Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • HSM

    félisten

    válasz Petykemano #24170 üzenetére

    Ez eddig is így volt, hol az egyik, hol a másik gyártó jött elő fejlesztésekkel. De egyértelműen látszott, hogy fejlődik a hardver, és követik az API-k. Volt is, hol az egyik, hol a másik volt előrébb tudásban. Ami hirterlen beugrik, az a DX9-ben, ahol pl egy generációnyi AMD-ből hiányzott az új shader modell (X1000-ek ha jól rémlik), aztán az DX10-nél az Nv-kből hiányzott a DX10.1, aztán DX11-re helyrejöttek a tudásszintek (5000-es széria+Fermi), majd az AMD ismét fejlesztett hardveresen 2012-ben a GCN-el (főleg Tahiti), viszont az Nv egy egészen más irányba indult a Keplerrel (energiatakarékos működés), na és innetől akadt el a téma, és ragadt be a DX11 évekre. És ez egyértelműen keresztülhúzta az AMD számításait, akár procik, akár VGA-k terén. Az FX procik a relatív gyenge egyszálú sebesség miatt szívtak, a GCN Radeonok meg a DX11-hez feleslegesen bonyolult architektúra miatti pluszfogyasztástól, és emellett kihasználatlanul hagyott teljesítménytől.

  • VTom

    veterán

    válasz Petykemano #24170 üzenetére

    Szerintem az AMD most mindent egy lapra tett fel, azzal, hogy a konzol architektúrához hasonlóra tervezi a kártyáit, arra számít, hogy a dx12-re írt portok jobban fognak teljesíteni az akkor már régebbi, olcsóbb kártyáikon. Ezért nem indítanak a csúcskategóriában semmit. A dx12-re írt játékokban a régebbi szériás AMD kártyák is arányaiban többet gyorsulnak, mint NV-n.
    Az már más kérdés, hogy ettől még mindenki Pascalt vesz, mert összességében még így is gyorsabbak.
    Én bízom abban, hogy mindkét dolog bejöjjön nekik, mert levermé a vga árakat is, és jobb minőségű PC-s portok is jönnének.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés