Hirdetés
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Mr Dini: Mindent a StreamSharkról!
- A magyar Duke Nukem 3D
- sziku69: Szólánc.
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- Meggyi001: Kórházi ellátás: kuka vagy finom?
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
dobragab
addikt
válasz
EQMontoya
#3321
üzenetére
Konkrétan C++98-ban:
- default ctor: végighívja az ősosztályok és adattagok default ctor-át, sorrendben. Ha írsz bármilyen ctort, ami nem copy ctor, bukod a default ctort, kézzel kell írnod, ha akarsz. (vagy = default, C++11-ben)
- copy ctor: végighívja az ősosztályok és adattagok copy ctor-át, sorrendben.
- operator=: végighívja az ősosztályok és adattagok operator=-jét, sorrendben.
- dtor: végighívja az adattagok és ősosztályok dtor-át, ebben a sorrendben- címképző operátor (&)
- vessző operátor (,)Ehhez hozzá jön a C++11-es move ctor és move assignment operator, ami ha kínai, nézz utána alaposan a jobbérték referenciáknak.
- move ctor: a move ctor-okat hívja végig, ha van, egyébként a copy ctort
- move op=: a move op=-ket hívja végig, ha van, egyébként a sima op=-tEz a kettő csak akkor van, ha
- nincs a felhasználó által írt copy ctor vagy dtor,
- nincs a felhasználó által írt másoló vagy move operator=,
- nincsen valami miatt implicit törölve (például mert az egyik adattagé törölve van).Mindennek az a célja, hogy az erőforráskezelést el tudd rejteni egy-egy erre specializált osztály belsejébe, pl. string vagy vector. Ezeket aztán máshol úgy tudod használni, mint egy sima int-et, mert a fordító mindig tudja, mikor mit kell meghívni. A felsőbb szintű (nem erőforráskezelő) osztályoknak nem kell foglalkoznia a fent említett tagfüggvényekkel, a default is úgy fog működni, ahogy elvárjuk.
Nyilván ez nagyon le van egyszerűsítve, de nagyságrendileg stimmel.
Jávához képest: van destruktor, mégpedig arra, hogy bármilyen erőforrást (memória, fájl, mutex, grafikus memória, stb.) becsukjon. Ha jól tervezed meg az osztályaidat, ezek mind automatikusan történnek. A GC ennél butább, mert csak memóriát szabad / lehet rábízni.
Jó, igen a finalize-ra elvileg rá lehet bízni pl. egy fájl bezárását, de az ki tudja, mikor fut le... Nagyon nem vicces nyitva hagyni egy fájlt random ideig, amíg a GC össze nem szedi a memóriában lévő objektumot. Ezért van jávában minden fájlkezelős történet try - catch - finally blokkban, hogy akármi történik, kézzel be tudd csukni a fájlt. C++-ban a compiler biztosan becsukja a fájlt a blokk végén (fstream).
Kicsit elkanyarodtam a kérdéstől. Remélem, azért mondtam újat, rosszat meg nem

Új hozzászólás Aktív témák
● ha kódot szúrsz be, használd a PROGRAMKÓD formázási funkciót!
- BestBuy topik
- Trollok komolyan
- Milyen okostelefont vegyek?
- Gumi és felni topik
- „Új mérce az Android világában” – Kezünkben a Vivo X300 és X300 Pro
- Milyen processzort vegyek?
- Milyen videókártyát?
- Porszívók - akkus és klasszikus vezetékes
- Battlefield 6
- Hivatalos a OnePlus 13 startdátuma
- További aktív témák...
- Eladó Apple iPhone 15 Pro Max 256GB fekete, független
- Samsung S22 Ultra 12/256GB / Fekete / Kártyafüggetlen / Karcmentes kijelző
- HP Compaq Elite 8200 SFF (i3, 5GB DDR3, 250GB HDD, Win 10 kulcs)
- ASUS TUF Gaming A17 FA707RM - Ryzen 7 6800H, 17.3FULL HD 144Hz, 1.5TB, 16GB, Geforce RTX 3060 6GB
- Corsair RM850e 2025 850W 80+ Gold / ATX 3.1 / PCIe 5.1 - ~ÚJ - Alza garancia 2032.09.05.
- Honor 200 pro 512GB,Újszerű,Dobozával,12 hónap garanciával
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T14 Gen2 - i5-1145G7 I 16GB I 512SSD I 14" FHD I Cam I W11 I Garancia!
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i7 14700KF 32/64GB RAM RTX 5070 Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Új monitor állvány- elegáns megoldás a dupla A/4-es papírcsomag helyett - csak össze lett szerelve
- GYÖNYÖRŰ iPhone 12 64GB Black -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS2113, 100% Akkumulátor
Állásajánlatok
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest


