Hirdetés

2024. május 10., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#9801) tboldi


tboldi
nagyúr

Váltottam mosót, az eddiginél már olyan híg lett a hab, hogy meg sem marad az autón, nem is tud aktívkodni.
A másiknál pedig…

(#9802) radi8tor válasza tboldi (#9801) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

Aktívkodás előtt le szoktad tolni róla a port egy gyors öblítéssel?

⭐ Stella

(#9803) tboldi válasza radi8tor (#9802) üzenetére


tboldi
nagyúr

Nem. De ettől függetlenül látható volt a tendencia, hogy egyre kevesebb anyagot kevernek a vízhez (és ez a többi programra is igaz), fokozatosan lett egyre rosszabb az a mosó.

(#9804) radi8tor válasza tboldi (#9803) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

Ja most nem is a mosó miatt érdekelt ez, hanem a technikád érdekelt. Van aki szerint le kell öblíteni ami lejön az öblítéssel, aztán aktívkodni rajta.

⭐ Stella

(#9805) Qru válasza radi8tor (#9804) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

En leveretem elotte a nagyjat, foleg ha saros/bogaras.

#nincsbennetarcsi

(#9806) tboldi válasza radi8tor (#9804) üzenetére


tboldi
nagyúr

[link] - Persze az árak már nem stimmelnek azóta, jelenleg 100 Ft/30 sec, ma éppen 1700 Ft lett.

FeRRaR1! Neked nem ajánlom, hogy kattints! :D

[ Szerkesztve ]

(#9807) tboldi válasza Qru (#9805) üzenetére


tboldi
nagyúr

Én nem várom meg, hogy annyira koszos legyen. :D

(#9808) 6030D válasza kelly416 (#9798) üzenetére


6030D
Ármester

A 400 km hatótáv szerintem dupla akkor sebességgel jön ki neki, mint neked az 1000. :))

Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

(#9809) Reggie0 válasza kelly416 (#9798) üzenetére


Reggie0
félisten

A nagy elteres valoszinuleg a kulonbozo utazosebessegekben rejlik ;)

(#9810) kelly416 válasza den89 (#9799) üzenetére


kelly416
veterán

Volt 2gen fókám is 2.0TDCi, az már magas nyomású rendszer, ott már lábfüggő a fogyasztás. Igaz, hogy sokkal kisebb sávban, mint a benzineseknél, de akkor is jóval látványosabb. A régi dízel (mazda) evett 5-6,5 között országúton/városban, a fóka már 4,5-7 között. A még újabbak meg még nagyobbra nyitják az ollót, már majdnem benzines módra.
A régiek szennyeztek jobban, az újak egyre drágábbak, kényesebbek és többet esznek.

(#9811) kelly416 válasza 6030D (#9808) üzenetére


kelly416
veterán

Hát... 90-110 között toltam akkoriban és előzgettem is, mármint lakott területen kívül. De a mazdával hegynek felfele megpakolt futóval sem tudtam volna ennyire keveset menni egy tankkal. Szerintem.

(#9812) kelly416 válasza tboldi (#9803) üzenetére


kelly416
veterán

Én 3 vagy 4 éve az egyik helyi mosó üzemeltetőjét hívtam fel, hogy az alkalmazott körmére nézhetne, mert a 100Ft/60sec 43sec alatt elfogy. (Tudom, hogy nem az alkalmazott babrálja, de gondoltam hátha nem veszi egyből támadásnak.) Erre a válasz az volt, hogy tuti nem hitelesített stopperrel mértem az időt.
Na azóta nem megyek oda és másoknak is mesélem aktívan, hogy milyen jó mosó az.

(#9813) kisza25 válasza kelly416 (#9812) üzenetére


kisza25
félisten
LOGOUT blog

Itt van 3db mosó egyik helyen sincs kiírva, amúgy azt figyeltem meg a teherautós beállókban tovább megy ugyanannyiból a mosó

Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg

(#9814) Qru válasza tboldi (#9807) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Telken nem mosok kocsit, ott neha saras lesz szegeny...

#nincsbennetarcsi

(#9815) Qru válasza kelly416 (#9810) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Igaz, a Passat siman bevert varosban 12 litert is.

#nincsbennetarcsi

(#9816) kelly416 válasza Qru (#9815) üzenetére


kelly416
veterán

Még jó, hogy dízel... ezen azért meglepődtem.

(#9817) Qru válasza kelly416 (#9816) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Tel es sok rovid ut de akkor is... Azert jellemzoen 9-10 kozott evet tisztan varosban.

#nincsbennetarcsi

(#9818) kelly416 válasza Qru (#9817) üzenetére


kelly416
veterán

Brutál. Főleg nekem, régi dízeleken nevelkedett gyereknek.
Passat B3 1.6d
Fiesta 2gen 1.6d
Clio 1gen 1.9d
Passat B4 1.9tdi
626 2.0ditd
Zafira A 2.0tdi
A mazdának lehet, volt egy kis turbó baja, a B4 jobban ment, de egyik sem repült, viszont mind keveset evett.
Aztán jött a fóka, teljesen más világ. Úgy gyorsult és úgy ment 200-at, ahogy azelőtt semmi amiben ültem. Viszont a fogyasztása is tükrözte. Nyugisan el volt kevéssel, ha tapostam, sokat ivott.

Most a Lodgy 1.33tce is simán kiszolgál minket kevés fogyasztással, ha meg kész lesz a CV, akkor lesz kényelmes utazó autó relatíve kis fogyasztással. ;] Remélem vasárnap elhozhatom a karosszériástól így 10 hónap után.

(#9819) Qru válasza kelly416 (#9818) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Jo de 3 km-rol jartam be vele munkaba... Ugy a 12 sima volt ha azert engedted bemelegedni 9-10 belvarosi dugozassal. Erdekes az 1.8 tsi is kb ennyit evett.

#nincsbennetarcsi

(#9820) kelly416 válasza Qru (#9819) üzenetére


kelly416
veterán

Akkor nekem ne is sírjon a szám a 11-14 literrel.

(#9821) Qru válasza kelly416 (#9820) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

TCe ilyen szomjas? :o

#nincsbennetarcsi

(#9822) kelly416 válasza Qru (#9821) üzenetére


kelly416
veterán

Nem. Azt az asszony hajtja durván 6-6,5 átlaggal asszem. Vagy kevesebbel, nagyon takarékosan vezet. Nem tudom, hogy csinálja.

Én végre vissza kapom a CrownVic-et holnap. Ahhoz képest, hogy milyen számokat hallok, olvasok sok helyen, nekem ez az általam mért 11-14l/100km fogyasztás egészen baráti. Persze nem taposom neki, akkor enne sokkal többet is, de nem azért vettem. Normál, nem tojáshéjas stílusban viszont "csak" ennyi az átlagom. Azaz ennyi volt egy éve amikor betoltam karosszériáshoz. ;]

(#9823) Qru válasza kelly416 (#9822) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Teljesen jo, Bubinal a gyari varosi adat 11.5... Na ahhoz +1 liter hozza adhato siman. En akkor meg mindig normalis koulekedesrol van szo.

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#9824) rbalint88 válasza Qru (#9823) üzenetére


rbalint88
addikt

Jo, hat a normavaros nem olyan, mint amikor Bp-n beallsz a dugoba :DDD nekem az 1.8T Audival 14 a maxom, gyari sziftverrel, nyaron meloba jaros tankolasra. Cserebe ha belekruzolsz a naplementebe, akkor 7-8 korul is tud enni.

(#9825) Qru válasza rbalint88 (#9824) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Bubi is kb ezt tudja. Csak nincs melle tarcsi. :D

#nincsbennetarcsi

(#9826) rbalint88 válasza Qru (#9825) üzenetére


rbalint88
addikt

Tul sok az Audiban se, de legalabb mar 180-nal nem tilt le kezd elfogyni az ereje. 210-nel ugy vettem el, hogy ‘zmeg teligumi!”, de meg ment volna lelkesen. Jovo hetvegen feldobom a nyari pacskerokat es megkergetem :K

(#9827) FeRRaR1 válasza Tsebacsi (#9754) üzenetére


FeRRaR1
őstag

Egyébként igen, társasház.

Ez nem megszavazás kérdése. Legalább is most épülteknél nem. Ott már a tervekkor belőnek egy ár / minőség / szolgáltatás szintet. Ami terjed a senki nem csinál semmitől a lifthívó portásig aki minden csomagot átvesz, és szinte állandó felügyelet van. Ez meg van toldva kamera rendszerekkel, chipes beléptetéssel, van ahol a blokknak saját edzőterme és Spa része is van :)

Illetve a legtöbb ablak nem nyitható vagy csak bukóra biztonsági okokból, így nem is tudnák megoldani. Ha a bukót kiakasztja és átpörgeti akkor se tudja normálisan megoldani de nem is hiszem hogy akarják. Ablakot rendesen tisztára pucolni meg nem annyira egyszerű mint sokan hiszik. Persze nem is rakéta tudomány de sok embernek beletörik a bicskája és csíkos / fátyolos, foltos marad.

kisza25

Egyébként nincs vele bajom, mert nem kell senkivel beszélnem ha nem akarok. Kimegyek, elvégzem a munkát, lefotózom, elküldöm a számlával és fizetnek. Általában kedves és beszédes vagyok ha lakók vagy cégek érdeklődnek természetesen, de ha olyan napom van nem kell hogy szóljak egy szót sem. (Hi és Bye max). Nincs főnök, nem basztatnak, én osztom be az időmet.

Ma is voltam új most épülő helyet felmérni. Ez már elég magas színvonal. Ezt a 4000 fontos olíva fákból is lehet sejteni :DDD

6030D

Kivitelezőknek van saját takarító csapatuk. Bár a hogyan takarítanak részre inkább nem térek ki, kaka smile meg nincs most itt a PH-n ;]

Más:

Közben voltam Volvo S80 V8-at éves szervizre ledobni 2 meló között és hát.... Volt ott vagy 12 Lambo



Egyiket beindították, straight pipe, full nyitott kipu, az én edzett Nürburgringes fülem majdnem leszakadt a helyéről. Gondolom élmény vele az autópálya :DDD

Hiába a Lambo a villantós, Porsche a gyors és elegáns, Ferrari meg visszafogottabb mint egy lambó de gyorsabb. Jobban néz ki mint egy Porsche de lassabb és orrtolósabb. Legviccesebb mikor látod a Lambo tulajokat párnával a hátuk mögött annyira kibírhatatlanul kényelmetlenek, az újak is. Kivéve Urus.

Volvón éreztem egy kis klikket a kormány középállásából elmozdításkor parkolás közben. A kormányösszekötők indultak búcsú útra, nem lett volna kötelező de nyilván azonnal cseréltem meg kapott egy lézeres kerék állítást kicsit agresszívabb tapadásra hangolva.

Eközben ismerősöm b@szogat hogy vett egy Cayenne Turbo-t 4,8l V8, 520hp. Hogy mikor próbálom ki. Mind ekkor egy 16 méteresre húzott ablakmosó póznát fogtam így mondtam neki hogy ne idegesítsen :DDD

Qru

Odafigyelős autópálya vagy országúton még az AWD XC60 is elmegy 1100km felett. 5 hengeres 2.4 diesel. De most tettem hosszabb távokat a Vivaróba, 1.6d furgon, nem is egy vadállat de az is elmegy 1100-et, 400kg felszereléssel. Igaz 74 MPH limit van benne, így gyorsabban nem tudom nyomni neki :DDD

Diesel előnye a hosszútávfutásban rejlik. Ott beesik a fogyasztás rendesen. XC városba 9-10, országúton, pályán 6-7 nem nagyon figyelve. 3km-re nem való :P

radi8tor

Helyzet függő de egyébként nincs nagy különbség a 2 technika között. Amennyiben áll rajta a sár, érdemes leveretni az alsó 1/3-ot vízzel hab előtt. Ha csak traffic film, por, napi közlekedési retek akkor mehet egyből a hab.

Elméletileg szárazon jobban megül a hab, több ideje van dolgozni és azzal szívja meg magát a kosz / por.

Többször próbáltam, sokkal inkább számít a hab minősége és erőssége mint hogy vereted előtte vagy nem.

tboldi

Ez olyan mint a 18-as karika a filmeken, azt kell megnézni ;]

[ Szerkesztve ]

(#9828) Reggie0 válasza rbalint88 (#9824) üzenetére


Reggie0
félisten

Akkor a 3-as dizel sokkal jobb :D

(#9829) Reggie0 válasza FeRRaR1 (#9827) üzenetére


Reggie0
félisten

Sajnos itthon nem ertik a nyugati szokasokat. No meg azt sem, hogy ha nincsen az ember szarra adoztatva, akkor szivesebben ad munkat masnak. Tipikus pelda ennek az usakok hulyenek nezese, amikor 4 luk furasahoz embert hivnak, mert nem tudjak, hogy ott nincs akkora ado a fizun, igy par luk furasaert egy furogepet nem eri meg ,egvenni, mert sosem terul meg, ezert embert hivni viszont megeri...

[ Szerkesztve ]

(#9830) FeRRaR1 válasza Reggie0 (#9829) üzenetére


FeRRaR1
őstag

Gazdasági elemző blogon olvastam hogy az erős gazdaságnak és jóléti társadalomnak jele a szolgáltató szektor erősödése, még a gyenge gazdaságnál ahol kevésbé van jólét a gyártó sorok szaporodnak inkább. Vagy valami ilyesmi, fáradt vagyok most nem keresem ki :DDD

Ez több tényezős, de akinek több pénze van az nagyobb kényelmet és luxust akar általánosságban. Így ezt az igényt elégítik ki a különböző szintekre belőtt lakás komplexumokkal.

Avagy nem érdekli, nincs ideje, tudása, felszerelése valamihez. Vagy már megpróbálta csak nem ment és hívnak egy hozzá értőt.

Persze már itt is láttam "érdekes" villany és autó szerelőket.

XC90 V8-al mentem el egy garázsba hogy adjanak haldex olaj cserére árat. Hát ők ehhez nem nyúlnak, vigyem "váltó specialistához". Már mi a retkes f@szért vinném? Há' mert a haldex itt van elöl a váltóval egybe építve.

Köszönöm, nincs több kérdésem, viszont nem-látásra :W

Utána inkább magam csináltam meg azóta 2x is az S80-on. Akkor tudom hogy minden le van cserélve, tudom hogy minden nyomatékra van húzva.

Juhé utolértem a kommenteket.

Francba nem egyesével válaszoltam, így sose fogom Qru-t elkapni ;]

[ Szerkesztve ]

(#9831) radi8tor válasza FeRRaR1 (#9827) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

:R

⭐ Stella

(#9832) Tsebacsi válasza FeRRaR1 (#9827) üzenetére


Tsebacsi
nagyúr

Ó így már értem, nanáhogy nem vagyok képben a nyugati építési és társasházi szokásokkal :P :R

A dolog így már érthető és nem rossz, bár engem kicsit zavarna, hogy nem tudom rendesen kinyitni az ablakot.

Itthonra is elférne egy kis nyugatiasabb felfogás az élni és élni hagyni témában :(((

És ofkorz én is Porschéra szavazok, mondjuk egy Cayman GT4 jöhet :P

[ Szerkesztve ]

Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!

(#9833) Reggie0 válasza FeRRaR1 (#9827) üzenetére


Reggie0
félisten

Amugy a porsche sosem volt elegans, csak boomer. Az elegans a bentley/bugatti/lexus.

(#9834) FeRRaR1 válasza Reggie0 (#9833) üzenetére


FeRRaR1
őstag

Bentley? Nem tudom, Bugatti igen, Lexus megint csak mint egy kőből faragott űrhajó, amiben nem férek el.

Úgy akartam írni hogy Porsche got class compared to Lambo csak nem tudtam a class-t hogyan fordítsam.

Lambo villantós, de kényelmetlen és nem hozza a számokat a való életben. Porsche 0 kamu beömlő, kamu légterelő, minden funkcionális, letisztult, kifinomult. Szerintem.

De nézz meg egy Lamborghini Urus Perfet, vagy egy Porsche Cayenne Turbo GT-t. Ugyan az a platform és motor, a Lambo 2x annyi és lassabb.

A Porsche fele annyi és nem egy kreténnek nézel ki benne miközben gyorsabb a pályán és egyenesben is.

Mindegy, ez a személyes véleményem. Attól még lehet hogy másnak az jön be inkább.

(#9835) Reggie0 válasza FeRRaR1 (#9834) üzenetére


Reggie0
félisten

Porsche funkcionalisan nagyon jo, csak mar eleg oreg a forma.

Ezeket az emeletes vackokat nem neveznem se lambonak, se porschenek :) Az aventador es a 918 az.

[ Szerkesztve ]

(#9836) Tsebacsi válasza Reggie0 (#9835) üzenetére


Tsebacsi
nagyúr

A Porsche forma nem öreg hanem klasszikus, nagy különbség. A Lexus meg... Jó hagyjuk, max az LS nevezhető komoly luxusnak. És ahogy kinéznek...

Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!

(#9837) FeRRaR1 válasza Reggie0 (#9835) üzenetére


FeRRaR1
őstag

Aventador SV hangban talán a valaha volt legjobb Lambo. Fura hogy utána az SVJ rosszabb lett ebből a szempontból.

Aventador érdekes jószág, a szívó V12 nyilván álom de a váltója hulladék, akkorákat ránt hogy a nyakad is megérzi, ami se nem gyors, se nem kényelmes. Néztem valamelyik Dragtimes videót ahol egy lóerőben azonos McLaren ellen volt. Egyik versenyen tökéletesen egyszerre indultak, és minden váltásnál lemaradt egy fél kocsit. Persze cserébe a McLarenek megbízhatósága és sokszor a fényezés / összeszerelés / beltér minősége kritikán aluli.

Szomszédom ismerősének van 720 Spyder, 12 hónap alatt 6-ot szerelőnél töltött. Hibafeltárás vagy alkatrészre várás címen ;]

Mondjuk nekem bejön az hogy nem nagyot váltanak ha nem reszelik az adott formát. Ahogy a Porsche teszt centerben mondták, ha egy gyereket megkéred hogy rajzoljon le egy sportautót az egy 911 lesz :DDD

Carrera GT formája örök, motorja álom, hangja top 2, nem tudom eldönteni hogy melyik a legjobb gyári utcai autó hang, LFA vagy CGT.

A majdnem 20 éves CGT V10 612 lóerő, a legújabb, leggyorsabb Lambo Huracan STO 630.
Egy Lambot többen megnéznek, jobb a hangjuk, feltűnőbbek (kivéve CGT).
Egy Porsche kevésbé feltűnő, gyorsabb, jobban otthon érzi magát egy pálya napon.

Kicsit úgy érzem hogy a kényelmetlenségük miatt inkább magamutogatásra valók. Még egy Porschéval beülsz, levezetsz a versenypályára, felvered a kúpot mindenkinek, majd haza vezetsz. És egyik helyen sem fogsz szenvedni.

Sokan akinek volt mind a kettő úgy tartják hogy egy Porschével meg tudsz jelenni üzleti találkozón, egy Lambóval nem.

De mondom, kinek mi, Porsche és Lambo is eladási rekordot döntött tavaly így mindegyikre van igény / kereslet bőven ;)

[ Szerkesztve ]

(#9838) Reggie0 válasza FeRRaR1 (#9837) üzenetére


Reggie0
félisten

A porsche teszt centerben csak azert mondjak ezt, mert a gyerekeik mar magzati pozban is csak a porscherol hallanak :) Hogy mit fognak rajzolni, az elegge kultura fuggo, nem hinnem, hogy az amerikai, ausztral vagy japan gyerekek porschet rajzolgatnanak.

Mondjuk a hang engem speciel pont nem izgat, minel halkabb annal jobb.

Azert a porsche se leanyalom, ok also kategoria, de nez meg a boxster-t, tiszta betegagy.

CGT V10 612 ps, ami "csak" 603 hp, a Huracan STO viszont 631, azaz +4.6%. Az teny, hogy nem csak a loero szamit, de azert ha szamokat dobalunk, akkor mar pontosan :D (UI: ps != hp )

Mondjuk nem tudom miert a huracannal hasonlitod, foleg a legutobbival, amikor az mar egy visszavagott valtozat, nezhetned az LP 640-4 Performante-hoz kepest is, aminel meg latszik is az AWD oriasi elonye.

#9836 Tsebacsi: Igen, 10-20 eve meg lehetett mondani, hogy klasszikus. Mara mar oreges.

[ Szerkesztve ]

(#9839) Tsebacsi válasza Reggie0 (#9838) üzenetére


Tsebacsi
nagyúr

Ez is egy vélemény, csak nagyon úgy mondod mintha tény lenne, holott csak a Te szerény véleményed, kérlek norálisan is tálald...

Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!

(#9840) Reggie0 válasza Tsebacsi (#9839) üzenetére


Reggie0
félisten

Az, hogy oreg forma konkretan teny. Kerdezt meg a porschesokat, probaljak minel jobban megorizni az eredetit es csak aprobb modositasokba mennek bele.

(#9841) Tsebacsi válasza Reggie0 (#9840) üzenetére


Tsebacsi
nagyúr

Leírtam: Klasszikus. Ha nem tudod megérteni, nem a mi bajunk... Az öreg az egy 1. gen Focus...

Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!

(#9842) FeRRaR1 válasza Reggie0 (#9838) üzenetére


FeRRaR1
őstag

Pont ez az, hogy nem csak a lóerő számít, de majdnem 20 év alatt nem sok különbség van a 2 V10 között. Ugyanakkor egy Porsche mindig gyors a pályán, mindig jól rajtol, és soha nem az orrát tolja. Nem kerestem ki, amit videókban hallottam az alapján mondtam a számokat.

De pl az Carwow videó ahol a régi Urus elveri az újat, azon hasaltam. De a legjobb hogy a Cayenne Turbo GT elveri mind a kettőt, dragban és pályán is miközben fele annyi mint a Perf.

Még érdekesség hogy a Perf veri az összes Aventadort dragban (SVJ talán egy hangya f@sznyit gyorsabb).

Pályán mondjuk ahova járok is gyakran, Nürburgring: Köridőkbe a Porsche tulajok akik tudnak vezetni közel tudnak kerülni a gyári időkhöz. Lambo tulajok meg se tudják közelíteni a gyártó álltal produkáltakat. Illetve kényelmetlenek mint az állat. Nem úgy hogy oké nem jó de mész vele pár órát, ha nem beszakad a hátad, szabályosan fáj, párnakat pakolsz magad mögé kényelmetlen.

Így az én felhasználásomnak hogy lemegyek a Ringre és veretek vele a Porsche a jobb. Persze most úgy beszélek mint ha lenne pénzem Lambóra, nyilván nincs, de ha lenne se vennék.

"probaljak minel jobban megorizni az eredetit es csak aprobb modositasokba mennek bele" pont ez tetszik benne.

De lets agree to disagree. Neked az jön be nekem meg ez inkább. Nincs ezzel semmi baj. Detetudodrosszulrohaggyámeg ;]

[ Szerkesztve ]

(#9843) Reggie0 válasza FeRRaR1 (#9842) üzenetére


Reggie0
félisten

Hat, egyik se jon be, csak te emlitetted a lambot. A ferrari tetszene, ha lenne awd, meg nem lenne olyan galad ceg. Formara a chiron jol nez ki, de nem az a tipikus sportauto, csak gyors az egyenesben. ZR06 is jo meg formara, ha nem zavar, hogy amerikaias, csak a technika nem az igazi benne. Sajnos ez is egy olyan dolog, hogy barmit valasztasz, egy valami mindig rossz lesz benne :)

[ Szerkesztve ]

(#9844) sutszi válasza Tsebacsi (#9832) üzenetére


sutszi
veterán

Ez egyébként annyira nem nyugat exkluzív dolog. Az utóbbi időben gombamód szaporodtak az olyan új építésű társasházak amiben 24 órás portaszolgálat van, csomagátvétellel, kamerás megfigyelő rendszer, kártyás beléptetés több ponton, saját úszómedence, konditerem, szauna, jakuzzi, belső zárt udvar aminek a növényzetét külön erre a melóra szerződtetett kertészek gondozzák...stb. Onnan tudom, hogy egy ilyenből költöztünk el nemrég...és az épület több mint 15 éve épült... Nem kuriózum annyira, mint aminek tűnik... de ha nem kerestél albérletet/lakást az elmúlt évtizedben akkor ez a téma elkerülhetett.
És igen, ilyenkor benne vannak ilyen "közös" szolgáltatások is időnként... bár nálunk nyithatók voltak az ablakok és azok tisztítása nem került bele ebbe a kalapba... de más igen, pl a wellness részleg fenntartása közös ktg-ből ment.
Illetve saját önkiszolgáló autómosó volt a mélygarázs egyik szegletében... Oda most is visszajárok. :DDD

Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage

(#9845) Tsebacsi válasza sutszi (#9844) üzenetére


Tsebacsi
nagyúr

Nekem is lakóparkban van lakásom, van kertész, portaszolgálat, gondnok ott is, de kb. ennyiben ki is merül. A csomagátvétel csak "jófejségből" van, nem lehet őket erre kötelezni nálunk, szerencsére általában megcsinálják, ki így ki úgy. Csak a lakók nagy része agyatlan, a mindenkit IS érinő lakógyűlésekre első körben a 10%, másodikban nagyon szerencsés esetben 30-40% jön csak el... Ezeket sosem értettem.
A kamerás rendszert Fater segített nekik kiépíttetni, de az is egy nagy harc volt, a kártyás/tokenes belépés már maguktól ment, de az is a "hagyjuk" kategória és csak a főbejáratnál van.
A kuriózum nekem az ablaktisztítás volt, de azt leírta Ferrari miért van, úgy teljesen megértem.

Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!

(#9846) rbalint88 válasza Reggie0 (#9835) üzenetére


rbalint88
addikt

Lehet boomerkedni azzal, hogy ezek az emeletes vackok micsodak, de egyreszt a piac mar szavazott a penzevel, masreszt eleg sok jol megcsinalt darab van, amivel a sportautonak kinezo es annak hivott autoknak is felverik a kupot, kanyarban is. Tegnap mentunk egy Aston Martin DBX-szel, szerintem az emberek 99%-a elobb rezel be, mint hogy eltolja a hatarokig vagy azon tul :R

3.0tdi vs 1.8t: kabrioban ne klattyogjon nekem dizel, akarhany sokhengeres se. :R amugy elnem azt a motort, lehet lesz is meg.

(#9847) Qru válasza rbalint88 (#9826) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

B5.5 1.8T-volt cegesben, az jo kis auto volt. Jol ment es nem evett nagyon sokat. A volto es finoman jart. Utana viszont a Skoda tragikusan fosch volt.

#nincsbennetarcsi

(#9848) kisza25 válasza Tsebacsi (#9832) üzenetére


kisza25
félisten
LOGOUT blog

A szolgáltatás szektor itthon is kezdett felfutni covidig.
Amúgy vidéki vendéglátás jól járt a covidal, mert most már télen is nagyon sokan vannak hétvégén, cukrászdák, éttermek rottyon. Ezelőtt 20 évvel még úgy is vegetálás volt télen, hogy mindenki a 7es úton ment erre, mert nem volt autópálya és minden étterem az mellett volt

[ Szerkesztve ]

Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg

(#9849) Qru válasza FeRRaR1 (#9827) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Bubi olyan 700-750-et tud, nagyon ovatosba talan 800-850 km-t.

#nincsbennetarcsi

(#9850) Qru válasza Tsebacsi (#9832) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

+1 a Porkera.

#nincsbennetarcsi

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.