Renault, topik összefoglaló
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [TheLázs:] ADHS
- [Re:] [sh4d0w:] Windows Recall
- [Re:] [V.Milán:] Fessünk újra rollert! P2.
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [btz:] Internet fejlesztés országosan!
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
rob210
Topikgazda
Ki fog derülni.
Mert gondolom nem maradtok kint
Renault power
polonic
félisten
Szerdáig igen. Nem gondoltam, hogy emiatt rohanunk haza. Nem nagyon mozgunk addig az autóval. Bár tegnap egy rövidet mentünk vele, rendesen indult, normálisan húzott.
vzsryl
nagyúr
Kész a polír és a fóliázás:
Sajnos “előtte” kép nem készült, mert siettem melóból. A bal oldali még a gyári Valeo, és nagyon csúnya volt már, mivel a lakk hibáktól tele volt nagy foltokkal.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
MasterMark
titán
Hol csinálták?
Switch Tax
forceberg
veterán
Kár, hogy nincs előtte kép.
Ha nem totál homály, akkor az otthoni időszakos fogkrémes(pasztás) megoldás is segíthet sok éven át.
Egyik kollégám olyan autóval akart anno műszakira menni, hogy nem látszott az izzó, csak kb.-ra a helye.
A mikroszemcsés S!gnal megmentette.
[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
vzsryl
nagyúr
Szekszárd Napfény utca 25.
Skyfol-t használ a szaki.
forceberg: A mattoláson lehet segít a fogkrém, de itt a búra felső részén durva lakkhibák voltak, amik kitapintható, sárga gyűrődésre hasonlítottak. Sok sárgás, teljesen matt lámpát láttam már, de ilyen foltokat még nem nagyon.
[ Szerkesztve ]
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
norbert1998
veterán
Elhagyta a beszélgetést az akkumulátorom sajna
Valami okos a 75 Ah-s akku helyére berakott egy 61-es Exide-ot. Bár nem mondanám, hogy ez volt a hiba oka, ez csak mellékes. Hazaértem, 20 perc múlva indultam volna, se kép se hang, amint valami nagyfogyasztó életre kelne. Végén már az ablakokat se tudtam felhúzni, és csak akkor írta ki, hogy töltsem fel az akkut.
Bikával már ment a kézifék és az ablak is, majd lassan be is indult. Egy óra kocsikázás után sem indult újra magától, de legalább a párom kocsijáért eljutottunk a klímáshoz
Alusky
aktív tag
Nálunk a Fronterába rakott be valaki 45 Ah akkut, nem is volt valami bika a tekerési sebessége, de amúgy évekig működött vele. Nyilván ott az önindítón kívül mást nem kellett ellátni energiával kb., meg nem is érzékeny a semmi a feszültségesésre.
[ Szerkesztve ]
Megcsinálta! Megcsináltaaa!!! Starship IFT-4 *WD40-es plazmacsúsztatás*
avl
aktív tag
ismerösnek van - talán 2002-es - Megane 1-ese, es megereszkedett a tetökarpit, nyitott ablak mellett a szél is lengeti.
A neten maga nem talált Megane1 tetőkárpit leszedéséhez elég információt.
Leginkább a B és C oszlop kárpit szabályos leszedéséről hiányzik információja illetve a tetőkárpit hátsó részén levő két műanyag rögzítő elem leszedésének módja hiányzik neki.
Tudnátok segíteni ?
rob210
Topikgazda
A két műanyag stiftet csak ki kell húzni hátul.
A b nél övet és küszöb borítást kell bontani onnan értelemszerű. A hátsó nagyban függ a kiviteltől.
Kombi sedan, ferdehátú?
Renault power
rob210
Topikgazda
Unalom ellen egy kis móka kacagás.
Renault power
avl
aktív tag
köszi
ferdehatu
egyéb tipp, javaslat ?
polonic
félisten
Itt mi a fene történt?
rob210
Topikgazda
Mint látod nem unatkozok.
Teljes klíma rendszer felújítás, külső belső hőcserélő, etc.etc.
[ Szerkesztve ]
Renault power
MasterMark
titán
Jaj minek kellett hozzányúlni. Jólvoltazúgy.
Switch Tax
diablo1984
veterán
Ma remélhetőleg véget ért az okoskerék zörgő történetem, a debreceni Renault Kalydi(privát szerelőt nem találtam a környéken) kicserélte az okoskereket a 110 lovas, benzines megane3-as autómban tegnap, ma reggel náluk már nem zörgött mikor beindítottam, délután sem mikor melóból jöttem, így az utóbbi idők egyik legcsendesebb napját produkálta.
Remélhetőleg így marad és 5 évig ezzel a részével sem kell foglalkozni már...
rob210
Topikgazda
Hm..hm..
Azért az előző szervízhez bekopogtatnék
Renault power
diablo1984
veterán
Már elengedtem a dolgot, költsék gyógyszerre, az a lényeg, hogy most jónak tűnik az autó és tényleges garancia van az elvégzett munkára és alkatrészre(amihez már hosszú ideje nem volt már szerencsém pl: 10 ezer km alatt 2x cserélt vezérlés opelnél, 6000km alatt 2x cserélt vízpumpa fordnál és mindkettő "gariban" is fizetős volt).
Itt sajnos Debrecen mellett ezek sajnos nem alap dolgok és sokszor még a szakértelem is hiányzik, de a nagy lóvét el tudják kérni, utána ha gond van, akkor így jártam....
Na mind1, remélem ez már a múlté. Van egy 11 évet és 125ezret futott valamint egy fél évet és 5ezret futott okoskerekem is, bár dísznek drága, az 5ezret futottnak a hibájáról sem 100%-ig vagyok meggyőződve, de ez van, fő hogy tünet mentes a gép(és nem égek mint a rongy minden indításkor)
norbert1998
veterán
Holyshit. Ez mekkora összeg kb mindenestől?
Párom 2003-as 1.9 dCi Megane-ja is most volt klíma szervízen, de egyelőre úgy tűnik, hogy elég volt egy csövet, hűtőt, kompresszort és az összes tömítést cserélni. Így mindenestől ~150 ezer forintban állt meg a történet, és még megmaradt a kis cső is a kompresszor meg a hűtő között, mivel az nem volt jó oda, de a régit meg tudták menteni.
rob210
Topikgazda
Munkával 300e de ez barátomé, neki megáll 210e-be.
Renault power
Alusky
aktív tag
Ilyenkor jön marha jól ha minden rokon családjában van autószerelő, megáll egy ilyen mutatvány alkatrész + egy hétvége meg sör. Jövő héten cserélünk meg kuplungozunk egy váltót, ott is pl. a használt váltó ára meg az új kuplungszett ára a teljes összeg ami kb 80 ezer. Megette a nyomaték a diffit ott is, ahogy nálunk is régebben. Véletlenül sem azét, mert tiltáson volt elindulva meg váltogatva.
Mert egyébként embertelen árak lennének.
[ Szerkesztve ]
Megcsinálta! Megcsináltaaa!!! Starship IFT-4 *WD40-es plazmacsúsztatás*
adp
őstag
Sziasztok. Apum elhagyta az egyik Megan kártyáját 2006-os autó. Van valami mód ezt pótolni? Gyári megoldás az 70k vagy több , ezen felül van más opció?
szebe
őstag
Helyileg hol?
Nekem helyben (szfv) kb a feléért csinálták (szabadkezes Megane3) "utángyártottat", de elég sokan foglalkoznak ilyesmivel máshol is.
[ Szerkesztve ]
"ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
kisgyerek85
senior tag
Szia! Pont a hétvégén láttam egy beírást a fb-on clio4 csoportban. Lakhelyének Kaposvár van beírva.
[ Szerkesztve ]
gergo5991
őstag
ha a rádióban a közlekedési hireket mondják, nem enged átkapcsolni a rádió, próbáltam ki és be kapcsolni de úgy se enged csatornát váltani, lehet ezzel valami kezdeni?
legutóbb MO-on szoptam be, mert hiradás előtt fél órával és hiradás után még fél óráig nem engedte átkapcsolni..
angyalpc2
aktív tag
Ha össze kellene hasonlítani egy 2017-2018-as 1.6 CDRI skoda DSG-t egy megane 4 1.5DCI EDC-vel
Váltó kezelhetőségben melyik lenne a jobb?
A skodáé tudom ne ma legjobb, elég furán viselkedik, fiom gázpedál mozdulatra nem megy, jobban megnyomod, egyből visszavált és azon a gázpedál álláson már sok és megindul, jobban mint szeretted volna. szóval nehéz finoman kezelni. Terhelve hegymenetben pláne butusnak érződik, összevisszavált.
A Renault EDC is ilyen? 1.2TCE 1.6 TCE 1.5DCI 1.6 dci- motorokkal?
rob210
Topikgazda
1.2 tce messzire felejtős!!!
Nem a renault edc-je egy bazi jó váltó.
De , ha nincs a zsebedben fél milla a javításra, akkor ne akarj edc-t!!!
Ha szétesik ott kezdődik a javítás.
(150e felett időzített bomba.
Ha megcsinálják megint szuper kis váltó.
A skodát pont az 1.6 crdi miatt felejteném el a helyedben, önpusztító motor.
[ Szerkesztve ]
Renault power
rob210
Topikgazda
Be van kapcsolva a funkció nyomd ki a rádión (fejegységen)
Renault power
kcsa
veterán
TA vagy Traffic Announcements funkciót kapcsokd ki.
avl
aktív tag
a ~21 eves Megane 1 tetökarpit logashoz:
akie az auto, Ö hajlik egy forumtars karpitcsavaros gomb megoldasara ...leginkabb azert, mert ehhez nem kell lebontani, ami soran - ahogyan cam irta - plane nem ezt a müveletet X-szer mar elvegzett szakember esetén a rögzitö müanyagok könnyen törhetnek
annak realitasat meg sem tudom itelni, amit valaki annak kapcsan irt: "Gányolással, betekert cuccal a gond, átfúrja a pozdorját, ami így maga is megkókadhat. Plusz, a hegyes vége az önmetszőnek a pőre tetőlemezhez ér, megsérti, kaparja, veri, maga a tető is rohadni kezdhet"
ennek kapcsan gondolatok, javaslatok ?
hangsulyozom: 21 éves Megane-rol van szó, az elvárások ennek megfelelöek (nem uj auto, nem tovabbi 25 evre, ....)
milyen hosszu tetökarpitos gombbal lenne erdemes dolgozni ? (még elegendöen hosszu ahhoz, hogy tartson, de nem tul hosszu ahhoz, hogy a tetön fent kikandikáljon :-)
illetve: ez a "megoldás" teljesen ellenjavallt ? miért ?
kcsa
veterán
Hát ne lemezcsavarral csináljátok, hanem műanyag kárpitpatenttel. Kicsi előfúrás, műanyag patent betol, örül. Egy darabig
Alusky
aktív tag
Én anno vinyókból kiszedett mágnesekkel tapasztottam fel.
Amúgy a műanyag patent a megoldás, ha nem kárpitos csinálja.
[ Szerkesztve ]
Megcsinálta! Megcsináltaaa!!! Starship IFT-4 *WD40-es plazmacsúsztatás*
Gergello
addikt
Az vason akkorát fog, hogy inkább a körmöt leszakítja, de fennmarad.
rob210
Topikgazda
Egyszer láttam ilyet, de nem csavar volt.
Hanem neodímium mágnes, rohadt erős cucc.
6db al megfogatta a csávókám azt ülhettek be a melósok, ment a munkásjárat.
Csegecs csavar szög és minden egyébb nálam a gányolás magas foka abban nem veszek részt.
Renault power
rob210
Topikgazda
Na tessék .
Renault power
avl
aktív tag
avl
aktív tag
de akkor miért müanyag patent a megoldás ? a mágnes vinyóból nem olyan jó ? (akié a kocsi, inkabb olyan területen dolgozik)
[ Szerkesztve ]
avl
aktív tag
kb. en is a Te szinteden veszek reszt, nem én csinálom, nincs is nekem Megane-om, csak kérdeztek engem is, és gyüjtöm az ötleteket
norbert1998
veterán
Van hozzá kártyám és tanítok is fel. Szombathely-Fehérvár vonalon.
norbert1998
veterán
Megcsinálom én is magamnak a szereléseket, de a klímát azt csinálja szakember. Úgy voltam vele, amennyit szopok én a bakokon, mire a motor alatt mellett felett befűzöm a csövet, meg amilyen drága a klíma olaj, amivel be kéne kenni a tömítéseket, nem éri meg nekem. 43 ezer forint volt a teljes munkadíja a bulinak úgy, +25 a klímatöltés, a többi meg anyag. A kompresszor pl. 45 ezer volt, gyári új, mert ismerősnek beleesett a táskájába.
Munka pedig volt vele bőven, mert a végére minden tömítést ki kellett cserélni (és az se olcsó), valamint összerakás, szivárog, akkor ott is csere, máshol is szivárog, majd aztán akkor már jó minden, kompresszort nem kell cserélni. Aztán végül mégis kellett, az egyik jó volt, amit vittem, de a rajta lévő szíjtárcsa nem stimmelt, azt át kellett cserélni a régi kompresszorról, majd újra összerakni, újra feltölteni, stb. Szerintem ez így korrekt volt ennyiért.
A kuplungot oldottunk már otthon mi is, bár az csak egy régi Punto volt
Ráadásul a tulok öcsém elfelejtette kicserélni a szimmeringet, pár hónappal később el is kezdett csúszni a 60 mérges pónitól.
Alusky
aktív tag
A patent esztétikus is tud lenni akár gyárias kinézetű is, a mágnes nem igazán. De ha munkásjárat akkor mehet a mágnessel is. Hátul a csomagtartónál távolabb van a tetőtől oda kell az erősebbik, elől közel van a tető oda elég kisebb mágnes is. Legalábbis a kombinál így volt.
A mágnes előnye, hogy mivel nem lyukasztja a kárpitot a következő gazdája meg tudja csináltatni akár. A műanyag patent meg ugye lyukat hagy maga után.
A legrondább dolog a tűzőgép. Olyat még én se csinálok, pedig aztán én nem vagyok piskóta.
[ Szerkesztve ]
Megcsinálta! Megcsináltaaa!!! Starship IFT-4 *WD40-es plazmacsúsztatás*
mdav88
senior tag
Sziasztok,
Valaki javasolta, hogy menjek szerelőhöz a klíma problémámmal. Nos, jártam már 3 helyen, plusz beszéltem egy villamosságissal
1. hely, klímás, ismerős, ránézett, mondta, hogy kezdjem inkább diaggal.(ha van eredmény, akkor nyilván segít a továbbiakban)
2. hely, Launch diag, semmi ilyen jelelgű hiba nincs eltárolva.
3. hely, Clip diag, elvileg minden jó, vagyis bármi lehet rossz, kompresszor, hűtő, kondenzátor. Belső hőmérséklet és klíma nyomása rendben. Javaslag, lámpázzam meg a klímakompresszor csatlakzóját, ha világít a rákötött lámpa, akkor a kompresszor kuka.
Motor középmelegen indít, lámpa felvillan, majd erősebbre kapcsol, majd lekapcsol. Ahogy melegszik a gép, a lámpa nem kapcsol fel, tehát van esély rá, hogy mégsem a kompresszor a rossz, mert az is pont így működött, hidegen még hűt, úgy ahogy 90es tempó mellett is.
4. hely villamosságis, 2 percben végigmegyünk a problémán, hűtőventillátor egyes fokozatban megy-e? Hát, ha a klímát rákapcsololom nekem nem rémlik hogy ment volna, egyből durvára kapcsolta magát majd lekapcsolt.
Javaslat , csatlakozót egy vastag kábellel zárjam, és nézzem meg, hogy világít-e a lámpa tehát hajtaná-e a kompresszort.
Kérdés a nagyérdemű felé: létezik, hogy itt a hiba, nyugodtan zárhatom a csatit tesztelés céljából? Ha ez az alkatrész a hibás, van valamilyen márka amihez ragaszkodjak?
[ Szerkesztve ]
75kokoko75
tag
Sziasztok!
Nagy eső után anyósülés előtt áll a víz. Kanyarban a kesztyűtartó alól csepeg/folyik ki.
Hogyan orvosolhatnám?
Scenic 1/2 1999 1,4 16v
[ Szerkesztve ]
Aki hirtelen akar meggazdagodni,nem marad ártatlan (PL 28:20)
mdav88
senior tag
Levezető csatorna eltömődött, azt kell kitakarítani, legalábbis kettesnél ez szokásos sztori volt.
Gaskin
aktív tag
Sziasztok!
Egy megane 2-es fék történettel kapcsolatban kérdezném a szakértőket:
Múszaki vizsga előtti átvizsgáláskor megállapítást nyert, hogy a kézifék meghúzásakor a bal és jobb hátsó kerekeknél jelentős, mintegy 60% fékerő különbség van. A probléma állítólag csak a kézifékes esetet érintette, a hagyományos fékpedálos fékezéskor elvileg minden rendben volt. A szerelő, aki nem sokkal korábban szerelte, cserélte a kézifék bowdent, azt mondta, hogy a probléma tőle független, mert ő nem tudja állítani a két oldal közötti fékerő különbséget a kézifékhez.. Meg hogy szerinte a fék munkahengerek lehetnek a szarok.. De hát ugye ha a munkahengerek lennének a szarok, akkor nem csak a kézifékkel lenne probléma, hanem a „hagyományos” fékezéskor is lenne fékerő különbség.. (gondolnám..) Szóval nekem itt valami nem kerek.. melyik fél (nem) állít igazat? Előre is köszi a választ!
Plero
tag
gombostű , sok darab.
"Olyan nincs, hogy nincs" + www.plenter.atw.hu
Alusky
aktív tag
Akkor már inkább ziherejsztű az zárható, a gombostű ha kicsúszik és leesik kellemetlen tud lenni. Azt mondjuk nem tudom a farostlemezen hogy böki át és vissza. Meg akkor már varrni is tudná, a cipészek használnak visszahajtott vastag tűt nyéllel, vastag cérnával, bár a farostlemez vastagsága még annak is lehet gond.
Aki nagyon unatkozik és nem sajnálja ha ronda lesz kipróbálhatja a flíz tapétaragasztót is, hogy bekeni kívülről aztán átivódva hátha odaragad. Azért a flíz, mert az nem nagyon hagy nyomot, bár ha kioldja a farostlemez színét lehet barnás lesz.
[ Szerkesztve ]
Megcsinálta! Megcsináltaaa!!! Starship IFT-4 *WD40-es plazmacsúsztatás*
Atesz08
tag
sziasztok ! megane classic 2001 -nél a hátsó szélvédő alatti kalaptartót (amiben a hangszórók vannak) szeretném leszedni úgy, hogy nem török el semmit. van valakinek videója, vagy le tudná írni hogyan szedhető ki ? hol vannak a patentok / csavarok stb. előre is köszönöm !
Kronos3000
senior tag
A bekarikázott rész a probléma. A kézifék automata után állító, elvileg a kopás mértékében állít egy racsnival. Elvileg, ha jól működik. Le kell szedni a dobot hozzá. Mondjuk én cakli-pakli cseréltem a Thalia-n munkahenger, fékpofával együtt, azóta jó. Szerintem a tied is hasonló. De majd Robi megmondja ha más lehet a probléma.
[ Szerkesztve ]
Wasabi...