Hirdetés

2024. június 17., hétfő

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-04-22 11:39:34

LOGOUT.hu

Renault, topik összefoglaló

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#91301) zeon.hu válasza rob210 (#91300) üzenetére


zeon.hu
nagyúr

Thx!

#?*@&!

(#91302) rob210


rob210
Topikgazda

Erről pofázok már mióta.
Az EU is elmehet pi..ába.
Itt szigorít ott szigorít, de engedi ezeket a buz. Led lámpákat.
A suzuki fényvetői egyenesen életveszélyesek.
[link]

Renault power

(#91303) forceberg válasza rob210 (#91302) üzenetére


forceberg
veterán

Egy normál halogénnel már esélytelen vagy az úton, ha nem is felfelé vakít sok lámpa, de a túlzott fenyerő miatt a normális fényerejű lámpával már nem lehet látni.

De őket is értsd meg, túl kell világítani a benti csilivili xarságokat- TV-méretű kijelzőket. :W

http://www.flickr.com/photos/4ceberg

(#91304) vzsryl válasza forceberg (#91303) üzenetére


vzsryl
nagyúr

Gyártó függő.
Én szinte minden nap vezetek sötétben, tehát van bőven tapasztalat.
A legügyesebb LED-ekkel a BMW rendelkezik, mert az sosem vakít. Az angel eye rosszabb volt annak idején.
A Passatok pusztítóak, de pl. az Arteoné jobban sikerült.
A Suzukinál a 2017-2021-es SX4 Scross pedig röntgen felvételt csinál a koponyámról. Már több száz méterről tudom, hogy az jön szembe. Látszik, hogy csak a tompított megy neki, de az 100%-ban az én retinámban csapódik le. Ezzel kapcsolatban beszéltem egy szakival. Elmagyarázta, hogy a Suzuki a legolcsóbb verziót használja, és maga a lámpatest tükröződése okozza ezt az elmebeteg felfele hordást.

megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖

(#91305) rob210 válasza forceberg (#91303) üzenetére


rob210
Topikgazda

Nem tudom én látok a h7esekkel.
Lehet a sok vaknak inkább nem kéne vezetni.
Amúgy is sokan vagyunk az úton.
De maximálisan értem a cikk létrejöttének alapját.
Sajnos láttam már emiatt balesetet.
:W

Renault power

(#91306) Gombinyó válasza vzsryl (#91304) üzenetére


Gombinyó
őstag

A Suzukik tényleg borzalmasak, már messziről lehet tudni, hogy vitara vagy scross fog szemből elhaladni. Ettől függetlenül a techonlógia sztem rendben lenne, sokkal jobban lehet látni vele csak el kellene picsázni az olyan gyártókat akik ilyen vakító szemetet raknak az autókba. Van egy rakás ledes világítás ami egyáltalán nem vakít jobban, mint bármelyik halogén.

(#91307) polonic válasza rob210 (#91305) üzenetére


polonic
félisten

Én nagyon nem láttam a H7-esekkel. Főleg esőben éjszaka.
Pedig a búra nem volt bemattulva, izzókból is a 150 %-osokat raktam bele.
Egy megváltás a ledes fényszóró.
Ettől függetlenül tényleg nem egyszer én is mondtam, hogy nagyon vakítanak a szembejövők. Mondjuk az nem csak ledes volt, hanem halogénessel is ki tudták sütni a szemem.
Nem tudom, milyen lehet nálam ez a lámpa a szembejövőnek. Nem találkoztam még pont éjszaka szemben kivilágítatlan úton ugyanilyen autóval. Lehet, hogy én is vakítok. :F

(#91308) diablo1984 válasza polonic (#91307) üzenetére


diablo1984
veterán

Lassan nekem is átvehető lesz az új autóm egy Ford Kuga, az is körben az összes lámpája led lesz és automata távfénnyel. Kíváncsi leszek, hogy mennyire lesz jó nekem, illetve a szemben jövőnek.
Főnököm q8-asában led matrix fényszóró van, az durva mikor a szembe jövőt kitakarja, de előtted meg mindent terít.

(#91309) F_Zolee válasza vzsryl (#91304) üzenetére


F_Zolee
veterán

Most, hogy írod a suzikit én is ezt tapasztaltam. Azt hittem valami LED huszár a 20éves autóval.

(#91310) Gombinyó válasza polonic (#91307) üzenetére


Gombinyó
őstag

Semennyire, a Corollában normális lámpa van. A távolságinál viszont ne hagyatkozz az automatára, én mindig hamarabb lekapcsoltam, mint azt az automata levette volna. Sztem későn veszi már le.

(#91311) polonic válasza Gombinyó (#91310) üzenetére


polonic
félisten

Próbálgattam. És azt mondom, hogy eddig ez rendben működik. Egész jó időben lekapcsolja. Szerintem a facelitfttel ezt is fejlesztették, toyota sense 3 van már benne, előzőben 2.5+ volt és az AHB is a toyota sense része.

(#91312) gabor9991 válasza rob210 (#91302) üzenetére


gabor9991
őstag

Azt gondoltam eddig hogy ez csak engem zavar.
Ha így haladunk, pár év és csak ilyen fényszórók lesznek. Amikor jön szemből és elhaladt mellettem egy ilyen vakító ledes fényszóró, márodpercekre elvakít és ha csak ilyenek lesznek akkor gyakorlatilag vakon kellene vezetnem.
Nem tudom más mennyire érzékeny erre, én ilyenkor amikor korán sötétedik, minden nap fel vagyok akadva ezen, hogy ki volt az a nyomorult aki ezeket jóváhagyta :DDD
És nem mind vakít, tehát meg lehet csinálni jól és szarul is.

(#91313) kcsa


kcsa
veterán

Ha már szabályozás, első lépésként a lámpák magasságát kellene szabályozni (maximalizálni). Amikor a mögöttem-előttem jövök lámpája konkrétan arcmagasságban van az elég pusztító. (innen is üdvözlöm pl. a harmadik generációs Ducato és rokonainak tervezőjének édesanyját, remélem csuklik bőven).

(#91314) domper2015 válasza kcsa (#91313) üzenetére


domper2015
senior tag

Olyat én is vezettem, volt a ki meg akart verni miatta. Mondtam a csávónak nem reflektor megy, ez ilyen.
Hátulról is retina gyilkos

(#91315) rob210 válasza kcsa (#91313) üzenetére


rob210
Topikgazda

Igen ez a baj a suzukikkal is, hogy szarul terít és relatív magasan van a lámpatest.

Más:

Tudom, hogy jól is meg lehet csinálni pl. Ott a mazda 3 zseniális a lámpája, mint ha valaki reflektorral világítaná előtted az utat, de a szembejövőt egyáltalán nem vakítja, mert a vetítése úgy van megtervezve.
Magyarán én nem a technológia ellen vagyok, hanem azellen, hogy bármilyen gyártó bármilyen 5 perc alatt összehányt szarát kiengedik a közutakra.
A suzuki is én elhiszem, hogy neki isten király a világítás, de az összessel szembe jöjjön folyamatosan a fent említett ducattó azt ott vakuljon meg az összes.
Erre kéne a gyártókat kötelezni, hogy erre legyen visszahívás!

[ Szerkesztve ]

Renault power

(#91316) forceberg válasza rob210 (#91315) üzenetére


forceberg
veterán

... a gyártókat kötelezni? Minden döntéshozó hülye, szakmán kívüli, vagy korrupt.
Így sikerül elterjeszteni az olyan megoldásokat, amik rengeteg szompontból rosszak a felhasználókra nézve.

http://www.flickr.com/photos/4ceberg

(#91317) sarkany01


sarkany01
tag

Sziasztok. Valaki nem tudja hogy mekkora kell, esetleg nem tudna linkelni 2.es lagunára (1.8 16v, 89kw) a pillangószelep tömítést? Kiakarom tisztítani, aztán anélkül nem szeretnék hozzákezdeni amíg nincs hozzá 2 új. (Nem igazán találok a neten)

(#91318) angyalpc2


angyalpc2
aktív tag

Néztem egy hirdetést, vagy féléve fen van.
renault_megane_1.5_dci_bose_edc
Gondolom elírás az EDC merthogy manuális.
De alul a listában benne van elektronikus lengés csillapítás vezérlés EDC

Létezett valaha ilyen Megane 4-hez?

(#91319) gabor9991 válasza angyalpc2 (#91318) üzenetére


gabor9991
őstag

Én azt gondoltam az ára elírás :D
8 éves megane 4.88M nem csodálom hogy fél év alatt nem kellett senkinek ennyiért.

(#91320) angyalpc2


angyalpc2
aktív tag

Na ez a kocsi és szín mi fán terem?
[HAHU Zöld megane]
Holland export rendszám van rajta, neten is főleg holland hasonló színű kocsikat találni Megane3 Clio4 is.
Hivatalos listában nincsen benne.... van egy francia oldal ahol elkezdték az összes Renault színt összegyűjteni
https://www.50nuancesdeteintesrenault.fr/teintes-par-mod%C3%A8les/compactes/m%C3%A9gane-iv-2015-2022/
Felvettem a kapcsolatot az oldal szerkesztőjével. Kérlek szépen ismeretlen, nem tudják még ők se. :U :F
Egyedül a Kangoo-ra Traffic-ra festették de azt is csak kérésre céges szerelős furgonokra (lehet összefügg)
1 fotót láttam ahol a német Bott(zöld fehér) logó rajta volt a kocsin. De ez se bizonyít semmit ..

És nem egyedi, létezik MG3

Clio4
Tudja valaki mire vagy kinek készültek ezek?
Színkód mi lehet?
A95 Vert Mairie de Paris vagy talán I99 Vert...

(#91321) kcsa válasza angyalpc2 (#91320) üzenetére


kcsa
veterán

Harmadik kocsin ott a céges/flotta/taxi/carshare/fenetudja milyen matrica az oldalán, de sajnos nem tudom kibetűzni. Talán Bolt?

[ Szerkesztve ]

(#91322) szebe válasza gabor9991 (#91319) üzenetére


szebe
őstag

Tudom ez az én bajom, de nem tudom komolyan venni az olyan hirdetést, ahol nincs rendesen fotózva a kocsi.
Nem kell műtermi minőség, de a vízszintest nem ártana megtalálni, vagy legalább a közelébe kerülni. A vízjel is ez a kategória.

[ Szerkesztve ]

"ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"

(#91323) gabor9991 válasza angyalpc2 (#91318) üzenetére


gabor9991
őstag

Plusz a 6 kép 5 különböző időben és helyen készült, innen is látszik hogy ezek nem az eladás miatt készültek hanem a család szeme fénye az autó és ezt tükrözi az ár is.
Szerintem.

[ Szerkesztve ]

(#91324) Dyno válasza angyalpc2 (#91320) üzenetére


Dyno
veterán

Ezek nem fóliázva vannak? Amúgy baromira jó szín....... :DDD

(#91325) zeon.hu válasza angyalpc2 (#91320) üzenetére


zeon.hu
nagyúr

Color Grab alkalmazás, bár nyilván az árnyékok miatt nem ugyanazt mutatja mindenhol:

#?*@&!

(#91326) lsebestyen válasza Dyno (#91324) üzenetére


lsebestyen
addikt

Google képkeresővel pár aktív holland hirdetést lehet találni, nem fólia mert az ajtónál látszik, hogy még a határoló szerkezet is szép zöld. Az is látszik, hogy Boltos autók.

(#91327) angyalpc2 válasza gabor9991 (#91323) üzenetére


angyalpc2
aktív tag

Avávváávvvááárjunk többi hozzászólónak is szól

Tehát az alap egy HAHU hirdetés zöld megane 4.
Ez 1 időben van fotózva, tuti nem családi kedvenc, mert Holland export rendszámos.
egyébként szerintem jó fotók. Akit érdekeli úgy is a helyszínen fogja megnézni... valami házi kerekedő a csávó visszanéztem. De nem ez a lényeg.
Nem is érdekel a kocsi, a színkód és az előlélete érdekel.
TUTTI nem fólia Kangoo-n használják. De ott is csak rendelésre.
Ezen felbuzdulva kezdtem keresni infót és találtam neten sok hasonló fotót Megane 3 Clio4 is azokat is beraktam, semmi köze a HAHU hirdetéshez.
Esetleg a a rendelés függhet össze, hogy azonos a színük.

A CÉg vagy BOLT vagy BOTT (német karbantartó furgonos cég nekik is van zöld Kangoo-juk)
BOLT O betű alatt vagy zöld pötty...és valóban a csatolt fotón is ott van.
De a neten egy darab fotó nincs ilyen
+Bolt lesz az, mert a bott az mind kisbetűvel, a fotó meg látszik hogy nagy B

[ Szerkesztve ]

(#91328) lsebestyen válasza angyalpc2 (#91327) üzenetére


lsebestyen
addikt

Google képkeresőt használd, tisztán látszik elég sok autón, hogy Boltos.

(#91329) gabor9991 válasza angyalpc2 (#91327) üzenetére


gabor9991
őstag

Én [erre] írtam hogy a család szeme fénye és 5 helyszínen készült a 6 kép :) Nem a zöld bolt taxira.
Abból még Tesla is volt ilyen zöld

(#91330) vzsryl


vzsryl
nagyúr

Srácok!
Laguna coupe benzin motorokról mi a vélemény, illetve milyen buktatói vannak?
1. 2.0T@170Le F4R (csak a lassú Aisin automatával van)
2. GT 2.0T@204Le F4R (6-os manuális, ez lenne a preferált)
3. 3.5V6@238Le VAY/VQ35DE (ez is automata, de 350Z motor)

A nagy szerviz hogy néz ki ezeknél, mennyire költséges, pl. vezérlés csere? Automata váltó olajcsere itt is 60k km-es csereperiódussal javasolt?

megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖

(#91331) norbert1998 válasza vzsryl (#91330) üzenetére


norbert1998
veterán

Én a manuális 2.0T GT-re mennék. Ezekben szerintem még nem volt igazán sportos az automata. A 3.5 szívó egy szívómotor, a 170 lovas meg kevés lesz ahhoz a súlyhoz. Egyébként én nem tudok semelyiknél sem komoly hibákról, gondokról. Nekem is a 2.0T van, Megane kupéban, ott 178 ló papíron. Abba sem túl sok.

(#91332) norbert1998


norbert1998
veterán

Reggel a kezemben maradt az ajtóbehúzó :)
Úgy meglepődtem, hogy a munkahelyemig nem is szólaltam meg :DDD
Már úton az új :) :W

(#91333) Kornelius07 válasza vzsryl (#91330) üzenetére


Kornelius07
csendes tag

Szia.
2.0 TCE-m volt kupéban, kézi váltóval. Vezérlése ugyanaz a szíjas, mint a Te mostanidban. Csupa jót tudok mondani róla, semmivel sem drágább a fenntartása, mint a többi Laguna-nak. Egyedül a karosszéria elemek a ritkák.
A 170-es is elég lehet, ha a kényelmes haladás a szempont, de inkább az erősebbet kézi váltóval és 4CONTROL-lal!
A 3.5 ritka, mint a fehér holló.
Jelenleg egy 2.0 dci-m van belőle...
Az automatában én minden (második) olajcserénél frissite(né)m a töltetet, itt a rutin szerint kb 3,5 liter a cserélhető, ami kb fele a teljes mennyiségnek.

[ Szerkesztve ]

(#91334) vzsryl válasza Kornelius07 (#91333) üzenetére


vzsryl
nagyúr

Köszi neked is és Norbinak is!
M4R motoros Lagunám van, és láncos. :)
Gondolkozom rajta, hogy ezt megkapja az asszony (már másfél hónapja Ő használja… :O ), a Jettáját meg eladnám, és vennék egy rendes autót=Laguna coupe. :) Munkába járni tökéletes volna, napi 2x25km.

megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖

(#91335) Kornelius07 válasza vzsryl (#91334) üzenetére


Kornelius07
csendes tag

Bocs a téves infó miatt, igen, a Tiedben más motor van...
Vezérlést nem kellett cseréltetnem, mert az friss volt, mikor hozzám került.
A turbo viszont vizhűtéses.
A hátsó féktárcsa is "más" a coupe-n, szélesebb, mint a sima Laguna-n.
És mégegyszer - 4CONTROL - ne hagyd ki!

(#91336) angyalpc2 válasza gabor9991 (#91329) üzenetére


angyalpc2
aktív tag

bocs félre értettem nos.. meglehet noha ezen a zöld teslán kívül én nem igazán találok mást. Renaultot pláne nem
Egyedül azt a holland Renaultot láttam Rajt a Bolt logóval.

(#91337) Plero


Plero
tag

2012-es , manual 6, 2.0 dCi-n felső motortartó bakkor kellene cserélni. Melyiket érdemes venni és mennyire macera a csere. "kutyacsontot" is cserélni kellene.

"Olyan nincs, hogy nincs" + www.plenter.atw.hu

(#91338) angyalpc2


angyalpc2
aktív tag

Nos elért a végzet... :D
Már egy ideje sejtettem, hogy a termosztát rosszalkodik, jobbra kanyarokban meg fékezéskor elkezdett visszaesni a motor hő. 4 pálcika helyett csak 2 pálcika lett. De 30 másodperc után vissza jött mindig.
De most volt -5 fok hát 90-es tempónál 10 km után lesett 4-ről 2 pálcikára és így mentem még vagy 3-4 km-t + fűtést lekapcsolva(hidegre állítva) nagy nehezen visszajött a 4 pálcika. Már korábban is túl gyorsan kihűlt a motor...most az Unix-nál megálltam 5 perc alatt vettem egy termosztátot Meyle 82 00 660 882 (műanyagházas) ... még fagy se volt már 2 csíkig hűlt.
Jól gondolom, hogy a termosztát vacakol?
2006 D7F motor

További kérdés: a légtelenítés annyiban merül ki, hogy feltöltéskor nyitva van a termosztát tekerős csap? (honnan tudom mikor kell betekerni?) majd járatom a motort 90 fokig? és ha kell rátöltök? Esetleg a vastag vízcsövet nyomkodom?

Hűtőfolyadék Hivatalosan Renault Glaceol RX type D [link]
Ez sárgazöld... Azonban jelenleg rózsaszín van beletöltve G12...Már nem emlékszek a falkonra. De most látom, Van G12, G12+ G12++
Meg ugye van G13 zöld Bár olvastam a színe nem számít, az csak színezés, a típus a lényeg, na de melyik?

..és Unix-ból utoljára vásároltam...Eddig is drága volt, de ahh mondom bemegyek 1-2 ezerrel drágább mint a netről, kb mint a szállítás...aha dupla árban mint a neten 11e huf...
neten 6e max+ az 1-2e szállítás

(#91339) mycso válasza Plero (#91337) üzenetére


mycso
Topikgazda

Ez a "zselés" felső bak?

Ha igen, akkor gyárit (pl a lengyelektől jó áron), a többi márka hitvány.
A gyári is pár év alatt ismét elpusztul, de az bírja a legtovább.

“The Night is Dark and Full of Terrors”

(#91340) den89


den89
tag

Sziasztok!

2007-es Renault Megane-on cserélte a szerelő az egyik motortartó bakot, mert úgy látta, hogy el van törve vagy legalábbis megrepedve. Mondom oké, persze. Más miatt voltam amúgy ott, évek óta csöpög az autóból az olaj, volt már turbócső, váltó szimmering csere, és most az intercoolernél cserélt valami tömítést, vagy ilyesmit (nem értek hozzá). Na szóval az egyik motortartó bakot is kicserélte, most ráz, rezonál az autó, ez eddig nem volt! Főleg akkor érezni, ha egy helyben állok, meg amikor indítom az autót. Menet közben nem annyira.
Felhívtam, nyilván nem örült neki, meg azt mondja nem tudja mi lehet, megnézi este. Lehet a másik motortartó bakot is cserélni kell. Addig is, csak kíváncsiságból, valami ötlet? Köszi!

[ Szerkesztve ]

(#91341) Kroni1


Kroni1
veterán

Kicsit meglepődtem mikor tegnap a Renault Csepel szalonban 82ezer Ft-ot mondtak a gyári 80Ah akksira a 2013as Espace 4 2.0dci-mhez, 3 éve még 36ezer ft volt ugyanitt, ugyanez. De ahogy nézem minden márkánál elég nagy volt az infla, a 3 éves Banner ami most kezd beszarni 27ezer volt, most 42-től indul árukeresőn..

Gondolkodom, hogy milyet vegyek, a gyári amivel jött a kocsi az ugyan tényleg 8 évet bírt, de szerintem amit most vennék 82ért az már nem tudna ennyit. 10 éve még az Exide-ról jókat olvastam, most már csak rosszat hallok róla.

Varta jó lehet? vagy más gyártó van ami mostanában ajánlott?

(#91342) lsebestyen válasza den89 (#91340) üzenetére


lsebestyen
addikt

Nekem is ez volt (M1ph2). A 18 éves gyári bak helyett bele lett téve a fos Rapro (saját kérésre), de az null kilométeresen is rázott. Aztán ki lett cserélve Meyle bakra, azóta patika. Pont előtted írta Mycso, hogy a gyári bakkal érdemes próbálkozni, vagy legalábbis valami jó minőségűvel.

(#91343) szebe válasza Kroni1 (#91341) üzenetére


szebe
őstag

K4M-be vettem Boscht (semmi "extra"), az is valami 40k környéke. Ha a tied start/stopos, akkor sajnos reális ennyiért.

Én gyári/Bosch/Exide vonalon mozognék, de robnak valszeg nagyobb tapasztalata van :)

[ Szerkesztve ]

"ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"

(#91344) den89 válasza lsebestyen (#91342) üzenetére


den89
tag

Köszi, nekem is volt egy olyan érzésem, hogy az a szar, amire kicserélte... mondom neki, hogy cseréljük ki gyárira, vagy legalábbis jobb minőségűre. Köszönöm még egyszer!

(#91345) forceberg válasza Kroni1 (#91341) üzenetére


forceberg
veterán

Smart töltéses a kocsi? Ha igen, akkor örülj, hogy 3 évet kibírt a sima Banner.

http://www.flickr.com/photos/4ceberg

(#91346) Kroni1 válasza forceberg (#91345) üzenetére


Kroni1
veterán

Öszintén nem neztem h mennyire tölt folyamatosan vagy menedzselten így nem tudom, de szokszor hallok bangokat belöle 15p a lezárás után is, stb, és utolsó évjárat közeli 4-es espace a kocsi. Szóval sztem esélyes h okosvezérléses. A gyári 8 éve után tudtam h ez max 3-4 év lesz, csak hát hamar eltelt..
mondjuk sztem az tette be a kaput h idén télen gyakran mentünk vele napi sokszor nagyon rövideket. A városi rohangálós benzinesünk sajna meghalt, és még nem tudtam beszerezni az utódot..

(#91347) forceberg válasza Kroni1 (#91346) üzenetére


forceberg
veterán

Milyen volt a gyári benne? Esetleg Varta VRLA?
A Smart töltés kikapcsolható, én is így tettem a Lagunában.

http://www.flickr.com/photos/4ceberg

(#91348) Plero válasza mycso (#91339) üzenetére


Plero
tag

Talán igen , zselés.

"Olyan nincs, hogy nincs" + www.plenter.atw.hu

(#91349) Plero válasza forceberg (#91347) üzenetére


Plero
tag

Mi az a smart töltés?

"Olyan nincs, hogy nincs" + www.plenter.atw.hu

(#91350) forceberg válasza Plero (#91349) üzenetére


forceberg
veterán

Hülyítés felsőfokon...

[link]

http://www.flickr.com/photos/4ceberg

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.