Hirdetés

2024. június 8., szombat

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-05-07 14:37:55

LOGOUT.hu

Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#167601) F_Zolee válasza Mágus2 (#167600) üzenetére


F_Zolee
veterán

Mivel érdemes tisztítani? Akksit célszerű lehúzni amíg le van szedve a fojtószelep?

(#167602) Mágus2 válasza F_Zolee (#167601) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Utána beállítás szükséges, nem elég levenni az akksi sarut. Vcds szükséges, törölni a régen tanult végállást és új végállást tanítani.

[ Szerkesztve ]

(#167603) bull84ghia válasza bull84ghia (#167584) üzenetére


bull84ghia
őstag

A kartelban levő olajszint érzékelő okozhat ilyen hibát?

Hazámat szolgálom...............ameddig tart a cérna :

(#167604) tomy_cz válasza Mágus2 (#167406) üzenetére


tomy_cz
senior tag

A váltó/difi (1.6 cr-nél már teljesen egyben van, jól tudom?) búgására visszatérve, ha hallhatóan és a váltó kezelésében nem tapasztalok hibát, érhet váratlanul meghibásodás?
Mármint törik/szakad vagy beáll esetleg? Vagy esetleg ez egy fokozatos állapotromlás?

Ahogy keresgéltem neten, 130e környékén van bontott váltó. Mondta a szerelő, hogy nem vállalná szétszedni, mert ez nem egy "suzuki" váltó...máshol nem tudom mennyibe kerül egy felújítás vagy javítás.

http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=tomy_cz

(#167605) molnarpeter válasza tomy_cz (#167604) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Menj be szalonba és tesztvezess egy ilyen autót. Vittem sok ilyet, 0 hangja van a váltónak :) Ha nem létszükséglet az autó, Nyíregyháza környékén van egy jó váltós szakember, oda elküldeném (jófogáson Jumper/Boxer/Ducato váltó felújítást hirdet, úgy megtalálod). Nekem egyébként úgy hangzott, mintha kevés olajjal ment volna egy darabig, bár nem sok ilyen tapasztalatom van, és hasonló váltóhibát láttam már az egyik Octavia csoportban, valószínűleg nem egyedi eset. Javítás után szerintem gyári olaj, kicsit esetleg túltöltve, aztán néhány olajcserénként szint ellenőrzés :)

[ Szerkesztve ]

(#167606) Mágus2 válasza tomy_cz (#167604) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Ha valamelyik váltó csapágy a ludas akkor előbb utóbb jelentkezni fog. Erősödni fog, és a motort is jobban fogja fogni. Magasabb lesz a fogyasztás, gyengébb a menetteljesítmény. Nem biztos, hogy megéri hanyagolni sokig. Én egy bontott váltót néznék bele karambolos autóból aminek a hátulja törött. Azon egy olajcsere és mehet tovább. Ha tényleg a váltó adja a hangot. Csak videón hallottam, szóval nem is biztos, hogy a váltó. Egyben van a difi és a váltó, szóval mindegy melyik a ludas.

Nekem eddig mindegyik skodámban motorfék üzemben a 2. és 4.-ben van pici hangja difinek, sír, de a hangot csak én hallom, a többiek nem. Ez tulajdonság szerintem, nem hiba. De a tiédnél azért sokkal erősebb a hang.

[ Szerkesztve ]

(#167607) Lya013


Lya013
újonc

Sziasztok. Olyan problémám lenne, hogy valamiért a csomi ajtót nem akarja nyitni az autó, se távirányítóra, se gombra, illetve olyan hangot ad mintha nem kapna elegendő áramot. Eddig 10 ből 1x, de most abszolút nem akarja nyitni és a tankajtót se, viszont a nyitás érzékelő valamit észlel mert halványan világít mintha nyitva lenne (ezáltal a központi nem nyit, zár) plusz a kormánynál valamelyik relé kattog, mintha akarna valamit és eközben az ajtóban lévő kapcsolók is vibrálnak. VAlakinek valami ötlet, hogy mi lehet ?? Illetve van e valaki aki elektronikával foglalkozik és tud segíteni????? Skoda superb 2006
Köszönöm

(#167608) MunezXBK válasza bull84ghia (#167603) üzenetére


MunezXBK
nagyúr

Nem hiszem, hogy Ganxstáéknál van érzékelő.

(#167609) tomy_cz válasza Mágus2 (#167606) üzenetére


tomy_cz
senior tag

Köszönöm. Fontolóra veszem, szerintem több szerelővel is megnézetem.
Én, mint laikus :U , a tapasztalt tünetek, vélemények és netes cikkek-források alapján úgy gondolom, hogy az lesz.
Plusz én nem vagyok 100%-ig biztos, hogy nincs-e szivárgás is, mert amikor volt a váltóolaj csere, akkor én nem láttam porszáraznak a váltót. Szóval gyanús, a héten ismét megnézetem, azóta kb 2000km-t mentem vele.

Fogyasztásom jelenleg 4,4-4,6 vegyesben. Haverom azt mondta, hogy neki úgy tűnik jobban "húz", mint az ő 1.6 cr passatja amin valamiféle optimalizálás vagy tuning is van.

Az (is) a baj, hogy egyre inkább figyelek a hangra vezetés közben, és már néha zavar. :) Szóval már csak ezért is meg kell oldani. :DDD

Jut eszembe:
Ha váltót keresek, a motorkódnak is stimmelni kell? (CXXB) Vagy csak elég a váltókód (MWW)?

[ Szerkesztve ]

http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=tomy_cz

(#167610) molnarpeter válasza tomy_cz (#167609) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

A Passat eggyel nagyobb, természetes a 'menésbeli' eltérés :) Ha van szivárgás, az egyrészt megmagyarázná
a probléma okát, másrészt érdemes volna megtisztítani a váltót és megkeresni, hol jut ki az olaj.

(#167611) Mágus2 válasza tomy_cz (#167609) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Elég ha a váltókód egyezik. ;) Gondolod chippes és az vágta tönkre a váltót? Ezt is lehet ellenőrizni. ;)

[ Szerkesztve ]

(#167612) aszti75 válasza MunezXBK (#167589) üzenetére


aszti75
senior tag

Rövid,tömör válasz.Sokat segítettél.Köszönöm. :C

@Mágus2: Először is,elnézést,hogy nem off-ba tettem fel a kérdésemet :U
A tank biztosan nincs eldugulva,mert a szűrön lévő csatlakozó csövek átlátszóak,buborék mentesek.Egyébként kosaras a tank.Nincs tápszivattyú.Kiszedtem már azt is.Tiszta,mint a babapopsi.A mellékelt képen lévő alkatrész érdekelne,hogy az mi?Tegnap arról lehúztam a csatit és szépen beállt az alapjáratom 800-850-re.Viszont a motornak sokkal kopogósabb hangja lett és 2000 fölé nem is pörgött.Vissza is dugtam a csatit,az alapjáratom le is esett kb 500-ra.Gyújtáson hagyva az autót kattog azon a részen.Ez valami solenoid?Esetleg előtöltés szabályozó?

[ Szerkesztve ]

(#167613) bul07 válasza bitpork (#159254) üzenetére


bul07
nagyúr

Ahogy itt megtudtam thermo top tt-v kiegészítő fűtés van a kocsiba

Létezik hogy így 13 fok környékén is bekapcsol?

Mert most reggel is első indítás után alapjáraton kiállok, és utána még ketyeg egy két percet mielőtt elindulok és mintha hallanám hogy beindul

( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette

(#167614) MunezXBK válasza aszti75 (#167612) üzenetére


MunezXBK
nagyúr

Nem válasz, kérdés. Választ viszont nem kaptam rá.

Tehát képben vagy, hogy egy VAG topikban kérdezel japán autóról?

(#167615) aszti75 válasza MunezXBK (#167614) üzenetére


aszti75
senior tag

Már meg ne haragudjál,de az adagoló az a japán autóban is adagoló és a német autóban is az.Több Opelbe is ezt az adagolót tették.(Denso RF4F)Tévedek?
A válaszom pedig igen,tisztában vagyok vele. :K

[ Szerkesztve ]

(#167616) MunezXBK válasza aszti75 (#167615) üzenetére


MunezXBK
nagyúr

Nem tévedsz. De szerinted miért vannak külön topikok?

(#167617) aszti75 válasza MunezXBK (#167616) üzenetére


aszti75
senior tag

Az lehet,hogy vannak külön topikok,de én a típusomnak megfelelő,aktív topikot nem találtam.Ahol meg feltettem a kérdésemet(autószerelő topik)félválról,vagy egyáltalán nem válaszoltak.
Most komolyan!Neked valóban ez a legnagyobb problémád,hogy nem a megfelelő topikban tettem fel a kérdésemet,vagy szimplán kötekedsz csak itt a kérdezőkkel?Engem speciel nem zavar,de ha a segítséged csak ebből áll,akkor én inkább a helyedben nem is válaszolnék.
Úgy látom minden topikban van egy troll vagy rosszindulatú ember.Ebben a topikban Te vagy az,úgy veszem észre.
Részemről lezártnak tekintem a veled való kommunikációt,ha már segíteni nem akarsz,tudsz,akkor kerüld a kérdésemhez való hozzászólást. :(((

(#167618) MunezXBK válasza aszti75 (#167617) üzenetére


MunezXBK
nagyúr

Tehát miért vannak szerinted külön topikok?

Kérdésre nem tudsz válaszolni, ráadásul engem tartasz trollnak, holott te vagy eltévedve.

Normális hangnemben kérdeztelek, ennek fényében gondolkozz kicsit...

Ja, hogy az nem megy. :U

(#167619) Gyula84 válasza aszti75 (#167612) üzenetére


Gyula84
veterán

ha tippelnem kéne akkor előtöltést állító dugattyú csapitja

[ Szerkesztve ]

Nem rossz, de nem is jó, de legalább nem rossz.

(#167620) Csabadi válasza Mágus2 (#167611) üzenetére


Csabadi
tag

Szia, nem kaptam választ sajnos a vákum csövek és az üzemanyag csövek beszerzésére. Az üzemanyag csöveket gondolom gyárit fogsz javasolni, csak ahogy nézegettem az egyiken van csak cikkszám szivó/nyomó ág, a visszaterőre nincs és sajnos az néz ki rosszul. Egyebént nincs szivárgás csak gondoltam kicseréltem, a vákum csövek re viszont nincs ötletem.

(#167621) aszti75 válasza Gyula84 (#167619) üzenetére


aszti75
senior tag

Köszönöm szépen! :K
Én is erre tippelek.Az indítás előtöltését állítja.Nagy eséllyel ezért nem is indul spray nélkül még üzemmelegen sem.Az alapjárathoz nem tudom mi köze,de a csatlakozó lehúzása után 500-ról beállt a kb 850-es alapjáratra.Amikor meg vissza dugtam,újból leesett az alapjárat 500-ra.

Egyébként ezt a szelepet hívják scv solenoidnak?Mert akkor érthető,hogy az autó miért nem megy rendesen.Hiszen ez állítja az adagolóban az üzemi nyomást és az kihat az alapjáratra is.Nem?

[ Szerkesztve ]

(#167622) prannk


prannk
őstag

Golf 4 nél jobb első abs jeladót szeretném cserélni. Kiszedtem a csavart de marhára nem akar kijönni sehogy. Valami ötlet?

Galaxy s7 akksit és hátlapot vennék

(#167623) Gyula84 válasza aszti75 (#167621) üzenetére


Gyula84
veterán

én ennyire nem értek hozzá itt Mágus a szakértő, majd jön és kiokosít

Nem rossz, de nem is jó, de legalább nem rossz.

(#167624) rob210 válasza prannk (#167622) üzenetére


rob210
nagyúr

Az sajnos kifúrós ha nem jön ki belegyógyult.

Renault power

(#167625) Tylla66


Tylla66
csendes tag

Sziasztok!

Kocsi csere előtt állok és van egy dilemmám, amiben szeretném a véleményeteket kérni.
Két típus között vacillálok, az egyik a Skoda Octavia 1.6 Ambiente (II), a másik a Seat Toledo (III.) 1.6 MPI. Mindkét autó ára szinte azonos (1.6 milla) életkoruk némileg eltér, Seat 2007 évi, Skoda 2009-es. Futásteljesítmény Seat 70.000 km, Skoda 170.000 Km. Felszereltség elég hasonló. Mindkét autó magyarországi, első tulajos.
Feltételezem a két típusban a jelölés alapján ugyanaz a motor található (102 LE). Melyik lenne a jobb választás szervizelési költségek és karosszéria "tartósság" (korrózió) szempontjából?
Mik a tapasztalataitok a két típust illetően?

Előre is köszönöm a segítő jellegű válaszokat! :)

[ Szerkesztve ]

(#167626) Mágus2 válasza aszti75 (#167612) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Előtöltést állító szolenoid. Nem biztos, hogy maga a szolenoid rossz, lehet a vezérművel nincs szinkronban az adagoló. Tedd jelre a vezérlést, ha oddébb van az adagoló, az is okozhat ilyet. Ha jelen van, cseréld a szolenoidot.

(#167627) Mágus2 válasza aszti75 (#167621) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

A 66kw 2.0 dízel elvileg RF3F lenne, miért van rajta RF4F adagoló, az a 74kw-osra való. :U

(#167628) aszti75 válasza Mágus2 (#167627) üzenetére


aszti75
senior tag

Na azt nem tudom.Én így vettem,hibásan és ezzel az adagolóval.Motorcsere volt,azt tudom.Lehet akkor a nagyobbik motort kapta meg.Megnézem majd a motorszámot,hogy az is RF4F-e és csak a forgalmiba maradt az RF motorkód.

Köszönöm a válaszod.

(#167629) lord_devil


lord_devil
tag

Sziasztok!

Egy hozzártő leírná röviden, hogy dieselbe miért kell lamdba szonda?

(#167630) rob210 válasza lord_devil (#167629) üzenetére


rob210
nagyúr

Ezt komolyan kérdezted? :U

Renault power

(#167631) diablo1984 válasza lord_devil (#167629) üzenetére


diablo1984
veterán

katalizátor működéséhez, motor helyes működéséhez, stb....

(#167632) Winchester95 válasza diablo1984 (#167631) üzenetére


Winchester95
őstag

Lambdaszonda nélkül is működik tökéletesen egy dízel autó. :D

[ Szerkesztve ]

(#167633) bul07 válasza lord_devil (#167629) üzenetére


bul07
nagyúr

[link], [link]

( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette

(#167634) rob210 válasza lord_devil (#167629) üzenetére


rob210
nagyúr

A kipufogógáz oxigénszintje alapján feszültséget generál ami az ecuban elég komoly folyamatokat indít meg.
Ez alapján dúsít vagy szegényít a befecskendezők állításával. Ha rossz komoly erőtlenséget füstölést tud okozni. Hosszú távon kinyírja a katalizátort dpfet etc.

Renault power

(#167635) diablo1984 válasza Winchester95 (#167632) üzenetére


diablo1984
veterán

persze, működik, de a kipuffgázból pár dolgot állítana a motorvezérlő, egy modern dízelnél amiben van Fap, annak még hangsúlyosabb a szerepe pl a regenerálásnál!

(#167636) lord_devil válasza rob210 (#167630) üzenetére


lord_devil
tag

Komolyan, ugyanis a diesel állandó légfelesleggel működik. Amennyire tudom CR előtti motorokban nem is nagyon alkalmazták.

(#167637) Mágus2 válasza lord_devil (#167629) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Csak a Dpf miatt kell.

(#167638) lord_devil válasza Mágus2 (#167637) üzenetére


lord_devil
tag

Köszi, erre gondoltam én is. Ez azt jelenti, ha nem működik nem tud regenerálni?

(#167639) rob210 válasza lord_devil (#167638) üzenetére


rob210
nagyúr

Igen.

Renault power

(#167640) L1ZRRR


L1ZRRR
senior tag

Krvajó... vezető oldalon beázik valahol....

Reggel szállok be mondom, mi ez a tócsa a gumiszőnyegen..... :(((

Nem szedtem még szét, mert szakad az eső, de a motorháztető nyitó kar felől csordogált valahogy/honnan.

[ Szerkesztve ]

You see, u believe that if a fridge falls off a minivan, you better swerve out of its way. I believe it's the fridge's job to swerve out of mine.

(#167641) atos19881101 válasza L1ZRRR (#167640) üzenetére


atos19881101
senior tag

Babetta?

/** while (state(Korso) != BROKEN) go (Korso, &Kut) **/

(#167642) rob210 válasza L1ZRRR (#167640) üzenetére


rob210
nagyúr

Àll a víz a tűzfalban nincs kitakarítva az esővíz elvezető.
Ilyenkor megtelik és befolyik ott ahol tud. ;)

Renault power

(#167643) gzbotii válasza L1ZRRR (#167640) üzenetére


gzbotii
veterán

Bal oldalon, a vízelvezető csatorna lesz leghamarabb. Az ablaktörlő karok alatti rácsnál felgyűlt a kosz, eldugult az elvezető. Nekem is volt tavaly ilyen problémám, amit csak lehetett kitakarítottunk, egy hosszabb dróttal lekotortam és eddig úgy néz ki, gond, szerencsére.

When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.

(#167644) Mágus2 válasza L1ZRRR (#167640) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Tetőablak van?

(#167645) Keef_Lee


Keef_Lee
senior tag

Mi a leghatásosabb lopásgátlás ezekbe a masinákba? (A topic autói elég népszerűek voltak mindig ...)
Ahogy nézem az újabbakba már nem is nagyon szereltettek riasztókat. Elég sokan azt a véleményt vallják, hogy az csak vinnyog, de nem foglalkozik vele senki sem.
A váltózárat javasolják néhol.
Szóval mi a legmegnyugtatóbb megoldás?

(#167646) newmoonlight válasza gzbotii (#167643) üzenetére


newmoonlight
senior tag

Jahh... Bőr+alcantara kárpitos Passatban ugyanez volt. BE ülés ronggyá ázva, ülésfűtés kuka. Fűtőszál csak kárpittal cserélhető lett volna, ami GTK, ezért inkább kicseréltettem a JE kárpittal. Legalább azon is elkezdett kopni a bőr... (Oldallégzsák-perforáció mondjuk nem stimmel, de ez van.)

“Míg az ENIAC számológép 19 ezer vákuumcsővel van felszerelve és 30 tonnás, a jövőben a kompjútereknek talán ezer cső is elég lesz, és az is lehet, hogy nem lesznek nehezebbek másfél tonnánál.” (Popular Mechanics magazin, 1949.)

(#167647) L1ZRRR válasza Mágus2 (#167644) üzenetére


L1ZRRR
senior tag

Van

You see, u believe that if a fridge falls off a minivan, you better swerve out of its way. I believe it's the fridge's job to swerve out of mine.

(#167648) Mágus2 válasza L1ZRRR (#167647) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Nincs eldugulva az elvezetője a Tetőnél? Ilyenkor az A oszlop borításán lefolyik a víz és pontosan a géptető nyitónál csorog ki. ;)

Volt már ilyennel dolgom...[link] Itt leesett az elvezető cső, és minden víz befelé ment, nem kifelé. Erdemes meglocsolni a zárt tetőablakot, ha folyik, fogod tudni hol kell a hibát keresni.

[ Szerkesztve ]

(#167649) Lacess


Lacess
tag

Sziasztok!

Valaki próbált már leszedni 18éve fent lévő ablaktörlő karokat? Valami trükk vagy tipp esetleg? Gondolom nem a "rángassadhülyegyerek" lesz a megoldás...
Még nem álltunk neki, mert manapság kell az ablaktörlő, a helyén. Vettem egy szép levélrácsot, mert a meglévő nagyon elfáradt. Azt szeretném cserélni, biztos nem szop@s az sem... Valaki próbálkozott már vele?
Illetve akkor már letömíteném a pollenszűrőház alját is.

(Bora, vagy Golf 4, egy kutya...)

:R

[ Szerkesztve ]

Sokan most váltanak Windows 10-re, pedig nekem már a 98 is megvan.

(#167650) Mágus2 válasza Lacess (#167649) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Egy villás szerszámmal alulról megtámasztod, anyát lecsavarod, majd 3 menetet vissza és az anyára rá kell koppintani, közben a kart alulról a villával tartani. NÉha elég keményen oda kell neki ütni, hogy leugorjon, de le fog jönni.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.