Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • HSM

    félisten

    válasz SzlobiG #733 üzenetére

    Bizonyám, erről szól ez a technika, kisebb nagyobb mértékben. :K A 7950-ek is azért tudtak olyan olcsók lenni a 7970-ekhez képest, mert torkosabb volt a csip is és spórolósabb a hűtés/VRM is.
    Csaképpen ezt akkor tanulta meg az ember, ha volt már 7970-e is, nem derült ki a tesztekből. Mondjuk nekem szerencsém volt, mert emelt, 7970 limites 7950-em volt, jóféle hűtővel, így az ment rendesen, de nem volt mindenki ilyen szerencsés.

    Ugyanakkor a 7970-ek esetében nem volt egyiknél sem gond ezzzel, ráadta a user a 20% (50%) powertune limitet, és még műterhelés (furmark, kombustor) is sziklaszilárdan tartotta az órajelét. :K Ott mondjuk emiatt volt, hogy jól fel is szaladt a VRM hőfok akár a gyári órajelen, de bírták, meg voltak csinálva.
    Ugyanakkor ami a refi Hawaii, az borzalom, hogy 95 fokra kiélezve is éppen tart valahol 800-1000 közötti órajelet... Bejön a nyár, és degradálja magát 7870-é? ;]

    Ilyen szempontból nagyon becsülöm a régi 7970-eket, meg a 280X-eket, ott legalább ha felhúzod a limitet, tartja, amit kell neki, nem kell azon aggódjak, hogy 2 fokkal melegebb van, és hopp, -10% sebesség....

    Mondjuk kíváncsi leszek, milyenek lesznek az extrahűtős kiadások. Azok hogy fognak viselkedni, főleg tuning mellett. Mondjuk ha lehet állítani az üzemi feszültséget, és nem okoskodik bele, amíg nincs túlmelegedés, akkor felőlem lehet benne powertune, egyébként viszont lesz vele baj. :DDD

Új hozzászólás Aktív témák