Renault, topik összefoglaló
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Peter Kiss:] Let's Encrypt otthonra
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [hcl:] Linx 1010, a gagyi x86 tablet újjáéledése
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [kraftxld:] Diáklaptop - Dell Latitude 3140 - Királyunk ajándéka
- [Re:] [Luck Dragon:] MárkaLánc
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
Alusky
aktív tag
Ezek azok a részek amiken tovább kell lapozni.
Megcsinálta! Megcsináltaaa!!! Starship IFT-4 *WD40-es plazmacsúsztatás*
rob210
Topikgazda
A rásegítés mértékét befolyásolja az abroncs mérete.
Kalibrálni kell a szervónyomaték szenzorát.
Különben le fogsz izzadni, vagy olyan pörgős lesz a kormány, hogy ráfújni is elég lesz.
Renault power
norbert1998
veterán
Megane 3-ban az elektromos kézifék nem célszerszámmal megy vissza, mint a Laguna 3-ason, hanem csak szoftverrel, ugye?
rob210
Topikgazda
Nyomatékszenzoros elektromos motorok vannak hátul.
Azaz parkolófék szervízállás, ekkor sokáig teker a két motor.
Utána meg simán visszanyomós.
Bent van egy orsó amíg azt a motor nem tekeri nullára nem tudod visszanyomni.
Mechanikusan is vissza lehet tekerni, csak akkor a két motort le kell venni és 45ös torx fejjel kell a tengelyt betekerni koppra.
Renault power
norbert1998
veterán
Okés, köszönöm. Féket cserélünk, de még ezen nem kellett, a többin pedig csak célszerszámos volt, azt meg csináltunk már
RenOLink vagy Wurth diag közül valamelyik biztosan be tudja hajtatni a motort.
rob210
Topikgazda
Würth biztos
Renault power
norbert1998
veterán
Meglepne, ha az igen, a link meg nem. Bár ki tudja, mit főztek össze a francia hekkerek
#94522368
törölt tag
Üdv!
Clio 4 2019-es 0.9 T újabban indítás után müködteti klímát, a visszajelző nem világít, csak érezni a hideget és látom, hogy forgatja a kompresszort a szíj. Manuális klíma, ha megnyomom a be és kikapcsoló gombot leáll.
Valaki tapasztalt már hasonló jelenséget, mi okozhatja a rendellenes működést?
[ Szerkesztve ]
rob210
Topikgazda
Renolink sose volt a kezemben ezért arról nem tudok nyilatkozni.
A ds150e tudja, az van nekem is, bár a renaulthoz, már nem azt használom.
Renault power
norbert1998
veterán
Renault-hoz a canclip a menő, nem? A profik azt nyomják?
Nekem csak a link jutott. Tud pár menő dolgot. Kártya tanítás pár másodperc például, és ezt azután tudtam meg, hogy két éve megvan. (korábban nem kellett tanítani)
Km állást tudok a kettes megane-on átírni... De csak felfelé 🤣
Akartam fotót 666666-rol, de szerencsére számítottam erre, így csak egyet írtam fel, az ment, lefelé már nem.
Elvileg kb minden tesztet is tud, pl abs kockán a különböző köröket manuálisan végig kerregtetni.
diablo1984
veterán
Nem az ablakra van irányítva a levegő? Akkor manuálisnál is bekapcsolja.
rob210
Topikgazda
De igen.
Meg azért még sok más is van ami jó hozzá.
Kts, lunch, thiktool.
Renault power
#94522368
törölt tag
Köszönöm, erről nem tudtam, a szélvédőre volt állítva.
Alusky
aktív tag
Caddy is ilyen, ki nem állhatom az ilyen ótvar funkciókat mikor a kocsi akarja eldönteni szerinte nekem mi lenne a jó.
Volt már amúgy bugos is, beindítottam majd áttekertem a fűtést maxra és a terelőlapát nem állt át meleg állásba. Vissza kellett tekernem megint hidegre és újra melegre.
Megcsinálta! Megcsináltaaa!!! Starship IFT-4 *WD40-es plazmacsúsztatás*
forceberg
veterán
Hülyék elleni védelem, de komlyan, amivel a kicsit is gondolkodni akarókat stresszelik
A L3 kb. +5°C alatt mindig kikapcsolja a belső keringetést. Nyilván azért, mert a sok ökör nem venné észre, hogy mitől párásodik az ablak...
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
Plero
tag
Clio 2003 1.6 16V. UCH N3. Lehetséges az UCH eepromját visszaállítani ECU-ból és a saját kulcsból? Eltűnt az eeprom tartalom az UCH-ból.
"Olyan nincs, hogy nincs" + www.plenter.atw.hu
Köszönöm az eddigi segítséget, ma elment az autó (Mégane 2), Toyota Yaris lett helyette, szóval Rob segítsége megmarad remélem
Balesetmentest mindenkinek a továbbiakban is a topicban lévőknek!
rob210
Topikgazda
Melyik yaris?
1.33?
Renault power
Igen, a linkelt bézs (ha rémlik), már 3 hete nálam.
rob210
Topikgazda
Renault power
norbert1998
veterán
Végül LoRo brand új ablakemelőt vettem a Megane-ba, be is pattintottuk este. Teszi szépen a dolgát, de ez az ajtókárpit valami rohadt bonyolultan megy vissza pl. egy 2-es Lag hátsó ajtóéhoz képest. Szerencsére nem én vettem le, legalább annyi káromkodást megúsztam
A 2-es Megane-nál tényleg az egész tervezési procedúra fő iránya volt az, hogy minél nehezebben férj hozzá mindnehez
Azon kívül van még mindig légzsák hiba, de meglepő módon van új is...
(RenOLink-ből, laptop lemerült, mire a Würth-höz értem)
Ami eddig megvolt :
"9014" "2 PPBs avant en série" (2 front PPBs in series; 2 elülső PPB sorban ), áramkör nyitott
Az újak:
"900B" "AirBag Latéral Thoray Avant Conducteur" (Front Driver's Thorax Side Airbag; Elülső vezetői mellkasi oldalsó légzsák), áramkör nyitott
"9002" "PPVentral avant passager" (Front Passenger's Ventral Airbag; Elülső utas ventrális [~fej] légzsák) nyitott áramkör
Törölhetőként pedig:
"900C"; utas oldallégzsák nyílt áramkör
"9001"; vezető fej légzsák nyílt áramkör
Azt tudom, hogy a kettes Megane típusbaja a legzsák átvezető, mind az ülés alatt, mind a kormány szalagkábelban, viszont tudok elő adatot nézni a legzsákpatronok ellenállásáról is, és amelyiket nem látja, azt írja is, hogy 17,2-17,3 Ohm között mozog (századra írja, de ebben a távban mozog), és nem változik sem a csatlakozó mozgatásával, sem az ülés rángatásával egyik érték sem.
Az új hibakódok talán egész egyértelműek, vagy előregedett a patron, vagy kontakt baja lesz. Viszon a 9014-es hiba nem tudom mi, nem jöttem rá. Mondták, hogy első ülés alatti csatlakozó, jogos lehetett, hisze néha az ülés mozgatására eltűnt. Eleinte. Aztán már nem. A csatlakozót teljesen megkerültem, de a hiba nem tűnt el.
norbert1998
veterán
Lehetséges az is, hogy valami nagyobb cirkusz van a háttérben?
Most nézem jobban az esti fotóimat, az ellenállás értékeket akartam leírni, és akkor tűnt fel, hogy nincs konfigurálva a hátsó öveszítőből 3.
Tehát amit látunk:
Utas oldali első légzsák 1. és 2. szint nincs skofigurálva és nem is látja.
Vezető oldalon első légzsák mindkét szint konfigurálva és látja 2,50-2,57 Ohm (kis és nagy térfogat patronja ez)
vezető első konfigurálva és látja, de amúgy elég magas, 3,68 Ohm (amúgy ez mi is? hiszen az 1. és 2. szint elvileg maga az első légzsák)
utas első konfigurálva, de nem látja, 17,65 Ohm
vezető oldallégzsákkal pont ugyanez a helyzet
a két függönylégzsák és az utas oldallégzsákot látja és konfigurált, 2,36-2,50 ohm
vezető oldali hátsó övfeszítőt nem látja, de konfigurált, 17,72 ohm.Ennek egyébként nincs saját hibakódja, érdekes módon... Lehet, hogy ez lenne a 9014-es? Nem hiszem, mert az avant, mint első.
és most jön a kaki a palacsintában
vezető oldali első övfeszítő, utas oldali első és hátsó övfesztító NINCS KOFIGURÁLVA ÉS NEM IS LÁTJA
Gondoltam arra, hogy mivel 2003-as autó, lehet nem raktak övfeszítőt, de valójában ez szerintem hülyeség, itt valaki letiltogatta az övfeszítő patronokat a kocsi agyában, amikor elkezdtek hibát szórni!
rob210
Topikgazda
Ez most milyen autó?
Renault power
norbert1998
veterán
Az meg pont lemaradt itt a nagy csodálkozásokban.
2003-as Megane II kacsa, 1.9 dCi Privilege
Lehetséges, hogy a hátsó patronokat nem rakták mindegyikbe és hogy ebben sincs benne?
rob210
Topikgazda
Szinte biztos.
2004ig csak elől van övfeszítő.
Már ha ez a sok katyvasz az akar lenni
Mert kicsit elvesztem a ki mit hol lát leírásban 🤣
Renault power
norbert1998
veterán
Bocsánat
a bal hátsó övfeszítőt keresi az autó, de nincs rá hibakód, hogy nem látja (vagy pedig az a "series" cucc lesz a hibakódja),
A többi feszítőt viszont nem is keresi, és emellé nem is látja, tehát az elsőket sem.
Friss hibakód az anyós első légzsákja meg a vezető oldallégzsákja.
Az a baj, hogy az autóban is egy katyvasz van és felháborít, ráadásul franciául sem tudok
[ Szerkesztve ]
rob210
Topikgazda
Na ezért kell a magyar clip
Vagy az angol thinkcar
Azokkal jól pontosan diagnosztizálható és tesztelhető is az összes légzsák.
Renault power
johnny576
csendes tag
Sziasztok
Megane 1 FL-nél mintha újra indulás után meleget fújna az utastérbe az autó, hiába van hidegre állítva a hőfok. Tehát a víz meleg, mert már mentünk az autóval. Parkolun mondjuk fél órát majd továbbindulunk. Miért fúj eleinte meleget (nem a kinti hőmérsékletű levegőt, hanem langyosat mondjuk), ha hidegre van állítva?
Alusky
aktív tag
Mármint langyosat fúj és utána rövid idő múlva hideg lesz? Mert akkor csak át van melegedve a fűtőcsatorna.
Ha végig meleget fúj és tekergetni kell, hogy megint hideg legyen akkor a terelőlapáttal van valami. Mivel bovdenes az egész, így túl sok bug nem lehet vele.
A 3 év alatt amíg nálam volt kétszer kapcsoltam fűtést összesen, így ezt a részét annyira nem ismerem miket csinált.
[ Szerkesztve ]
Megcsinálta! Megcsináltaaa!!! Starship IFT-4 *WD40-es plazmacsúsztatás*
norbert1998
veterán
Azért az AI elég jól fordít már, főleg kontextus ismeretében. Jellemzően angolra fordítom az ismeretlen külföldi nyelveket, arra sokkal jobban fordít minden fordító, mint magyarra, hiába világnyelv a magyar
kcsa
veterán
Átmelegszik a légcsatorna, gyakorlatilag mindegyik autó csinálja
mexel
veterán
Sziasztok. S.o.s. kérdésem lenne. Vidéken vagyok, messze oesttől még kb másfél hétig. Most cseréltünk.olajat a laguna iii1.5 dci, nem fap os 2008-as.
Én sajnos most gerincprobléma miatt nem tudok semmit csinálni így ismerős szerelőre kellett bízni.
Azt kérdezte, vezérlés mikor vokt cserélve,mert120 ezrenként vagy öt évente kell. Hozzám az autó 160 ezerrel került kb 10 éve de én még soha nwm cseréltettem benne,a 120 as megvolt. Azt mondja a tíz év nagyon som, csoda higy bírja. Két kérdésem lenne:
1- igaz ez?
2-mennyi lenne kompkett vezérlés cs
ere ezen pesten,vállalná valaki?
Alusky
aktív tag
5 évente, valaki 4 évente szokta. 10 nagyon sok, azt ha hazaértél cseréltesd ki mindenképp.
Én is el szoktam hanyagolni pár évvel, de nem érdemes. Meg én 5 év alatt megyek 30 ezret, úgyhogy elég valószínűtlen megfáradna.
A Fronterába 12 éves már a szíj. Most már azért nem cseréljük, mert arra vagyunk kíváncsiak meddig bírja , az alkatrész úgyis filléres hozzá, szerelni meg tudunk.
Pesten Robi van a topikgazda, ha jól emlékszem Gazdagréten.
[ Szerkesztve ]
Megcsinálta! Megcsináltaaa!!! Starship IFT-4 *WD40-es plazmacsúsztatás*
Josi
aktív tag
Rosszul emléxel. Már Érden rendel.
''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
Alusky
aktív tag
Nem voltam két évig, meglehet. Nekem Budapest amúgy is olyan, mint muslincának megérteni az atomreaktort.
[ Szerkesztve ]
Megcsinálta! Megcsináltaaa!!! Starship IFT-4 *WD40-es plazmacsúsztatás*
Atesz08
tag
sziasztok ! megane 2001 classic. 1,6 16V. mai nap, 25 fok, araszolgatás, nem túl hosszan, de a vízhőfok mégis majdnem elérte a felső rész sűrű rovátkáit. utalhat rendellenességere, vagy ez normális jelenség ?
gabor9991
őstag
Érdekes kérdés ez a vezérműszíj csere.
Utángyártott dayco szett ha egy renaultba kerül akkor 4év múlva cserés ha egy bizonyos dízel fordba akkor meg bírja 10 évig mert ott meg annyit ír elő a gyár?
Nem vitatkozni szeretnék csak felvetettem ezt mint érdekességet.
Alusky
aktív tag
Venti bekapcsolt? Az egyes Megane vízhőmérője az pontos értéket mutat, követi a folyamatos vízhő változást, szóval szeret ugrálni, valószínű normális lesz. Nekem is olyan volt, lejtőnek lefele télen meg lement majdnem negyedre.
Nem véletlen, hogy később elkezdték az intervallumos mutatókat használni, a Kangoo az beáll betonfix középre és csak akkor mozdul el ha nagyon fel vagy leesik, ugyanez a Caddy is. Mert így nem zavarja a vezetőt.
Megcsinálta! Megcsináltaaa!!! Starship IFT-4 *WD40-es plazmacsúsztatás*
Atesz08
tag
a ventilátorra nem is emlékszem. amikor megálltam, akkor nem ment az biztos, mert belenéztem a motortérbe és nem hallottam, pedig ekkor is magasan volt a mutató, de lejjebb jött picit.
Alusky
aktív tag
Nem tudom, nálunk olyan keveset futnak az autók, hogy egyszerűen megengedhetjük, hogy ezek a csereperiódusok figyelmen kívül legyenek hagyva. Meg hát nálunk van műhely végső esetben megszereljük aztán jóvanazúgy. Mondjuk én műszakira is így szoktam menni, lejárat után pár hónappal, mikor kedvem van.
Arra emlékszem, hogy Robi többet is szerelt már ami 5 évesen elszakadt, ezért cserélgeti 4 évente, meg mintha a Renault is módosított volna ilyesmit utólag valamelyik autónál 4 évre.
[ Szerkesztve ]
Megcsinálta! Megcsináltaaa!!! Starship IFT-4 *WD40-es plazmacsúsztatás*
Alusky
aktív tag
Én se emlékszem már hol kapcsolt be, de ha fent van a sűrű rovátkás részben és nem megy a venti akkor az a gond.
Megcsinálta! Megcsináltaaa!!! Starship IFT-4 *WD40-es plazmacsúsztatás*
#94522368
törölt tag
Nocsak, itt van egy újabb ˝okos˝, a vezetőt segítő megoldás, a csak a megfelelő értéket mutató műszer...
Mindent lebutítanak a végletekig lassacskán, nekünk a Clio 4-ben már csak egy lámpácska van a vízhőfok visszajelzésére.
Néha olyan érzésem van, hogy a hülyék társadalmát szeretnék valakik létrehozni...
[ Szerkesztve ]
Atesz08
tag
na azt megnézem működik -e. köszönöm !
Josi
aktív tag
Szerintem nem. Nem lehet, hogy a hűtő vagy a lamellák el van tömődve és ezért gyenge a hűtés? Nekem a Megane I-be soha nem ment annyira fel. (2000 év 1.4)
''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
szebe
őstag
I-es Fabia is fixen beáll 90-re, aztán találd ki mi a valós. Fura is volt utána a G Astra, az bejárta majdnem a teljes skálát.
Ebből a szempontból a 3-as Megane se túl informatív.
"ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
lsebestyen
addikt
Nekem egyszer 3 éve nyáron dugóban felment eddig, azóta sem láttam ennyire felmenni, de arra nem emlékszem, hogy bekapcsolt-e a venti végül. Utána megnézettem Robival, de azt mondta, hogy normálisan kapcsol a venti.
Hűtő lamellák jó állapotban vannak, viszont a hűtőfolyadékot 3x mosta át anno Robi, mert annyira koszos volt, lehet még maradt benne valami retek (talán ezt is ő tippelte anno).
Aztán még ezen nyár után cseréltem ki a kiegyenlítőtartályt, mert az illesztésnél szivárgott, na az kritikán aluli állapotban volt, tele lerakódással.
[ Szerkesztve ]
rob210
Topikgazda
1.5 dci 110 le.
6év vagy 120ezer a gyári előírás.
A 10 évvel valóban az 😈 ördög bajuszát rángatod.
Teljes szett ekkor minden is van cserélve , 130ezer.
Ha főtengely szíjtárcsát nem kell, akkor 24.500.- al rögtön olcsóbb. Ha a hoszbordást se kell akkor még 21.000.- olcsóbb.
De ha 10 éve nem volt piszkálva számolj a 130.000.- max. Kellemes meglepetés ér.
Renault power
rob210
Topikgazda
Hőgomba hiba, nem kapcsolja a ventillátort.
Renault power
rob210
Topikgazda
4év egy dayco szett?
Ezt a baromságot hol hallottad?
Renault power
rob210
Topikgazda
Ja hogy te írtad!
Ezt az én soraimból biztos nem olvashattad ki!
Talán az egyetlen olyan gyártó a dayco, amelyik még minőség maradt, és nem adta ki a gyártást romániába.
Egyszóval a dayco mehet a gyári ciklusban.
Renault power
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- DAH Solar 405W full black napelemek verhetetlen áron
- LAMZU Thorn 4K Special Fnatic Edition optikai wireless gaming egér
- Eladó konfig! Ryzen 5 5600X 512GB M.2 SSD 16GB DDR4 RTX 3060Ti 8GB!
- MacBook Pro Retina 13" M1 Chip / 16GB RAM / 2TB SSD / Magyar / 60 nap garancia
- Apple Watch S9 41mm Pink Aluminum, bontatlan