszta minősége mégfontosabb, a legjobbak a semleges állagú fehér, könnyen kezelhető, lemosható paszták, a túl sűrű, majdhogynem grízes darabok, a nagy hidegben hajlamosak túlságosan összehúzódni, és hangos reccsenés kíséretében megszüntetni a kapcsolatot a két felület között, ami mondjuk egy 1.95v on járatott gulftown, vagy 1.6v-on járatott sb-e processzor esetén nem éppen életbiztosítás
a pot talpa közelében van előre kialakított furat, amibe paszta kíséretében behelyezzük a hőmérő szenzort, majd leragasztjuk , és a pothoz rögzítjük, a szobahőmérsékleten történő szerelés közbeni kimozdulást elkerülendő
ezek után felhelyezzük magát a potot, óvatosan, nem ráejtve a processzorra, a ráhelyezést követően maximum óvatos oldal irányú mozgás engedélyezett, de semmiképpen nem tiszta erőből odanyomva elforgatva 60 fokokat, mert ezzel a processzor kupakjában és a pot talpában is szép egészséges karcokat készíthetünk, és még a pasztát is kipréseljük teljesen. csak ráhelyezzük, picit megmozgatjuk, majd a pot lefogató alkatrészeivel leszorítjuk a potot, lehetőleg erősen, úgy hogy ne tudjon mocorogni a pot.
a képen, az úgynevezett K|ngp|n style lefogatás látható, azaz az egyik adag fekete műanyag központosító alkatrészeket és a rugókat kihagytam
ezzel a rendszerünk elkészült az extrém tuningra, ha minden jól megy, ideje rekordokat döntögetni
subaru
[ Szerkesztve ]