- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- MasterDeeJay: Noname 1TB-os SATA SSD teszt
- erkxt: A Roidmi becsődölt – és senki nem szól egy szót sem?
- hcl: MS Office365 Linuxon
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- droidic: Így beszélhetsz élő emberrel EA supportban
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Négymagos Xeon(!) CPU LGA775-ös deszkában
- bambano: Bambanő háza tája
Új hozzászólás Aktív témák
-
[pod]Diablo
őstag
Hello!
Hogyha egy tomb i.edik elemet ossze akarom hasonlitani a mogotte,es/vagy az elotte levo elemmel,pl megakarom nezni hogy nagyobb-e az elotte levo elemnel,azt hogy tudom megoldani?
Elore is koszonom a segitseget!
-
kingabo
őstag
A pointerezést holnap megpróbálom összeírni, meg a "mágiás" részt. már ha elfogadod tőlem, nem írja meg elöbb senki sem, nem google-zol rá
"Ja a lényeg kimaradt: a zh példában ha jól emlékszem 8x8-as tömb volt megadva."
Ez esetben a progi elejére:#define MAX_MERET 8 és tömb deklarációnál ciklusoknál MAX_MERET-et írod be. C-ben nincs const, csak így lehet megoldani, a precompiler fogja minden egyes helyen behelyettesíteni a kódban a MAX_MERET helyére a 8-at. Azért célszerű így csinálni, mert ha valaki azt mondja, hogy mégse 8 hanem 10 elemű a tömb, akkor 1 helyen átírod, újrafordítod és kész is vagy, nem kell mindenütt cserélgetni.aztán meg debuggolni ha valahol mégis kimaradt. A keres + csere működhet, ha a kódban nincs pl 128, de ha van, máris nem lehet keres+cserét használni"Az én hibám hogy AxB-t írtam, de ha kukacoskodni akarnék nem kötöttem ki hogy A!=B
"
Viszont azt se írtad, hogy A==B, ezért vettem úgy hogy nem egyenlők.
Nem bme-s vagyok, nem tudom ott hogy oktatják/nem oktatják a programozás. Számomra teljesen logikus volt, hogy AxB-sre ha nem megy a dolog, akkor megszorítom a kisebb dim szerinti négyzetes mátrixra... -
kingabo
őstag
válasz
FehérHolló #2296 üzenetére
Látom elgurult a gyógyszered...
Arra céloztam, hogy a kisebb dimenzió méretű, négyzetes résztömbre simán működik. Rajtad kívül senki sem akart nem egésszel indexelni. -
Cicero
őstag
válasz
FehérHolló #2296 üzenetére
Hehe kár hogy nincs like gomb
Még nem sikerült teljesen értelmeznem a hsz-okat hogy is kéne ezt a 2D tömböt megadni a függvénynek - ma már nem is állok neki
-, de hálás lennék ha valaki tudna valami szájbarágós forrást adni a pointerek állatfajtáról (annyit már tudok hogy a tömb tulajdonképpen egy pointer az első elemre), vagy még hálásabb ha leírná saját szavaival hogy mit ért belőle
A lentebb említett mágiás példáknak is nagy hasznát venném!Tulajdonképpen előző félévben itt vesztettem el a fonalat, és tökre érthetelen maradt számomra a dinamikus adatszerkezetek, láncolt listák, fifo stb témakör (azaz a házi anyaga pl)
Ja a lényeg kimaradt: a zh példában ha jól emlékszem 8x8-as tömb volt megadva. Az én hibám hogy AxB-t írtam, de ha kukacoskodni akarnék nem kötöttem ki hogy A!=B
-
FehérHolló
veterán
válasz
FehérHolló #2294 üzenetére
Neked van igazad, nem nagyon szereti a t[x][y]-t.
-
FireKeeper
nagyúr
válasz
FehérHolló #2274 üzenetére
szerencsére ez a prog2 már nem tartozik Vitéz fennhatósága alá. amúgy több kisfeladatból csak ez az egy okozott problémát, de még egyszer köszi a megoldást, és a tanácsot is!
-
kingabo
őstag
válasz
FehérHolló #2286 üzenetére
AxB-s tömböt írt a feladatban.
Ha hajtogattál valaha életedben meg simán el tudnád képzelni, hogy oldható meg nem négyzetes mátrixra is.
(#2284) Karma: a megszokás hatalma. C++-ban nálam mindkét bemenő param const lenne és így már teljesen igaz amit mondtam. Én nem tartom szépnek a bemenő paraméterek változtatását, ha nem címszerintiek (de izlések és pofonok), de pl adában nem is változtathatod meg. Azt meg ne döntsd el, hogy megbuknék-e
Pláne éjjel 2kor.
-
Korcsii
őstag
válasz
FehérHolló #2286 üzenetére
ja hogy vill, akkor az előző hozzászólásom indító kérdése is tárgytalan...
fáradt voltam tegnap, hogy ez beugorjon -
Karma
félisten
válasz
FehérHolló #2285 üzenetére
Az első verzió szerintem nem működne, a második viszont pontosan az az indexmágia, amit így ködösen megemlítettem
-
FehérHolló
veterán
Érzésem szerint miután átadta int** t formában, lehet t[n ][m ] módon turkálni benne, át fogja fordítani *(*(t+n) + m) alakra (az n és m sorrendjében most nem vagyok biztos).
Én egyébként anno egy hasonlót úgy oldottam meg, hogy int* típust vettem át és *(t+M*n+m) módon mászkáltam benne, de az első módon lehet reprezentálni két dimenziós bejárással is.Bár nagyon reggel van...
-
Karma
félisten
válasz
kingabo #2282 üzenetére
"A sizex-et add át egy lokális változónak, mert azt nem változtathatod."
WTF?! Érték szerinti átadásról hallottál-e már? Ha egy 4-es literált adsz be, akkor is működni fog, hiszen lokális változóként viselkedik. (Ráadás válasz: most buktál meg egy prog1 vizsgán ezért.) De basszus már majdnem elbizonytalanítottál.
-
kingabo
őstag
A sizex-et add át egy lokális változónak, mert azt nem változtathatod. (mi van ha const 4-el hívom meg?
) Illetve ha nem négyzetes a mátrix, akkor kellene a sizey is. Illetve szerintem egy új tömbbel kéne visszatéred, hogy az eredetit ne rontsd el. Az első sorban az int x lenne a visszatérési érték és az fv neve? Tömböt kéne visszaadnod, meg egy beszédesebb nevet az fv-nek. Ja és nem ártana egy return is, ha már van visszatérési érték.
-
Karma
félisten
válasz
FehérHolló #2278 üzenetére
A t[][] hogy a bús viharba lenne jó elgondolás? Kétdimenziós tömb átadásakor az első dimenziónak fix méretűnek kell lennie (pl.: t[5][]), különben a fordító nem fogja tudni az elemek méretét, így nem lehet tömb. Vagy pointermágia kell, vagy egydimenziós tömb és indexmágia.
-
-
Cicero
őstag
No elvileg ez lenne a megoldásom:
int x (int t[][], int sizex){
int tmp, countx=0, county=0;
while(sizex!=0){
tmp=t[sizex-1][county];
t[sizex-1][county]=t[countx][county];
t[countx][county]=tmp;
countx++;
county++;
sizex--;
}
}Közben rájöttem, hogy valszeg a zárthelyiben elronthattam, mert felvettem egy sizey-t is és abból is kezdtem el kivonogatni, ami meg a tömb tök másik felén van...
Nyilván, főleg hogy én álltam neki programozni
-
Cicero
őstag
válasz
FehérHolló #2276 üzenetére
Hmm ez érdekes. Mert ezek szerint jól írtam meg a zh-ban az első feladatot ami 2 pontot jelentett (azaz meglett volna a zh), mégsem jött össze a dolog.
Amúgy BME-VIK prog1. Mindegy, megírom a feladatrészt, megköszönném ha rápillantanál!btw jól gondolod, meg kellett adni a tömb méterét paraméternek!
-
Cicero
őstag
Sziasztok! Egy kis segítség kéne C-ben!
Adott a feladat: írni kell egy függvényt, ami bekér egy AxB tömböt és a tömb testátlóin elhelyezkedő számokat felcseréli a másik átlójában lévőkkel ( X pattern szerű csere ).
Már ott elakadtam, hogy adjak meg paraméternek egy két dimenziós tömböt. Nyílván az int t[][] nem lesz jó, hiába működik 1D-re...
Ebben ha tudnátok segíteni örülnék, mert a többi része szerintem jó lesz! -
FehérHolló
veterán
válasz
FireKeeper #2273 üzenetére
Nem azért, de ez egy Vitéz típusfeladat.
Másrészt a jövőre nézve nem ártana átgondolnod, hogy miért működik kezd[k] tömbbel és *(kezd+k) alakban is a program, satöbbi. Magyarul értsd meg, különben elég hamar bajban leszel.
-
FireKeeper
nagyúr
válasz
FehérHolló #2272 üzenetére
háh köszi
örök hála!
am igen, ez a második házi egyik részfeladata. lehet te vagy a gyakvezérem??? -
FehérHolló
veterán
válasz
FireKeeper #2271 üzenetére
1. castold át char*-gá
int i = 42;
char* kezd = (char*) &i;2. menj végig a memóriaterületen
for(int k = 0;k<sizeof(int);k++)
{
printf("%X ",(unsigned) kezd[k]);
}Ez a C++ fordítós szintaxis. Ha csak sima C fordítód van, akkor az értékadásokat pakold külön sorba, azt kész.
Azt hiszem, ennyi a második prog gyak házi. -
FireKeeper
nagyúr
sziasztok!
Az lenne a feladatom, hogy kiírjam egy int-hez tartozó memóriaterületet byte-onként hexa számrendszerben. Odáig tiszta, hogy ehhez nem lesz jó az int* típusú pointer, mivel az 32bites, ezért char* típusúvá kéne tenni, hogy ugyanoda mutasson, mint az int pointer, csak éppen char* típusú legyen.
Azt vajon így kéne csinálni?int i= <valami szám>;
int *i_ptr=&i;
char* c_ptr=(char*)i_ptr; -
j0k3r!
őstag
válasz
RexpecT #2268 üzenetére
ablak bezarodas ellen a program elejere (includeokhoz)
#include <conio.h>
aztan a return 0; ele uj sorba:
getch();(#2269) RexpecT: a system("pause"); egy rendszerhivas, de errol mar linkeltem korabban. a return 0; pedig a programod visszateresi erteke, ami helyes mukodes eseten 0, ellenkezo esetben mas.
-
j0k3r!
őstag
válasz
RexpecT #2265 üzenetére
bar nem sokat c-ztem eddig, de szerintem valami ilyesmi (de az okosabbak majd kijavitanak, ha nem)
#include <stdio.h>
int main()
{
float sum = 0;
int max = 3;
for(int i = 0; i < max; i++)
{
float tmp = 0;
printf("Kerem a(z) %d. szamot : ",i + 1);
scanf("%f",&tmp);
sum += tmp;
}
printf("Atlag: %f\n", sum/max);
return 0;
}system("PAUSE");
ezt meg hanyagold
[ Módosította: philoxenia ]
-
RexpecT
addikt
Még most kezdem a programozást, és írtam egy kis átlagszámoló progit. Szeretném ha törtszámokat is összeadna, de hiába írom át floatra a változókat.
#include <stdio.h>
#include <stdlib.h>int main()
{
int atl;
int i;
int osszeg=0;
int t [20];
for(i=0;i<5;i++)
{
printf("Kerem a(z) %d szamot : ",i);
scanf("%d",&t);
osszeg+=t(i);
}
atl=osszeg/i;
printf("Atlag: %d\n",atl);
system("PAUSE");
return 0;
} -
-
bpx
őstag
válasz
Bobrooney #2261 üzenetére
ebben ugye nincs nagy mágia, több helyen fog futni a program, nyilván skálázódni fog, attól függően, hogy milyen jól tudtad a feladatot partícionálni meg a kommunikációt megszervezni (minél kevesebb legyen)
nekem a PWM szimpatikusabb volt, mert az MPI első látásra kicsit bonyolultabb szerintem, de mind a kettő teljesen jól használható
-
Bobrooney
senior tag
Srácok nálam ez elég gyerekcipőben jár, kezdetben csak tesztelem h kb mekkora gyorsaság növekedés lenne, erőforrásokat h használ ki stb.. A vége ennek egy nagy véges elem feldolgozó rendszer lenne (ha jól emlékszek rá
) Diákként training-nek úgy érzem ez jó lesz. Nekem a tapasztaltok leírása is jó
-
ArchElf
addikt
válasz
Bobrooney #2257 üzenetére
A megvalósítás (szerintem) meglehetősen OS függő, milyen OS-re szeretnél párhuzamosítani?
Linux alá kellett valami ilyen beadandót csinálnunk a ME-en, ha ebben vagy érintett és érdekel, akkor előtúrom - Bár jobban belegondolva sajna Vadász elhunyt, mióta végeztem - és nem hiszem, hogy még mindig kell operációs rendszerekből ez a hülye beadandó... Szóval ...AE
-
Bobrooney
senior tag
Üdv!
Tudja valaki, hogy lehet-e Cben párhuzamosítani?
-
belong24
csendes tag
Helló! Én egyetemista vagyok, és szoktam vállalni programozási magánórákat olcsón, személyesen és interneten keresztül is(távolságfüggő).
belong24@hotmail.com
-
hello,
Visual Studiohoz (08) kérnék kis segitséget, konkrétan a linker beállításokhoz... adott egy lwIP-t és winpcap-ot használó project, ahol a világért nem sikerül a szükséges librarykre rávezetni a linkert...
1>udptest.obj : error LNK2001: unresolved external symbol "signed char __cdecl ethernetif_init(struct netif *)" (?ethernetif_init@@YACPAUnetif@@@Z)
1>udptest.obj : error LNK2001: unresolved external symbol "void __cdecl ethernetif_poll(struct netif *)" (?ethernetif_poll@@YAXPAUnetif@@@Z)
1>udptest.obj : error LNK2001: unresolved external symbol "void __cdecl ethernetif_shutdown(struct netif *)" (?ethernetif_shutdown@@YAXPAUnetif@@@Z)ezek a függvények mind a pktif.lib-ből származnának, ami már szerepel a
Configuration Properties \ Linker \ General \ Additional Library Directories...
Configuration Properties \ Linker \ Input \ Additional Dependencies...
bejegyzésekben, úgyhogy erőssen megakadtam... -
klambi
addikt
c ben olyan példa lenne hogy 1 max 10 karakter hosszú szöveget a 4 sarokba kéne kiírni, de mindig 1 karakterrel kevesebbet
pl:
medve medve
medv edve
med dve
me me
m ee
ve
dve
edve
medvevalaki valami help??
csak a sarokba írva a jobb felsőt
-
TIKI3
csendes tag
Sziasztok!
Feltetem a codeblocks-10.05mingw-setup.exe változatát. És mikor leszeretném fordítani a programot ezt írja ki:
"ll - Debug" uses an invalid compiler. Probably the toolchain path within the compiler options is not setup correctly?! Skipping...
Nothing to be done.De az alap "Hello world"-t sem fordítja le.
Elöre is köszönöm a segítségeket
Új hozzászólás Aktív témák
● olvasd el a téma összefoglalót!
● ha kódot szúrsz be, használd a PROGRAMKÓD formázási funkciót!
- Milyen processzort vegyek?
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Formula-1
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Steam Deck
- Nem keres több megrendelőt az Intel 18A node-ra az Intel
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- Ubuntu Linux
- Milyen légkondit a lakásba?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- További aktív témák...
- AMD Ryzen 7 5700X3D - Új, 1 év garancia - Eladó!
- ASUS TUF Gaming GeForce RTX 3070 Ti OC 8GB GDDR6X 256bit videokártya
- Inno3D GeForce iChill X4 RTX 3070 Ti 8GB GDDR6X 256bit videokártya
- Samsung 990 EVO Plus 2TB M.2 NVME PCI-E 4.0 x4/5.0 x2 - Új - Eladó!
- SAMSUNG 4TB 990 PRO M.2 NVME PCI-E 4.0 x4 - Új, hűtőbordás - 7450-6900 MBs - Eladó!
- Asus TUF Gaming A15 FA506 - 15.6"FHD 144Hz - Ryzen 5 7535HS - 16GB - 512GB SSD - RTX 3050 -3 év gari
- Csere-Beszámítás! Gamer PC Számítógép! I5 12600KF / RTX 3070 / 32GB DDR4 / 512GB SSD
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i7 14700KF 32/64GB RAM RTX 5070Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- LG 65QNED87T / 65" - 164 cm QNED / 4K UHD / 120Hz & 3ms / HDR 10 Pro / FreeSync Premium / HDMI 2.1
- Bomba ár! Dell Latitude E5570 Touch - i5-6300U I 8GB I 256SSD I 15,6" FHD I HDMI I CAM I W10 I Gari
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged