Sziasztok!
Első szerelések és állapotfelmérés!
Nos hát ugye az autó megvásárlása és hasonlók szerepeltek a bevezető részben.
Na de hát csapjunk is bele. Mit találtam hibának és hasonlók.
Sok meglepetés nem lesz benne, főleg ha valaki csak kilométerekről is látott ilyen autót. Szerelőknek meg estimese habbal maximum.
Szóval láttam, hogy pocsék az olaj benne, plusz minden indításnál kellett vagy 3 másodperc mire felkapja, vagy több. Szóval ez így tarthatatlan rövid távon is!
Így kijutottam Maglódra régi kedves ismerősömhöz Tomihoz. Hivatalos autószervíz megjegyzem.
Hirdetés
Első körben megvásárolt alkatrészek:
- Motorolaj: Shell Helix Ultra 5W-40 4liter
- Olajszűrő
- Légszűrő
- Két fajta pollenszűrő, mert nem tudtuk melyik rendszerű a kocsi.
- Termosztát
- Gyujtyógyertyák BOSCH, amiből először nem jót vettem. Csak 1 pólusút és kettő pólusú kell bele, azt már Tomi vette meg.
- Plussz kis rizsszem égők a műszerfal közepére, mert egy két helyen nem világított.
- És egy Bluetooth os autórádió, ami persze fosadék volt, ami repült és helyette egy másik lett, ami 20 perc után megadta magát, most meg a cikk írása utáni napokban kapom meg a cserét. Hát ez a sztori szinte egy külön részt érne meg.
Na akkor hadd jöjjenek az elborzasztó képek:
Légszűrő cseréje!
Az olaj, feke szurok szerű trutymák volt persze. Egyébként a számlák és leírások szerint 5W volt benne Bárdis olaj.
Az olajszűrő tele fémreszelékkel szeméttel mindennel, ezen olaj már nem ment át. Végstádiumos. Ebből tudtuk, hogy egy 1000km után még egy olajcsere biztos kell.
Jöhetett az ominózus Gyertya. Amiért külön Tominak kellett elszaladni, Péntek délután már elment a futár az utsó körre. Így nem volt más lehetőség, ugyanis a gyertyák is gyalázatos állapotban voltak.
A termosztátot pedig azért kellett cserélni, mert gondoltam én hogy rossz, ugyanis Maglódról előtte átértem majdnem gödöllőre mire valamit melegedett a víz. Hát persze látszott is hogy nyitva volt. A képen nem látszik, de természetesen friss hűtővizet is kapott.
A pollenszűrő sem volt piskóta, még ki is lett porszívózva meg fújva a helye és az egész kocsi Mert orrán-száján jött belőle minden, annyira tele volt.
Na ezután jött a középkonzol kibelezése, takarítás és égőcsere miatt, plusz a rádió is inkább csak kiszerelésre került.
A felső középső kijelzőt rögzíteni csak félig meddig lehetett, mert természetesen a keret fülei cafatokban már. Sajna ez tipik G Asztra hiba. A két másik családban lévő is hasonló...
Ezen kívül a bontóban vettem egy szélvődőmosó tartály sapkát, ami mérőpálcás. A bontós enyhén volt rabló a műanyag darabért 3000Ft-t kérni. De ez van.
Ezek után jött a állapotfelmérés. Az első fékek nemrég voltak cserélve, de megégették őket. Valószínű, nem jól nyomták vissza a munkahengert és így jártak vele. Sajnos cserés lesz, a hátsóval egyetemben.
A gumik gyalázatos állapotúak, konkrétan életveszélyes állapotban voltak, nem vicc. Összesen ha 200km et mentem a csere előtt a kocsival. Ajándékba kaptam négy Continental téligumit. Én négyévszakos párti vagyok. De ajándék lónak ugye ne nézd a fogát.
Ezek hamar ki is lettek cserélve.
Ekkor derült ki, hogy az olajdekninél némileg olajos, így a következő olajcserekor az is cserés lesz és a kormányműnél a kis olajtartájnál láttam még friss nyomokat. Azt kell megnézni.
A szerencse az, hogy az utastér szinte száz százalékos. A vezető biztonsági öv megy vissza nehezebben a helyére, arra kell megoldás. Már meg lettek szappanos vízzel tisztítva az övek. És a gyujtáskapcsoló betétjével is kéne valamit kezdeni, mert a kulcsot nehéz kiszedni belőle. Hirtelen mozdulatot szereti. Kicsit ragad. Ha valaki tudja a megoldását a WD40, a zárolajozó és hason mikulanciákon túl, akkor ne tartsa magába.
A bal hátsó lámpa egyik rögzítő nagy csavarja hiányzik. Ez szétszedéskor derült ki, mert kitakarítottam mindkettőt teljesen.
Elől kapott két új fényszóró égőt és egy lámpabeállítást.
Továbbá kicseréltem mindhárom ablaktörlőt. Ugyanis az egyik előző delikvens annyira igénytelen volt, hogy annyira elhasználta az elsőt, hogy belekarcolt tisztességesn a szélvédőbe, sajnos az is csere lesz az fix.
De mi lett most a javítások után?
Hát az olajnyomás jelző lámpa beinduláskor azonnal elalszik és tök halkan jár a motor. A láncnak kezd szerintem hangja lenni, a vezérlést biztosan ki fogom dobni belőle mindenestől. Egyébként nagyon szépen jár, alig érezni némi remegést. Amúgy kiválóan húz, nem füstöl és az olajat sem eszi. Plusz most már alig 1-2 km után már 80 foknál álla a mutató. Dugóban felmegy 92 ig, akkor kapcsol a ventilátor. De nem sűrűn teszi. Kicsi motor, szellős motortér ugyebár.
A dísztárcsákat is leszedtem és az évek alatt rásült fékport és mocskot úgymond kézi erővel eltávolítottam. Pusztán másfél óra rejszolás volt csak
Az összes ajtó zsanért és ajtóhatárolót megtisztítottam és bezsíroztam. A tanksapkánál olyan szinten mocskos volt, hogy még olyat soha nem láttam, valami kegyetlen gusztustalan volt. A hangsúly a volt on van!
Az utastér és ülések patyolat tiszták amúgy. Semmi műanyag eltörve ilyesmi. A kesztyűtartó világítást is szétszedtem kitakarítottam. Most már a műszerfal összes égője világít szépen. A belső levegő váltó tökéletesen működik, valami csoda folytán. Ja a hátsó dob is új az autón.
Amúgy képzeljétek el, az egyik ember úgy gondolta, hogy úgy védi az aksit a motortérben, hogy rárak egy gumi látbtörlőt... Nem vicc, hát dobtam egy hátast és azzal a mozdulattal dobtam ki. Még jó hogy rá nem olvadt addig is a motorra. Vicc, miket tudnak emberek megálmodni. Persze nem utolsó dolog védeni az akksit, de lehet hozzá úgymond pajzsot kapni.
Ja és még a kerékcserekor mondták az első toronyszilenteket. Az csapággyal együtt csere. Ez is tipik G Astra problem. A következőkben biztosan cserés lesz. Plusz heteken belül kap egy fényszóró polírozást is.
Hát igazából ennyi. Eléggé egyben van. Imádom. Nemsokára jelentkezek a következő résszel.
További epizódok:
Astra kalandok @Bevezető rész
Astra kalandok @Első rész