Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • p_adam

    addikt

    válasz Stauffenberg #36264 üzenetére

    Egy 20 éves DSLR-ben még értem, hogy mért van kapcsoló (de ott AF mezőre is van szép külön kapcsoló, tehát legalább bizonyos funkciókra ésszerűbben követnek adott elvet).
    Elvileg fejlődtünk azóta, csak visszafele.
    Egyik gombbal az AF pont témát választ a kereten belül, a kamera elemzi, követi.
    Másikkal csak simán szemre fókuszál. Vagy ha ez nincs, akkor annyit csinál, hogy a teljes képmezőn közeli dologra tapad ha nincs idő (kedv) odavinni a fókuszpontot.
    A harmadikkal meg mondjuk marad single-AF mód legkisebb méretben mert a kamera így nem "gondolkodik össze-vissza", nem fog követni felismerni semmit.
    Simán fókuszál elég precízen oda, ahova mondják neki.
    Természetesen ez a három mód (gomb) széles keretek között tetszés szerint állítható hogy most legyen-e tárgykövetés, ember, állat, zóna stb. stb. vagy nem is kell csak kettő, a user kb. azt kezd ezzel az egésszel, amit akar. Nem kötelező így használni, csak nehéz visszaállni, ha ez így elérhető.
    DSLR-en nyilván ilyen "csoda módok" nem voltak, de a kialakítás arra azért jó hogy ne kapcsolgatni kelljen, hanem gombnyomással alkalmazkodni a helyzethez, kihasználni a képességeket.

    Lényeg a lényeg, hogy egy valamire való komoly (fotósok számára tervezett) MILC-n ennek így kellene normálisan működnie.
    Minden olyan kamera, ahol ez nem így van, sokkal gyengébb, mondhatjuk, hogy elavult, hiába van írva rá hogy x lóerő, még azt a teljesítményt se tudja leadni.
    Nem kell profi sportfotósnak lenni ahhoz, hogy feltűnjön, hogy így bizony sokkal többre képes a kamera, mint adott időben egy funkcióra limitálni és még folyton észben is tartani, hogy ez milyen tulajdonságokkal bír (és az, hogy az "aktuális egy" mód a Fuji esetében nem is olyan jó, az csak tovább súlyosbít egy eleve jelentős problémát).

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák