Hirdetés

2023. február 4., szombat

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-02-01 07:53:15

LOGOUT.hu

Banggood tapasztalatok

1. Általános információk

A Banggood egy kínai online áruház.
Ellentétben például az eBay-el, itt nem piacteret biztosítanak az eladóknak, hanem egyetlen cég árulja a termékeket.
Vannal európai és amerikai raktáraik is.
EU-ból rendelve nincs vám és áfa fizetési kötelezettség, de innen rendelve általában drágábbak a termékek.

Egyéb esetben érvényes vámszabályok:

Lejjebb a 8. Vámügyintézésről néhány gondolat pontban információk a vám szabályokról és a teendők ha vámeljárás alá kerül a küldemény.

- Magánszemélyek részére érkező küldemények vámkezelése

- A NAV tájékoztató oldala az Internetes vásárlás elszámolási szabályairól.

Fizetési lehetőségek:
- Credit Card
- PayPal
- Boleto Bancário
- Wire Transfer
- WebMoney
- QIWI
- iDEAL
- giropay
- Yandex Money
- Sofort
- CashU

Javasolt a PayPal használata, PayPal vásárlói védelem itt is él, ha a PayPal fiókon keresztül fizetünk.
Paypal topik linkje

Mivel egyre több a neten, e-mailben próbálkozó csaló, érdemes a PayPal külön biztonsági megoldását használni.
Ennek megelőzésére javasoljuk aktiválni az alábbi módszert.
Figyelem! Ha ezt az ingyenes szolgáltatást aktiváljuk, azután amíg aktívan tartjuk, nem lehet az adott eszköz nélkül belépni és vásárolni a PayPal-al.
Az SMS fogadása nem kerül pénzbe, de a szolgáltatás néha akadozhat (a mobil szolgáltatónk is benne van a folyamatban), akkor a "segéd" belépési módok valamelyikét kell használni. A biztonsági kérdés és válasz kombináció módszert javaslom erre.

PayPal fiók belépési védelme SMS kóddal:
A leírás itt nézhető meg.

Problémás esetben a Help center-ben minden fontosabb infó megtalálható:
Garancia, FAQ, VIP club, Pontok és kuponok, stb.

Fontos!

Mivel felmerült párszor a többes regisztráció, álljon itt a Banggood idevonatkozó hivatalos része, mely megtalálható a Terms and Conditions-ben:

"one User may only register one member account on the Site. Banggood.com may cancel or terminate a User’s member account if Banggood.com has reasons to suspect that the User has concurrently registered or controlled two or more member accounts."

Magyarul:

"Egy Felhasználó csak egy fiókot regisztrálhat az oldalon. A Banggood felfüggesztheti, vagy törölheti a Felhasználó fiókját, amennyiben fennáll a gyanú, hogy a Felhasználó egynél több fiókot regisztrált, vagy más módon jutott egynél több fiók birtokába."

Ez alapján kérek mindenkit, hogy ilyen jellegű tanácsokat ne adjon a topikban!

2. Kupon és pontok felhasználási szabályainak leírása
Az alap számolás: 100 pont az 1 $-nak felel meg. Ha valahol más olvasható az téves információ.

A Banggood ezzel kapcsolatos szabályai és képes segítség

3. Kapcsolatfelvétel kérdések és problémák esetén a Contact us menüt használni.
Itt is elérhető: Help, Contact Us,

Az űrlap így néz ki:

A témát a Please select the question type,it will help us to resolve your issue better! pontnál lévő ikonok közül kell választani. A Pre-Sale = vásárlás előtti téma, Account&Payments = a fiók és fizetési téma, a Order&Tax = a vásárlás és adókkal kapcsolatos téma, ennél kell kérni a vásárlás törlését és itt lehet jelezni a meg nem érkezést, az After-Sale vásárlás utáni téma, ennél vannak a megérkezés utáni problémák. Az ikon kiválasztása után jelennek meg az altéma linkek.
A 2. pontnál láthatóak a kapcsolat felvételi módok, általában amire nekünk szükségünk van az a Email Us ezt választva a megjelenő űrlapon kitölteni a dolgokat. Az Order number is szükséges lesz ha vásárlás a kiindulási alap.

Bővebb magyarázat itt olvasható.

Ha megérkezést leigazoljuk, vagy a várható szállítási idő letelt akkor a a vásárlásnál is van lehetőség reklamálni a Repair & Refund & Resending gombra kattintva:

Pontosabban ha látjuk ezt a gombot, akkor ott kell jelezni a problémát.

E-mailben, telefonon és élő chat-en is van lehetőség a kapcsolatfelvételre.

Egyébként korrekt oldal, pl ha nem érkezik meg a csomagod, újraküldik tracking numberrel együtt, felár nélkül ha fvolt fizetve a Shipping insurance.
Tracking number olcsóbb árunál külön felárért kérhető, drágább termékeknél automatikusan adják.

4. Mobil alkalmazásuk is elérhető Androidra és IOS-re.
Bizonyos akciók csak ebben érhetőek el ("App only"), ezért érdemes lehet letölteni, használni.

5. Banggood-on újraküldés, visszatérítés, javítás-csere kérése

Resending & Refund & Repair

A leírás itt olvasható

6. Banggood képernyő törési garancia

A következő termékekre vehető igénybe:
Mobil telefonok: Xiaomi、DOOGEE、UMIDIGI、Elephone gyártmányúak
Android tablet: CHUWI gyártmányú

A leírás ezen a linken olvasható

7. Egyebek

2023-as ünnepnapok

Amikor ünnep van lehet vásárolni, de a Banggood részéről aktivitás ne várjunk, üzenetre válaszolás, csomagfeladás stb. (Nagyításhoz klikk a képre.)

maestro87 jóvoltából:

Banggood pontszerzési lehetőségek.

8. Vámügyintézésről néhány gondolat

Egyszerűsítve vámeljárásnak, vámkezelésnek hívjuk a vásárolt termék vámjogi szabad forgalomba helyezést, amelynek keretében, ha van vám, akkor annak a mértékének megállapítását és az adott termék után befizetendő áfának a kiszabását végzik el.
Háromféle módszerrel történik jelenleg.
1. IOSS (Import One Stop Shop)
Az IOSS alapelve az, hogy a vevő az áfát a vételárral együtt megfizeti az elektronikus felületen – például online piactér, platform, portál –, így az árut harmadik országból (tehát az Európai Unión kívülről) behozó gazdasági szereplőknek már nem kell áfát fizetniük a behozatalkor. Ehhez azonban az eladóknak egy különleges áfa-azonosítószámmal kell rendelkezniük.
Ezt a különleges áfa-azonosítószámot a szabad forgalomba bocsátásra vonatkozó vám-árunyilatkozaton kell bejelenteni, amit a vámhatóság ellenőriz. Ha az áfa-azonosítószám érvényes, az illetékes vámhatóság nem szabja ki az áfát a vámeljárásban.
2. SA ("special arrangement” ) különös szabályozás
Az úgynevezett különös szabályozással a posták, gyorsposták, valamint egyéb, természetes személyek megbízásából eljáró gazdálkodók egyszerűsítve fizethetik meg az áfát, ha nem használják az IOSS-t. A különös szabályozást csak akkor lehet alkalmazni, ha a vámeljárás ugyanabban a tagállamban van, ahol a küldemény címzettje is.
A különös szabályozás alkalmazásakor az áfát végső soron a küldemény címzettje fizeti meg, de azt a küldemény vámeljárását kezdeményező gazdálkodó – az a közvetítő, aki a csomagot behozza az országba – szedi be a címzettől, és fizeti be az illetékes vámhatóságnak.
3. Általános eset (IOSS és a SA "különös szabályozás" alkalmazása nélküli esetek)
Az import áfát az illetékes vámhatóság (NAV) általában a vámmal együtt szabja ki és szedi be.

Általános szabályok

Magánszemély által nem EU-ból érkező új vagy használt, cégtől vagy magánszemélytől megrendelt, vásárolt dologra
0,1-150 euró között vámmentes, de 27% áfa terheli a küldeményt
150,1 euró felett kereskedelmi vámtarifa* +27% áfa terheli a küldeményt

Ha ajándékba kapjuk (magánszemélytől magánszemélynek kategória) -nem adtunk érte pénzt és van egy ajándékozási nyilatkozat- akkor 45 €-ig ÁFA és vámmentes.
A nyilatkozathoz formanyomtatvány nincs rendszeresítve, ezt az alábbi adatokkal szükséges elkészíteni: feladó és címzett adatai (név és cím); küldemény postai azonosítószáma, küldemény pontos tartalma, értéke, mennyisége, ajándék meghatározás és a feladónak kell aláírással igazolni.

Cégek, gazdálkodó szervezetek részére érkező küldemények vámkezelése esetén is ezek a határok érvényesek:
0,1-150 € között vámmentes, de 27% áfa terheli a küldeményt
150,1 € felett kereskedelmi vámtarifa* +27% áfa terheli a küldeményt
Ha Magyar Posta a szállító akkor viszont a posta megbízásos vámkezelési díját kell fizetni, ami jelenleg 4000 Ft és nincs online fizetési kedvezmény.

Az ÁFA és vámalap a vételár és szállítási költséggel együtt értendő. A vámmentességi 150 € értékhatárnál az adott termék nettó árát kell figyelembe venni, ha a vásárlási helyen áfá-val növelt ár van megadva.

A 150 € érték átszámítása a NAV-nál

Az érték ügyfél által megadott devizaneme EUR: Nincs átváltás, a 150 EUR-hoz viszonyítanak.

Az érték ügyfél által megadott devizaneme HUF: Az Uniós Vámkódex 53. cikk (2) bekezdése szerinti árfolyam alkalmazásával meghatározott HUF összeghez viszonyítanak.

Az érték ügyfél által megadott devizaneme EUR-tól és HUF-tól eltérő deviza: Átváltás HUF-ra az Uniós Vámkódex 53. cikk (1) bekezdés a) pontja alapján havi árfolyammal (lásd lejjebb), majd az Uniós Vámkódex 53. cikk (2) alkalmazásával meghatározott 64 000 HUF-hoz (2023) viszonyítanak.

A kereskedelmi vámtarifa (uniós vámtétel) az adott származási országra, az adott termékre vonatkozó a TARIC szerinti mérték.
A vám mértéke kategóriánkként változó, 0 - 40% mértékű. A legtöbb esetben, mivel végfelhasználók vagyunk 0 % a mértéke. De vannak dömping vámok is, amelyek az alap vámtételere jönnek rá.

TARIC vámtarifaszámkereső linkje.
Használata: Árukód [Böngészés] kezdetű sorban a Böngészés-re kattintás kiválasztani ezután a származási/célország résznél az adott országot kiválasztani ahonnan jönne, és úgy megkeresni a kategóriát majd az Intézkedések beolvasása gomb, a megjelenő képernyő ahol ez olvasható Harmadik ország vámtétele ott vám mértéke.

A 0,1-150 € értékű küldemények esetén azonban a vámmentesség nem alkalmazható a következő termékkörökre:
- alkoholtartalmú termékek (jövedéki termék)
- dohány vagy dohánytermékek (jövedéki termék)
- parfümök és kölnivizek
Ezeknél ezeket kell fizetni akár magánszemély, akár cég a vásárló:
A jövedéki termékek esetén: jövedéki adó + áfa + megbízásos postai vámkezelés díja (4000 Ft)
Parfümök és kölnivizek esetén: áfa + megbízásos postai vámkezelés díja (4000 Ft)

Az uniós vámjog végrehajtásáról szóló 2017. évi CLII. törvény alapján a vámolási árfolyamok, amely alapján számolják a forintban fizetendő áfát:

2023. február
1 € = 394,81 Ft, 1 USD = 363,21 Ft, AUD = 255,16 Ft, 1 CAD = 271,88 Ft, 1 £ = 448,93 Ft, 1 CHF = 397,82 Ft, 1 CNY = 53,79 Ft, 1 HKD = 46,41 Ft

Mivel az Áfa meghatározása már vámeljárás keretében történik, így a vámolási szolgáltatást végző cég felszámolja a vámeljárási költségét.

A Banggood tájékoztatója az áfa változásokkal kapcsolatosan. Ez lenne az alap, de a szállítási módok ezt még befolyásolhatják, kérem megnézni 9. pontban leírtakat is.

Magánszemélyként a 150 eurót meg nem haladó értékű küldeményeikre az eVÁM weboldalán keresztül ingyenesen vám-árunyilatkozatot nyújthatunk be, ha a Magyar Posta a szállítási szolgáltató.
Figyelem! Ezt csak akkor érdemes használni ha a vásárlás nem IOSS (Import One Stop Shop) rendszerű, tehát a kereskedő felé nem lett az Áfa megfizetve és a Magyar Posta a szállító!
Arra is kell figyelni hogy ha EU-s a postai szállítás, pl. EU-s állam postájához köthető a nyomkövetési szám, akkor előfordulhat hogy nem is kerül a vámolási útvonalra, szóval akkor nem kell kísérteni az eVám-os vámolgatást.
Ügyfélkapus regisztráció szükséges hozzá, KAÜ azonosítással használható.
A eVám felhasználói kézikönyv letöltési linkje.
A vám-árúnyilatkozat benyújtását megelőzően vagy ezzel egyidőben a Magyar Posta felé jelezni kell ezt az igényünket a honlapjukon található Kapcsolatfelvételi űrlappal

Sajnos a Magyar Posta ezen esetben közreműködési díjat kér amelynek az összege 799 Ft (csak utánvétes fizetéssel), ezzel a költséggel mindenki számoljon.
50 € alatti összeg esetén nem biztos hogy megéri, attól felfelé már spórolunk rajta. (Kisebb összeg az online fizetés esetén van)

Magyar Posta vámügynöki szolgáltatási díjszabása:

DHL Express vámkezelési díja: Küldeményenként 5990 HUF (nettó) minimum, vagy a közterhek 2.5%-a
FedEx vámkezelési díja: a közteher 2,5%.-a minimum 5000 Ft+Áfa.

A termék végső ára akkor így alakul: vételár, a szállítási költséggel + ha van rá vám annak az összege + egyéb költségek (itt szerepelhet a futár cég vámeljárási díja) mindezeknek a 27%-ának megfelelő Áfa + a szolgáltató vámeljárási díja, ha előzőleg nem lett beszámítva.

Vámeljárás alá került küldemény esetén a teendők

Ha vámeljárás alá kerül a küldeményünk az alábbiakat javasolt beküldeni:
Amit a Banggoodtól kaptál vásárlási értesítő e-mail, a Thank you for your order 99999999 with Banggood pdf-be nyomtatva, mentve vagy a Banggood számla. My Orders, az adott terméknél jobb oldalon Order Details linkre kattintás és bal szélen a Download Invoice gomb.
Kell a fizetési igazolás, amit a PayPal-tól kaptál e-mail-ben pdf-be nyomtatva, mentve, (a Receipt for Your Payment....tárgyú, ez a szóhasználatuk szerint a PayPal számla).
Kell a banki kártyás fizetésed tranzakciója, amit a netbankból erre a vásárlásra tudsz lekérni pdf-be nyomtatva, mentve.
A feltöltés a Magyar Posta oldalán a Vámügyintézésnél. Én postám regisztráció ajánlott.

A küldemény azonosítót és a hozzáférési kódot az értesítőjük tartalmazza.

A tájékoztatójuk az igazolásokról itt tölthető le.

Ha futárszolgálat hozza a küldeményt, a vételár leigazolására a fentiek, de ők használhatnak más nyomtatványt.
A DHL vámkezelési nyomtatványa magánszemély részére itt tölthető le.

A NAV tájékoztató oldalának linkje az Internetes vásárlás elszámolási szabályairól.
Elérhetőségek:
A NAV Váminformációs Központja
+36 (1) 250-9570
+36 (40) 346-262
vam.info@vam.gov.hu
hétfőtől csütörtökig 8:30-16:00 óráig, pénteken 8:30-13:30 óráig tart nyitva.
Magyar Posta
Vámkezelési kérdésekkel kapcsolatos hívás: Magyar Posta ügyfélszolgálat hétfőtől péntekig 08:00-16:00 között a 06-1-421-7235 telefonszámon 3-as vagy 4-es gomb.
E-mail cím: postaimport@posta.hu

9. Szállítási módok és egyéb információk

A Banggood alábbi szállítási módokat biztosítja a kedvezőbb, áfa mentes szállítás kategóriában:
Kétféle szállítás, DDU vagy DDP

For European countries
Background: Due to the new tax law of EU, the Banggood logistics channel is switched to DDU/DDP method to declare the customs.

DDP: Delivered Duty Paid Nem a vásárlót terheli a vám és az áfa
1 Banggood Express - Comet - CN ✅ *Recommend option
2 European Railway Direct Mail - UPS railway - CN
3 EU Priority Line - GLS - CN/HK

DDU: Delivered Duty Unpaid A vásárlót terheli a vám és az áfa
1 Air Parcel Register
2 Standard Mail Register
3 Express Shipping
4 Priority Direct Mail

A EU Priority Line (EPL)
Mint a neve is mutatja, Európán belül kerül feladásra a csomag, így már nem kell vámot és Áfát fizetni.

A DDU szállításnál van a BG-nek van egy szolgáltatása, a Tariff insurance, ez azt jelenti, ha valaki ezt kifizeti és vámeljárás alá kerül a csomagja, akkor a kifizetett vámot és az áfát a termék árának 60%-ig terjedő maximális mértékben utólag visszatérítik a fizetési igazolás beküldését követően 24 órán belül. Ez bőven fedezi azt amit nekünk kell fizetni.

Van lehetőség szállítási biztosítás megkötésére, Shipping insurance néven. Ezt a fizetési összesítő oldalon tudjuk választani. Lényege az, ha igazoltan elveszett vagy megsérült a küldemény, akkor ingyenesen újraküldik vagy teljes pénz visszatérítést adnak.

Van egy általános szállítási idő garanciájuk, melynek az a lényege, egy bizonyos időtartamot garantálnak, hogy a megvett terméket eljuttatják nekünk (Magyarországi vásárló esetén 60 nap).
Ennél van egy olyan kitétel, ha nincs szállítási biztosítás fizetve, akkor nem jár a teljes visszatérítés!
Ezt a szállítási információs oldalon olvashatjuk, onnan idézve:
Shipping time:
The time for your item(s) to travel from our warehouse to your destination.
All items sold at Banggood are guaranteed to be delivered in 60 days (120 days for Brazil, 90 days for Ecuador, Venezuela,Argentina, Bolivia, Peru, South Africa and all orders shipped with European Railway Direct Mail.)And all orders shipped from the US, EU, FR, ES, RU and AU warehouse are guaranteed to be delivered within 30 days (45 days for orders shipped to Brazil and Mexico).
If you have not received your item(s) beyond this time, you are eligible for a full refund after we have conducted a postal investigation.
Full refunds are not available under the following circumstances:
1.Delays caused by the buyer providing incorrect or incomplete delivery information;
2 Delays in delivery caused by any force majeure incidents, such as natural disasters, bad weather, and war;
3.Any un-insured order that is lost or stolen;
4.Delays in delivery caused by any other beyond Banggood's control, such as public holidays and Customs issues.

10. Fizetéskor a konverzió átállítása

Mivel megszüntették a kártya konverzió előre történő fix beállítási lehetőségét, ezért fizetéskor kell beállítani.
Ezt sajnos minden fizetésnél meg kell csinálni, ha már nem maradt meg az eredetileg erre átállított konverziós beállítás a kártyánál vagy új kártyát használunk!
Fizetéskor ezt láthatjuk ahol a PayPal váltja a devizát, mert a kiírt szöveg alapján: .....using PayPal conversion rate: 1 HUF......
Ezért az Or choose card issuer rate linkre kell kattintani.

Ezt látjuk és ez nekünk nem jó!

Az USD-t kell jelölni és a Pay in USD gombra kell kattintani!

Most már nem a PayPal devizaváltásával fizetünk.

Copyright © 2000-2023 PROHARDVER Informatikai Kft.