- bobalazs: Alulfeszelt GPU profilok FPS teljesítményének összehasonlítása 10 játéknál
- shadowkidhu: SFF Itthoni labor
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Graphics: Hello Moto! - Kipróbáltam a Motorola Moto G55 5G-t. (videó is)
- Real Racing 3 - Freemium csoda
- gerner1
- eldiablo: Mennyire strapabíró egy GShock?
- mefistofeles: Érdekes történések a hardveraprón...2.
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Anno még az f astrámat ezután a cikk után kínáltam meg fékfolyadékkal. Beindítást követő másodpercekben olyan hangok kezdtek jönni belőle mint ha egy marék kavicsot bedobnál egy üresen járatott betonkeverőbe. Ott egy pillanatra komolyan azt hittem beáll a motorja de hamar elhalkult és kisimult szépen. A jellegzetes opeles hidrotőke kerepelés is szinte teljesen megszűnt, szép halkan surrogva járt azután. Viszont! Az egy bontásra ítélt korrodált ex-munkásautó volt megvolt már az utódja ezért az "ennek már minden mindegy" alapon csaptam fel az olajat fékfolyadékkal. X14NZ motornál látszólag működött de hosszútávú tapasztalat nincs vele. Egy modernebb újabb még relatív nagyobb értéket képviselő autóba biztosan nem merném így beleönteni.
-
carr
őstag
válasz
Lalikiraly #81 üzenetére
-
-
Zuri
tag
Mivel nincs ráírva, hogy ne használd, így mindenki saját felelősségére használja, én beletettem a mosót a VW Polóba, nem fogyasztotta az olajat de mondom tisztítsa meg hátha, nem vettem észre semmit sem, olajat nem fogyasztotta sosem, mondjuk a AEX motorba mehetett szinte mindenféle olaj
. De mondjuk ha azt nézed 10ből 7 szerelő nem igen díjazza a mosókat gondolom nem véletlen. Meg itt van mondjuk ez a videó
-
carr
őstag
#77
nálam amivel elmúlt ettől a módszertől az olajfogyás:
astra caravan 1.7 1994 TDi Isuzu assszem 2 éve áll, de addig napi használatban volt. kb 300e van benne. 180e volt mikor kapta. elfogyott az olajfogyasztás.
Kangoo 2006 1.5 dci, most valahol 900e km körül mozog, 700e-ig gyári volt a motor (km óra 2009 óta egyet mutat) új kora óta nálunk van. szintén mai napig bírja.
C14NZ nem volt tapasztalatom előtte fogyasztotta-e, hozzám kerülés után azonnal kapott mosást. nem fogyasztott.
Nissan Primera CD20T talán 250e körül kapott, 300e körül adtam el. olajfogyás maradt, főtengelyszimmeringnél engedett előtte is.
Astra H 1.3 cdti szintén, mai napig megy ezután is. fogyi lecsökkent.
Toyota prius 3000Km/1.5L volt az olajfogyi. utána 15000km/1L.ami nem oda való azt leoldja, és szépen a szűrő megszűri, majd nálam olajteknőből szépen kimostam a gányt.
szóval .... -
Zuri
tag
válasz
Lalikiraly #74 üzenetére
ezt nem ajánlom, többet árthatsz vele...(olyan olajkörben ahol maga a láncfeszítő patront is az olajnyomás rántja be, illetve az olajrések, olajteknő szűrő, vezérlés az olajban van nem jó ha leold esetleg olyan dolgokat, ami miatt dugulást okoz. Inkább belevaló olcsóbb olajjal gyakrabb pl 5000km olajcsere vagy két alkalommal)
olajfogyásra meg ott a szervízkönyv szerint is 0,5liter/1000km ír, de míg a gyári GM olajat csipegette a Motul nekem nem fogy. -
Zuri
tag
válasz
Lalikiraly #72 üzenetére
Nekem GM 1214120 vagy FQR8LEU2 de opeleseknél mindenki a GM-re esküszik. Pontosan amúgy nem tudom, hogy az 1.2-be is ez kell-e, de mivel kb ugyanaz a motor csak picit kisebb...
HA majd vezérlés kell akkor meg: 6606022 GM -
carr
őstag
válasz
Lalikiraly #74 üzenetére
Gugli: minőségi japán roncs
-
-
carr
őstag
Ha olajfogyás/fekete kokszos az olajad benzinesnél, nem tudod milyen az előélet olajcsereperiódust tekintve, egy fékfolyadékos motormosással szoktam kezdeni.
grat a vashoz.
sok balesetmenteset. -
-
Ferrari fan
tag
Gratulálok az autóhoz, márkatárs!
Nekem egy kék Caravanom van Z16SE motorkóddal.
Az ablakmosó tartály kupakjához, én is enniért vettem 1 év után eltört megragasztottam mert mázlim volt, de 1 évvel később a pillanatragasztó is elengedett, tört is a műanyag mikor kivettem és a tartály részévé vállt az előzővel együtt sose láttam többet, ennyit bírnak, szóval ennyit erről, én már nem vettem újabbat
A gyújtáskapcsoló..hát az tipus betegség az F Astrától örökölve, ha mindenfélét fújkálsz bele ideig óráig jobb lesz, aztán rosszabb mint volt és annyi neki...
Nekem anno egy hosszúhétvége előtt adta meg magát, kormányzár, balratekerve és nem mozdult semerre, helyszínre kellett hívni a villamosságist, aki levedte a kormányt szétvéste a gyújtáskapcsolót meg szét szedte amit kellett és úgy vitte el a kocsit 1-2 óra után, 2 nap múlva kaptam vissza 40.000Ft cseréjébe, H Astra gyújtáskapcsolóval.
Amúgy gödöllői vagy? Képek alapján ismerős a lakótelep, meg írtad Gödöllőt is a cikkben, 5 évig laktam Gödöllőn én is, a gyújtáskapcsoló hiba ott jött elő, szóval ha kell megtudom adni a villamosságis szerelő számát pm-be.
-
Freiherr
őstag
válasz
Lalikiraly #69 üzenetére
ECOTEC szereti, ha forgatod. Meg ugye az 1.2 neked ott muszáj, ha haladni is akarsz.
-
-
Freiherr
őstag
válasz
Lalikiraly #63 üzenetére
Majd ha csörög , ez láncos, itt előjelek vannak, nem úgy mint a szíjasnál. Meg fogod hallani, és még akkor is bőven van idő.
-
válasz
Hieronymus #65 üzenetére
Az fix....
-
-
válasz
Lalikiraly #63 üzenetére
Érdemes kicserélni a vezérlést, azt legalább tudod, hogy jó, vagy ha rossz, akkor miért
-
Hála az égne rozsda gyakorlatilag egy pötty nincs az autón. Tényleg csak az első torony szílentjei a ludasok még csak nem is a csapágy... De egybe ki lesz cserélve és örök élet plusz egy nap talán
De gondolkozok erősen a vezérlésen is... Meglátjuk mit hoz még a sors addig. Amit most fogok még bontóból kell venem a jobb első ajtóba a világítást felkapcsoló kis kapcsolót, mert az enyémbe beesett az egyik érintkezőszál, így azt kicserélem. kb 2 perces dolog. Meg a jobboldali első ülésnek hiányzik egy pici takarója. Ennyi
-
"Ja és még a kerékcserekor mondták az első toronyszilenteket. Az csapággyal együtt csere."
Szerintem tipik magyar út problem. Kerékcsapágyak is szeretik.BTW ez az Ecotec mindig fog sok olajat fogyasztani, egyszerűen ilyen az alacsony súrlódású kivitel.
F Astrában a hátsó tornyok is szeretnek kirohadni, G-ben talán már nem.
-
A családban még mindig van egy új kora óta.
Ha jól tudom közelít az 500k-hoz ráadásul két nőitulajdonossalhasználóval.Nekem is volt, belement vagy 260k.
Legjobb tulajdonsága, hogy végtelen mennyiségben van hozzá minden fillérekért.MOD: az enyém 1.6 16V volt, gyakorlatilag kétütemű 10k km alatt simán belement 3-5L motorolaj is. Ez ilyen.
A végén már a gyári olajat nagyon ette. -
válasz
Hieronymus #57 üzenetére
Igen és a felső kijelző is szépen mutatja a dátumot. Normális volt a fickó aki csinálta. Úgy kötötte be ahogy kell.
-
Néhány éves szűrő volt csak folyamatosan kapta a nedvességet és így be/szétrohadt. Néha nem ártott volna az esőcsatornát és a lefolyókat kiganézni. Hogy abból is mit szedtem ki... csoda, hogy nem rohadt lyukasra ott a bódé. Amúgy nagy fokozaton néha köpködte befelé a szellőzőkön a kocsi a szűrő darabjait. Vicces volt.
-
válasz
Lalikiraly #56 üzenetére
Működik is?
Mert ez eddig nem volt alapértelmezett eredménye a beépítésnek. -
Na a rádió beépítésre került
-
-
hi,
elso autom egy g astra volt, a nurburgringet is megjartam vele, lassan elkeszul a cikk belole.
szoval amit ajanlani tudok, hogy a gyujtaskapcsolot minnel hamarabb csereltesd ki, mert nekem volt mar olyan, hogy egyszer csak nem fordult el benne a kulcs, es ott kellett hagynom. ezen kivul ajanlom az onindito cserejet is, mert az is hasonloan megnyikkant egyik naprol a masikra. utolag belegondolva nagy esellyel a termosztatom nekem is nyitva maradhatott mert marha lassan melegedett be, aztan lehet ennek koszonheto, hogy hangja lett a hidrotokeknek, bar arra is azt mondjak, hogy tipushiba.
ezen kivul sokat nem kellett koltenem ra, fekek, szelepfedel tomites, hatso rugo igy hirtelen ezek ugranak be. olajat nem nagyon fogyasztotta, ha igen, akkor inkabb autopalyas temponal/motorfordulatnal. (Z14XE)
amit ajanlani tudok meg esetleg, egy fotengely jelado csere, igaz nem az astra, hanem az omegam allt meg miatta. -
Zuri
tag
Elvileg egy olajnak 30% tisztító/lebegtető szerepe van 70% meg motorhűtés/kenés. Ha nincs olyan sok felesleges szennyeződés amit lebegtessen lehet szép színe az olajnak, de ne úgy érsd, hogy világos barna volt, csak gondolom nem olyan odaégett fekete mint sok "longlife" 30 ezrenként cserélt olajnak. Szóval inkább azt mondom nem igen lehetett látni rajta azt a 12 ezer kilométert.
-
Zuri
tag
Mellesleg kicsit "gyárias" kocsi, szereti a GM dolgokat, igaz lehet kicsit drágábbak ezek (GM váltóolaj,GM gyertya,GM vezérléskészlet,GM által jóváhagyott olajak) de hosszabb távon meghálálja mert nem romlik el egyhamar. Amikor vettem a kombit előtte volt cserélve a vezérlés és csörgött. Felhívtam a szervizt mit raktak bele és mikor, ezt meg tudták mondani, hogy kb 20 ezer kilométerrel előtte SKF vezérléskészletet..és csörög. kb dupla annyiért van GM(utángyártott gyári) és elvileg az kibírja a 80-100 ezret. GM gyertya se kerül drágábba mint mondjuk a Bosh de ott is kibírja a 60 ezret.
-
ha 1000RPM alatt volt alapjáraton a kocsi akkor villogott az olajnyomás jelző lámpa
Van egy 1000-es C Corsám, az is csinált hasonlót, de ott az olajgombát kellett cserélni.
de szép színe volt még az olajnak
Állítólag pedig jobb, ha nem szép, mert az bizonyítja, hogy oldja/lebegteti a motortérben lévő szennyeződéseket.
-
Zuri
tag
Én is tettem bele egyszer a kombiba olcsóbb olajat ami viszont GM-LL-A025 (régebbi Dexos2) szabványnak megfelelő olaj volt, MANN szűrővel stb....1000km után olyant csinált, hogy meleg motornál, ha 1000RPM alatt volt alapjáraton a kocsi akkor villogott az olajnyomás jelző lámpa. Ugye ekkor nem tudtam, hogy az olaj okozza, féltem, hogy hajtókar,főtengely,vezérműtengely vagy olajszivattyú baja van, mivel maga a olajgomba az jó volt, ami legtöbb esetben ezt a hibát produkálja. Végül kiderült, hogy egy olajcsere rendbe hozta és csak egy jobb akkor a GM olaját töltötték bele utánavlaó években cseréltem le Motulra, MANN szűrőre, mivel évente egyszer kell cserélni csak vagy ugye 10 ezrenként bár most tavasszal is átléptem 2 ezerrel a cserét, de szép színe volt még az olajnak és egyik kocsiból sem fogy egy csepp sem, a GM-et kb fél/háromnegyed csere periodusnál kicsit rá kellett tölteni. Így azóta szerintem az a pár ezer forintal több egy éves ciklusnál nem sok és meghálálja bőven ez a motor ha normális olaj és szűrő van benne, mivel pl a olajszivattyú is a vezérlés alatti dekliben van amit a vezérműtengely működtet gerotor típusú olajszivattyú, plusz az olajteknő szűrő is eltömődhet ha leold valami szutykot. Ezért se ajánlatos ilyen motortisztítókat belerakni ebbe.
-
Zuri
tag
válasz
Lalikiraly #17 üzenetére
Szia, én is azt mondom amit bele tettél nem teljesen jó olaj, főleg ha láncos, mivel ugye a láncfeszítőt az olajnyomás rántja be. Mindenképp 5W-30 olaj kell bele, és Dexos2 jóváhagyású. Nem nem rá van írva papíron, hanem rajta kell lennie a logónak is, hogy hivatalosan megkapta! [link]
GM "gyári" olajat elvileg a Mobil gyártja valószínű hasonló tulajdonságú mint a Mobil Super 3000XE....
Én évek óta MOTUL 8100 X-clean EFE 5W-30 -t teszek bele mindkét kocsiba, nem sokkal drágább mint a töbi de szerintem a legjobb. (és megvan a dexos2 plecsnije is) Igaz nekünk 2db Z14XEp van. -
válasz
Hieronymus #41 üzenetére
Amúgy köszi
Meglesz minden, főleg most kirándulással. Holnap reggel még beszaladok mégegyszer megpróbálom beállíttatni a lámpát, meg hátha a rádiót is megcsinálják.
-
-
Freiherr
őstag
válasz
Lalikiraly #39 üzenetére
👍
Ha viszont a forgatásnál is elkezd akadni, akkor tényleg csere. -
válasz
Hieronymus #41 üzenetére
Ne félj; tuti cserélve lesz!
Viszont valami opel guru segítsen már.
Kétszer állíttattam be a lámpákat müszaki állomásonés akkor jó rá két napra a bal lámpa felfele a jobb kefele hord.
Jelzem a rádiót a paradoxx autóhifinél képtelenek voltak megcsinálni. Megvetettek velem egy fos adapter kábelt, ami pont annyit ér hogy kidobhatom a szemétbe. Valamennyit idétlenkedtek rajta aztán mondván ebédidő kiraktak az utcára ereggy dolgodra....
Másik kettő hifis meg nem is vállalata. Egy harmadik meg elküldött mindenhova, mi az hogy én szombaton zavarni merem...
-
válasz
Lalikiraly #39 üzenetére
Csak eltolod a problémát, nem megoldás a fújogatás.
PS:
Sok örömöd legyen az autóban. -
Nem az a baja Lalikirály autójának.
Te a zárbetétet akarod cseréltetni, de az csak az elektronika kapcsolót forgatja. Ha az esett volna szét nem lenne autó indítás.Magyarul, elmagyarázva a lépéseket. A gyújtáskapcsolót kell cserélni.
-
-
Freiherr
őstag
válasz
Lalikiraly #37 üzenetére
Akkor az még a jobbik eset, így leírva elég kopott lehet már a szerkezet. Használhatod, de kockázatos a dolog.
-
-
Freiherr
őstag
válasz
Lalikiraly #33 üzenetére
10 perc alatt megtudod csinálni YT videó alapján. Lényeg egy vékony csavarhúzó, hogy a stiftet be tudd nyomni, mert csak úgy jön ki a betét, semmi extra.
-
válasz
grizlisandor #34 üzenetére
Na ennek a PurePlusnak utána nézek, jól hangzik.
-
grizlisandor
veterán
válasz
Hieronymus #31 üzenetére
Persze, nem kell túldramatizálni.
Lalikiraly(cikk írója) is pont PurePlus-os Shell-t vett bele, 10k körül venni 4 litert, olajos topikban ha nem akarsz sokat költeni, de jó olajat akarsz, akkor a Total felé szoktuk terelni a kérdezőt, hasonló specifikációkkal rendelkező Total olaj 4 liter meg 8,5k, évente 1500 forint plusz, miről is beszélünk?PAO olaj (Polialfa-olefin) túlzás lenne ezekbe.
A 6500 forint/liter árával.Lalikiraly:
Próbáld meg az Opel topikban, hátha kapsz hozzá segítséget. -
Ja és a gyujtáskapcsoló cserét, javítást ki hol vállalja?
-
Sracok. Megjött a csere autórádió, csak a csatlakozóban át kellene kötni a szálakat mert nem kap állandó plusszot így nincs memória. Itt pesten valami megcsinálná? Nyilván nem egy sajtbureszért cserébe. Nekem semmim nincs hozzá sajnos. Előre is köszi.
-
válasz
grizlisandor #30 üzenetére
Nem érdemes az olajok csúcs kategóriáját megcélozni.
Főleg nem ezekbe az autókba, tenni. Turbó nélkül, moderált teljesítménnyel és nyomatékkal.
-
válasz
grizlisandor #28 üzenetére
Lehet, hogy ezektől a cégektől érné meg legjobban olajat venni, mert ők ténylegesen végigkövetik az egész gyártási folyamatot és esetenként a saját szabadalmaikat is beleteszik a kenőanyagba?
-
válasz
grizlisandor #26 üzenetére
Motorolajoknál van olyan márka, amit maga a gyártó forgalmaz? Létezhet ilyen? A Shellről éppen el tudom hinni, az olajipari cég.
-
grizlisandor
veterán
Sajnos, mint a gyártók nagy része.
Ha tudnánk milyen beszerzésű olajakat használnak itt az egyik szakszervìzben meglepődnèl, haver mesélt dolgokat és prémium gépjárművekbe öntik és nincs az olajminősègre visszavezethető hiba. Felhasználásnak megfelelően kell cserélni a megfelelő specifikációval rendelkező olajat. Ha igényli az ember, akkor használjon X márkát, de nagy csodák nincsenek. Mondom ezt Xado motorolaj userkènt.
-
válasz
grizlisandor #23 üzenetére
Így van! Én az évente vagy 10k km-t mindig betartom.
-
válasz
grizlisandor #22 üzenetére
Köszönöm a pontosítást, akkor ez az Un1kszos volt. Elvileg márpedig ez is közrejászhatott. Tudom, hogy nem ők gyártják, csak címkéznek, de akkor is egy nagyon olcsó és silány cuccot árulnak igen drágán.
-
grizlisandor
veterán
5W volt benne Bárdis olaj.
Egy ismerősömnek attól lett hajtókar csapágyas az autója.Azért ez elég erős kijelentés, valószínűleg a Bárdi márkájú olaj nem TOP minőségű.
"Nem elég, hogy ez az AZ olaj egy sz*r, de még sokáig is volt benne a motorba."
Várjál a Bárdi a saját márkája + a Würtemberg kenőanyagokat tolja.
Az Unix saját márkája az AZ.Ők mind csak csomagolók, nem gyártanak.
Ha teljesítette a gyártó által kért paramétereket az olaj és a használatnak megfelelően vagy legkésőbb évente le volt cserélve, akkor nem az olaj miatt csapágyasodott le a motor.
-
válasz
Lalikiraly #17 üzenetére
GM olajról sok jót nem hallottam. Lehet ez az 5W-30 már jobb. De aki ismerős mondta, senkinek nem volt vele jó tapasztalata.
Nyilván a GM-nél mindenki hülye, hogy nem tudja a saját motorjába milyen olajat gyártson.
Félreértés ne essék, nem meggyőzni akarlak, mert amúgy a következő cserére már én is más márkán gondolkodom. Jó állapotban van az enyém is, két csere között nem eszi az olajat, ami Opelnél szvsz ritkaság, így szerintem valami márkásabbat fogok neki adni.
Motulon és a Mobilon gondolkozom, mindkettő elég jó és 5 literes kannákban is vannak 5W30-as olajaik. Még a Valvoline és a Fuchs is jó és azok is kb. egy árban vannak webshopról (12-13k forint/kanna).
-
-
Tavaly vettem egy 1.7-es dízeles kombi G Astrát. Lehetne kényelmesebb az ülés, de ettől eltekintve f*sza kis autó! Van benne hely, olcsón fenntartható, nem eszik sokat. Két dologra figyeltem fel a beszámolódban:
5W volt benne Bárdis olaj.
Egy ismerősömnek attól lett hajtókar csapágyas az autója. Nem elég, hogy ez az AZ olaj egy sz*r, de még sokáig is volt benne a motorba. Borzalmasan drága ez a brand, ahhoz képest, hogy a minősége kérdőjeles.
Motorolaj: Shell Helix Ultra 5W-40 4liter
Na ez a másik. Én a gyári Dexos 2-es olajat rakom most bele, mert az tudja a szabványt, de lehet túlgondolom. Hogyhogy nem olyan olajat tettél bele? Igaz, hogy a Corsába most én is Shell Helixet raktam, de a HX8 5w40-et. Határozottan jobb lett neki a hangja, mint előtte a M4nn0llal, ami szerintem egy igazi hulladék, kicentrifugált valami.
Ja és olajszűrőnek én Mannt vettem bele, az SCT pont annyit ér, mint az általuk forgalmazott olaj. -
Diabolis
aktív tag
Olaj: elég a harmincas. Az egyhatba én is azt töltök. A negyvenes a véhatba kell. A dexos2 minősítés kell, több olaj is tudja, nem csak a GM (az nekem sem jött be). Az egyhat egyébként Manolt kap. Az állítólag szr ruszki olajat. Imádja. Csendes a motor, nem fogy az olaj.
Gyújtáskapcsolót még a nyár előtt cseréld ki. Ha most szorul, akkor szét is fog esni. -
-
Sziasztok!
Biztosan fog még egy olajcserét kapni és igen, egy motormosót vehettem volna bele valóban.
A fékolajat nemrég cserélték azt néztük.
Szóval volt is foglalkozva vele meg nem is.A gyujtáskapcsolót szerintem ki fogom cseréltetni mert nagyon idegesít, Az övet már kétszer mostam át szappanos vłzzel, már lassan magától visszamegy, de a szilikonspré dolgot lehet megpróbálom.
igazából guminál nem mindig annyira releváns az életkor, mert lehet valami raktáron ragadt gumi. Érdekes régen ez nem volt gond a Ladákon a 20 éves is jó volt. Persze nyilván nem egészséges. De ezek amik rajta voltak, már foszlottak kb... Mindegy egy darabig a gumival nem lesz gondom az fix. A többit meg meglátjuk sorban. Az fix hogy a gyújtáskapcsoló kövekezik.
A féket amúgy leellenőríztük, semmi rendellenességet nem találtunk, kivétel hogy elől az új féket megégették. Az fix. De ez van. Tavasszal úgyis műszaki, akkor kap egy nagyobb szervizet és kész.
-
Dr. Mózes
aktív tag
Lehet én vagyok barbár, de egy ilyen idős kocsinál szerintem már tök mindegy milyen olajat tölt bele az ember, ha az szintetikus + megfelelő a hideg és melegoldani kenése. A 2017-es 1.2 TSI fábiám egy elméletileg sokkal kényesebb technika, de én ott se gyári vw olajat használok, hanem azzal megegyező minőségűt, de az 10 ezrenként szigorúan cserélve van
A többiek által emlegetett motormosó odalaékot én biztos nem önteném bele a kocsiba, mert ami jó azt nem kell bántani -
Freiherr
őstag
Gyújtáskapcsolót cserélni azonnal, WD-40 tilos.
Ha beragad , az k. nagy szívás, nekem 3 napig állt az autó, utána kifúrtuk a zárbetétet. Maga a csere egyszerű, de addig cseréld, míg elfordul a betét, utána nem tudod kivenni a lamellák miatt. -
grizlisandor
veterán
+1, vagy annak megfelelő alternatívája, a vékonyabb olajjal valószínűleg kevésbé fog szólni a vezérműlánc is.
Azt az olajszűrőt látva, lehet a következő olajcserénél tennék a motorolajhoz valami tisztító adalékot, pl.: XADO VitaFlush, vagy valami hasonlót.
Én amondó vagyok pollenszűrőből minimum aktívszén, ha flancolni akarsz akkor anti-allergén.
Váltóolajat is érdemes lehet cserélni, Opel topikban tudnak segíteni milyen kell bele.
Nézzétek meg a gumi fékcsöveket, töröljétek és hajtogassátok meg kicsit, ha be van repedve csere azon a tengelyen, ki tudja milyen állapotban van; meg a fékcserét kössétek össze fékfolyadék cserével.
-
ncc1701
veterán
válasz
balazs1022 #6 üzenetére
Gőzölővel érdemes átmenni az övön.
-
ncc1701
veterán
válasz
Jack Hunter #9 üzenetére
Port is megfogja, praktikus pedig.
A vizet buktam, figyelmetlen vagyok.
-
Hát ez tényleg mocskos... 🤢🤮 Én rögtön dobtam ki mindegyik kocsimból,és nem is raktam bele másikat. Nem érzem szükségét,mert egyik autómban sem volt jó a klíma,lent volt az ablak, nem zavartak az illatok. Télen meg nincs olyan szag, kivéve trágyázáskor,de az meg olyan erős hogy a kédergumin keresztül is bemászik a kocsiba.
Persze ha allergiás lennék,vagy gyakran mászkálnék városba, akkor megfontolnám, de olyan elcseszett generáció vagyok, hogy szeretem a kétütemű füstöt, a régi dízelek szagát,mert ez mindig a gyerekkoromat idézi fel.
-
kokopo
aktív tag
Nem kotekedes...
De miert a "Shell Helix Ultra 5W-40" es miert nem a GM 5W-30 Dexos2 ? -
balazs1022
őstag
Én most nyáron mostam át a biztonsági övet zsíroldóval (2x futottam neki). Száradás után sem volt az igazi a visszahúzása. A színét amúgy visszanyerte. Szilikonos spray-vel fújtam be az övet és utána már jó lett. (Nem lett szagos, meg tapintásra sem lehet észrevenni a szilikont)
-
-
ncc1701
veterán
És ez abszolút alap lenne. Ilyenkor borítanék bele valami motorbelső tisztítót, majd teszkós olajjal feltölteném, mennék 100km-t, majd normális olajjal. Plusz minőségi olajszűrőket is tennék alá cserénél.
Amúgy érdemes lenne a vízre is ránézni, ennyi év után úgyis illene cserélni azt is. Bár opeleknél vezérlés cserénél van vízpumpa csere is, ilyenkor értelmes ember a vizet is cseréli. -
zoo8800
veterán
Rossz látni, hogy mennyire el volt hanyagolva a kocsi motorja. Az olaj és szűrők cseréje nem túl komplikált és költséges dolog egy ilyen autón.
-
Szia! Gratulálok a kocsihoz, sajnos elmondható hogy minden használt autóhoz az alsóbb kategóriákban muszáj gumit is venni. Nem ritka hogy tízéves nyári gumival hordozza egész évben a csemetéket isibe,oviba,mert van még rajta minta. Nagyon sok autótulajdonos felelőtlen,tisztelet a kivételnek. De hogy hasznosat is írjak,ne csak a szám járassam, a szoruló zárbetéten segíthet a féktisztító spré, extrém esetben pedig az egr tisztító spricni. Utóbbival óvatosan, erős,maró anyag, szétszed műanyagot,kezet is. Ha nem túl matt a fényszóró, sima fogkrémet nyomjál rá,masszírozd pár percig kézzel, puha szivaccsal,majd öblítsd le. Nálam bevált. Ha szeretnél ledet a helyzetjelzőbe,beltérbe, illetve klassz kiegészítőket,itt találsz olcsón jót: [link] Örülök neki hogy nem veszed félvállról az autó karbantartását, és valóban foglalkozol vele. Egész szép járgány,bár a szürke nekem kicsit snassz, de ez az én bajom.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
lo Sziasztok!Első szerelések és állapotfelmérés!Nos hát ugye az autó megvásárlása és hasonlók szerepeltek a bevezető...
- bobalazs: Alulfeszelt GPU profilok FPS teljesítményének összehasonlítása 10 játéknál
- Prohardver app (nem hivatalos)
- Kávé kezdőknek - amatőr koffeinisták anonim klubja
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- SSD kibeszélő
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Vezetékes FEJhallgatók
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- A Microsoft beszállt a világ legnagyobb karbonmentesítő projektjébe
- További aktív témák...
- ÚJ Lenovo Yoga Slim 7 - 14.5" 3K OLED Érintő 90Hz - Snapdragon X Elite - 32GB - 1TB - 2,5+év gari
- BONTATLAN ÚJ iPad Pro 2022 2024 M2 M4 Chip 11 és 12,9 128-2000 Deák Térnél Azonnal ÁTVEHETŐ
- ÚJ Bontatlan Apple Macbook AIR M2 , M3 , M4 Legújabb magyar billentyűzet 1 év Garancia Deák Térnél.
- AKCIÓ ÚJ Bontatlan Macbook Air 13,6 M4 10CPU/10GPU 16GB/512GB SSD TOUCH ID - Magyar Azonnal Deák tér
- BONTATLAN Új Magyar Magic Keyboard és Smart Keyboard iPad Pro 12.9 Azonnal Átvehető DEÁK Térnél Átve
- REFURBISHED - HP USB-C Dock G4 (L13899-001)
- BESZÁMÍTÁS! Microsoft XBOX Series S 512GB játékkonzol garanciával hibátlan működéssel
- iKing.Hu - Google Pixel 9 Pro XL - Hazel - Használt, karcmentes
- Beszámítás! Xiaomi Redmi 9 64GB mobiltelefon garanciával hibátlan működéssel
- Csere-Beszámítás! Sapphire Pulse RX 7900XTX 24GB Videokártya!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest