Hirdetés
- Szárítógép szösszenet (hogy Te ne járj pórul)
- "A homoszexualitás természetellenes" 😠
- Milyen mosógépet vegyek?
- Építkezünk 6. rész (2024)
- Ingyen kellene, de tegnapra
- Fűzzük össze a szavakat :)
- DVB-T/T2/C+FM+DAB USB tuner stick
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Egy ház új téglaruhája
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dany007
veterán
Tegnap vettem egy "new car" ízesítésű illatosítót a kocsiba! Az autós topicban beszéltünk róla és végül kipróbáltam. Mondhatom kellemes illata van. Pedig alapvetően utálom az ilyen illatosítókat. De ez jó volt.
Mondjuk megvan a morbid iróniája a dolognak, miszerint a 18 éves Opelben ott fityeg a "new car" feliratú illatosító! Kicsit olyan álmodik a nyomor kategória. De tetszik!
-
Dany007
veterán
Jaja... 18 éves autó 12 éves testtel 5 éves illattal!
Csak kár, hogy alig 4 hónapja volt komplett olajcsere szűrővel mindennel és már most a minimumot közelíti a szintje a nívópálcán... =/
@MunezXBK:
Igen, szagolsz bele egy töményet és szinte érzed az ízét a nyelveden!
[ Szerkesztve ]
-
Dany007
veterán
válasz DeFranco #2325 üzenetére
Mért nem tudnád kitenni?
Én se a visszapillantóra akasztottam hadd fityegjen... Idegesítenek az ilyen fityegők. Ezért szépen az egyik levegőbeömlőre akasztottam. Így nincs útban, nem zavar és nem is fityeg.
De igazából nem vagyok annyira oda a kocsi illatosításáért... Mivel alapvetően a legtöbb ilyet nem szeretem. A kókuszostól meg kifejezetten hányingerem van. De ezt most kíváncsiságból kipróbáltam. V.színűleg nem lesz folytatása.
Bár, ami apám autójában van az szintén tetszik. Nem tudom mi a neve.@tomcsi23:
Hát ezaz! Most majd szépen tölthetek utána megint... Pár hónapja néztem utoljára, akkor még maxon volt.
Egyébként ettől függetlenül a fogyasztása nem olyan katasztrófa a korához és a körülményekhez képest.
Most voltam vele Pesten és többnyire autópályán használva 130-140 környékén olyan 8,5-9 liter között fogyasztott! Ami egy combi 2 ezres több mint 700M k-es és 18 éves autónál szvsz nem rossz.[ Szerkesztve ]
-
Dany007
veterán
válasz runner 125 #2340 üzenetére
Pont te mondod akinek akkora szivar lóg ki a szájából?
-
-
Dany007
veterán
válasz DeFranco #2349 üzenetére
A fityegőket én se szeretem. Mondjuk legyen az bármi kereszt vagy rózsafüzér vagy wunder
Ja hát az enyémhez képest "új" abb. Hát majd egyszer. Amit legutóbb terveztem az nem úgy jött össze. Szal tolódik a dolog, de nem merült feledésbe.@#2353) DeFranco:
Asszem tőlem ilyet nem kell kérdezni!
De most visszagondolva, apám régi Fordjaiban mindben össze-vissza repedezett a műszerfalborítás ott a szélvédő alatt - vagy minek nevezik azt -. Úgyhogy nem hülyeség.
De érdekes módon az én Opelemnek akármilyen régi is, nincsenek ilyen gondjai.[ Szerkesztve ]
-
Dany007
veterán
válasz whitezo88 #2368 üzenetére
Saját?
Én szerencsére tavaly ősszel vettem új téligumikat és nem középkategóriát... Előtte meg nyárit, szintén hasonlóan jót... Remélem 5 évet kibír és nem kell másikat vennem.
Eddig csak olyan 5-6 ezret mentem évente, most lehet meglesz a 10k / év... Az se sok szvsz.Egyébként egy jó téligumi nagyon sokat számít. Idén a 35-40 centis havat lapátolták a kollegák a parkolóhelyről... Én meg b...tam az egészre, lendületből beálltam a 40 centis szűz hóba azt kész. Lapátoljanak ha akarnak. Természetesen elsőre gond nélkül ki is álltam onnan.
-
Dany007
veterán
Huh bakker ilyet nálunk szoktak csinálni a zárt parkolóban...
Itt a lakópark mellett lehetett vásárolni (300.000-ért) felszíni parkolóhelyet. Na és télen kinyitják a sorompókat, hogy a hókotró betudjon menni tisztítani... Na de a hókotró csak végigmegy az úton és eltolja a havat. Ami pont egy szép kis falat képez a kétoldalt található parkoló autók elé!
Úgyhogy télen akik ott parkolnak szó szerint lapátolással kezdhetik a napot minden reggel ha kiakarnak állni.Bár ott erre igazából más megoldás nincs. Vagy kotor és akkor egyik oldal szélre tolja el a havat, vagy nem kotor.
-
Dany007
veterán
Lehet gonosz vagyok, de én ennél durvábbra gondoltam...
Mondjuk véletlenül ráesik egy b38-as tégla a szélvédőjére meg hasonlók...
De persze kezdetnek az ürülék is megteszi!Csak mert azért mégiscsak a pestieket "szivatja" csinál belőlük hülyét. Hiszen Pesten mindenki szív a parkolással... parkolót keresni, jegyet venni... bírságot fizetni stb... Ez a köcsög meg jóformán oda áll ahova akar csak mert van pénze... És ez mutatja a rendszer hibáját is. Elvégre egy kis kellemetlenség árán de pénzzel ő ott parkol ahol akar...
Simán bevezetném, hogy a 10. eset után elkobozzák az autót. Azt akkor vegyen másikat.
[ Szerkesztve ]
-
Dany007
veterán
válasz DeFranco #2383 üzenetére
Amúgy az se lenne rossz ötlet amit mondtam, csak tovább kell gondolni.
Tehát x büntetés kifizetése után elkobozzák az autót...... amit aztán piaci áron értékesítenek és annak az árából támogatják a helyi általános iskolát....
Lehet egy Bently árából komplett felújításra is futná. -
Dany007
veterán
Nesze a Bently-s... [link]
Defranconak mondom nem olyan nagy szám az a new car illatosító. Bár 400 forintot egy próbára megér... Csak nehogy az legyen hogy én ajánlottam és így meg úgy!
Tovább kéne kutatni... Ha valamit állandóra szeretnék akkor én is nagyon finnyás vagyok.Apám Mondeójában az ülést is lehet emelni, dönteni és még a kormányt is lehet állítani... mikor ezt megtudtam a legutóbbi pesti út előtt 1,5 órán át (3 részletben) állítgattam az ülést!
Mert ugye ha kicsit megdöntöm hátra az egészet az ülő részt is, akkor sokkal kényelmesebb. Leveszi a súlyt a gerincemről. Viszont akkor feljebb kerül a lábam és közelebb a kormányhoz. Már-már zavaróan. Ráadásul akkor az ülést is egyenesebb helyzetbe kell hozni. Bár fekve nem szeretek vezetni de hátradőlve azért igen...
Szóval kitaláltam hogy akkor feljebb emelem a kormányt. Viszont akkor már a kormánykerék teteje beleért a szélvédőbe és zavart. Na mindegy, elvoltam vele 1,5 órát simán... -
Dany007
veterán
Srácok körkérdés:
Keldor papa szerint teljesen hétköznapi nyaralás lenyomni 2.500km-t autóval (Budapest - Madrid) egy seggel! És aki ezt így nem abszolválja az nem is szeret vezetni...
Részletek itt.
-
Dany007
veterán
válasz !Overdose! #2414 üzenetére
800km-t nyomtam én is egy ebédszünettel mindössze. Nem volt gond.
De 2000km-t még ha 100 is az átlag amit max autópályán tudsz elérni, ugye ha lemész egy főútra ott már 90-100 néha 80 stb.. sokat ront az átlagon... Na az még akkor is 20 óra folyamatosan...
Szvsz ez már a veszélyes kategória. Csökken a figyelem, fáradság, elalvás veszély. Nincs értelme.
Ettől még szeretek vezetni.Hasonló szitu, Quake 3-azni is szerettem sőt, fanatikus voltam, mégse nyomtam 20 órát egyfolytában...
-
Dany007
veterán
válasz #64791808 #2420 üzenetére
Oh én a részletekbe már bele se mertem menni...
Persze hogy nem mindegy, hogy milyen úton, milyen autóval milyen társasággal...De 2500km alatt úgyis meg kell állni tankolni / enni valami normálisat / és pisi/kakit intézni is. Ha meg már úgyis meg kell állni, akkor miért ne lehetne normális szünetet tartani, rendes evéssel, pihenéssel, mozgással.
Az egésszel nekem igazából az volt a gondom, hogy teljesen hétköznapiként írta le, hogy egy nyaralás alkalmával az ember levezet 2000-2500km-t.
Mert ugye ha elolvastátok azt a pár linkelt hszt akkor kiderül, hogy arról volt szó, hogy gyerekkel lehet-e nyaralni. Én írtam, hogy persze, ő írta, hogy nem mert nem bír ki 2500km-t egy seggel. Hát azt persze hogy nem, de azt én se ha nem muszáj.És ezután jött, hogy aki szeret vezetni az élvezettel nyomja le egy seggel a Pest - Madrid távot...
Még ha 150-es átlagot veszünk is, - amit kizártnak tartok - akkor is min. 17 óra az út + tankolás szünet + kaki/pisi szünet... És azért 150-es átlag tempónál már észnél kell lenni rendesen. Nem hinném, hogy ez a többség számára élvezet lenne...Legutóbb a BP-Veszprém távot 1 óra 15 perc alatt tettem meg. Össz 125km-t. Ez pont 100km/h átlag, úgy, hogy az első 15 perc városon belüli kavargással telt, majd Fehérvárig autópálya, aztán a 8-as. Várpalotán szigorúan 50, mert ott "mindig mérnek", majd Hajmáskér és a Fűzfői elágazó között 70, mert félpályára szűkítették az utat... Ettől függetlenül a pályán 150-140-nel mentem végig. És kivételesen jól lehetett menni...
De pl most hétfőn hazafelé belefutottunk egy dugóba egy kiégett autó miatt. Nem volt olyan vészes, de máris ugrott 20 percünk.Szóval na... ilyeneket is beleszámolva az a Pest - Madrid táv jó ha 20 óra alatt megvan...
@tomcsi23:
"Meg lenne vagy 3-4 tankolás is úttól függően."
A kérdés csak az, hogy milyen autóval? Az én Omegámnak 70 literes tankja van... Azzal kényelmesen elmegy 8-900km-t. És csak akkor kell tankolni. Ergo nálam a 3-4 tankolás (mert gondolom nem 2 liter tankolásra gondoltál hanem telitankra ) 2.500-3.000km-t jelentene...
De egy modernebb, jobb fogyasztású autónál akár 3.000-4.000km-t is, akár.Mikor legutóbb Debrecenbe mentünk az M5-ön az első 1 óra után már elfogott az álmosság... Pedig az eleje szvsz nagyon szép táj. Aztán az alföld fele már tényleg unalmas... Csak a horizontot látod, meg magad mellett / mögött az autókat. Komolyan elkezdtem ásítozni... Mondjuk v.színű egy Svájci táj esetén más lenne a helyzet de na... : )
-
Dany007
veterán
válasz bitpork #2425 üzenetére
Áááh a behajtott tükröket nem értettem...
De a Puntót ne is említsd. Van a cégnél egy 10+ éves Fiat Punto. Na azzal 50km-t is kínszenvedés megtenni... Ráadásul a gyufásdoboz mérete és "kiválló műszaki állapota" miatt én egy pesti utat se vállalok vele, nemhogy több ezer km-t Komolyan volt, hogy Pestre akartak küldeni vele és azt mondtam, hogy ezzel nem.
-
Dany007
veterán
Csak kíváncsiságból kérdezném a hozzáértőbbeket, hogy mennyit érhet az autóm:
Opel Omega kombi. 2000-es, benzines. 95'-ös vagy 96'-os, ezt most fejből nem tudom.
500.000km van benne...
250.000-nél komplett motorfelújítás volt. Nincs is vele gond - legalábbis eddig nem volt. Kicsit eszi az olajat.
Műszaki 2013 májusi, tehát elvileg 2015 közepéig van rajta.
Törött volt az biztos. De nagy kocc nem volt vele. Viszont mind a 4 ajtó már cserélve lett az idők során...Van hozzá nyári gumi alu felnin és téli gumi lemez felnin. Mindegyik 1 évszakot lett használva. És extra ultra brutál haveri kedvezménnyel 45 ezer volt garnitúrája. (a márkáját a télinek nem tudom, a nyári az Hankook)
Kíváncsi vagyok mennyiért lehetne eladni... Én olyan 200 és 300 között láttam ilyen típusokat, de persze egyikben se volt ennyi km. Legalábbis nem írtak ennyit.
Én olyan 200-ra tippelem reálisan... Elvégre csak a gumik kerültek 90k-ba.@Winne:
Na igen. és erre mondta egyik munkatársam pár éve, hogy ez egy fiatal autó és hogy még akár 7-800 ezret is megérne... Erre nézem a ha.hu-n hogy kb 100-150k-ért már lehet kapni...
[ Szerkesztve ]
-
Dany007
veterán
válasz tomcsi23 #2441 üzenetére
Áhhá!
Pont tegnap néztem autókat a ha.hu-n. Kivételesen lazábbra engedtem a beállításokat és egy ilyen szörnyeteget is kidobott...A külseje az még hagyján... Az is ritka ronda. Na de a belseje!!! Hát az maga a hányinger. Gusztustalan úgy ahogy van, a színezése meg hányingerkeltő. A műszerfalról nem is beszélve...
Szóval nem, ilyen autónk se lesz.[ Szerkesztve ]
-
Dany007
veterán
válasz Napfénysüti #2444 üzenetére
Szvsz baromság ez a visszapillantó kérdés. Olyan minimális a légellenállása, hogy ez maximum századokban mérhető. Vagy még abban se.
Ha már mindenáron fogyasztáson akar spórolni az ember, akkor tessék beállni egy dögnagy kamion mögé szorosan, aztán hajrá. Szélárnyékban minimalizálódik a légellenállása és jóval többet érne el vele, mint tükrök behajtásával...
@Baltoafarkas: Áhhá! Ott a pont!
[ Szerkesztve ]
-
Dany007
veterán
válasz bitpork #2452 üzenetére
Megjegyzem!
Persze, számít az áramvonalas kialakítás is. De ez az egész spórolás mánia csak addig jó amíg az ésszerűség határain belül van.Egyébként itt a válasz Ottóra: "Ottó nem használ külső tükröket, igaz előzni is legfeljebb kerékpárosokat szokott "
Ennyi. Valószínűleg autópályán is a legkülső sávban cammog kb 70-80-nal akár egy kamion szélárnyékában ahogy az előbb is írtam...
Neki ez a hobbija, én elfogadom amíg másokat nem veszélyeztet vele.
De én nem cserélném le az Omegát egy ilyen Yaris-ra. Még akkor se ha az Omegám 4-5x ennyit eszik!
@(#2456) tomcsi23:
Na ez mondjuk már a veszélyes kategória és értelmetlen egyértelmű baromság. Büntetendő.
[ Szerkesztve ]
-
Dany007
veterán
válasz zoo8800 #2463 üzenetére
Varosban nem is kotelezo.
Viszont varoson kivul ejjel-nappal kotelezo.
Es szerintem ez azon keves dontesek egyike volt aminek van ertelme.
En spec hasznalon mindig es mindenhol. Egyszeruen jobb lahtatosagot biztosit.... Jo varosban nem szukseges tenyleg. De nalam megszokas. Autoinditasi folyamat resze. -
Dany007
veterán
Hát én még mindig szerelmes vagyok ebbe az autóba! [link]
Tudom, hogy angol, hogy piszkosul drága a szerviz meg az alkatrész ami ráadásul ritka is... De... ááh..
Ha összejön a pénz akkor lehet jövő tavasszal veszek egy ilyet...Már pár hónapja rendszeresen böngészem a hahu-t de ezt az autót külsőleg és főleg belsőleg egyik másik se tudta überelni ~ 2-2,5 millió alatt... Csak hallanék róla valami jót is!
-
Dany007
veterán
válasz bitpork #2486 üzenetére
Na igen, de azért fosok, nehogy százezreket kelljen költeni rá az első meghibásodás alkalmával miközben ~ 1 hónapot várok az alkatrészekre / szervizre...
Egyébként általában olyan vagyok, hogy amit elsőre kinézek magamnak az nem véletlen és az lesz a befutó. Sokszor akár rába...ás árán is. Rohadtul akaratos vagyok.
Mert ugye ehhez képest egy 2-3 évvel fiatalabb Mondeo vagy Volvo (másik nagy kedvencek) fapadosnak tűnik. -
Dany007
veterán
Ja szó se róla. Azt csak belinkeltem hogy melyik típusról is van szó.
Jómúltkor már beszéltünk róla a másik autós topikban és kellően el is vették a kedvem tőle... Hozzáteszem jogosan.Amiket közvetlen tulajoktól olvastam véleményt, az olyan 50-50%-os. Egyik azt mondja sokat volt szervizben a másik meg, hogy a kötelezőeken kívül semmire sem kellett költeni. És ezen vélemények aránya úgy kb 50-50% volt... Ami meg kb elmondható szinte mindegyik autóra. Vagy kifogod vagy nem.
Apám pl a 8 éve vett Ford Mondeo-ra mindössze 100k-t költött, azt is most az elmúlt 1 évben. Megcsinálták a klímát meg kijavítottak két küszöböt. És ezen kívül semmit sem kellett rá költeni a kopóalkatrészeken kívül. És az alatt a 8 év alatt tettünk bele ketten ~ 180-200k-t.
De van csomó más autó is ami tetszik hasonló kategóriában. De azok egyike se, még csak meg se közelíti a Rovert. Se külsőleg se belsőleg. Olyan érzés ez, mintha Dubajban nyaralhatnál ugyanannyi pénzért, mint itthon a Balatonon. Csak Dubaj messzebb van, utazni kell, veszélyes lehet az út stb...
No mindegy, persze logikusan kell gondolkodnom, nehogy megszivassam magam a későbbiekben. -
Dany007
veterán
válasz whitezo88 #2555 üzenetére
Egyvalamit nem értek már évek óta....
Hogy gurulva üresen mért fogyaszt többet az autó, mint motorfékkel mondjuk 4.-ben 3.-ban?Hiszen ha kirakom üresbe és gurulok akkor alapjáraton megy a motor. Ami nálam olyan 900-1100-as fordulat. De ha bent hagyom 4.-ben és úgy hagyom "gurulni" akkor meg 1400-1600-as fordulaton pörög a motor, igaz fékezi is az autót.
Tehát mitől fogyaszt akkor kevesebbet ha közben magasabb fordulatszámon pörög a motor? Ahhoz is benzin kell nem? Nyilván a kisebb fordulathoz kevesebb benzni...
hopp látom jött válasz, de nekem még így se tiszta.
[ Szerkesztve ]
-
Dany007
veterán
Hát olyan 2800-3000 környéke...
És akkor ez most pozitívum? Mert annyira nem érezni. Jó, mondjuk van is 1,5 tonna + én...
Nekem ennél azért több kéne.
Néztem az "áhított" Mondeo 2 ezres benzines motorját 190nm-t írnak rá 146LE mellett.Viszont érdekes módon amíg az Omegámra 13,9-14s 0-100-ig gyorsulást írnak, addig a fent említett jóval újabb Mondeora már csak 9,6-ot. (1-2 tizedet persze lehet tévedek). Na de ez azért már jó nagy különbség. (a nm különbségből ennyit nem várna az ember).
-
Dany007
veterán
Jó is, nincs is baja csak én sose szoktam ennyire kihúzatni. Nem árt az a motornak?
És ahogy mondod apám 99-es Mondeoja is 3-4000 fölött kezd el húzni úgy igazán...
Ez "csak" azért probléma - mert egyrészt én sose szoktam ennyire kihúzatni, kínzásnak érzem ilyenkor már visít a motor - mert mondjuk megyek az autópláyán 3000-3200-as fordulat mellett 5.-ben 120-130-cal és ha valami van, gyorsítani kéne és nyomok egy padlót akkor nem történik semmi. Jópár másodperc kell mire észbe kap és elkezd gyorsulni, akkor is jó lassan. Tehát nem tudok vele dinamikusan gyorsulni. Ugyanez van kb minden sebességtartományban amit utazósebességnek lehet nevezni.
Na ezért akarok én valami erősebb autót, ezért gondoltam dízelre is, de arról már rég lebeszéltek.Hasonló az Omegánál is. Arról nem is beszélve, hogy Pest felé az M7-esen, mikor jön az a kis emelkedő Pest előtt nemsokkal na ott mindkét autó 130-nál ha nem nyomom neki sokkal jobban a gázt akkor másodpercek alatt lemegy 100-ra a sebesség. És erősen bele kell taposnom ahhoz, hogy akár csak a sebességet tartsam. Pedig nem olyan nagy emelkedő, tényleg minimális.
Régi 2000-es benzines Sierránál ilyen nem volt. Meg se érezte az emelkedőket.
@MunezXBK: ! Itt van a fejemben mindig ne félj! Már beleivódott a gondolataimba.
[ Szerkesztve ]
-
Dany007
veterán
válasz MunezXBK #2572 üzenetére
Ehhe...
Boyracer vajon?@Melack:
"Nekem még nem állt rá a fejem teljesen a városban 3asban 3000en tartva 50ennel hármasra...."
Na ezt mondom, hogy erre nekem se tud ráállni se az agyam se a lábam...
Szvsz egy a korábban említett dízel lenne ideális nekem. De annak meg állítólag jó drága a szervizelése ha valami gond van... szóval arról már többé-kevésbé letettem.[ Szerkesztve ]
-
Dany007
veterán
Asszem nekem is lenne szerelő aki söré' megcsinálná. Persze ha akkora munka, akkor nem tudok csakúgy munkadíj nélkül elmenni.
Jelenleg én elvagyok 50-nél 5-ben éppenhogy. Inkább a kiugrások hiányoznak illetve a nagyobb sebességnél a dinamikus gyorsulás lehetősége. Tehát nem kell, hogy felkaparja az aszfaltot, de azért történjen valami.
@MunezXBK:
Na jó, de én azt hittem egy Audiban nem lehet "csakígy" meghalni. Persze a részletek nem ismertek. Azért jó lenne tudni. Nagy az esély rá, hogy be se volt kötve, vagy épp kiló 80-nal előzött... a túlélő Opeles meg lassabban ment a pályán és több esélye volt. A fene tudja. Csak meglepett.
[ Szerkesztve ]
-
Dany007
veterán
válasz MunezXBK #2580 üzenetére
Helyes!
Az M7-et kihagyhatjuk, nekem épp elég demonstráció kis sebességen a gyorsulást is érezni. Már ott érezni lehet a különbséget szvsz. A 4 lufi az meg kell . Bár sose értettem mért nem tesznek lufit a lökhárítóba is frontális ellen... tehát én egy meg nem értett zseni vagyok tudom.@bitpork:
Oh az már nagyon régen volt. És nem extrém esetekre gondolok mikor valaki 150-nel nekirongyol szemből a hídoszlopnak.
[ Szerkesztve ]
-
Dany007
veterán
Oh, most a Mondeora gondolsz vagy az Omegára? De rendben, kipróbálom.
@MunezXBK: Jajaja vágom. Senki nem érti a hülye félpoénjaimat.
@whitezo88: Elég valószínű! : o Durvát fejelt az biztos, pedig nem ment túl gyorsan... Van aki pánikba esik bizonyos helyzetekben és a fék helyett a gázba tapos bele... Mást nem tudok elképzelni. Vagy rosszul lett.
@bitpork: Olyasmire gondolok, mint amikor a Rezesova 180-nal zakózott egy nagyot és gyakorlatilag karcolás nélkül kiszállt. Azért ezt egy mondjuk 98'-as évjáratú Suzukival nem csinálod meg (már ha megy 180-at).
-
Dany007
veterán
válasz runner 125 #2722 üzenetére
Szvsz elég a teleszkópot lecserélni valami erősebbre.
A Volvonál nem tudom hogy van de nekem az Omegát - meg szvsz az összeset - egy teleszkóp tartja fent. Namármost ha ebből erősebbet raksz bele (meg van adva KN-ban) akkor nemcsakhogy fent tartja, hanem ki is löki amint a zár kinyit. -
Dany007
veterán
válasz runner 125 #2724 üzenetére
Így van, de sokkal vagányabb, hogy gombnyomásra kinyilódik és nem csak a zár!
A lecsukáshoz meg valamivel több erő kell majd.
Hát, ezt ki lehet számolni... Kell hozzá egy rugós erőmérő. Fizikaóráról lopni egyet azt kész is. Megnézed hány N erő kell a felnyitáshoz. És megnézed hány kn-os a jelenlegi teleszkópod. Hozzáadod és olyat keresel az adott méretben. Így minimalizálni tudod a lecsukáshoz szükséges erőt is.Mindenesetre még így is kevésbé macerás, mint motoros emelőt bekötni...
Olyan sok amúgy biztos nem kellhet hozzá. Azt érzed, mikor kézzel felhajtod. A Mondeo szintén lépcsőshátú. És mikor kinyitom, illetve megnyomom a gombot, csak egy picit kell rajta lökni fölfele és már megy is magától és megtartja.
-
Dany007
veterán
válasz bitpork #2728 üzenetére
Kell beépíteni egy fékezőt! Nem olyan nagy eresztés.
Most hülye hasonlat, de a konyhabútorom ajtói is így működnek. Teleszkóp nyomja ki - nem gombnyomásra - és visszacsukva van egy fékező, ami nem engedi erővel becsapni! Hanem szép lassan. Na ugyanez kéne a nyitásra is megoldani a végénél. Nem lenne nagy ekecs megoldás és most így hasra ütve szvsz ezek a bútorajtó fékek is bőven elegek lennének hozzá.Egyébként ha tényleg akkora erővel rántja ki a csomagtartót akkor bizony igazad lehet, elismerem.
Még mindig azt mondom, utólag elektromosan, motorral megoldani sokkal macerásabb és több a buktatója.
[ Szerkesztve ]
-
Dany007
veterán
válasz #90933760 #2732 üzenetére
Áh ide nem kell akkora erő... A lépcsőshátúnak legtöbb esetben csak egy kis pöccintés elég és már fent is van, tartja. Picivel kell több, hogy magától felvigye, de ugye akkor ahogy a malac mondta tényleg minden alkalommal feszítene egyet a nyitópántokon, ami hosszútávon nem egészséges. Na ezért kellene a fékező a végére. Ha már úgyis motort szerelne a csomagtérbe ez a kis pici szerkezet nem lenne semmi ahhoz képest.
@bitpork:
Oh éreztem, hogy ez lesz! De ezért is írtam, hogy még így is egyszerűbb és kevesebb " belenyúlást" igénylő munka, mint komplett emelőmotort / elektronikát meg ahogy írtad is végálláskapcsolókat szerelni a szép Volvo-ba.
[ Szerkesztve ]
-
Dany007
veterán
válasz runner 125 #2736 üzenetére
Asszem az igen! Bár vigyázzatok vele... Mert azóta amióta megvan, ha másnál vagyok akaratlanul is teli erővel ba...om be a konyhaajtókat! Anyósnál és anyáméknál is csapkodni szoktam, mert annyira hozzászoktam, hogy itthon lehet, mert a fék megfogja!
Elképzelhető, hogy van ilyen teleszkóp. De nekem még újdonság lenne. A kérdés csak az, hogy lehet-e kapni a Te méretedben megfelelő erősségűt. Mert azért a méretet tartani kéne, nem lenne jó a pántban / pánton átszabni bármit is. No, de kíváncsi leszek mi lesz. Emlékeim szerint 2-3-4 ezer forintért lehet már kapni / db. Egy próbát megér! =)
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- P15 Gen2i 15.6" FHD IPS i7-11850H RTX A3000 32GB 1TB NVMe ujjllvIR kam gar
- Precision 7760 17.3" FHD IPS i7-11850H RTX A4000 32GB 1TB NVMe magyar vbill gar
- 5O% OMEN by Hp / 15"iPS 144Hz 99% sRGB / RTX3070 // Ryzen7 /// 24DD4/512NVMe / GAR2025-0317 +SZLA
- Xiaomi 14t pro Blue titan, 12/512gb, újszerű, közel 3 év gyártói garanciával, eladó!
- Noctua U12S Chromax Black (LGA1700)
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest