Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
Stauffenberg
nagyúr
Én is fotós táskát keresek, már egy csomó mindent átnéztem, de csak nem jön az igazi (még az Aliexpress bugyraiba is alámerültem, nem idegenkedem tőle).
A lényeg, hogy azokat a táskákat szeretem, amik nem néznek ki fotós táskának.
Szempontok:
1. Hagyományos táskának nézzen ki.
2. Hátizsák, kicsi vagy közepes méretben.
3. Két részre osztott (külön a kamera és a "mindenegyéb" részleg).
4. Ne legyen túl könnyen hozzáférhető az illetéktelenek számára, de én könnyen ki tudjam venni a gépet anélkül, hogy az egészet le kéne raknom valahova.Egyfelől a célja ilyen mindennapi rohangászós lenne, ezért is kell a "mindenegyéb" részleg a táskában, meg maximum ilyen 1 napos vagy egy délutáni kirándulásra elég hatótáv kell vele (víz, egy-két szendvics, összehajtható széldzseki férjen bele). A kamerás részleg elég ha elbír egy vázzal és nagyon maximum három objektívvel (ebből egy a vázon), de ezek nem nagy dögök (MFT rendszer).
Amiket eddig néztem:
Canon BP100
Tök jó lenne, design nagyon bejön és van belőle sötétkék verzió is, de az a problémám, hogy a géphez nem lehet egyszerűen hozzáférni úgy, hogy kézben tartod a táskát, mert mindent kiborítasz. Le kell szépen rakni és ledönteni a felső részt.
Case Logic 411
Na ez tényleg kicsi táska, éppen határeset méretben, a kamerához hozzáférés jópofa, de talán túlságosan egyszerű egy zsebesnek a dolga vele. A design nem annyira a szívem csücske, nem ordít róla, hogy fotóstáska (főleg a kék verzió esetén), de azért na...
Láttam már olyan hátizsákokat, amiknél a táska oldala felől van egy gyorsan nyitható zseb csak a fényképezőgép kivételére és ennek a zipzárja a derék rész felől indul, így nem lehet csak úgy kinyitogatni, mégis könnyű kivenni a gépet úgy, hogy nem kell miatta egy padot keresni, vagy felemelt térden egyensúlyozni, hogy ne boruljon ki minden (lásd: Canon).
Árban nem akarok elszállni, ahogy hatalmas dög táskát sem venni (az már van, de nem indulok neki egy délutáni sétának vele). Ha valakinek van jó tippje, megoszthatná és rácsekkolok.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz mikrofon #26804 üzenetére
Az összes vagy eleve fotóstáskának vagy túratáskának néz ki, egyedül a Tenba DNA 15 ami már-már határeset ezen a téren, de nem hátizsák (de ez sem lenne kifejezetten a szívem csücske designban).
Inkább mutatok még példákat:
Canon BP10 - Ez tetszik, de ahhoz túl nagy, hogy mindennapos viselet legyen és itt is a kamera kivétel-berakás módja zavar még, az egész alsó rész nyílik lefele.
Canon BP100 - Méretben ideális, de itt is a kamera tárolás módja ami ugyanolyan, mint a BP10 esetén. Ezt már említettem az előzőben is.
Inateck Anti-Shock - A design is jó és van oldalsó nyílás, amin keresztül a gép kivehető, egyébként a hátrész felől lehet hozzáférni a kamerás részhez. Viszont tök ismeretlen kínai márka.
Ilyen kínaiból már ezer és egyet fel lehet sorolni, az Aliexpress és Ebay is tele van velük és már amúgy eléggé irritál, hogy a felénk ismert nagy gyártók szemében azok a fotósok nem is léteznek, akik egyszerű utcai viseletként is hordható táskát akarnak. A Manfrotto Windsor kollekció például egy zseniális vicc, mintha a paródiája akarna lenni ezeknek az igényeknek. Egy csomó Lowepro, Case Logic, Manfrotto, Tenba táska van, ami amúgy kialakításra, formára is teljesen oké lenne, de csak egyhangú komor fekete színben kaphatók, ha nem, akkor meg szinte rikítanak a neonzöld meg piros színekkel.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz mikrofon #26807 üzenetére
Van amúgy teljesen hétköznapi oldaltáskám, ami nem fotóstáska, egyszerű, elegáns utcai viselet, ami teljesen oké egy ing vagy szövetkabát mellé. Ebbe úgy pakolok el, hogy mindennek van saját bélelt tokja (de ilyenkor nagyon minimális felszerelés van nálam, maximum +1 csere objektív). De kéne egy rekeszes hátizsák is, ami kisebb a teljes felszerelést elnyelni képes nagy melós dögnél.
Amúgy az ONA táskák nagyon szépek, de mocskos drágák, egy hátizsák eleve 400 dollár felett kezdődik, mire az átjön a vámon, befizeted az Áfát már simán elhagytad a 150 ezer forintot is akár.
Amúgy adnék alább a design iránti igényekből, ha lennének kompromisszumos megoldások a nagy gyártóknál. De nincsenek, vagy csak nem találtam meg. Ezzel szemben a kínai noname ipar ontja magából ezeket, csak hát nincs hol kipróbálni őket és bár 60-80 dollár nem a világvége, de ha szar, meg félre van varrva vagy bármi baja van, akkor csak szívok vele.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz SlanKyng #26811 üzenetére
Bár nem akarom elfillérbaszóskodni a kérdést, de Peak Design árban nem vennék táskát mellékszereplőnek. Nem ez lesz a melós cuccom, sok nemzetközi utazáshoz még azt mondom oké ennyit költeni rá, de ahhoz, hogy kimenjek vele Szentendrére sétálni egyet vagy felgyalogolok a Várba eléggé overkill.
De nem feltétlenül a legolcsóbbat keresem, de a gyártók valamiért azt hiszik, hogy ha valaki kompakt megoldást keres, amibe nem az egész felszerelését akarja eltenni, akkor bizonyára valami olcsó belépő DSLR-t akar szállítani és ezek a legfapadosabb modellek.
Btw találtam egy ilyet még: Case Logic Bryker Split-Use (A design nálam határeset, nem tetszik annyira, de elmegy, a kialakítása viszont pontosan olyan, mint amit keresek, mintha a terezőjének lett volna agya... erre kiderül, hogy már senki nem árulja).
Amúgy egyre inkább hajlok arra, hogy a Canon BP100 lesz, ránézésre senki nem mondja meg, hogy fotóstáska (ez nekem fontos), nem akarom vele az egész felszerelésem hurcolni, ami kell nekem egy egynapos kiránduláshoz vagy délutáni sétához a városban az belefér az alsó traktusba, felülre meg simán elfér egy pulcsi, víz, müzli meg egy könyv.
-
Stauffenberg
nagyúr
"de akkor hogyan szerkesszek úgy képet hogy az ügyfélnek elküldve ugyan azt lássa mint én? Sehogy?"
Baromi messzire vezető téma. Soha nem fogod ugyanazt látni, mint az ügyfél, csak ha mindketten tudjátok mit csináltok és eszköz is van hozzá, akkor jó közelítéssel igen. Amúgy csak folyamatos elbeszélés lesz egymás mellett és ez a jellemzőbb fotós-ügyfél felállás. Adni kell printet és kész. De még erre is léteznek D50/D65 indikátorok, hogy az ember megfelelő fényviszonyok között nézi-e a printet (ez is számíthat).
Az Instagram amúgy (ha jól emlékszem) sRGB és DCI-P3 színtereket kezel. Előbbi egy archaikus őskövület, de a legelterjedtebb az informatikában (de az egyszerűbb otthoni monitorok és notebookok még ezt sem tudják megugrani), utóbbi meg egy szórakoztatóipari termék, eredetileg házimozikhoz fejlesztve, AdobeRGB-hez hasonló méretű színtérrel (de a kettő nem keverendő össze), az Apple cuccai már tudják a DCI-P3-at és ha jól tudom ez a default is, Androidos eszközöknél meg (ha támogatott), akkor opcionálisan beállítható (mint nálam OnePlus esetén).
De ettől függetlenül az Instagram egy olyan terep, amit ne vegyél a kelleténél komolyabban. A többség amúgy is valamilyen gyári szarrászéjjelszaturált kijelző beállítással böngészi, de még ha a kijelző esetleg gyárilag DCI-P3-ra is van kalibrálva, akkor gyakran a fehérpontot lövik be teljesen lehetetlenre (mint anno az LG G4-em esetén, ahol már majdnem 8000 Kelvin volt a színhőmérséklet és nem volt állítható, holott a DCI-P3 esetén is D65 a szabványban meghatározott fehérpont).
Szóval inkább engedd el, ne görcsölj rajta ennyit. Webre úgy általánosságban beágyazott sRGB-t használj, printre meg amit a printer tud.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz *Ropi* #26887 üzenetére
"akiknek fotóz sosem kalibrált kijelzőn nézik a képeit, így ő mindig az ő monitorjukhoz fogja kidolgozni a képeket, hogy ott jól nézzen ki"
Na és azt hogyan? Profilozza az ügyfél monitorját és arra softproofol Photoshopban?
(#26886) M@te: Lehet nem értettem elég jól: Feltöltés során színeződik el a fotó vagy adott eszközökön produkálja? Tehát a Huawei-el feltöltött fotók iPhone-on csekkolva is rosszak?
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Speeedfire #26905 üzenetére
Valami bő 10 éve vettem egy ilyen körtét szettben állvánnyal meg ernyővel (ma már softbox van hozzá), de borzasztóan limitált. Mellette szól, hogy rohadt olcsó, de ellene, hogy teljesen buta szegény. Inkább vennék helyette egy olcsóbb manuális, de szabályozható rendszervakut, ha TTL-t sem tud, akkor is sokkal okosabb, mint a Villanj Körte.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Speeedfire #26908 üzenetére
De én nem tudom elképzelni, hogy a két rendszervakud mellett mire tudod ezt használni. Kilövi magából a fix teljesítményt és ennyi. Szerintem azért az fontos egy vakunál, hogy a leadott teljesítmény szabályozható legyen.
A 45 Ws meg baromi kevés (bár nézőpont kérdése, ha a felére-negyedére lenne szükség akkor meg sok), nagyjából 300 Ws körül kezdődik az, ami már pariban van a rendszervakukkal (bár ugye a mérések eltérősége, fényvetés eltérő módjai miatt így nehéz kijelenteni, de kb ez a helyzet).
Én is azért vettem anno, mert nevetségesen olcsó volt (most is az), gondoltam majd tudom valamire használni, de csak a port fogja igazából.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Speeedfire #26911 üzenetére
Azért nehéz összemérni őket, mert eltérően mérjük a teljesítményeiket és eltérően is működnek ezek a vakuk. Egyrészt a stúdióvakuk széles szögben szórják szét a fényt, míg a rendszervakuk rendszerint szűkebben és itt is felborítja a kulcsszám számolását a vakufej zoom állása (a gyártók ezzel még direkt imádnak is trükközni az adatlapokon).
Mindenesetre egy jobb rendszervakuval be lehet durrantani annyi fényt, hogy sok fotós szerint stúdióvakunak 250-300 Ws-tól felfelé van értelme igazán.
Ha nem töksötétben akarsz balett táncosokat megfagyasztani, akkor már inkább egy ilyesmi, még ha többe is kerül: [link]
Vagy körülnéznék Aliexpressen, egy ismerősöm rendelt onnan hasonló készletet, hasonló áron (import díjakkal együtt), csak valamivel erősebb vakukkal. Ha ennyire fontos, hogy be tudd dugni konnektorba.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Speeedfire #26913 üzenetére
Amúgy nem tudom mi van most a Mikrosatnál, nagyon rég nem jártam náluk, de anno volt bemutatótermük. Nézd meg náluk esetleg a saját szemeddel ezt a kütyüt. Szerintem hamar átminősülne nálad is porfogóvá.
Én valami 9 ezer pénz körüli összeget fizettem érte (egy vaku + állvány + ernyő alapszett) amolyan "néha jó lesz valamire" alapon, de talán 2-3 alkalommal használtam és azóta bottal sem piszkáltam. Olcsónak olcsó, sokat nem kockáztatsz vele. Csak gondold végig mennyire tudnál együtt élni azzal, hogy nem szabályozható a teljesítménye.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Speeedfire #26915 üzenetére
Most, hogy így mondod, már valami dereng: [link]
Ez 100 Ws (amire 28-as kulcsszámot ad meg). Állítható a teljesítménye 1/1 és 1/8 között, de nem világos, hogy vannak-e köztes fokozatok. Ez teljesítményben a fapadosabb rendszervakuk szintjét hozza.
Szerintem semmi köze a Mikrosat-féle Villanj körtéhez, de ugyanaz a koncepció.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz zolikaDB #26920 üzenetére
Én kétféle irányba indulnék:
- Gorillapod
- Manfrotto PixiMindkettő egy komplett termékcsalád, így nézd meg melyik illik hozzád, mindkettőből találsz itthon is 10k körül mobilhoz/kompakthoz való verziót. Az állványmenetbe be tudod tekerni a kompaktot, meg rá tudod tenni az akár Kínából rendelt mobiltelefon tartót is.
-
Stauffenberg
nagyúr
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Wizard77 #26957 üzenetére
Ez csak általános tanácsként mondom:
Amikor használt gépben gondolkozol, sok utánaolvasást igényel az ismert típushibák megismerése. Vedd úgy, hogy ez a spórolás ára. Ha tudod mire kell nagyobb figyelmet fordítani egy adott típusnál, az nagy segítség. Szóval fórumozz sokat az adott típussal kapcsolatban, ha megy az angol, akkor a Reddit egy nagyon jó terep erre, sokan használják, sok tapasztalat összegyűlik.
Még egy plusz védelmi réteg, ha ellenőrzött piactéren vásárolsz, ahol lehúzás esetén segítenek az ügy rendezésében és az eladókat is lehet értékelni.
Szerintem nem kell félni a használt gép/objektív vásárlástól, csak érdemes némi ismeretanyagot összegyűjteni a kiszemelt eszközről, hogy mire érdemes figyelni (az általános dolgok mellett). Főleg ilyen nagy értékű felszerelésnél ezt nem szabad elmulasztani.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Wizard77 #26967 üzenetére
Ezek milyen Canon objektívek? Jók egyáltalán Full Frame vázra? Az eddigi vázaid mind APS-C szenzorosak.
Ha ígyis-úgyis be kell ruháznod Full Frame objektívekbe, akkor itt az idő körbenézni más rendszerek felé. Én nem mondom, hogy ne vedd az 5Dmk4-et, lehet ígyis-úgyis oda lyukadsz ki, de a Canon finoman szólva sem a leginnovatívabb gyártó manapság (ez nem jelenti, hogy ne lehetne racionális választás).
-
Stauffenberg
nagyúr
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Speeedfire #26974 üzenetére
1. Bevilágítás
2. Kezdésnek alighanem valamilyen filmszimulációs presetet használ (pl: VSCO)
3. HSL
4. Dogde & Burn
5. GörbézésNem feltétlenül ebben a sorrendben.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Speeedfire #26979 üzenetére
Kevesled?
1. A vakuval le tudod választani a háttérről a modellt, a környezetét alulexponálod és kompenzálod a vakuval. De azért óvatosan, ha úgy néz ki, mintha a modell csak oda lenne Photoshopolva a fotóra, az nem néz ki jól.
2. A HSL tökéletes arra, hogy egy kidolgozott színvilágot teremts, erősen javaslom a kész presetek használatát kezdéshez, figyeld meg miként hat ez a HSL értékekre vagy a görbékre (csatornánként). A VSCO nagyon minőségi cucc.
3. Tanulj egy kicsit a rokon művészetekről, színelméletről (mi az a triád, tetrád, komplementerek, stb). Ha megnézel pár videósoknak szóló color grading tutorialt, abból sokat tanulhatsz a fotók színvilágának manipulálásáról, csak egy alapszabály létezik: Óvd a természetes bőrtónusokat, senkinek nem áll jól a májbetegség vagy a homárpink.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Speeedfire #26981 üzenetére
Kicsit drágák a VSCO presetek, de ezek valódi filmtípusokat szimulálnak. Sokan készítenek olcsóbb csomagokat is vagy akár ingyeneseket, amiknél egy-egy ikonikus filmtípus a kiindulási alap.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Speeedfire #26983 üzenetére
Nézd meg a VSCO weboldalán a mintákat (minden presetre van). A linkelt fotós hastagjei között is ott van a VSCO, szóval elég valószínű, hogy itt keresendő a színvilágának a titka.
Amúgy a VSCO most fogja megszüntetni a desktop preset csomagjait, átállnak teljesen a mobilon szerkesztős vonalra. Nem tudom így ingyenessé válnak-e, de szerintem nem.
-
Stauffenberg
nagyúr
Én annak örülnék, ha gépekben terjedne már az AC-s Wi-Fi, meg a használható auto backup saját hálózaton (akár NAS-ra). Ennek már van annyi átviteli sebessége, hogy teljesen használható legyen akkor, ha nem extrém sietős a felmásolás.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz scarabaeus #26998 üzenetére
Ugye az AC-s wi-fi kapcsolatot már említettem, de amúgy ami szerintem ideális megoldás lenne, az egy dokkoló, mint az üzleti laptopoknál. Ott van az asztalodon, csak ráteszed a gépet és nem csak tölt, de másolhatsz vele fájlokat, elvégezhetők lennének a firmware frissítések. De tovább is megyek, mehetne vele a tethering vagy az élő videózás is, egy csomó Youtube videós imádná, hogy mindenféle third party megoldások nélkül használhatnák "broadcast" célokra a kamerát, esetleg a felvett anyag már azonnal ott van a Premier Pro timeline-on másolgatás nélkül.
De hát ugye ez sci-fi. A tradicionális fényképezőgép gyártók a tech ipar legbegyöpösödöttebb nagypapái. Mikor beleteszik a 2 milliós csúcsgépbe is a szaros USB 2.0 csatlakozót, meg az N-es Wi-Fi modult, akkor érződik, hogy mennyire beleszarás megy náluk az ilyesmibe.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz #73495296 #27000 üzenetére
Az AA akkuk borzasztóan kényelmetlenek, a memória effektus miatt meg annak vagy kiszolgáltatva, hogy a saját kénye-kedve szerint töltsd. Nekem vaku miatt vannak ilyen akkuim, de már alig várom, hogy Litium cellás vakura váltsak. Az is elhasználódik, de sokkal jobban bírja azt, ha 50%-on teszem fel tölteni, nem kell őket párban meríteni/tölteni. Az AA akku előnye, hogy vészhelyzetben ceruzaelemmel is kiváltható, de én 10+ év alatt talán ha egyszer szorultam rá, akkor is a saját balfaszságom miatt.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz #73495296 #27002 üzenetére
Mit értesz egyedi cella alatt? Nekem is van itthon 18650-es ipari Lítium cellám, ezekből is többféle méret van és ezeket használják sok komolyabb lámpában (nekem elektromos cigihez van).
Értem amúgy, hogy egy jó töltővel sokat javul a kényelem és az élettartam, de nekem, aki állandóan rohan valahova egyszerűen nem kényelmes, van 4x4 db Eneloop AA akkum, vehetnék egy nagy dög és kellően drága 16 férőhelyes profi töltőt, hogy valamennyire kényelmesebb legyen az életem, de ez még mindig elég sok görcsölést jelent.
A mostani fényképezőgépemet meg ráadásul tudom egy powerbankről is etetni ha minden kötél szakad, közben mehet tovább a fotózás is.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz strip01 #27040 üzenetére
Zsarolóvírusod van, én azt javaslom az égvilágon semmit ne csinálj vele, mert árthat, kérd ki szakértők véleményét. A .adobe kiterjesztés használata alighanem a csalás része.
1. Ha szerencséd van, akkor egy blöff az egész és/vagy gyenge titkosítást használ, van esély a vírustól megszabadulni és visszanyerni az adataidat.
2. Ha nincs szerencséd, akkor a titkosítás feloldhatatlan és semmi garancia arra, hogy a váltságdíj kifizetése után tényleg kapsz használható feloldókulcsot.
Itt kérnék segítséget: [link] [link]
Esetleg profi adatmentéssel, IT biztonsággal foglalkozó céget bízz meg, inkább nekik fizesd ki azt az összeget, amit egy nyomorult tetves hacker követel tőled.
-
Stauffenberg
nagyúr
A szenzor nem mozoghat, mert csak optikai stabilizációt tud, viszont épp emiatt a lencsetagok kikapcsolt állapotban lötyöghetnek. Esetleg nézz be egy közeli kereskedésbe, ahol talán van belőle bemutatódarab és nézd meg azzal is.
Nekem a Panasonic G80-am egy stabilizált objektívvel elmenne babacsörgőnek is, nem csak az optikai elemek kotyogása hallatszik, de a szenzornak is (sőt ez a leghangosabb). Persze csak kikapcsolt állapotban.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz bendefeco #27057 üzenetére
Elég valószínű, hogy fotónál is ugyanezt a hangot adja, csak legfeljebb elvegyül a zárhanggal (ha teheted hallgasd meg elektronikius zárral is). Nem ismerem személyesen a konkrét objektívet, de vannak ilyenek amiknél a blende állítása kifejezetten hallható (pl: Olympus 45mm 1.8 is ilyen).
Vegyél egy vari ND szűrőt, fix rekeszen használod az objektívet és a szűrővel fokozatmentesen tudod állítani az áthaladó fény mennyiségét. Kicsit olyan, mintha egy rendes videós objektívet használnál fokozatmentes rekesszel, csak éppen a DOF érintetlen marad.
-
Stauffenberg
nagyúr
Én is innen szoktam általában, viszonylag hamar megjön, mindig eredetit kapok (ki is mérhető benchmarkkal) és piszok jó áron van.
Mondjuk pont karácsony előtt vettem új gépet és kellett egy gyorsabb és nagyobb kártya, nem volt időm megvárni míg az ünnepek utánra befut, akkor a Supergamer-től rendeltem egy Sandisk Extreme Ultra kártyát, Szlovákiából jön a csomag, jóval olcsóbb volt, mint az itthoniak és másnapra a kezembe nyomta a futár. Ezzel sincs baj, eredeti, nem kópia.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Flex Wheeler #27071 üzenetére
Videónál minden sokkal nagyobb szívás, mert fotónál ha nagyon jól exponálsz még RAW-ból visszahúzod a részleteket (amíg a szenzor dinamika tűrésén belül maradsz), de a videó (hacsak nem RAW videóról beszélünk) olyan, mint a szénné tömörített Jpeg, így ott eleve sokkal szűkebb korlátok közé vagy szorítva (főleg egy 8-bit 4:2:0 mellett).
Megpróbálhatsz nagyon lapos képprofillal vagy ha a kamerád tudja Log gamma mellett rögzíteni, de ezek is jellemzően csak arra jók, hogy jó esetben egy fényértéknyi extra dinamikát és finomabb átmeneteket ki tudj hozni, ezen a jeleneten ez sem fog segíteni.
Be kell világítani rendesen a belső teret (a világosítás is egy külön mesterség, hogy az természetesnek hasson) és nem árt a benti és kinti színhőmérsékleteket is valamilyen módon közös nevezőre hozni (nem mindig baj ha eltér, ezt a jelenet jellege határozza meg).
Ha vakuval el tudod készíteni a fotót, akkor a videó is menni fog, csak állandó fényű megvilágításra lesz szükséged. Csak azt tarts észben, hogy videónál sokkal jobban oda kell figyelni arra, hogy a lehető legkevesebbet kelljen utómunkában szöszölni a felvétellel, mert villámgyorsan szétesik, sávosodik, zajt generál a túl sok belenyúlás.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Speeedfire #27086 üzenetére
Nekem van friss IKEA Ladda szettem, kettő is (amiről az a szóbeszéd járja, hogy titkon Eneloop), meg még ezer éves Sanyo Eneloop-ok is vannak (ugye ez eredetileg Sanyo termék volt, ebből is látszik, hogy koros darabok), de az idősebb, elhasználtabb, gyárilag csak 2000 mAh-ra felcimkézett Sanyo-k is kicsivel jobban bírják, mint a 2450 mAh Ladda akkuk és a vaku újratöltési ideje is gyorsabb a Sanyo-val.
Ez nem azt jelenti, hogy az IKEA akkui nem lehetnek Eneloopok, de nem azonos a minőségük (viszont önmerülésben hasonlóan jól teljesítenek). Na de ugye ne legyünk szőrös szívűek, egy csomag Panasonic Eneloop Pro 2500 mAh majdnem 5000 Ft, míg az IKEA verzió meg 2000 Ft.
Az IKEA elemei egyébként jól elvannak nálam az Xbox One kontrollerekben, pont ilyesmire is valók ezek. Egy ideje a Sanyo-k is "nyugdíjba" mentek (szintén a kontrollerekben vannak forgóvetésben) és meglepő, hogy a 8+ éves, kisebb kapacitású akkuk még mindig simán tartják a lépést a Ladda-val.
Szerk: Hozzáteszem, hogy egyik szettben sincs benne a világ összes töltési ciklusa.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz #73495296 #27100 üzenetére
A kompaktok ebben az árkategóriában inkább visszafejlődnek, nincs rendes R&D, csúcskompaktok felől a technológiák nem csorognak le, csak összedobálnak vackokat maradék alkatrészekből. Döglött évek óta az egész kategória, éppen a mobilok miatt.
Canon kompaktot nem vennék már G7X alatt. Azt sem tudom az S100 szériával mi van, anno teszteltem őket és teljesen rendben voltak, igaz az is a 100k kategória.
Btw anno az első kompaktom egy 40 ezres Panasonic volt (2006 körül), de hamar kinőttem, mentem tovább DSLR-re, az meg apámé lett. Évekig használta megelégedéssel, aztán az akkufedél letörött, vett egy szintén 40 ezres másik Panasonicot (nem kérdezett róla) és akkora rakás szar, hogy hamar feledésbe merült, közben örökölt jó kamerás mobilt családon belülről, azóta azt használja.
Ilyen árkategóriában már nem vennék kompaktot. Zoom ide vagy oda. Inkább egy használt, kicsit magasabb szintet képviselő gépbe tenném a pénzt, vagy tojnék a zoomra és maradjon a mobil.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz #73495296 #27102 üzenetére
Szép is lenne, ha 40 ezer forint pár év alatt több mint a duplájára inflálódott volna.
Itt pontosan arról van szó, hogy ez a kategória adta a legtöbb gyártónál az árbevétel gerincét, de 2012-2013 környékére teljesen világossá vált, hogy ennek a szegmensnek befellegzett, ekkor már egy ideje drámai mértékben zuhantak be az eladások és a gyártók úgy csináltak, mint a bajban lévő vendéglátós: Felütötték a kaját a leggagyibb, legszarabb alapanyagokkal, minél olcsóbb legyen, hogy minél nagyobb lehessen a haszon.
Nem véletlenül beszélünk manapság már prémium kompaktokról, ezeken kívül gyakorlatilag már nincs élet, de már ezek is sorvadoznak, sőt már ott tartunk, hogy a belépő DSLR és MILC eladások is zsugorodnak. 2018-ban megéltük azt is, hogy a Sony A7 III, egy 2000 dolláros Full Frame váz felkúszott az Amazon eladási toplistájának legelső helyére, ahol pár éve még kompaktok meg belépő DSLR-ek domináltak.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz #73495296 #27104 üzenetére
Ez sem indokolná azt amit mondasz, hogy a 2006-os 40 ezres ár 2012 körül már a 100 ezres kategóriát súrolta. Az való igaz, hogy amit 2006-ban megkaptál 40 ezerért, azért 2012-ben már 100 ezret kellet fizetned, hogy képminőségben ne érezd visszalépésnek, de ezek más kategóriájú gépek voltak, nagyobb tudással, több extrával. Ez csak annyit igazol, hogy a gyártók a költségek optimalizálása miatt az olcsóbb gépekbe minden szart elkezdtek belepakolni, ami fillérekért beszerezhető volt nagy tételben beszállítói katalógusokból.
A végfelhasználói árakban jelentkező inflációkövetés rendben is van. Az is, hogy a 2006-os 40 ezres fényképezőgép 2012-ben már inkább ~60 ezerért kerül piacra, de az kevésbé van rendben, hogy a közöttük eltelt 6 évben sikerült szarabb karakterisztikájú szenzort és feldolgozó algoritmust beletenni a több generációval idősebb utódba.
Lehet a magas ISO teljesítmény jobb lett, 8 megapixel helyett már mondjuk 12 megapixelt tudott, de a zajszűrés elvitt minden részletet, rosszabb lett a dinamika, rosszabb lett a Jpeg színkezelés, az AF sokkal többet tévesztett, az LCD képernyő sokkal rosszabb minőségű és így tovább. Elkezdték az ipari túltermelés összes hulladékát diszkont áron felvásárolni és köréjük építettek egy trendibben kinéző műanyag házat. Ennyire vették komolyan a csúcskompaktok alatti piacot a tradicionális fényképezőgép gyártók a világválság és a mobilok berobbanása utáni időszakban. De látva az eladások hajmeresztően meredek csökkenését ebben a szegmensben ezen nem is kell igazán meglepődni.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Imilenni #27114 üzenetére
"Én inkább azért az analóg felé húzok, mert elég sok utómunka van a digitális fotózással."
Analóggal kezdtem a fotózást olyan 8 éves korom környékén, 16 körül vettem az első digitális gépem, idén 30 vagyok. Nem igazán szeretem a pepecselős utómunkát, fotózni szeretek, nem a számítógép felett görnyedni. A kulcsszó: Preset.
Egyrészt vannak nagyon-nagyon jó előre készített preset csomagok, amik egyes analóg filmtípusokat szimulálnak (a legjobb minőségű ezek között a VSCO Film, de ők most vonulnak át teljesen mobilra, feladva a Lightroom/ACR vonalat). De nagyon sokan (én is) készítenek saját preseteket egyéni ízléshez igazítva. Bedobod a fotót, bekattintod rá a presetet és ha már kamerán belül jól volt exponálva, nincs vele több dolgod (csak ha nagyon akarod, néha a csúcsfényeket, árnyékokat még a helyükre tolod és kész).
De amúgy a Fujifilmbe éppen a színei miatt szerettem bele (na meg az analóg időkben is eléggé kedveltem őket), én például egy családi esemény fotóit biztosan nem fogom végigszerkeszteni, olyan Jpeg-et ad, ami már bőven elég arra, hogy csípőből archiváljam és leválogatva mehet a nyomtatóba, onnan meg a kiscsaládnak körbeadva. Van Panasonicom is (MFT), de az nem ilyen kegyes hozzám.
Az analógról nem beszélnélek le, ne hallgass a hipszterezős meg lesajnáló megjegyzésekre. Rohadt jó móka és megtanít baromi sok skillre, ami aztán jól jön. Például arra, hogy ne termelj temérdek digitális szemetet (ezt hagyd meg azoknak, akik hipsztereznek). De ha arra számítasz, hogy kevesebb a szívás vele, mint a digitálissal, akkor nem akarlak kiábrándítani, de rossz nyomon vagy. Inkább csináld párhuzamosan a kettőt.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Fotonhámozó #27158 üzenetére
Tisztázódik a MILC-ek helyzete? Hobbiszinten ez a jövő?
Sikerült átaludni az elmúlt 10+ évet?
Csak pár adat érdekességként:
1.) A Nikon a Z-rendszer bevezetésekor az egész marketing kampányt arra húzta fel, hogy ez a cég jövője, szép volt, jó volt a F-bajonett elmúlt 60 éve, de a Z-bajonett a következő 60 évnek épült.
2.) A Nikon DSLR eladások meredeken zuhannak, globálisan már idén a helyére léphet a Sony és az ő gépei nem DSLR-ek.
3.) A Sony az USA-ban már 2018-ban az elsőszámú Full Frame márkává vált, előzve a Canont és Nikont ebben a formátumban.
4.) A Canon bejelentette, hogy 2019-re leállított minden új EF objektív fejlesztést, minden R&D erőforrást átcsoportosított az RF objektívekre.
5.) A Canon és a Nikon is megszellőztette, hogy még 2019-ben bemutatkoznak az abszolút high-end pro MILC vázaik.
Már nincs mi tisztázódjon a MILC-ek helyzetét illetően. Már a két nagy megmaradt DSLR gyártó is egyértelmű lépéseket tett.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz copass #27163 üzenetére
Meg C300-ra, Alexa Minire, Blackmagic Ursa-ra is váltanak sokan.
De akkor azért adott el a Sony 2018-ban több FF vázat, mint a Canon, mert tömegesen váltanak a Sony-sok Canon-ra? Vagy ezt, hogyan hozta össze? Vagy a Canon maga miért kezdett el komolyan rámenni a MILC iparra? Majd jön az 1DxII átcsomagolva tükörmentesbe és akkor már a MILC kategória lesz az atyaúristenség csúcsa, de addig ez csak egy ilyen "ki tudja még mi lesz belőle" kategória...
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz copass #27173 üzenetére
Színek témakörben egy igazán remek néznivaló: Best COLOR SCIENCE: Canon vs Nikon vs Sony vs Fujifilm
Van benne néhány igen tanulságos arcra esés is. Leginkább arról, hogy mennyire felfújt téma ez.
A videózás kicsit más terep, ott tényleg kijön az, hogy a Sony egy kicsit melósabb ha a bőrtónusokat kell helyre rántani egyes szituációkban, ebben a Canon nagyon erős versenyző. De ez igazából egy remek mellébeszélése annak, amiről szó volt, hiszen a Canon színei nem azért erősek, mert csattog a vázban a tükör és ők is egyre erősebben nyomulnak a tükörmentes iparban.
Hozzáteszem van aki inkább többet dolgozik a bőrtónusokkal, de a Sony meg jobb dinamikában és csúcsfények kezelésében, nem beszélve egy zsáknyi videós fícsörről, amit a Canon visszatart a Cinema EOS vonal védelme érdekében (holott a Sonynak is megvan a maga cinema rendszere).
A Sony videósok meg azért használnak Canon objektíveket, mert eleve ez van nekik és elég jól adapterezhetők vagy éppen ezek szerezhetők be olcsón FF-re használtan.
Megjegyzés: Az utolsó Sony márkájú elektronikai eszközöm tizenévvel ezelőtt egy PlayStation 2 volt és egyébként eléggé kedvelem a Canont (is).
-
Stauffenberg
nagyúr
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz acsati #27209 üzenetére
Ilyen nap/hold/tejút kalkulátorok vannak szép számmal ezen kívül is és baromi hasznosak, de nem teljesen értem mit is akarsz belőlük tanulni.
Ez pontosan arra jó, hogy megnézheted mikor-hol lesznek ezek az égitestek, jók tájfotóhoz, de sok másra is (például egy adott lakásban modellt fotóznál természetes fénnyel és tudni akarod az adott évszakban mikor süt be az ablakon a nap).
Ez leginkább helyszín keresésre jó, meg a fotózási időpontok előre tervezéséhez. Kezdőknek is pont annyira hasznos, mint egy haladónak, ha az ilyesmi érdekel.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz acsati #27212 üzenetére
Ha érdekel a téma, van asztrofotós topik, sok hasznos tanácsot össze lehet ott szedni.
Kitobjektívvel sem lehetetlen feladat, de ezek gyakran produkálnak olyan optikai gyengeségeket, ami nem kedvez a csillagozásnak és ugye fényerőben sem túl erősek, ehhez meg fény kell dögivel.
De ha bejön, be lehet szerezni fényerős nagylátó (manuális) üvegeket korrekt áron (pl: Samyang is csinál ilyeneket).
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz acsati #27215 üzenetére
Ezt a táblázatot egyszer egy cikkhez raktam össze, ez az "500-as szabályt" teszi puskázhatóvá (de van aki másra, mondjuk a 600-ra vagy a 400-ra esküszik, esetleg 450).
A Föld forog és ha nem akarod, hogy ez a forgás "elcsíkozza" a csillagokat, akkor az 500-at elosztod a full frame ekvivalens gyújtótávolsággal és megkapod hány másodpercnyi expozíciót bír el.
Például: 500/16mm=31,2s
Szóval 31,2 (vagy lefelé kerekítve 31) másodpercig exponálhatsz látható sávozódás nélkül (de ugye kérdés mi a látható 16 vagy éppen 100 megapixelen, milyen optikai felbontóképességed van, stb). De az 500-as szabály jó közelítéssel fog jó eredményt adni.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest