Hirdetés
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Garry84: Sumák aprós?
- sh4d0w: Ez van, srácok...
- Gurulunk, WAZE?!
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- Parci: Milyen mosógépet vegyek?
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Geri Bátyó: Agglegénykonyha 8 – Ami félresikerül, nem biztos, hogy rossz is
Hirdetés
(használd a CYBSEC25PH kuponkódot további 20 ezer ft kedvezményért!)
Új hozzászólás Aktív témák
-
dobragab
addikt
válasz
ToMmY_hun #3496 üzenetére
Ez C++-ban is egy erős elv, előadáson a kolléga még el is mondta, hogy nem hívunk konstruktorban / destruktorban virtuális függvényt, vagy le fogják törni a kezed. Utána belerakja ezt a ZH-ba, én meg javíthatom. Komolyan, legszívesebben annak is megadtam volna a pontot, aki B::f-et írt.
(#3492) sztanozs
A genyaság nincs még kimaxolva, szerintem sosem lehet kimaxolni. Még facsarhatjuk belőle a sz@rt kicsit.
(#3489) ToMmY_hun
Konstruálás során ugye először az ősosztály példányosodik, és mivel az említett kódban annak a példányosítása során hívunk egy virtuális függvényt, ezért nem futhat le olyan objektumhoz tartozó definíciója, ami a hívás pillanatában nem is létezik.
Ez a C++ megoldása a problémára, úgy definiálták a szabványban, hogy ilyen ne történhessen. Történhet viszont rosszabb.
Minden konstruktor csak saját magáért felelős. Így az ősosztályok konstruktorát hívja (+ virtuális örökléses blablabla), majd beállítja a vptr-t a sajátjára, aztán meghívja a tagváltozók konstruktorát, majd lefut a törzs. Fikarcnyit sem foglalkozik azzal, hogy mi van alatta. Nem tud róla, ki származik le belőle. És mivel a vptr-t is majd ezek után állítja csak be a leszármazott a saját vptr-ére, a konstruktorban a vptr még nem a leszármazottéra mutat, hanem a sajátra.
Egyébként a szabványban nincs benne sehol a vtable / vptr, nincs rögzítve, hogy úgy kell implementálni, de úgy érdemes. Sőt, a szabvány úgy lett kialakítva, ahogy a vtable-ös megoldások működnek.
A szabványban volt még egy sor, amit nem részleteztetek. A tagváltozók konstruktorában is az a fv. fog hívódni, ami a hierarchiában "nincs lejjebb", azaz a saját vagy "feljebb" van.
Ha a konstruktorban hívott f tisztán virtuális, akkor nem fog fordulni, mert a linker nem találja meg a függvényt. Tisztán virtuális függvény lehet definiálva is, ez most mellékszál. Itt nem kell a vtable-höz nyúlni, mert nyilvánvaló, melyik típusnak a függvényét kell hívni. Ha viszont nem maga hívja meg, hanem közvetve egy olyan függvény, ami nem tudja, pontosan milyen típust is kapott, akkor muszáj lesz a vtable-ben megnéznie. Akár tagváltozó konstruktorában is, mint írtam. Tadamm, így lehet tisztán virtuális függvényt meghívni.
#include <iostream>
class A;
struct member
{
A * a;
member(A* a);
};
struct A
{
member m = this;
A() { }
virtual void f() = 0;
virtual ~A() {}
};
member::member(A * a) : a(a)
{
a->f();
}
struct B : public A
{
void f() { std::cout << "B::f\n";}
};
int main()
{
B b;
return 0;
}
Új hozzászólás Aktív témák
● ha kódot szúrsz be, használd a PROGRAMKÓD formázási funkciót!
- Yurbuds Ironman fülhallgató
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14600KF 16/32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- 122 - Lenovo Legion Pro 5 (16ARX8) - AMD Ryzen 7 7745HX, RTX 4070 (ELKELT)
- Huawei Nova Y70 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- REFURBISHED és ÚJ - HP Thunderbolt Dock G2 230W docking station (3TR87AA)
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest