Hirdetés
- Fogkefe: elektromos vagy manuális?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Oldman2: A KOReader ebook olvasó program
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- GoodSpeed: Márkaváltás sok-sok év után
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Szevam: ChatGPT: Bizonytalansági jelölés funkció bekapcsolása
-
LOGOUT
--- Még az új vizsgarendszer előtti információk, majd frissítjük! ---
Gyakran ismételt kérdések
Olvasd el a cikkeket itt.
Új hozzászólás Aktív témák
-
kenwood
veterán
válasz
ruby88
#15552
üzenetére
Kezdo halozatoskent eloszor a halozatot erdemes megtanulni

Az majd az adott munkahelyen kiderul, hogy, ott kell-e Python is, illetve ha mar jobban atlatod a dolgokat, akkor magadtol is rajossz.Ilyen L1-L3 nincs am mindenhol, ez inkabb az ilyen halozatos call centerekre jellemzo.
Sok cegnel ugyanaz az ember csinalja a tervezest, az eszkozok megrendeleset, mint aki kimegy patchelni, vagy az ugyeleti hivasokat fogadja. -
Ripper17
tag
válasz
ruby88
#15535
üzenetére
Cége válogatja. Dolgoztam már olyan helyen, ahol:
- L2-n nagyon sok esetben segítettem az L3 mérnököknek, vagy akár magam dolgozhattam ki egy change-t, vitt a PM/account manager ügyfélhez egyeztetni. Itt nagyon sokat tanultam mind emberileg, mind szakmailag; jó volt az együttműködés L1-2-3 között; megfelelő a feladatok/munkák áramlása mindkét irányban, nem csak RO jog van, de tudod, ha egy-egy kiemelt ügyfelet inkább L3 kezel.
- az L1 majdhogynem a callcenter/monitoring ticketeket acknowledge-elő szerepet se tudta betölteni. folyamatosan nagyon alap troubleshootingot csináltunk L2-n, egyáltalán nem volt a saját feladatainkra időnk, nem hogy fejlődni vagy az L3-hoz be-besegíteni.
- meg olyan helyen is, ahol végül is rendben volt minden, de az eszkaláció nagyon egyirányú volt a szervezeti vezetés miatt. mivel ezzel sok L2 mérnök vissza is él (átdobja L3-ra, vagy nem reagál olyan feladatok átadására, ami egyértelműen L2, így sokat L2-ztem L3-n), így ez sem kifejezetten jó.Én interjúkon meg szoktam kérdezni, hogy a tipikus hétköznapi ticketek lezárása milyen arányú L1-2-3 között, illetve egy-egy új projekt kidolgozása hogy oszlik meg. Beszédes az is, ha erről gőze nincs a téged interjúztató vezetőnek

-
vadger
tag
válasz
ruby88
#15535
üzenetére
Egyrészt cége válogatja, de alapból nem hinném, hogy rossz dolog egy 2nd line support. Sőt, biztosan jobb mint a 1st line

Ami problémát okozhat néhány embernek:
- Sokszor ezek műszakos melók, sokszor 12 órák, nappal, aztán éjszaka, van aki ezt nem bírja sokáig. Magam is csináltam, másfél év után otthagytam. Bár addig azért sokat tanultam lealább.
- Sok helyen még a 2nd line-nak sincs sok mindenhez joga. Megint cége válogatja, nálam csak read only jogunk volt mindenhez, és a hibabehatárolás után hívni kellett a 3rd line kollégákat. Az elején persze ez nem gond, de idővel az ember szeretne több felelősséget, szabad kezet.
- Sok helyen a 2nd line csinál nagyon sok adminisztrációt is, change-ek nyitogatása, problem ticketek follow up, sok ticket és levelezés. Ez is a tisztán szakmai munkától veszi el az időt, bár az ilyen jellegű feladatokat szerintem ma már sehol nem lehet kikerülni, 3rd/4th line-nál sem.Szóval én nem félnék ettől, az idézett kolléga valószínűleg más irányba indult el inkább.
update: ja igen, szóval van hogy ez ilyen monitorozó programok nézegetése, de pl. ismerek olyan helyet, ahol a 2nd line-nak van full admin joga mindenhez, és mindent megcsinál, kivéve amit nem tud, az megy a 3rd line. (bár ez a konkrét hely inkább szerver/cloud üzemeltetés)
-
suomalainen
tag
válasz
ruby88
#14909
üzenetére
Jeremynek van egy nagyon jó CBT Nuggets-es CCNA oktatóanyaga, de kb 10 éves. (Nagy része ma is aktuális) Akkor nagy szám volt a pali, nekem sokáig volt a kedvencem. A CCNA R&S OCG most abban a szempontból remek választás, mert Wendell Odom írta. Minden, amit ő ír számomra szentírás. Az OCG-k egyébként begyújtásra valók, csak annak kicsit drágák.
-
olloczky
senior tag
válasz
ruby88
#14909
üzenetére
Jeremyvel az a baj, hogy elég felületesen érinti a dolgokat. Az alapokat jól elmagyarázza, de részletekbe ritkán megy, és a vizsgán nagyon is belemennek a részletekbe...
Olvasd el az OCG-ket a ciscopress-től. Ha elolvastad és videokat is néztél mellé, és laboztál is, akkor nem feltétlenül szükséges a papír. Mehetsz interjúkra ott majd eldöntik, illesz-e a csapatba
A mi csapatunkban is 2 olyan kolléga volt, akiknek még nem volt CCNA papírjuk mégis felvettük, és beváltak. Úgyhogy hajrá hajráA fenti összefoglalót is olvasd el, sok info van benne.
-
Yeffy
veterán
válasz
ruby88
#14909
üzenetére
Szia,
Ez mindenkinel mas, es mas, embere valogatja.
En a kovetkezo keppen csinaltam:
- Kb 1.5 eve elkezdtem tanulni a CCNA-t semmi IT hatterrel, csak kocka beallitottsaggal, raadasul idegen nyelven, foiskolan. Mellette dolgoztam.
- Par honap mulva elkezdtem keresgelni IT-s melokat, nyilvan tapasztalat/papir/tudas hijjan csak alap, helpdesk-jellegu, vagy asszisztensi (asszem' igy mondjuk otthon?) mokak johettek szoba. Talatam is egyet, de az meg csak ilyen altalanos rendszergizda melo volt, nem halozatos/specializalodott. Ott voltam par hetet, kozben nezelodtem, tanulast folytattam.
- Majd talaltam egy helpdesk (1st line) melot, azt mar egy internet szolgaltatonal, ott voltam 11 honapig, kozben a vizsgakat letettem, papirt megszereztem, szoval nezelodtem, a kovetkezo szintre (2nd line, jobban hatter/technikai pozicio) tartottam.Par sikertelen interju utan hal' Istennek, sikerult egy kivalo poziciot szereznem, egy remek munkaltatonal. Ezt ilyen 2nd/3rd line mix-nek hivnam.
Szoval en ilyen jellegu utat javasolnek - ma sem kezdenem mashogy, max korabban -, de kinek mi a testhez allo, vagy kinek milyen korulmenyek/lehetosegek adottak.

Most az, hogy multi, vagy kis vallalat, abbol a szempontbol lehet szerintem kerdes, hogy mik a jovobeli terveid.
Akarsz pl specializalodni, mint en, vagy eloszor csak be akarsz jutni a palyara, tapasztalatot szerezni, aztan meglatni, milyen, mi tetszik? En ennek alapjan dontottem.Jeremy nagyon jo, elsore kicsit tulmozgonak tunt, de nagyon elvezem a videoit, nem semmi a ficko, nagyon jol tud magyarazni.

Új hozzászólás Aktív témák
- Kérlek használd a keresőt, mielőtt kérdezel!
- Olvasd el a téma összefoglalót mielőtt kérdezel!
- A dumpok és a warez tiltott témának számítanak!
- Honor 400 Lite 8/256GB, Megkímélt, Kártyafüggetlen, Töltővel, 1 Év Garanciával!
- Xiaomi Redmi 15C 8/256GB, Újszerű, Kártyafüggetlen, Töltővel, Dobozzal, 1 Év Garanciával!
- Xiaomi Redmi 14C 4/128GB, Megkímélt, Kártyafüggetlen, Töltővel, Dobozzal, 1 Év Garanciával!
- Xiaomi Mi 10T Pro 5G 8/256GB, Normál, Kártyafüggetlen, Töltővel, 1 Év Garanciával!
- ÚJ MSI Katana 15 HX - 15.6" QHD 165Hz - i5 14450HX - 16GB - 512GB - Win11 RTX 5050 - 3 év garancia
- Samsung Galaxy A50 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- HIBÁTLAN iPhone 14 Pro Max 128GB Silver -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3937, 100% Akkumulátor
- Telefon felvásárlás!! iPhone 14/iPhone 14 Plus/iPhone 14 Pro/iPhone 14 Pro Max
- Samsung Galaxy S23 Ultra 5G 512GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Kaspersky, BitDefender, Avast és egyéb vírusírtó licencek a legolcsóbban, egyenesen a gyártóktól!
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest





FecoGee
crok
