Hirdetés
- sh4d0w: Én és a számítógép
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- sziku69: Szólánc.
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Algieba: Nokia E61i 2025-ben
- Parci: Milyen mosógépet vegyek?
-
LOGOUT
Mára a ProHardver!/IT.News Fórum is nagylétszámú Linuxban jártas taggal büszkélkedhet. Nehéz szinteket felállítani egy olyan rendszer ismeretében, ami annyira sokrétű, hogy teljesen szinte lehetetlen megismerni minden egyes részét. Azt azonban mindenki tudja, hogy kezdő-e vagy sem. Elsősorban nekik szólnak az alábbiak, de érdemes mindenkinek elolvasnia, mint útjelző táblát.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Frawly
veterán
Na, látod, ezt nem kéne tényként kezelni. A rolling semmivel nem alkalmatlanabb, mint a fizetős vállalati disztrók. Ez megint csak marketing miatti sztereotípia. Igazából aki ért hozzá, annak mindegy mit használ, meg tudja válogatni az eszközöket, licenceket, meg ha valami probléma lenne, meg tudja oldani magának. Pont ez a Linux szépsége egy Windows Server ellenében, nem is a licencdíjon spórolos, hanem Linuxon minden problémát tuti meg lehet oldani, sokféle alternatívára lehet azon belül támaszkodni, és nem vagy egy multicég zárt forráskódú megoldására rászorítva, ami vagy működik, vagy nem, újraforgatni nem tudod, alternatívák nincsenek rá.
Én nem is szeretek céges supportra támaszkodni. Mert mi van, ha a supportáló cég tönkremegy, lehúzza a rolót? Vagy épp a supportjuk XY problémánál nem tud segíteni? Akkor sok ilyen felelősségetelhárítós, öltönyös-nyakkendős, hojjdeszupport-de-szupport-100-évig-eltéess lúzereknek nagyon gyorsan megáll az élet, és megy a pánikolás, hogy nem megyen a szerver, maja világvége, rohanjon mindenki a bunkerba túlélni. Aki idióta a dolgokhoz, meg gányol, azon egy support meg egy hosszú támogatási idő sem fog tudni segíteni, tényleg csak arra lesz jó, hogy valaki megpróbálja jogászkodással a felelősséget áthárítani valaki másra.
Szerintem a licenccel sincs probléma, főleg nem szerveren, mert a legtöbb szerveres dolog pont GPL-es opensource. Ez a nonfree csomagok problémája inkább a desktopot, DRM-es és egyéb dolgokat érintik, ezek meg szerveren nem létező probléma. Meg igazából a legtöbb céget nem szokta zavarni a licenc, rezzenéstelen arccal tolják a rendezetlen licencű ZFS-t, meg hasonló megoldásokat. Ahol meg annyira licencfetisiszták, ott meg pont BSD-t szoktak használni Linux helyett, mivel megengedőbb a licence, igaz cserében a leghosszabb támogatási idő BSD-ken 5 év max.
Azt én is néztem, hogy a SUSE-nek a leghosszabb a támogatási ideje, 12 év. Ja az jó hosszú. Persze a CentOS 11,5 éves támogatása se piskóta, szerintem az is overkill kategória erősen.
Új hozzászólás Aktív témák
- ÁRCSÖKKENTÉS Menő retró konfig: Q9550, Gigabyte P43, 4GB RAM, ASUS GT730
- Honor 400 Pro 5G Lunar Gray Prémium kijelző, AI-fotózás 12/512 GB-2028. 05. 21-ig
- Telefon felvásárlás!! Honor 90 Lite/Honor 90/Honor Magic5 Lite/Honor Magic6 Lite/Honor Magic5 Pro
- Eladó egy wittings steel hr sport hibrid okos óra dobozával töltővel
- BESZÁMÍTÁS! ASUS H510M i7 10700K 16GB DDR4 512GB SSD RTX 3070 8GB ZALMAN S2 TG Chieftec 750W
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest