Audacity - hangszerkesztés
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Lalikiraly:] Gigabyte G5 MF notebook bemutató
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [Mr Dini:] Ha szeretnéd rootolni az LG Smart TV-d, tedd meg most!
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] Helyettesíthetik-e gépek az emberi fordítókat?
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [Luck Dragon:] MárkaLánc
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [ubyegon2:] Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
Hangszerk
újonc
A Leggyorsabb (legkisebb tömöritési arány) ebben az esetben azt jelenti, hogy a legmagasabb bitrátát használja,vagyis az elérhető legjobb hangminőséget biztositja.A legjobb kifejezés (a szintválasztóban) megtévesztő,mert nem a legjobb minőséget,hanem a legnagyobb tömöritési arányt jelöli,ami a legkisebb bitrátát jelenti,tehát igy érhető el a legkisebb fájlméret.
G@ben
addikt
Végig abban a hitben voltam, hogy fordítva van. Köszi!
Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
Legutóbbi Win10 update óta nem indul el a szoftver. Próbáltam újratelepíteni, illetve feltettem a legfrissebb verziót, de el sem indul, egyből bezáródik. Tapasztalt vki hasonlót?
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
BonFire
veterán
Nekem megy. Legfrisebb Win10 last update of Audacity.
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
Zin
senior tag
Üdv.Wav file-t kéne háttér hangokat kiszedni.Valaki eltudja magyarázni esetleg telefonba ha felhívom hogy hogyan csináljam?
Nincs kedvem privizgetni igy egyszerubb lenne nekem is elmondom mit látok,s ugy kapom az utasitasokat.Fontos!
░▒▓█.:Itt a tél! Lassan lehet Core i-zni:.█▓▒░
BonFire
veterán
Mi a kérdés? Jelenleg nem tudom értelmezni a kérdésedet.
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
Zin
senior tag
Az hogy vannak fájlok amiket valaki magyarázzon el hogy felhívom.Ő a gépén nézi otthon,s én is itthon.Igy hamarabb meg van az egész.Háttér zajok kiszűrése lényegében a beszéd halatszon tisztán ez a lényeg wav fájl.
░▒▓█.:Itt a tél! Lassan lehet Core i-zni:.█▓▒░
BonFire
veterán
Neked miért muszáj privizni? Ez egy nyilvános fórum; azért írunk ide, hogy ne kelljen privizni. Ráadásul az itt leírt megoldásokból mások is profitálhatnak.
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
Zin
senior tag
Tudom!elosszor a kivancsi reszt jeloljem ki vagy hogyan?
░▒▓█.:Itt a tél! Lassan lehet Core i-zni:.█▓▒░
Petyás
tag
Zajszűrő:
Az alap beállítások általában jók.
Kijelölöd a csak a háttérzajt tartalmazó 0,1-0,3s hosszú részt, majd zajszűrő effekt, zajminta (vagy hasonló) gomb. Utána kijelölöd a teljes felvételt majd zajszűrő.
Remélem érthető.
BonFire
veterán
Utálok zajszűrőzni. Mind tele lesz artifacttal. Főleg az MP3. Még az RX8 sem végez tökéletes munkát. Úgy vagyok vele, hogy végül mindig jobb a zajt bennehagyni, mint azt a kritikán aluli szörcsögést hallgatni, ami át lett eresztve egy zajszűrőn.
Inkább törekszem a lehető legkevesebb zajjal megcsinálni a felvételt.
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
A szeptemberi választható update feltétele után ismét rendben elindul szerencsére.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
Petyás
tag
Nyílván a felvételt kellene úgy megoldani, hogy ne legyen benne zaj.
A kolléga kért segítséget, igyekeztem valamit mondani rá.
Ha van jobb ötleted, szívesen veszem én is, mert ez csak kompromisszumos megoldás.
Zin
senior tag
Értem megprobálom.Ha nem sikerül privibe irhatsz egy fizetős progit is ami elég jó szokott lenni ilyen esetben.
░▒▓█.:Itt a tél! Lassan lehet Core i-zni:.█▓▒░
BonFire
veterán
Nyilván azért írtam, mert utólag nincs az az isten, hogy te kiszűrd a zajt, még a nagyon ráspecializált fizetős programokban sem.
A zajos felvételt kompromisszumokkal lehet használni. Ha nincs más forrás, és dokumentálni kell egy eseményt, akkor nem számít, mennyire zajos, ahogy az se számít a harctéren, hogy fut az operatőr a kamerával, és ugrál a kép.
Viszont más egyéb irányú további feldolgozásra (mondjuk egy zenei produkció készítésére) alkalmatlan.
Említettem az RX8-at. Nagyon jó és nagyon drága audio restoring program, de az sem fog szép eredményt adni. Én speciel arra használom, hogy a basszusgitárt lefüleljem a felvételből. Rondán szól, de arra, hogy a baseline-t megtanuljam belőle, arra tök ideális.
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
Rozamund
újonc
abban kérnék segítséget, hogy egy riportot szerkesztek és egy szó lemaradt a felvételből, és szeretném azzal a hangszínnel pótolni, amilyen a riportalanynak volt (sajnos ő már nem él). Tudok-e hangszínt másolni v. milyen lehetőség áll a rendelkezésemre?
A segítséget előre is köszönöm (iMac-en dolgozom: macOS Catalina 10.15.7 verzió, az Audacity 3.0.5 verzió)
BonFire
veterán
Nincs olyan program tudomásom szerint, ami más ember hangján szólalna meg. A hangszínt ugyan tudod változtatni mondjuk Melodyne-nal vagy hasonló elven működő programokkal, viszont más hangjának az utánzása, még ha lehetne is hangminta alapján, nem lehetséges.
A hangszín tulajdonképpen majdnem mellékes. A beszédmódot is kellene utánozni, ahogy a parodisták teszik. Nem elég egyszerűen elpiccselni a hangmagasságot, hiszen az csak egy aprócska összetevője az emberenkénti egyéni hangnak.
Ha ezt meg lehetne úgy csinálni, mint az arccserét DeepFake-kel, akkor nem lenne gondban a szinkronstúdió, ha valami halott színészt kellene újraéleszteni, és mondjuk Sinkovits Imre hangján szinkronizálni. Ha lenne ilyen, ha drága is lenne, mindenképpen forradalmi áttörés lenne, és bármilyen bonyolult is (kell mindenképpen egy voice actor), aki utánozni tudja az eredeti beszélő beszédmódját és stílusát.
A másik fő probkéma, hogy ha egyetlenegy szó hiányzik, azt többet nem fogod tudni pótolni semmilyen technikával. Ezért szokták az énekfelvételeket is többször újravenni, mert még egy zeneszámban is kilóg, ha egy-egy mondatba bele van vágva. Nem lenne egybefüggő, nem lenne hihető. Van amikor egyetlen elrontott szó miatt nem csak azt az egy sort, hanem az egész verzét újraénekeltetik.
A hangmagasság meg napközben is változik. Amikor felkelek, nekem is sokkal mélyebb a hangom a normálisnál. Az se mindegy, milyen érzelmi töltet befolyásolja a kimondott szavainkat, tehát ez lehetetlen.
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
Rozamund
újonc
Köszönöm a válaszodat!
BonFire
veterán
Talán ez a videó segít. Angolul van, de magyar az előadó. Létezik ilyen voice szintézis hangminta alapján, ai alapon, mindez összefüggésben áll a DeepFake rendszerrel.
Ezek a technológiák meg eléggé kiforratlanok, tehát elég sokat kell vele szüttyögni, viszont szerencsére open source programok, tehát bárki kísérletezhet vele.
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
alphamooncam
őstag
Szia !
A segítségedet szeretném kérni.
Van két mono sávom, amik elvileg egyformák, azonban egymáshoz képest időben el vannak csúszva. ( Így sikerült felvenni )
Szeretném a két sávot bitpontosan egymáshoz igazítani, hogy utána az egyiket invertálva ki tudjam vonni a másikból.
A cél az lenne, hogy a két sáv különbségét lássam, ami nyilván csak akkor megy, ha nagyon pontosan sikerül őket illeszteni.
Nem tudom mennyire voltam érthető.
Természetesen keresgéltem hogyan kell, és persze semmi olyat nem találtam amit használni tudnék.
Előre is köszönöm a segítséged.
Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.
(#721) alphamooncam válasza alphamooncam (#720) üzenetére
alphamooncam
őstag
Esetleg az is megoldás lehet, hogy az Audacity figyelje a felvétel indulásokat, és Ő indítsa el, mert meg tudom ismételni a felvételeket, de mindkét megoldás érdekel.
Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.
Petyás
tag
Szia!
Lehet nem értek valamit, de ránagyítasz és látod az értékeket minden egyes mintához, és akkor egy-egy csúcsnál össze tudod igazítani a két sávot egymáshoz képest.
Nem tudom mit veszel fel, de a filmeknél a csapó arra is szolgál, hogy a képet a hanggal szinkronba hozzák, ha esetleg elcsúszna.
Pl.: tapsolsz egyet és ha a hang forrása a két mikrofonhoz képest egyforma távolságban van, akkor egyszerre kell megjelenjen a két sávon.
alphamooncam
őstag
Ja bocsi, felületes voltam.
Szóval a projekt arról szólna, hogy szeretnék két RCA kábelnek a különbségét kimutatni ezért készítettem egy tervet:
Kábel-kábel különbség mérési metodikájának a terve.
Eszközök:
PC. TMP ANT DAC és Erősítő, JBL Control One hangsugárzó, Superlux E205U USB-s supercardiodid kondenzátor mikrofon.
(*megjegyzés: A mikrofon azért lehet megfelelő annak ellenére, hogy nem kalibált, mert nem hangnyomás szintet, hanem hangnyomás különbséget fogok mérni, másrészt viszont az érzékenység lényeges szempont.)
Kábel-kábel, amit meg szeretnénk mérni:
Noname RCA versus DIY Mundorf arany-ezust hangfal kábel RCA dugókkal, amik a a DAC-ot és az erősítőt kötik össze.
Szoftverek: Audacity és Foobar2000.
Menete:
1./ Zenei minta kiválasztása.
2./ Alkalmassá tétele a lejátszásra
3./ Mérés előkészítése, és mérés.
4./ Utómunka
5./ Elemzés előkészítése:
6./ Elemzés
7./ Ellenőrzés
8./ Értékelés
9./ Dokumentálás
1./ Zenei minta kiválasztása:
Trombita játéknál tapasztaltam korábban a legfeltűnőbben a különbséget kábel és kábel között, ezért kiválasztottam Marantz High-End Audiophile Test Demo 15 th Edition CD-jéről az I can’t give you anything but love című számot. Előadó: Chet Baker and Band fomrátum Flac ( lossles ) 16bit/44,1kHz
2./ Alkalmassá tétele a lejátszásra:
Audacityvel beolvastatom a számot, kiválasztok egy 5másodperces részt, amivel később dolgozni fogok.
Mivel elegendő mono jellel dolgoznom, kiválasztom az egyik csatornát, a másikat eldobom.
Kivágom az 5mp-es részt, a többit eldobom.
Eltávolítom a DC-t és normalizálom -0,3dB-re (peak)
Elmentem a fájlt.
3./ Mérés előkészítése, és mérés:
Foobart megnyitom, beillesztem az elmentett 5mp-es előkészített fájlt.
Beállítom folyamatos ismétlésre.
Visszalépek az Audacitybe, beállítom, hogy a felvétel, amikor hangot érzékel automatikusan elinduljon.
Beállítom a felvételi szintet. (*megjegyzés: Mivel nem a szobát, és annak zaját akarom mérni, ezért közel kb.10cm-re helyezem a hangsugárzótól a mikrofont )
Foobart elindítom, és hagyom hogy négyszer egymás után lejátsza a mintát (20mp), amit annak elinduláskor az Audacity rögzít, a negyedik végén leállítom a lejátszást és a felvételt.
Elmentem a felvételt, ill. megjelölöm melyik kábelt mértem.
Kicserélem a kábeleket, és megismétlem a mérést, anélkül, hogy ezen kívül bármit változtatnék, majd a kapott fájlt megjelölöm és elmentem.
4./ Utómunka:
Az így kapott két fájlt (Audacityben) megnyitom.
A gyengébbiknek gondolt Noname mérési eredményét invertálom, majd a Mundorf kábel mérési eredményéből kivonom.
Az így kapott fájlt elmentem, ez lesz a két kábel különbsége, amit új, Különbség néven elmentek.
5./ Elemzés előkészítése:
A Különbség nevű fájl normalizálom olyan szintre, hogy azt ugyanazon a szinten ahogy a mérés történt jól hallható legyen. Kb. -12dB elegendő lesz.
6./ Elemzés:
Visszahallgatom.
Amennyiben az egész fájlt tekinve négy jól elhatárolható ismétlődés hallható, illetve a spektrumban látható, úgy kimondható hogy a mérés eredményes volt.
7./ Ellenőrzés
A gyengébb és a minőségibb felvételeket megkettőzöm.
A gyengébb megkettőzött felvételt egyikét invertálom, majd egyiket a másikból kivonom.
Aminőségibb felvétellel megismételem a fent írt műveletet.
8./ Értékelés
Amennyiben a megkettőzött és saját magukból kivont felvételeknél nem mutatható ki a 4 ismétlődő minta, csak némi véletlenszerű zaj, és a minőségibb felvételből kivont gyengébb felvételnél meg igen, abban az esetben bizonyított a kábelek közti különbség.
9./ Dokumentálás:
A terv 1-3 pontját elvégeztem, de nem azt kaptam eredményül amit vártam.
Az alapgondolatot, hogy a sáv megkettőzésével, majd egyikük invertálásával, majd kivonással 0 jelszintet kapok sikeres volt, azonban amint a másik felvételi sávval - azzal, amit össze akartam hasonlítani - már nem 5 közel azonos felismerhető mintát kaptam, hanem ezt.
A problémát abban látom, hogy hiába voltak azonosak a felvételi körülmények ( csak kábelcsere történt ) a felvételt nem tudtam ugyanabban az időpontban elindítani, ezért utómunkát igényelt szinkronba hozni a két korábban felvett sávot.
Fenti három kép azt dokumentálja, hogy hogyan hoztam szinkronba a két sávot.
Ahogy én látom, hiába lett szinkronba hozva a két sáv, mert csak az első mintából lehetett kivonni a másikat, a többi minta már időben (?) elcsúszott egymáshoz képest, ezért nem látható a tervben leírtak szerint várható minta.
Kérdés, hogy találtok-e hibát a fentiekben, illetve van-e lehetőség egyszerűsíteni, egyszerűbben kimutatni két kábel különbségét.
Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.
Petyás
tag
Hú, te aztán belecsaptál rendesen.
Ha kábelt akarsz mérni, akkor a legjobb szerintem, ha kimenő analóg jelet visszakötöd bemenetre. Elindítod a felvételt és utána a hangot, zajt, bármit. (én inkább próbálkoznék zajjal, mert az minden frekvenciakomponenst tartalmaz)
Egyszerre mérheted a két kábelt, (nyílván csak az egyik csatornát mindegyikből) Vagy ha van 4 be és 4 kimeneted egyszerre, akkor akár úgy.
Illetve a fenti módszerrel az egy kábelben levő 2 csatornát is össze tudod hasonlítani.
alphamooncam
őstag
"Ha kábelt akarsz mérni, akkor a legjobb szerintem, ha kimenő analóg jelet visszakötöd bemenetre."
Ezzel a fajta méréssel az a bajom, hogy így nem a kábel valódi teljesítményét halljuk, mert a kábelt követő teljes rendszer kimarad, annak a hatását így nem lehet megmérni mit művel a kábel, milyen hatást gyakorol az őt követő rendszerre. ( Nem életszerű )
"(én inkább próbálkoznék zajjal, mert az minden frekvenciakomponenst tartalmaz)"
Ezzel meg szintén problémám van. Specialitás elvét alkalmazva, kimutathatóság ( elfedés akármi ) szempontjából szerintem célszerűbb olyan mérőjelet alkalmazni amiről tudható, hogy problémás, egy általánossal ( zajjal ) szemben, azért hogy a különbség kiemelkedjen, jobban észlelhető legyen.
A kérdés azon részére válaszoltál, hogy hogyan lehet egyszerűbben kábelt mérni - köszönöm.
Azt szeretném még megkérdezni, hogy a felvázolt mérési módszerben találtál logikai, vagy más olyan hibát, amit én esetleg nem vettem észre.
Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.
Petyás
tag
A 7-es lépéstől elveszek, akárhányszor olvasom vissza.
Az elcsúszást nagyon egyszerűen ki lehet küszöbölni: az audacityben tedd be egymás után sokszor a kívánt mintát, így nem lehet elcsúszás.
Úgy látom, hogy belekerültem egy HiFista és nem hifista vitába.
Ha látszik a különbség a két kábel között, az jó? Milyen irányú különbségnek "kell" lennie?
Szerintem az a kábel a jó, aminek az átviteli görbéje 20Hz és 20kHz között konstans csillapítással rendelkezik. Aztán, hogy ezt kellemes-e hallgatni, hogy a rendszer is tudja ezt, az egy más kérdés.
(#727) alphamooncam válasza alphamooncam (#725) üzenetére
alphamooncam
őstag
Az még lemaradt hogy, nincs analóg bementem, amit digitalizálni tudnék, nincs interfészem, minden képpen be kell iktatnom a levegő-mikrofon párost a digitalizáláshoz.
Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.
alphamooncam
őstag
"Az elcsúszást nagyon egyszerűen ki lehet küszöbölni: az audacityben tedd be egymás után sokszor a kívánt mintát, így nem lehet elcsúszás."
A hármas lépésnél láttad, hogy a lejátszást az 5 másodperces kiválasztott részletet folyamatos ismétlésre állítottam?
Ez azt jelenti, hogy ha egyszer elindítom, aztán addig ismételgeti azt az 5 mp-et, amíg le nem állítom, így a minták között tökéletesen azonos hosszúságú szünetnek kellene lennie, ha beillesztettem volna a minta elejére vagy a végére szünetet.
Ez azt garantálja, hogy tökéletesen azonos minták kerülnek egymást után ahányszor csak akarom, amíg a lejátszást le nem állítom, illetve azt hogy megismételhető egy másik alkalommal.
Igazából akkor lennék nyugodt, annak ellenére, hogy szerintem sikeresen szinkronba hoztam a két felvételt az elején, ha nem nekem kellene a felvételt elindítanom, hanem az Audacity ezt megtenné helyettem, így kimaradna egy lépcső, az utómunka, a szinkronizálás, ami alkalmat ad kritikákra, és amit érthető okok miatt nem igazán szeretnék.
Bármikor meg tudnám ismételni a felvételt, ha tudnám, hogy hogyan indul automatikusan a felvétel az Audacityben.
Ez utóbbiban is tudsz segíteni?
Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.
(#729) alphamooncam válasza alphamooncam (#728) üzenetére
alphamooncam
őstag
Nem tudom, hogy azt láttad-e, hogy
3,837 ezred másodpercnél esett ki a szinkronból az együttfutás, pedig a minta 5 másodperces.
Akármennyire nonszensznek tűnik is, ezt a jelenséget csak azzal tudom magyarázni, hogy az egyik kábelben lassabban halad a jel mint a másikban, de ha tudsz rá jobb magyarázatot szívesen elfogadom.
[ Szerkesztve ]
Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.
(#730) alphamooncam válasza alphamooncam (#729) üzenetére
alphamooncam
őstag
Végülis sikerült a felvételeket szinkronizálnom, és megkaptam a terv szerinti jellegzetes mintát a kábelek különbségéről.
Íme:
A fentiekből úgy gondolom, hogy a kézi szinkronizálást még bőven gyakorolhatom, de a végén még is csak sikerült.
Az elméletet sikerült gyakorlatba átültetni, és méréssel kimutatni azt hogy kábel és kábel között létezik különbség, mert hogy csak ennyi lett volna a cél.
Kérem, hogy akinek a projekttel kapcsolatban akár pozitív, akár negatív véleménye van, ne tartsa magába. Köszi
Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.
viator001
csendes tag
Sziasztok!
Segítsen valaki! Blu-ray lemezről származó 5.1 DTS-HD Master Audio hangsávot szedtem szét 6 db monó Wav sávra szerkesztés céljából. A Center sávval már elkészültem. De most a Front jobb és bal oldalnál elakadtam, ugyanis a center, az LFE és a két hátsó hangsávokkal ellentétben (amik ugye egycsatornás nonók) a két front nem egycsatornás monó, hanem kétcsatornás monó! Nem vicc! a mediainfo egycsatornás monónak mutatja. Hasonlóan több különböző szerkesztő szintén. pl Audacity, Adobe Audition, stb. Viszont ha a iZotope RX-szel nyitom meg, akkor két külön L - R sáv van benne, mintha sztereó lenne, pedig nem az hanem monó. Én még életemben nem találkoztam ilyennel. Mi ez? Gondolom okkal csinálják ilyenre, mert más Blu-ray filmek DTS-HD MA hangsávjaiban ugyanezt tapasztaltam. Szóval mi ez? Ez miért ilyen? Ezt hogyan nevezik? És ami a legfontosabb. Hogyan lehet ilyet készíteni? Mert semmivel nem sikerült eddig. Ezt a dupla vagy dual monó sávot RX-szel (mivel csak az látja kétsávoknak) szét tudom bontani és menteni két külön egysávos monóra, de egyben ilyen kétsávos monó Exportálására vagy mentésére nincs lehetőség, sem iZotope RX-ben, sem másban. Pedig már rengeteg progival próbálkoztam.
A segítséget előre is köszönöm!
BonFire
veterán
Azt hiszem, utoljára '13-ban foglalkoztam ilyesmivel.
[link]
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
viator001
csendes tag
[PROBLEM SOLVED]
Hihetetlen blama! Az iZotope RX a front L megnyitásánál megnyitja a front R-t is, és fordítva. Pedig erre senki nem kérte! A hosszú fájlnevek miatt nem vettem észre a rövid fejlécen.
Köszönöm a türelmet!
Audacity program egyik napról a másikra megmakacsolta magát és nem hajlandó .ogg formátumú hangfájlokat beolvasni.
Azt tanácsolja, hogy telepítsem az FFmpeg programot.
Dehát telepítve van Létezik a Programfájlok (x86)/FFmpeg for Audacity könyvtár.
Megpróbáltam újratelepíteni, de akkor sem akarja az .ogg fájlokat beolvasni
Hogyan tudom rávenni, hogy olvassa ezt a formátumot
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
tylerddd
veterán
Üdv! Ennek a felvételnek a hangján kellene varázsolni, zajokat leszedni, mondjuk úgy minél kulturáltabb formába hozni. Mit próbáljak? Erősítéssel levettem mínuszba, grafikus eq-t is próbáltam, ill. a zajcsökkentést, de nem igazán tetszik az eredmény. Köszi!
Csak egészség legyen, meg térerő!
Petyás
tag
Hű!
Én egy notch filtert bevetnék.
Csak belehallgattam, de volt ahol elég fix frekvencián ment valami sípolás/zúgás , azt pl. ki tudod a notch filterrel szedni.
[ Szerkesztve ]
BonFire
veterán
Az alapvető baj ezzel, hogy a zaj mellett ott a teremakusztika (ami önmagában még nem lenne baj), viszont raktak rá egy kompresszort is, amellyek a zajt és a zengést rettentően felhangosították.
Na most ennek az ellenkezőjét kéne végrehajtani rajta, ehhez egy Expander kell (a kompresszor csökkenti a dinamikai különbségeket, az expander növeli), és akkor nem lenne ennyire sóhajtozós a zaj. Nem biztos, hogy Audacity-ben van efféle grafikusan szabályozható Compander, de még ezzel sem garantált a jó eredmény, hiszen nem tudjuk az eredeti kompresszorbeállításokat, tehát fül után kéne nagyon menni, és sokat tekergetni, hogy vissza lehessen fordítani.
A monoton zajt spektrális szűrővel lehet jól kiszedni (kimaszkolni), spektrális nézetre kapcsolsz, és úgy jelölöd ki benne a frekvenciasávot, ahol látható a zaj...
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
lanszelot
addikt
Hello,
Van egy hangoskönyvem /mp3/ amiben minden fejezet rész között majom makogások van betéve. Szünet előtte és utána tehát jól elkülöníthető.
Borzasztó idegesítő , ezért szeretném az összeset kitörölni.
Hogyan tudom ezt megtenni a legegyszerűbben, mert nagyon sok van benne.
Lépésről lépésre le tudná valaki írni nekem?
lanszelot
addikt
ez az alkalmazás nem kepes erre
[ Szerkesztve ]
sisi22
tag
Tudna valaki segiteni nekem a program kezelesenek, illetve a hangszerkesztes megtanulasahoz? A sugoja gyenge, a wiki-jen nem igazodok el.
Esetleg egy jo oktato videot ajanlana valaki?
Ma kell megtenni a tegnap eltervezetteket.
BonFire
veterán
Szerintem kezdd ezekkel itt: >>LINK<<, és ha ezekkel végeztél, jöhetnek a nem magyar nyelvű találatok.
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
sisi22
tag
Kosszepen, privatot kuldtem.
Ma kell megtenni a tegnap eltervezetteket.
"A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot."
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
Sziasztok> csak ismerkedek az audacityvel és lenne egy kérdésem. Több különálló hangfájlt össze lehet "fésülni" hogy azonos legyen a hangerősség?
előre is köszi...
Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......
Petyás
tag
Szia!
Igen.
Effektek menü -> erősítés.
Persze attól, hogy mindegyiknek a csúcs hangereje 0dB lesz, az még nem azt jelenti, hogy tényleg olyan lesz, mint amire gondolok, hogy gondolsz. Ha nem tudsz valamit tovább hangosítani, akkor érdemes inkább a hangosat halkítani.
És gondolom egyszerre kell kijelölni a fájlokat és úgy erősítés igaz?
Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......
Petyás
tag
Mármint mihez?
A beimportáláshoz nyugodtan. Szépen egymás utánra rakod és utána egyesével erősítgeted (halkítod) hogy azonos legyen a hangerő.
[ Szerkesztve ]
BonFire
veterán
A hangerősség relatív. Digitális hang esetében a maximum mindig 0 dB lehet, viszont a hangosságérzet lehet ettől függetlenül teljesen szubjektív. Ezt kompresszor bevetésével szokták növelni (expanderrel csökkenteni), viszont egy már meglévő, hivatalosan kiadott masterbe belenyúlni kompresszorral teljesen elrontja a meglévő zenét, tehát inkább az a jó megközelítési mód, hogy kiválasztod azt a fájlt, ami szerinted a leghangosabb, és a többi hangerejét csökkented Gainnel csak úgy fülre.
Kézi munka, egyesével.
[ Szerkesztve ]
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
draco31
veterán
Hello!
Volna 5db hangfelvételem templomi kórus, telefonnal felvett videók voltak eredetileg, de aztán tömörítve lettek, stb.
Format Factory nevű programmal átalakítottam őket 320-as MP3-ra, aztán a felesleges részeket levágtam.
Sajnos itt meg is áll a tudományom hangszerkesztés terén.
Volna itt valaki, akinek el tudnám küldeni őket, hogy valamennyit javítson rajta? Vannak benne néha köhögések, meg egyéb zajok. Temetésen szeretnék lejátszani, de szerintem vállalhatatlan a minőségük sajnos.
ASUS S14 S410U /\/\ Xiaomi Redmi Note 12 pro 5G /\/\ Switch Lite /\/\ Amazfit T-Rex Pro /\/\ Blitzwolf BW-FYE15 /\/\