Hirdetés

2024. június 7., péntek

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-05-07 14:37:55

LOGOUT.hu

Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#168201) Kiskokó válasza tibi.234 (#168200) üzenetére


Kiskokó
veterán

Én nem ajánlom a takarított DPF-et visszarakni...
Bárki bármit mond egy kokszos DPF-et nem lehet kimosni.
Lehet jó lesz 2-3 ezer km-ig de annyi... aztán meg azt veszed észre hogy szia turbó.

| Saabe™ | Keep Calm And Drive Quattro | <3 SHIBA INU <3 |

(#168202) rob210 válasza Mágus2 (#168108) üzenetére


rob210
nagyúr

Na a hatos stimmelt, de szerencsére sűrű torx volt.
Ami most került be az meg 8as sűrű torx lett.
Jó, hogy itt is ilyen átláthatóak a méretezések :D

A cserélt delikvens:
[link]

Azért ez a féltengely anya lehúzás eszement megoldás.
Húzd meg enged vissza húzd meg fél fordulat, ehh :)

Renault power

(#168203) mario1012 válasza Mágus2 (#168185) üzenetére


mario1012
tag

Értem, világos. Holnap még ránézek erre is, aztán jelzem, hogy maradtak e a tünetek vagy sikerült. Köszi. :R

(#168204) Gyula84


Gyula84
veterán

üdv

Tömítésből ajánlott márka? ajusa, elring, reinz? :F
2,5v6 szelepfedélhez menne

Nem rossz, de nem is jó, de legalább nem rossz.

(#168205) MunezXBK válasza Gyula84 (#168204) üzenetére


MunezXBK
nagyúr

Elring jófajta.

(#168206) simonjoe válasza Kiskokó (#168201) üzenetére


simonjoe
őstag

..pedig elég nagy iparág épült rá úgy itthon mint külföldön. Aránylag elfogadható garanciális feltételekkel.

Joe

(#168207) K Norbi válasza Kiskokó (#168199) üzenetére


K Norbi
addikt

Na ná :DD
Valakinek annak is kell lenni. :C

[ Szerkesztve ]

(#168208) i-sti válasza simonjoe (#168206) üzenetére


i-sti
senior tag

Ez engem érdekelne bővebben.
Melyik az ajánlott megoldás?
A4 DPF-je néha produkál érdekes dolgokat, volt hogy VAG DPF szerint csak 70% volt a korom és egy enyhe emelkedőn miután rátöltött a turbó el is kezdet regenerálni holott csak 90% körül szokott.
Annak tűnt mintha a nyomás szenzorok mértek volna egy nagy kilengést és bekapcsolták a ciklust.
Már 204 ezerben van. Rövid utakkal használva. :K

Novum Forum Siculorum

(#168209) simonjoe válasza i-sti (#168208) üzenetére


simonjoe
őstag

Én a tisztításra gondoltam. Itt már linkelt be valaki egy céget ami szimpatikus számomra ha szükségem lesz rá, nagy valószínűséggel én is hozzájuk fordulok majd:
[link]
100k-s garit adnak rá
vagy ez a másik:
[link]

Joe

(#168210) Kiskokó válasza simonjoe (#168206) üzenetére


Kiskokó
veterán

Persze, az aliexpresszen árult vackok mögött is hatalmas iparág van mégis a nagy részük kukába való.

Én még nem hallottam soha senkitől hogy DPF mosás után érdemlegesen/hosszútávra megjavult volna a DPF. Illetve annó én is körbejártam a témát és nekem se vált be.
Lehet van valami hiperszuper kimosás ami után mondjuk ki is égetik vagy valami brutál dolog... de hogy pár ezer /tízezeré kimosatni semmi értelme nincs az is biztos.

De ha valakinek van más tapasztalata, hallgatom :)

Látom a linked :
Ilyet még mondjuk nem láttam, ami ilyen gépben történő mosás... franc se tudja. Ez egy fokkal bíztatóbb, de azért a gari feltételekbe nézz bele. kicsit érdekes...
Lehet postán is küldeni hozzájuk, de garanciához nekik kikell olvasni a hibatárolót, meg olajcserét náluk kell csináltatni :D

[ Szerkesztve ]

| Saabe™ | Keep Calm And Drive Quattro | <3 SHIBA INU <3 |

(#168211) i-sti válasza simonjoe (#168209) üzenetére


i-sti
senior tag

"Az, hogy mennyit tud elmenni vele mielőtt újra probléma adódna, csak azon múlik, hogy Ön mennyi figyelmet fordít a részecskeszűrő eltömődésének megelőzésére."

"Garancia 100.000 km vagy 12 hónap!"

Előbbiben hiszek.
Utóbbi szerintem csak marketing.
Szar turbóval és befecskendezőkkel 10 ezer alatt újra telelehet nyomni a szűrőt.
Ezt a garanciát elég erősnek érzem.

Novum Forum Siculorum

(#168212) Mágus2 válasza Kiskokó (#168210) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

250 euróért pucolták az a4-ét a havernak. 5000km ment eddig bele, gyári újnak látja az autó.

(#168213) Kiskokó válasza Mágus2 (#168212) üzenetére


Kiskokó
veterán

Na ja, de nem is volt olcsó. Az ilyennek látom értelmét valóban, gondolom ezt is valami komoly gépben csinálták.

7-8 éve mikor az A4-el baszakodtam ilyenek még nagyon nem voltak... akkoriban még 20-30 ezeré átlögybölték az udvar végén aztán kiverették magasnyomásúval kb.

De jó tudni hogy vannak már értékelhető megoldások is. Persze az ára is több de még mindig barátibb mint az új dpf.

[ Szerkesztve ]

| Saabe™ | Keep Calm And Drive Quattro | <3 SHIBA INU <3 |

(#168214) Mágus2 válasza Kiskokó (#168213) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

100k km vagy 2 év garit adtak.

(#168215) Reggie0 válasza Mágus2 (#168212) üzenetére


Reggie0
félisten

Milyen technologiaval?

(#168216) i-sti válasza Mágus2 (#168212) üzenetére


i-sti
senior tag

Milyen "technológiát" használtak?

Megelőztek :B

[ Szerkesztve ]

Novum Forum Siculorum

(#168217) Gyula84 válasza MunezXBK (#168205) üzenetére


Gyula84
veterán

köszi

Nem rossz, de nem is jó, de legalább nem rossz.

(#168218) Mágus2 válasza Reggie0 (#168215) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Átmosta a gép forró nagynyomású vízzel ellenkező irányba, utána forró levegővel kiszárították, ultrahanggal kirázták belőle a maradékot, majd kapott egy bilétát, hogy nyomáspróba alapján 98%-ra tiszta a gyári újhoz képest.

(#168219) simonjoe


simonjoe
őstag

...természetesen én is hajlok az új, és főleg gyári cserére. De azért nem mindegy, h 100eHUF vagy egy milla. A pénzemnek nem vagyok az ellensége én sem, tapasztalatok vannak és lesznek, majd azokból merítünk.

Ja, egy dolgot majdnem elfelejtettem, van egy barátom, Mazda6-al, Ő az OMV kúton a mosóban mossa a DPF-t és köszöni jól van. :DD

[ Szerkesztve ]

Joe

(#168220) molnarpeter válasza Mágus2 (#168218) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Dpfcleaner.hu is csinál nyomáskülönbség jegyzőkönyvet :K A módszer lényegét igyekeznek titkolni, de hasonlónak tűnik.

(#168221) zsoltl válasza Mágus2 (#168166) üzenetére


zsoltl
csendes tag


Ennek nem lehet valami köze ehhez?
Többször is próbáltam végigcsinálni amit írtál de a 20-as csoport nem jelenik meg.
ZS

(#168222) Reggie0 válasza Mágus2 (#168218) üzenetére


Reggie0
félisten

Es azt honnan lehet tudni, hogy a nyomasteszten a tisztasag miatt megy at, nem mondjuk mikrorepedesek miatt?

Nekem az a fura, hogy kitisztul az, ami 500 fokos gozokkel/gazokkal nem tisztul ki regeneralaskor. Vizgoz van a kipufogoban is.

[ Szerkesztve ]

(#168223) Kiskokó válasza Mágus2 (#168218) üzenetére


Kiskokó
veterán

Fasza, ilyenről még nem hallottam.
Gondolom az ultrahangos ami sokat nyom a latba.
Na ha ilyen lett volna 6-7 éve akkor lehet én se vetetem ki a dpf-et.

Mizujs Mági ?Már lassan vezet a gyerek :D , olyan rég nem voltam itt. :B

| Saabe™ | Keep Calm And Drive Quattro | <3 SHIBA INU <3 |

(#168224) Mágus2 válasza zsoltl (#168221) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Miért van deaktiválva? Vissza kell kapcsolni. :Y

Reggie0 Ismered a DPF szerkezetét? Abba az irányba, amerre a turbó fújja, nem átjárható, minden kapilláris vége zárt és minden második kapilláris vége nyitott amiben csak oldal átvezetések vannak. Sima korom csapda. Hiába fújja 500 fokon, ha abba az irányba nem tud távozni. Ha visszafelé fújja és rázza is egyben, akkor kihullik ott, ahol bement. [link]

[ Szerkesztve ]

(#168225) Mágus2 válasza zsoltl (#168221) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Az alsó leugró menüben a deactivation volt kiválasztva, amikor az ON gombra kattintittál, deaktiváltad, ott át kell állítani aktiválásra és újra elvégezni.

(#168226) bul07 válasza Mágus2 (#168224) üzenetére


bul07
nagyúr

Magyar nyelvűben meg ezt lehetne linkelni DPF megmagyarázására
2017 videó azóta már biztos fejlődött a tisztítás mikéntje, így tisztítás hatékonyságára tett kijelentés elavult lehet

[ Szerkesztve ]

( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette

(#168227) zsoltl válasza Mágus2 (#168225) üzenetére


zsoltl
csendes tag

Megtettem volna ha van ott aktiválás. Valószínű én b....am el persze.

Ezek a lehetőségek vannak és persze az utolsó előttire azt mondja, hogy nem elérhető :(

ZS

[ Szerkesztve ]

(#168228) Mágus2 válasza zsoltl (#168227) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Long coding van az ABS vezérlőben? Ott is be lehet aktiválni...

(#168229) Mágus2


Mágus2
Közösségépítő

Login 40168, Basic settings 069 csoport start. vagy a 040-et is meg lehet próálni, hátha a login segít rajta.

[ Szerkesztve ]

(#168230) Mágus2 válasza Mágus2 (#168229) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

De ha van ESP, akkor valószínüleg a 069 kell, ha nincs, akkor 040

[ Szerkesztve ]

(#168231) atos19881101 válasza Kiskokó (#168199) üzenetére


atos19881101
senior tag

Üdv újra itt

A Superb megy, gurul, fékez. Köszöni megvan. Húsvétkor volt olyan kedves és lelőtte a turbó alatti csövet, így kényszer itthoni időtöltés lett a rokonlátogatás helyett. Kérne egy új turbót is (lapátok megjárták már a magukét) így 350k után lassan, de most elnapoltam. Fontosabb a ház újítás. :DDD De turbócső csere után végleg eltűnt a füstölés, amit idáig néha padlózáskor szokott produkálni. Így gondolom valamekkora lyuk lehetett már a csövön egy ideje...

Az A6-ot csak néztük egy kollégának. Végül nem vette meg... másnap csak annyit mondott, hogy nem adta meg neki a próbaút során azt a pluszt amire várt. Annyit mondott, hogy olyan volt, mintha a Superb-ben utazott volna. (Ez most nem tudom, jó-e vagy sem ;])

[ Szerkesztve ]

/** while (state(Korso) != BROKEN) go (Korso, &Kut) **/

(#168232) Kiskokó válasza atos19881101 (#168231) üzenetére


Kiskokó
veterán

Értelek. Azt hittem már te akartál cserélni.

Hát akkor a kollégának nem sok konyítása van kocsikhoz.
Persze a superb se rossz, volt ilyen szériás passatunk B5.5. Nagyon szerettem.
De azért az A6 teljesen más kategória. Persze abból is ha jó állapotú.

Igen a ház nálam is előtérben volt. 2 éve már de mostmár végre vége lassan. Ha minden jól megy jövőhéten költözök.
Mini talira vevő vagyok nálam ha úgy van :D
Bitpork vettem fasza grillezőt, megengedem hogy kipróbáld :DDD

| Saabe™ | Keep Calm And Drive Quattro | <3 SHIBA INU <3 |

(#168233) atos19881101 válasza Kiskokó (#168232) üzenetére


atos19881101
senior tag

Nem tudom, nekem sem volt az a húú de kellene érzés mikor beültem hátulra. Bár lehet a kolléga hozzáállása is hozzátett a dologhoz.

Én nem tervezem lecserélni a Skodát. Rengeteg mindent kicseréltem már rajta és nem ad nekem sok pluszt egy újabb szekér... Illetve ennél tudom, mire fog kelleni költenem majd idővel. :DDD Mondjuk egy dolog böki a csőröm, mégpedig hogy nem tudom lehajtani a rohadt hátsó üléssort, mert anno nem kérték bele. Így szívok, mikor nagyobb dolgot kellene szállítanom (főleg most a felújítás alatt). Elgondolkodtam a vonóhorgon elég erősen. :U

/** while (state(Korso) != BROKEN) go (Korso, &Kut) **/

(#168234) MunezXBK


MunezXBK
nagyúr

Qru, nem kéne aktualizálni a phórumozók autóit? 🤔

(#168235) mario1012 válasza Mágus2 (#168185) üzenetére


mario1012
tag

Ma délelőtt kibontottam ezt is, megmozgattam a csatlakozókat, kábeleket de nem akart nyitni a kedves. Érdekesség, hogy mikor nyitom semmi kattanás nem hallatszik a jobb oldali zár felől mint mikor rendesen nyitná, de zárásra meg hallani, hogy húzza be. Csatoltam a képet, hogyan néznek ki, valamelyik csatlakozónál észrevettem, hogy elég lazán áll a foglalatban, de hiába mozgattam őket, nem történik a csoda. Ha véletlenül kinyílna melyik foglalatot kellene kihúzni, hogy ne zárjon le ismét? Köszi a segítséget!
[kép]

(#168236) Kiskokó válasza atos19881101 (#168233) üzenetére


Kiskokó
veterán

Hát nálam van a kocsi lassan 8 éve, eléggé hozzászoktam már. Persze nem egetrengető különbség de van.
Faterék 2013-as Sharanja is nagyon jó, haveromnak S80 Volvo.. nem rosszak de azt az az érzést egyik se adja vissza.
Kényelmesebben és biztonságban érzem magam a dupla olyan idős A6-ban mint a Sharanban.
Valahogy megvan a maga jellegzetessége, persze hátul ez már kevésné érvényesül pláne.

Na igen, Avant Poweeer!! :D
Az szívás, csajom is pont panaszkodott hogy nem tudja a tükröt elhozni a hibryd Jettaval.

| Saabe™ | Keep Calm And Drive Quattro | <3 SHIBA INU <3 |

(#168237) Mágus2 válasza mario1012 (#168235) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Az a fekete elvileg a T8D csatlakozója a zárnak.

(#168238) mario1012 válasza Mágus2 (#168237) üzenetére


mario1012
tag

Köszi. Még próbálgatom azért, hátha, de valószínűbb, hogy nem ilyen egyszerű és szakértőbb kezek kellenek. Pár nap múlva majd szerintem beszélünk róla. :R

(#168239) focvis válasza MunezXBK (#168234) üzenetére


focvis
veterán

Az a vicces, hogy múltkor is velem kezdte az aktualizálást. ;]

Van kb. 10 autó aminek a gazdája totálisan el van tűnve, nem írt ide hónapok óta.

(#168240) tomcsi23 válasza focvis (#168239) üzenetére


tomcsi23
veterán

Nem kéne már itt offolgatnod :U

;]

...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.

(#168241) tomszli11


tomszli11
tag

Sziasztok!

Az autómat ezzel a rádióval vásároltam, egyből vettem a rádió köré egy dísz keretet hogy annyira nem legyen otromba, viszont valami oknál fogva nem tudom beljebb tolni...
Nagyon jól szuperál a rádió, nem szívesen cserélném le, mive amire nekem kell, azt teljesen kielégíti, de ahogy a képeken látható elég csúnya módon kiáll.
Valakinek van esetleg valami tippje hogy lehetne beljebb varázsolni, vagy lehet olyan hogy ez a rádió túl nagy?
Előre is köszönöm.

[kép1]

[kép2]

Ui.:Skoda Fabia 2004 az autó

[ Szerkesztve ]

(#168242) Mágus2 válasza tomszli11 (#168241) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Vedd ki, mögötte lesz egy merevítő egész hátul, ha nem fér be a rádió, azt szokták kivágni, de sokszor csak a csatlakoz akad bele és nem engedi beljebb a rádiót. Ki kell venni és megnézni rendesen, mikor rakod be, a kábelt elrendezni, hogy beesen a rádió mögé.

Ez a hátsó fal szokott gondot okozni, csak a gyári rádiót tartja, neked nem is kell oda, ha útban van, simán ki kell vágni.

Első körben vedd ki alulról a tároló rekeszt, csak ki kell húzni, akkor kiderül, mi van útban.

[ Szerkesztve ]

(#168243) MunezXBK válasza focvis (#168239) üzenetére


MunezXBK
nagyúr

Meg olyan is, aki már rég törölve lett. :U

(#168244) Reggie0 válasza Mágus2 (#168224) üzenetére


Reggie0
félisten

Igen ismerem. Ismered a DPF kemiajat? A problema nem a korommal van, az eleg, pont ez a feladata a DPF-nek. A dugulast a hamu okozza, ami az adalekanyagokbol szarmazik, konkretabban mindenfele atmeneti fem es alkalifoldfem oxidjai, szulfatjai es foszfatjai, ami tobbszaz fokon raeg a keramiatestre, illetve a mikroporozus szerkezetbe valamilyen szinten diffundal. Mivel ezek nem oxidalhatoak tovabb(nem egheto a hamu ugye), igy nem lehet eltavolitani a regeneracio soran. A latvanyos videon csak azt latod, hogy a dugulas elotti szakaszon a fennakadt kormot kopi ki, amelyik a dugulastol mar semmilyen iranyban nem tud elmozdulni, az oxigen sem jut el hozza, hogy regeneralaskor kiegjen. De nem a korom okozza a dugulast. A DPF teljes regeneralasahoz a hamut kell valahogy eltavolitani es a keramia oldalfalabol kiszedni, ami csak a nagyobb koromszemcseknek atjarhatatlan, amugy mikroszkopikusan lukacsos szerkezet.

Az eredeti kerdesem pont emiatt volt, az, hogy nyomast mernek meg akar azt is jelenti, hogy megrepedezik a keramia. Nyomasteszten egy megfelelo atmeroju furoval megfurt szurot is at lehet kuldeni, de attol az meg nem fog jol uzemelni. Az biztos, hogy a vizes mosas eroziot okoz.

[ Szerkesztve ]

(#168245) K Norbi válasza tomcsi23 (#168240) üzenetére


K Norbi
addikt

:C :DDD

Nekem is cserélni kellesz.
Ha alatta lesz az új 16" felnik. :))

(#168246) Qru válasza MunezXBK (#168234) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Jó, kiszedem Focvist.

#nincsbennetarcsi

(#168247) Mágus2 válasza Reggie0 (#168244) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Ha megnézed a viedót, látod hogy két féle anyag jözz ki, fekete, ami a korom volt és réz színű vagy barnás, ami a hamu. A nyomáspróbát be lehet csapni, de a motorvezérlőt nem, amint nem megfelelő a fojtása a DPF-nek, jelzi a rendszer a nyomásmérő szenzor értelmezhetetlen jel hibával. Szóval becsapható a tesztelő gép, de az autó nem. Biztos vagyok benne, hogy a legjobb módszer nem az átmosás, hanem a forró gázos átfújás, de ahhoz szét kell vágni a szűrő házát és visszavarráskor megroppanhat a szűrő, tehát kockázatos.

Legjobb megoldás, ha van pénz lóvéra, egyszerre cserélni DPF, turbó, EGR és Injekotor készletet gyári újra. Utána lesz biztosan jó sokáig.

[ Szerkesztve ]

(#168248) 1stVikman válasza mario1012 (#168235) üzenetére


1stVikman
senior tag

3 csatlakozó is meg van égve, azaz melegednek a kábelek. Szerintem valahol tuti ki van dörzsölődve és zárlatozhat.

(#168249) Mágus2 válasza 1stVikman (#168248) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Inkább mintha beázott volna, főleg a szürke csatlakozóban van egy elég zöld pin.

(#168250) Reggie0 válasza Mágus2 (#168247) üzenetére


Reggie0
félisten

Persze jon ki mindketto, en azt mondom, hogy ez latvanyvideo. Ertelme kb. annyi, mint a ProLong-os betonnal leontos videonak.

Sajnos a motorvezerlo is pont ugyan annyit tud: nyomas es homersekletviszonyokat merni. A keramiatest szerkezetet nem veszi mikroszkop ala, hogy eldontse az atereszto keresztmetszet megis milyen struktruabol tevodik ossze.

(Amugy a kijovo barna trutyi azert barna, mert vasat tartalmaz a motorbol).

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.