Renault, topik összefoglaló
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [V.Milán:] Fessünk újra rollert! P2.
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [sh4d0w:] Windows Recall
- [Re:] Ketogén étrend
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [TheLázs:] ADHS
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
Dyno
veterán
Motortéri kábelköteg
Ilyet én is csinálnék a Clio 3-val, csak elég nehéz RS lököst illetve első szellőzőrácsot találni.
Josi
aktív tag
Akkor szegény Rob éhen halna, ha mindent elmond. Nem lesz munkája.
Vidd el hozzá és megcsinálja.
''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
V!ck
aktív tag
Jaaaa, hogy ő javít is...
Nem tudtam...
Ha nincs messze Gyöngyöstől, örömmel!
Egyszer azt hittem, hogy tévedtem, de tévedtem.
den89
tag
Sziasztok!
Megane 1.3 TCe Grandcoupe 140 LE/116 LE vélemények, tapasztalatok?
1.5 dci 106 LE Megane II Limousine-t váltana, amit 13 éve használok (családban van újkora óta). Nem vagyok egy idegbeteg sofőr, már felnőttem nagyjából (a 2 gyerek hatására is). De azért legyen benne erő, ha előznék, haladnék vele, ahogy a korábbi autómban is volt.
Vajon elég a 116 LE? Előző autómnál semmiképp nem szeretnék "gyengébbet". Tudom, nem feltétlen lehet összehasonlítani egy benzinest és egy dieselt... de úgy érzem, kevés lehet a 116 LE. Főleg, ha négyen ülünk bent, telepakolt csomagtartóval. Javítsatok ki, ha tévedek.
Fogyasztás is érdekelne, vegyesben, aki nagyrészt városban jár vele.
Köszönöm előre is!
Üdv:
Dani
[ Szerkesztve ]
salieri.
őstag
Szia!
Pont ma érdeklődtem erről, taxiban 260 ezer km (116lovas egyébként csak szoftver más), 10 ezrenkent olajcsere.Ha valami gond van drága az alkatrész hozzá.Egy szimmeringet,egy környezetvédelmi alkatrészt kellett cserélni (250k) fogyasztás városban 8-9 l
Egyébként baromi jó áron van a készletes modell: [link]
den89
tag
Szia!
Köszönöm az infókat. Drága az alkatrész hozzá? Biztos nem drágább, mint egy VW-hez, Skodához, vagy akár egy prémiumhoz. Egyébként megnyugtató, hogy csak ennyi "gond" volt vele. Én az életben nem rakok bele ennyi km-t. Gondoltam, hogy 8 liter alatt nem megy el, ha nagyrészt városban van használva.
Láttam a linkelt autót is. Én is csodálkoztam, hogy vajon miért ilyen "olcsó".
Köszi!
[ Szerkesztve ]
salieri.
őstag
Ha szansz rá ennyi pénzt,szerintem jó vétel.Megane2 alkatrészek araihoz képest sok. Amúgy 1.0 Eco g jogger? Jókat mondanak róla,szivocso befecskendezés, LPG nem csinál kokszot.lehet venni kb 6-ert 10 ezer km -rel, extrém felszereltség,100 km megvan 2500 forintból.
[ Szerkesztve ]
KLIOS
aktív tag
Gyöngyöshalászon ott van Pataki Zsolti,Ő is egy Renault mágus.
LamerGyuri
senior tag
"Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."
(#91261) LamerGyuri válasza norbert1998 (#91243) üzenetére
LamerGyuri
senior tag
Ugyan már; akinek Renault-ja van, rossz ember nem lehet
"Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."
rob210
Topikgazda
A clio 2ben van egy inercia kapcsoló néven csúfolt, befecskendezést megszakító kapcsoló na ez szokott beszarni.
Renault power
Plero
tag
Az önindítóban mikor volt kefe cserélve? Lehet azt is meg kellene nézni. A fordulatszámmérő mit mutat önindítózáskor?
"Olyan nincs, hogy nincs" + www.plenter.atw.hu
V!ck
aktív tag
#91262 rob210
Igen, kilyukadtam ide, órák óta guglizok a hibával kapcsolatban és ez az egyik opció, de valahogy nem erre gondolok. Az üzemanyag szivattyu minden egyes gyújtásráadásnál szépen zúg és utána sem hallok semmi furcsát vagy különbözőt.
A másik opció a vezétműtengely jeladó, erre találtam is fórumbejegyzést valahol:
Idézem:
"Üdv! Nekem Megane II-vel volt hasonló problémám. Indításkor csak tekert, de egy köhintés sem volt. Aztán másodikra-harmadikra-negyedikre beindult, de nem füstölt, a motor nem szívta meg magát. Kicserélték a felső holtponti jeladót, mert a Renaultoknak ez a típushibája, de a helyzet nem változott. Ezek után elvittem a kocsit egy szakihoz, aki elektronikában nagyon otthon van és Renault tulaj. Elmondtam neki a kínomat és egyből rávágta, hogy vezérműtengely jeladó. Ugyanis ha ez betegeskedik, akkor az ECU nem tudja, hogy melyik hengerbe kellene befecskendezni, ezért nem ad sehová üzemanyagot, ennélfogva nem indul be az autó. Kicserélte a jeladót, ennek fél éve, azóta pöcc-röff."
Más opció(ka)t egyszerűen nem látok.
#91263Plero
Önindító hibátlanul teszi a dolgát.
A fordulatszámmérő sosem mutat semmit nálam indítózáskor.
Amikor nem indul az autó csak teker, akkor is nullán áll, amikor meg indul, akkor is, bár lehet azért, mert mire megmoccan a mutató, be is indul. (Hamar indul, kb fél másodpercen belül.)
Köszönöm mindenkinek a tippeket, remélem hamar megoldódik, mert a sírba tesz (tényleg sírós szmájli...)
Egyszer azt hittem, hogy tévedtem, de tévedtem.
rob210
Topikgazda
Szia.
Na ezt nyugodtan felejtsd el, mert a tiéd nem vvti és nincs benne vezérmű jeladó
Ha 1.6 lenne azonnal mondtam volna.
Ezt amit kicikkeztél én csináltam 4 szerelőnél volt a srác, mire eljutott hozzám.
De hangsúlyozom a tiédben nincs ilyen.
Viszont az inercia kapcsoló hidd el tud ilyen hibát okozni.
Nekem a megane 1 ben csinálta ezt még a régi zöld 8 szelepesemben.
Úgy jöttem rá, hogy egyszer megütöttem a toronynál és lekapcsolt.
Nem is indult, aztán amikor benyomtam simán indult elsőre.
Ezután amikor nem akart indulni, már mindig úgy kezdtem, hogy benyomtam és azonnal indult. A vége az lett, hogy kikötöttem a rendszerből.
Ettől még persze lehet más is, de elsőnek ezt nézném meg.
Második ez a nagyobb szívás az pedig a kábelköteg, sajnos a clióknál/thaliáknál ez is előfordul, hogy elérik a szigetelés a vezetékeken és onnantól jön a gyalázat.
De ezt azért zárnám ki a te esetedben, mert akkor más elektromos bakit is csinálna, nem csak ezt.
Renault power
V!ck
aktív tag
Szia!
Kicsi a világ (a cikk)
Akkor viszont nem értem, hogy az unix és bárdi miért hozza a vez.tengely jeladót a K4J712 motorkódomhoz (ez az 1.4 16V ami tényleg nem okoskerekes, ellenben az 1.6 16V K7M Megane-ommal...)
Hála az égnek semmilyen elektromos gondom nincs, minden működik mindig.
Maradok az inercia kapcsolónál kezdésnek
Már csak azon dilemmázok, hogy kiiktassam vagy kukázzak bontottan, mert újban sehogy sem találtam sem bárdin, sem unixnál
Egyszer azt hittem, hogy tévedtem, de tévedtem.
rob210
Topikgazda
nem lehet már kapni.
Megszűnt a gyártása.
Renault power
mycso
Topikgazda
Szia, 1.33 @140,5 ajtós, 2019-es.
Nyáron Miskolc-Burgas-Miskolc (Románián, hegyen-völgyön át), 2300km, viszonylag tempósan, 6,7l/100km lett az etap átlaga, 3 felnőtt, csomagokkal jól megpakolva. (ugyanezen az úton a 210 lóra írt, 2.0dci laguna 3, 1 literrel kevesebbet kért)
Városi szaladgálásnál (intenzíven hajtva) simán 8l körül alakul a fogyasztás.
- hűtővizet szeretik picit csipegetni (nem vészesen, de észrevehetően)
- az ülőlap rövid, az ülés szűkös, viszont az oldaltartás jó
- a sokak által említett zörgéseket én nem tapasztaltam, jól egyben van, a hangszigetelés is jó (mostanra, 5 évesen, néhol főleg az első ajtók környékén hallok zörejeket)
- a középkonzol, kemény műanyagból lévő "díszítő" eleme szétQrja a jobb térdem (ez a talismanban puha)
- a kilátás az autóból, borzalmas. Valahogy túl kicsik az ablakok, az első szélvédő meg túlságosan meg van döntve. Viszont ettől belül picit olyan tank (biztonság) érzésem van.
- ez az érintős r-link, valami borzalom (a kezelése), amúgy jól szól, jól működik (ez valószínű az össze érintős cuccra igaz, menet közben nehéz használni)
- a váltó nagyon pontos, tetszik
- viszont a motor - váltó hangolása borzasztó, nagy fordulat esések és rossz tartományba (picit forgatni kell, akkor nagyon megy)
- akkora turbólyuk van alul, hogy elképesztő (nyilván szokás kérdése)
- a kormány túl szervózott, nagyon mű, nem sikerült hozzászoknom, olyan mintha a kormány és a kerekek között nem lenne fizikai kapcsolat. Nagyon mű. (sajnos ez a talismanban is hasonló)
- futómű, elsőre jónak tűnt, sokkal kényelmesebb a lagunától, ám mégis elég feszes. Viszont forszírozva előjön egy olyan jelenség (ebben a kormánymű is ludas), hogy egyszerűen leesik az ívről az eleje, a hátulja is hajlamosabb arrébb mászni. Szürreális élmény. (225/40R18)
“The Night is Dark and Full of Terrors”
vzsryl
nagyúr
“akkora turbólyuk van alul, hogy elképesztő”
A picike motor átka. Alul nagyon meg kéne fújni, hogy legyen nyomatéka, de az sem egészséges, ráadásul még egy turbó kéne hozzá, vagy kompresszor.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
polonic
félisten
Mit jelent városban, 50-es sebességnél az, hogy intenzíven hajtva?
dugo_
veterán
Fixen kettesben.
den89
tag
Köszi az infókat és a bő jellemzést. Kicsit elbizonytalanítottál.
szebe
őstag
Bináris gázpedálhasználatra tippelnék.
"ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
mycso
Topikgazda
#91269vzsryl: persze tudom, azért is írtam, hogy megszokást igényel, nyilván használható
#91270polonic: úgy fogalmaznék, hogy nem a hold-föld távolság alatt szoktunk 50-re gyorsulni...
#91271dugo_: lehetne így is (azzal szerintem bőven 10l felett lenne a fogyi)
#91272den89: nincs mit, összességében egyébként jó autó, igazából ezek szinte mindegyike szokható.
Most egy hónapig egy első generációs 1.4mpi logan volt nálam, még szervó sincs benne...háát átértékeltem az autózást.
Illetve a héten kaptam egy 1.2 3hengeres F corsa-t, bár ez jól felszerelt, azért a vezetési élmény hagynémi kívánnivalót maga után.
#91273szebe: azért ennyire nem szélsőségesen van hajtva, de ha már ott van a 140 ló, azért használgatjuk is
“The Night is Dark and Full of Terrors”
johnny576
csendes tag
Sajnos ismét előjött a probléma. Alig megyünk az autóval, ezért telt el sok idő hogy kijött.
Ismét nagyon kormos a gyertya. Indítás után hebeg-habog, higító szagúan füstöl (talán fehér vagy szürke színű a füst). Ha bemelegszik lehet vele menni, de nem az igazi.
Új tünet: ha min. 1500-as fordulatra forgatom (mindegy hogy menet közben vagy üresben) és ott tartom, akkor kb 2mp után gyors kattogás (relé?) hallatszik folyamatosan. Ha elengedem a gázpedált, visszaáll alapjáratra és megszűnik ez a hang. Utastérből hallom csak, motortérnél elnyomja a motorgang. Van ötleted?
rob210
Topikgazda
Diag kell nincs mese.
Ott valami hibának lennie kell.
Kattogás lehet akár az alapjárati motor is, az iszonyat hangokat tud adni.
Hogy alakul a fogyasztás?
Renault power
Szoszo94
őstag
Következő a történet jelen pillanatban:
Főtengely OK, diag szerint nagynyomású indításkor nagyon OK, úgyhogy az injektorokra gyanakszik a szerelő. A héten kikapja mindet és elküldi beméretni - 60-100k közt mondta a felújítást /db, jövő héten hív, hogy mennyit kellene felújítani és milyen állapotban vannak.
Lexus IS250 Sport Mark Levinson // Renault Mégane II PH2 Grandtour 2.0dCi
johnny576
csendes tag
Megtett táv | Benzin | Fogyasztás
107km | 8,48 | 7,93 (2023.12.29.)
550km | 37,07 | 6,74 (2023.11.26.)
414km | 26,15 | 6,32 (2023.10.24.)
721km | 45,32 | 6,29 (2023.10.16.)
421km | 26,61 | 6,32 (2023.09.28.)*
733km | 47,74 | 6,51 (2023.09.14.)*
692km | 44,71 | 6,46 (2023.08.31.)
A csillaggal jelölt tankolások voltak a Mobil Petrol kúton. A többi Shell sima 95. Szeptemberben mentünk hosszabb távon országúton.
Fojtószelep takarítást és tömítés cserét 2023. februárban csináltam. A hibákat 2023.10.07-én kezdte csinálni.
[ Szerkesztve ]
Kossuth
tag
Sziasztok. Renault Koleos 2008-as, 2.5 benzin. Ha a járó motort a start/stop gombbal akarom leállítani, akkor nem áll le, hanem ESP, kormányzár, tolatóradar hibaüzenetekkel traktál, csak lefullasztással tudom leállítani. Illetve áramtalanítani sem lehet a gépkocsit csak akku saru levétellel. Lefullasztás után indítózni sem lehet csak miután levettem és visszaraktam az akkusarut, de utána indul. Egyszer már csinálta ezt a jelenséget, akkor akkumulátor csere megoldotta a problémát, diagnosztika semmilyen hibát nem jelzett. Most is az akkucsere volt az első, de új akkuval is ugyanaz a gond. Autóvillamossági szerelő jövőhét csütörtökre adott időpontot. Addig is valakinek bármi ötlete, hogy mi lehet a gond?
rob210
Topikgazda
45k/db a teljes felújítás
Renault power
vzsryl
nagyúr
Kollégámat megfertőztem, végre vett rendes franciát. Jönnek nála is az ikrek, szóval eladta a 206RC-t, és vett egy nunijelest’, 2005-ös Scenic 2.0T@163Le. Kíváncsi vagyok, hogy milyen vezetni.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
diablo1984
veterán
Ott nem a motor lesz a gyenge láncszem, csak az elektronika. Hosszú hibamentes élményt neki!
rob210
Topikgazda
2005 melyik hó?
Ha ph1 akkor .....
Renault power
vzsryl
nagyúr
5. hó.
Kifejtheted. Hadd ijesszek rá.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
johnny576
csendes tag
Írtam pü-t. Teljesen kifogytam az ötletekből.
mezis
nagyúr
Üdv.!
18 éves, 1.5DCI Renault Megane 230e km-el, felújított injektorral.
Időszakosan "erőtlenné" válik a motor. Elinduláshoz bőgetni kell a motort és egyenletes haladásnál is előfordul ez az elgyengülés. Gázpedálra ilyenkor csak pár másodperc után reagál, nagy füstfelhőt kibocsájtva. Álló helyzetben nincs érezhető gond, többnyire reagál a gázpedálra. A motordiagnosztika sötét marad. (Injektor felújítás előtt állandóan jelzett.)
Ennek előjelét már a nyáron tapasztaltam olyan formában, hogy egyenletes haladásnál néha úgy éreztem, mintha valaki hátulról lökdösne.
Mi lehet a gond?
mezis
rob210
Topikgazda
Kormányátvezető szakad, nincs légzsák tempomat (felszereltség függvénye) a kijelző elhalálozik, az elektromos parkolófék meghal, a biztosítéktábla beázik, akkor aztán jön a kénköves pokol. A futómű alul tervezett, rugótörés, torony átszakadás, talpas gömbfej, tényleg soroljam?
Renault power
rob210
Topikgazda
Millió dolog.
Turbó, egr, légtömegmérő és ezek bármilyen szenzora csöve.
Kell egy diagnosztika és kiderül mi nincs értéken.
Renault power
vzsryl
nagyúr
Köszi, átadom neki.
Megelőző karbantartásokkal ki lehet ezeket küszöbölni, vagy csak az ima marad?
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
diablo1984
veterán
az elektromos anomáliákra ha hajlamos, akkor az már benne van és már kb a 10. villamosságis hajtotta el az előző tulajokat, hogy ez renault, azok ilyenek(és ezekre sajnos eléggé igazak, hogy központi zártól kezdve a gyújtás tiltásig, mindenben is benne lehet a lépfene, minél jobban felszerelt, annál betegebb tud lenni).
A mechannikai, kopó alkatrészes hibák az a felhasználási körülményektől nagy mértékben függ(kátyús úton hamarabb picsára egy a futómű összes alkatrésze- de ez általánosságban is igaz).
vzsryl
nagyúr
Az elektromos hibákra nincs megoldás? Kábelköteg csere stb?
A futómű alkatrészeit majd legfeljebb sűrűn cseréli.
Szóltam neki, hogy mk2-es Scenic, Megane, Laguna necces választás…
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
diablo1984
veterán
Nem nagyon szeretnek a villanyászok vele foglalkozni, nagy meló egy sérült, megtört vezetéket vagy egy kontaktos testet megtalálni....
Én az esetek többségében nem is foglalkoznak vele.... Mindent meg lehet csinálni, csak el kell kezdeni.
gabor9991
őstag
K4j712 motornál a lambdaszonda ilyen jeleket ad
50-nél [kép]
80-90-nél [kép] [kép] [kép] [kép]
Motorfék [kép]
50-nél úgy tűnik hogy jó, a többi képet megnézve viszont úgy tűnik hogy össze -visszaa működik.
Hibakód erre a szondára nincs, a hátsó szonda fűtése hibás de az már régóta.
Jól gondolom hogy ez a szonda is hibás?
Fogyasztás vegyes üzemben 8 alatti így télen.
Josi
aktív tag
A szerelő is keresni akar rajta. (nem is keveset).
Vagy nem ismeri az olcsóbb helyet.
''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
Szoszo94
őstag
Azt mondta, nem tudja pontosan, kábé erre számítsak. Viszont hívni fog, ha megvannak a mérések, hogy mennyiért újítanák, aztán eldöntöm. Egyelőre azt sem tudom, hogy hová vitte, gondolom valahová itt Győrön belül. Úgyis jelentkezem majd, ha van fejlemény Addig is megyek és megnézek holnap egy 2.0 dCi-t
Lexus IS250 Sport Mark Levinson // Renault Mégane II PH2 Grandtour 2.0dCi
zeon.hu
nagyúr
Tolató kamerát hová/hogyan érdemes kötni, hogy csak hátramenetben kapcsoljon be?
#?*@&!
Johnny001
senior tag
Hali!
Megane II 2003-as 3 ajtós 1.6 benzines csomagtér teleszkóp kéne, csak vagy drága, vagy sokért hozzák ki! Vajon honnan rendeljek?
A válaszokat előre is köszönöm!
Üdv.: Zsolt
Bp. XVIII.- Pestszentimre 06309060893
rob210
Topikgazda
Tolató kapcsoló vagy tolató lámpa.
Renault power
zeon.hu
nagyúr
A kapcsoló merre van 2005 Grand Scenic-ben?
[ Szerkesztve ]
#?*@&!
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- APPLE Mac Studio M1 Max 10C CPU, 24C GPU, 32G RAM, 512GB SSD
- Kingston A400 960GB (SA400S37/960G)
- Ohh! HP EliteBook 840 G6 Fémházas Laptop 14" -70% i5-8365U 4Mag 16GB 512GB SSD FHD IPS + Táska!
- Szép! HP EliteBook 840 G6 Fémházas Laptop 14" -70% i5-8365U 4Mag 8GB 512GB SSD FHD IPS + Táska!
- Arctic Cooling Liquid Freezer II 280