Hirdetés
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- GoodSpeed: Egy bihari a Hajdúságban
- sziku69: Szólánc.
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Gurulunk, WAZE?!
- Lalikiraly: Kinek milyen setupja van?
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
dobragab
addikt
válasz
EQMontoya
#3321
üzenetére
Konkrétan C++98-ban:
- default ctor: végighívja az ősosztályok és adattagok default ctor-át, sorrendben. Ha írsz bármilyen ctort, ami nem copy ctor, bukod a default ctort, kézzel kell írnod, ha akarsz. (vagy = default, C++11-ben)
- copy ctor: végighívja az ősosztályok és adattagok copy ctor-át, sorrendben.
- operator=: végighívja az ősosztályok és adattagok operator=-jét, sorrendben.
- dtor: végighívja az adattagok és ősosztályok dtor-át, ebben a sorrendben- címképző operátor (&)
- vessző operátor (,)Ehhez hozzá jön a C++11-es move ctor és move assignment operator, ami ha kínai, nézz utána alaposan a jobbérték referenciáknak.
- move ctor: a move ctor-okat hívja végig, ha van, egyébként a copy ctort
- move op=: a move op=-ket hívja végig, ha van, egyébként a sima op=-tEz a kettő csak akkor van, ha
- nincs a felhasználó által írt copy ctor vagy dtor,
- nincs a felhasználó által írt másoló vagy move operator=,
- nincsen valami miatt implicit törölve (például mert az egyik adattagé törölve van).Mindennek az a célja, hogy az erőforráskezelést el tudd rejteni egy-egy erre specializált osztály belsejébe, pl. string vagy vector. Ezeket aztán máshol úgy tudod használni, mint egy sima int-et, mert a fordító mindig tudja, mikor mit kell meghívni. A felsőbb szintű (nem erőforráskezelő) osztályoknak nem kell foglalkoznia a fent említett tagfüggvényekkel, a default is úgy fog működni, ahogy elvárjuk.
Nyilván ez nagyon le van egyszerűsítve, de nagyságrendileg stimmel.
Jávához képest: van destruktor, mégpedig arra, hogy bármilyen erőforrást (memória, fájl, mutex, grafikus memória, stb.) becsukjon. Ha jól tervezed meg az osztályaidat, ezek mind automatikusan történnek. A GC ennél butább, mert csak memóriát szabad / lehet rábízni.
Jó, igen a finalize-ra elvileg rá lehet bízni pl. egy fájl bezárását, de az ki tudja, mikor fut le... Nagyon nem vicces nyitva hagyni egy fájlt random ideig, amíg a GC össze nem szedi a memóriában lévő objektumot. Ezért van jávában minden fájlkezelős történet try - catch - finally blokkban, hogy akármi történik, kézzel be tudd csukni a fájlt. C++-ban a compiler biztosan becsukja a fájlt a blokk végén (fstream).
Kicsit elkanyarodtam a kérdéstől. Remélem, azért mondtam újat, rosszat meg nem

Új hozzászólás Aktív témák
● ha kódot szúrsz be, használd a PROGRAMKÓD formázási funkciót!
- iPhone topik
- Anime filmek és sorozatok
- Samsung Galaxy Tab S6 Lite 10.4 - az, ami
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Bundle topik
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- GeForce RTX 5060: Ezt kapjuk 150 ezerért
- További aktív témák...
- ASUS ROG Zephyrus M16
- Telefon felvásárlás!! iPhone 11/iPhone 11 Pro/iPhone 11 Pro Max
- LG 27GS60QC-B - 27" Ívelt - 2560x1440 - 180Hz 1ms - AMD FreeSync - Bontatlan - 2 Év Gyári Garancia
- Dell Precision 7560 - Intel Core i9-11950H RTX A5000 64GB 1TB SSD FHD
- Lenovo ThinkPad P14s Gen 3 Intel Core i7-1280P Nvidia T550 32GB 1000GB 1 év teljeskörű garancia
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő


