Új hozzászólás Aktív témák

  • inf3rno

    nagyúr

    válasz Spirit #2299 üzenetére

    Átérzem, nekem 2012 környékén ment csődbe az utolsó ilyen kisbolt, ahonnan venni szoktam. Szerintem a te bontatlanjaidat hozzám küldik, mert nekem legtöbbször szerencsém van velük, csak néha-néha próbálkoznak be, akkor meg elhajtom a picsába őket, aztán elállok, és többet nem rendelek az adott bolttól. Szerintem szép lassan ezek a magyar cégek is mennek majd a levesbe, aztán alza, emag és társaik felosztják a piacot.

    Nálunk Veszprémben van egy BestByte üzlet, ott normálisak, de az is valami nagyobb üzletlánc része azt hiszem. Az oldalukon nem írnak semmit, hogy kinek a fia borja a cég. [link] Na közben visszanéztem, az is fekete listás. Gondolom üzlet függő, hogy melyik mennyire genyó. Esélytelen... Marad Gianni. :-)

  • Spirit

    őstag

    Azért tévedtem ide, hátha találok valami értelmes alternatívát,mert az elmúlt évek tapasztalatai alapján már sehonnan sem szabad vásárolni, csak külföldről. Régen inkább kis, barátságos számtech boltokba mentem, ahol az eladó jó esetben a tulaj és mindent megtesz a vásárlóért, hogy megtartsa. Még ha picit drágább is volt. Ezek eltűntek, jöttek a nagyobb cégek, akikkel gyakorlatilag csak problémám volt az elmúlt 6-8 évben. röviden, a teljesség igénye nélkül:

    aqua: megdöglött, csíkozós, ASUS referencia 290-es cseréje 4 hét után DirectCU-s javított kártyára a leadott kártya dobozába.

    ipon: 1 év alatt ötször(!) javíttatott monitor után sem voltak hajlandók cserélni más típusra, még ráfizetéssel sem, minden megoldástól elzárkóztak. Vezérlő hibás ssd(másolás után a cucc fele nem volt a meghajtón) szerintük teljesen egészséges, 29 napos "bevizsgálás" után.

    pcx: javított, koszos, bontott egér küldése webshopból vásárláskor, 8 napos fordulóval és pár csúnya levéllel sikerült újat kapnom.

    hardverker: új NAS vásárlásánál bontott termék érkezett, még a tápegység sem a gyári volt benne.

    Ami a 4 üzletben közös: minden 3-4-ik termék bontatlan..

    Volt, hogy már vásárláskor a boltban téptem ketté a garilevelet az eladó orra előtt, hogy "ez itt úgysem ér semmit"

    Szóval már nem "feketelistát" kéne írni a boltokról, hanem nyitni egy topicot olyan túlélő kisboltokról, akik régóta megbízhatóan üzemelnek, be is tudnak szerezni dolgokat és korrekten állnak a normális vevőkhöz.
    Saját tapasztalatom szerint két féle bolt maradt kis hazánkban: Aki beszerez mindent jó áron és aki nem. A panaszok kezelésében egyformán f*s mindegyik, arról, hogy bontatlan, új termékeket várjak már rég leszoktam.

  • szlibud

    tag

    válasz laskr99 #2297 üzenetére

    Megírnád nekem is?
    Kezdve attól h mi volt a hiba, hova írtál stb.

    Boccs, nincs időm most visszaolvasni, hogy részleteket mit írtál.

    Előre is köszi :)

  • TIT

    veterán

    válasz laskr99 #2295 üzenetére

    Köszi.
    Nekem 1 hónap múlva lesz,használtnál nem ismer a jog cserét,úgyhogy ezt benézte,bíróságra nem viszed az ügyet?
    Békéltetős nem mondta neki,hogy adja vissza a pénzt?

  • laskr99

    addikt

    válasz TIT #2289 üzenetére

    Egy kicsit milyen volt ott: 4-en voltunk bent, én(mert én intéztem) apám(ő vette az én pénzemből, nekem) a cég képviselője és a Békéltetős. Megmutattuk a hibát, elismerte majd próbált ajánlatot tenni(csere stb.) de én mindenképp pénz vissza, ő nem fogadta el de végül ezt az ajánlást tette a Békéltetős ember.

  • inf3rno

    nagyúr

    válasz szlibud #2291 üzenetére

    Jog szerint nekik kéne bizonyítani, hogy a te hibádból ment tönkre. Fordulj békéltető testülethez, ha máshogy nem jutsz dűlőre velük.

  • MaxxDamage

    félisten

    LOGOUT blog

    Nekem is van egy érdekes dolog a PCX-el kapcsolatban (még folyamatban, vásárlásától való elállás) [link] (és előzményei, további pár h.sz megtalálható a topikban) egy biztos, ezután ott sem veszek semmit.

    MD
    L

  • TIT

    veterán

    válasz szlibud #2291 üzenetére

    Bizonyitsa be,hogy leejtetted,szemét csalók,akkor minek kopaszt meg pluszgari címen ha már akkor tudja,hogy nem ad rá?
    Menj a fogyasztóvédelemhez vagy a békéltetőhöz.
    Én még a Lurdy vezetőségénél is jelenteném,hogy ilyen csalókat zárjanak be.
    Ha használtat akarsz inkább a kingtel,sokkal korrektebbek szerintem.

  • szlibud

    tag

    Perfectgsm.hu-t szeretném idetenni, nemrég vettünk tőlük egy használt galaxy note 4-et (N910F) + 3 hónap garanciát is fizettünk érte, mégiscsak egy 2-3 éves készülék esetében biztosabbnak gondoltuk, mintha utcáról veszünk egyet ugyan pár ezer Ft-al olcsóbban, de ha másnap elromlik, akkor mehet a kukába, gondoltuk naivan.

    Kb. másfél hónap után a telon se kép se hang pár újraindulás után, irány a bolt, aholis közölték, hogy javíthatatlan, leejtettük és biztosan ettől ment tönkre az alaplap. Mondják ezt egy olyan készülékre, aminél ennyi idősen nagyon sok példánynál fordul elő, mondhatni típushiba, hogy kifekszik az alaplap.

    Hetek óta megy a vita velük de annál többre és másra nem hajlandóak, minthogy 15-20 ezer ráfizetéssel! adnak az egyébként 50 ezerért vett készülék helyett máshol bárhol 40 ezerért vásárolható, de náluk 50-60- ra beárazott másik telefont, tehát már jó esetben 65 ezerért lesz egy gagyi 40 ezres telefonunk, amit egyébként sosem vennénk meg... Ja és persze újfent náluk garanciával nyilván. :W

    Hozzá sem kell fűznöm, a telefon nálunk még véletlenül sem esett le 5 centiről sem.

  • pit stop

    addikt

    FirstPhone-t tenném feketelistára, személyes rossz tapasztalatom miatt.
    Leakcióztak egy készüléket, megrendeltem, erről kaptam is mailt. Amelyik boltba rendeltem, ott nem volt készleten, de más boltban és központban igen. Teltek a napok, és egyre több boltból tűnt el készlet. Felhívtam őket, beszállítóra várnak, lesz minden rendben. Állításuk szerint írtak mailt (egyszer sem kaptam).
    Minden héten kétszer én hívtam őket - ők egyszer sem voltak képesek, mindig csak hitegettek...
    Azóta is elvileg függőben van rendelés, de tavaly év vége óta azt sem kaptam, hogy pukkadjak meg...

  • laskr99

    addikt

    válasz TIT #2287 üzenetére

    Beadtam a kérvényt, jött egy levél postai úton kb 1 hónapja(nem vagyok most otthon,hogy megnézzem) de a postai úton leadott kérvény után kb 2 hónap. Azaz pont a 3. Hónaoban lesz a meghallgatás.

  • TIT

    veterán

    válasz laskr99 #2286 üzenetére

    Szia!

    Köszi és mennyivel utána emaileztek,hogy beadtad a kérvényt?
    Másfél hónapja adtam be és még semmi reakció,most beadtam újra emailbe.
    Te hogy adtad be?
    Szerintem hívd fel őket telón.

  • laskr99

    addikt

    válasz TIT #2285 üzenetére

    Szia!

    30-án novemberben jeleztek és kb 1 hónapja jött a levél,hogy 15-re kell bemennem, de meg kéne tudni ,hogy vihetem-e pendriveon vagy nyomtassak, mert feleslegesen nem akarok.

  • TIT

    veterán

    válasz laskr99 #2284 üzenetére

    Üdv!

    Én csak most megyek,ha visszaóhajtanak jelezni valamit 1 hónap után.
    Neked mennyi idő múlva reagáltak valamit?

  • TIT

    veterán

    válasz SunMount3r #2282 üzenetére

    Nekem emag-gal volt másfél éve,akkor nem volt gond,de hibás terméket kaptam ill.nem azt amit rendeltem.

  • SunMount3r

    nagyúr

    Hello!

    E-MAG, MALL, Alza hogyan állnak most a megítéléssel garanciális ügyintézéssel kapcsolatban? Mert ugye nem magyarországi egyik sem.

    Köszi!

  • Djagrasto

    csendes tag

    válasz inf3rno #2280 üzenetére

    HGCS-s mosógépcsere. Nem lehet utánvéttel fizetni. Sőt, személyes átvétel sem működik, mert a régi készüléket cseréli ki a futár. Egyébként jogos, más esetben én sem fogok soha előre fizetni...

  • inf3rno

    nagyúr

    válasz Djagrasto #2279 üzenetére

    Én bármit veszek így, hogy futár hozza ki, csakis utánvéttel. Nem lehet megbízni egyik cégben sem, főleg nem a nagyokban.

  • Djagrasto

    csendes tag

    válasz DarkFater #2253 üzenetére

    Puszilgathatod az eDigitalt, de már ők sem a régiek...
    Látszik ez pl. az árukeresős véleményekből.
    Konkrét saját szívás:
    Anyósnak megpályáztuk a HGCS mosógépcserét. Megkaptuk a Támogatói Okiratot.
    Adott mosógépre egyik legjobb ajánlat az övék. "Megbíztahóak", nagyok, miért ne rendelnénk tőlük?
    Párom az anyóssal bemegy a soroksári üzletbe és kap időpontot, hogy majd mikor rendelheti meg, mert a HGCS-sekkel külön foglalkoznak. (Már ez is furcsa.)
    Adott időpontban (jan. 15-én bemegy, van is termék, de HGCS-nél csak házhozszállítás van, mert a régi készüléket oda kell adni a futárnak. Szuper, úgyis ingyenes a házhozszállítás.
    Kifizeti a mosógépet és úgy egyeznek meg, hogy pénteken, 19-én viszik a terméket. Ha nem, akkor legkésőbb 22-én, hétfőn.
    A gép nem jön se pénteken, se hétfőn. Telefonon hívjuk az ügyfélszolgálatot. Utánanéz és látja, hogy a mosógép be van csomagolva, össze van készítve, nem érti miért nem vitte el a futár. Megígéri, hogy személyesen intézkedik és másnap elviszi a futár. Azt is megígéri, hogy egy órán belül mailt ír, hogy sikerült elintéznie.
    Email nem jön és "természetesen" a mosógép sem. Két nap múlva újra telefon, újra ígéretek. Ismét két nap múlva annyiban változik a válasz, hogy a futár állítólag elvitte a mosógépet, fuvarszámot is mond. Hívjuk a Royalt, de azt mondják, hogy nem kapták meg a csomagot a kereskedőtől.
    Ma így áll a "csomag" a Royalnál:

    Fuvarlevélszám xxxxx
    Feladás 2018.01.16
    Állapot dátum 2018.01.17.
    Állapot idő 7:05:02
    Darab 1
    Súly 64
    Állapot Felvétel alatt
    Kiszállítás dátum 2018.01.16.
    Kiszállítás idő -
    Átvevő -

    És ma 29-e van. Hogy innen hogyan tovább? Többen írják fórumokon, hogy rendszeresen egymásra mutogat az eDigital és a Royal. Akkor mindek szerződnek egymással?

  • inf3rno

    nagyúr

    válasz Fehercsoki #2276 üzenetére

    Rendeltem már tőlük, nem mindig van ténylegesen raktáron. Általában felhívnak, ha nem tudják egyből küldeni. Mindig utánvéttel kérjed, ne előre utalással, akkor nem kell a visszautalásra várni.

  • TIT

    veterán

    válasz Fehercsoki #2276 üzenetére

    Nem csodálom,nekem az uccsó joy amigához van még 95 körülből.

  • Fehercsoki

    aktív tag

    válasz TIT #2275 üzenetére

    Írtam nekik e-mailt, jelenleg a válaszukat várom. Joystickból pedig sajnos nem igazán tudok másikat választani, pedig szívesen költenék kevesebbet.

  • TIT

    veterán

    válasz Fehercsoki #2274 üzenetére

    Ott vedd ahol több a gari,kérdezz rá,nemrég olvadtak egybe.
    Gariztatás meg ki tudja,nekem volt egerem 2 hónapig,kábel 1 hó,vga 2 nap.
    Cseszegetni kell őket aztán megoldódik,max.levél a tulajnak.
    Iphoneról is hallottam sok rosszat gariztatásról.
    Itt még olcsóbb[link]

    Atyaég ez beszél ennyiért és agyhullámokkal kommunikál?

  • Fehercsoki

    aktív tag

    Szeretnék venni egy Thrustmaster Warthog joystickot, ami sajnos csak kevés helyen elérhető, a bestmarkt/hardverkernél van raktáron és jó áron, viszont gyanússá vált egyrészt az, hogy ugyanannak a cégnek 2 webshopja van ugyanolyan termékekkel és árakkal, valamint az hogy ugyanazon cég 2 webshopja eltérő garanciaidőt kínál (az egyik 1 évet, a másik 2 évet adna erre a joystickra). Érdemes tőlük vásárolni? (van nekik raktáron, főleg az esetleges gariztatás esetén lenne fontos a megfelelő ügyintézés) Iponnál jóval drágább és sajnos sok idő mire beszerzik, ezért gondoltam arra hogy máshol veszem meg.

  • MésziGab

    tag

    Facebook csoport --> Luxoryshop károsultak

    Luxoryshop -> Avier Reklámügynökség Kft.

  • inf3rno

    nagyúr

    válasz DarkFater #2255 üzenetére

    Nem tudom mennyit foglalkoztál takarítással, de ahhoz azért kell elég sok idő, hogy valamin megüljön a por...

  • inf3rno

    nagyúr

    válasz DarkFater #2255 üzenetére

    A "nagy" ipon nekem hibás újracsomagolt láthatóan használt monitort hozott ki pár éve, és nem voltak hajlandóak kicserélni egy újra, ami működik is, hanem garizni akarták min 1-2 hónapig, addig meg legyek meg monitor nélkül. A fogyasztóvédelemről annyit, hogy az ezzel kapcsolatos feljelentésemre annyival reagáltak, hogy forduljak békéltető testülethez vagy álljak el, az fel sem merült bennük, hogy esetleg büntetni kellene a törvény sértést. Szóval nekem valahogy ezek a magyarázatok nem jönnek be. A hardverkernél legutóbb az volt, hogy nincs termék és nem is tudják beszerezni, pedig kb. 1-2 órával előtte tették fel, és minden nap figyeltem, hogy hol akciós. Egyébként tőlük régebben rendeltem úgy, hogy 2 hétre hozták ki, de nem érdekelt, mert nekem nem kell, hogy azonnal itt legyen, csak hogy jó áron legyen működő termék. Aztán lehet, hogy csak mindenhol én fogom ki a bullshitet, és nagyobb szerencsém van a kis boltokkal, de nekem valahogy nem áll össze a kép ezek alapján, hogy miért a nagyok fognak megmaradni...

  • TIT

    veterán

    válasz ACE- #2269 üzenetére

    Pontosan.
    Hardverker egy dp kábelen 1 hónapig ült,mi a francért nem tudtak ránézni,hogy rossz-e? 2 perces meló.
    És lett volna 2 hónap is ha hagyom és nem szólok.Egér dettó csak az 2 hónap volt,törvény meg 2 hetet ír,amit más területen be is tartanak.

  • ACE-

    addikt

    válasz DarkFater #2267 üzenetére

    Ha a kisker nem nézi meg a terméket legalább alapvető szinten, hogy tényleg az-e a baja, amit a fogyasztó bejelentett, az már régen rossz. Ki lehetne kerülni egy kört, és mindjárt visszadobni a vásárlónak hogy nem tapasztalták a hibát. Ha meg hibája van, akkor nem tudom hogy akadhat el a gyártónál. Gondolom a gyártó nem keres kifogásokat, vagy ha igen, akkor az importőr hajtsa be rajta, az Ő üzletfele, ehhez meg a fogyasztónak nincs köze. Ugyanígy a kisker és nagyker közötti kapcsolathoz sincs köze. Szóval lassan oda jutunk, hogy a fogyasztó kussoljon, várjon, mert mindenki a kezét tárogatja hogy nem az Ő hibája. Na ez az ami nem korrekt.

    Az meg hogy az ilyen hogy vesznek nagy TV-t csak hogy focit nézhessenek, aztán visszaviszik, nagy üzemben fordul elő, aligha hiszem... Perzse biztos van 1-1 ilyen tapló, de tuti hogy nem folyamatosan visszatérően.

  • DarkFater

    tag

    válasz RudY #2265 üzenetére

    Kedves Rudy,

    Ami szerinted a kipróbálás vs használat témakörben egyértelmű, az gyakorlatilag nagyon nem az.

    Tudjátok hányan vesznek nagy LED tévét Foci akármi döntő előtt pénteken és viszik vissza hétfőn? :D

    A másik, hogy a nagykerek tényleg lerázzák magukról a dolgot, mert a törvény a kereskedőt teszi felelőssé mindenért. Így aztán a nagyker azt mondja, elállás? Semmi gond hozd vissza persze. Ja bontott?? Akkor nem!
    Add el!

    Ami a garanciát illeti, valaki felvetette itt, hogy mi a gond a nagykernél, hisza gyártó úgyis jóváírja..

    Elméletileg igen de gyakorlatilag nem, mert itthon az importőr jár el a gyártó nevében és ő is csak később küldi ki és szembesül a gyártó döntésével... Így aztán ha beszív egy-egy tételt akkor az őt szarban hagyó nagykernek legközelebb jobban a körmére néz.

    Nem. Nem automatikus a dolog, hiszen te visszaviszed a boltba, a kereskedő általában szarik bele és rányomja a nagykerre, a nagyker is (tisztelet a kivételnek) szarik bele ér rátolja az IMPORTŐRRE aki a gyártóval van kapcsolatban. Na annak már hivatalból meg kell vizsgálnia.

    A gyakorlatban garanciális kiküldés volumentől és gyártótól függően összevárva több tételt, 1-2-3-6-12 havonta van. Ezalatt az importőr saját hatáskörben a gyártótól kapott instrukciók, feltételek, szabályok alapján jár el és annak alapján visszadobja garvesztesként a cuccost, vagy javítja vagy cseréli újra.. A javítás ritka, illetve számtekben ritka.

    Ami viszont nagyon gyakori az a teszt OK. Mivel a kereskedő és a nagyker általában nem nézi meg vagy csak felületesen, így nagyon sokszor az importőrnél derül ki, hogy a terméknek semmi baja, csak az ügyfél elállította, rosszul rakta össze, rosszul programozta fel, rosszul dugta össze, nem rakott bele elemet, stb stb

    Bődületes banális hibáék miatt kerülnek vissza teljesen jó hardverek

    Amikor viszont rossz és garvesztes a termék, akkor is balhé van, mert mire eljut a hibás termék az importőrhöz, és ott megviszgálják és döntenek, addigra lehet, hogy a nagyker már saját hatáskörben kicserélte a boltnak a cuccost, vagy a nagyker is feltételesen kezelte az ügyet és a kereskedő előlegezte meg a bizalmat. Ilyenkor valaki megszívja a dolgot.

  • lafaty80

    addikt

    válasz RudY #2264 üzenetére

    Nem, nem ragadtam le, csak felhoztam pár példát. Nem pörgök a témán csak ragáltam,
    De csak hogy a te példádnál maradjak, autóalkatrésznél van olyan aminél tudod érvényesíteni és van olyan aminél nem. De ezt egy jobb helyen el is mondják, leírják az ászf-ben (igen, ha elmarad ez akkor szopó, de mint vásárló ez engem miért is érdekeljen?). Ezen is kár pörögni.
    Most pár fűnyírósnak adtál egy tippet, ha még nem lett volna nekik :DDD

    peace :R

  • RudY

    addikt

    válasz ACE- #2263 üzenetére

    Melyik része a mellébészelés konkrétan? Azzal nyilván tisztában vagy, hogy az elállási jog a fogyasztókra érvényes, üzleti partnerek között nincs ilyen? Hogy egy-egy nagyker mit és hogy válal a partnerei felé, az a közöttük létrejött üzleti megállapodás része.
    Mint nagykereskedő és importőr nekem kell masszív hátteret biztosítva beállnom a viszonteladói hálózatom mögé, és bizony foglalkoznom kell a jogszabályokkal, akár tanácsadók vagy állásfoglalások kérésével is a megfelelő helyeken, hogy a rendszer flottul működjön.
    Erre az a reakciód, hogy a saját seggemet védem?
    Akkor olvasd át újra és újra, mert pont az ellenkezőjét jelenti. Ettől függetlenül alkothatsz véleményt, de a tényeket ne akard kifordítani, ezúttal jócskán mellélőttél. :P

  • RudY

    addikt

    válasz lafaty80 #2262 üzenetére

    "A fogyasztó csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel."
    Elég egyértelmű, de ha leragadsz a VGA, RAM témánál, és eszedbe se jut a fúrógépes példa, amire reagáltam, akkor napokig lehet ezen is rágódni. SOkkal több olyan temék van, aminek lényegesen problémásabb a kezelése. pl. fűnyíró, egyes konyhai gépek, vagy akár autóalkatrészek stb. Ezekkel is lehet agyalgatni, de fölösleges ezzel agymenőzni, ha nincs konkrétum.
    Ha van kedved, akkor pörögja rajta. Adott egy pár lengéscsillapító, ami a beszerelés és pár napos használat után az ügyfélnek "túl kemény". Hiába a tökéletesen megegyező gyári alkatrész, ha megszokta a kopott alkatrész lágy hintázását, akkor nyilván nem fog tetszeni.
    Ilyenkor mi van a kipróbálással és a használattal?
    Lehet bolyongani az útvesztőben rendesen ;)

    Mellesleg, ha a kereskedő ezt elfelejti, akkor valóban és rendszeresen beszop(hat)ja:
    "Nem felel a fogyasztó az értékcsökkenésért, ha a vállalkozás a 11. § (1) bekezdésének i) pontjában előírt tájékoztatási kötelezettségének nem tett eleget."
    Tehát, ha nincs az ÁSZF-ben, akkor nemcsak a saját kertedben, de az egész kerületben lenyírhatod a füvet 10 nap alatt, majd visszaküldheted értékcsökkenés nélkül :DDD

  • ACE-

    addikt

    válasz lafaty80 #2262 üzenetére

    Mellébeszélés. Láttad, Ő a nagyker és importőr. Részére az a legtisztább, ki mit megrendel, marad nála. De túlzásokba nem kell esni ellenkező esetben sem. Ha valaki valamit visszavisz, ok nélkül ne csökkentsünk már árat, mert a rossz gyakorlat még bírságot is vonhat maga után, az meg lehet még több, mint amit bukik a kisker egy-egy visszavitt terméken...
    Szóval RudY a maga seggét védi, csak a hivatkozása nem kellően alátámasztott.

  • lafaty80

    addikt

    válasz RudY #2261 üzenetére

    Erre azért kíváncsi lennék hogy melyik jogszabály pontosan írja le jelen esetben vásárláskor:
    "A harmadik téma, a kipróbálás és a használat közötti különbség, amit ugyan a jogszabály is elég egyértelműen elválaszt, így a kereskedőnek joga van x értékkel csökkentett árat megállapítani és visszafizetni, a vevőnek ezt pedig jogában áll békéltető testületnél vitatni, ha erre sor kerül."
    Sok termék esetében a 14 napon belül a kipróbálás és használat szinte ugyanaz tud lenni, szerintem nem nagyon lehet megállapítani a különbséget. Megnéznék egy ilyen békéltetős vitát, ahol azt próbálja valaki bizonyítani hogy pl.: vga,ram, mbo, cpu, tv, monitor mennyit volt ténylegesen használva.

  • RudY

    addikt

    válasz ACE- #2257 üzenetére

    A legújabb trendi rafkózásról olvashatsz pl. több Milyen xy terméket vegyek topikokban, főleg a decemberi időszakban.
    Berendeli 2-3 helyről is ugyanazt a terméket utánvéttel, amelyik hamarabb ér oda, azt tartja meg, a másik kettőt át sem veszi. Ez nem annyira rafkózás, egyértelműen csak szopatás, de lehet találni érdekesebb manővereket is. Nem mondhatók még tömegesnek, de lassan aggasztó a növekedés.
    A másik módszer pont az általad is említett, a több eltérő terméket rendelő, aki nem tud dönteni, amíg ki nem próbált pl. 3-4 soundbart. Így a kiválasztott modelleket több helyről berendeli és mindegyiket kipróbálja, majd megtartja a neki tetszőt. Na ez viszont már nem is annyira rafkózás, mert aki olyan helyen laki, ahol esélye sincs élőben megnézni, meghallgatni, vagy éppen az értékesítők nem állnak a helyzet magaslatán, akkor ez a megoldás marad.
    A harmadik téma, a kipróbálás és a használat közötti különbség, amit ugyan a jogszabály is elég egyértelműen elválaszt, így a kereskedőnek joga van x értékkel csökkentett árat megállapítani és visszafizetni, a vevőnek ezt pedig jogában áll békéltető testületnél vitatni, ha erre sor kerül.
    A probléma azért ott is megjelenik, hogy az értékesítés oldalon sok esetben nem elég tájékozott, vagy nem megfelelően tájékoztatott az értékesítő, így inkább ráhagyják és sok esetben inkább behódolnak a vevőknek. Ez viszont idővel akár már anyagi problémákat is jelenthet.
    Mint nagykereskedő és importőr nekem kell masszív hátteret biztosítva beállnom a viszonteladói hálózatom mögé, és bizony foglalkoznom kell a jogszabályokkal, akár tanácsadók vagy állásfoglalások kérésével is a megfelelő helyeken, hogy a rendszer flottul működjön. A problémák megoldása is része a megfelelő logisztikának, nemcsak az árrés és a gyors szállítás, de ezt sokan elfelejtik.

  • TIT

    veterán

    válasz ACE- #2259 üzenetére

    Hát ezt nem értem én se,hogy dolog,hogy poros,de elég gáz,de hogy még rossz is?
    Le kellett volna tesztelni.
    Amit visszavittem 2 dolgot az olyan volt mintha ki se bontották volna,de nem mindenki ilyen precíz,sőt senki,de ez szakmai ártalom,mert elvárás volt.

  • ACE-

    addikt

    válasz TIT #2258 üzenetére

    Sérülten nem adhatja vissza, akkor árleszállítást lehet alkalmazni, nem? Én sem vennék már bontott cuccot, de én amit eddig visszavittem, azon észre sem vetted hogy kibontottam...

  • TIT

    veterán

    válasz ACE- #2257 üzenetére

    Pl.sérülten adja vissza,mint a vgát hibásan.
    Garival a kereskedő szivat hónapokig vagy a gyártó mert nem veszi vissza.

  • ACE-

    addikt

    válasz TIT #2256 üzenetére

    De meséljétek már el hogy az elállással hogy lehet rafkózni? És a garival? Ha átmegy a garin, akkor a gyártó csereutalványt ad, magyarul a kereskedő kap egy új cuccot, amit odaad a vevőnek, mi ebben neki a rossz? Az elállással pedig hogy lehet visszaélni? Ne mondjátok már hogy ez nagyüzemben előfordul, hogy valakinek az a mániája hogy rendel valamit, majd visszaviszi, megint rendel, megint visszaviszi. Mi neki belőle az előnye?
    Én a minap rendeltem egy kalapácsfúrót (nem nagy összes, 20ezer HUF). Megtehettem volna hogy felfúrok mindent, amit kell, majd elállok a vásárlástól, de van bennem annyi hogy nem teszek ilyet, kell máskor is a fúró és erkölcsileg, meg kényelmetlenség miatt sem szeretnék folyton rendelgetni és visszavinni. Szerintem az ilyen nagyon ritkán fordul elő, legalábbis nem lehet általános.

  • TIT

    veterán

    válasz DarkFater #2255 üzenetére

    Hát sajnos a hardverkeres storynál ott voltam és nem origi volt a kártya és poros,de rögtön látszott a képen,hogy valami nem stimmel.
    De volt olyan, nem csak velem,hogy a kártyát kicserélték 1 másikra,de a különbözetet nem fizették ki nekem,hanem benyelték,mondván ellenkező esetben nekik veszteség.
    Én 2009 óta járok hozzájuk,az ismi 2005 óta kb.és ő nagykerezik.
    Én is meglepődtem de ez van.
    Aquánál is meglepődtem de megtörtént,más is szidja őket vagy a corsair ekkora szemét.
    Fülest alapból nem vettünk vissza soha 10 perc után se higiéniai okok miatt.
    Nekem a fogyvéddel sose volt jó tapasztalatom,annyit érnek mint halottnak a csók,mondván ők nem tudnak intézkedni mert nem hatósági szerv,akkor minek vannak?
    Mondjuk az emberek máshogy viselkednek multiban és máshogy márkaboltban.
    Tudom,hogy vannak rafkósok.

  • DarkFater

    tag

    válasz TIT #2254 üzenetére

    Én 6 évig csináltam számteket és biztosan állíthatom neked, hogy a gond a csórósággal van és a fogyasztóvédelemmel.

    A fogyasztóvédelem a csalókra sosem ugrik, mert olyan szépen vezetik fel magukat, hogy elsőre nem megfoghatók. Aki a szakmában van az látja rögtön, hogy gáz, DE MINDEN PAPÍR rendben van. Volt olyan, hogy az importőr nagyker akarta feljelenteni a csalót, mert a nagyker ár feléért árulták a cucdcaikat, de a felügyelet elhajtotta őket, hogy majd akkor foglalkoznak vele, amikor fogyasztói panasz lesz.

    Az említett webshop Novemberben kezdett dolgozni brutál árakkal, majd február elején be is zárt. Csak előre utalással lehetett fizetni. Szerinted hányan szívták meg?

    Amit a Hardverkerről meg az Aquáról mondasz elég hihetetlen. Ennek a fordítottjával találkoztam inkább, ahol az ember okoskodott.

    Persze simán el tudom képzelni, hogy valaki visszavitte a cuccost 14 napon belül és elállt, azok meg csak megnézték minden benne van-e a csomagolásban és mivel okés volt simán újra eladták.
    Tudod ha elálláskor ha kicsit is kötekszik a bolt és képbe jön a fogyvéd, akkor durván szivatják a boltot, nagy bírság, stb és alapból ők a szemét állatok, az ügyfél az ártatlan bárány, így a bolt kussol és szó nélkül veszi vissza a cuccost még akkor is ha nem kerek a történet.

    Az a baj, hogy ha lenne PÉNZ, akkor az emberek nem trükköznének

    Aztán ha a bolt is vastagon keresne egy VGA-n és nem 5%-ot, akkor nem szórakozna azzal, hogy az elálláskor visszahozott terméket eladná neked újként megint. Egyébként törvényileg az elállás miatt visszahozott és újra eladott cucc az ÚJ is sajnos, hiába poros és ujjlenyomatos.

    Ha lenne normális szabályozás, ami nem nyalná ki a kedves ügyfelek seggét és normálisan lenne megírva, akkor az emberek is ésszel vásárolnának, átgondolnák és nem élnének vissza a helyzettel és nem tolnák a boltokra a szart.

    Kereskedőként ha a kedves ügyfél rendel valamit házhozszállítással, és eláll, akkor miért is kell a kereskedőnek a házhozszállítás költségét is visszafizetni neki? Azt ugyanis ő megfizette a futárcégnek, az neki színtiszta bukta. Miért nem a nem gondolkodó ügyfél fizeti a költséget??? Elvégre Ő okozta magának, akkor viselje is!

    Ha láthatóan az elődöd egy poros lakásban használta mert trehány és baszik takarítani azzal mit tudsz csinálni? és a kereskedő?

    Tudod hány fűlest hoztak vissza hozzánk amivel nem tudtunk mit kezdeni, mert tip-top volt, de olyan bagószagú, hogy a nemdohányzó szervizes kolléga elhányta magát....

    Mi a kollégáimmal nagyon igyekeztünk korrektek lenni, de ezzel az ügyfelek folyamatosan visszaéltek. Egy idő után a kereskedők belefásulnak, belefáradnak.

    Mi is inkább váltottunk és hagytuk az egészet a francba. Most sokkal nyugisabb munkával (IT szolgáltatás) több pénzt keres a társulat.

  • TIT

    veterán

    válasz DarkFater #2250 üzenetére

    Nem vagyok kezdő mert 27 éve dolgozom kereskedelembe.
    Ilyen átverések csak a számtech.-be és a mobiloknál vannak máshol nem,mert azoknak van hivatalos szervízük ahol max.2 hétig csücsül a cuccos és nem 2 hónapig.
    Nem úgy vettem észre,hogy a fogyvéd az ügyfelet védené,sőt még az oldal is engedi a szélhámosokat,aki jelenti azt meg törli.
    Meg lehet nézni azt a 2 terméket amit 1 nap ill.10 nap után visszavittem milyen állapotban volt,azt kérdezték ez ki volt bontva?
    Hardverker isminek bontott,poros vgát adott el,mondanom se kell,hogy fél óra után meghalt a kártya,persze a sok majom bámul miért bontom ki a kártyát.
    Aquába nagyon nincs raktárkészlet és később is jön mint igérik,garira persze pár nappal korábbi dátum kerül mint hogy kézbe kapom.Gariztatást el is utasították valakinek,mondván koszos az egér,de átvételkor is az volt.

  • DarkFater

    tag

    válasz DarkFater #2252 üzenetére

    4. Tehát kik a nagyok, kinek van raktára, kikre számíthatok?

    Nos gyakorlatilag a nagyokra számíthattok, meg azokra akik több lábon állnak.

    eDigital: Ő a legnagyobb. Saját boltok, van némi raktárkészlet. Über informatikai rendszer, ami azt is tudja hány pattanás van a seggeden.

    Ipon:. Ő is nagyon kinőtte magát. Nem raktároznak, de nagyon súlyos tízmilliókat költöttek a rendszerre, inkább százat :) és totál automatizáltak. Kisebb, de hasonló alapon építkezik hozzájuk a PCX is

    Jó rendszerük van ÉS nemcsak kiskerek, hanem NAGYKEREK IS emiatt jó a kapcsolatrendszerük, gyorsabban be tudják szerezni az árut a többi nagykertől a napi kapcsolat miatt és nagyon sokminden FIZIKAILAG is helyben raktáron van a cég nagykereskedelme miatt

    Ilyen bolt/webshop az AQUA, Bluechip, Hardverker/Bestmarkt. Mindegyik mögött fizikailag egy nagyker áll. Van még pár kisebb akit kihagytam, de hirtelen nem jut eszembe és persze vidéken is vannak lokálisan és kisebb méretben ugyanezt megvalósító cégek, bár sokat elvitt az elmúlt 10 év.

    Multik, mint pl Mediamarkt. Ők pl akkora böhöm cég, hogy méretből adódóan lazán kezel igen nagy beszerzéseket.

    Specializáltak, akik nem alapvetően hardverkereskedelemből és/vagy lakossági piacról élnek. Sok olyan cég van akinek van boltja/webshopja azaz kereskedik lakossági piacra de alapvetően:
    - szoftverfejlesztésből (értsd programozásból) élnek
    - nagyban szervizelnek
    - cégek számítógépes rendszereit üzemeltetik alvállalkozóként, mint külsős rendszergazdák
    - sok vállalati ügyfelük van, akiket speciális termékekkel szolgálnak ki. Például HP, Dell, IBM szerverek stb.
    - benne vannak egy totálisan másik üzletágban is pl villanyszerelési anyagok, hifi, satöbbi

    Nos ilyen cég emlékeim szerint például a Konzolvilág (megfejtés a nevében :) ), a RUFUSZ, Oázis, Microstore, Magicomp, A4team

    Nos biztos kihagytam 1-2 céget így hirtelen, de majd együtt bővíthetjük a listát.

  • DarkFater

    tag

    válasz DarkFater #2251 üzenetére

    3. A webshopon Raktáron van, megrendelem, a webshop azt mondja, hogy bocs elfogyott, majd megnézem árgépen, már csak fele annyi cégnél van, de hiába rendelem meg másiknál, ott is lemondják.
    Ezek a szemét webshopok miért csinálják ezt velem?

    Nyugi srácok! Ez hamarosan még sokkal rosszabb lesz..

    Az ugyanis a probléma, hogy a rengeteg termék, a kevés és drága munkaerő miatt és az internet okozta kihívások miatt BORZALMASAN automatizálódik ez a webshopot/boltot üzemeltetek című történet..

    Egyre komolyabb technika kell és nem a hardver a gond, hanem a jó szoftver. Iszonyatos pénzeket elvisz a webshop folyamatos fejlesztése és működtetése.

    Mivel a hardver kereskedelemben egyszerűen nincs pénz, mindenki próbál univerzális lenni, maximálisan kihasználni a lehetőségeket, hogy előnyt szerezzen a többiekkel szemben. A nagyobb webshopok ezért begyűrnek maguk alá 20-30-40-50 nagykereskedést, akiket folyamatosan figyelnek, kinél van raktáron adott termék olcsóbban.

    Ha valamelyik nagyker kifogy, akkor a webshop automatikusan átáll a második legolcsóbb nagykerre és onnantól kezdve annak az árával és készletével számol.

    VISZONT! Hasonló okok miatt a nagykerek is egyre jobban össze vannak drótozva.

    A probléma ott van a rendszerben, hogy ez az automatizáció ISZONYAT SOKBA kerül. A kisebb webshopok és a kisebb nagykerek ezért SPÓROLNAK.

    Ez azt jelenti, hogy nem minden folyamat automatizált, nem frissül automatikusan a webshop készlet és ár 5 percenként vagy óránként, hanem csak naponta 1-2 alkalommal. Ha jön rendelés, akkor az nem foglal automatikusan raktárkészletet, így simán érkezhet foglalás a raktárkészlet duplájára is. stb stb

    A problémát az is fokozza amit az előbb említettem:
    Amikor a boltok/webshopok nem tartanak nagy készletet MÉG KARÁCSONYKOR sem csak a legnépszerűbb termékekből akkor nincs puffer hatás a nagykerek felé. Azonnal beömlik a szar. 50 ezer eterméknél nehéz eltalálni, hogy hirtelen mi lesz a trendi, sláger, menő termék, így nagyker oldalon is sokminden van raktáron, de mindenből csak egy kicsi.

    Így ha valami termék hirtelen nagyon megindul a piacon, mint most például a BÁNYÁSZOK MIATT A VIDEOKÁRTYÁK akkor a webshopok azonnal kifogynak, a boltok kicsit később, aztán a nagykerek dőlnek ki sorban és a sok összedrótozott rendszer villámgyorsan esik be az utolsónak talpon maradókhoz és akkor jön a balhé a túlfoglalások miatt, majd a síri, halotti csend, amikor mindenki nullára fut...

    Így mivel már mindenki mindenkivel össze van kötve az automatizáció miatt amikor valahol a manuális an maradt munkafolyamat miatt egy ponton borul a bili, akkor az villámgyorsan végiggyűrűzik az egész rendszeren és ez történik.

    Ilyenkor azt látjátok, hogy sok boltban hirtelen eltűnik egy termék vagy nagyon megdrágul.

    Másutt meg pont nem történik semmi. Ugyanúgy készleten van és a régi áron sokkal olcsóbban.... Pedig nem! Csak az van, hogy az ő rendszerük még nem frissült. : ))))

    Ez a nagyfokú automatizáció egyébként ÓRIÁSI versenyelőny. Emiatt aztán már nem csak azt kell látnunk, hogy már előbb említett okok miatt sorban zárnak be a számtek boltok, HANEM MÁR a kisebb webshopok is sorban tűnnek el, MERT NEM tudják tartani ezt a fejlesztési versenyt.

    Béla bácsi 20 éves sarki számtekboltja nem tud 5-10 millióért überkirály webshopot venni de egy mai elvárásnak megfelelő jól automatizált webshop is alapból 1-2 millió és a havi fenntartása 50-200 ezer között mozog automatizáció és komplexitás függvényében.

    A végeredmény az, hogy a kisebb boltok eltűnnek és csak páran a legrégebbi tőkeerős cégek, a már évekkel ezelőtt előregondolkodók és a szerencsések közül maradnak talpon. Ők lesznek a nagyok.

  • DarkFater

    tag

    válasz DarkFater #2250 üzenetére

    2. Minden raktáron van, de gyakorlatilag mégsem

    - A raktározási költségek az 5 évvel ezelőttinek a HÁROMSZOROSÁRA emelkedtek

    - Egy bolt fenntartási költsége, azaz rezsije a duplájára és a munkaerő költsége is a duplájára nőtt. A munkaerő ráadásul folyamatosan minimum évi 10%-ot drágul.

    - A jelentős forgalmat adó közintézmények eltűntek a piacról, azokat a FIDESZ becsatornázta állami központi beszerzésbe, azóta pl az iskolák a tonert nem vehetik meg boltokban, hanem a Fideszes beszállítótól veszik azt időnként szarabb minőségben, de minimum 30%-al drágábban.

    - A "mezei" ügyfelekért pedig sokkal keményebb a harc, mert a neten minden sokkal gyorsabb és jobban áttekinthető. Régen Budapesthez képest egy világvégi faluban a helyi boltos lazán 30%-al drágábban kínálta a terméket és az emberek nem háborogtak, mert azt az árat látták.. Igaz a másik oldalról nézve helyben volt a bolt és a szakértelem, meg ebbe belefért némi ügyintézés, baráti szervizelés is. A boltos így élt meg a kis forgalomból. Ma ugyenezért az árért ott is háborognak az ügyfelek és inkább megrendelik a neten az olcsóbbat, a helyi boltos meg becsukja a boltot vagy csak szervizel aranyáron, mert így tud megélni.

    - A webshopok a boltokat és egymást a kisebb árrésekkel ütik, hogy árgépen ők legyenek előrébb. Aki árban már nem tud lejjebb menni de élni akar és nem gátlásos az elkezdi "okosba" intézni a dolgokat, hogy versenyben maradjon, emiatt viszont ha gondod van akkor a garinál szívja a fogát, mert fekete beszerzésnél gar az nincs így inkább lazán kibaszik az ügyfelekkel. Ezek az un gyorsan eltűnő, gyakran nevet váltó boltok.

    - Ezt még lehet fokozni, ha külföldi cégen keresztül intézi a szaki a webshopot, mint pl Kander aki sokszor itt veszi az árut Magyarországon, de valahol útközben elveszíti az áfát, így már egészen pofás, versenyképes árat tud ajánlani.

    - További árcsökkentő tényező néhány ügyeskedő fórumokban, facebookon nyomuló áfázó csávó, akik csinálják már 10-15 éve ismerik a dörgést és tele vannak lóvéval, sokan napi szinten milliókat forgatnak!!! Jobban megy nekik, mint egy-egy menő boltnak Azt nem kell mondanom, hogy a NAV leszarja őket ezek meg vagan élnek a világba és közben vidáman szétbasszák a piacot.

    - A drága raktározási és bolt költségek miatt a webshopok és boltok mennek össze kisebb helyre, hogy spóroljanak. Plusz ugye a fenti okok miatt a haszon is kisebb, így a boltok ma MÁR NEM TARTANAK raktárkészletet.

    - A problémát fokozza, hogy 10 éve ha valakinek volt 500 terméke, azzal vígan megélt és még raktáron is tartott egy csomó mindent. 5 éve már minimum 2-3 ezer féle terméket kellet kezelni az ügyfelek felé manapság ez minimum 5 ezer, de inkább 10. A legnagyobb boltok mint IPON, AQUA, 220Volt, eDigital és Hardverker minimum 20 ezer terméket figyelnek, kezelnek. Nagyker oldalon ez azt jelenti, hogy a SPECIALIZÁLT nagykerek is minimum 3-5 ezer termékkel foglalkoznak, a legnagyobbak mint Ramiris, CHS és társaik, akiknél teljes a lefedettség pedig 30-50 ezer terméket kezelnek.

    - Mindemellett az árgépen és társain ma már emberszámba sem veszik azt a boltot akinek nincs raktáron

    - A végeredmény logikus. Túl sok termék, kevés hely, magas elvárás: MINDENKI BEHAZUDJA hogy van, akkor is ha nincs.

    - A tisztességesebbek persze azt írják, hogy van, DE KÜLSŐ raktáron. 2 munkanap. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a kisker webshop neked gyakorlatilag a nagyker raktárkészletét mutatja.. Ha megrendeled, akkor a webshop egyenesen onnan foglal, aztán elmennek érte és elhozzák neked a boltjukba.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés