Hirdetés
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- GoodSpeed: Márkaváltás sok-sok év után
- GoodSpeed: Alza+ Megéri?
- V.Milán: Lapdiffúzor nyomáseloszlása: gondoltad volna?
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Fogkefe: elektromos vagy manuális?
Új hozzászólás Aktív témák
-
S_x96x_S
addikt
válasz
joysefke
#2686
üzenetére
#PS5
> Magyarul azért mert relatíve erős hardver
> kerül az új konzolokba, ennek köze nincsen
> semmilyen "kisebb overheadhez"szerintem elbeszélünk egymást mellett.

az is lehet, hogy te végfelhasználóként közelited meg,
de a gyártó nézőpontjából egész más a történet.--------
Mert csak "marketingesen értelmezhető" a relative erős hardver,
a tervezés folyamata alatt nem.van egy adott körülbelüli költségkeret( ~450USD) és abból kell kilegózni a lehető legnagyobb (VÉG) teljesítményt - amibe a szoftver is beletartozik.
Ehhez kiegyensúlyozott hardvert állítanak össze,
Vagyis bármi ami túl erős alkatrész a rendszerben az veszteség --> kidobott pénz, amit más helyen jobban fel lehet használni.Keresik a szűk keresztmetszeteket és megpróbálják kezelni.
( magasabb cache, gyorsabb coherens memória DDR6, gyors PCIe )És még a fizikai méret is számít ( mert ha a konténerbe 1 sorral több PS5 dobozt tudnak bepakolni, akkor a szállítási költségen már lefaragtak valamit, amit 20-40 milliós tételeknél már megfogható )
Tehát amikor ezt irtam:
"PS5 APU-ja ( ahol a pc-s szűk keresztmetszeteket kezelték és minimális szoftveres overhead van ) "Azt kéretik ilyen kontextusban értelmezni

( ha még érdekel )
A konzoloknál - a "Gyors áteresztő képesség" a Frame/sec-nek feleltethető meg.És ez megfordítva ..
- Ha Otthoni játékgép építőként - relativ erős hardvereket pakolsz egymás mellé (bambán) ( Tr3990x, nVidia 2080Ti) - és azt várod, hogy a sebesség ezzel arányosan nő ( pl a játékokban) , akkor csalódni fogsz, mert bizonyos szűk keresztmetszetek ( ami lehet szoftveres/hardveres dolog is) visszafogják a végteljesítményt.És a DirectX12-nek elég nagy az overhedje, mert rengeteg absztrakciós szintet tartalmaz. a PS5-nél - csak 1 célhardverre kell optimalizált API -t létrehozni, aminek minimális lesz az overheadje.
TLDR:
- Ne relativ erős hardverben gondolkodj,
hanem magas frame/sec -ben ( ~ "Gyors áteresztő képesség" -ben )
És ezt a filozófiát a jelenlegi játéktesztek jól meg is fogják ... ezt mérik.
Új hozzászólás Aktív témák
- ÚJ MSI CYBORG 15 A13VF - 15.6"FHD 144Hz - i7-13620H - 16GB - 512GB - Win11 - RTX 4060 -3 év garancia
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ultra 7 265KF 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Lenovo 16 Legion Slim5 WQXGA 165Hz G-Sync Ryzen7 7840HS 16GB 1TB Nvidia RTX 4070 8GB 140W Garancia
- Thinkpad P52s workstation: Core i7 8650U, 32GB RAM, P500 2 GB VGA, új kijelző és akkumulátorok
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 Pro 128GB Sierra Blue -1 ÉV GARANCIA -Kártyafüggetlen, MS3965, 100% Akkumulátor
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest


