Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Asbee #3038 üzenetére

    Igen valószínű, hogy a hardverfejlesztések lassulni fognak. De legalábbis egy olyan modell mindenképp fontos lehet, hogy az egyes új architektúrákról jöjjön egy első fecske. Egy olyan termék, amelynek az üzleti sikere abszolút nem lényeges, viszont a fejlesztőknél legyen egy hardver arra vonatkozóan, hogy kezdjék el megtanulni a változásokat. Lásd a Radeon R9 285. Nem lényeges maga a termék, mert annyiba kerül, mint a 280 és kb. ugyanolyan gyors (jó picit gyorsabb és picit drágább a 285, de kb. egy szintre van rakva). Tehát igazából a terméknek nincs különösebb jelentősége kereskedelmi szinten, de a fejlesztőknek nagyon fontos, mert a Tongában alkalmazott architektúra lesz az új GPU-kban.
    Ez modell azért is fontos, mert tényleg számolni kell azzal, hogy az új architektúraverzió lassulni fog, tehát ha készül egy olyan termék, amely mondjuk 20%-kal gyorsabb az elődjénél, akkor azt csak akkor szabad kiadni, amikor a legtöbb játékban, már ott van rá a low-level optimalizáció, tehát előre piacra kell dobni egy "fecskét", egy terméket, ami csak a fejlesztőknek szól, és kereskedelmi szinten nem számít, hogy mit teljesít.
    Persze itt át kell majd értékelni sok dolgot. Például azt, hogy a nyers teljesítmény mellett bejön a képbe egy olyan tényező, hogy a szoftver jelentősen meghatározza a gyakorlati sebességet. Mai példát előhozva, simán tudsz venni 280-at és 285-öt. Úgy láttam Iponban van mindkettő, vagy más boltban, és kb. azonos áron ... +/- 5k forint. Átlagos gondolkodással megnézed, hogy a 280-nak 384 bites a busza, és 3 GB memóriája van, és ugye a tesztekben is kb. hasonlóan gyorsak, hát akkor legyen több memória. De egy átlagos felhasználónak fogalma sincs arról, hogy a Tonga mire képes. Például nemrég derült ki, hogy az egyedüli hardver a piacon, ami tud tile poolt, és a stateless compute hatékonysága is lényegesen jobb, mint a 280-nak. És itt jön az a tényező be, hogy ha a fejlesztők ezt kihasználják, márpedig a low-level API-k ezekre végre lehetőséget adnak, akkor a 280 lemarad, de nagyon.
    Az is egy új dolog, hogy hajlamosak vagyunk a múltból kiindulni. Számos újítás került bele a DirectX 11.2-be és majd sok újítás lesz a DX 11.3-ban is. Például a Tiled Resources funkciót sok fejlesztő várta és senki sem épít rá ma. Ez nem azért van, mert rossz a funkció, ma is nagyon jó, csak korlátozottan használható, ha nem érhetik el közvetlenül a memóriát. Magát a motort úgy kell felépíteni, hogy a Tiled Resources funkciókhoz tervezni kelljen az egészet, erre még van middleware is, amit licencelni lehet és a végén tulajdonképpen kapsz egy funkcionálisan működő rendszert, aminek ugyanakkor a szoftveres oldali késleltetése akkora, hogy a gyakorlatban már nem tudsz vele programot szállítani PC-re. Erre mondta másfél éve Dan Baker, hogy tök jó funkciók vannak az API-kban, de nem tudsz egyikhez sem hozzányúlni, mert nagy késleltetést eredményez. Hiába van benne a tudás a hardverben és API-ban, ha az csak elméletben hangzik jól, de a gyakorlatban bevethetetlen. Ezen a teljes low-level irány nagyon sokat fog változtatni, mert közvetlenül hozzáférést ad a videomemóriához. A Tiled Resources funkciót el lehet dobni, nem kell middleware, és más dolog. Ott a videomemória és fel lehet rá építeni mindenkinek egy saját Tiled Resources technikát, magába a motorba. Innentől kezdve elkezdik használni a fejlesztők azokat a dolgokat, amelyek évek óta léteznek hardveres szinten, de eddig nem tudtak hozzányúlni, mert baromira nem jó az a programozási modell, hogy az API megengedi, hogy létrehoz és törölj puffereket, ráadásul óriási teljesítménybüntetés mellett.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés