Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #65675776

    törölt tag

    válasz EmberXY #25237 üzenetére

    "Ezek az ukrán gyártmányú gépek elérték a 40-45 éves kort, az üzemidejük 2020-ban jár le. Kijelenthetjük, hogy eljárt felettük az idő, mostanra valóban megérettek a cserére."

    Naés ha 40-45 évesek? A C-130E-t 1962-ben állították rendszerbe (testvérek között is 56 éve), de még a mai napig is több száz repül belőle, a felhasználóik teljes megelégedésével. Ahogy a még korábbi B-ből is repül pár. Ráadásul ezeket a gépeket taktikai feladatokra is használták. A legelső legyártott C-130A-t pedig AC-130A-vá alakították, és az utolsó ilyen típusú gép volt, amelyet kivontak a szolgálatból 1995-ben. Akkor volt 41 éves, ebből 29 évet Spectre-ként töltött, nem kevés éles bevetést repülve Vietnam felett. Az, hogy ilyen "fiatalon" már nem éri meg felújítani a magyar An-26-osokat, az mutatja a magyar karbantartás alacsony színvonalát és az orosz "élettartamnövelés" kamu mivoltát. Amilyen alacsony igénybevételnek vannak és voltak (és lesznek) kitéve magyar gépek, még mindenféle "élettartamnövelés" nélkül is bírniuk kellene legalább 20-30 évet.

    "Sajnos az An–26 típusú repülőgépek ma már csak korlátozottan alkalmasak rendeltetésük betöltésére, hiszen hatótávolságuk – terheléstől függően – maximum 1800-2200 kilométer, terhelhetőségük csupán 5,5 tonna, személyszállító kapacitásuk rendkívül alacsony. Belátható, hogy nem képesek felvenni a versenyt modern társaikkal, és nem tudják biztosítani a honvédség, az ország és a civil lakosság igényeit."

    Amire beszereztük, arra már akkor sem voltak képesek. Az az An-12 feladatköre, de abból nem vettünk egy darabot sem. Tehát ahogy korábban írtam, már maga a beszerzés is egy tévedés volt. Az ilyen méretű gépek csak kisegítő feladatokra valóak. Futárszolgálat, kis tömegú rakományok gyors szállítása, harctéri logisztika. Amire pl a G.222 és C-27J. Ez is egy olyan beszerzés volt, amikor egy rendszernek csak egy részegységét szereztük be, ami a többi nélkül túl sokat nem ér. Minimum a következő lépcsőfok, az An-12 beszerzése kellett volna még. Ezen segített volna az a négy Hercules. De nem, ingyen sem kellettek. (Ahogy a 128 db Leopard 2A4-re is nemet mondott "vezetésünk", szintén költségek miatt. Ja, darabja $1 lett volna. A lenygelek mai napig használják őket, sőt, további 119-et vettek melléjük.)

    Persze a csere gondolom megint ilyen lesz. Beszerzünk valami 4-5db CN-235-öt, aztán ott leszünk, ahol a part szakad. Csak fiatalabbak lesznek, képességekben nem leszünk előrébb. Helikoterek esetén meg pont az ellentétje látszik: csak a közepes kategóriában gondolkodik "vezetésünk", amiből kevés lesz, mint most is. Pedig pl árvizek során nagyon is jó lenne nagy számú, de kisebb helikopter. Ezért lett volna jó a nagyjavított, élettartamnövelt UH-1N-ek beszerzése. Nembaj, egyik rendszer felülről, a másik meg alulról lesz hiányos továbbra is. A kettő meg nem tudja kiváltani egymást. Mondjuk árvizeknél a folyami flottilla is jól jönne, de az meg ugye teljesen meg lett szüntetve.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés