Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • S_x96x_S

    addikt

    válasz HSM #9534 üzenetére

    > átlagos feladatokra simán elszalad a 32 magunk
    > egy mai gyors DDR5 memória alrendszeren...

    azért vannak végletek:

    pl. A Blender például nem érzékeny a memóriára,
    ( 6c vs. 12c )

    de egy APU -nál
    már nem csak a 32 magos CPU -t
    hanem a GPU-t is bele kell számítani a kapacitás tervezésbe,
    és ez lehet a probléma a gaming konfigokat megalapozó konzoloknál.
    És ez lehet az egyik fő ok, hogy miért nincs jelenleg 16cpu magos desktop APU.

    Mert lehet, hogy jól párhuzamosítható a gaming engine,
    de hogyha a párhuzamosítás és a szinkronizáció miatt 30%-al több memória sávszél-t eszik meg a CPU feladat, mert 2x annyi magon fut, és emiatt nem tudja annyira kihasználni az L3 cach-eket,
    akkor ennyivel kevesebb jut a GPU-nak.
    És jelenleg a GPU teljesítmény a szűk keresztmesztszet.

    vagyis egy APU-nál csak azt lehet eldönteni, hogy az adott memória sávszélt
    milyen arányban osztod fel a CPU és a GPU között.
    és sajnos ez nem olyan egyszerű feladat.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés