- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- droidic: Videó letöltés yt-dlp-vel (profi módszer)!!!
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- eBay-es kütyük kis pénzért
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sziku69: Szólánc.
- Szoszo94: Xiaomi Mi Router 3G - Padavanra fel!
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
Új hozzászólás Aktív témák
-
mrlujoak
veterán
Miért nem kapcsolják be?!
Nem tudok mit csinálni, postolok.
Budapesten lakom, de vidéki vagyok (innen 200km-re Celldömölk mellett).
Itthon ülök és aggódom.
A hugom (19) ma délután, 5 körül autóbalesetet szenvedett.
3 ültek a kocsiban, ő hátul.
Az autó felborult, ő kizuhant a kocsiból, mert nem volt bekötve.No nem azért, mert felelőtlen, hanem mert a csat az ülőlap alatt volt.
Túlélte, de a kezén és a lábán sérült.
Nem veszítette el az eszméletét, iszonyat szerencséje volt, a fűbe esett, holott az autó 3-at pördült az aszfalton.
Ő maga hívta fel édesapámat, hogy balesetet szenvedett...Irgalmatlan szerencséje volt, mert esés közben nem ütötte meg magát nagyon, szerencséje volt, mert puhára esett, és szerencséje volt, mert az autó nem esett rá.
Most itthol vagyok. Vonatom legközelebb reggel 6-kor van, addig itthon ülök és telefonálok. Hol a szüleimnek, hol a hugomnak.
A legborzasztóbb az egészben, hogy aktív-passzaív biztonsággal (balesetbiztonság) foglalkozom, és milliószor mondom el, BIZTONSÁGI ÖV!
Mindig beköti magát, és headsettel telefonál. Headsettel, mert 18-ik szülinapjára meglett a jogosítványa is, aminek alkalmából egy BT headsetet is kapott tőlem.
Lelkére kötöttem, ha vezet, és úgy dönt telefonál, csak ezzel tegye!Jöhet nekem bárki olyan iszonyatszerencsés kimenetelű balesettel, hogy úgy élte túl a delikvens, hogy kirepült, mert ha nem repült volna ki ...
Ehhez a "művelethez" iszonyat nagy szerencse kell.Ez a hugomnak is megadatott, ma lett a 2-ik szülinapja. (amugy júni 21 az igazi, így mindkét esetben ikrek maradt a horoszkópja)
Megmondom őszintén nem tudom, kinek köszönjem meg, hogy életben van, de hálás vagyok neki.
Holnap délelőtt legalább láthatom - élve.
Kérek minden közlekedőt, kösse be magát, állítsa be a fejtámlát, és az ülést helyes pozícióba. 10 másodperc, de az életed múlhat rajta!
Végszónak annyit, hogy a sofőr srác, és az anyósülésen ülő leány (a hugom barátnője, és annak barátja) nem sérült meg.
mrlujoak
-
parandroid
félisten
Takarítottam. Ha már feljött a topik, maradjunk a témánál. Most sem kevésbé aktuális a kérdés, mint a nyitáskor volt.
p
-
<NewL>
addikt
Én azért nem szeretem mert szorit,de mostnaság a zero toleranciára rágondolva általában be vagyok kötve.
Egyszer azt monta haverom a rendőrnek (h miért nincs bekötve)
-Mert nem ér rajtam körbe! (tényleg elég nagy darab)
-
Moddingfan
senior tag
válasz
marmalade- #323 üzenetére
Olvasd el a #327-et. Kösd be az övet, mert bár Te vigyázol, mások nem biztos.
-
Tangerine
senior tag
Mellbevágó biztonság
A statisztikák szerint az autókban elhelyezett életmentõ szerkezetek közül a biztonsági öv áll az elsõ helyen 50 százalékos hatásfokkal, ezt követi a légzsák 20 százalékkal. Ezek aktiválódása esetén 70 százalékkal több az esély egy esetleges súlyos baleset következményeinek mérséklésére, mint mindenféle védelem nélkül. Akik azt hiszik, hogy ütközés esetén kezükkel, lábukkal ki tudják támasztani magukat, azok gondoljanak arra, hogy 50 km/h sebességgel ütközni olyan, mintha a harmadik emeletrõl lépcsõ és lift hiányában távoznánk. Valóban okozott már halálos sérüléseket a biztonsági öv, az arány körülbelül 1:5000-hez, de a többi 4999 baleset esetében életet mentett, vagy súlyos sérülések helyett csak könnyebbek történtek. Az Euro NCAP ütközési tesztjein szokásos 64 km/h sebességû, ütközéskor fellépõ, mellkasra ható erõk – hagyományos biztonsági övek esetében – okozhatnak bordatörést, vagy belsõ sérüléseket (fõleg idõsebb embereknél), ezért ma már minden magára és vásárlóira adó autógyár korszerû övfeszítõvel és överõhatárolóval kiegészített biztonsági öveket szerel az új gépkocsikba. Légzsákokat a 80-as évek közepe óta építenek be rendszeresen, ami akkor még extra volt, ma már a legtöbb új autóban alapfelszerelés.
[Szerkesztve] -
Moddingfan
senior tag
Hello mindenkinek!
Egy sztori az öv mellet: Egy esős pénteki napon állok a szokásos 4 órai dugóban, a forgalom csak araszol. Ekkor egy kb. 70-75 éves néni durván a korához hasonló sebességgelhátulról belém durrant és akkorát lökött rajtam, hogy beledurrantam a kb. másfél méterre előttem álló autóba (pedig a kézifékem is be volt húzva).Ha nem lett volna bekötve az övem, most nem lennék ilyen jóképű faszi
-
Tangerine
senior tag
Ha 50-50% lenne, akkor mindenki szabadon dönthetne, hogy bekapcsolja-e, és nem foglalkoznának vele a rendőrök.
-
Integra
titán
válasz
marmalade- #323 üzenetére
jó rosszul gondolod.
igaz, hogy az hogy valaki pont azért úszik meg egy balesetet, mert nem volt bekapcsolva, de ezek elenyésző esetek, ezerből talán egy ilyen eset, vagy tízezerből egy ilyen.
nem véletlenül van az az öv az autóban -
Tangerine
senior tag
válasz
marmalade- #323 üzenetére
> Soha nem tudhatod hoyg mikor jársz rosszabbul
Ez igaz.
> a biztonsági öv használata illetve nem használata 50-50% os dolog.
Ez nem igaz. Inkább kb. 90% - 10% az öv javára.
De ha szerinted te a 10%-ba tartozol, akkor ne kapcsold be.
Egyébként a kirepülés szinte mindig halálos, és ritka, hogy megússza az ember.
[Szerkesztve] -
marmalade-
csendes tag
Akár hülyének hangzik akár nem én úgy gondolom hogy a biztonsági öv használata illetve nem használata 50-50% os dolog.
Én 5 éve vezetek ezelőtt sohasem kapcsoltam be a biztonsági övemet, és most is csak azért teszem hoyg ne büntessenek meg 30 ropira a zsernyákok.
És hogy miért nem?
3 évvel ezelőtt halt meg egy nagyon jó barátom. A barátnője vezetett ő az anyósülésen ült és be volt kapcsolva az öve.Mikor összeütköztek a vonattal a barátnője kirepült a szélvédőn de ő mivel be volt kötve beszorult ésmeghalt.
Hát ezért.
Soha nem tudhatod hoyg mikor jársz rosszabbul.Tény hogy több olyan koccanásos baleset van amiben lehet hoyg segít, de akkor már inkább vezetk óvatosan és betartom a szabályokat. -
EGOKA
tag
Mindig bekötöm magam (ha tudom). Tegnap ez mentett meg egy jó kis szélvédőn való áteséstől. Persze meg is zúzta a bordáimat.
-
AMD Power
titán
Mivel én biztonság és Volvo mániás vagyok így soha nem kérdés nálam az , hogy bekapcsoljam-e a biztonsági övet! Aki meg nem kapcsolja be az meg magára vessen.
Van is itt a PH-n egy kedves user akinek valami olyasmi az aláírsása , hogy:
''mozgásban korlátoz a biztonsági öv de annyira nem mint a tolószék...'' vagy valami ilyesmi! De nagyon találó az tuti. Hamár a biztonságról van szó itt egy csodálatos kis cikk:
Bővebben: link -
ActionMan
tag
válasz
Viktor0610 #317 üzenetére
''Érdekes, én úgy v.ok, ha mellettem bekötik magukat, én is megteszem, ill. ha hátul ülök, nem kötöm be magam.''
De miért csak akkor kötöd be magad, ha melletted is bekötik, ill. hátul ülve miért nem?
Szerintem remek dolog a biztonsági öv, ha lesz kocsim és megoldható, több, mint 3 pontos övet szereltetek bele.
Egyébként tényleg érthetetlen, hogy miért nem kötik be magukat nagyon sokan.
Csak egyetlen mozdulat az egész. Semmi bonyolult, semmi fárasztó, semmi semmi. Ennek ellenére jelentősen befolyásolja az esetleges baleset következményeit és életet ment.
Szóval ha beteszem az egyiket a mérleg egyik serpenyőjébe, a másikat a másikba, egyértelmű, hogy merre felé billen.
Nem tudok egyetlen racionális érvet sem felhozni az ellen, hogy bármilyen rövid út esetére, bárhol is üljek a kocsiban, be ne kössem magam.
''aki be ugyan nem kötötte magát, de az övet úgy tette magára, h. kívülről úgy tűnjön, használja azt -odatette a csatlakozó mellé...''
Szerintem ez a csúcs.
Nagyobb fáradság és odafigyelés így használni az övet, mintha egyszerűen bekötné.
Ez kb. úgy hangzik, mintha a faszi direkt akarná csökkenteni az esélyeit.
Végül is igaza van. Úgy hal meg ahogy akar. -
válasz
Tangerine #316 üzenetére
Érdekes, én úgy v.ok, ha mellettem bekötik magukat, én is megteszem, ill. ha hátul ülök, nem kötöm be magam.
Remélhetőleg nemsokára (pár hónap) lesz saját autóm, mindenképp' be fogom magam kötni, ill. ha v.ki velem lesz, azt is megkérem, h. kösse be magát...
Sosem értem az embereket, miért nem használják a biztonsági övet???Talán már leírtam ide egyszer a következőt. Volt egy kollégám, aki be ugyan nem kötötte magát, de az övet úgy tette magára, h. kívülről úgy tűnjön, használja azt -odatette a csatlakozó mellé...
[Szerkesztve] -
Tangerine
senior tag
Smart halálos balesete Felsőrákoson
2005. szeptember 28, szerda - [7:54]
[Belföld] Meghalt annak a Smartnak a vezetője, mely vízelvezető aknába hajtott kedden este a főváros X. kerületében. A Halas utcában haladó Mercedes Smart személygépkocsi az utat keresztező vízelvezető aknába zuhant. A 35 éves sofőr kiesett a nyitott tetejű kocsiból és a saját járműve alá zuhant. A férfi a helyszínen életét vesztette. Az autót a tűzoltók daru segítségével emelték ki.
Képek a balesetről Bővebben: link -
Pompi
nagyúr
válasz
parandroid #314 üzenetére
BTW ahhoz, hogy megtalálja valaki kéne neki valami értelmes cím, nem?
Én is csak véletlenül jöttem be, hogy megnézzem, hogy mit is kellene ugyan bekapcsolni...
Jogos, cím módosítva. - peterkeT -
kcics
csendes tag
ismét upp
-
kcics
csendes tag
up,... csak, hogy ne vesszen el a süllyesztőben..
[Szerkesztve] -
kcics
csendes tag
up!
-
-
rATdrAgOn
senior tag
-
biker
nagyúr
-
kendet
csendes tag
Ki kéne találni azt a kocsit, amiben nincs biztonsági öv, így elkerülhetnénk a konfrontálódásokat!
-
yerico
senior tag
Sajnálom, hogy ha bekötöd magad, és mégis magadra vetted a taplót, mert eléggé egyértelmű, hogy azoknak szólt, akik nem kötik be magukat. Ezek szerint mégis annak érzed magad.
. Amit írtam, az nem hülyeség, legfeljebb azoknak, akik nem kötik be magukat, akik pedig ...na jó, nem írok taplót, legyenek szellemileg kihívásokkal küzködők. Ugye, vagy annyira intelligens, hogy ezt nem veszed magadra?
Ugye........
-
oceanearth
őstag
válasz
rATdrAgOn #299 üzenetére
szerinted az, hogy ültem automatában az azt jelenti, hogy beültem a kocsiba és nézegettem, hogy hűű, némá, de jó autómata, ez tuti sokat eszik. amiket írtam az tapasztalatból írtam, szerencsére megadatott elég sok kocsiban ülni és letesztelni. én nekem nagyon nem tetszenek igaz marha kényelmes, de megdobja a fogyasztást, nem fél literrel hanem többel, negyedszerre mondom nem a mosatrni hiper-szupereket kell nézni. azt nem tudom, hogy érted el, hogy automatával gyorsabban menj mint kézivel, de ehhez már tudás kell. ''Ha valaki erzi, hogy mit tud az automata valto, meg tud azert lepni.'' hát igen azt érzeni. azt nagyon érezni kell, hogy beletaposol a gázba és megnyomod a sport gombot hát azt tudni és érezni kell tényleg. mondjuk ezt a jobban megy a kocsi dolgot automatával felejtsd el szerintem főleg olyan régi kocsiknál mivel a gyártók adtalapját ha megnézed jóval lasabbak az automata váltók.
ja és no flmae és nem akarjuk befejezni az automata váltós témát?? nekem már elegem van én a saját tapasztalataimra hagyatkozok és sosem pengetnék 500ezret egy automatáért ami még többet eszik. -
rATdrAgOn
senior tag
válasz
oceanearth #258 üzenetére
Mar bocsanat, de ez igy marhasag.
Manapsag is szinte mindenhol - nem premium eronyero vasakban - ZF valtokat hasznalnak. Fogyasztasbeli difi talan fel liter max. Okes, nem annyira lenduletes, a kezi valtohoz kepest, de ott van a kickdown.Gondolkodast meg nem ertem, mert a ZF valtok nem intelligenciajukrol hiresek, ugyanis szimpla hidraulikus automata nyomatekvaltok.
(Horror, de 1.4-es francia autoval jobban mentem a haromfokozatu automataval mint a sajat 4 fokozatu kezimmel - pedig en azzal mar azert tudom, hogy mikor es hogyan kell valtani. Automata valto fasza dolog, az egyik legnagyobb talalmany a szeletelt kenyer feltalasa ota.)
Az meg, hogy ultel automataban, vagy vezettel, az teljesen mas kerdes.
Ha valaki erzi, hogy mit tud az automata valto, meg tud azert lepni. Hidd el.
Aztan van olyan is, aki meg a kezi valtot sem erzi. Van ilyen is.
Vezess automatat - ha van mar jogsid- aztan majd rajossz. Istenkiraly cucli az.
[Szerkesztve] -
rATdrAgOn
senior tag
Az nem ABS hiba volt.
Ha ABS elfarad, attol meg a fekrendszernek mukodnie _KELL_ ez eloiras.
Valszeg prozai oka lehetett - nem volt rasegites, emiatt a szokasosnal jobban kellett volna taposnia a kolleganak a pedalt - akar szo szerint beleallnia, akkor nem lett volna baj.Ladanal is gaz, mikor elszall a vakuumos rasegito.
Taposod, de nem tortenik semmi. ;) Beleallsz, akkor jeeeeee
Az en csigazabalo automban meg _MINDIG_ van rasegites, ha minden smakkol, ha nem, akkor azert eleg sok lampa virit a vezeto arcaba. Aki ezek utan nem all meg, az ne is vegyen autot. Semmilyet se. Szerintem. -
rATdrAgOn
senior tag
Ize, szamomra ez az igazi brutal.
Nemtom a csatt mennyinel volt, de a kollega eletben maradt - igaz, sulyos seruleseket szenvedett.
Langlovagos link ez is... itten van la: Bővebben: link
Asszem ez mindent elarul a tipusrol. -
tiv83us
veterán
válasz
rATdrAgOn #295 üzenetére
Ebbol is latszik hogy ugyanugy vannak barmok felkapcsolt lampaval mint anelkul. De most nemtudom mirol beszelsz, en nemaztmondtam hogy sporoljon mindenki, hanem tisztaidoben varosonbelul nem kotelezo es en altalaban nem is szoktam, mert 1. eszembe sem jut, 2 nem tartom szuksegesnek.
Ettol fuggetlenul barmok mindenhol vannak, ami nemfugg ossze a fenyszoroval.
Aki nekedmegy lampanelkul az ugyanugy nekedment volna lampaval is vilagosban es forditva... -
rATdrAgOn
senior tag
Csak halkan jegyzem meg, hogy varoson belul, tiszta idoben, felkapcsolt villany ellenere is jott mar belem majdnem egy barom - oldalrol!
A vilagitas nem felesleges, meg nappal, kivalo fenyviszonyok kozott sem. Sokat szamit. Aki meg ezen sporol, az egy barom. En kerek elnezest. -
a_tesz
Korrektor
-
biker
nagyúr
ööö, lehet hogy nem egy helyről beszélünk, nézegetem a térképet.
nagycserkeszt ismerem, mert a 4-esen ott járok sokat, demost filózok, hogy tán nem nyírtelek, csak épp ott annyi nyír-akármi van, és annyi 60-as tábla (gondolom ismered te is...)
de igazából egyik se szokott izgatni, nem a táblát figyelem, hanem a kanyart.
pl szeged felé, kis utakon van kirakva 40-es tábla hajtűkanyar tábla mellett, hát 40-el a corolla rendesen bebillen neki
és igazán jól csak úgy jössz ki belőle, hogy mikor beérsz akkor kettes padlógáz -
tildy
nagyúr
Persze. Csak úgy gondolom igaz az a reklámtábla, amit az m3son láttam autópályára vonatkozóan :
130km/h dinamikus és biztonságos.
Igen jó részük megy fölötte is, de szerintem e fölé már igencsak nagy odafigyelés, rutin és megfelelő körülmények kellenek. (azt hiszem volt egy motoros, aki állandóan szórakázott, hogy 200-al kerülgeti a kocsikat (Nem autópálya volt) . Egyszer nem jött össze neki..)
Biker: akkor biztos jó kocsid van. Két három ilyen kanyar is van ott, hát nem piskóta, szerintemAbszolúte nem belátható, és aki nem ismeri azt az utat, hááát. Szerintem megszívhatja.
[Szerkesztve] -
tildy
nagyúr
Hát azért megnézném azt az embert aki a nagycserkesz -nyrtelek közti kanyart, ahova ki van rakva a hatvanas tábla, 60-al vagy 80al venné be. És gratulálnék is neki, ugyanis az kb egy 30-40es kanyarnak felel meg, 60nál szerintem már simán átsodródik, kisodródik az ember. (Furcsállom is, hoyg 60as tábla van kinn két ilyen kanyarnál is.)
A kanyar abszolút nem belátható, és kb ilyen |__ ha nem durvább.
Én tuti úgy közlekedek majd, hogy annak oka van, hogy ott az a tábla.
De ez én vagyok, vitorlánál már megszoktam a szabályokat, meg siklóernyőnél is, ott ha valamit nem tartok be, az életembe kerülhet.
[Szerkesztve] -
Nem olvastam teljesen végig a topicot.
Elnézést amiért ilyen hosszú hsz.t írok
Autópályán 130 a megengedett, szerintem az úton futó kocsik nagyon nagy része simán kivág ennél többet lazán.
Nagyon könnyű átlépni a sebsség határokat városban autópályán. A táblákkal mindenhol hülyére van szabályozva a közlekedés ott is ahol nem kéne(nem vagyok szakértő hogy ezt eldöntsem rutinom sincs annyi de azért ezt szerintem többé kevésbé el lehet ismerni) ezért ''átlag vezető''(én is) megszokja hogy felülbírálja ezt.
Bizotnsági öv kérdés, ez is az alapoknál van elrontva(ismét nem vagyok szakértő privát vélemény) nem tudom hogy az ország többi részén hogy megy a B kat. alapképzés(rutin pálya) nálaunk meg volt mondva csak a vizsgán kell bekapcsolni az övet, szóval már itt meg lehetne szoktatni az emberekkel hogy már pedig az a normális ha be van kapcsolva.
Ami még szerintem gond az hülye szuperliberális szarság ami terjed a világban, hogy csak te vagy, mindenki más el mehet a bánatba, semmi és senki nem korlátozhat...nincs felelőség érzet, lelkiismeret (értsétek jól, ne korlátozzon az öv, meg te vagy az élet császára mert mittomén milyen cuccaid vannak és így veled nem történhet semmi még ha matt részegvagy és a pedálokat sem találod)
Be kell látni sok a hülye ember, akiket lehet irányítani de nálunk még se megy mert a biztonsági öves reklámok a statisztikák szerint nem érnek célt(nem ismerek pontos adatot de szerintem nem csökkent ha mégis, én vagyok a hülye).
Híradóban mi van? meg halt egy ember, még egy, erre figyel a nép szóval lehet hogy tényleg a durva reklámokkal lehet csak fekelteni a figyelmet(ez meg egy másik rossz irány ami felé elég erősen tartunk)
Ehhez, még jön a magyar mentalitás hogy ''én jobban tudom''. Nézzük meg a közlekedés morált: szerintem ilyen nincs nálunk. Utakon alig alig van udvarias előzéken vezető(van, én is találkozok velük én is próbálok az lenni) Ma is korház elött gyerekszállító kisbusz( mentő szerű) a zebrán, majdnem út közepén álló idős bácsit nem engedte el és nem is tűnt vmi sietősnek. Azt hittem rosszul látok. Szóval Ausztriában meg már Sopron környékén is zebrára nézel már engednek el, persze az osztrák slk mercik nem a magyarok. Ez csakegy példa de jellemző. Moszkvában nem vagy elég gyors úgy elütnek, ott lelépsz meghalsz ennél azért jobb itthon de rossz felé halad az ország.
Talán ennyi jutott eszembe a biztonsági öv kapcsán, mostanában figyelek rá hogy be legyen kapcsolva. Aki végig bírja olvasni annak gratulálok.
peacelegfeljebb kimoderálnak
[Szerkesztve] -
Bally
senior tag
válasz
oceanearth #282 üzenetére
Embeer! olvasd már el mire válaszoltam, meg a válaszomat is mégegyszer, ott írom: ''ez is ugyanolyan hülyeség''
-
oceanearth
őstag
ez egy hülyeség amit írsz tudod-e?? akkor leírom mégegyszer!!! midnenkinek a saját döntése, hogy beköti az övet ez igaz. ha ütközöl és be van kötve az öved vszínű hogy megúszod, elkezd égni a kocsi mivel tudatodnál vagy megpróbálod kicsatolni az övet, ha nem megy az szívás. DE és tegyük fel ugyanez az eset ha nem avgy bekötve, miután ütköztél és a légzsák szétzúzta az arcod, a bordáid átszúrták a tüdőd eltört kezed lábad leszakadt a léped, májad utána igazad van sokkal könnyebb kiszállni a kocsiból. csak azt fejeted el, hogy ütközöl és nincs bekötve az öved és elkezd égni a kocsi akkor már vagy halott vagy vagy a sérülés miatt még a kezedet sem tudod felelemleni nemhogy kiszállni a kocsiból. ha meg be vagy kjötve akkor megpróbálsz kiszelni vszínű sikerülni fog, de lehet, hogy bennégsz. szóval örülnék neki, ha gondolkoznál mielőtt írsz és nem bízattanál senkit arra, hogy az öve veszélyes
-
Bally
senior tag
Azért kicsit vegyél vissza, nem kell taplózni, ez csak téged jellemez.
Ennyi erővel meg a családoddal fizettetem ki a halálod okozta károkat, ami az államot érte, mert bennégtél a kocsiban, a bekötött öv miatt - na ez kb. ugyanolyan hülyeség, mint amit írtál.
Utoljára leírom, én is be szoktam kötni, de egyeltalán nem szimpatikus, hogy kötelező, ennyi.... -
biker
nagyúr
válasz
oceanearth #279 üzenetére
pedig tud, csak persze ezt kifizeted az autó vételekor rendesen
ugyanúgy, hogy ha rendesen figyelek, még a mostani corollával is elmegyek 6lityi alatt, de mikor sietős, és szarok mindenre, meg meleg is van, klíma ezerrel, hát nem áll meg a computer szerint 7.5 alatt... -
oceanearth
őstag
ok lehet hogy rossz példa volt, de nekem akkor sem fogjátok beadni, hogy az automatával jobban megy a kocsi és csak 0,5 literrel dobja meg a fogyasztást. lehet igen a legújabb váltóknál tényleg lehet, de ezt is kétlem. azt mondtam ezeket ne vegyük képbe, de most mondom vagy harmadszorra. nincs midnenkinek pénze egy 500ezer forintos automata váltóra
azt meg egyáltalán nem hiszem el, hogy automata váltóval kevesebbet fogyasztana a kocsi
[Szerkesztve] -
Szeke
senior tag
válasz
oceanearth #273 üzenetére
Mivel nem nagyon vezettél még automata toyotát, ezért ne nagyon szidd légyszíves. Hidd el, minimálisan dobja csak meg a fogyasztást. Régi autóknál is max 1,5 literrel, azt is városban.
Az új MMT váltóval pedig KEVESEBBET fogyaszt a kocsi, mint a kéziváltós! Na erre varrjál gombot
Amúgy eléggé eltértünk a biztonsági öv tárgykörétől... -
biker
nagyúr
válasz
oceanearth #276 üzenetére
düsseldorf felé menet ~600km német szakaszból úgy 150-180km-en volt szabad hajtás, többi helyen 120 vagy 130-as tábla.
és mérnek is.
amugy sem királyság, hogy 650 helyett 400km futja egy tank benyával -
oceanearth
őstag
válasz
MichaelSD #275 üzenetére
hát ja. ez a 250fölött való száguldozás akkor urban legend, hogy az nem igaz. a német sztrádák csak kis részén van feloldva a 130as sebsséghatá és vane gy csomó követelmény pl. nem lehet 4%osnál nagyobb lejtő/emelkedő és nem lehet benne megadott sugárívű kanyar. tehát ahhoz, hogy ne legyen seb. korllátozás nyílegyenes szakasz kell és nem lehet leágazás és út mely a pályára kanyarodik. ennek tényleg kevés hely felel meg
-
JoHnni
senior tag
válasz
oceanearth #254 üzenetére
Itt főként a vezetni nem tudásról van szó ahogy irtad, de azért a suzukit nem kell ennyire alázni, nekem soha nem volt suzukim, nem is lesz, de az biztos hogy rohadt megbízható és pörgős motorja van, megy mint a ''golyó'', de sajna törik rendesen!
-
oceanearth
őstag
az eslő résszel egyetértek, mert iagazd van és írtam, hogy nem a hiper szuper merci váltókat kell megnézni, hanem a normál automatákat, amit mondjuk egy opelbe raknak vagy egy toyotába. azok hidd el nem olyan jók és a fogyasztáson is dobnak.
most épp itt van keresztapám nálunk és azt mondta, hogy multkor volt nagyszervizen a kocsi semmi baja nincs, ennyit eszik és kész. ez egy nagyon régi konstrukciójú automata -
yerico
senior tag
válasz
oceanearth #264 üzenetére
Szerintem ezt ne fokozd. A mostani automaták jók, a váltási idejük kisebb, mint az átlagos sofőré, a fogyasztást meg nem dobják meg annyival, amennyivel könnyebbé teszik a vezetést. Egy letekert ablak vagy egy légkondi ugyanannyit tud dobni a fogyasztáson.
A Skoda Superb egy túlhízlalt Passat, az 1.9-es motor egyszerűen kicsi neki, taposni kell, mint az állat, ezért fogyaszt sokat. De a Fócvágenek sohasem a kis fogyasztásukról voltak híresek.
A 15 literes Vectra fogyasztás meg azért meglepő, mert ennyit csak akkor eszik, ha baja van, tehát elsőként érdemes lenne a motort megnézetni, nem a sebváltót szidni. Ezen kocsi automata nélkül városban 10-11-et kajál. -
yerico
senior tag
Én megengedném, hogy mindenki eldöntse, beköti-e magát, avagy nem. Aztán, ha karambolozott, és viszik törött végtagokkal, meg betört fejjel a kórházba, és nem volt bekötve, akkor elé kell tenni a számlát a várható kezelési költségekről (ez simán többmilliós lesz), és ha azt előre kifizeti, akkor ellátják, ha meg nem (tudja vagy akarja), akkor szépen kirakják a kórház elé, és menjen, ahova akar, de a mentőköltségeit még ráverném. Mindenki szabadon dönthet, de vállalja a következményeit. (ma ugyanis a teljes lakosság fizeti azoknak a taplóknak a kezelését, akik a bekötetlen öv miatt sérültek meg, tehát az én TB-m is benne van.)
-
biker
nagyúr
jah, igen, hogy ott büntetnek, ahol kényelmes...
apósjelöltemet megvágták 40k-ra(!!!) tilosban parkolásért, különösen szabálytalan jellegre hivatkozva.
Tény, hogy egy korház egyik kapubejárójában állt meg.
Csak azt a tényt nem vette senki figyelembe, hogy a kapu másik oldalán, bent a kórház területén 2db 2m-es, 3-4mázsás beton virágláda volt, tele virággal.
hogy ott nem jár ki senki, az tény, de kapu az kapu... -
biker
nagyúr
válasz
bitfarkas #234 üzenetére
tavaly 2x jártam németben, egyszer elkezdtük tolni neki, mert jött az expresszvonat, mondom hajrá.
a corolla vége akkor 196 volt, nem akart feljebb menni, egyszer csak mint állat valaki jön villogva, hát alig volt időnk lerántani a külsőbe a gépet, tutti megvolt a 250+ nekik...
de hozzá kell tegyem, itthon sose jutna eszembe 190-el menni, mert a külső sávban itthon 80-90-el mennek néha, és az túl nagy seb. különbség.
ott meg külsőben laza 130-150-el mennek. -
kcics
csendes tag
válasz
oceanearth #254 üzenetére
Én még nem nagyon láttam a TUNNINNGG sizukison kívűl olyat, aki menne mint állat... Szvsz ha egy olyan kocsija van az embernek, amiben már klíma is van, bőven elég egy 1,6-os motor kb 110-120 LE-vel. Ezzel már biztonságosan lehet előzgetni, de nem tudsz annyira vele száguldozni...
-
tildy
nagyúr
válasz
oceanearth #264 üzenetére
Hát az jó sok.
Pároméké kb 10-15 éves ascona volt, és az fogyasztott városon kívűl 7-t8 at, városban meg max 10 et, de csak amiatt mert szarul volt beállítva. -
aesir
veterán
válasz
oceanearth #258 üzenetére
100 km-re plusz 500 Ft, na bumm. Bár nincs annyi. Sok éve csak automata kocsim van, de egyik sem gondolkodik sokat. Aki meg ennyire fogyasztáscentrikus, annak ott a BKV.
-
oceanearth
őstag
keresztapám vectrája 2000es automata és fogyaszt 15 litert városban és van vagy 10 éves. hát ez ügye nem 1 literrel dobta meg a fogyasztást. egyik barátunk most vett egy skoda superbet 1,9TDI-t automatával, de már adja is el, mert nagyon durva a fogyasztása városban először nem hittem el, csak akkor amikor megnéztem a computert és 13 litert írt ki. ráadásul nem nyomta neki annyira. a gondolkodás meg megvan az automatáknál akárhogy nézzük. én már elég sok automatában ültem, újban is régiben is, de a gondolkodás az megvolt, plusz a nagy fogyasztás. igaz marha kényelmes. egyszer mondjuk kipróbálnám a merci 7 sebességes automatáját az kurva jó lehet.
-
tildy
nagyúr
válasz
oceanearth #258 üzenetére
Ültem már régi automata váltósban. Nem dobta meg nagyon a fogyasztást, ráadásul sokat sem gondolkodott, ment úgy ahogy kell.
Az újabbaknál emg már ha jól tudom nagyon frankón be van állítva az egész úgy, hogy ne fogyasszon többet.Szal az a 1.5-2 liter szerintem max 1 liter, de még lehet az is sok. -
oceanearth
őstag
mondtam, hogy nem a hiper-szuper 7 meg 6 sebességes automatákat kell figyelembe venni, ahnem a régieket. bár az új automatákkal tényleg nagyon jók és csak kis mértékben dobják meg a fogyasztást, de az autó még mindig lassabb tőlük. ráadásul szerintem elveszi a váltás örömét. amikor kimész előzni előtte visszakúrod eggyel avgy kettővel és már megy is a verda, az automatánál meg csak benyomsz egy sportgombot kicsit gondolkodik majd megindul.
-
Szalma
őstag
válasz
oceanearth #258 üzenetére
(Nem dobja meg jelentősen a fogyasztást, és nem lassabb. Mármit a jó. Amiből kevés van.
Az biztos, hogy más vezetési stílust igényel.)
Szeretettel:
Szalma
ui.: Pl. Jazz CVT nagyon ott van. Mostanában nap-mint-nap ''kénytelen'' vagyok elviselni. -
oceanearth
őstag
egyrészt megdobja nagyon, nem a mercedesben kapahtó hiper-szuper 7 sebbeséges automata váltóját kell figylembe vanni, hanem egy normálisat. az jóval megdobja vagy 1,5-2 literrela fogyasztást. a másik meghogy sokkal lasabb tőle a kocsi, sokat gondolkodik. az 1 dolog, hogy kényelmes. akkor jó az automata ha van 400 ló alattad és nem számít a fogyasztás
-
aesir
veterán
válasz
oceanearth #253 üzenetére
Egyrészt nem dobja meg nagyon, másrészt nagytestű autón sokkal, de sokkal kényelmesebb. Nem értem hogy kerül ide a ''gagyi'' kifejezés?
-
oceanearth
őstag
azért az estek 80-90%-ban nem gyullad ki a kocsi tehát ha nem kötöd be magad és meghalsz a kocsiban és nem gyullad ki akkor az szívás. ha bekötöd magad akkor nagy az esélye, hogy túléld a balesetet viszont van még 10%esélyed, hogy kigyullad a kocsi, midneki döntse el, hogy arra appelál hogy kigyullad a kocsi és miután a bordái átszúrták a tüdejét és az arcát összezúzta a légzsák és eszméletlen megpróbál kiszállni az égő kocsiból, vagy beköti magát kigyullad a kocsi és józanul megpróbál kikászálódni
-
oceanearth
őstag
egyetértek veled, mert okoskat mondassz DE a suzukis dologghal nem, mert bemegy a papa és megveszi a trágya suzukit és azt hiszi király kocsija van, csak 1. nem tud vezetni, 2. megy vele mint a hülye. a suzukisok általában, tisztelet a kivételnek, azt hiszik az autóikról, hogy egy nagyon jó autó és megy mint a hülye emiatt m,ennek mint a hülye, vagy pedig 30al tötymörögnek hogy kíméljék. ez a 2 véglet van ez még ok városba de országúton amikor 80al megy egy teherautó és nem tudja megelőzni mert nem tud vezetni és benn áll a felezősávban az már kiborít, akkor megy fel bennem a pumpa és addig dudálok míg vissza nem takrodik a hülye suzikjával
-
Damage
senior tag
A fényvisszaverő mellény már kötelező, ha Európa többi országában is szeretnél közlekedni. Volt idő, amikor rendszeresen ellenőrizték, hogy van-e az autódban.
A BMW-ket Németországban gyártják és ott nincs az autópályán sebességkorlátozás. Ezek ellenére ott mégis biztonságosabban érzem magam, mint egy itthoni főútvonalon. Figyelnek a másikra, megpróbálnak úgy előzni, hogy ezzel ne veszélyeztessék a szembőljövőt.
Rengeteg reklám szól amellett, hogy használjuk a biztonsági övet, a rendőrök keményen büntetnek érte. Egyébként a reklámok nélkül is tudnia kellene mindenkinek, hogy be kell kötnie magát. Normális okos ember azt is tudja, hogy a piroson nem megyünk át (igen, ezt is tanították), és azt is, hogy be kell kötni magunkat. Jó, hogy nem kérünk meg egyenként mindenkit, minden alkalommal, hogy ugyan kösd már be magad. Ezek után is az lesz, hogy aki akarja, az beköti magát, aki nem akarja, az nem. Reklám ide vagy oda... -
bobsys
veterán
válasz
oceanearth #235 üzenetére
Réges régen talán 6-7 éve fater kocsiját kiszedték a belvárosba lopóautóval, mert nem volt meg a kocsi orra és a házfal között a 1,5 méter. Az utcában állt mindenféle BMW, Merci meg hasonló jármű amik szintén ráálltak a házra. Neki Wartburgja volt akkor. Elszállítás akkor volt 10K, de szerencsére a bütetést elendgedték, hála fater furangosságának. Csakhát kicsit bosszantó volt h látszik nincs pénze hiszen waresszal jár és mégis elviszik + az idegesség mert azt hitte ellopták.
Kollegám egyszer kiment a reptérre nemrég egy zsír új A6ossal. Vmi bika motor, lesötétített üvegek stb. Beállt oda ahol elméletileg nem lehet megállni, asszem közvetlen a bejárat elé. A rendőr 4szer elsétált a kocsi mellett és látszott rajta h nem mer odamenni hozzá.
Ezek jellemzik a rendőri hozzáállást nálunk. Szarrágó tetű banda.
[Szerkesztve] -
Szeke
senior tag
Igen, ennyire ''szajkózzuk''. Volt tavaly januárban egy balesetem, amikor egy kivilágítatlan teherautónak mentem fékezés nélkül 50-60-al. Lakott terület volt, nem voltam bekötve. Csak azért nem fejeltem le a teherautó platóját, mert volt szerencsére aláfutásgátló vas a kocsi hátulján.
De így is kifejeltem a szélvédőt, elgörbítettem a kormányt, szétvertem a műszerfalat.
Az, hogy valakid azért menekült meg, mert nem volt bekötve, az az Égiek áldása. Puszta vakszerencse, semmi más. De emiatt légyszíves ne kampányolj az öv ellen... -
tiv83us
veterán
Ilyen szempontbol szinte mindegy, hogy Trabant vagy BMW, a biztonsagi ov azert van, hogy ne repulj ki a kocsibol es loccsantsd ki az agyad a betonon. Meg egy Trabantban is joval tobb eselyed van a tulelesre bekotve. Az esetek 80%-ban azert halnak meg az emberkek mert kirepkednek a kocsibol es osszezuzzak magukat /lasd a nemrigeben elhunyt kezilabdazono, Kulcsar Anita/, az a ritkabbik mikor bentegsz, de akkor azsem igazan a biztonsagiov bune.
-
kcics
csendes tag
Még valami!
Ajánlatos a kocsiba tartani zseblámpát, fényvisszaverő csíkkal ellátott munkavédelmi mellényt (kukásmellény) valamint egy kicsi kézi porraloltót. Egy ismerősöm járt úgy, hogy balesetet szenvedet (árokban kötött ki) és nem tudott hirtelen kiszállni a kocsiból az öv miatt. Mivel előre gondolkodó személy, ezért régebb óta tartott a kocsiban poroltót.. és nem a csomagtartóban mint ahogy azt sok süket ember tenné, hanem a kocsiajtóban, hogy el tudja érni. Szal kigyulladt a kocsi és ő benn égett volna, ha nem lett volna ott a poroltó. -
kcics
csendes tag
''Ez a rohadjon meg az összes pénzes buzerák, akinek tellik x5-re'' szindróma szvsz helytelen.
DE! Én ott érzek egy kis bibit a rendszerben, hogy mi a francnak engedélyeznek olyat, hogy pl a BMW kiadja az M5 vagy M6-ot??? Azt hiszi mindenki, hogy ha egy ember 34 millió magyar pészt áldoz egy 500 lovas álomgépre, akkor azt nem fogja rugatni?? Tudom ajánlani a totalcar azon készét, amelyben Winkler Robi tesztelte az űj M6-ost.. Ellenezte a kocsit. Egy olyan példát hozott fel, hogy az ember annyira belemerül abba, hogy élvezi a kocsi teljesíményét, hogy hipp-hopp (14 sec) és 200-al tépet.. Valamint a tesztelés közben utól értek egy kocsisort, beláthatatlan kanyar, záróvonal és mint Winkler bevallotta, megfordult a fejében az előzés gondolata...
Hogy az általam felvetett problémára egy lehetséges választ fabrikáljak...A sokat kereső becsületes, törvénytudó ember a sok munkájáért cserébe szeretne egy olyan autót, amivel a többi embertársának is meg bírja mutatni, hogy igenis ő jómódú és a társadalmi ranglétra felső részén foglal helyet. Ebből adódik, hogy manapság nem elég egy státusz kocsinak kényelmesnek lennie... mennie is kell mint a huzat.. itt a problem.. szvsz
Meg az olyat nem szeretem, hogy lenézik a suzukikat.. nagyon is jó autók! Aki többnyire városban vezet, nem szokott gyorshajtani, annak kitűnő gépjármű.Ha mindenki szuzukit használna, akkor lenne egy rohadt unalmas utcaképünk, viszont nem lenne ennyi baleset, mert álltalában egy ilyen kocsival nem érzi kötelezőnek az ember, hogy tépessen ezerrell -
Bally
senior tag
Ennyire szajkózzátok, hogy be kell kötni, de nem tudjátok elképzelni, hogy milyen amikor valakinek az ismerőse azért menekült meg, mert kirepült a kocsiból, vagy éppen azért _nem_, mert be volt kötve, és nem tudott menekülni. Én tudom, és had döntsem már el, hogy be akarom -e kötni.
Ennek ellenére általában bekötöm, de lehet tök felesleges -> Trabant.
-
kcics
csendes tag
''Azt írta az illető, hogy Őt nem ösztönzi ez a reklám arra, hogy beküsse magát.''
Ez az illető én lennék... Bevállalom bráder...Nos tudnám ajánlani, hogy kicsit figyelmesebben olvass topicsot, mivel hozzáfűztem, hogy én mindig bekötöm. Valamint kukkantsd meg, hogy ki indította ezt az egészet.. köcce
Valamint: Azért kell a BIRKA embernek megmondani kampánnyal, hogy ''ugyan kaccsold má' be azt a sötét színű vállpántot ottan,ami lóg a falon.. '', hogy ha véletlenül balesetet szenvedsz, és egy ilyen birka ember van a másik kocsiban, valamint Te életben maradsz, ő meg meghal... (pedig nem kellett volna ottmaradnia, ha vette volna a fáradságot arra a kattintásra) akkor ne úgy kelljen leélned hátralevő életedet, hogy ''megöltél'' egy embert.
Tudom! Ha nem te voltál a hibás akkor lehet magyarázkodni.. DE! Attól még meghalt egy kisgyermek édesapja, akit otthon várt a felesége és a csöpp kis gyereke, vagy egy család maradt a kocsiban, apa, anya kisgyerekek... Nekem ne mondja senki, hogy ezekkel nyugodtan tudna tovább élni...
Viszont, ha belesulykolod, hogy kapcsolja be, akkor kisebb az esélye, hogy életüket vesztik, ergo nem lesz bűntudatod az elkövetkezendő életetedben.
Igyekeztem egy kicsit csak a saját érdekeinkkel törődve bemutatani.Ha már az nem érdekel senkit, hogy tanítással,és neveléssel sok élet megmenthető.
-
Szeke
senior tag
Ha bedöglik, azt kijelzi a műszerfalon. Légzsáknak, absnek, egyéb elektronikáknak van visszajelzőjük. Balesetveszélyes helyzetet semmiféleképpen sem okozhatnak, még akkor sem, ha bedöglenek. Maximum nem mentenek meg, mint ahogy engem is megmentett ma az ABS. De extra problémát nem tudnak okozni. Én bízom a milliónyi tesztsorozatban és a sokezer mérnök szakmai tudásában. Saját bőrömön tapasztalom a munkájuk áldását.
-
tildy
nagyúr
Lehet ez kicsit olyan a szemeben, mint amikor a windows jobban akarja tudni , hogy te mit akarsz csinalni, mint te sajat magad.
ABS meg ezek jo dolgok szerintem is , de ha veletlen bedoglenek, jo ha van valami ''helyettesito'' is.
En spec szeretem az ilyen okos kis szerkentyuket, tobbek kozt az automata valto az egyik nagy kedvenc.
[Szerkesztve] -
Szeke
senior tag
-
bitfarkas
őstag
Na megtaláltam néhány összehasonlítható számot.
(illetve a német stat. hivatalnál minden adat ésszerűen csoportosítva megvan, a mienknél nem találtam összes gépjármű számot.)
----------------------Nálunk ------------------ Németországban
Lakosság -----10 millió --------------------- 82,5 millió
Gépkocsi----tán 1,5 millió? ----------------- 54 millió
Balestben
meghaltak---------1296 -------------------------5842
2004-ben
Azaz messze a lakosság és a forgalomban levő gépjárművek aránya feletti a baleseti halálozás nálunk.
[Szerkesztve] -
oceanearth
őstag
válasz
bitfarkas #234 üzenetére
hát ez igaz, ami itt folyik az valami hihettelen. a rendőr meg mindig azt basztatja, aki kisember és nem köti be az övet. a 30 millás BMW-s bunkó sorkerülőt nem szede ki, továbbá azt sem büntetei meg aki nem engedi ki a buszt és a trollit továbbá azt sem aki dudál, mert valaki kiengedte a buszt, átengedte a gyalogost etc.
-
bitfarkas
őstag
Közel 30 éve vezetek, de amit itt az utóbbi 5-6 évben tapasztaltam, az kriminális.
Nem a reklámok hiányoznak, hanem a rendőri jelenlét, és a szabályok betartatása.
A yard azt a szabálytalanságot bünteti, ami kényelmesen utolérhető, a gyorshajtást és a tilosban parkolást. Miközben a forgalomban az agresszivitás és a másik leszarása olyan mértékben eluralkodott, ami már-már életveszélyes.
Azért szeretek Németországban vezetni, mert ezut a magatartást ott egy évtized megfeszített munkájával és drákói szigorral kiirtották. Pedig ott lehet hajtani, vannak is hozzá gépek, de törődnek a többiekkel, vigyáznak egymásra.
Kíváncsi lennék a statisztikáinkra velük összehasonlításban. Tuti magasan vernek bennünket biztonság dolgában. Pedig ha 170-el bemegy az ember előzni a pályán, jó alaposan be kell nézni a tükörbe, mert 220-250-el éppen előz valaki. -
Damage
senior tag
válasz
bitfarkas #232 üzenetére
Régen voltam KRESZ vizsgán, nem szégyellem kijelenteni, hogy talán meg is vágnának belőle, mivel kialakult bennem egy bizonyos vezetési rutin több mint 500 ezer km levezetése után.
A relatív gyorshajtásról annyit, hgy szerintem a hülye is tudja, hogy mindig a környezeti adottságoknak megfelelően kell megválasztani a lehető legnagyobb sebességet. Vagyis jégpáncélon senki ne akarjon 20-al se menni, mert nem fog megállni 50 méteren belül sem, de azt hiszem ezt mondenki tudja, aki már vezetett télen mellékutcán, ahova a nap sugarai se érnek el...(a hókotró/sózó autókről nem is beszélve). A gyorshajtókat is 2 csoportra lehetne osztani. Vannak a (munkám rákényszerít, de tudok vezetni) gyorshajtók. És vannak a ''hogy néz a szőke cica, amikor padlóig nyomom a 24 szelepes 6 hengerest''. Ezt utólag megállapítani nehéz, hogy ki miért hajott gyorsan, a büntetésnek azonosnak kellene lennie mindkét esetben. A gond ott kezdődik hogy az előbbi kap két év börtönt, további 2 év felfügegesztett börtönt gondatlanságból elkövetett emberölés miatt. Az utóbbi megússza apuci 2 havi zsebpénzéből, 4 rendőr megvesztegetéséből, a bíró megfenyegetéséből (20 haver által). Ez egy kicsit el van ferdítve, de remélem érted a lényeget....
Szerk:
A reklámokról: már megint sokan emlegetik, hogy nincsenek ilyen reklámok, kampányok, amik a biztonságos közlekedés mellett szólnak. Mindig is voltak és mindig is lesznek! Azt is elárulom, hogy sokkal több, mint külföldön. Ez szerintem mentalitás kérdése. Valaki mondta az új reklámot (a gyurmafigura szétkenődik a szélvédőn). Én mondtam anno az előzőt. Szintén az a gyurmafigura: telefonált, kajált, cigizett mellette ugyanaz a figura totál gipszben. Azt írta az illető, hogy Őt nem ösztönzi ez a reklám arra, hogy beküsse magát. Neki üzenem: Akkor ösztönözzön az, hogy BENNE VAN A KRESZBEN ÉS TANÍTOTTÁK NEKED. Nem ösztönöz ez sem? Akkor nézegesd a langlovagok honlapját. Ez sem ösztönöz? Akkor kívánom, hogy 200 méterenként állítsanak meg a zsaruk és büntessenek meg amiatt, hogy nem vagy bekötve. Inkább ez, mint egy komolyabb sérülés...
Egy hülye példa: Engem nem ösztönöz, hogy azt mondják ne üssek le másokat, ne vegyem el a pénzüket, ne törjem el a lábukat. Akkor most üssem le és raboljam ki őket? Nincsenek ilyen kampányok, reklámok......akkor miért ne tenném? Tudom, hogy sarkalatos példa, de én úgy vagyok vele, hogy mindenkiben ki kellene alakulnia (normális esetben) egy egészséges és nem önző értékrendnek. Ezt a jogsi szerzésénél nem vizsgálják, és nem is lehetne vizsgálni, mivel simán hazudhatnál...Mindenkinek magában kellene körülnéznie és magában lerendezni, hogy ''nem csak én élek, nem csak én közlekedek, nem sak magamra kell vigyáznom''. Persze ez lehetetlen kérés, lehetetlen gondolat....ez visszavezethető 1000+1 okra (pl szociális helyzet, kisebbségi komplexus stb). Ez nem fog változni, reménykedni lehet.......remélem nem jutunk oda, ahova az indiaiak, arabok (pl Egyiptom). Itt most ne a fajokra gondoljatok, hanem a közlekedési morálra. Aki már járt ezeken a helyeken, Ők tudják, hogy miről beszélek...
[Szerkesztve] -
bitfarkas
őstag
Megértem, hogy az ilyeneken elszáll az agyad, de a szemet szemért, és a kínhalál bevezetése nem megoldás. Mint ahogy a gyilkosságok, az erőszak esetében sem, pedig az valóban szándékos cselekedet.
A gyorshajtónak nem szándéka a baleset okozása, sőt minden bizonnyal el is akarja kerülni. (itt nem az általad írt városi 160-as példára gondolok, az elég extrém)
És mi a helyzet a relatív gyorshajtással? Azzal ugyanolyan következmények járhatnak. 30 km/órás sebességgel is halálra lehetr gázolni valakit tükörjégen. -
Damage
senior tag
válasz
oceanearth #230 üzenetére
A sárga BMW tulajtól meg elveszik 2 évre a jogsit, azután visszaadják, miután drogoktól illuminált állapotban megölt egy rendőrt, persze jóval túllépte a megengedett sebességhatárt. Persze ehhez nem árt, ha közszereplők vagyunk, de az sem gond, ha több száz ezer KP van a zsebünkben. (ez a HSZ a júzer fantáziájában keletkezett, a valósággal megegyező történetek csak a véletlen műve)
Amennyiben nem vagyunk közszereplők, rendelkezzünk ügyvéd/ jogász/ ügyész/ rendőrkapitány ismerősökkel, esetleg pár jól megtermett haverral, akik 2 sörért ''elintézik'' az ügyet. Mindig a kishal húzza a rövidebbet.....az erősebb kutya ba...ballag tovább az úton.... -
oceanearth
őstag
akkor sem lehet levágni a lábát, be kell dugni a dutyiba 20 évre, de nem vághatod le a lábát, nem önbíráskodhatsz. az ilyen embereket én leültetném vagy 20 évre, ott aztán hajthatna gyorsan a kibaszott X5ösével, csak az a baj, hogy az ilyeneket a rendőrök sem merik kiszedni, inkább kiszedik a kis suzukist, mert nincs bekötve az öve, rossz a lámpája stb
-
Damage
senior tag
válasz
bitfarkas #227 üzenetére
Van baleset, ami figyelmetlenségből adódik. Van baleset, ami szándékos szabálysértésből ered. A gyorshajtás egyértelműen szándékos szabálysértés. Senki nem fog véletlenül 160-al közlekedni lakott területen belül. Nem szeretnék az általad válaszolt HSZ tulajának a nevében írkálni, de szerintem Ő azokról az emberekről beszélt, akik szándékosan megszegik a szabályokat, mert ''én 5*-os autóban ülök, amiben 8 légzsák van, a másik meg ott dögöljön meg, ahol van, miért nem vett X5-öst Suzuki GS helyett''. Én is így gondolkozom....aki ennyire elmebeteg módjára vezet, átmegy a piroson, gyorsabban hajt a kelleténél, ittasan vezet, balesetet okoz a hibájából (ezen és hasonló okokból), igenis vágják le a lábát. Nem humánus, ez tény....de inkább veszítse el a lábait, minthogy kiírtson egy családot!
Ma Sopronban jártam, kerülőúton mentem (Bp-ről Fehérvár felé). Egy 3-as Golf előzni szeretett volna kanyarban (persze záróvonal is volt), SZERENCSÉRE egy Sk Actros jött vele szemben. Ezt nevezem igazságszolgáltatásnak......minden esetre az Actros sofőrjét sajnálom, hogy ezzel a tudattal kell leélnie életét....egy ember halála a lelkén szárad, mégha nem is Ő volt a hibás...(81-es főúton történt Mór után, Győr felé). -
bitfarkas
őstag
Gratulálok!
A tolvajnak levágnátok a kezét, a hazugnak meg kitépnétek a nyelvét. A munkakerülőt nem akarnátok gályarabságra, a házasságtörőt megkövezésre ítélni?
Sosem tudhatod, mikor kerülsz olyan szituba, hogy akaratlanul, de vétkesen közlekedési balesetet okozol. Magadra milyen tortúrát javasolnál? Vagy akkor lennének esetleg enyhítő körülmények?
Bocs, hogy neked válaszolom, nem csak neked szól, vagytok itt többen a szektából. -
BobChemistry
őstag
En mindig bekapcsolom
azzal kezdek -
amargo
addikt
Túl hamar belepusztulna..
De legalább nem az adófizetők pénzén élne
(#211) kcics: Jó 5let! Csak az a sok drága műtét, bár a sport verdája árából párat fedeztetni lehetne
Na jó, nem borzolom a kedéjeket.. elég volt nekem is reggel belegondolnom egy másik verzióba: ''mi lett volna, ha..'' -
kcics
csendes tag
válasz
oceanearth #213 üzenetére
Köcce! Ezt bóknak veszem...
-
oceanearth
őstag
ABSnél is 2 körös a fékrendzser, attól, merthogy az ABS nem működik ha te nyomod a pedát attól még lassul az autó. uyganolyan az ABS-es fék mint egy normál szervófék csak szaggatva van az olajnyomás. az ABS az nem hibaforrás, az segít ha meg elromlik akkor meg szervóféked van. és olyan meg nincs, hogy az ABS letiltana!!!!!
mod: azért abba gondolj bele, hogy egy luxus autó ami iylen oylan vészfékezést segítő rendzserrel van ellátva, jóval gyorsabban áll meg mint egy régi autó, mondjuk itt sok tényező játszik szerepet, de a modern dolgok általában jobbak is
[Szerkesztve] -
liksoft
nagyúr
válasz
oceanearth #214 üzenetére
És miért nem fékezett? Elaludt, vagy nem figyelt, vagy mobilozott, vagy ABS letiltott? Olvastam egy vasúti balesetről, hogy a vezető veszettül nyomta a pedált, az minden szart csinált a lábával, de az autó ne lassult. Hát csatt. Szerencsére túlélte. Nem volt véletlenül ABS beépítve? Erről nem írtak. Én rohadtul félek a kontakthibáktól. Nekem jobb a hagyományos. Ott rálépek, dugattyúk dolgoznak. A 2 kör miatt meg tutira megállok, ha az egyik el is száll.
Miért kell több száz alkatrészt oda betenni ahol 20-30 is tökéletesen dolgozik. Nem több a hibaforrás??????
[Szerkesztve] -
dat
senior tag
válasz
oceanearth #214 üzenetére
azért ez sem teljesen igaz. De még mennyire hogy számít az az 5*. (pl hogy nem nyomódik az arcodba a motortér tartalma, hanem elúszik a lábad alatt, stb.)
Mondjuk az tényleg trivi, hogy öv nélkül biztos halál a trabant is meg a merci is. -
dat
senior tag
Nálam egyszerű a helyzet, ha nem kapcsolom be, idegesítően kattog meg villog egy lámpa a műszerfalon... úgyhogy már csak ezért is. Meg anyum kórházban dolgozik.. láttam egy két csúnyaságot. Az épp elég volt...
-
kcics
csendes tag
Namost!
Szeretnék valamamit mondani... A EuroNCAP FÜGGETLEN törésteszteket azért fejlesztették kis, hogy legyen egy olyan szabványosított mérési forma, amivel meghatározható, hopgy egyes autók mennyire biztonságosak ÁTLAGOS baleseti helyzetekben. Az átlagos az azt jelenti, hogy a sofőr a látási viszonyoknak megfelelő és a kresz által előírt max. sebességgel közlekedhet. Mikor a vezető észreveszi a veszélyforrást (pl. egy kocsit, ami nem adta meg neki az elsőbbséget), intenzív fékezéssel próbálja elhárítani az ütközést. Ekkor jönnek jól az aktív biztonsági berendezések, de erről később, mert a törésteszten ez nem lényeg. Szal, mivel az emberkénk tapossa a féket, ezért a kocsi intenzív lassúló mozgásva kezd.Egy mai átlagos új autónak a fékútja 100 km/h-ról 36-40m. Nos Városban ilyen sebességgel nem igazán közlekedünk. Tehát 50-es tempóról sokkal de sokkal rövidebb idő alatt meg lehet állni. (ha valakit pontosabban érdekel:http://www.uvt.bme.hu/targyak/kterv_I/kterv_I_II_fi_ea/kterv_I_II_fi_ea_2.pdf 9.oldaltól) Szal ha 70-el mész és fékezel, meg a pl szembe jövő is fékez, akkor mire csattantok, akkora felemésztődik mindkét fél sebességének egy része, így máris nem a két 70-el szembe közlekedő csattan 140-el, hanem pl lelassulnak 30-30-ra, ami olyan, mintha kb 60-al mennél neki egy falnak. Na ezt mézi az EuroNCAP, mert ott egy gyűrődő zónával ellátott betonfalnak hajtanak a kocsikkal.
A BBC-n ment egy TOP GEAR című autós műsor, amiben egy kaszkadőr felhúzott egy ''kőműves'' védőkesztyű szerűséget, beült egy 5*-os Renault Megane Berline-be, és kb 55 km/h-s sebességgel oldalról belehajtott egy álló kocsiba. Ez azt szimulálta volna, hogy a városban mész 50-el pl bevásárlásról, és valaki ki jön eléd, nem adja meg az elsőbbséget, és fékezés nélkül beleszáguldasz. Az ütközés után odarohantak a kocsihoz, hogy jól van e kaszkadőr. Egy kis kézremegésen (az idegességen) kívül semmi baja nem volt. Egy karcolása se lett.
Szal emiatt jó egy 5*-os kocsi.
Valamint nagyon fontos az, hogy az ütkőző kocsiknak milyyen a súly arányuk.Mercedes csinált egy olyan töréstesztet, hogy egy S Classt és egy SMART-ot ütköztettek frontálisan.. na itt azért nem kell leírni, hogy a két tonnás bálna szinte elsodorta törpe szmártot. De a szmárt se ment szarrá jól állta.. nem hiába kerül annyiba, amennyibe...
Szal Öv kaccs be!!! Anélkül semmit nem érnek a modern passzív biztonsági felszerelések.
Mindenkinek balesetmentes közlekedést! -
kcics
csendes tag
Hali!
Egyet értek veled abban, hogy ha valaki állat módra megy és balesetet okoz, akkor azt ''szopassák'' meg rendesen... Én a dutyinál is tudok egy kevésbé humánus és annál sokkal szarabb büntit... Egyszerű: ki kell lyukasztani a tüdejét (vagy legyen olyan bordatörése, hogy az átszúrja, vagy ''manuálisan'' kell neki előidézni pl egy késsel) Ezzel szépen irány a kórház, egy kis tüdőműtét, ami k*rv* szar, valamint 1-2 hetes ágyban fekvés úgy, hogy kb22-30 cm-nyi mellkasi drén (cső) van a mellkasfalad és a tüdőd között. Ezt a csövet az orvosok kb óránként megmozgatják, hogy ne ágyaződjon be a szöveteidbe... nos ezt én már tapasztaltam, ezért tudom, hogy mikor mozgatják a csövet, és közben közvetlenül a gerincembe kapok fájdalomcsillapítót, a nap 24 órájában, akkor is a tökönrúgás egy kis erotikus simogatás ehhez képest...
Visszatérve a büntihez....ha meggyógyult az egyed, akkor lehetne előlről kezdeni... szerintem már a második után könyörögne, hogy lőjjék le... -
amargo
addikt
Sok kis felelőtlen pöccs.. Hétvégén is ott hajtott el előttünk egy állat.. semmi fékezés, ha kipördül elcsap kettönket, két kis gyursulgató meg pont az Andrássyn hajtott vasárnap, amikor levolt zárva és az emberek is óvatlanabbak voltak...
kb 2éve Velencén a Fő úton sintén egy kis pöcs kb 160al téphetett egy családi autó állt ki egy kis uttcából a srác olyan gyorsan ért oda, hogy frontál lett belőlle.. a családi kocsit kb 20-30m odébb láttuk meg árkon és pár fát kivíve egy betonfalba beágyazódva. 3kis gyerek 2 felnőt ült benne. Természetessen a vétkes túlélte.. az ilyen embereknek kiverném a fogát és a jóöreg segbe***ós börtönbe zavarnám, hogy éccaka a maffiózok és a nagyobb suhancok Lady-e legyen reggel meg bányába szenet felhordani 10km mélyről.. és most még humánusan gondolkoztam. (Ez a baj velem) kb 5percel később értünk a baleset helyszinére.. véletlen mentünk arra, de elég is volt, hogy.. -
biker
nagyúr
én igazából egységesítetném az autók törésellenállását, bár ez elég bonyolult.
mert ugye volt télen pl szegednél(algyői híd) egy 7-ess luxus bömössel tépeet a csávókám, abból is a legnagyobb verzióval, nyárigumi, latyak, átcsúszott szmbe, összeütközött egy nem kicsi 156 alfával.
alfa vezetője a helyszínen meghalt, úgy vágták ki a szétroncsolódott kocsiból, bömös elejekicsit sérül, kereke kitört, de a teljes ''cockpit'' sértetlen maradt, és kiszállt a tag belőle.
ezzel kéne valamit tenni, ne legyen ekkora diffik. -
Szeke
senior tag
válasz
oceanearth #207 üzenetére
150el még autópályán se nagyon szoktam menni
Nem vagyok én vadállat, csak nem szeretnék lebénulni. -
Szeke
senior tag
válasz
oceanearth #205 üzenetére
A lényeg a lényeg, mindenki kösse be magát. Anélkül a 25 légzsák se ér semmit
Mindenesetre a következő autóm biztosan 5 csillagos lesz, nem fogom alább adni. Ha beledöglök is a plusz melóba, legalább a kocsiban ne murdeljek már meg -
oceanearth
őstag
lásd lady diana, ő a lassulástól halt meg. 150nél sokkal gyorsabban jutsz el a légzsákhoz, nem duplagyorsan, de nem is a puha légzsákba érkezel, uyganis az övfeszítő, nem tud megfékezni az aaltt a rövid út alatt és megint 150él ha az övfeszítő lenne keményebb a lassulás végezne veled. a lassulás a durva, nem pedig az ütközés
-
Szeke
senior tag
válasz
oceanearth #203 üzenetére
Szerinted a színeknél nem mérnek lassulást? Mitől lesz zöld a zöld? Elárulom, főleg attól, hogy minimális a testet ért lassulás
Ha be vagy kötve, akkor még 150-nél sem fogsz jelentősen hamarabb odaérni a légzsákhoz. Ki van ez találva, elhiheted. Szerinted a tervezők erre nem gondoltak?
Ettől függetlenül persze ott már necces a túlélés, de nem lehetetlen (lásd lady diana sofőrje). -
oceanearth
őstag
nem, de 100 fölött már teléjesen más a helyzet. még mindig nem érted amit mondok, olvasd el amit mondok, 64nél kcsi a lassulás, 100nál kcsit nagyobb 120nál már dupla akkora. tehát a zöldből citromsárga lesz a citromból, narancssága. és még mindig nem evszed számba a lassulkást. mondtam, hogy hogy vannak kalibrálva a légzsákok és az övfeszítők és leírtam, hogy mik a következményei ha gyorsan mész és légzsákba ütközöl. 150 fölött nagy a valószínűsége, hogy meghalsz a kocsiban lehet az akármilyen merci, nem amiatt mert ütközül hanem mert túl gyorsan ér a tested a légzsákhot, illetve túl gyorsan túl sokat lassulsz és leszakadnak a belső szerveid.
-
Szeke
senior tag
válasz
oceanearth #200 üzenetére
A világ összes balesete ellen védő rendszert akarsz??
Ha az a gyerek nem 180al ment volna hanem a felével, túl is élte volna.
Szerinted, ha egy autó 64-nél SÉRÜLÉSMENTES kiszállást biztosít a bennülőknek, akkor 100-nál már nem ér semmit az osztályozás? -
Szeke
senior tag
válasz
oceanearth #198 üzenetére
Egy zúzódást én nem neveznék sérülésnek.
Még a törésnek is kicsi a valószínűsége. Nézzél bábuterhelési értékeket euroncap.com-on. Ha zöld egy testrész, azt jelenti, olyan kicsi ott a terhelés, hogy bármilyen sérülésnek is kicsi az esélye. Az ötcsillagos autókban pedig szinte minden irányból minden testrész zöld vagy citromsárga.
Amúgy 64kmh-val tesztel az ncap.
Nem olyan ütközésről beszéltem, amikor két autó megy 200-al és egymásba rohannak frontálisan. Ennek elég kicsi a valószínűsége, te is beláthatod (mivel fékezni általában szoktak előtte az emberek). Még egy 120-as frontálist is simán túl lehetne élni egy ötcsillagosban. Hidd el, ha be van kötve az öved és biztonságos autóban ülsz, elég nehezen fogsz meghalni/súlyosan megsérülni.
Új hozzászólás Aktív témák
- Ryzen 7 5800X / RTX 4060 Ti / A520M / 16GB vagy 32GB RAM / 256GB M.2 + 1TB SSD / 650W
- Vadonatúj iPhone 14 PRO MAX 256GB space black! 6 hónap garancia! Fulldoboz!
- iPhone 16 PRO MAX 512GB black titanium KÁRTYAFÜGGETLEN! Akkumlátor 100%! Apple garancia 2025.11.14
- iPhone 16 PRO 128GB black titanium KÁRTYAFÜGGETLEN! Akku 100%! 2025 október 14-ig Apple garancia!
- Geforce GTX950 2GB OC
- AKCIÓ! ASUS ROG THOR 1000W Platinum II tápegység garanciával hibátlan működéssel
- AKCIÓ! MSI B450M R5 5600X 16GB DDR4 512GB SSD RTX 4060Ti 8GB Rampage SHIVA Seasonic 650W
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A13/Samsung Galaxy A33/Samsung Galaxy A53
- DELL Precision 7540 - Intel Core i9-9980HK, RTX 3000 (nagyon erős GPU-val)
- LG 34WK95U-W - 34" NANO IPS - 5120x2160 5K - DCI-P3 98% - HDR 600 - ThunderBolt 3.0/Type-C
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest