Hirdetés

2024. június 8., szombat

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-04-22 11:39:34

LOGOUT.hu

Renault, topik összefoglaló

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#90201) Alusky válasza Jimmy8 (#90200) üzenetére


Alusky
aktív tag

Ezek azok a részek amiken tovább kell lapozni. ;]

Megcsinálta! Megcsináltaaa!!! Starship IFT-4 *WD40-es plazmacsúsztatás*

(#90202) rob210 válasza Jimmy8 (#90200) üzenetére


rob210
Topikgazda

A rásegítés mértékét befolyásolja az abroncs mérete.
Kalibrálni kell a szervónyomaték szenzorát.
Különben le fogsz izzadni, vagy olyan pörgős lesz a kormány, hogy ráfújni is elég lesz.

Renault power

(#90203) norbert1998


norbert1998
veterán

Megane 3-ban az elektromos kézifék nem célszerszámmal megy vissza, mint a Laguna 3-ason, hanem csak szoftverrel, ugye?

(#90204) rob210 válasza norbert1998 (#90203) üzenetére


rob210
Topikgazda

Nyomatékszenzoros elektromos motorok vannak hátul.
Azaz parkolófék szervízállás, ekkor sokáig teker a két motor.
Utána meg simán visszanyomós.
Bent van egy orsó amíg azt a motor nem tekeri nullára nem tudod visszanyomni.
Mechanikusan is vissza lehet tekerni, csak akkor a két motort le kell venni és 45ös torx fejjel kell a tengelyt betekerni koppra.

Renault power

(#90205) norbert1998 válasza rob210 (#90204) üzenetére


norbert1998
veterán

Okés, köszönöm. Féket cserélünk, de még ezen nem kellett, a többin pedig csak célszerszámos volt, azt meg csináltunk már :)

RenOLink vagy Wurth diag közül valamelyik biztosan be tudja hajtatni a motort.

(#90206) rob210 válasza norbert1998 (#90205) üzenetére


rob210
Topikgazda

Würth biztos

Renault power

(#90207) norbert1998 válasza rob210 (#90206) üzenetére


norbert1998
veterán

Meglepne, ha az igen, a link meg nem. Bár ki tudja, mit főztek össze a francia hekkerek :)

(#90208) #94522368


#94522368
törölt tag

Üdv!

Clio 4 2019-es 0.9 T újabban indítás után müködteti klímát, a visszajelző nem világít, csak érezni a hideget és látom, hogy forgatja a kompresszort a szíj. Manuális klíma, ha megnyomom a be és kikapcsoló gombot leáll.
Valaki tapasztalt már hasonló jelenséget, mi okozhatja a rendellenes működést?

[ Szerkesztve ]

(#90209) rob210 válasza norbert1998 (#90207) üzenetére


rob210
Topikgazda

Renolink sose volt a kezemben ezért arról nem tudok nyilatkozni.
A ds150e tudja, az van nekem is, bár a renaulthoz, már nem azt használom.

Renault power

(#90210) norbert1998 válasza rob210 (#90209) üzenetére


norbert1998
veterán

Renault-hoz a canclip a menő, nem? A profik azt nyomják?
Nekem csak a link jutott. Tud pár menő dolgot. Kártya tanítás pár másodperc például, és ezt azután tudtam meg, hogy két éve megvan. (korábban nem kellett tanítani)

Km állást tudok a kettes megane-on átírni... De csak felfelé :)🤣
Akartam fotót 666666-rol, de szerencsére számítottam erre, így csak egyet írtam fel, az ment, lefelé már nem.

Elvileg kb minden tesztet is tud, pl abs kockán a különböző köröket manuálisan végig kerregtetni.

(#90211) diablo1984 válasza #94522368 (#90208) üzenetére


diablo1984
veterán

Nem az ablakra van irányítva a levegő? Akkor manuálisnál is bekapcsolja.

(#90212) rob210 válasza norbert1998 (#90210) üzenetére


rob210
Topikgazda

De igen.
Meg azért még sok más is van ami jó hozzá.
Kts, lunch, thiktool.

Renault power

(#90213) #94522368 válasza diablo1984 (#90211) üzenetére


#94522368
törölt tag

Köszönöm, erről nem tudtam, a szélvédőre volt állítva. :R

(#90214) Alusky válasza #94522368 (#90213) üzenetére


Alusky
aktív tag

Caddy is ilyen, ki nem állhatom az ilyen ótvar funkciókat mikor a kocsi akarja eldönteni szerinte nekem mi lenne a jó.
Volt már amúgy bugos is, beindítottam majd áttekertem a fűtést maxra és a terelőlapát nem állt át meleg állásba. Vissza kellett tekernem megint hidegre és újra melegre.

Megcsinálta! Megcsináltaaa!!! Starship IFT-4 *WD40-es plazmacsúsztatás*

(#90215) forceberg válasza Alusky (#90214) üzenetére


forceberg
veterán

Hülyék elleni védelem, de komlyan, amivel a kicsit is gondolkodni akarókat stresszelik :))
A L3 kb. +5°C alatt mindig kikapcsolja a belső keringetést. Nyilván azért, mert a sok ökör nem venné észre, hogy mitől párásodik az ablak...

http://www.flickr.com/photos/4ceberg

(#90216) Plero


Plero
tag

Clio 2003 1.6 16V. UCH N3. Lehetséges az UCH eepromját visszaállítani ECU-ból és a saját kulcsból? Eltűnt az eeprom tartalom az UCH-ból. :(

"Olyan nincs, hogy nincs" + www.plenter.atw.hu

(#90217) tope


tope
addikt

Köszönöm az eddigi segítséget, ma elment az autó (Mégane 2), Toyota Yaris lett helyette, szóval Rob segítsége megmarad remélem :) :D
Balesetmentest mindenkinek a továbbiakban is a topicban lévőknek!

(#90218) rob210 válasza tope (#90217) üzenetére


rob210
Topikgazda

Melyik yaris?
1.33?

Renault power

(#90219) tope válasza rob210 (#90218) üzenetére


tope
addikt

Igen, a linkelt bézs (ha rémlik), már 3 hete nálam.

(#90220) rob210 válasza tope (#90219) üzenetére


rob210
Topikgazda

;)

Renault power

(#90221) norbert1998


norbert1998
veterán

Végül LoRo brand új ablakemelőt vettem a Megane-ba, be is pattintottuk este. Teszi szépen a dolgát, de ez az ajtókárpit valami rohadt bonyolultan megy vissza pl. egy 2-es Lag hátsó ajtóéhoz képest. Szerencsére nem én vettem le, legalább annyi káromkodást megúsztam :DDD
A 2-es Megane-nál tényleg az egész tervezési procedúra fő iránya volt az, hogy minél nehezebben férj hozzá mindnehez :W

Azon kívül van még mindig légzsák hiba, de meglepő módon van új is...
(RenOLink-ből, laptop lemerült, mire a Würth-höz értem)
Ami eddig megvolt :
"9014" "2 PPBs avant en série" (2 front PPBs in series; 2 elülső PPB sorban :F), áramkör nyitott

Az újak:
"900B" "AirBag Latéral Thoray Avant Conducteur" (Front Driver's Thorax Side Airbag; Elülső vezetői mellkasi oldalsó légzsák), áramkör nyitott
"9002" "PPVentral avant passager" (Front Passenger's Ventral Airbag; Elülső utas ventrális [~fej] légzsák) nyitott áramkör

Törölhetőként pedig:
"900C"; utas oldallégzsák nyílt áramkör
"9001"; vezető fej légzsák nyílt áramkör

Azt tudom, hogy a kettes Megane típusbaja a legzsák átvezető, mind az ülés alatt, mind a kormány szalagkábelban, viszont tudok elő adatot nézni a legzsákpatronok ellenállásáról is, és amelyiket nem látja, azt írja is, hogy 17,2-17,3 Ohm között mozog (századra írja, de ebben a távban mozog), és nem változik sem a csatlakozó mozgatásával, sem az ülés rángatásával egyik érték sem.

Az új hibakódok talán egész egyértelműek, vagy előregedett a patron, vagy kontakt baja lesz. Viszon a 9014-es hiba nem tudom mi, nem jöttem rá. Mondták, hogy első ülés alatti csatlakozó, jogos lehetett, hisze néha az ülés mozgatására eltűnt. Eleinte. Aztán már nem. A csatlakozót teljesen megkerültem, de a hiba nem tűnt el.

(#90222) norbert1998


norbert1998
veterán

Lehetséges az is, hogy valami nagyobb cirkusz van a háttérben?
Most nézem jobban az esti fotóimat, az ellenállás értékeket akartam leírni, és akkor tűnt fel, hogy nincs konfigurálva a hátsó öveszítőből 3.

Tehát amit látunk:
Utas oldali első légzsák 1. és 2. szint nincs skofigurálva és nem is látja.

Vezető oldalon első légzsák mindkét szint konfigurálva és látja 2,50-2,57 Ohm (kis és nagy térfogat patronja ez)
vezető első konfigurálva és látja, de amúgy elég magas, 3,68 Ohm (amúgy ez mi is? hiszen az 1. és 2. szint elvileg maga az első légzsák)

utas első konfigurálva, de nem látja, 17,65 Ohm
vezető oldallégzsákkal pont ugyanez a helyzet

a két függönylégzsák és az utas oldallégzsákot látja és konfigurált, 2,36-2,50 ohm

vezető oldali hátsó övfeszítőt nem látja, de konfigurált, 17,72 ohm.Ennek egyébként nincs saját hibakódja, érdekes módon... Lehet, hogy ez lenne a 9014-es? Nem hiszem, mert az avant, mint első.

és most jön a kaki a palacsintában
vezető oldali első övfeszítő, utas oldali első és hátsó övfesztító NINCS KOFIGURÁLVA ÉS NEM IS LÁTJA :W
Gondoltam arra, hogy mivel 2003-as autó, lehet nem raktak övfeszítőt, de valójában ez szerintem hülyeség, itt valaki letiltogatta az övfeszítő patronokat a kocsi agyában, amikor elkezdtek hibát szórni! :W

(#90223) rob210 válasza norbert1998 (#90222) üzenetére


rob210
Topikgazda

Ez most milyen autó?

Renault power

(#90224) norbert1998 válasza rob210 (#90223) üzenetére


norbert1998
veterán

Az meg pont lemaradt itt a nagy csodálkozásokban.
2003-as Megane II kacsa, 1.9 dCi Privilege

Lehetséges, hogy a hátsó patronokat nem rakták mindegyikbe és hogy ebben sincs benne?

(#90225) rob210 válasza norbert1998 (#90224) üzenetére


rob210
Topikgazda

Szinte biztos.
2004ig csak elől van övfeszítő.
Már ha ez a sok katyvasz az akar lenni
Mert kicsit elvesztem a ki mit hol lát leírásban 🤣

Renault power

(#90226) norbert1998 válasza rob210 (#90225) üzenetére


norbert1998
veterán

Bocsánat :B

a bal hátsó övfeszítőt keresi az autó, de nincs rá hibakód, hogy nem látja (vagy pedig az a "series" cucc lesz a hibakódja),
A többi feszítőt viszont nem is keresi, és emellé nem is látja, tehát az elsőket sem.
Friss hibakód az anyós első légzsákja meg a vezető oldallégzsákja.

Az a baj, hogy az autóban is egy katyvasz van és felháborít, ráadásul franciául sem tudok :)

[ Szerkesztve ]

(#90227) rob210 válasza norbert1998 (#90226) üzenetére


rob210
Topikgazda

Na ezért kell a magyar clip ;)
Vagy az angol thinkcar
Azokkal jól pontosan diagnosztizálható és tesztelhető is az összes légzsák.
:R

Renault power

(#90228) johnny576


johnny576
csendes tag

Sziasztok

Megane 1 FL-nél mintha újra indulás után meleget fújna az utastérbe az autó, hiába van hidegre állítva a hőfok. Tehát a víz meleg, mert már mentünk az autóval. Parkolun mondjuk fél órát majd továbbindulunk. Miért fúj eleinte meleget (nem a kinti hőmérsékletű levegőt, hanem langyosat mondjuk), ha hidegre van állítva? :F

(#90229) Alusky válasza johnny576 (#90228) üzenetére


Alusky
aktív tag

Mármint langyosat fúj és utána rövid idő múlva hideg lesz? Mert akkor csak át van melegedve a fűtőcsatorna.
Ha végig meleget fúj és tekergetni kell, hogy megint hideg legyen akkor a terelőlapáttal van valami. Mivel bovdenes az egész, így túl sok bug nem lehet vele.

A 3 év alatt amíg nálam volt kétszer kapcsoltam fűtést összesen, így ezt a részét annyira nem ismerem miket csinált. :DDD

[ Szerkesztve ]

Megcsinálta! Megcsináltaaa!!! Starship IFT-4 *WD40-es plazmacsúsztatás*

(#90230) norbert1998 válasza rob210 (#90227) üzenetére


norbert1998
veterán

Azért az AI elég jól fordít már, főleg kontextus ismeretében. Jellemzően angolra fordítom az ismeretlen külföldi nyelveket, arra sokkal jobban fordít minden fordító, mint magyarra, hiába világnyelv a magyar :N

(#90231) kcsa válasza johnny576 (#90228) üzenetére


kcsa
veterán

Átmelegszik a légcsatorna, gyakorlatilag mindegyik autó csinálja :)

(#90232) mexel


mexel
veterán

Sziasztok. S.o.s. kérdésem lenne. Vidéken vagyok, messze oesttől még kb másfél hétig. Most cseréltünk.olajat a laguna iii1.5 dci, nem fap os 2008-as.
Én sajnos most gerincprobléma miatt nem tudok semmit csinálni így ismerős szerelőre kellett bízni.
Azt kérdezte, vezérlés mikor vokt cserélve,mert120 ezrenként vagy öt évente kell. Hozzám az autó 160 ezerrel került kb 10 éve de én még soha nwm cseréltettem benne,a 120 as megvolt. Azt mondja a tíz év nagyon som, csoda higy bírja. Két kérdésem lenne:
1- igaz ez?
2-mennyi lenne kompkett vezérlés cs
ere ezen pesten,vállalná valaki?

(#90233) Alusky válasza mexel (#90232) üzenetére


Alusky
aktív tag

5 évente, valaki 4 évente szokta. 10 nagyon sok, azt ha hazaértél cseréltesd ki mindenképp.
Én is el szoktam hanyagolni pár évvel, de nem érdemes. Meg én 5 év alatt megyek 30 ezret, úgyhogy elég valószínűtlen megfáradna.
A Fronterába 12 éves már a szíj. Most már azért nem cseréljük, mert arra vagyunk kíváncsiak meddig bírja :DDD , az alkatrész úgyis filléres hozzá, szerelni meg tudunk.

Pesten Robi van a topikgazda, ha jól emlékszem Gazdagréten.

[ Szerkesztve ]

Megcsinálta! Megcsináltaaa!!! Starship IFT-4 *WD40-es plazmacsúsztatás*

(#90234) Josi válasza Alusky (#90233) üzenetére


Josi
aktív tag

Rosszul emléxel. Már Érden rendel. :)

''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon

(#90235) Alusky válasza Josi (#90234) üzenetére


Alusky
aktív tag

Nem voltam két évig, meglehet. Nekem Budapest amúgy is olyan, mint muslincának megérteni az atomreaktort.

[ Szerkesztve ]

Megcsinálta! Megcsináltaaa!!! Starship IFT-4 *WD40-es plazmacsúsztatás*

(#90236) Atesz08


Atesz08
tag

sziasztok ! megane 2001 classic. 1,6 16V. mai nap, 25 fok, araszolgatás, nem túl hosszan, de a vízhőfok mégis majdnem elérte a felső rész sűrű rovátkáit. utalhat rendellenességere, vagy ez normális jelenség ?

(#90237) gabor9991 válasza Alusky (#90233) üzenetére


gabor9991
őstag

Érdekes kérdés ez a vezérműszíj csere.
Utángyártott dayco szett ha egy renaultba kerül akkor 4év múlva cserés ha egy bizonyos dízel fordba akkor meg bírja 10 évig mert ott meg annyit ír elő a gyár?
Nem vitatkozni szeretnék csak felvetettem ezt mint érdekességet.

(#90238) Alusky válasza Atesz08 (#90236) üzenetére


Alusky
aktív tag

Venti bekapcsolt? Az egyes Megane vízhőmérője az pontos értéket mutat, követi a folyamatos vízhő változást, szóval szeret ugrálni, valószínű normális lesz. Nekem is olyan volt, lejtőnek lefele télen meg lement majdnem negyedre.

Nem véletlen, hogy később elkezdték az intervallumos mutatókat használni, a Kangoo az beáll betonfix középre és csak akkor mozdul el ha nagyon fel vagy leesik, ugyanez a Caddy is. Mert így nem zavarja a vezetőt.

Megcsinálta! Megcsináltaaa!!! Starship IFT-4 *WD40-es plazmacsúsztatás*

(#90239) Atesz08 válasza Alusky (#90238) üzenetére


Atesz08
tag

a ventilátorra nem is emlékszem. amikor megálltam, akkor nem ment az biztos, mert belenéztem a motortérbe és nem hallottam, pedig ekkor is magasan volt a mutató, de lejjebb jött picit.

(#90240) Alusky válasza gabor9991 (#90237) üzenetére


Alusky
aktív tag

Nem tudom, nálunk olyan keveset futnak az autók, hogy egyszerűen megengedhetjük, hogy ezek a csereperiódusok figyelmen kívül legyenek hagyva. Meg hát nálunk van műhely végső esetben megszereljük aztán jóvanazúgy. Mondjuk én műszakira is így szoktam menni, lejárat után pár hónappal, mikor kedvem van. :DDD

Arra emlékszem, hogy Robi többet is szerelt már ami 5 évesen elszakadt, ezért cserélgeti 4 évente, meg mintha a Renault is módosított volna ilyesmit utólag valamelyik autónál 4 évre.

[ Szerkesztve ]

Megcsinálta! Megcsináltaaa!!! Starship IFT-4 *WD40-es plazmacsúsztatás*

(#90241) Alusky válasza Atesz08 (#90239) üzenetére


Alusky
aktív tag

Én se emlékszem már hol kapcsolt be, de ha fent van a sűrű rovátkás részben és nem megy a venti akkor az a gond.

Megcsinálta! Megcsináltaaa!!! Starship IFT-4 *WD40-es plazmacsúsztatás*

(#90242) #94522368 válasza Alusky (#90238) üzenetére


#94522368
törölt tag

Nocsak, itt van egy újabb ˝okos˝, a vezetőt segítő megoldás, a csak a megfelelő értéket mutató műszer...

Mindent lebutítanak a végletekig lassacskán, nekünk a Clio 4-ben már csak egy lámpácska van a vízhőfok visszajelzésére.

Néha olyan érzésem van, hogy a hülyék társadalmát szeretnék valakik létrehozni... :(((

[ Szerkesztve ]

(#90243) Atesz08 válasza Alusky (#90241) üzenetére


Atesz08
tag

na azt megnézem működik -e. köszönöm !

(#90244) Josi válasza Atesz08 (#90236) üzenetére


Josi
aktív tag

Szerintem nem. Nem lehet, hogy a hűtő vagy a lamellák el van tömődve és ezért gyenge a hűtés? Nekem a Megane I-be soha nem ment annyira fel. (2000 év 1.4)

''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon

(#90245) szebe válasza #94522368 (#90242) üzenetére


szebe
őstag

I-es Fabia is fixen beáll 90-re, aztán találd ki mi a valós. Fura is volt utána a G Astra, az bejárta majdnem a teljes skálát.
Ebből a szempontból a 3-as Megane se túl informatív.

"ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"

(#90246) lsebestyen válasza Atesz08 (#90236) üzenetére


lsebestyen
addikt

Nekem egyszer 3 éve nyáron dugóban felment eddig, azóta sem láttam ennyire felmenni, de arra nem emlékszem, hogy bekapcsolt-e a venti végül. :U Utána megnézettem Robival, de azt mondta, hogy normálisan kapcsol a venti.
Hűtő lamellák jó állapotban vannak, viszont a hűtőfolyadékot 3x mosta át anno Robi, mert annyira koszos volt, lehet még maradt benne valami retek (talán ezt is ő tippelte anno).

Aztán még ezen nyár után cseréltem ki a kiegyenlítőtartályt, mert az illesztésnél szivárgott, na az kritikán aluli állapotban volt, tele lerakódással.

[ Szerkesztve ]

(#90247) rob210 válasza mexel (#90232) üzenetére


rob210
Topikgazda

1.5 dci 110 le.
6év vagy 120ezer a gyári előírás.
A 10 évvel valóban az 😈 ördög bajuszát rángatod.
Teljes szett ekkor minden is van cserélve , 130ezer.
Ha főtengely szíjtárcsát nem kell, akkor 24.500.- al rögtön olcsóbb. Ha a hoszbordást se kell akkor még 21.000.- olcsóbb.
De ha 10 éve nem volt piszkálva számolj a 130.000.- max. Kellemes meglepetés ér.

Renault power

(#90248) rob210 válasza Atesz08 (#90236) üzenetére


rob210
Topikgazda

Hőgomba hiba, nem kapcsolja a ventillátort.

Renault power

(#90249) rob210 válasza gabor9991 (#90237) üzenetére


rob210
Topikgazda

4év egy dayco szett?
Ezt a baromságot hol hallottad?

Renault power

(#90250) rob210 válasza Alusky (#90240) üzenetére


rob210
Topikgazda

Ja hogy te írtad!
Ezt az én soraimból biztos nem olvashattad ki! :R
Talán az egyetlen olyan gyártó a dayco, amelyik még minőség maradt, és nem adta ki a gyártást romániába.
Egyszóval a dayco mehet a gyári ciklusban.

Renault power

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.