- Geri Bátyó: Agglegénykonyha 1 – rizseshús másképp
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sh4d0w: Vigyázz a háttértáradra...
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- LordAthis: AI Kérdés érkezett - 3600 soros Spagetti kód refaktorálása és budget
- Geri Bátyó: Agglegénykonyha – bevezető - igényfelmérés
- Lalikiraly: Astra kalandok @ Harmadik rész
- bambano: Bambanő háza tája
- sziku69: Szólánc.
- Gurulunk, WAZE?!
Új hozzászólás Aktív témák
-
dobragab
addikt
válasz
EQMontoya #3321 üzenetére
Konkrétan C++98-ban:
- default ctor: végighívja az ősosztályok és adattagok default ctor-át, sorrendben. Ha írsz bármilyen ctort, ami nem copy ctor, bukod a default ctort, kézzel kell írnod, ha akarsz. (vagy = default, C++11-ben)
- copy ctor: végighívja az ősosztályok és adattagok copy ctor-át, sorrendben.
- operator=: végighívja az ősosztályok és adattagok operator=-jét, sorrendben.
- dtor: végighívja az adattagok és ősosztályok dtor-át, ebben a sorrendben- címképző operátor (&)
- vessző operátor (,)Ehhez hozzá jön a C++11-es move ctor és move assignment operator, ami ha kínai, nézz utána alaposan a jobbérték referenciáknak.
- move ctor: a move ctor-okat hívja végig, ha van, egyébként a copy ctort
- move op=: a move op=-ket hívja végig, ha van, egyébként a sima op=-tEz a kettő csak akkor van, ha
- nincs a felhasználó által írt copy ctor vagy dtor,
- nincs a felhasználó által írt másoló vagy move operator=,
- nincsen valami miatt implicit törölve (például mert az egyik adattagé törölve van).Mindennek az a célja, hogy az erőforráskezelést el tudd rejteni egy-egy erre specializált osztály belsejébe, pl. string vagy vector. Ezeket aztán máshol úgy tudod használni, mint egy sima int-et, mert a fordító mindig tudja, mikor mit kell meghívni. A felsőbb szintű (nem erőforráskezelő) osztályoknak nem kell foglalkoznia a fent említett tagfüggvényekkel, a default is úgy fog működni, ahogy elvárjuk.
Nyilván ez nagyon le van egyszerűsítve, de nagyságrendileg stimmel.
Jávához képest: van destruktor, mégpedig arra, hogy bármilyen erőforrást (memória, fájl, mutex, grafikus memória, stb.) becsukjon. Ha jól tervezed meg az osztályaidat, ezek mind automatikusan történnek. A GC ennél butább, mert csak memóriát szabad / lehet rábízni.
Jó, igen a finalize-ra elvileg rá lehet bízni pl. egy fájl bezárását, de az ki tudja, mikor fut le... Nagyon nem vicces nyitva hagyni egy fájlt random ideig, amíg a GC össze nem szedi a memóriában lévő objektumot. Ezért van jávában minden fájlkezelős történet try - catch - finally blokkban, hogy akármi történik, kézzel be tudd csukni a fájlt. C++-ban a compiler biztosan becsukja a fájlt a blokk végén (fstream).
Kicsit elkanyarodtam a kérdéstől. Remélem, azért mondtam újat, rosszat meg nem
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
● ha kódot szúrsz be, használd a PROGRAMKÓD formázási funkciót!
- BESZÁMÍTÁS! Apple MacBook Pro 16 M4 Max 36GB RAM 1TB SSD macbook garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! Apple MacBook Pro 14 M4 Max 36GB RAM 1TB SSD macbook garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! Apple MacBook Pro 16 2024 M4 Max 64GB 2TB SSD macbook garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! Apple Macbook Pro 13 2020 M1 16GB 1TB SSD macbook garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! ASUS TUF VG27AQ 165Hz QHD IPS 1ms monitor garanciával hibátlan működéssel
- AM 4 alaplapok! Kamatmentes rèszletre is!
- Tablet felvásárlás!! Apple iPad, iPad Mini, iPad Air, iPad Pro
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 9800X3D 32/64GB RAM RTX 5070Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Dell Latitude 5330 i3-1215U 6magos! - 16GB 512GB 13.3" FHD magyarbill 1 év garancia
- HP EliteDesk 800 G6 i5-10500T 8GB 256GB 1 év garancia
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest