Nyilván képtelenség volna. Magas a vertikum, de minden nem lehet inhouse.
evDirect villanyautós töltőhálózat
Nyilván képtelenség volna. Magas a vertikum, de minden nem lehet inhouse.
evDirect villanyautós töltőhálózat
Akkor erősen kételkedem benne, hogy le tud gyártani 3m db-ot. A nagyobb autógyártók mindegyike alkatrész ellátási gondokkal küzd, és bár ezek nagyobb része motor.- vagy váltóalkatrész, azért szép számmal akad a fent felsoroltak közül is.
Eddig a Teslát a relative “alacsony” gyártási kapacitás miatt nem érintették ezek a problémák, ez lassan meg fog változni.
Jelenlegi, aktuális, létező kibocsátási ráta 2,5M/év. Ennyit gyárt most. Ezt emelik év végéig 2,8-ra. Nem tűnik képtelenségnek. Nem ennél a +300k-nál üt be a katasztrófa. Minden beszerezhető. Tesla nem ragaszkodik annyira fixen a beszállítókhoz, mint a többiek.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
Hamar ki fog derülni, mert ha nekem lesz igazam már az első negyedévben meg fog torpanni a gyártás üteme.
Dehogy. Ugyanúgy a beszállítóktól veszi a cuccok nagy részét mint mindenki más.
Ezekből talán az üléseket legózzák össze maguk, de ez sem szokatlan, mások is csinálják néha, ha úgy az olcsóbb.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
Már most sincs várakozási idő gyakorlatilag semelyik piacon, semmilyen modellre, azaz a megrendelések alacsonyabbak mint a gyártási kapacitás.
Kínában már az árcsökkentést is elkezdték, ráadásul több lépcsőben, és újabbakról pletykálnak.
Hamarosan az EUban is csökkenteni fognak szerintem.
Úgyhogy eladni lesz nehezebb, nem legyártani.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
Hát nálunk minden gyártott modellre min. 4 hónap.
De a VW-nél és a Skodánál sem jobb a helyzet sőt.
[ Szerkesztve ]
Nekünk 150 Tesla van rendelés alatt. Abból 21 db érkezik a héten, a többségre jövő évi átadás van előjegyezve, sőt általában tavasz, tavasz vége. A rendelési állományuk nem csökken, hanem nő, folyamatosan. Mindig kevesebbet szllítanak, mint ahány rendelés érkezik. Persze ez igaz a többi márkára is. Csak azokból sokkal kisebb a mennyiség. Néhány héten belül viszont érkezik egy X Plaid
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
Pár hónap alatt az egy éves várakozási idők leestek pár hónapra, és ugye abban benne van a logisztika is.
Az USAban azonnalra van TM3 (kivéve LR, azt nem árulják most) TMY Performance is várakozás nélkül van. Egyedül a TMY LRnél van pár hét várakozás.
Európában TMY LR szinte várakozás nélkül kapható, Performance pár hét, egyedül az alap TMY jön februárban.
Kínában nem tudom, de mivel erősen elkezdték az árcsökkentést, abból indulok ki hogy ott sincs már nagy sor.
Egyébként ha az elméletem stimmel, akkor hamarosan elkezdődik az árcsökkentés az EUban és az USAban is.
Hát, nem tudom ki ad 140e eurót egy TMX-ért. Annyi jó autót lehet venni ennyiért....
[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
Kínában azért csökkent az ár, hogy támogatást kaphasson.
Nem várnám, hogy máshol is csökken.
Itthon azért van aki ~1 éve vár autóra...
[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
Kiírva már régóta pár hónapos szállítási határidő van. Általában 3-4 hónap szerepel az full alap konfigurációknál. Szállítás meg sehol. Most is hatalmas a backlog.
És látod, akinek van 140e eurója, azok között van olyan aki ilyenre akar költeni. És tudnád, hogy várja...
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
AGM-es kis akkut kell vennem. A kérdés:
Exide vagy Varta? Van különbség?
A tudomány a valóság költészete!
Nem tudom az új BMW i7 mennyibe kerül, de ha csekonics lennék, nem Tesla-t vennék hanem azt. Egészen más világ már ebben a szegmensben.
A tudomány a valóság költészete!
jaja, pont ez a kulonbseg, aki csekonics az x markaju autot akar _es_ ha mar lehet elektromost, mig aki elektromossal kozlekedni akar tipusfuggetlenul, az meg tobb penz birtokaban is legfeljebb plusz hatotavot, modern funkciokat akar megvenni, abbol kijohet egy tesla dontes
Mondjuk en ha csak ki nem rohad alolam az ion megvarom mig kisautokat is gyartanak ujra, nem csak batarokat, sot azok hasznaltjait, vagy hogy ne fel-egy lakas ara egy legyen az auto...
Na igen, egy sok helyen töltőhálózat nélküli keserves világ
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
milyen KIS autokra gondolsz BEV kategoriaban? Talan smart fortwo, ha aruljak me'g, ami 4 meter alatt van, emlekeim szerint a dacia sem de ebben most nem vagyok biztos [fortwo meg csak ha mar a gyerekek kirepultek akkor opcio]
Fiat 500e, Mini Cooper SE, Dacia Spring, VW e-Up, Opel Corsa-e/Peugeot e-208, Honda e. A Dacia amúgy 3.7 méter.
jogos, bar a 2-3 ajtosokat en a fortwo kategoriajanak tartom ha nem 7 ev alatti gyerekeknek kell a hatso hely
erdekes, a spring mikor beleultunk nem tunt nekem kicsinek, ha nem is nagynak, mondjuk az ion-na'l nem nehezebb nagyobbnak tunni (3475mm), szoval lehet hogy nekem a 4 meter is mar sok ha kicsirol beszelunk, mea culpa
A Spring kicsi. Beültél magad mögé? Szerintem a hátsó ülésre legfeljebb gyerekülések férnek el - legalábbis mögém.
A kívülről 10 centivel rövidebb VW e-UP!-ba pl. felnőtt is beülhet hátulra, ha nagyon muszáj.
Használtan Citigo-E?
A Fiat, Mini meg ugyanolyan életérzés-feláras, mint a feljebb ekézett márkák.
A tej élet, erő, egészség.
ja a kicsi nekem a sajat meglevo garazsomhoz meg a parkolohelyekre beallashoz erzekelt ertelemben mondom hogy kicsi legyen nem belterben
nem tervezek jelenleg valtast, egyelore jo az ion, de ugye ezt is 7 evesen vettem amikor mar sokan odzkodnak hogy szar regi, szoval amit majd (remeljuk csak) 3-4 ev mulva megveszek cserekent, annak mar most kint kell lennie a piacon [de addigra aka'r lehet hogy 2-en leszunk akkor meg jo a fortwo, ha nem akkor ezek valamelyike]
Daciaban csak elol ultem, nem volt tobb ido akkor me'g a megjelenes koruli palyazatos korszakban, de mar a szerzodesi feltetelektol elment a kedvem hogy egyaltalan me'rlegeljek (azert a hatotav-nyeresegen kivul sok lett volna a felaldoznivalo az ion-hoz kepest, kizarolag azert ultem volna a't, hogy ujabb auto azonos hasznalati ido utan tobb maradvanyerteket adjon, na meg ne kelljen te'len a nem gyakori de elofordulo 64km utan azzal a 10km tartalekkal hazaerni, ami alatt mar idonkent beteknosozik)
[de azert ha jonne pici tesla, azt nagyon megneznem, nerd vagyok vagy mi...]
[ Szerkesztve ]
"beteknősözik" - Imádni való, nagyon bírom! :-)
várd csak ki hova mennek fel a lakásárak...
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
Hát ezaz. Az autó még mindig nagyon olcsó a lakáshoz képest. Azt a házat, amit anyám 2000-ben vett másfél akkori új Ford Mondeo árán, azt most épp 3 új Model 3 árán tudná eladni.
evDirect villanyautós töltőhálózat
Innen? Sehova, sőt csökkenni fognak. Válság jön, nem lesz fizetőképes kereslet.
Az elektromos autó más, itt még jó darabig akku hiány lesz.
Ugyanezt gondolom…
Még mindig akku kérdés. Teljes a képzavar ezzel az egésszel. Az Ioniq manualban 60Ah-s AGM akkut írnak, 640-es indítóárammal. Eddig ok. De a gyári ami benne van, az csak 40Ah-s és szerintem nem is AGM-es, nem találtam erre utaló jelet az akkun. A neten viszont 54Ah-sról beszélnek a fórumokon.
40-est nem akarok beletenni, mert nincs belőle AGM-es, én legalábbis nem találtam sehol. Amit viszont mindenhol kapni, az a 60Ah-s, tehát a kérdés az, hogy ez szerintetek beletehető? Mert a manual szerint ez kell bele, de gyárilag mégsem ez volt benne, ahhoz képest ez 20Ah-val nagyobb és nem tudom, ez problémát okozhat-e??
Nem értek hozzá, de úgy láttam itt vannak akik vágják ezt a részét, remélem tud valaki segíteni!
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
Méretben belefér nagyobb is? Minek bele nagyobb? Minek bele AGM?
Nekem is ez van benne. De ekkorában nincs AGM-es. A manual szerint meg az kell bele. Nincsenek a helyzet magaslatán az Hyundai-nál.
Füleske
Belefér, láthatóan ami benne van, az kisebb, mint a neki szánt hely. Kicsit nekem olyan érzésem van, mintha eredetileg 60-assal terveztek volna, erről írták meg a manualt, aztán később valamiért elkezdték 40-essel szerelni az autókat, mert jóvanazúgy...
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
Talán inkább a 3 hajtásvariáció miatt van lehetőség több akkura, bár én a hibrideket nem ismerem.
"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
Lehet, bár a manual direkt az EV-hez készült, nincs benne szó hibrid verziókról.
A tudomány a valóság költészete!
Volt szerencsém egy ellektromos Kia Niróhoz utasként, óttópályán. Olyan gördülési zaj volt, hogy meg lehetett süketülni...ezek után nem értem mi ez a csakaKija-mánia..ráadásul marha drága. Köszönöm, nem. Annyi más jó autó van, ahol a zajszigetelést is ismerik.
[ Szerkesztve ]
130 felett Niro hangos. De minden relatív. Ott már nagyon sok autó hangos. Niro amúgy se rohangálós autó. 110-nél csendes. Után mások része gumi. Ki tudja, milyen gumi volt fent.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
Pont ez az egyik tényező, amiben a német autók általában jobban teljesítenek, persze ott is főleg a prémium márkák. A Niro nem számít annak, nem is várható el tőle, hogy azt nyújtsa, amit egy BMW. Ebben a szegmensben kevés a pályán 130-nál is halk autó, elektromosban főleg, a Nirot is elsősorban városi használatra, ingázásra szánták, ott meg kvázi nincs hangja, sőt, a pöfögős motorhang nélkül még sokkal csendesebb is mint más, normál autók.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
Hááát.... az i3 elég zajos, olyan komoly futómű hang van 100 felett, hogy a lesajnált oktávia után csak pislogtam, hogy ez most hogy... Persze lehet gumi függő is, de meglepett...
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
Kérdés, hogy mihez hasonlítod. És milyen gumival. Nekem nem tűnt fel, hogy zajos lenne, 140 - nél. Mondjuk a mostani Niro - n gyárilag valami kínai gumi van, a régin meg Continental. De lehet az is, hogy téli gumi volt rajta, azok általában zajosabbak. Milyen más jó autóra gondolsz? Mert pl. egy EQC biztos halkabb, kétszer ennyiért. Új Niro - t mondjuk én se vennék, de nem a zaj miatt.(nem vezettem)
Meg ki milyen zajra kényes, ez nagyon egyen függő. Pl klímás fűtés házban, sokakat nem zavar én falnak megyek tőle. Autóban viszont nem igazán érdekel, de zajosabb autókhoz vagyok szokva alapból.
[ Szerkesztve ]
Én pont most álltam meg az M3-on tölteni, kb 100, 130-al megtett km után sem érzem hangosabbnak, mint az előző 2018-as Focus, vagy a 2015-ös Astra kombikat. Motor hang nincs, a gördülési és menetszél zaja mellett kényelmesen tudunk beszélgetni. 2020-as Mid Range.
MacBook Pro 16" M1 - Galaxy S24 Ultra
Nekünk csak egy 2015-ös "tejóistenmiértvettélilyet" faceliftes Leaf van, az is érezhetően halkabb, pedig az az autó sem halk pálya tempónál és van köztük néhány generációnyi különbség, de mégis simán lehet érteni egymást az első-hátsó ülésen át beszélgetve. Itt ez nem ment, de nyilván gumifüggő is. Nekem ez így óriási csalódás volt, főleg mert ez is a jelöltek között volt a Lexus NX 300h majdani utódját illetően. A Kona is hasonló, mint a Niro vagy egy fokkal halkabb?
Björn tesztje [link] szerint a 40 - es Leaf és az e-Niro - kb. ugyanolyanok téli gumival, a Niro EV meg jobb nyári gumival, mint a 62 - es Leaf. A Konát itthon is hangosabbnak szokták mondani a Niro - nál, a teszt szerint is az. Nem tudom, mi a gond azzal a Niro - val, de nem olyannak kellene lennie, hogy nem érted a másikat, az biztos...
Mid Range Niro?? Az meg mi?
evDirect villanyautós töltőhálózat
A 39 - es. [link]
Gumin is sok múlik, bár amit én kaptam szervízkor 28as Ioniqon is jó gumik voltak, de nekem zavaróan hangos volt a saját Ioniqomhoz képest is már 110nél is, pedig 2019es, az enyém meg 2017 végi. De sógor Niroja meg nem tünik hangosnak, legalábbis nem vészes.
Én egy model 3 LR vagy performance-on gondolkodom, hogy az utód lesz, de majd csak jövőre, addig el leszek a kis aksival. De télen kevés a 28kwh a napi min 150km-re, legalábbis pályatempónál 13% fölött nem fejezem a napot.. ha erre még rájön a hó meg fagy meg hasonló, vagy plusz út, akkor meg töltenem kell napközben is extra biztos.
Nokia 808 PureView, LG G5, Xiaomi MI 10 Ultra
Nekem is az van (39 Niro), de sosem hallottam rá a Mid Range kifejezést. Mi a small range akkor?
evDirect villanyautós töltőhálózat
Ezek csak elnevezések. A long range mitől kezdődik és melyik márkánál? A WLTP adat számít, nem az elnevezés.
A Lexus az prémium, ne várj el kommersz autóktól hasonló eredményt. Teslától se, az is hangos.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
A Lexus (egyetlen villanyautója) majdnem utolsó a táblázatban. "Prémium".
Leaf? Hát, az sok minden, de nem halk. A 30-as Tekna már elmegy, de a többi igencsak hangos. Érdekes módon az újabb 62-es Tekna is. A nem Tekna meg nagyon hangos minden generációban. Évekig használtam mindenféle Leafet. Ha Leafhez képest volt hangos, akkor gyanús, hogy ott műszaki probléma volt a Niroval.
Na meg hát a Niro meg a Lexus nagyon nem egy árkategória. Nem is lehet őket egy lapon említeni semmiben.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
Almát hasonlítasz körtével, így nyilván nem jön ki a matek. MIlyen városi közlekedésre tervezett kisautó halk 130-nál? Én egy 7er BMW-ből ültem át az Ioniq-ba, ahhoz képest brutál hangos az utóbbi, és konkrétan úgy sz*r az egész ahogy van -kb. minden szempontból, futómű, kényelem, kidolgozás minősége stb.-, de nyilván nem ahhoz fogom hasonlítani, mert eközben meg a bömös evett 15 litert és elegem lett belőle, bármilyen kényelmes is volt. Viszont nem hinném, hogy pl. egy e-tron hangos lenne.
A Niro az kb. egy Ford Fiesta méret, max Focus, Astra és hasonlók. Azok sem az idilli csendjükről híresek. Az Octavia már egyel nagyobb osztály, a Lexus pedig eleve más kategória, illene is jóval csendesebbnek lenniük.
Egyébként lehetett pl. sérült is az a Niro, én is ültem már olyan kocsiban, ahol minimálisan húzott az egyik ajtónál a menetszél, volt is hangja rendesen.
A tudomány a valóság költészete!