Hirdetés

2024. június 16., vasárnap

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-05-07 14:37:55

LOGOUT.hu

Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#167401) bitpork válasza L1ZRRR (#167400) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

Olyan mint focvis barátunké? Arra minek ilyen izémizé?! :Y

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#167402) Winchester95 válasza macilaci78 (#167396) üzenetére


Winchester95
őstag

Igen, én is ezt tenném, de úgy néz ki megoldódott, mágus segített.
Holnapi nap kiderül.

(#167403) bitpork válasza bitpork (#167401) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

Ok megtaláltam az okot. Mindenki szeretne ennyi nyomatékot ;]

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#167404) Gyula84 válasza bitpork (#167403) üzenetére


Gyula84
veterán

:Y

Nem rossz, de nem is jó, de legalább nem rossz.

(#167405) tomy_cz válasza Mágus2 (#167395) üzenetére


tomy_cz
senior tag

Kb. 1000km-rel ezelőtt volt benne cserélve olaj, fémszemcséket nem talált a szerelő a leengedettben.
Nem volt porszáraz maga a sebvalto test, de gyöngyözést én nem láttam, amennyire tudtam hogy mit is nezzek. Kerdeztem is hogy ez normalis-e, szerelom szerint nincs problema. :U
Szűk 2L olaj volt a váltóban. Elvileg ennyi a töltettartalma.

http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=tomy_cz

(#167406) Mágus2 válasza tomy_cz (#167405) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Mintha búgna a váltó, nekem úgy tűnik.

(#167407) tomy_cz válasza Mágus2 (#167406) üzenetére


tomy_cz
senior tag

Most értem éppen haza vele,
Bal kanyarban, pl körforgóban, alacsony fordulaton erőteljesebb a hang, kelepelős hangnak mondanám. Magasabb fordulaton 3.4.5 fokozatba a gázról visszavéve a lábam, majd újra kicsi gázt adva kelepelő a hang. Motorféknél plusszbar búgó hang is hallatszik, mint a videóban 1perctől hallgatva.

http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=tomy_cz

(#167408) Mágus2 válasza tomy_cz (#167407) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Kerepelés lehet a motorból is, féltengelyből, difiből. Meg kell nézni mi lóg, összes motortartó bakot átvizsgálni. azok is tudnak búgni, ha elszakadtak és terhelésen elmozdunak.

(#167409) VIBO válasza bitpork (#167401) üzenetére


VIBO
őstag

Igen pont olyan mint focvis-é ;)
Csak ez fekete és még van rá gari :DDD

Elég mindenre, csak hát bennem van a bugi, hogy ha kicsit még jobban menne, esetleg kicsit összébb lenne hangolva és kevesebbet enne az se lenne baj.

Nem feltétlenül ragaszkodok hozzá, csak gondolkodom, hogy lehetne-e valamit optimalizálni még jobban és esetleg ha jobban menne az se lenne baj :C

Szétbaszni se akarom a verdát persze :N

iPhone 14 pro, Buds Pro, Apple Watch Ultra, MK7 GTI, Zenbook i7

(#167410) focvis válasza VIBO (#167409) üzenetére


focvis
veterán

Chippel (Superchips Bluefin) az enyém nagggyon ment, de ugyanakkor zabált autópályán.

Van már sportkipu és airride (is?) az autód alatt; a következő értelmes lépés a chip, talán egy egyedi szoftver kevésbé lenne zabálós.

(#167411) Coyot


Coyot
őstag

Csókolom'

Passat b5.5 1.9PD AVB még mindig. Lengéscsillapítóból Bilstein B4 vagy Sachs sima kékje - típust nem találtam éppen? Hátha van valakinek tapasztalata mostanában ezekkel. :R

[ Szerkesztve ]

Má' nem

(#167412) zsolt19900 válasza Coyot (#167411) üzenetére


zsolt19900
őstag

blistein mehet, nekem hátul kyb van az is teljesen jó

Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--

(#167413) macilaci78


macilaci78
nagyúr

Passat B5 kombi, guminyomás rendben (minden kerékben 2,3 bar), mégis enyhén jobbra húz a kocsi. Nem paddog, oldalszél is mindegy neki.
M5-ön szoktam menni Budapest-Csanádpalota távon, Szegednél van pár kanyar, ahol az úttest dőlésszöge megváltozik, ott is érezni, hogy jobbra húz, holott az úttest balra lejt.
Téli gumival nem volt ilyen gond. A téli és nyári garnitúra külön felnin van, sima acél lemezfelni, 195/65 R15.

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552

(#167414) Mágus2 válasza macilaci78 (#167413) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Forgásirányos a gumi?

(#167415) Coyot válasza macilaci78 (#167413) üzenetére


Coyot
őstag

Nálam is volt már ilyen, szálszakadásos volt a gumi, amin a csere segít.

zsolt19900
Köszi, szerintem sem lesz vele gond, de gondoltam bedobom hátha van valami aktuális tudnivaló róluk. Cserélem az egész garnitúrát megérett már rá.

[ Szerkesztve ]

Má' nem

(#167416) Attix82 válasza macilaci78 (#167413) üzenetére


Attix82
őstag

Elsőket rakd hátra és kiderül.

(#167417) VIBO válasza focvis (#167410) üzenetére


VIBO
őstag

Airride nincs. Volt egy ültető szett, de visszacseréltettem a gyári rúgókra. SZép volt meg minden, csak szét rázott ezeken a pöpec pesti utakon. Most sokkal jobb, igaz magasabb....MInd1.

Amúgy az Air ride miért jó?

Egyedi szoftvert hol csináltatnád?

iPhone 14 pro, Buds Pro, Apple Watch Ultra, MK7 GTI, Zenbook i7

(#167418) bitpork válasza VIBO (#167417) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

A tuning airride semmire a látványon kívül. A hagyományos légrugó nagyon jól kisimítja a legtöbb egyenetlenséget.

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#167419) focvis válasza VIBO (#167417) üzenetére


focvis
veterán

Egyedi szoftverem még nem volt (1x volt EDS Motorsport "konzerv" sw dízel Opelhez - ez szuperállat volt; ill. most a Superchips a Golfhoz - sajnos sokat evett, módosítottak rajta, utána már nem evett sokat, de érzésre nem ment jobban a gyári setup-nál, végül sztornóztam és a gyárinál maradtam).
Továbbá 1x elvittem az Astra F GSi 16V-t az ATC-hez még 2000-ben egyedire, sikeresen szétbarmolták az ECU-t miközben szerelték ki az autóból, megjavíttatták, de végül azt mondtam, hogy inkább ne piszkálják tovább az autómat.

Szóval egyedi sw. tapasztalatom szinte zéró; de akihez első körben fordulnék, az az AET Tuning Táton .

(#167420) Big_Boss


Big_Boss
aktív tag

Sziasztok!

Az alany egy 2003-as Passat, 1.9 PD AWX motorkód.
Kilyukadt a turbó csövem, [kép] meg tudnátok mondani ennek a cikkszámát?
Köszönöm!

(#167421) simonjoe válasza Big_Boss (#167420) üzenetére


simonjoe
őstag

038 145 771 L

Joe

(#167422) Big_Boss válasza simonjoe (#167421) üzenetére


Big_Boss
aktív tag

Köszi. Közben ETKAban megtaláltam.
3B0145828K

(#167423) Zizmand válasza Coyot (#167411) üzenetére


Zizmand
aktív tag

Szia
Nekünk b5.5 Passaton elöl Bilstein van, kb. 2 éve, szerintem teljesen jó. :K
A hátsó párt 1 hónapja cseréltem [kép] , oda Hart került, azzal is megvagyok elégedve. Hátul még a gyári Sachs volt, igaz sokat már nem csillapított, teljesen ki volt már.

(#167424) simonjoe válasza Big_Boss (#167422) üzenetére


simonjoe
őstag

erre nekem valami csatlakozó ház jön, nem a cső :F

Joe

(#167425) moddingR


moddingR
aktív tag

Sziasztok!

2003-2005-ös SEAT Ibiza 1.4 PD TDI-hez keresek felhasználói kézikönyvet magyarul. A netet áttúrtam már, nem találtam sehol :( Ha vki tud segíteni, azt megköszönném :)

(#167426) Big_Boss válasza simonjoe (#167424) üzenetére


Big_Boss
aktív tag

Hm... Én [ezt] látom mindenhol. :F

(#167427) simonjoe válasza Big_Boss (#167426) üzenetére


simonjoe
őstag

akkor jól benéztem, bocs. Én egy hosszú vékony fém csőnek a számát küldtem neked. :B

Joe

(#167428) Big_Boss válasza simonjoe (#167427) üzenetére


Big_Boss
aktív tag

Nem gáz. Azért köszönöm!

(#167429) K Norbi


K Norbi
addikt

Csak a Benzines!! ;]

(#167430) simonjoe válasza K Norbi (#167429) üzenetére


simonjoe
őstag

...ja, azzal könnyebb felgyújtani :DD

Joe

(#167431) K Norbi válasza simonjoe (#167430) üzenetére


K Norbi
addikt

:DDD :DDD

(#167432) atos19881101


atos19881101
senior tag

Jó reggelt,

Mágus, bitpork
3.0TDi, A6 2006
Mit érdemes megnézni, megfülelni rajta vétel előtt? VCDS-t is viszek. Illetve valóban volt ez DPF nélkül?

/** while (state(Korso) != BROKEN) go (Korso, &Kut) **/

(#167433) atos19881101 válasza atos19881101 (#167432) üzenetére


atos19881101
senior tag

ASB motorkód

/** while (state(Korso) != BROKEN) go (Korso, &Kut) **/

(#167434) Mágus2 válasza atos19881101 (#167432) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Legjobb lenne, ha hidegen indíthatnás reggel. A vezérlánc csere kb. 1000 euró. Mindent nézz meg rajta. Befecskendezőket, dpf-et ha van. Olajfolyás, hibakódok. Apróságnak tűnő hibakódok is tudnak drágák lenni. Olyan felszereltséget vegyél, amiben minden van, amit szeretnél. Utólagosan minden drága bele. Futóművét is jól meg kell nézni, ha légrugós, akkor meg duplán.

(#167435) Killer01


Killer01
őstag

Mági, CFHC motor 210 ezres szerviznél miket kell cseréltetni (tudtommal vezérlést is kell), milyen márkák ajánlottak és kb milyen költséggel kell számolnom? :)

(#167436) Mágus2 válasza Killer01 (#167435) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Vezérlés, vízpumpa, hoszbordás szíj feszítővel, hűtőfolyadék, generátor szabadon futó, ha még nem cserélték eddig. Kb 300 euró anyag meg 100 euró munkadíj. Contitech, skf vagy hepu készlet. Hosszordásból contitech, feszítő és szabadonfutó INA.

(#167437) atika88


atika88
senior tag

Sziasztok!

Fékfolyadék/olaj téma.

A napokban lesz szokásos 10ezres/1éves motorolajcserém a 2010-es VW Golf 6 1.4Tsi 160Le CAVD autómban.

Na de kiszúrtam egy szimpla szemrevételezéskor, hogy a fékfolyadék/olaj szintem nemhogy a Minimumon/alatta, de még csak nem is látszik! Számomra ez új, már csak azért is, mert a kocsi nem jelzi, hogy kevés lenni. Pláne nem érzem menet közben a hátrányát. Pedig dinamikusan közlekedem, harapósak a fékék.
Most vagy az autó fékfolyadék érzékelője rossz? Vagy a Minimum jelzés csak dísznek van?
A folyadék nyilván akad még benne, hiszen ha nem lenne, gondolom a fékhatás is közel a nullával lenne egyenlő.

Arra jutottam, ha már nem is látszik a szintjelzőnél, egy teljes új fékfolyadék cserét is megérdemel. Egyrészt óvatosságból, másrészt egyértelműen a biztonság miatt. Az ide vonatkozó kérdés: milyen olajat vegyek bele? Castrol Brake Fluid DOT4 1L néztem bele.

Köszönöm az infókat és a segítséget!

[ Szerkesztve ]

(#167438) Mágus2 válasza atika88 (#167437) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Nem lehet, hogy teljesen tele van, és annyira tiszta, hogy nem is látni? Csavard ki a kupakot, húzd ki az úszóját és nézz bele.

(#167439) bitpork válasza atos19881101 (#167433) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

2008ban volt belőle DPF nélküli ha minden igaz de csak a matricán fogod látni a kódokból!
-A befecskendezőknél nézd meg hog olajos-e a töve.
-Hogy mennyire hangosan csattogva jár és hogy érződik-e kipufogószag (tűzgyűrűk).
-Az olajszűrőt fogd meg és kézzel mozgasd meg - ha mozog és netán olajos az alja akkor minimum egy O gyűrű csere kinéz de ha megtépték akkor a teljes műanyag házat is cserélni kellhet.
-Elől a szíj görgőit nézd meg alapjáraton hogy egyenletesen és szabályosan járjanak.
-Az elején van a magasnyomású uh nézd meg a műanyag burkolatát hogy nem-e olajos.
-Vigyél egy multimétert és az indító +alapjárati feszültséget ill annak ingadozását.
-A motortartó bakok elektromosan keményíthetőek voltak asszem így annak szakadása látszik a vcds-ben.
-Ha flap motor hibát dob akkor nem kell azonnal a 180k/oldal darabért rohanni, foglalkoznak a felújítással is.

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#167440) rob210 válasza Mágus2 (#167438) üzenetére


rob210
nagyúr

Én is erre gondoltam, nert az sípolna mint a fene meg világítana, ha nem lenne benne. Sőt golf 6 ot nem ismerem, de van anelyik minimum alatt le is tilt..

Renault power

(#167441) Primary92 válasza bitpork (#167439) üzenetére


Primary92
senior tag

Keményíthető motorbak? Nem is hallottam még ilyenről. Miért jó?

(#167442) atika88 válasza Mágus2 (#167438) üzenetére


atika88
senior tag

Betojok, valóban illett volna bele (is) nézni és nem csak rá :DD Köszönöm a tippet!
Gyakorlatilag csurig van maxig és szép áttetsző a színe, egyértelműen csalóka kívülről nézve.

4 éve van nálam a kocsi és azóta ezzel bevallom nem is foglalkoztam, mert egész egyszerűen elkerülte a figyelmem. A fékek meg hát: jók voltak, így nem pörögtem rá.
Ennek ellenére szerinted foglalkozzak hamarosan a cserével most? Vagy hagyjam jövőre, amikor úgyis komplett tárcsa/fékpofa csere lesz a kocsin!?

[ Szerkesztve ]

(#167443) c00per válasza Primary92 (#167441) üzenetére


c00per
tag

Nekem is A6-ban meg a mostani A4-ben a motortarto bakban van egy solenoid tekercs es az olajban levo anyagnak tudja valtoztatni a viszkozitasat,amivel valtozik a csillapitas(lagyabb-kemenyebb).Dizeleknel ezzel probaljak a finomjarast megoldani minden korulmeny kozott.A6 2.5-nel mind a ket oldalt olyan volt, A4 2.0 asszem csak a balos.Valami ilyesmit olvastam rola,de lehet hulyeseget irtam.

[ Szerkesztve ]

(#167444) Killer01 válasza Mágus2 (#167436) üzenetére


Killer01
őstag

THX :R

(#167445) c00per válasza c00per (#167443) üzenetére


c00per
tag

Megtalaltam.
"the way the mounts work is that there is a fluid chamber with a plastic body in the middle of it, with small channel cut through it. this allows fluid from the top chamber, through the plastic body, to the bottom chamber. the bottom chamber is rubber lined and can deform under pressure. there is also an airway vented to atmosphere, with a rubber membrane separating the fluid from the atmosphere. a solenoid valve, controlled by the motronic, can open or close the airway.

below 1100 rpm (i.e idle), the engine vibrations are not enough to force fluid from the top chamber, through the passageway to the bottom chamber. the airway is open (solenoid valve open). the rubber membrane creates a soft cushion which absorbs the high frequency vibrations.

above 1100 rpm the soleniod valve is closed which blocks the airway and so "hardens" the mount (the fluid has nowhere to go). thus the mount is effectively solid.

the high frequency vibrations at speed are absorbed by the membrane (as in the idle case), while the more damaging low frequency vibrations cause the fluid to force itself through the chamber in the plastic body to the lower chamber, forcing the (lower) rubber chamber to distort - effectively absorbing the vibrations."

(#167446) MunezXBK válasza c00per (#167443) üzenetére


MunezXBK
nagyúr

2.5 V6-hoz olyan volt mindben.

(#167447) c00per válasza MunezXBK (#167446) üzenetére


c00per
tag

Tudom,nekem cserelni is kellett jo penzert :R

(#167448) rob210 válasza atika88 (#167442) üzenetére


rob210
nagyúr

Én 2 évente szoktam cserélni.
Van aki 1p év alat sem :(
Pedig filléres tétel.

Renault power

(#167449) atos19881101 válasza Mágus2 (#167434) üzenetére


atos19881101
senior tag

és (#167439) bitpork

Köszi szépen nektek! Most értem haza. A benyomások:

Autószerelő árulja, így jó párszor megkaptam a fejemhez, hogy szerelő vagyok? Ha nem értek hozzá, mit magyarázok? :F Azaz a kolléga stílusa kicsit fura volt... de ez mellékes.

Sajnos nem sikerült elsőnek beindítani, mert már érkezés előtt odébb állt vele. Indításnál ami fura volt számomra, hogy nem első fordulatra röffent be, hanem forgatott 2-3at az indítómotor és csak utána indult el. Lánc csörgést nem hallottam, bár mivel nem első indítás volt ezért ez bukta. A motor járása szép volt, gázadásra nem nyomott füstöt. Amit megjegyeztem neki, hogy a turbónál olaj-sáros volt minden. A szívó rész felől, azaz vagy a karter cső felől jön (Magas kartergáz? erre kaptam az ívet, mikor feltettem ezt a kérdést. Vagy pedig turbó gond?). Ami még fura volt, hogy próbaúton hallani lehetett a turbó töltését (súrlódó hang szerűség).
Futómű volt rajta cserélve (lengőkarok, lengéscsillapítók), illetve kormánymű is, mert folyatott. Nem tudom ennek a 200lovacskának mennyire kellene mennie ebben a bódéban, de nem volt az a hú de megy érzésem.
Amikor rákérdeztem, hogy VCDS-el ránézhetek e, akkor kaptam a választ, h nem. A fedélzeti kiír minden?? hibát. :F Elengedtem a témát ...
Sok mindent nem cserélt az autón az elmondottak alapján úgy, hogy 2 évesen vette. 200k-t mutatott az óra.

Összességében nem volt annyira rossz, de a kolléga hozzáállása hagyott némi kivetni valót.

Egy érdekes dolgot mondott még. A gázolajhoz szokott tölteni 2T olajat. Azt mondja ez jót tesz a befecskendezőknek. Valóban így van?

Ja nem nekem lenne, hanem egy kollégámnak. Én csak lelkes tudatlanként mentem vele. :DDD

[ Szerkesztve ]

/** while (state(Korso) != BROKEN) go (Korso, &Kut) **/

(#167450) Gyula84 válasza c00per (#167445) üzenetére


Gyula84
veterán

Nem rossz, de nem is jó, de legalább nem rossz.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.