Hirdetés

2024. május 6., hétfő

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-04-22 11:39:34

LOGOUT.hu

Renault, topik összefoglaló

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#61001) rob210 válasza NdrewSunix (#61000) üzenetére


rob210
Topikgazda

Nem reális eszméletlen drága volt.
Bár nem tudom a tárcsából milyen márka került bele, vannak földtől elrugaszkodott árú tárcsák.
Amúgy 17e a tárcsa 19 a szíjszett, 8e a generátor szabadonfutó.
A csere max 2 óra.

Habot eszedbe ne jusson használni!
Vidd el ózonoztasd ki és egy évig garantáltan levan a gond.
Én tavasszal szoktam ózonoztatni és egy évig simán bírja.
Nincs szag nincs fertőzés nincs semmi káros cucc a levegőben.
14e az ára.

Renault power

(#61002) NdrewSunix válasza rob210 (#61001) üzenetére


NdrewSunix
senior tag

Igen, én is sokalltam a neten található alkatrészárakat nézve. Na most már mindegy.
Ha valóban ennyire tartós az ózonos klíma tisztítás akkor az lesz, mert ennek a kis spraynek nem sok értelmét látom, hogy havonta 1000-2500-ért elhasználjak egyet-egyet.

Köszi!!

(#61003) rob210 válasza NdrewSunix (#61002) üzenetére


rob210
Topikgazda

A bomba nem fertőtlenít. Van benne egy kis teafaolaj, aztán csókolom.
Az ozon mindent kinyír.
Ezért is szokták mondani, higy pakolja ki az utasteret mielőtt nekiállnak. ;)

Renault power

(#61004) NdrewSunix válasza rob210 (#61003) üzenetére


NdrewSunix
senior tag

Sokan nagyon esküdtek a bombára,de sajnos tényleg sokat nem ér. Már kértem is időponot az ózonosra.

[ Szerkesztve ]

(#61005) forceberg válasza NdrewSunix (#61004) üzenetére


forceberg
veterán

Betartod a leállításra vonatkozó ajánlásokat?
Ha gyakran rendes kiszárítás nélkül leállítod, kb. mindegy mit csinálsz vele.
Azért évente erre 14e-t költeni kicsit sok.

http://www.flickr.com/photos/4ceberg

(#61006) hz0917


hz0917
tag

Sziasztok!
Megane2 hátsóhíd szilentet melyik gyártóktól érdemes keresni?

(#61007) NdrewSunix válasza forceberg (#61005) üzenetére


NdrewSunix
senior tag

Nem tudom mik a hivatalos leállítás szabályai.
Az autó leállítás előtt pár perccel már csak a ventilátor megy, a klímát leállítom.

(#61008) forceberg válasza NdrewSunix (#61007) üzenetére


forceberg
veterán

Hát kb. ennyi, én 5 perccel a várható érkezés előtt kinyomom, meg én akkor külső keringetésre szoktam mindenképp kapcsolni.

http://www.flickr.com/photos/4ceberg

(#61009) NdrewSunix válasza forceberg (#61008) üzenetére


NdrewSunix
senior tag

Nem rég vettem a kocsit és szerintem a korábbi gazdája elhanyagolta kicsit. Muszáj lesz valami komolyabb klíma tisztítást eszközölni, mert hamar büdös lesz a bomba után. (1 hónapig tart max)
Találtam 6500 Ft-ért 30 perces ózonkezelést.

(#61010) forceberg válasza NdrewSunix (#61009) üzenetére


forceberg
veterán

Ha nemrég vetted az más, lehet, hogy fullon van mindennel.
És a bomba után egy ideig meg szagtalan volt?

http://www.flickr.com/photos/4ceberg

(#61011) ilyenezalaci válasza rob210 (#61001) üzenetére


ilyenezalaci
tag

Az Autóklubnál 3 ezer akciósan minden tavasszal a ózonos fertőtlenítés. Én oda járok.

(#61012) Benir8


Benir8
senior tag

Miben jobb a több pólusú gyújtógyertya?
Barátom vett Toyotába 4 pólusú Bosch gyertyát, és halkabb a motor, meg nem ráz....
Gondoltam veszek én is ha lehet Renault Megane 1999 1.6 Chic motorhoz.

[ Szerkesztve ]

(#61013) rob210 válasza Benir8 (#61012) üzenetére


rob210
Topikgazda

A renault 16 szelepes motorjai nem szeretik.
De erről már sokszor volt szó olvass utánna.
;)

Renault power

(#61014) Geri19831208


Geri19831208
csendes tag

Sziasztok.

Milyen gyertya és olajat ajánlanátok egy 1.4 8v clioba?
És még egy kérdés lengőkar szillent cserének van értelme?, vagy kompletten kéne inkább cserélni, mennyibe kerül ez kb?
Előre is köszönöm.

(#61015) alázógyík válasza Geri19831208 (#61014) üzenetére


alázógyík
őstag

Products: Temperature range °C
Quartz 9000 Future NFC 5W - 30 Above -25°C
Quartz 9000 5W - 40 Above -25°C
Quartz 7000 10W - 40 Above -20°C

(#61016) NdrewSunix válasza forceberg (#61010) üzenetére


NdrewSunix
senior tag

Igen, a Loctite bomba után határozottan jobb lett. [link]

Amit utána vettem valami olcsóbb gyártmányt, az már nem volt annyira hatásos.
[link]

(#61017) NdrewSunix válasza ilyenezalaci (#61011) üzenetére


NdrewSunix
senior tag

Igen, és 15000 a belépési díj, valamint az éves díj sem kevés. Cserébe semmi haszna. :)

(#61018) AthlonXP


AthlonXP
őstag

Sziasztok! Kellene egy kis segítség az alábbi problémához...
Van egy "ferdehátú" 2002-es Megane-om, aminek bizonytalanul működik a csomagtér zárja. Maga a mechanika hibátlanul működik, szétszedtem, könnyen jár, bőven van rajta zsír, nincs szétkopva, fogaskerekek épek, stb. A gond az vele, hogy ugye ezt a zárat, csak a központi egységgel lehet nyitni és zárni, ami sajnos bizonytalanul teszi a dolgát. Van, hogy csak a második vagy harmadik probálkozásra zárja a reteszt, de van, hogy elsőre is jól megy, de olyan is van, hogy egyáltalán nem zár, vagy esetleg nem nyit ki. Az autó többi zárja az ajtókon, hibátlan, csak a hátsó ajtóval van ez a hiba.
A vezetékek, már ami látszik, épek, az érintkezőket a zár motorjánál kitakarítottam ( kicsit oxidos volt ), vezetékek érintkezőit összébb nyomtam, hogy biztosan jól érintkezzen. A hiba nem szűnt meg, ezért írok ide.
Én egyébként elektromos hibára gyanakszom, lehet tévesen, talán egy haldokló relé vagy ilyesmi. Bár akkor lehet, a többi se menne. Nem tudom, a hátsó ajtó esetleg, lehet másik relére kötve a többihez képest?

(#61019) rob210 válasza NdrewSunix (#61017) üzenetére


rob210
Topikgazda

Ehh én ezért nem is írtam, de látom másnak is van tapasztalata, meg gondolkodik kicsit.

Egyébként kuponoldalakon ki lehet fogni pár ezer forintért.
;)

Renault power

(#61020) Benir8 válasza rob210 (#61013) üzenetére


Benir8
senior tag

Az enyém 8 szelepes. Ez a motorkódja K7MA702.
Ez jó lesz bele, szerintem nem ér sokat 2nél több pólus, nem igaz?

[ Szerkesztve ]

(#61021) LamerGyuri válasza AthlonXP (#61018) üzenetére


LamerGyuri
senior tag

Vezetékszakadás. Ugyanez volt nálam is; hol zárt, hol nem, és szanaszét szereltem már én is mindent. A karosszériából kibújtatás után 10cm-el :F volt megtörve. A sérült szakasz cseréje óta hibátlan.

Benir8: ha visszakeresel, emlékeim szerint a közös tapasztalatok alapján, hosszútávon a rönyó motor nem barátja a többpólusú gyertyá(k)nak. Először úgy tűnik, mintha jobb lenne, de aztán idióta hibák kezdenek előjönni. Rémlik, mintha valakinek a trafója is bánta volna a kísérletet...

"Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."

(#61022) AthlonXP válasza LamerGyuri (#61021) üzenetére


AthlonXP
őstag

Óóóó, ne már! "A karosszériából kibújtatás után" az hol volt? Ott, ahol a vezetéket áthozza a csomagtér ajtóra, ami egy gumi gégecsövön megy keresztül, vagy ami látszik az ajtón, miután levesszük a burkolatot, hogy hozzáférjünk a motoros egységhez?

(#61023) LamerGyuri válasza AthlonXP (#61022) üzenetére


LamerGyuri
senior tag

A kibújtatás (ahol ugye elméletileg meg kellett volna, hogy törjön) után pár centivel, ahol átmegy a csomagtér ajtóra. Próbáld meg áthidalni ideiglenesen; ha akkor jó, vezetékcsere.
Nekem mázlim volt, véletlenül találtam meg a törést; amúgy újra akartam fűzni az egészet.

"Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."

(#61024) Benir8 válasza LamerGyuri (#61021) üzenetére


Benir8
senior tag

Érdekes. Akkor mire jók a több pólusú? Vagy miért gyártanak ilyet ha hosszú távra nem egészséges?
Már parázok is tőle baja lenne, maradok az eredetileg 1 pólussal Denso vagy Beru mellett.

[ Szerkesztve ]

(#61025) LamerGyuri válasza Benir8 (#61024) üzenetére


LamerGyuri
senior tag

A tapasztalatok azt mutatják, a Renault-ok nem szeretik. Ez nem jelenti azt, más autóba nem jó. Rémlik régebbről, mintha valamilyen típusokba gyári szerelés lenne a többpólusú.
Denso vagy Beru jó választás; bár nem muszáj Iridium-ot venni, mint én. :U

"Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."

(#61026) mycso válasza forceberg (#61008) üzenetére


mycso
Topikgazda
LOGOUT blog

Hát akkor én ignorálom ezt a szabályt.
Nálam télen-nyáron, éjjel-nappal megy a klíma.
Úgy sejtem a digit klíma erre való. Nehogy már kapcsolgassam össze-vissza...

“The Night is Dark and Full of Terrors”

(#61027) Benir8 válasza LamerGyuri (#61025) üzenetére


Benir8
senior tag

Köszönöm. Megnézem majd, hogy eredetileg milyenek vannak benne. 2 hete van meg az autóm és azt se tudom, hogy az egyik ismerősöm milyet, mikor rakott bele. Ezért akarom lecserélni az egészet. Drága Iridium-ot nem vennék, majd lehet hogy egyszer. :D

(#61028) forceberg válasza mycso (#61026) üzenetére


forceberg
veterán

A fogyasztói társadalomnak többféle rétegei vannak, de mindenki úgy használja, ahogy akarja.
Akkor nálad azért évente tényleg nem árt egy-egy fullos tisztíttatás.
Attól, hogy digitális, még ugyanarra való, csak nem manuálisan állítgatod a teljesítményét.
Nekem egy szükséges rossz a klíma kocsiban.
Nekem nem derogál leengedni az ablakot, szoktam is nézni, hogy már 25 fokban akár országúton is az autók vagy 80%-a felhúzott ablakkal, azaz klímával jár. Én csak szükséges esetekben használom: hőségben(30-32°C+), napon állás után beüléskor az 50°C lehúzására, vagy városi dugóban, ahol nincs menetszél, de cserébe jó nagy szmog, ill. párátlanítani.

http://www.flickr.com/photos/4ceberg

(#61029) AthlonXP válasza LamerGyuri (#61023) üzenetére


AthlonXP
őstag

Az nem jó, mert azt a gégecsövet nem tudom levenni, csak ha szétvágom, azt nem szívesen tenném. Egyébként mozgattam a vezetéket, ahol hozzáfértem, de bárhogy mozgattam, vagy hajtogattam, ugyan úgy működött. Egyébként most olyat csinál, hogy az első becsukáskor a csomagtér nem zár, ekkor kinyitom, de az ajtóhoz nem nyúlok, majd újra lezárom a kocsit. Ekkor szépen működik, innentől működik szépen, nyit-zár. De az első próbánál nem jó. Nem értem, mi lehet, közben nem mozgatom a csomagtér ajtót, se a vezetéket. Csak a kulcsot nyomkodom...

(#61030) Gaaabeeesz válasza Gaaabeeesz (#60993) üzenetére


Gaaabeeesz
aktív tag

Sajnos a saru levétel sem segitett :(
Mi a fenét lehet vele kezdeni?
Huzni igy mennyire lehetseges egyebkent?
Felejtos, szervo nelkul?

Üdv, Gabesz

(#61031) nhpeti


nhpeti
tag

Nem tudom, hány zalai fórumtárs van de azért egy próbát megér. Tud valaki zalaegerszegi vagy környéki autószerelőt, aki megbízható és az se ártana ha látott volna már közelebbről Renault-kat, lehető leg dci-ket is?

(#61032) glx


glx
csendes tag

Sziasztok!
Milyen rendszerű a 2002-es R. Scenic 2.0-16V benzines 4 seb. automata váltója? Megbízhatóság, érdemes belevágni?

[ Szerkesztve ]

(#61033) LamerGyuri válasza AthlonXP (#61029) üzenetére


LamerGyuri
senior tag

Pedig ugyanez volt nekem is: ha nyitogattam, elsőre sosem zárt be, csak másodszorra. Ha nem piszkáltam, mindig visszazárt. A sodrott érből 2-3 szál tartotta már csak a vezetéket. Mozgatás után egyszerűen nem tudott átmenni azon a keresztmetszeten elég áramerősség a működtetéshez.
Én újrahúznám a zártól a belső részig, ha ennyire nem felderíthető. Lehet, kalaptartót-kárpitot kell bontani, de legalább jó lesz.

"Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."

(#61034) LamerGyuri


LamerGyuri
senior tag

Nekem is nyűgöm van.
A kilométeróra néha fogja magát, és nem mutat semmit, leesik nullára. Majd 1-2-pár kilométer után újra jó. Ezzel összefügg, hogy mondjuk tankolás után simán újraindul az autó. De ha a leállítás 10 és 20 perc közé esik, akkor nehezen indul, és nincs kilométeróra. Aztán pár 100 méter vagy 1-2 km után újra jó minden. Leállítás meghaladja a kb. 20 percet, pöcc-röff az autó.
Mi a fene lehet ez?

[ Szerkesztve ]

"Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."

(#61035) ilyenezalaci válasza NdrewSunix (#61017) üzenetére


ilyenezalaci
tag

Benézted, mert nincs belépési díj, az éves díj pedig 12ezer, ha jól emlékszem, OTP számla esetén pedig 9.900. De nem is ez a lényeg, hanem az, hogy nem kell tagsági a szervízhez, anélkül kb. 4000 Ft. A gondolkodók meg járjanak csak tízenezerért.

(#61036) Gaaabeeesz válasza Gaaabeeesz (#60983) üzenetére


Gaaabeeesz
aktív tag

[link]

Egy ilyen csere megoldás lehet nálam is?
Bontottan érdemes ilyet beszerezni?

Üdv, Gabesz

(#61037) NdrewSunix válasza ilyenezalaci (#61035) üzenetére


NdrewSunix
senior tag

Na most ahogy írtam is, 6500-ért találtam.
Nekem bőven elég a feleslegesen kifizetett 12 000 Ft is. (Az OTP az egyik legrosszabb bank az összes között, ez sajnos tény, így emiatt sincs értelme OTP-nél számlát nyitni.)
Tehát kifizetem a 6500-t vagy 12000 Ft-ért az autóklubot (aminek semmi haszna) és ezen felül még a 3000-et majd.
Aki szerint ez megéri az nincs tisztában véleményem szerint a matematikával, azzal, hogy mi folyik az autóklubbnál és hogy melyik bank mennyire húzza le az embert. :D

(#61038) pubos válasza nhpeti (#61031) üzenetére


pubos
tag

Hát lehet nem fogsz ennek örülni de nem fogsz nagyon itt találni. :(

(#61039) ilyenezalaci válasza NdrewSunix (#61037) üzenetére


ilyenezalaci
tag

Nem értetted meg amit írtam...

(#61040) Stylewars_kp válasza mycso (#60965) üzenetére


Stylewars_kp
senior tag

Ennyi külömbség van a kettő közt:

Szénhidrogének: Kis mennyiségben tartalmazhat védett teljesítményfokozó adalékanyagokat is.
A termék 6,6 - 7%-nyi szintetikus bio üzemanyagot (HVO) tartalmaz, maximum 7%-ot.

Ezt a magyarba találtam. :( Tehát hígítják bio üzemanyaggal. Valószínűleg ez okozhat fogyasztás külömbséget?

(#61041) NdrewSunix válasza ilyenezalaci (#61039) üzenetére


NdrewSunix
senior tag

Előfordulhat, de ez egy fórum. Segíts megérteni, hátha másnak sem volt egyértelmű és kíváncsi rá ő is.

(#61042) Benir8


Benir8
senior tag

Sziasztok!
Olaj csere állok. Ezeket néztem és már nem kapható Elf Compétition típusokból, mi a helyettesítője?

[ Szerkesztve ]

(#61043) ilyenezalaci válasza NdrewSunix (#61041) üzenetére


ilyenezalaci
tag

Ha vegyszermentesen szeretnéd fertőtleníteni az autó klímáját és utasterét és nem szeretnél tízenezreket költeni, akkor elmehetsz az ország több pontján lévő Autóklub szervízpontok valamelyikére, és anélkül, hogy belépnél a klubba és tagdíjat fizetnél, 4 ezer forintért meg tudod csináltatni az ózonos utastéri fertőtlenítést.

(#61044) polonic válasza Benir8 (#61042) üzenetére


polonic
félisten

Milyen autód van? Évjárat, motor?

(#61045) Benir8 válasza polonic (#61044) üzenetére


Benir8
senior tag

Bocsánat, azt elfelejtettem hozzá írni. Renault Mégane 1999 1.6 Chic, K7MA702, benzines.
Motor, váltó és szervo olajra lenne szükségem.

[ Szerkesztve ]

(#61046) NdrewSunix válasza ilyenezalaci (#61043) üzenetére


NdrewSunix
senior tag

Köszönöm a segítséged, teljességgel igazad van!!!
Most hívtam a Budaörsi útit és csütörtök mehetek is már, 4000 Ft.

(#61047) Josi válasza Benir8 (#61042) üzenetére


Josi
aktív tag

Olaj: ELF Evolution SXR 10W-40
Szervo: ami a könyvben van
Váltó: ELF Tranself NFJ 75W-80 vagy NFP 75W-80 attól függően milyen váltód van.

[ Szerkesztve ]

''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon

(#61048) Benir8 válasza Josi (#61047) üzenetére


Benir8
senior tag

Nem találok ilyet a googleba, ezt adja ki ELF Evolution 700 STI 10W40, ugyanaz?

[ Szerkesztve ]

(#61049) polonic válasza Benir8 (#61048) üzenetére


polonic
félisten

Ezek jók bele:

[link]

motor:
Evolution 900 SXR 5W-30
Evolution Full-Tech LLX 5W-30
Evolution Full-Tech MSX 5W-30

váltó:
Tranself NFJ 75W-80

szervo:
Elfmatic G3
Fluide XLD FE

[ Szerkesztve ]

(#61050) Benir8 válasza polonic (#61049) üzenetére


Benir8
senior tag

Elég az 5W? Gyári könyvben minimum 10-nek van írva.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.