Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] Bakancslista Route 66 Chicagótól Los Angelesig 3.
- [Re:] Irány Japán!
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [TheLázs:] ADHS
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
c00per
tag
Az a baj en azt sem tartom kizartnak pl amit en engedtem le egy passat valtobol es elhoztak nekem a dobozt, hogy az nem "hamis" olaj volt.Mint irtam beleszippantva a flakonba koze nem volt a szintetikus olajhoz illetve ami lejott a valtobol remalom.Szo szerint budos volt tole az egesz muhely.
[ Szerkesztve ]
Zizmand
aktív tag
Régóta gondolkozok váltóolaj cserén én is, akkor azt mondod ez a Ravenol olaj lehet legközelebb a gyári olajhoz? Mert akkor lehet megpróbálnám ezt bele önteni a váltóba, aztán meglátom mi lesz.
Az autó b5.5 Passat AVF 6-os váltóval. A friss olaj mégiscsak jobb lenne a jelenleg benne lévőnél. Mondjuk a 6. fokozat sajnos már búg benne enyhén évek óta. Így nem hinném, hogy megoldaná ezt a problémát az új olaj.
Ami érdekes, hogy egyszer 2 évnyi búgás után kb. 2 hétig semmi hangja nem volt a váltónak, aztán megint folytatta. Nem tudom mi lehetett ez.
c00per
tag
Abba 75w-90 gl4+ kell.Nagyon oda kell figyelni mi lesz betoltve!
G052911
[ Szerkesztve ]
i-sti
senior tag
Miért kísérletezel?
Mindenki azt mondja, hogy a váltóba gyárit kell rakni és utána békesség van.
Novum Forum Siculorum
c00per
tag
Mondjuk en meg arrol nem hallottam,hogy a VAG csoport rendelkezne olajfinomitoval.Ok is veszik valamelyik gyartotol.Ertem en,hogy gyari, de en meg mindig azt vallom,hogy ha az adott gyartoi specifikaciot teljesiti egy olaj,amit bevizsgaltak, akkor miert ne tolthetnem bele?Ez nem kiserletezes csak egy szakszeruen kivalasztott olaj megvetele es hasznalata a gyarto ajanlasat kovetve.
c00per
tag
Azt leszogeznem,hogy nem akarom Magus szemelyes tapasztalatait felulirni a valtoolaj temaval kapcsolatban, de nalam szamtalanszor bebizonyosodott mar,hogy egy helyesen valasztott nem gyari dobozban levo olaj is ugyanugy fog viselkedni mint a gyari dobozban levo.Ez az en sajat tapasztalatom.Nem vitat akarok szitani, csak tisztazni akarom a sok felreertest,ami pl a kollega vw golf 1.9 valtojanal is tortent.Ismerem a mondast a boltba meg a pekeknel: " hajtomuolaj legyen oszt kesz".Ilyenkor jonnek a gondok
Gyula84
veterán
aki nem gyárit tett bele annak kuka lett a váltója
Nem rossz, de nem is jó, de legalább nem rossz.
siti
senior tag
ott sántíthat az egész és ez természetesen csak összeesküvés elmélet, hogy a gyárban csak olyan alkatrészt, olajat tehetnek bele, amivel nem zaklatják őket gari időn belül. Ha tudja az adott specifikációt (szabványt), azzal még nem lehetünk biztosak, hogy gyári beszállításnál nem követelnek e meg más paramétert is, amit ellenőriznek, ellenben az olajbolt meg a többiek nem. Ha pedig a vevő nem kéri, az olaj cég se fogja úgy készíteni, hiszen ő is profit orientált.
Természetesen ez csak feltételezés és ráhúzható a gyári olajtól elkezdve az ablaktörlő gumin át mindenre.
Füle -> 9. BRSZK -> 2024. Június 22-23. (hamarosan beérjük a Fast and furious sorozatot)
c00per
tag
ezt probalom elmagyarazni,hogy nem azt kell nezni,hogy gyari olaj,hanem tudja a gyari specifikaciot(eloirast)
Fentebb leirtam mennyi autoban csereltem mar a valtoban olajat Mannol olajra(a gyar altal megadott specifikaciot mindig betartva) illetve 1x Alco Pontonic FDL olajat hasznaltam sajat valtoban hiba nelkul(termeszetesen gyari specifikacio altal eloirt kovetelmenyeket nezve) es azzal is adtam el 2ev utan.
Pl: kulfoldiaban nem nagyon raknak gyari olajat valtokba illetve difikbe,hanem motul,ravenol,royal purple a meno.
[ Szerkesztve ]
1stVikman
senior tag
molnarpeter
nagyúr
Ja, sorozatszám -ig és -tól. Ennyire olcsó az a ravenol?
c00per
tag
elvileg germany a ravenol is.olcsonak azert nem mondanam, de a minosege jo es eleg nagy reszt lefed a palettaja az autogyarak speckoibol
Megegy es tema lezarva.Gyartoi spec van hidraulika olajnal illetve motorolajnal.Mindenki "csakagyarit" veszi? azert ezt nem hiszem.Fekfolyadek? vannak szabvanyok amiket illo tudnia a folyadeknak es az alapjan vesszuk es nem "csakagyarit". Hajtomu olajnalismet ez jon elo.Igen valoban pl egy gl4+ olajban van ugynevezett extremnyomas allo adalek ami massa teszi a sima gl4-hez kepest igy nem tehetek gl4+ helyett sima gl4-et es meg sorolhatnam.Ha oda van figyelve, gond nem lehet
[ Szerkesztve ]
bul07
nagyúr
Kérdés
MAHLE vagy HENGST gázolajszűrő?
1-9PDTDI
Olyan 1500Ft különbség van köztük, csak azért mert nem e egyforma mind a kettő csak max névben más
Azért kérdezek rá itt is hátha hamarabb jön megerősítés és akkor ma éjszaka vagy holnap meg is rendelem
[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
c00per
tag
En UFI parti vagyok,mivel nem egyet lattam mar gyari VW logoval ujabb autokban gyari szurokent is, raadasul tudtommal pd-hez kulon az UFI gyartott VW-nek szurot
de majd ezert is megkoveznek
Kerdesre valaszolva,amelyik olcsobb.Egy kategoria mind a ket marka,amit irtal
[ Szerkesztve ]
molnarpeter
nagyúr
Bezzeg MTZ váltó vagy 20 éve megy motorolajjal... mondjuk a szinkron ott nem tud tönkemenni, hiszem nem is volt soha Egy munkagép szöghajtásába egyik oldalra GL4, másik felébe GL5 ment, előírás nem nagyon volt emlékeim szerint, de úgy voltunk vele, legalább leteszteljük, hogy melyik jobb. Szint jó, terheléssel arányosnak tűnik a melegedés, innentől kezdve azt az 5-10 évet csak kibírja az új töltettel is.
Annyiban meg tudom érteni az aftermarket olajak ügyét, hogy márkakerből nem nagyon lehet rendelni, online beszerzés nehézkes, és persze sztereotipikusan a gyári csak túlárazott lehet.
[ Szerkesztve ]
bul07
nagyúr
UFI se több [link]
Na még jobb már három márka
Édesapám utastér szűrőjéről kép itt (97-es Passat)
Nem is tudta hogy van benne mert klíma sincs
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
molnarpeter
nagyúr
Az ultimate egy 2 mikronos szűrő lenne (külön ház, stb...)
Ha jól emlékszem, adagolósnál a Purflux volt ajánlott, mert jól pászol a T-szelep bele. Azért az elmaradhatatlan Mann-Filter se maradjon ki, azért a Bosch sem kukába való, amcsik szeretik a Wixet...
[ Szerkesztve ]
c00per
tag
A regi MOL Hykomol esete . En a munkahelyen levo hajtomuvek es szoghajtasok olajzasabol indultam ki anno,amikor elkezdett komolyan erdekelni a tema.Honapokat tanulmanyoztam forumokat,olajok weboldalait.
En is ertem a felelmet a rossz tapasztalatok miatt, de fogadni mernek,hogy 99%-ban hibas olajvalasztas okoz hibat
c00per
tag
sajnos lattam mar ilyet Mas is jart mar ilyen cipoben, hogy nem tudta van pollenszuro.
foleg levegoszuroben siratos ez a latvany.
molnarpeterIgen ha minden igaz a Wix az Mann Hummel leanyvallalat. Purflux az jofele ismet es a Bosch 2.5 Tdi uzemanyagszurom anno azt hiszem made in valamelyik europai orszag. Mann-nal volt rossz elmenyem es azota kerulom
[ Szerkesztve ]
1stVikman
senior tag
Nem tudom mennyibe kerül, de biztos olcsóbb a szakszerviz ~16K Ft/liter gyári "nagyteljesítményű hajtóműolaj" —ánál.
Keef_Lee
senior tag
Elviselhetőbb, mint a "gyári" ablakmosó 2500/Liter.
Mágus2
Közösségépítő
Mind1.
golfvariant
aktív tag
Focvis vettél az Aldiban GTI-s ágyneműt?
gzbotii
veterán
Mivel épp eladó az övé, szerintem inkább az új autó mellé öltözik majd
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
golfvariant
aktív tag
Fél év múlva vásarol egy újabb GTI-t
Paoloo
tag
Sziasztok!
Egy ismerősöm Audi A3 1.6 benzin autójával van egy olyan probléma,hogy amikor beindítja,erős zúgó hangot ad. Ha leállítja,és egyből újraindítja,akkor nem csinálja. Újkorától nála van az autó,eddig nem hallotta ezt a hangot.
A képen rámutat arra az alkatrészre ami adja a hangot. Mi ez,és miért csinálja?
Mágus2
Közösségépítő
Ez egy ventillátor, ami fújja be a levegőt a szívósorba részterhelésen. Gondolom csapágyas lett és azért zúg. Cserélje ki, akkor csendben lesz.
Paoloo
tag
Köszönöm!
whited
addikt
Sziasztok
Golf V 1.4 75LE motorhoz milyen olajat ajánlotok?
Én őt néztem ki: MOTUL
Ha nem válaszolok a PM-re, elképzelhető, hogy nem kaptam meg, ilyenkor kérlek küld el újra, köszönöm
Csabadi
tag
Hy, régebben raktam föl videót ide, hogy passatom(AVF) indítás után bejti a fordulatot.Csak ötletelek mi lehet, de esetleg generátor terhelés miatt nem lehet a jelenség? Alapjáraton üzem elegen is 99.6% terheléses van. Logot meg nem csináltam.
Normális ez így?
A kép régebbi most 861 fordulaton ketyeg..
[ Szerkesztve ]
Meg tudná nekem nézni valaki, hogy az A4 B6 1.9 PD-TDI (2003, AVF) autóba milyen vízhűtő ventilátor szabályzó modul való eredetileg?
Most egy Valeo STG 300W 8E0959501F van benne és a ventilátor is Valeo címkés, viszont 1-2 éve cserélték (rosszat használt működőre, jó drágán) és ahogy most nézelődök ebay-en, ott azt írják ez az F végződésű az FSI benzines A4 B6-ba való, nem a PD-TDI-be. Viszont a D végződésű modulnál (tippre ez a Diesel?) sem találom ezt az autót, csak a 2004-es 2.0 TDI-t.
Vagy mindegy melyik betűre végződik, vegyem amelyik olcsóbb...?
Gondolom ha most ment az F, akkor jó az F, viszont gyanúsan hamar romlott el újra.
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
Mágus2
Közösségépítő
Hány elektromos ventillátor van benne? PR kódok a csomagtartóból?
[ Szerkesztve ]
c00per
tag
Ahogy nézem 1, a másik mechanikus. Kódok
Előre is köszi.
(#167784) c00per -> Ez nem maga a fan? A vezérlője rossz, mert állandóan forog.
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
Csabadi
tag
Tudnál tanácsot adni, mért megy maximum terhelésel, alapjáraton a generátor.
Mágus2
Közösségépítő
Gyenge az akku, vagy rosz a terhelést mérő jel kábel.
Csabadi
tag
Köszi, indított rendesen eddig...., terhelés mérő kábel melyik? Valeo generátor, a vékony vezetékes csatlakozó lenne az?Ami a feszültség szabályzóra csatlakozik?Esetleg maga a feszültség szabályzó belül nem lehet rossz valami?
[ Szerkesztve ]
Csabadi
tag
Ki lehet valahogy szűrni a hibát, vagy hogy mi okozza?
c00per
tag
8E0959501AE
8E0959501H
elvileg...
Mágus2
Közösségépítő
Nem indulós 1.9tdi agr octavia fejlemény... beindult, jön-megy. A használt motorvezérlővel pöcc-röff.
[ Szerkesztve ]
c00per
tag
hlehet tudni mi valthatta ki a hibat, vagy rejtely?
Mágus2
Közösségépítő
Még nem szedtem szét a motorvezérlőt, majd kiderül. Mára volt elég.
[ Szerkesztve ]
Csaby25
senior tag
Octavia I., 1.8T AUM, 2002, hatchback.
Hibakódok a képen.
Az első kettőt most adta ki, kigyúlt a check és hidegen ingadozik az alapjárat, ha picit meggázolom beáll.... Menet közben nincs gond.
Vezérmű kb. másfél éve volt cserélve
Az utolsó két hiba régebbi.
Kitöröltem, 15 km után még nem adta vissza.
Már rég tervezem, hogy elviszem szervizbe az utolsó két hiba miatt, sajna elhanyagoltam, amiatt hogy nem volt tünete és amiatt is, hogy nehezen találok olyat aki ért a benzines turbóshoz is (Erdélyben a közelemben).
A kérdés, hogy mennyire kell aggódnom a vezérmű hiba miatt, merjek még járni vele, míg szervizbe kerül?
Köszi!
[ Szerkesztve ]
A kis emberek más emberekről beszélnek, a középszerű emberek eseményekről, a nagy emberek pedig ötletekről beszélnek.
Mágus2
Közösségépítő
A generátorra 3 darab vezeték megy, egy vastag és két vékony. A vastag tölti az akksit, az egyik vékony a D+ szál, ami ébreszti a generátort a másik a DF szál, ami méri a generátor terhelést. Bármelyik csatlakozás eloxidálódik, nagy terhelést mutat a generátor a motorvezérlőben. Most hogy ezért ejti-e be a fordulatot, az egy másik kérdés.
Első körben összes csatlakozás ellenőrzése, csizolása, akksit terhelővillával ellenőrizni. Az, hogy indít nekem nem mond semmit, kérdés, hogy mennyire erős, mennyire esik be a feszültség indítózás közben, mennyi kapacitás maradt az akksiban.?
A két vékony kábel a motornál fut és van középtájon egy csatlakozó is közbeiktatva, ott szokott lerohadni az egyik kábel a kettő közül.
Kék vékony a D+, Kék fekete csíkos a DF szál. A vastag kábel egyik fele a generátornál, másik az akksi közvetlen + srujára van csavarozva. Az összes csatlakozási pontot megcsiszolni, akksi sarukat és akksi kimenetet is.
Csaby25 Doktor úr, szív nélkül sokáig lehet még élni...? Persze, ne aggódjon, legalább 60 másodpercig.
Gyűjteni kell a hibakódokat, minél több, annál jobb. Majd 10 fölött elég szerelőhöz menni, addig nem aggódnék.
[ Szerkesztve ]
Csabadi
tag
Köszönöm,akku 1 éves exide prémium, bár attól lehet rossz, az biztos, hogy a generátoron lévő csatlakozók jók, megnézem a többit is.
CharlieDrop
veterán
Sajna Excide-okról sok rosszat hallani
Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
Csabadi
tag
Sajnos ez van nem néztem utána, melyik akku lett volna jó választás. A környezetemben van jó pár exide és 4 év után is jók..
Csabadi
tag
Ha lehúzom a csatlakozót történik valami?
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- MSI H81M-P33 LGA 1150 alaplap
- Lenovo Thinkcentre M710s 7. gen i5-7500 CPU, 16 GB DDR4 RAM
- Gigabyte GA-Q77M-D2H LGA 1155 alaplap, + ajándék i5-3470 CPU
- DELL OPTIPLEX 3040 MICRO PC, i5-6500T CPU,8 GB DDR3 RAM, 500 GB HDD
- AKCIÓZVA! Lenovo ThinkBook 13s Fémházas Profi Ultrabook -60% i5-10210U 8GB 256GB SSD FHD IPS WIN10