Hirdetés

2024. június 8., szombat

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-04-22 11:39:34

LOGOUT.hu

Renault, topik összefoglaló

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#91351) Kroni1 válasza forceberg (#91347) üzenetére


Kroni1
veterán

Igen, természetesen ez a varta volt benne..

Na ennek a smart töltésnek utánajárok. De jó hogy ezt nekem kell kikapcsolni, mert több kárt csinál mint hasznot. Bár gondolom a gyári fel van erre készítve, azért is birja ilyen jól..

[ Szerkesztve ]

(#91352) forceberg válasza Kroni1 (#91351) üzenetére


forceberg
veterán

Igen, a VRLA egy jó minőségű AGM aksi...
Nekem 9 évig volt a kocsiban a gyári, (ilyen, mint a tiéd, csak 70-es méretben) de még mindig használható állapotban van eltéve a lakásban, mint vész esetére. Indít még, de nincs már túl nagy kapacitása és a belső ellenállása is nőtt már, ami miatt nem olyan faxán teker.

A S/S miatt kell ez, de a Smart töltés is ezt igényli...

[ Szerkesztve ]

http://www.flickr.com/photos/4ceberg

(#91353) Kroni1 válasza forceberg (#91352) üzenetére


Kroni1
veterán

Az amúgy az érdekes, h az enyém nem start-stop-os. Ezek szerint a smart miatt mégis ez a jó.

Azon agyalok, hogy most egy sima Varta Blue legyen 46k-ért, vagy Exide premium 41-ért, mert habár a gyári egyértelműen király volt, most fájna 82-t kiadni rá..

(#91354) salieri. válasza den89 (#91340) üzenetére


salieri.
őstag

Nekem felső gyári, alsó Hutchinson,hibátlan.

(#91355) salieri. válasza Kroni1 (#91353) üzenetére


salieri.
őstag

Én ezt az akkut venném!

vagy ha olcsóbb akkor ezt.

[ Szerkesztve ]

(#91356) johnny576 válasza den89 (#91344) üzenetére


johnny576
csendes tag

Én is így jártam M1 FL-el. Berakott egy random vackot a szerelő, rázott mint a fene. Zörgött a rendszámtábla alapjáraton.
Kicseréltettem Meyle-re, megoldódott. Árban a Meyle 2x annyi volt, mint a másik.

(#91357) Kroni1 válasza forceberg (#91352) üzenetére


Kroni1
veterán

A te Lagunád amugy start-stop-os? Az akksi pozitív saruján nekem rajta van egy csomó plusz dolog, megy egy plusz oldható csatis kábel a negatívhoz is, úgyhogy biztosan smart az enyém is!

Viszont a funkció kikapcsolásáról nem találtam leirást. Ezt te meg tudtad csinálni magad, vagy szervíz, esetleg CLIP kellett hozzá? :F

[ Szerkesztve ]

(#91358) Kroni1 válasza salieri. (#91355) üzenetére


Kroni1
veterán

Köszi az ajánlást! :R

Őszintén szólva egyiket se ismerem ezek közül. Neked ezekkel van is esetleg tapasztalatod?

(#91359) salieri. válasza Kroni1 (#91358) üzenetére


salieri.
őstag

Persze, azért ajánlottam. :C

(#91360) forceberg válasza Kroni1 (#91357) üzenetére


forceberg
veterán

Az enyém se S/S, csak smart-os, kb. hasonlóan néz ki az aksi teteje.

Ha nem íratod ki a smart töltést, akkor AGM aksit vegyél. Ha kiíratod, akkor az EP aksik is megteszik.

Clip, vagy valami ruszki klip koppincs kell hozzá :D DDT4All ha minden igaz. Azóta SSD csere volt, erre nincs még feltelepítve.

[ Szerkesztve ]

http://www.flickr.com/photos/4ceberg

(#91361) Kroni1 válasza salieri. (#91359) üzenetére


Kroni1
veterán

Értem, köszi! Szintén 2.0dci vagy neked más tipus? Ha 3-4 évet kibírnak akkor már elfogadható sztem.

(#91362) Kroni1 válasza forceberg (#91360) üzenetére


Kroni1
veterán

"Ha nem íratod ki a smart töltést, akkor AGM aksit vegyél. Ha kiíratod, akkor az EP aksik is megteszik."

Ok! És akkor ezt a kiíratást hol tudom megcsináltatni? Szervíz, vagy egy mezei CLIP-es hekker kell hozzá?! :)

(#91363) salieri. válasza Kroni1 (#91361) üzenetére


salieri.
őstag

Nekem benzinesbe van 7 éve most pedig csónakmotorba.
Ismerősnek pedig 2.0 TDI-be, ő szintén kiváló tapasztalatokról számol be.

(#91364) mycso válasza Kroni1 (#91353) üzenetére


mycso
Topikgazda

Ahogy forceberg kolléga írta, ki kell kapcsolni ezt "Energy Smart Management" cuccot, vagy AGM akku kell bele.

Ha nem kapcsolod ki és sima akkut raksz bele, akkor azok JÓ esetben 2-3 éven belül kipurcannak.

Én sem tudtam erről a remek "feature"-ről, így 2db minőségi akkut nyírtam ki, mindkettő 2-2 évet bírt, aztán forceberg kolléga felvilágosított, erről a rendszerről.

[ Szerkesztve ]

“The Night is Dark and Full of Terrors”

(#91365) Kroni1 válasza mycso (#91364) üzenetére


Kroni1
veterán

Az szuper élmény lehetett!

Energy Smart Management - és ezt te hogy tudtad kikapcsolni? :F :F

(#91366) den89 válasza den89 (#91340) üzenetére


den89
tag

Köszi srácok, meggyőztetek, hogy tuti ez a probléma. Még kérdezte is a szerelő, hogy a 16 vagy 24 ezres motortató bak legyen-e. Nem mentünk bele jobban, hogy melyik utángyártott/gyári vagy rossz/jó minőség. Nyilván rávágtam, hogy jó a 16 ezres. Nem a szarrágóság miatt, hanem mert a fene se gondolta, hogy ez gondot fog okozni, nem találkoztam még ilyen problémával. Munka után megyek hozzá, és megbeszéljük, hogy cserélje ki a francba mindkettő bakot gyárira, vagy legalábbis a legjobb minőségre, amit be tud szerezni.

[ Szerkesztve ]

(#91367) rob210 válasza Plero (#91337) üzenetére


rob210
Topikgazda

Espace?

Renault power

(#91368) rob210 válasza den89 (#91366) üzenetére


rob210
Topikgazda

Vagy gyári, vagy meyle, a többi tömör gumi nem zselés.
Ezért ráz, nem nyeli el a motor rezonanciáját.

Renault power

(#91369) rob210 válasza Kroni1 (#91365) üzenetére


rob210
Topikgazda

Csak diaggal lehet kikapcsolni.
Aksiból varta, bosch, exide de abból csak a prémium jó!!!

[ Szerkesztve ]

Renault power

(#91370) Kroni1 válasza rob210 (#91369) üzenetére


Kroni1
veterán

Köszi! Akkor lesz egy köröm a szervízes haverhoz..
A premium exide most a többihez képest elég "tűrhető" árban van, akkor az lesz a befutó, thx! :R

(#91371) dik válasza rob210 (#91369) üzenetére


dik
őstag

De te nem szereted az Exide-t. :) Így kéretik kivenni az ajánlásodból... ;] :DDD

"A hülyékkel nem lehet mit kezdeni!"

(#91372) rodeo74


rodeo74
csendes tag

Sziasztok, ha megvan ez a diag / DDT4ALL mágus ismerős valakinek, még mindig érdekelne :)

Köszi

(#91373) Plero válasza rob210 (#91367) üzenetére


Plero
tag

Ja, Igen :)

"Olyan nincs, hogy nincs" + www.plenter.atw.hu

(#91374) rob210 válasza Plero (#91373) üzenetére


rob210
Topikgazda

Azon elég szopó cserélni, mert az olajteknő lemez, tehát ott ne támaszd meg a motort egy emelővel 🤣
De a klímakompresszor és a motoröntvény találkozásánál meglehet emelni. Aztán csere.
Kell forgatni mire kijön, de megoldható.

Renault power

(#91375) salieri.


salieri.
őstag

Közben én is kérdeznék egyet, valakinek van 0.9 Tce 90 lovas H4B ?
Tényleg megbízható, kiváló konstrukció?

(#91376) diablo1984 válasza salieri. (#91375) üzenetére


diablo1984
veterán

A 0,9es bármikor is megbízható volt?
Tudtommal az 1,2 tce 3 hengeres változata....

[ Szerkesztve ]

(#91377) salieri. válasza diablo1984 (#91376) üzenetére


salieri.
őstag

H4B kód állítólag nagyon jó, láncos vezerles.Volt ebből a kis köbcentis motorból jópár.

(#91378) Plero válasza rob210 (#91374) üzenetére


Plero
tag

Köszönöm a tanácsokat.

"Olyan nincs, hogy nincs" + www.plenter.atw.hu

(#91379) Gombinyó válasza salieri. (#91377) üzenetére


Gombinyó
őstag

Milyen autóban nézed? Anno én új autóban se mertem megvenni. Ha clio 4, akkor inkább 1.2 szívót néznék helyette, vagy, ha kell a turbo, akkor 1.5 dci-t.

(#91380) salieri. válasza Gombinyó (#91379) üzenetére


salieri.
őstag

Dacia Logan Mcv, városba nem vmi jó a DCI.LPG+benzin.

(#91381) rob210 válasza salieri. (#91377) üzenetére


rob210
Topikgazda

A 0.9 tce se nagyon jó!
Csak jobb mint az 1.2 tce, mert az nagyon sz@r.

Renault power

(#91382) salieri. válasza rob210 (#91381) üzenetére


salieri.
őstag

Milyen negatívumok jellemzik a H4B kódszámú motort?Mert jó lenne tudnom.
Valahogy csak elmentek 230 ezer km, mert elég sok magas futásteljesítményt látok.

.

(#91383) norbert1998 válasza diablo1984 (#91376) üzenetére


norbert1998
veterán

Tudtommal az 1.2-es akkori verziója már közvetlen befecs, kormolódó fajta volt, míg a 0,9 szívócsatornába fecskendezett, nem kokszolódtak le a szelepei.

(#91384) rob210 válasza salieri. (#91382) üzenetére


rob210
Topikgazda

Szerintem azokban már mind cseréltek vezérlést.
Hiába láncos, sajnos változó a szelepvezérlés a szívóoldalon és változó az olajpumpa is, ha valamelyik ezek közül lehal , akkor vezérléscsere.
Leginkább az olajpumpa szokott, de vvti kerék is állt már meg, nem egy. Összességében nem rossz motor, de figyelni kell rá és ha kéri rálocsolni amit kell.
Én a 3 henger miatt borzongok tőle, iszonyat zavar a hangja. Sose tudom, hogy most baja van, vagy csak ilyen.
Csak azt tudom mondani, hogy jobb mint az 1.2, de ez se 100-as.
A szelepeket pedig ez is kokszolja.

Renault power

(#91385) rob210 válasza norbert1998 (#91383) üzenetére


rob210
Topikgazda

A 0.9 is lekokszol, csak nem úgy mint az 1.2!
Ezért is jobb, meg ezért is csak 90le ha ez is közvetlen lenne akkor 110le körül hoztak volna ki belőle.

Renault power

(#91386) den89 válasza rob210 (#91368) üzenetére


den89
tag

Megnézte az autót a szerelő. Ki kell cserélni a másik motortató bakot is (ami egy csöppet drágább, 70-80 eFt) Az hozta elő a problémát, hogy a régi kopott/repedt motorbak valamiért elnyelte a rezgést, és nem érzékeltem a problémát, hogy közben a másik bak is kuka. Ez, hogy az egyik cserélve lett, kihozta, hogy a másikat is kell. Nagyjából így tudom leírni egyszerűen. Nem egy kutyaütő szerelő, szóval elhiszem neki, hogy nem szart rakott be, és nem az a probléma. Néztük a most még cserélendő bakot, 2 márkát talált, és mondta, hogy nem ajánlja. Megpróbál gyárit szerezni, vagy olyan márkát, amiben ő is megbízik.

[ Szerkesztve ]

(#91387) norbert1998 válasza rob210 (#91385) üzenetére


norbert1998
veterán

Azt a maraadék kokcszolást egy olajlecsapató nem oldja meg?

(#91388) Sirus86 válasza rob210 (#91385) üzenetére


Sirus86
tag
LOGOUT blog

Azert nem hiszem,hogy ezeknel vacakabb az 1.2 TCE :S https://telex.hu/belfold/2024/01/26/opel-puretech-motor-garancia-vezermuszij-olaj-csere-szerviz
Szembe szomszedasszonyaimnak is van egy Stellantis csoda. Mar igazi traktoros -szivatos autora hasonlit az opel, es csak par eves az auto.

És mondá az Úr: És legyen immáron a kocka, tetraéder!

(#91389) salieri. válasza rob210 (#91384) üzenetére


salieri.
őstag

Ha 10 ezrenként olajat cserélsz gondolom nem lehet nagy probléma? Hiszen ez is már pl lefutott 221 ezret, ami nem kevés. [link]

(#91390) norbert1998 válasza Sirus86 (#91388) üzenetére


norbert1998
veterán

A régi 12 tCe (2012-2016) kb. ezzel egyenértékű, vagy még rosszabb is. Mármint a hibajelenség: egyik pillanatról a másikra berobban a szívószelep az égéstérbe. De szerintem - az olvasatom alapján - ez sokkal ritkább, mint az olajos szíjas agymenés, és megelőzhetőbb is.
Persze a legjobb a 2.0 tCe, vegyen mindenki olyat ;]

(#91391) rob210 válasza den89 (#91386) üzenetére


rob210
Topikgazda

70e :Y ez szereléssel vagy ez csak a bak?
Mert akkor nem kutyaütő, hanem rabló!
Ha szereléssel együtt annyi arra még azt mondom hm.hm. de az is soknak tűnik.

Renault power

(#91392) mycso válasza rob210 (#91384) üzenetére


mycso
Topikgazda

Ne is mondd, a Corsa amit most használok, 1,2-es 3 hengeres. Egyébként a motor karaktere nem rossz, alsó tartományokban is "egész nyomatékos", viszont a hangja...én is azthiszem mindig, hogy valami baja van, de nem, ennek ilyen a hangja.
Cserébe ahol a talismannal 8l felett jártam, ezzel most 5l vagy inkább alatta. Ami még szokatlan, hogy az előzéseket, besorolásokat előre (jó előre) meg kell tervezni.

Jahh, és amit a megane 4 érzéketlen kormányzásáról írtam az mind semmi. A corsa esetében sokkal durvább. Ez tényleg teljesen olyan, mintha nem is lenne mechanikai kapscolat a kormány és a kerekeke között, hanem ahhoz tudnám hasonlítani, mintha a kormány tekergetésével valamilyen rosszul beállított mikrokpacsolókat kapcsolgatnék, hogy most jobbra vagy balra.

“The Night is Dark and Full of Terrors”

(#91393) den89 válasza rob210 (#91391) üzenetére


den89
tag

Előttem nézte meg, ott álltam mellette. Láttam az árakat. Bárdinál is ennyi, meg egy másik helyen is nézte, azt nem ismerem. A másik baknál is előttem nézte a 16 és 24 ezret. Múltkor is, amikor turbócső csere volt, előttem nézte az árakat. Nem gondolnám, hogy ezek alapján nagyon át tudna verni. A munkadíj kifejezetten korrekt, főleg egy márkaszervízhez képest. Más szerelőnél, akár márkaszervíznél soha nem volt ilyen, hogy előttem rendelték volna meg az alkatrészt. Amúgy elég ismert Rönó szerelő itt a városban, nem hiszem, hogy ilyenre lavírozna, hogy az alkatrészt felül árazná.
De te biztosan jobban értesz hozzá nálam (nem gúnyosan mondom), milyen árakat találsz?
Szerk: igen, közben ezt akartam írni, hogy ő biztos olcsóbban kapja. De szerinted melyik szerelő építi bele az áraiba a saját maga által kapott kedvezményt? :)

[ Szerkesztve ]

(#91394) rob210 válasza den89 (#91393) üzenetére


rob210
Topikgazda

Ok csak te a túlárazott bárdi teli árat láttad, ő meg 46% szerelői kedvezménnyel veszi.

Renault power

(#91395) mycso válasza den89 (#91393) üzenetére


mycso
Topikgazda

Ez melyik bak pontosan??
Esetleg ha cikkszám islenne...

A lengyeleknél hirtelen rákeresve, 1.5dci,megane2 bakokat 28 - 58 euró között találtam.

(a hírhedten drága, 2.0dci zselés bak, most 98 euró náluk)

“The Night is Dark and Full of Terrors”

(#91396) Plero válasza mycso (#91395) üzenetére


Plero
tag

Az Espace 2-0 dCi bakkra Én 60eFt-os ajánlatot kaptam (gyári).

"Olyan nincs, hogy nincs" + www.plenter.atw.hu

(#91397) rob210 válasza Plero (#91396) üzenetére


rob210
Topikgazda

Mert te is rossz helyen vásárolsz.
Nem lesz olcsó, de 2 hete 46e ért vettem ;)
Tessék még túrni a netet :R

Renault power

(#91398) mycso válasza Plero (#91396) üzenetére


mycso
Topikgazda

Espace-be, ez a fenti? [link] (ha igen, akkor ez kb 28.000ft)

“The Night is Dark and Full of Terrors”

(#91399) t.imi


t.imi
addikt

Sziasztok!

1 órája vertek oldalba, bal 1 ajtó k.o üveggel együtt, hátsó ajtó + sárvédő javítható, amit sötétben láttam :W
Budaörs vonzáskörzetében normális lakatost ismer valaki, ahol nem kellene a minimum 10% avulást fizetnem, beleférne a kárösszegbe? Amit perpill passzolok.
2 éve kollégám vert popsin kb 400m-re a mai helyszíntől......akkor 140e ugrott a zsebemből. Azt sem kértem, ezt még pláne.

(#91400) Plero válasza mycso (#91398) üzenetére


Plero
tag

Igen ez lehet az. :)

"Olyan nincs, hogy nincs" + www.plenter.atw.hu

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.