Hirdetés

2024. május 22., szerda

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#5051) bitpork válasza robi-k (#5048) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog

Mit és?

Ha tudsz ilyen vállalkozást miért nem osztod meg a phórummal? Én felvettem a kapcsolatot hivatalosa és nem hivatalosan az AUDIval. Annyit kaptam vissza hivatalosan h felhívtak és közölték felejtsem el. Nem hivatalosan meg annyit mondtak hogy senkinek nem adnak ki anyagot így marad a hivatalos megoldás ami márkaszerviz.

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#5052) joghurt válasza bitpork (#5047) üzenetére


joghurt
addikt

Az af) pontban a felsoroltak bármelyike birtokában végezhető a javítás. Tehát nem csak a márkaszerviz szerelője végezheti el, hanem egy villamosmérnök is. És ez az irányításra vonatkozik (tehát a cégnek kell rendelkeznie egyetlen ilyen alkalmazottal), magának a munkának az elvégzéséhez nem kell diploma.

Annyiban korlátozás, hogy a szomszéd Józsi (aki nagyon ügyesen tud kereket cserélni) tényleg nem nyúlhat hozzá.

A tej élet, erő, egészség.

(#5053) Vesa válasza bitpork (#5047) üzenetére


Vesa
veterán

Szerintem rosszul értelmezed. A hangsúly a _vagy_ szón van:

"hibrid és tisztán elektromos hajtásrendszerek javítása esetében elektromos járműhajtás szakmérnök, okleveles villamosmérnöki, villamos üzemmérnöki képesítés, vagy az előírt képesítések egyike és a javítandó hajtásrendszerrel szerelt jármű gyártója által előírt képzés, vagy képesítés,"

Tehát végezheti bárki, akinek a felsorolt végzettsége megvan, _vagy_ olyan valaki, akinek a felsorolt képesítése és mellé a gyártó által előírt képzése is megvan. Gari idő alatt pedig úgyis csak márkaszervizbe lehet vinni az autót, már ha nem akarja az ember elveszíteni a garanciát. De az sem kötelező, lehet vinni máshová, csak akkor ugrik a gari.

[ Szerkesztve ]

A tudomány a valóság költészete!

(#5054) Vesa válasza gorbep (#5039) üzenetére


Vesa
veterán

78 ezer példányt gyártottak ebből a típusból. Nem tudom ez mennyire kisszériás, de autógyártó léptékkel lehet, hogy tényleg az. Márkaszerviz ár, talán máshonnan beszerezve olcsóbb lett volna. 1 helyen találtam ilyet 1300 USD áron de a cég az USA-ban van, és a 100kg súly miatt a szállítás sem olcsó (repülőre szerintem fel sem engedik, max hajóval jöhetne vagy nem tudom). De a legnagyobb probléma az lenne, hogy a szervizek 99%-ka nem hajlandó hozott alkatrészt beszerelni, tehát hiába venné meg az ember valahonnan külföldről olcsóbban, nem menne vele túl sokra. Ez persze minden autóra vonatkozik, nem csak az EV-kre.

A tudomány a valóság költészete!

(#5055) cOxeR válasza Vesa (#5054) üzenetére


cOxeR
Ármester

Pedig ez az egész puszta kereseti dolog, kell nekik a bevétel az anyagból (sok pénzről beszélünk ugye)… de ez kb olyan mintha hozott képekből azt mondanám nem csinálok fotóalbumot, tessék eljönni fotózásra majd abból… összességében nevetséges. Nem mellesleg állandóan kiderül sokkal olcsóbban fel tudok hajtani alkatrészt mint egy szerelő, mert neki nem érdeke…

(#5056) Shadowbull válasza robi-k (#5050) üzenetére


Shadowbull
addikt

Hát, nem úgy tűnik mintha több infód lenne, mert láthatóan nem ismersz egy fontos trendet.

5-10 éven belül az összes pakk ilyen lesz, javíthatatlan. Az egyetlen remény tényleg az, hogy lesz nagyon olcsó csereakku, mert ha nem, akkor az elektromos autók értékcsökkenése rosszabb lesz mint manapság az ICE autóké.

[ Szerkesztve ]

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#5057) Semin válasza Shadowbull (#5056) üzenetére


Semin
senior tag

Senki nem tudja mi lesz 10 év múlva. Ha az EU - pl: környezetvédelmi okokból -hoz egy rendeletet, hogy márpedig kötelező javíthatóan megcsinálni akkor az lesz.

Lassan 10 éve azt hallgatja mindenki aki kicsit is érdeklődik az E autózás után, hogy :
- Öt évet nem bír ki a pakk milyen hülyeség.
… öt évvel később:
- Ne vedd meg használtan, hát hülye vagy?! 10 évet se bír ki az a sz@r.
… újabb öt év múlva:
-Jól megy elektronos autó. Hát aki megteheti ugye….

mert ha nem, akkor az elektromos autók értékcsökkenése rosszabb lesz mint manapság az ICE autóké.

Erre nem fogadnék. Ki fogják találni hogyan újítsák fel. Rengeteg lóvé van ebben, és amire van kereslet előbb utóbb kínálat is lesz.
Nagyon sok ICE alkatrész is úgy készül, hogy ne lehessen javítani. (Egybeöntve túlbonyolítva, epoxizva etc. ) mégis megjelennek az után gyártottak, és probléma megoldva.

(#5058) bitpork válasza Semin (#5057) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog

Kereken 6 év után hozz kellett nyúlni az akksipakkomhoz... csak úgy megjegyezném halkan.

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#5059) gorbep válasza bitpork (#5058) üzenetére


gorbep
senior tag

Én inkább arra számítok, hogy a nagyobb példányszámban legyártott BEV-ekhez elkezdenek megjelenni a custom upgrade-ek...

BMW i3-ban már cserélgetik az akkukat 60Ah-94Ah-120Ah, és létezik már custom nagyobb akku is (190 Ah?) Nekem ez volt ami e felé az autó felé terelt, hogy az akkuk standardizáltak... amellett, hogy a végtelenségig életben tartható, ha lesz hozzá alkatrész ellátás... sajnos nincs belőle túl sok, hamar leálltak a gyártásával :(

Valamint jelenleg is kaphatók bontásból cellák hozzá... sok átépítős project és házi energiatároló is ebből a prizmatikus cellából építkezik...

Leaf Akkut láttam már szétszedve élőben, így villamosmérnök szemmel kifejezetten javíthatónak találtam... persze a struktúrális akku más... azt darálóval fogják javítani...magyarán a magas nyersanyagérték miatt beveszik, és kapsz egy újat...

De ne legyünk naivak, ez a tendencia... semmit se fognak javítani... ( lásd présöntvény)... az autók ugyanolyan eldobósak lesznek mint mint most a TV-k... kötsz rá horror biztosítást, ami fedezi a károkat...

[ Szerkesztve ]

- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......

(#5060) Semin válasza bitpork (#5058) üzenetére


Semin
senior tag

Bármi meghibásodhat.
Ettől még nem lesz általános a dolog. Még a VW-en belül sem. Kicsit kapkodva fejlesztettek akku-t becsúszik ez-az. De 6. évnél még illik/illene ezt gariban orvosolni.

[ Szerkesztve ]

(#5061) axioma válasza gorbep (#5059) üzenetére


axioma
veterán

mikor villamkaros lett a tv, siman javitottak, pedig adhatott volna papirt hogy totalkar [uhd 55" 2018-ast 21-ben]
mas kerdes h fele aron mint amennyiert ujat vettunk volna, de biztosito igy allta

akku resz-cserekben is volt mar tobbediziglen reszunk

[ Szerkesztve ]

(#5062) wassermann


wassermann
addikt

Gyermekkoromban a Róbert Károly körúton hirdette magát egy maszek, hogy alumínium hegesztés. Fél Magyarország tudta, hogy csak ott tudnak alut hegeszteni

A helyzet hasonló: az EV-k és a hibridek még mindig egy új technológia. Mivel még nem igazán van verseny a szervizek között, az ár az alkatrészekre és a javításokra a "mennyit merjünk ezért kérni" kategória...

(#5063) Vesa


Vesa
veterán

Pomázon van egy hibridekre szakosodott szerviz, elég jó hírük van. Ez is bizonyítja, hogy hozzányúlhatnak mások is az aotókhoz. Főleg Toyotában utaznak, de Solymáron is van egy EV-kre szakosodott szerviz, nem is mehet rosszul nekik, most építettek új szervizállomást.

A tudomány a valóság költészete!

(#5064) axioma válasza Vesa (#5063) üzenetére


axioma
veterán

Hat mi pomazrol nem oda visszuk, ok toyota hibriddel [I prius] elvoltak, de az Amperahoz nem nyultak. Solymar az OK mind phev mind bev autokra, es a III. ker Szolokert utca [udvaron az elso sorban voltak de atkoltoztek hatra], papiron Green Energy service, de amugy amperaszerviznek emlegetett ceg (az az emailje is) amelyik az ionomat es mas full elektromost is kezelgetnek [nyilvan gariido utani autokra vonatkozik, bar a masik kgfb-jere az opel amperas szerviz nem volt kepes normalis atvetelt csinalni, azt is ok csinaltak meg].

[ Szerkesztve ]

(#5065) gorbep válasza axioma (#5064) üzenetére


gorbep
senior tag

Vége az üzemenyag ársapkának.... ma 23:00-i (azonnali hatállyal)... kezdhetjük átszámolni az Excel-t... (tudom, én károgtam a 4 jegyű kijelző programozással... bocsi... :W )

- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......

(#5066) Vesa válasza gorbep (#5065) üzenetére


Vesa
veterán

Milyen értelemben? Az EV autózás most egy darabig biztosan jobban megéri...
Én sokkal inkább tartok a suttyó magyar mentalitástól, és hogy össze fogják karcolni, szét fogják b*szni az EV-ket azok, akik majd irigykednek ránk. Válságos helyzetben ez szokott lenni. Már várom, mikor leszünk kikiáltva a nemzet ellenségeinek kormány részről...Elvégre, hergelni kiválóan lehetne a "zöld rendszámos milliomos burzsujok" ellen. :U

[ Szerkesztve ]

A tudomány a valóság költészete!

(#5067) Balázzs válasza Vesa (#5066) üzenetére


Balázzs
senior tag

Suttyóság sajna párosul az irígységgel, akármilyen messzire is állok a parkolóban az elektromossal, tuti, hogy odaparkolnak, mintha divat lenne. Rengeteg sentry videóm van lementve, elején szórakoztató volt, most már csak izgulok, hogy ne nyissák rá az ajtót, para lett a mókából sajna :W

Azt, meg hogy hogyan vettem (hitel stb.) nem nézik, kérdezik, csak az irigység.

(#5068) cOxeR válasza Vesa (#5066) üzenetére


cOxeR
Ármester

Eddig is ez volt, ingyen parkoló, ingyenélő, nekik könnyű, megszületni volt csak nehéz, milliomosok… ez sose fog változni ebben az országban sajnos.

[ Szerkesztve ]

(#5069) Shadowbull válasza Balázzs (#5067) üzenetére


Shadowbull
addikt

Ez nem elektromossal is pont ugyanígy van. Ez valami pszichés dolog szerintem, az emberek tudat alatt szeretnek tömörülni.

(Sentry mode-dal meg óvatosan külföldön. Az Európa jog szerint alapvetően illegális. Sok helyen szürkezóna, Németországban viszont hivatalosan is illegális, ha valaki feljelentést tesz akkor megbírságolnak)

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#5070) joghurt válasza Shadowbull (#5069) üzenetére


joghurt
addikt

Szerintem itthon is illegális.

A tej élet, erő, egészség.

(#5071) Balázzs válasza joghurt (#5070) üzenetére


Balázzs
senior tag

Majd rákérdezek a rendőr ismerősnél, de azért jó ha van

[link]

(#5072) joghurt válasza Balázzs (#5071) üzenetére


joghurt
addikt

A képmás személyes adat, ez 2018 óta GDPR-ral is megerősítve. Ha rendszámtábla látszik rajta, az is. Hasonló a dashcam felvételekhez. (Amiről tudom, hogy szintén sok embernek van.)

A tej élet, erő, egészség.

(#5073) wassermann válasza Balázzs (#5071) üzenetére


wassermann
addikt

A belinkelt példa szerint tényleg jó ha van, mert gyorsan szül eredményes megoldást. De ettől még tilos!

Ha a házadon folyamatosan működő kamera van, az sem nézhet csak a kerítés vonalán éppen túl és lefelé! Mert ott kívül, az már közterület!

(#5074) Balázzs


Balázzs
senior tag

GDPR, ok, értem én, remélem ezt majd jogilag rendezik mind EU mind hazai szinten, mert a technika kicsit gyorsabban fejlődik és jut el tömegesen a felhasználókhoz, mint a jogi háttér rendezése.

Egyébként meg nagyon hasznos funkció, mint ahogy azt a linkelt példa is mutatja, továbbá ha már van, hülye lennék nem használni.

(#5075) axioma válasza wassermann (#5073) üzenetére


axioma
veterán

Pont hogy kozteruleten szamitanod kell kamerakra, nem? csak nyilvanossagra nem hozhato kitakaras nelkul, ami OK (es a linkelt teslas esetben ga'zos), de sajat igazad bizonyitasara?
Amikor a platos mazsola vezetoje kanyarodaskor kaszalta az Amperat, a rendor kerte hogy nezzuk meg a felvetelt [es az auto tulaja azt latva mondta a sofor gyereknek hogy irja gyorsan ala hogy elismeri].

(#5076) WiZARD válasza wassermann (#5073) üzenetére


WiZARD
addikt

Más autójának nekimenni is tilos...

Így fizette a másik fél kötelezője a 760ezres javításom, sentry nélkül így jártam volna. Azóta arra figyelek extrán, hogy ne legyen 20% alatt a töltöttség, mert akkor nem megy a sentry.

Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****

(#5077) joghurt válasza axioma (#5075) üzenetére


joghurt
addikt

Csak a rendőrségnek és az önkormányzatoknak engedélyezett a közterületi térfigyelés.

A platós mazsola vezetője simán feljelenthetett volna téged, és akkor nettóban te jársz rosszabbul kettőtök közül.

A tej élet, erő, egészség.

(#5078) axioma válasza joghurt (#5077) üzenetére


axioma
veterán

Miutan a rendor kerte a felvetelt es celhoz kotott? Ketlem, hogy megallt volna. Korkoros feluliras miatt a tarolas merteke is celhoz kototten indokoltan rovid.

(#5079) wassermann válasza axioma (#5075) üzenetére


wassermann
addikt

Nem vagyok jogász, de a lényeg vmi olyasmi: hogy ez alapjog és nagyobb a "súlya" (személyiség védelme). Lesz ebből még sok galiba, de ha klónozni akarnak majd, akkor mi lesz :-) jön majd velem szembe az utcán egy teljesen ugyanolyan, mint én... Jaj!

(#5080) axioma válasza wassermann (#5079) üzenetére


axioma
veterán

Az auto latszik rajta nem a sofor, sztem rendszam se (talan az elottem araszolonal me'g sejtheto), milyen szemelyisegi jog??? Az osszes fedelzeti kamera kb. az 1m3 meretu targyak azonositasaig jo, nem kiveheto senkinek az arca, de a forgalmi szitut pont elegge reprodukalja.

(#5081) biker válasza wassermann (#5079) üzenetére


biker
nagyúr

Ha nem vagy jogász, akkor…
Eddig 3x volt rendörségi ügyben sikeres perdöntő az autó kamera, illetve 2x olyan kamera egy üzleti ingazlan homlokzatáról, ami kilát közterületre, és ott történt baleset. Rendőr elkérte a felvételt, és megköszönte

Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |

(#5082) bitpork válasza biker (#5081) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog

Az hogy a kamerán látszó fél nem tett feljelentést még nem elég jogalap a kérdés nélküli felhasználásra. Nekünk folyamatban lévő ügy ahol hangfelvételt utasított el már a rendőség is, hiába bizonyító erejű egy 5 millás csalás ügyében.

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#5083) biker válasza bitpork (#5082) üzenetére


biker
nagyúr

van különbség a tiltott megfigyelés és a térfigyelő kamera közt.
A te esetedben a másik fél tudta nélkül előre felkészülve, és célzottan őróla készült a felvétel, míg a másik egy véletlenszerű felvétel, amin megjelenik a keresett ember.
Például ha egy munkahely be van kamerázva, pl egy bolt pénztára, és ott készül felvétel a vásárlókról, az nem ugyanaz mintha testkamerával és rejtett mikrofonnal követsz valakit és rögzíted az ő tevékenységét.

Szerintem a két eset közt egy kisebb szakadék tátong

Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |

(#5084) wassermann válasza biker (#5083) üzenetére


wassermann
addikt

Van valami olyan, hogy táblával kötelező felhívni a figyelmet a működő kamerára: bárki arra megy szabadon eldönthesse, a kamera ellenére továbbmegy vagy visszafordul.

(#5085) tuzpenge válasza wassermann (#5084) üzenetére


tuzpenge
őstag

Ha ez így lenne és nem akarnád hogy felvegyenek ki se mozdulhatnál otthonról…..

ˣ

(#5086) bitpork válasza biker (#5083) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog

Közterületet rögzíteni - meg úgy bármit - lehet amíg azt senki nem nézi és nem tárolja. Közterületnél sem lehet csak úgy felvenni bármilyen tágan értelmezed is az "átalános"-ságot. A mi esetünkben már konkrétan a jogos érdek kategória volt hiszen készültünk a perre- de még általánosságban is kérdéseket vet fel a két értelmezés.

Nekünk pl a társasházhoz még a rendőrségi bekötéssel sem ment a dolog mert pl a helyi kapitányság közölte h nincs erre vizsgázott embere aki nélkül törvénytelen és nem nem is tudjuk megfizetni h legyen. Uh a legtöbb esetben a házi kamerák által közterületi felvételt nem nagyon lehet "általánossággal" magyarázni.

[ Szerkesztve ]

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#5087) Tiédetis


Tiédetis
senior tag

Intézményünknél van 8 kültéri kamera. Ezek mindegyike lát és rögzít is mindent is. 7 napig tárolja a szerver, aztán törlődik. Ezt tudják a rendőrök is, és amikor pl. autós piroson ment át, majdnem elütve a gyalogost, kikérték a felvételt és fel is használták.
Szabályzat van, nyilvánosan a honlapon. Minden kamera alatt ott a figyelmeztetés, hogy felvétel készül.

A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom

(#5088) bitpork válasza Tiédetis (#5087) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog

Ez itt off-topic ;)
A teljesen zárt - tehát felügyelet nélküli és nem hozzáférhető rendszer az alapja bármilyen üzemeltetésnek.

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#5089) Bandit21 válasza bitpork (#5088) üzenetére


Bandit21
addikt

Itt szépen végig van vezetve. Én jogász vagyok de ide e -autokrol jönnek olvasni inkább. :)

regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!

(#5090) Tiédetis válasza bitpork (#5088) üzenetére


Tiédetis
senior tag

Off topic :)
Elfelejtettél másnak is szólni, :))
Második mondatod kicsit naaaa.... ugye érted? :)

A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom

(#5091) Balázzs


Balázzs
senior tag

Video rögzítés kontra gdpr témához: rendőr cimbi szerint simán felhasználják, ha bizonyító erejű, nekik mindegy, hogy térfigyelő vagy autós kamera rögzíti.

(#5092) Tiédetis válasza Balázzs (#5091) üzenetére


Tiédetis
senior tag

OFF TOPIC
Ez így van, sőt a bp-i autósok oldalra feltöltött videókat is küldik nekik és használják is.

------------------------------

Kéretlen privátokat nem olvasok :)

[ Szerkesztve ]

A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom

(#5093) Tiédetis


Tiédetis
senior tag

Van itt bárkinek akkupakk bővítése, vagy olyan ismerőse, akinek csináltak ilyet?

A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom

(#5094) bitpork válasza Tiédetis (#5092) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog

OFF:
Oh, így valóban nem nehéz

2All:

Mennyire lehet számítani a 400Vs rendszerű autók elértéktelenedésére ha bekopog nagyobb számban a 800V sisere?

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#5095) ratkaics válasza bitpork (#5094) üzenetére


ratkaics
senior tag

Szerintem semennyire.
Nem attól fog csökkeni az áruk, hogy 400V-os.
Szerintem még 5 év múlva sem lesz árképző egy használtautó árában, hogy 400V, vagy 800V-os.

Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó ....

(#5096) wassermann válasza bitpork (#5094) üzenetére


wassermann
addikt

A másik dolog meg, hogy a 400V-hoz nem kell semmi. Ahol van 3 fázis, ott "csillag"-ban 3*230V, "deltá"-ban 3*400V rendelkezésre áll:

(#5097) schawo válasza bitpork (#5094) üzenetére


schawo
titán

Az messze van. 800V nyűgös.

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#5098) bitpork


bitpork
veterán
LOGOUT blog

Tehát azon kívül h az egyszeri ember csak a nagyobb számot látja és ezt alkunak akarja még nem feltétlenül fog változni?
Van bármilyen iparági pletyka a háztartási áram árának emelkedéséről?

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#5099) wassermann válasza bitpork (#5098) üzenetére


wassermann
addikt

... igen az a nagyobb szám marketing szöveg, hogy könnyebb legyen eladni. Ahhoz hogy merre milyen töltőket találsz semmi köze

(#5100) schawo válasza bitpork (#5098) üzenetére


schawo
titán

800V-on:
1. nem tölt gyorsabban az autó
2. nem könnyebb, vagy olcsóbb telepíteni töltőt
3. nem olcsóbb az áram

Valójában tök mindegy. Régebben (2022 előtt) nem léteztek léghűtéses 500A kábelek, amivel olcsón lehetett töltőt gyártani 400V nagy teljesítményre, de már megoldották.

[ Szerkesztve ]

evDirect villanyautós töltőhálózat

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.