- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Geri Bátyó: Agglegénykonyha 6 – Néhány egyszerű tésztaétel
- GoodSpeed: Perplexity Pro AI képszerkesztési limit -egy képgenerátor függő tapasztalatai
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- hcl: Philips M120D/10 kamera hackelés és parajelenségek
- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- eBay-es kütyük kis pénzért
- ricsi99: 6. Genes alaplap tündöklése.. kontra MS/Zintel korlátozásai.(Mehetnek a levesbe)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
FollowTheORI #21144 üzenetére
Különösebb változást a hardverben a Samsung 14 nm LPP nem fog okozni. Nagyon hasonló a karakterisztikája a TSMC 16 nm-es FF+-hoz. A lapkaméret persze csökkenhet, de főleg azért mennének a Samsunghoz, mert szükségük van lapkákra, amit a TSMC nem ad meg nekik. Korábban már írtam, hogy az NV a TSMC-nél sokadig megrendelő, vagyis addig nem gyártanak nekik többet, amíg az Apple, a MediaTek, stb. igényeit ki nem szolgálják. ÉS ehhez képest a TSMC-nél a 14/16 nm-es wafer ára nagyon magas. A Samsung sokkal olcsóbban kínálja, a GloFo pedig még olcsóbban. A TSMC ma már nem nyerő egy GPU-kat fejlesztő cégnek.
(#21152) Keldor papa: A grafikus API-k felépítése miatt a GCN verziók nem olyan lényegesek. A GCN2-3 semmiképp, és a GCN4 sem. Persze épp a múlt héten derült ki, hogy lesz a GPUOpen shader intrinsics-ben permutáció és data-parallel primitives (DPP), ami GCN3 és GCN4 only cucc, de ennyiben ki is merül az ISA előnye. Ezeket azért elég kevesen fogják használni játékokban, mert a kutatások főleg a konzolra történnek, vagyis GCN2-re. Amiért bekerülnek az a Star Citizen, mert ott lesz pár eljárás, ami ezekre épül.
Emellett a Vega az GCN5.(#21156) Loha: Semmi köze a játékválasztásnak ahhoz, hogy mi NV-s és mi AMD-s. Pusztán technológiai szempontok döntenek. Az AMD csak azért kerül előnybe, mert jóval több technológiai előrelépés tesznek le az asztalra, mint az NV. De az NV-nek sem mondja senki, hogy ne fejlesszenek új leképező technológiákat, amelyeket a partnerek be tudnak vetni.
Ezzel egyébként nem tudunk igazán mit kezdeni. Az NV idén például egy DX12/Vulkan játékot hozott (Rise of the Tomb Raider). Az AMD hozott négyet (AotS, TW: Warhammer, Hitman, Doom). A bejelentett játékok között az AMD biztosan hoz még hármat (Civilization VI, Battlefield 1, Deus Ex: Mankind Divided), az NV pedig egyet (King of Wushu). Már pusztán emiatt az AMD-nél a mennyiségi előny. Beraknánk mi NV-s DX12/Vulkan játékokat, de nem igazán léteznek ilyenek. Arról nem is beszélve, hogy a Dishonored 2 és a Watch Dogs 2 esetében is az AMD mondta, hogy segítik a fejlesztőket, míg az NV ezt a két címet meg sem említi. Pedig előbbi állítólag Vulkan, míg utóbbi DX12-es lesz.
Az tisztán látszik, hogy az NV inkább az indie játékokra koncentrál. Ők a GameWorks stratégiával leginkább arra rendezkedtek be. Tripla-A-s címeket ezzel a stratégiával nagyon nehéz szerezni. Az AMD ezzel szemben a GPUOpennel szinte csak Tripla-A-s címeket tud szerezni, és indie között csak a nagyon nagy költségvetésű játékokhoz jók, máshoz nem.A GameWorks azért van mindenhol kikapcsolva, mert azokra mindig vannak a driverben trükkök. Az NV és az AMD is kicseréli az eredeti shadert, vagyis innentől kezdve az egész egy specifikus trükközés lesz. Ennek az a hátránya, hogy mindkét gyártó más shadert futtat végeredményben. Elvileg ezt nem tehetné meg az AMD a licenc miatt, de szarnak rá, és feltörik a GameWorks DRM-et, míg az NV ezért nem perli be őket, mert úgy gondolják, hogy nagyobb lenne a felháborodás, ha kiderülni, hogy a GameWorks egy DRM-et rak a játékba. A másik oldalon a Mantle nem befolyásolja a többi hardver teljesítményét.
A Hitman azért ilyen, mert ez az első játék, ami executeindirect funkviót használ. Le is írtam, hogy ezért van benne. Egészen pontosan egy GeometryFX konstrukció van bele építve, bár nem pont az, ami a GPUOpenen elérhető. Ez azért érdekes, mert az új Frostbite ugyanígy fog működni.
Ma már rég nem jelent semmit a játék elején megjelenő logó. Attól, hogy a Division TWIMTBP játék, a kódot konzolra fejlesztették, tehát alapvetően GCN-re. -
Venyera7
senior tag
válasz
FollowTheORI #21144 üzenetére
Engem meg a mega Vega 16gb HBM2-vel, hogy leveri-e 500k-s Titan X pacalt. Fele annyièrt.
Szerk.: Ez kiment a fejemből:
"Hú azok az AMD FAN képek a végén a kommentbe OMG"forrás
-
Zeratul
addikt
válasz
FollowTheORI #21144 üzenetére
Olyan nagy előrelépés nem várható tőle, csak talán megoldódnak az ellátási gondok. Anno mikor a TSMC és Samsung paralel beüzemelte a 16, 14 nm gépsorokat akkor az azokon készült Apple SoC meglepő módon a 16 nm kedvelte jobban. A Samsung 14 nm szignifikánsan többet fogyasztott.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Samsung Odyssey G5 S27CG554EU 27 QHD 165Hz Ívelt Gaming Monitor 6 hó garancia Házhozszállítás
- GYÖNYÖRŰ iPhone 11 128GB Yellow -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3125, 100% Akkumulátor
- Lenovo Thinkpad Tablet X1 Gen 3
- Telefon felvásárlás!! Honor 90 Lite/Honor 90/Honor Magic5 Lite/Honor Magic6 Lite/Honor Magic5 Pro
- Azonnali készpénzes Intel i3 i5 i7 i9 12/13/14 gen processzor felvásárlás személyesen / csomagküldés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest