Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Luck Dragon:] MárkaLánc
- [Re:] ZUK Z2 - Kicsi a bors, de erős!
- [Re:] [Brogyi:] CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- [Re:] [Jack Hunter:] Egérragasztó
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
Kiskokó
veterán
Én nem ajánlom a takarított DPF-et visszarakni...
Bárki bármit mond egy kokszos DPF-et nem lehet kimosni.
Lehet jó lesz 2-3 ezer km-ig de annyi... aztán meg azt veszed észre hogy szia turbó.
| Saabe™ | Keep Calm And Drive Quattro | <3 SHIBA INU <3 |
rob210
nagyúr
Na a hatos stimmelt, de szerencsére sűrű torx volt.
Ami most került be az meg 8as sűrű torx lett.
Jó, hogy itt is ilyen átláthatóak a méretezések
A cserélt delikvens:
[link]
Azért ez a féltengely anya lehúzás eszement megoldás.
Húzd meg enged vissza húzd meg fél fordulat, ehh
Renault power
mario1012
tag
Értem, világos. Holnap még ránézek erre is, aztán jelzem, hogy maradtak e a tünetek vagy sikerült. Köszi.
Gyula84
veterán
üdv
Tömítésből ajánlott márka? ajusa, elring, reinz?
2,5v6 szelepfedélhez menne
Nem rossz, de nem is jó, de legalább nem rossz.
MunezXBK
nagyúr
Elring jófajta.
simonjoe
őstag
..pedig elég nagy iparág épült rá úgy itthon mint külföldön. Aránylag elfogadható garanciális feltételekkel.
Joe
K Norbi
addikt
Na ná
Valakinek annak is kell lenni.
[ Szerkesztve ]
i-sti
senior tag
Ez engem érdekelne bővebben.
Melyik az ajánlott megoldás?
A4 DPF-je néha produkál érdekes dolgokat, volt hogy VAG DPF szerint csak 70% volt a korom és egy enyhe emelkedőn miután rátöltött a turbó el is kezdet regenerálni holott csak 90% körül szokott.
Annak tűnt mintha a nyomás szenzorok mértek volna egy nagy kilengést és bekapcsolták a ciklust.
Már 204 ezerben van. Rövid utakkal használva.
Novum Forum Siculorum
simonjoe
őstag
Kiskokó
veterán
Persze, az aliexpresszen árult vackok mögött is hatalmas iparág van mégis a nagy részük kukába való.
Én még nem hallottam soha senkitől hogy DPF mosás után érdemlegesen/hosszútávra megjavult volna a DPF. Illetve annó én is körbejártam a témát és nekem se vált be.
Lehet van valami hiperszuper kimosás ami után mondjuk ki is égetik vagy valami brutál dolog... de hogy pár ezer /tízezeré kimosatni semmi értelme nincs az is biztos.
De ha valakinek van más tapasztalata, hallgatom
Látom a linked :
Ilyet még mondjuk nem láttam, ami ilyen gépben történő mosás... franc se tudja. Ez egy fokkal bíztatóbb, de azért a gari feltételekbe nézz bele. kicsit érdekes...
Lehet postán is küldeni hozzájuk, de garanciához nekik kikell olvasni a hibatárolót, meg olajcserét náluk kell csináltatni
[ Szerkesztve ]
| Saabe™ | Keep Calm And Drive Quattro | <3 SHIBA INU <3 |
i-sti
senior tag
"Az, hogy mennyit tud elmenni vele mielőtt újra probléma adódna, csak azon múlik, hogy Ön mennyi figyelmet fordít a részecskeszűrő eltömődésének megelőzésére."
"Garancia 100.000 km vagy 12 hónap!"
Előbbiben hiszek.
Utóbbi szerintem csak marketing.
Szar turbóval és befecskendezőkkel 10 ezer alatt újra telelehet nyomni a szűrőt.
Ezt a garanciát elég erősnek érzem.
Novum Forum Siculorum
Mágus2
Közösségépítő
250 euróért pucolták az a4-ét a havernak. 5000km ment eddig bele, gyári újnak látja az autó.
Kiskokó
veterán
Na ja, de nem is volt olcsó. Az ilyennek látom értelmét valóban, gondolom ezt is valami komoly gépben csinálták.
7-8 éve mikor az A4-el baszakodtam ilyenek még nagyon nem voltak... akkoriban még 20-30 ezeré átlögybölték az udvar végén aztán kiverették magasnyomásúval kb.
De jó tudni hogy vannak már értékelhető megoldások is. Persze az ára is több de még mindig barátibb mint az új dpf.
[ Szerkesztve ]
| Saabe™ | Keep Calm And Drive Quattro | <3 SHIBA INU <3 |
Mágus2
Közösségépítő
100k km vagy 2 év garit adtak.
Reggie0
félisten
Milyen technologiaval?
i-sti
senior tag
Milyen "technológiát" használtak?
Megelőztek
[ Szerkesztve ]
Novum Forum Siculorum
Gyula84
veterán
köszi
Nem rossz, de nem is jó, de legalább nem rossz.
Mágus2
Közösségépítő
Átmosta a gép forró nagynyomású vízzel ellenkező irányba, utána forró levegővel kiszárították, ultrahanggal kirázták belőle a maradékot, majd kapott egy bilétát, hogy nyomáspróba alapján 98%-ra tiszta a gyári újhoz képest.
simonjoe
őstag
...természetesen én is hajlok az új, és főleg gyári cserére. De azért nem mindegy, h 100eHUF vagy egy milla. A pénzemnek nem vagyok az ellensége én sem, tapasztalatok vannak és lesznek, majd azokból merítünk.
Ja, egy dolgot majdnem elfelejtettem, van egy barátom, Mazda6-al, Ő az OMV kúton a mosóban mossa a DPF-t és köszöni jól van.
[ Szerkesztve ]
Joe
molnarpeter
nagyúr
Dpfcleaner.hu is csinál nyomáskülönbség jegyzőkönyvet A módszer lényegét igyekeznek titkolni, de hasonlónak tűnik.
zsoltl
csendes tag
Reggie0
félisten
Es azt honnan lehet tudni, hogy a nyomasteszten a tisztasag miatt megy at, nem mondjuk mikrorepedesek miatt?
Nekem az a fura, hogy kitisztul az, ami 500 fokos gozokkel/gazokkal nem tisztul ki regeneralaskor. Vizgoz van a kipufogoban is.
[ Szerkesztve ]
Kiskokó
veterán
Fasza, ilyenről még nem hallottam.
Gondolom az ultrahangos ami sokat nyom a latba.
Na ha ilyen lett volna 6-7 éve akkor lehet én se vetetem ki a dpf-et.
Mizujs Mági ?Már lassan vezet a gyerek , olyan rég nem voltam itt.
| Saabe™ | Keep Calm And Drive Quattro | <3 SHIBA INU <3 |
Mágus2
Közösségépítő
Miért van deaktiválva? Vissza kell kapcsolni.
Reggie0 Ismered a DPF szerkezetét? Abba az irányba, amerre a turbó fújja, nem átjárható, minden kapilláris vége zárt és minden második kapilláris vége nyitott amiben csak oldal átvezetések vannak. Sima korom csapda. Hiába fújja 500 fokon, ha abba az irányba nem tud távozni. Ha visszafelé fújja és rázza is egyben, akkor kihullik ott, ahol bement. [link]
[ Szerkesztve ]
Mágus2
Közösségépítő
Az alsó leugró menüben a deactivation volt kiválasztva, amikor az ON gombra kattintittál, deaktiváltad, ott át kell állítani aktiválásra és újra elvégezni.
bul07
nagyúr
Magyar nyelvűben meg ezt lehetne linkelni DPF megmagyarázására
2017 videó azóta már biztos fejlődött a tisztítás mikéntje, így tisztítás hatékonyságára tett kijelentés elavult lehet
[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
zsoltl
csendes tag
Mágus2
Közösségépítő
Long coding van az ABS vezérlőben? Ott is be lehet aktiválni...
Mágus2
Közösségépítő
Login 40168, Basic settings 069 csoport start. vagy a 040-et is meg lehet próálni, hátha a login segít rajta.
[ Szerkesztve ]
Mágus2
Közösségépítő
De ha van ESP, akkor valószínüleg a 069 kell, ha nincs, akkor 040
[ Szerkesztve ]
atos19881101
senior tag
Üdv újra itt
A Superb megy, gurul, fékez. Köszöni megvan. Húsvétkor volt olyan kedves és lelőtte a turbó alatti csövet, így kényszer itthoni időtöltés lett a rokonlátogatás helyett. Kérne egy új turbót is (lapátok megjárták már a magukét) így 350k után lassan, de most elnapoltam. Fontosabb a ház újítás. De turbócső csere után végleg eltűnt a füstölés, amit idáig néha padlózáskor szokott produkálni. Így gondolom valamekkora lyuk lehetett már a csövön egy ideje...
Az A6-ot csak néztük egy kollégának. Végül nem vette meg... másnap csak annyit mondott, hogy nem adta meg neki a próbaút során azt a pluszt amire várt. Annyit mondott, hogy olyan volt, mintha a Superb-ben utazott volna. (Ez most nem tudom, jó-e vagy sem )
[ Szerkesztve ]
/** while (state(Korso) != BROKEN) go (Korso, &Kut) **/
Kiskokó
veterán
Értelek. Azt hittem már te akartál cserélni.
Hát akkor a kollégának nem sok konyítása van kocsikhoz.
Persze a superb se rossz, volt ilyen szériás passatunk B5.5. Nagyon szerettem.
De azért az A6 teljesen más kategória. Persze abból is ha jó állapotú.
Igen a ház nálam is előtérben volt. 2 éve már de mostmár végre vége lassan. Ha minden jól megy jövőhéten költözök.
Mini talira vevő vagyok nálam ha úgy van
Bitpork vettem fasza grillezőt, megengedem hogy kipróbáld
| Saabe™ | Keep Calm And Drive Quattro | <3 SHIBA INU <3 |
atos19881101
senior tag
Nem tudom, nekem sem volt az a húú de kellene érzés mikor beültem hátulra. Bár lehet a kolléga hozzáállása is hozzátett a dologhoz.
Én nem tervezem lecserélni a Skodát. Rengeteg mindent kicseréltem már rajta és nem ad nekem sok pluszt egy újabb szekér... Illetve ennél tudom, mire fog kelleni költenem majd idővel. Mondjuk egy dolog böki a csőröm, mégpedig hogy nem tudom lehajtani a rohadt hátsó üléssort, mert anno nem kérték bele. Így szívok, mikor nagyobb dolgot kellene szállítanom (főleg most a felújítás alatt). Elgondolkodtam a vonóhorgon elég erősen.
/** while (state(Korso) != BROKEN) go (Korso, &Kut) **/
MunezXBK
nagyúr
Qru, nem kéne aktualizálni a phórumozók autóit? 🤔
mario1012
tag
Ma délelőtt kibontottam ezt is, megmozgattam a csatlakozókat, kábeleket de nem akart nyitni a kedves. Érdekesség, hogy mikor nyitom semmi kattanás nem hallatszik a jobb oldali zár felől mint mikor rendesen nyitná, de zárásra meg hallani, hogy húzza be. Csatoltam a képet, hogyan néznek ki, valamelyik csatlakozónál észrevettem, hogy elég lazán áll a foglalatban, de hiába mozgattam őket, nem történik a csoda. Ha véletlenül kinyílna melyik foglalatot kellene kihúzni, hogy ne zárjon le ismét? Köszi a segítséget!
[kép]
Kiskokó
veterán
Hát nálam van a kocsi lassan 8 éve, eléggé hozzászoktam már. Persze nem egetrengető különbség de van.
Faterék 2013-as Sharanja is nagyon jó, haveromnak S80 Volvo.. nem rosszak de azt az az érzést egyik se adja vissza.
Kényelmesebben és biztonságban érzem magam a dupla olyan idős A6-ban mint a Sharanban.
Valahogy megvan a maga jellegzetessége, persze hátul ez már kevésné érvényesül pláne.
Na igen, Avant Poweeer!!
Az szívás, csajom is pont panaszkodott hogy nem tudja a tükröt elhozni a hibryd Jettaval.
| Saabe™ | Keep Calm And Drive Quattro | <3 SHIBA INU <3 |
Mágus2
Közösségépítő
mario1012
tag
Köszi. Még próbálgatom azért, hátha, de valószínűbb, hogy nem ilyen egyszerű és szakértőbb kezek kellenek. Pár nap múlva majd szerintem beszélünk róla.
Az a vicces, hogy múltkor is velem kezdte az aktualizálást.
Van kb. 10 autó aminek a gazdája totálisan el van tűnve, nem írt ide hónapok óta.
tomcsi23
veterán
Nem kéne már itt offolgatnod
...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
tomszli11
tag
Sziasztok!
Az autómat ezzel a rádióval vásároltam, egyből vettem a rádió köré egy dísz keretet hogy annyira nem legyen otromba, viszont valami oknál fogva nem tudom beljebb tolni...
Nagyon jól szuperál a rádió, nem szívesen cserélném le, mive amire nekem kell, azt teljesen kielégíti, de ahogy a képeken látható elég csúnya módon kiáll.
Valakinek van esetleg valami tippje hogy lehetne beljebb varázsolni, vagy lehet olyan hogy ez a rádió túl nagy?
Előre is köszönöm.
Ui.:Skoda Fabia 2004 az autó
[ Szerkesztve ]
Mágus2
Közösségépítő
Vedd ki, mögötte lesz egy merevítő egész hátul, ha nem fér be a rádió, azt szokták kivágni, de sokszor csak a csatlakoz akad bele és nem engedi beljebb a rádiót. Ki kell venni és megnézni rendesen, mikor rakod be, a kábelt elrendezni, hogy beesen a rádió mögé.
Ez a hátsó fal szokott gondot okozni, csak a gyári rádiót tartja, neked nem is kell oda, ha útban van, simán ki kell vágni.
Első körben vedd ki alulról a tároló rekeszt, csak ki kell húzni, akkor kiderül, mi van útban.
[ Szerkesztve ]
MunezXBK
nagyúr
Meg olyan is, aki már rég törölve lett.
Reggie0
félisten
Igen ismerem. Ismered a DPF kemiajat? A problema nem a korommal van, az eleg, pont ez a feladata a DPF-nek. A dugulast a hamu okozza, ami az adalekanyagokbol szarmazik, konkretabban mindenfele atmeneti fem es alkalifoldfem oxidjai, szulfatjai es foszfatjai, ami tobbszaz fokon raeg a keramiatestre, illetve a mikroporozus szerkezetbe valamilyen szinten diffundal. Mivel ezek nem oxidalhatoak tovabb(nem egheto a hamu ugye), igy nem lehet eltavolitani a regeneracio soran. A latvanyos videon csak azt latod, hogy a dugulas elotti szakaszon a fennakadt kormot kopi ki, amelyik a dugulastol mar semmilyen iranyban nem tud elmozdulni, az oxigen sem jut el hozza, hogy regeneralaskor kiegjen. De nem a korom okozza a dugulast. A DPF teljes regeneralasahoz a hamut kell valahogy eltavolitani es a keramia oldalfalabol kiszedni, ami csak a nagyobb koromszemcseknek atjarhatatlan, amugy mikroszkopikusan lukacsos szerkezet.
Az eredeti kerdesem pont emiatt volt, az, hogy nyomast mernek meg akar azt is jelenti, hogy megrepedezik a keramia. Nyomasteszten egy megfelelo atmeroju furoval megfurt szurot is at lehet kuldeni, de attol az meg nem fog jol uzemelni. Az biztos, hogy a vizes mosas eroziot okoz.
[ Szerkesztve ]
K Norbi
addikt
Nekem is cserélni kellesz.
Ha alatta lesz az új 16" felnik.
Qru
MODERÁTOR
Jó, kiszedem Focvist.
#nincsbennetarcsi
Mágus2
Közösségépítő
Ha megnézed a viedót, látod hogy két féle anyag jözz ki, fekete, ami a korom volt és réz színű vagy barnás, ami a hamu. A nyomáspróbát be lehet csapni, de a motorvezérlőt nem, amint nem megfelelő a fojtása a DPF-nek, jelzi a rendszer a nyomásmérő szenzor értelmezhetetlen jel hibával. Szóval becsapható a tesztelő gép, de az autó nem. Biztos vagyok benne, hogy a legjobb módszer nem az átmosás, hanem a forró gázos átfújás, de ahhoz szét kell vágni a szűrő házát és visszavarráskor megroppanhat a szűrő, tehát kockázatos.
Legjobb megoldás, ha van pénz lóvéra, egyszerre cserélni DPF, turbó, EGR és Injekotor készletet gyári újra. Utána lesz biztosan jó sokáig.
[ Szerkesztve ]
1stVikman
senior tag
3 csatlakozó is meg van égve, azaz melegednek a kábelek. Szerintem valahol tuti ki van dörzsölődve és zárlatozhat.
Mágus2
Közösségépítő
Inkább mintha beázott volna, főleg a szürke csatlakozóban van egy elég zöld pin.
Reggie0
félisten
Persze jon ki mindketto, en azt mondom, hogy ez latvanyvideo. Ertelme kb. annyi, mint a ProLong-os betonnal leontos videonak.
Sajnos a motorvezerlo is pont ugyan annyit tud: nyomas es homersekletviszonyokat merni. A keramiatest szerkezetet nem veszi mikroszkop ala, hogy eldontse az atereszto keresztmetszet megis milyen struktruabol tevodik ossze.
(Amugy a kijovo barna trutyi azert barna, mert vasat tartalmaz a motorbol).
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- ACER NITRO 17" 120Hz iPS, i5, RTX3060-6, 32/1024 SSD, több zónás RGB bill, erős akku szla +garancia
- HP ProBook 440 G6 (FHD 14"/i5-8265U/8GB DDR4/250GB SSD) olcsón,csak a hétvégén!
- Apple iPhone 13 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- SAMSUNG ODYSSEY OLED G8 S34BG850SU
- AMD Ryzen 7 5800x3D Aqua Garancia 2026.10.16
ingyenes kategóriában
- ASUS ROG GL502VS I7 6700HQ, asztali GTX1070, 16GBRAM, 256GB+500GB SSD, magyar.
- Arnold & Son Scout GMT karóra eladó, eredeti svájci óra!
- Dell Alienware AW2521HFLA 25" FULL HD IPS 240HZ / ALZA GARANCIA
- 2N Analog Vario alközponti kaputelefon várja további hasznos életcélját
- HP ZBook 14u G4, 14" FHD Érintőijelző, I7-7500U CPU, 16GB RAM, 512GB SSD, 2GB AMD VGA, W10, Számla,