Renault, topik összefoglaló
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] Viber: ingyen telefonálás a mobilodon
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] Android másképp: Lineage OS és társai
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Sub-ZeRo:] Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] Ketogén étrend
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
vzsryl
nagyúr
Az 1.4-esre rákerestem, és simán hozza egy átlagos, ma már megbízhatónak számító, kisturbós szintjét. Az 1.2-es és annak 3 hengeres változata (0.9) a gyári típushibás, de az 1.2-es elődje nagyon jó volt (olyan van rob fórumtársnak). A 1.3-es viszonylag új, olyan nem is fér bele a büdzsébe, de eddigi tapasztalatok alapján rendben van.
A Rifter származékokbsn nincs igazán jó motor, meg azok is újak, drágák. A Mazda kizárt, mert rozsdabogja.
Azért gondoltam a Renault-ra, mert használtan nincs áruk.
Nekünk is majd szükségünk lesz arra, hogy a 3 gyerekülés elférjen hátul. Ha az ikrekét lecserélem egy átlagos 9-36kg-osra, akkor elfér a Laguna-ban 3 ülés egymás mellett. Most extra széles ülésük van, ami minden más kategóriatársánál kb 10-15cm-rel szélesebb váll-nyak magasságban. Ezek közé nem lehet berakni sok mindent, de alul elfér az autós hordozó (ezt már múltkor írtam). Viszont kb 1 év múlva már 3db gyerekülés kell elférjen hátul, mert akkor kb 7-8 hónapos lesz a kicsi, amikor a hordozó már kényelmetlen.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
lsebestyen
addikt
Ha esetleg jövőre eladnád a Lagunát, akkor engem lehet hogy majd érdekelne.
#94522368
törölt tag
A 0.9-es turbó motor gyári típushibás? Mi ezzel a motorral vettünk új Clio 4-est 2019-ben. Mire lehet számítani, mi a típushiba és miért nem hívják vissza ezeket az autókat javításra?
Ha valaki tudja a választ, ossza meg, legyen szíves.
[ Szerkesztve ]
Gombinyó
őstag
Mert amíg a gyártó felel érte addig hellyel-közzel bírják és csak utána jön a feketeleves. Párszor már ki lett vesézve, keress vissza a topikban.
A Renault annyit tett az ügy érdekében, hogy viszonylag hamar kivezette azt a motort az 1.2tce-vel karöltve.
#94522368
törölt tag
Köszönöm!
Megkísérlem ezt a visszakeresést.
Az jutott eszembe, hogy amikor vettük a 4-es Cliót, akkor kezdték el forgalmazni az 5-öst, abban is háromhengeres turbó motor van, csak 1.0 lökettérfogattal. Az a motor rendben van? Persze a 4-es olcsóbb volt...
[ Szerkesztve ]
vzsryl
nagyúr
Remélem nem kell eladnom, mert kissé szentimentálissá váltam tőle, és megszerettem a verdát.
iwd: Az 1.2TCe hibáit könnyen megtalálod. A 0.9 TCe ugyanaz, csak egy hengerrel kevesebb. Amúgy túlzott olajfogyasztás, és már akár 100k km után meg tud kotlani a technika. A 2019-esek lehet jobbak, mert az 1.2-esnél 2012-2016 között (van aki szerint 2018-ig) volt a gáz.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
#94522368
törölt tag
Köszönöm a választ!
Szerencsére olajat nem fogyaszt, de még csak 30k kilométernél tartunk.
Ha már olaj, akkor az Elf jó választás, mert újabban gyári olajként Castrolt ajánlanak, RN17 minősítéssel?
rob210
Topikgazda
Ne tegyél bele castrolt, ha jót akarsz
A 0.9tce egy fokkal jobb mint az 1.2 tce.
De a vezérműláncra figyelni kell, és az olajcsere 10ezrenként történjen meg.
Ami még fontos a jó minőségű gyertya és az olajcserék során egy élőadatos diagnosztika.
Itt ugyanis ha egy egy pici ütem kimarad a gyújtásban azt felhasználóként nem veszed észre, de az nyírja ki a motort.
Renault power
#94522368
törölt tag
Elf SXR 900 5W-40 van benne, az megfelelő? A szerviz ezt teszi a motorba.
Gyertyából a DENSO, vagy az NGK az ajánlott márka, esetleg valami más?
Köszönöm a tanácsokat!
norbert1998
veterán
1.2 2018-ig volt. Elvileg javította a Renault a hibát 2016-ban, egyes források szerint megszűnt a hirtelen motor halál ezekben már, mások szerint semmi változás.
A 0.9 kissé más tészta. Abba nem robban be a szelep a koksztól, mert nem közvetlen befecskendezős és közel se kokszol annyira. Legjobb tudomásom szerint.
De hogy ezek mennyire jellemzőek... Vegyél nagyobb turbó vagy szívó motort, vagy dízelt. Aztán nem lesz gondod vele.
rob210
Topikgazda
Olaj jó, gyertya én denso párti vagyok.
Renault power
Directors
senior tag
Sziasztok!
2. generációs Thaliara mekkora ablaktörlő lapátok valóak ?
Illetve van valami márka amit érdemes kerülni vagy amit érdemes megvenni ?
A hamis barátok olyanok, mint az árnyékunk: miközben sétálunk a napsütésben, szorosan velünk tartanak, de azonnal elhagynak, amikor árnyékba érünk.
rob210
Topikgazda
Ph 2es 1 generáció, vagy 2 generáció?
Ezt sokan keverik .
1/1
1/2
2
Renault power
Directors
senior tag
Szia!
Az utolsó képen szereplőre gondoltam. (Symbol)
A hamis barátok olyanok, mint az árnyékunk: miközben sétálunk a napsütésben, szorosan velünk tartanak, de azonnal elhagynak, amikor árnyékba érünk.
Directors
senior tag
Illetve lenne még egy kérdésem. Cserélnem kellene a központi zár motorok.
Ilyen motor való mind a 4 ajtóba ?
[link]
[ Szerkesztve ]
A hamis barátok olyanok, mint az árnyékunk: miközben sétálunk a napsütésben, szorosan velünk tartanak, de azonnal elhagynak, amikor árnyékba érünk.
rob210
Topikgazda
Ez a motor jó a jobb1 a jobb2 és bal2 be.
A bal 1 be a vezérlő motor kell.
Clióhoz én konkrétan ezt használom meg vagyok elégedve vele. A thaliahoz ugyan ez kell
[ Szerkesztve ]
Renault power
Directors
senior tag
Köszönöm szépen a segítségedet.
Próbálok keresni a honlapon bal 1-be vezérlőt, de nem találok sehol sem. Mindenhol ez a 2 vezetékes motor van csak. Előre is és hátulra is ezt a 2 vezetékest írja mind a két oldalra.
[ Szerkesztve ]
A hamis barátok olyanok, mint az árnyékunk: miközben sétálunk a napsütésben, szorosan velünk tartanak, de azonnal elhagynak, amikor árnyékba érünk.
rob210
Topikgazda
Ha mind a 4 kell vegyél szettet.
Illetve le kell venni az ajtókátpitot mert létezett a gomb nélküli verzió, nekem is olyan van a clióban oda mind a 4 ajtóba ez a sima 2 vezetékes kell, mert ott a komfort elektronika csinál mindent .
Renault power
Directors
senior tag
Szerintem itt is a komfort elektronika dolgozik, így mind a 4 ajtòba a 2 vezetékes kellhet.
Itt a 2 első ajtòba nincs gomb belül amivel lezárhatò az ajtò. Hátul van gomb az ajtò lezárásához.
A hamis barátok olyanok, mint az árnyékunk: miközben sétálunk a napsütésben, szorosan velünk tartanak, de azonnal elhagynak, amikor árnyékba érünk.
tothjozsi96
addikt
Múltkor kérdeztem hogy vajon van-e feszültség a szivargyújtón ha nincs gyújtás adva az autóra. És a helyes válasz az az, hogy van feszültség, de csak kb 5 percig, és utána lekapcsolja az autó. Vettem egy CTEK szivargyújtó aljzatot, hogy majd arról töltöm az autót. Hát nem kell. Van még egy 23 éves Skodám, abban van feszültség és azt lehet tölteni szerencsére.
rob210
Topikgazda
Minden modern autó komforelektronikája lekapcsolja.
Bocs nem írtam neked.
Renault power
tothjozsi96
addikt
Há most má mindegy, de azért köszönöm.
CTEK töltőt ráeresztettem a Renault-ra, először csak töltés, utána Recond program. De sajna írja az ABS hibát, mondjuk ma megint ezt a check ESP-t írta. Vettem egy Varta 61Ah akkut, remélem eltűnik a hibakód.
diablo1984
veterán
Mennyivel gyilkos lehet látványra, ha acélfelniből egy et52,5-est rakok fel a gyári et47-es helyett. Minden más paraméter egyezik, csak nem megane felni, hanem trafik/vivaro.
Egyenlőre felpróbáltam, még a furgon gumival(215/65) is befért a megane 3 kombi alá, még a kormány is elfordult csutkára, nem ér bele a fékbe sem. Csak 5mm-el bentébb van mint a gyári(amit nem látok, csak tudom, de ezzel a nagy gumival nem tiszta az összkép).
mycso
Topikgazda
Ha már ablaktörlő: gyári renault, ugyanazon webshop, megane 4 első lapátok 8.500ft, talisman első lapátok 12.300ft.
Ami a poén, hogy kopp ugyan az a 2ablaktörlő.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
rob210
Topikgazda
Valószínű, hogy a beszállító nem ugyanaz.
Több partnerrel dolgoznak.
De aki szemfüles az cikkszámra keres
Renault power
rob210
Topikgazda
Hát srácok bocsi de aki időpontra vár annak rossz hírem van sajnos tolódik minden.
Olyan sz@rul lettem most estére, hogy el se hiszem.
Napközben még vígan futóműveztem. Most meg alig bírtam feljönni az emeletre.
Bocsi srácok.
Renault power
lsebestyen
addikt
Jobbulást
rob210
Topikgazda
Köszi. Tüszös mandula. Túlélem , már megvolt a 2 legrosszabb éjszakám.
Renault power
dik
őstag
Iszolt te rendesen? Biztosan nem az lesz itt a baj...
"A hülyékkel nem lehet mit kezdeni!"
Tibko8
senior tag
Sziasztok van olyan program ami úgy mond otthoni felhasználóknak is elérhető hogy tudjon részletesebb hibakódot olvasni és élőadatot nézni? CanClip hallottam de ez pontosan hogy működik gondolom egy sima pár ezer forintos Bluetooth OBD kiolvasóval nem fog működni.
Honnan lehet ésszerű áron hozzá jutni és mi kell hozzá?
Családban van több 2013 utáni Reanult és Dacia is és jól jönne egy Reanult specifikusabb kiolvasó mert itt a környéken a szerelők csak egyszerű 10 pár ezres olvasóval dolgoznak ami nem tud többet mint az androidos torque appom.
Lada(racing.hu) 2107 "Őrület Ez!" & Reanult Clio IV Grandtour 1.5 dci OnePlus One (CYANOGEN) ---> OnePlus Three(3) ---> OnePlus 7T Pro --> Nothing Phone 1 --> OnePlus 10 Pro 5G /Never Settle/ --> Honor Magic 5 pro
szebe
őstag
Kédergumit mivel érdemes ápolni, hogy ne szoruljon meg az ablak lehúzáskor? Valami szilikonspré elég, vagy van specifikusabb termék?
"ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
Gombinyó
őstag
Glicerin vízzel hígítva, ez a legolcsóbb és talán legjobb megoldás. Vannak rá speckó autóápolási szerek is, de felesleges jobban zsebbe nyúlni emiatt.
[ Szerkesztve ]
osztszoroz
aktív tag
Üdv mindenkinek ! FHP jeladót keresgélem az autóban, de sajnos nem találom...
2..0 _16V 2006-os a szekér. Scenic fórumon szemből-jobb 1-es trafó körül javasolták..én ott nem látok semmit, vezetéket meg főleg nem..1.6, 16V -rő l rengeteg videó, kép, tutorial van, de2 .0- ról nem találtam...Az autó egyik pillanatról a másikra nem indul , csak teker az önindító. A terv az lenne , hogy megtalálom, kiveszem, és elsétálok a boltba másikért...
Thx előre is.. (visszaolvastam itt, de nem találtam pontos leírást az FHP helyéről )
Attól,hogy paranoiás,még nem biztos,hogy nem üldözik.
rob210
Topikgazda
Alulról van ezek 6 sebességes váltóval vannak szerelve.
Keresd úgy a videót, hogy megane 2 rs fhp problem.
Renault power
osztszoroz
aktív tag
Köszi ✌️
Attól,hogy paranoiás,még nem biztos,hogy nem üldözik.
osztszoroz
aktív tag
semmit sem találtam róla sajnos...F4R 770 motorkódú...nem hittem volna ,hogy ekkora kihívás egy szenzort megtalálnom..
Attól,hogy paranoiás,még nem biztos,hogy nem üldözik.
(#90588) norbert1998 válasza osztszoroz (#90587) üzenetére
norbert1998
veterán
A váltó alján lesz egy szenzor, meg fogod ismerni.
norbert1998
veterán
Sikerült a turbó csere. Nem lett tökéletes, egyszerűen nem megy össze a katalizátor csonk és a turbó ház, most kifúj ott... Kicsit.
De az autó szerintem már ettől is érezhetően jobban megy.
(#90590) osztszoroz válasza norbert1998 (#90588) üzenetére
osztszoroz
aktív tag
köszi. akkor reggel behempergek alá
Attól,hogy paranoiás,még nem biztos,hogy nem üldözik.
rob210
Topikgazda
Két féle fhp jeladóval szerelték. Ez az álltalános ami az 1.6 ban is van létezik a 2.0.16 szelepesnél is. Ez a termosztátház alatt van a váltó motor találkozásánál.
illetve van ez amit a 6 os váltónál alkalmaztak előszeretettel, de mint írtam létezik az előzővel szerelt verzióban is. Ennek a helye a kocsi alatt a váltó alján van.
Ezért írtam, hogy alul keresd.
1 db 10 es fejű csavar fogja.
Azért tettem be a képet, hogy tudd lásd mit keress
Renault power
osztszoroz
aktív tag
Köszi szépen mindkettőtöknek ! Ezek szerint van remény...Holnap felderítem.
Attól,hogy paranoiás,még nem biztos,hogy nem üldözik.
Morales72
csendes tag
Sziasztok!
Egy igen nagyon jó barátomnak úgy általában megtetszett a 2018-as Mégane Grandtour. Éves szinten 20 ezer km körül megy jelenleg. Milyen motort javasoltok?
"I'm too old for this sh.t..."
Zol01
tag
Sziasztok! A 3-as megane-al elváltak útjaink, sajnos nekem már nem volt kifizetődő hogy még többet költsek rá. Szeretném ha a következő autó is Renault lenne, mert nagyon szerettem az amit nyújtott. Most viszont benzinesben gondolkodnék. Van is kiszemeltem, arra lennék kiváncsi mennyire nyúlnék mellé ha e mellett döntök. Persze az autót átnézetem vásárlás előtt.
Válaszotokat előre is köszönöm!
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/renault/scenic/renault_scenic_scenic_1.6_privilege_facelift_jogumi_horog_klima_hifi_ss_200ekm_isofix_k-go_megkimelt_allapot-20014573
polonic
félisten
Szia
a 3-as megane után egy korábbi autóra szeretnél visszalépni? Mi volt a baj vele egyébként?
Ez a 2-es megane-nal van rokonságban.
norbert1998
veterán
A motor megbízható, nincs sok baja, de lomha és relatív sokat eszik az szerintem. Alapvetően nem-versenyzőknek azért ajánlható. DE szerintem (!) ez a konkrét autó egy potenciális pénztemető. AA... rendszám és 199 ezer km? 100+%, hogy tekert az órája, onnantól meg még kitudja, mivel akarnak lehúzni. Lehet, hogy az autó nem szar, de ezt mindenképpen nézesd át valaki hozzáértővel. Vagy vegyél olyat, aminek L, M kezdetű rendszáma van. Ezek csak magánvélemények.
[ Szerkesztve ]
gabor9991
őstag
209484 van most benne, januárban mikor magyar rendszámot kapott akkor volt benne 204000 úgyhogy 5000 már belement itthon.
Az érdekes, hogy minden keveset futott autó pont külföldről érkezik
Szerintem oda kell menni és megnézni, csak azért mert AA - val kezdődik a rendszám nem feltétlenül kell alapból kizárni.
szebe
őstag
Azt a kereskedést messze kerülném.
Ennyi pénzért egyébként máshol se kell csodát várni.
[ Szerkesztve ]
"ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
Zol01
tag
Indítási gondjai voltak. Indult, ment szépen, aztán parkolás után úgy gondolta hogy nem megyünk sehova. Csak tekert és ennyi. Elvileg a porlasztók fellettek újítva, a nagynyomású is jó értékeket mutatott. Sok nyomásszabályzó szelep, üzemanyagszűrő csere és rengeteg munkadíj aminek nem volt semmi látszata. És meg sorolhatnám. Aztán hol 4 napot, hol két hetet hol egy hónapot ment. És mivel Rob sajnos a végén csatlakozott be ebbe a dologba így nagyon sok pénzem rá ment. Utólag persze tudom ha trélerrel eljuttatom hozzá még úgy is feleannyiból megállt volna és működne az autó.
norbert1998 #90596 A Facelift miatt bátorkodtam volna befogadni a családba, de ezért is érdeklődtem itt hogy mi a véleményetek róla. Száguldozni nem terveztem, a lényeg hogy kényelembe és biztonságba eljussunk vele bárhova.
vzsryl
nagyúr
Képek alapján nagyon szép állapotú. Ha nem rohad, nem esik szét a futóműve és nem büdös belül, akkor jó vétel lehet. A legköltségesebb baja az túlzott olajevés lehet (mivel egy szívó benzinnél a motor generálnál drágább művelet nem szokott lenni), ha nem tartották karban, de az úgyis csak a használat során derül ki. Illetve elektronikai bajok biztos lesznek, lévén egy 15 éves franciáról van szó, amiben vannak extrák bőven.
Amivel nem lehet mit kezdeni utólag, az dohányos beltér meg a szétrohadt kasztni. Ezekre figyelj oda leginkább. 1M környékén csodát nem kell várni.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖