Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz #85552128 #10880 üzenetére

    Az OpenGL és a driverek állapota csak tünet. A probléma az, hogy egy rakás kompozitor és ablakkezelő létezik, és ezek fejlesztésében a gyártók nem vesznek részt. Plusz a zárt driverek ezekbe nagyon beletúrnak, tehát gyakorlatilag minden céghez külön implementáció kell. A Valve nem véletlen választotta azt, hogy áttérnek a Waylandre, de az erre való váltás sem problémamentes, mert a Wayland nem támogatja natívan az OpenGL-t. A SteamOS azért jön, mert a Valve rájött arra a problémára, hogy a sok alternatíva egy problémára nem nyerő, így csinálnak egy olyan disztribúciót, amelyben kiválasztanak egy alternatívát minden területre, és azt optimalizálják majd halálra, illetve a fejlesztőknek is aszerint kell dolgozniuk. Nem véletlen, hogy ők már átrakták a Source 2-t Vulkan API-ra, mert amikor bevezetik a Waylandet, akkor jó eséllyel sok probléma lesz az OpenGL-ben írt játékokkal, hiszen a legtöbb OpenGL implementáció telepít GLX-et, ami összeakad a Waylanddel.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés