Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • HSM

    félisten

    válasz Asbee #3682 üzenetére

    Az ugye megvan, hogy a Matrix-on a sima DC2 hűtője van? (Csak feketére festve?)
    Szóval hőfok-háborúzni nem azzal kéne a legerősebb hűtésű 970 ellen. Másfelől a Matrix komponensei magasabb minőségűek, kb. 10 fokkal kapásból többet bírnak, mint a Giga G1-es cuccok.

  • daveoff

    veterán

    válasz Asbee #3682 üzenetére

    Teljes mértékben egyetértek, és én pont a BF4 miatt érzem magam átverve, mert igenis többre számítottam pont emiatt a beharangozás miatt. Annyit azért hozzátennék, hogy BF4-ben DX-es 980 magasan kenterbe veri a Mantlés 290X-et, tehát nem hogy hozza azt a szintet, hanem messze túlteljesíti azt. Lassan túl vagyok a 200h multiplayeren a 980-al, előtte 400h volt benne a 290X(DX és Mantle vegyesen), de hogy semmivel nem rosszabb DX+NV-vel a játék, mint Mantle+AMD-vel volt, inkább jobb, teljesítményben meg nagyon sokat ráver.

    LG 27GL83A 27'' UltraGear™ QHD IPS 1ms Gaming Monitor with G-Sync®

  • HSM

    félisten

    válasz Asbee #3682 üzenetére

    "A Palit 980-am ami volt azt tudom példának felhozni. 1550-es boostal, 900-as venti fordulattal volt 75 fok FC4 alatt. Semmi hangja nem volt az ég világon, még ha a fejem a házba nyomtam akkor is kussban volt."
    Ez tényleg korrekt. Ennyire csendes 290 szvsz csak vízzel megvalósítható. :R

    (#3688) hpeter10: Azt írta, náluk ez volt a legolcsóbb 290X most. Így tekintetbe véve az eddigi tapasztalatok alapján GPU-nak elég hűtést, a jóminőségű komponenseket, erős VRM-et, vizezési lehetőséget, 3 év garit szerintem korrekt vétel volt. "Matrix áron" nyilván nem lenne jó vétel, hacsak LN2-vel szórakozni.

    (#3689) Asbee: A hőfokoknál/hűthetőségnél mindig lemarad, hogy a Hawaii nagyobb tranzisztorsűrűségű, a GM204 398mm2-ével szemben "csak" 438mm2, miközben 5,2 helyett 6,2 billió tranzisztor.

    (#3692) Asbee: A Giga 290-ed nem jó példa, ugyanis az összes teszt alapján (magasan) a leghangosabb nem refi hűtő, ráadásul ez kombinálva a torkosabb sima GPU-val és húzva. :U

    (#3693) TTomax: Sehol nem írtam, hogy néma. :N Ezt írtam: "2400rpm-en még alig van hangjuk" [link].
    Légy olyan kedves, ne forgasd ki a mondanivalóm.

    (#3695) asdxv: Ezek a potméterek nem arra valók, hogy fel-le tekergesd őket naponta többször. :N

    [ Szerkesztve ]

  • hugo chávez

    aktív tag

    válasz Asbee #3682 üzenetére

    Igazából a konkrét ígéreteket szerettem volna látni, mert, bár nem állítom, hogy nem voltak ilyenek, de én nem emlékszek ezekre, ezért kértem, hogy ha te igen, akkor előáshatnád őket...

    "Jöttek a játék címek a nagy nevek, hogy nincs vissza térés."

    Itt szerintem megint az van, hogy összekevertétek a Mantle-t a low level API iránnyal. Vagyis, mivel akkor még PC-re csak a Mantle volt ilyen, ezért azzal azonosítottátok az egész irányt. Ismétlem magam, de mindig is tudható volt, hogy a Mantle abban az akkori formájában, mivel az AMD-é, tehát nem gyártófüggetlen, ezért nem lehet mainstream.

    "Abu már előre riogatott minket, hogy felejtsük el a tuningot, készüljünk, jön a Mantle, a vga végre ki lesz használva. (Ennek ellenére Mantle alatt tuningra, gyorsulás volt)."

    Igaza is volt, low level API-val ki lehet használni egy vga-t annyira, hogy már ne lehessen tuningolni. De ez nem rögtön fog megtörténni. És ehhez már kifejezetten low level-re kell írni az adott játékot/motort, nem egy teljesen eltérő koncepciójú, DX11-re írt játékot/motort "megpatchelni"...
    Egyébként: [link] és [link]

    "Szerintem mindenki abban bízott megjelenés után egy évvel kb, már érdemi szinten lesz a Mantle, számolni kell vele komolyan, jönnek a játékok sorban amik támogatják."

    Több év elkészíteni egy komolyabb játékot, erre azt vártátok, hogy majd egy év alatt itten dömping lesz low levelre írt és optimalizált játékokból? Különösen, hogy egy olyan API-ról beszélünk, amit egyrészt még sokan csak tanulnak, ráadásul AMD GCN exkluzív. Egyelőre csináltak pár, alapvetően DX11-re készített játéknak Mantle renderert. Azok sem lettek éppen rosszak, de a közelében nincsenek annak, amire ezek az API-k és a hozzáértő fejlesztők képesek lennének. Persze a megfelelő hardver sem árt ehhez, hogy pl. az képes legyen aszinkron compute-ra (ami nem egy AMD-s kiszúrás az NV-vel, hanem egy egyértelmű egyetemes fejlődési irány a GPU kihasználásához).

    "Aztán jött az up to 45% BF4-ben. Ezt ha elfogadod ha nem, azt a képet sugallta, hogy itt bizony 290/290X-el is nagyon komoly előrelépés lesz már az első címükben is, DX-hez képest. Ehhez képest megjöttek az első tesztek, aztán volt pislogás, mert erős cpu-val, ami azért valószínűleg sokaknak megvolt aki 290 vagy 290X-et használt, alig volt gyorsulás. Kis min FPS-ben igen, kis frame time javulás is jött de semmi extra, pedig mindenki várta a megváltás. Most már oda jutottunk egy 980 azt hozza DX alatt mint a 290X mantle alatt."

    Lehet, hogy azt sugallta, de csupán "up to" volt írva, amiről szerintem mindenki tudja, hogy mit jelent. Az igazi megváltás meg nem is jöhetett egy olyan játéknál, amit alapvetően DX11-re írtak. Ha átírták volna a motort teljesen úgy Mantle-re, hogy használni tudja a GCN 1.1 összes képességét, akkor lett volna. De az nem kevés idő és pénz... Gyakorlatilag nulláról kellett volna újraírni.

    "És ha vissza mész fórumokon azokra az időkre mikor ment a várakozás, nem mondhatod azt, hogy tömegével mindenki félre értette az AMD-t. Egyszerűen ezt kommunikálták le. Na ilyen szempontból tartom bukásnak a Mantlet. Mert amit a háttérben elértek vele az lehet nem az, de gyakorlatban igen. Mostanra játék téren kb el is lett felejtve, de már bf4 után fél évvel sem nagyon hangoztatták."

    Pedig, bár talán az AMD kommunikációja sem volt kellően tiszta, vagy csak eléggé nyomatékos, de szerintem igenis félreértették. A Mantle igazából nem a játékosoknak szólt, hanem a fejlesztőknek és rajtuk keresztül a Microsoftnak és a Khronosnak. A gyakorlatban soha nem volt reális esélye annak, hogy a Mantle annyira jelentős lesz, hogy tömegével írnak rá játékot. Leírom sokadjára, azért, mert gyártófüggő (az NV és az Intel pedig emiatt soha nem támogatná) és ezzel az AMD is tökéletesen tisztában volt a kezdetektől. Nekik a low level irány a fontos és ebben csak egy iniciátor volt a Mantle, ennyi.

    [ Szerkesztve ]

    "sajnos ez a beszélgetés olyan alacsony szintre jutott, hogy a továbbiakban már nem méltó hozzám" - by Pikari

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés