Hirdetés
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- eBay-es kütyük kis pénzért
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- sziku69: Szólánc.
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- droidic: Windows 11 önállóság nélküli világ: a kontroll új korszaka
- laskr99: DFI és DFI Lanparty gyűjteményem
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
dobragab
addikt
válasz
EQMontoya
#3321
üzenetére
Konkrétan C++98-ban:
- default ctor: végighívja az ősosztályok és adattagok default ctor-át, sorrendben. Ha írsz bármilyen ctort, ami nem copy ctor, bukod a default ctort, kézzel kell írnod, ha akarsz. (vagy = default, C++11-ben)
- copy ctor: végighívja az ősosztályok és adattagok copy ctor-át, sorrendben.
- operator=: végighívja az ősosztályok és adattagok operator=-jét, sorrendben.
- dtor: végighívja az adattagok és ősosztályok dtor-át, ebben a sorrendben- címképző operátor (&)
- vessző operátor (,)Ehhez hozzá jön a C++11-es move ctor és move assignment operator, ami ha kínai, nézz utána alaposan a jobbérték referenciáknak.
- move ctor: a move ctor-okat hívja végig, ha van, egyébként a copy ctort
- move op=: a move op=-ket hívja végig, ha van, egyébként a sima op=-tEz a kettő csak akkor van, ha
- nincs a felhasználó által írt copy ctor vagy dtor,
- nincs a felhasználó által írt másoló vagy move operator=,
- nincsen valami miatt implicit törölve (például mert az egyik adattagé törölve van).Mindennek az a célja, hogy az erőforráskezelést el tudd rejteni egy-egy erre specializált osztály belsejébe, pl. string vagy vector. Ezeket aztán máshol úgy tudod használni, mint egy sima int-et, mert a fordító mindig tudja, mikor mit kell meghívni. A felsőbb szintű (nem erőforráskezelő) osztályoknak nem kell foglalkoznia a fent említett tagfüggvényekkel, a default is úgy fog működni, ahogy elvárjuk.
Nyilván ez nagyon le van egyszerűsítve, de nagyságrendileg stimmel.
Jávához képest: van destruktor, mégpedig arra, hogy bármilyen erőforrást (memória, fájl, mutex, grafikus memória, stb.) becsukjon. Ha jól tervezed meg az osztályaidat, ezek mind automatikusan történnek. A GC ennél butább, mert csak memóriát szabad / lehet rábízni.
Jó, igen a finalize-ra elvileg rá lehet bízni pl. egy fájl bezárását, de az ki tudja, mikor fut le... Nagyon nem vicces nyitva hagyni egy fájlt random ideig, amíg a GC össze nem szedi a memóriában lévő objektumot. Ezért van jávában minden fájlkezelős történet try - catch - finally blokkban, hogy akármi történik, kézzel be tudd csukni a fájlt. C++-ban a compiler biztosan becsukja a fájlt a blokk végén (fstream).
Kicsit elkanyarodtam a kérdéstől. Remélem, azért mondtam újat, rosszat meg nem

Új hozzászólás Aktív témák
● ha kódot szúrsz be, használd a PROGRAMKÓD formázási funkciót!
- Vadonatúj, bontatlan iPhone 17 256GB kék KÁRTYAFÜGGETLEN! 1 év Apple garancia!
- (Használt/Used) Huawei Mate 20 Pro - 128 GB - Midnight Blue (Unlocked/Kártyafüggetlen)
- Gigabyte B450M S2H + Ryzen 5 1400 + MSI GTX 1650 Super 4GB
- "Szinte Új" iPad Pro 12.9 (3. gen) + Apple Pencil 2 + Smart Folio tok
- ASUS TUF Gaming VG34VQL3A 34" Ívelt Gamer Monitor
- HIBÁTLAN iPhone 15 Pro Max 256GB Black Titanium -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3497
- Telefon felvásárlás!! iPhone X/iPhone Xs/iPhone XR/iPhone Xs Max
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450 R7 5800X 32GB DDR4 1TB SSD RTX 4070Ti 12GB Zalman S2 TG Enermax 750W
- Lenovo P510 - 1650-2680 v4 akár 14 mag/28 szál, 32GB DDR4 RAM, akár M4000 8GB VGA, számla, 6 hó gar
- LENOVO Legion Pro 5 16IRX8 - 16" WQXGA 240Hz - i5-13500HX - 16GB - 1TB - RTX 4060 - 9 Hó garancia
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest


