Hirdetés

2024. június 8., szombat

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-04-22 11:39:34

LOGOUT.hu

Renault, topik összefoglaló

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#90101) rob210 válasza polonic (#90099) üzenetére


rob210
Topikgazda

Ki fog derülni.
Mert gondolom nem maradtok kint :C

Renault power

(#90102) polonic válasza rob210 (#90101) üzenetére


polonic
félisten

Szerdáig igen. Nem gondoltam, hogy emiatt rohanunk haza. Nem nagyon mozgunk addig az autóval. Bár tegnap egy rövidet mentünk vele, rendesen indult, normálisan húzott.

(#90103) vzsryl


vzsryl
nagyúr

Kész a polír és a fóliázás: :C

Sajnos “előtte” kép nem készült, mert siettem melóból. A bal oldali még a gyári Valeo, és nagyon csúnya volt már, mivel a lakk hibáktól tele volt nagy foltokkal.

megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖

(#90104) MasterMark válasza vzsryl (#90103) üzenetére


MasterMark
titán

Hol csinálták?

Switch Tax

(#90105) forceberg válasza vzsryl (#90103) üzenetére


forceberg
veterán

Kár, hogy nincs előtte kép.
Ha nem totál homály, akkor az otthoni időszakos fogkrémes(pasztás) megoldás is segíthet sok éven át.

Egyik kollégám olyan autóval akart anno műszakira menni, hogy nem látszott az izzó, csak kb.-ra a helye.
A mikroszemcsés S!gnal megmentette. :))

[ Szerkesztve ]

http://www.flickr.com/photos/4ceberg

(#90106) vzsryl válasza MasterMark (#90104) üzenetére


vzsryl
nagyúr

Szekszárd Napfény utca 25. :DDD
Skyfol-t használ a szaki.

forceberg: A mattoláson lehet segít a fogkrém, de itt a búra felső részén durva lakkhibák voltak, amik kitapintható, sárga gyűrődésre hasonlítottak. Sok sárgás, teljesen matt lámpát láttam már, de ilyen foltokat még nem nagyon.

[ Szerkesztve ]

megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖

(#90107) norbert1998


norbert1998
veterán

Elhagyta a beszélgetést az akkumulátorom sajna :B

Valami okos a 75 Ah-s akku helyére berakott egy 61-es Exide-ot. Bár nem mondanám, hogy ez volt a hiba oka, ez csak mellékes. Hazaértem, 20 perc múlva indultam volna, se kép se hang, amint valami nagyfogyasztó életre kelne. Végén már az ablakokat se tudtam felhúzni, és csak akkor írta ki, hogy töltsem fel az akkut.
Bikával már ment a kézifék és az ablak is, majd lassan be is indult. Egy óra kocsikázás után sem indult újra magától, de legalább a párom kocsijáért eljutottunk a klímáshoz :)

(#90108) Alusky válasza norbert1998 (#90107) üzenetére


Alusky
aktív tag

Nálunk a Fronterába rakott be valaki 45 Ah akkut, nem is volt valami bika a tekerési sebessége, de amúgy évekig működött vele. Nyilván ott az önindítón kívül mást nem kellett ellátni energiával kb., meg nem is érzékeny a semmi a feszültségesésre.

[ Szerkesztve ]

Megcsinálta! Megcsináltaaa!!! Starship IFT-4 *WD40-es plazmacsúsztatás*

(#90109) avl


avl
aktív tag

ismerösnek van - talán 2002-es - Megane 1-ese, es megereszkedett a tetökarpit, nyitott ablak mellett a szél is lengeti.

A neten maga nem talált Megane1 tetőkárpit leszedéséhez elég információt.
Leginkább a B és C oszlop kárpit szabályos leszedéséről hiányzik információja illetve a tetőkárpit hátsó részén levő két műanyag rögzítő elem leszedésének módja hiányzik neki.

Tudnátok segíteni ?

(#90110) rob210 válasza avl (#90109) üzenetére


rob210
Topikgazda

A két műanyag stiftet csak ki kell húzni hátul.
A b nél övet és küszöb borítást kell bontani onnan értelemszerű. A hátsó nagyban függ a kiviteltől.
Kombi sedan, ferdehátú?

Renault power

(#90111) rob210


rob210
Topikgazda

Unalom ellen egy kis móka kacagás.

Renault power

(#90112) avl válasza rob210 (#90110) üzenetére


avl
aktív tag

köszi

ferdehatu

egyéb tipp, javaslat ?

(#90113) polonic válasza rob210 (#90111) üzenetére


polonic
félisten

Itt mi a fene történt?

(#90114) rob210 válasza polonic (#90113) üzenetére


rob210
Topikgazda

Mint látod nem unatkozok. :C
Teljes klíma rendszer felújítás, külső belső hőcserélő, etc.etc.

[ Szerkesztve ]

Renault power

(#90115) MasterMark válasza rob210 (#90114) üzenetére


MasterMark
titán

Jaj minek kellett hozzányúlni. Jólvoltazúgy. ;]

Switch Tax

(#90116) diablo1984


diablo1984
veterán

Ma remélhetőleg véget ért az okoskerék zörgő történetem, a debreceni Renault Kalydi(privát szerelőt nem találtam a környéken) kicserélte az okoskereket a 110 lovas, benzines megane3-as autómban tegnap, ma reggel náluk már nem zörgött mikor beindítottam, délután sem mikor melóból jöttem, így az utóbbi idők egyik legcsendesebb napját produkálta.
Remélhetőleg így marad és 5 évig ezzel a részével sem kell foglalkozni már... :))

(#90117) rob210 válasza diablo1984 (#90116) üzenetére


rob210
Topikgazda

Hm..hm..
Azért az előző szervízhez bekopogtatnék :C

Renault power

(#90118) diablo1984 válasza rob210 (#90117) üzenetére


diablo1984
veterán

Már elengedtem a dolgot, költsék gyógyszerre, az a lényeg, hogy most jónak tűnik az autó és tényleges garancia van az elvégzett munkára és alkatrészre(amihez már hosszú ideje nem volt már szerencsém pl: 10 ezer km alatt 2x cserélt vezérlés opelnél, 6000km alatt 2x cserélt vízpumpa fordnál és mindkettő "gariban" is fizetős volt).
Itt sajnos Debrecen mellett ezek sajnos nem alap dolgok és sokszor még a szakértelem is hiányzik, de a nagy lóvét el tudják kérni, utána ha gond van, akkor így jártam....
Na mind1, remélem ez már a múlté. Van egy 11 évet és 125ezret futott valamint egy fél évet és 5ezret futott okoskerekem is, bár dísznek drága, az 5ezret futottnak a hibájáról sem 100%-ig vagyok meggyőződve, de ez van, fő hogy tünet mentes a gép(és nem égek mint a rongy minden indításkor) :B

(#90119) norbert1998 válasza rob210 (#90114) üzenetére


norbert1998
veterán

Holyshit. Ez mekkora összeg kb mindenestől? :Y

Párom 2003-as 1.9 dCi Megane-ja is most volt klíma szervízen, de egyelőre úgy tűnik, hogy elég volt egy csövet, hűtőt, kompresszort és az összes tömítést cserélni. Így mindenestől ~150 ezer forintban állt meg a történet, és még megmaradt a kis cső is a kompresszor meg a hűtő között, mivel az nem volt jó oda, de a régit meg tudták menteni.

(#90120) rob210 válasza norbert1998 (#90119) üzenetére


rob210
Topikgazda

Munkával 300e de ez barátomé, neki megáll 210e-be.

Renault power

(#90121) Alusky válasza norbert1998 (#90119) üzenetére


Alusky
aktív tag

Ilyenkor jön marha jól ha minden rokon családjában van autószerelő, megáll egy ilyen mutatvány alkatrész + egy hétvége meg sör. :DDD Jövő héten cserélünk meg kuplungozunk egy váltót, ott is pl. a használt váltó ára meg az új kuplungszett ára a teljes összeg ami kb 80 ezer. Megette a nyomaték a diffit ott is, ahogy nálunk is régebben. :DDD Véletlenül sem azét, mert tiltáson volt elindulva meg váltogatva. :DDD
Mert egyébként embertelen árak lennének.

[ Szerkesztve ]

Megcsinálta! Megcsináltaaa!!! Starship IFT-4 *WD40-es plazmacsúsztatás*

(#90122) adp


adp
őstag

Sziasztok. Apum elhagyta az egyik Megan kártyáját 2006-os autó. Van valami mód ezt pótolni? Gyári megoldás az 70k vagy több , ezen felül van más opció?

(#90123) szebe válasza adp (#90122) üzenetére


szebe
őstag

Helyileg hol?
Nekem helyben (szfv) kb a feléért csinálták (szabadkezes Megane3) "utángyártottat", de elég sokan foglalkoznak ilyesmivel máshol is.

[ Szerkesztve ]

"ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"

(#90124) kisgyerek85 válasza adp (#90122) üzenetére


kisgyerek85
senior tag

Szia! Pont a hétvégén láttam egy beírást a fb-on clio4 csoportban. Lakhelyének Kaposvár van beírva.

[ Szerkesztve ]

(#90125) gergo5991


gergo5991
őstag

ha a rádióban a közlekedési hireket mondják, nem enged átkapcsolni a rádió, próbáltam ki és be kapcsolni de úgy se enged csatornát váltani, lehet ezzel valami kezdeni?
legutóbb MO-on szoptam be, mert hiradás előtt fél órával és hiradás után még fél óráig nem engedte átkapcsolni..

(#90126) angyalpc2


angyalpc2
aktív tag

Ha össze kellene hasonlítani egy 2017-2018-as 1.6 CDRI skoda DSG-t egy megane 4 1.5DCI EDC-vel

Váltó kezelhetőségben melyik lenne a jobb?
A skodáé tudom ne ma legjobb, elég furán viselkedik, fiom gázpedál mozdulatra nem megy, jobban megnyomod, egyből visszavált és azon a gázpedál álláson már sok és megindul, jobban mint szeretted volna. szóval nehéz finoman kezelni. Terhelve hegymenetben pláne butusnak érződik, összevisszavált.
A Renault EDC is ilyen? 1.2TCE 1.6 TCE 1.5DCI 1.6 dci- motorokkal?

(#90127) rob210 válasza angyalpc2 (#90126) üzenetére


rob210
Topikgazda

1.2 tce messzire felejtős!!!
Nem a renault edc-je egy bazi jó váltó.
De , ha nincs a zsebedben fél milla a javításra, akkor ne akarj edc-t!!!
Ha szétesik ott kezdődik a javítás.
(150e felett időzített bomba.
Ha megcsinálják megint szuper kis váltó.

A skodát pont az 1.6 crdi miatt felejteném el a helyedben, önpusztító motor.

[ Szerkesztve ]

Renault power

(#90128) rob210 válasza gergo5991 (#90125) üzenetére


rob210
Topikgazda

Be van kapcsolva a funkció nyomd ki a rádión (fejegységen)

Renault power

(#90129) kcsa válasza gergo5991 (#90125) üzenetére


kcsa
veterán

TA vagy Traffic Announcements funkciót kapcsokd ki.

(#90130) avl válasza rob210 (#90110) üzenetére


avl
aktív tag

a ~21 eves Megane 1 tetökarpit logashoz:

akie az auto, Ö hajlik egy forumtars karpitcsavaros gomb megoldasara ...leginkabb azert, mert ehhez nem kell lebontani, ami soran - ahogyan cam irta - plane nem ezt a müveletet X-szer mar elvegzett szakember esetén a rögzitö müanyagok könnyen törhetnek

annak realitasat meg sem tudom itelni, amit valaki annak kapcsan irt: "Gányolással, betekert cuccal a gond, átfúrja a pozdorját, ami így maga is megkókadhat. Plusz, a hegyes vége az önmetszőnek a pőre tetőlemezhez ér, megsérti, kaparja, veri, maga a tető is rohadni kezdhet"

ennek kapcsan gondolatok, javaslatok ?

hangsulyozom: 21 éves Megane-rol van szó, az elvárások ennek megfelelöek (nem uj auto, nem tovabbi 25 evre, ....)

milyen hosszu tetökarpitos gombbal lenne erdemes dolgozni ? (még elegendöen hosszu ahhoz, hogy tartson, de nem tul hosszu ahhoz, hogy a tetön fent kikandikáljon :-)

illetve: ez a "megoldás" teljesen ellenjavallt ? miért ?

(#90131) kcsa válasza avl (#90130) üzenetére


kcsa
veterán

Hát ne lemezcsavarral csináljátok, hanem műanyag kárpitpatenttel. Kicsi előfúrás, műanyag patent betol, örül. Egy darabig :D

(#90132) Alusky válasza avl (#90130) üzenetére


Alusky
aktív tag

Én anno vinyókból kiszedett mágnesekkel tapasztottam fel. :DDD

Amúgy a műanyag patent a megoldás, ha nem kárpitos csinálja.

[ Szerkesztve ]

Megcsinálta! Megcsináltaaa!!! Starship IFT-4 *WD40-es plazmacsúsztatás*

(#90133) Gergello válasza Alusky (#90132) üzenetére


Gergello
addikt

Az vason akkorát fog, hogy inkább a körmöt leszakítja, de fennmarad. :DDD

(#90134) rob210 válasza avl (#90130) üzenetére


rob210
Topikgazda

Egyszer láttam ilyet, de nem csavar volt.
Hanem neodímium mágnes, rohadt erős cucc.
6db al megfogatta a csávókám azt ülhettek be a melósok, ment a munkásjárat. :C :C

Csegecs csavar szög és minden egyébb nálam a gányolás magas foka abban nem veszek részt.
:R

Renault power

(#90135) rob210 válasza Alusky (#90132) üzenetére


rob210
Topikgazda

Na tessék .
:R

Renault power

(#90136) avl válasza kcsa (#90131) üzenetére


avl
aktív tag

:R köszi, jo gondolat ! linket tudsz adni ? en ilyesmit latok, most elöször keresve erre:
[link] de itt nincs "tetökarpithoz" :-)

vagy ezekböl ? melyik jo (Megane1 tetökarpithoz) ? [link]

(#90137) avl válasza Alusky (#90132) üzenetére


avl
aktív tag

:R de akkor miért müanyag patent a megoldás ? a mágnes vinyóból nem olyan jó ? (akié a kocsi, inkabb olyan területen dolgozik)

[ Szerkesztve ]

(#90138) avl válasza rob210 (#90134) üzenetére


avl
aktív tag

kb. en is a Te szinteden veszek reszt, nem én csinálom, nincs is nekem Megane-om, csak kérdeztek engem is, és gyüjtöm az ötleteket

(#90139) norbert1998 válasza adp (#90122) üzenetére


norbert1998
veterán

Van hozzá kártyám és tanítok is fel. Szombathely-Fehérvár vonalon.

(#90140) norbert1998 válasza Alusky (#90121) üzenetére


norbert1998
veterán

Megcsinálom én is magamnak a szereléseket, de a klímát azt csinálja szakember. Úgy voltam vele, amennyit szopok én a bakokon, mire a motor alatt mellett felett befűzöm a csövet, meg amilyen drága a klíma olaj, amivel be kéne kenni a tömítéseket, nem éri meg nekem. 43 ezer forint volt a teljes munkadíja a bulinak úgy, +25 a klímatöltés, a többi meg anyag. A kompresszor pl. 45 ezer volt, gyári új, mert ismerősnek beleesett a táskájába.

Munka pedig volt vele bőven, mert a végére minden tömítést ki kellett cserélni (és az se olcsó), valamint összerakás, szivárog, akkor ott is csere, máshol is szivárog, majd aztán akkor már jó minden, kompresszort nem kell cserélni. Aztán végül mégis kellett, az egyik jó volt, amit vittem, de a rajta lévő szíjtárcsa nem stimmelt, azt át kellett cserélni a régi kompresszorról, majd újra összerakni, újra feltölteni, stb. Szerintem ez így korrekt volt ennyiért.

A kuplungot oldottunk már otthon mi is, bár az csak egy régi Punto volt :DDD
Ráadásul a tulok öcsém elfelejtette kicserélni a szimmeringet, pár hónappal később el is kezdett csúszni a 60 mérges pónitól.

(#90141) Alusky válasza avl (#90137) üzenetére


Alusky
aktív tag

A patent esztétikus is tud lenni akár gyárias kinézetű is, a mágnes nem igazán. De ha munkásjárat akkor mehet a mágnessel is. Hátul a csomagtartónál távolabb van a tetőtől oda kell az erősebbik, elől közel van a tető oda elég kisebb mágnes is. Legalábbis a kombinál így volt.
A mágnes előnye, hogy mivel nem lyukasztja a kárpitot a következő gazdája meg tudja csináltatni akár. A műanyag patent meg ugye lyukat hagy maga után.

A legrondább dolog a tűzőgép. Olyat még én se csinálok, pedig aztán én nem vagyok piskóta. :DDD

[ Szerkesztve ]

Megcsinálta! Megcsináltaaa!!! Starship IFT-4 *WD40-es plazmacsúsztatás*

(#90142) mdav88 válasza mdav88 (#90059) üzenetére


mdav88
senior tag

Sziasztok,

Valaki javasolta, hogy menjek szerelőhöz a klíma problémámmal. Nos, jártam már 3 helyen, plusz beszéltem egy villamosságissal :)

1. hely, klímás, ismerős, ránézett, mondta, hogy kezdjem inkább diaggal.(ha van eredmény, akkor nyilván segít a továbbiakban)
2. hely, Launch diag, semmi ilyen jelelgű hiba nincs eltárolva.
3. hely, Clip diag, elvileg minden jó, vagyis bármi lehet rossz, kompresszor, hűtő, kondenzátor. Belső hőmérséklet és klíma nyomása rendben. Javaslag, lámpázzam meg a klímakompresszor csatlakzóját, ha világít a rákötött lámpa, akkor a kompresszor kuka.

Motor középmelegen indít, lámpa felvillan, majd erősebbre kapcsol, majd lekapcsol. Ahogy melegszik a gép, a lámpa nem kapcsol fel, tehát van esély rá, hogy mégsem a kompresszor a rossz, mert az is pont így működött, hidegen még hűt, úgy ahogy 90es tempó mellett is.

4. hely villamosságis, 2 percben végigmegyünk a problémán, hűtőventillátor egyes fokozatban megy-e? Hát, ha a klímát rákapcsololom nekem nem rémlik hogy ment volna, egyből durvára kapcsolta magát majd lekapcsolt.
Javaslat , csatlakozót egy vastag kábellel zárjam, és nézzem meg, hogy világít-e a lámpa tehát hajtaná-e a kompresszort.

Kérdés a nagyérdemű felé: létezik, hogy itt a hiba, nyugodtan zárhatom a csatit tesztelés céljából? Ha ez az alkatrész a hibás, van valamilyen márka amihez ragaszkodjak?

[ Szerkesztve ]

(#90143) 75kokoko75


75kokoko75
tag

Sziasztok!
Nagy eső után anyósülés előtt áll a víz. Kanyarban a kesztyűtartó alól csepeg/folyik ki.
Hogyan orvosolhatnám?

Scenic 1/2 1999 1,4 16v

[ Szerkesztve ]

Aki hirtelen akar meggazdagodni,nem marad ártatlan (PL 28:20)

(#90144) mdav88 válasza 75kokoko75 (#90143) üzenetére


mdav88
senior tag

Levezető csatorna eltömődött, azt kell kitakarítani, legalábbis kettesnél ez szokásos sztori volt.

(#90145) Gaskin


Gaskin
aktív tag

Sziasztok!
Egy megane 2-es fék történettel kapcsolatban kérdezném a szakértőket:
Múszaki vizsga előtti átvizsgáláskor megállapítást nyert, hogy a kézifék meghúzásakor a bal és jobb hátsó kerekeknél jelentős, mintegy 60% fékerő különbség van. A probléma állítólag csak a kézifékes esetet érintette, a hagyományos fékpedálos fékezéskor elvileg minden rendben volt. A szerelő, aki nem sokkal korábban szerelte, cserélte a kézifék bowdent, azt mondta, hogy a probléma tőle független, mert ő nem tudja állítani a két oldal közötti fékerő különbséget a kézifékhez.. Meg hogy szerinte a fék munkahengerek lehetnek a szarok.. De hát ugye ha a munkahengerek lennének a szarok, akkor nem csak a kézifékkel lenne probléma, hanem a „hagyományos” fékezéskor is lenne fékerő különbség.. (gondolnám..) Szóval nekem itt valami nem kerek.. melyik fél (nem) állít igazat? Előre is köszi a választ!

(#90146) Plero válasza avl (#90130) üzenetére


Plero
tag

gombostű , sok darab. :)

"Olyan nincs, hogy nincs" + www.plenter.atw.hu

(#90147) Alusky válasza Plero (#90146) üzenetére


Alusky
aktív tag

Akkor már inkább ziherejsztű az zárható, a gombostű ha kicsúszik és leesik kellemetlen tud lenni. Azt mondjuk nem tudom a farostlemezen hogy böki át és vissza. :DDD Meg akkor már varrni is tudná, a cipészek használnak visszahajtott vastag tűt nyéllel, vastag cérnával, bár a farostlemez vastagsága még annak is lehet gond.

Aki nagyon unatkozik és nem sajnálja ha ronda lesz kipróbálhatja a flíz tapétaragasztót is, hogy bekeni kívülről aztán átivódva hátha odaragad. Azért a flíz, mert az nem nagyon hagy nyomot, bár ha kioldja a farostlemez színét lehet barnás lesz.

[ Szerkesztve ]

Megcsinálta! Megcsináltaaa!!! Starship IFT-4 *WD40-es plazmacsúsztatás*

(#90148) Atesz08


Atesz08
tag

sziasztok ! megane classic 2001 -nél a hátsó szélvédő alatti kalaptartót (amiben a hangszórók vannak) szeretném leszedni úgy, hogy nem török el semmit. van valakinek videója, vagy le tudná írni hogyan szedhető ki ? hol vannak a patentok / csavarok stb. előre is köszönöm !

(#90149) Kronos3000 válasza Gaskin (#90145) üzenetére


Kronos3000
senior tag

A bekarikázott rész a probléma. A kézifék automata után állító, elvileg a kopás mértékében állít egy racsnival. Elvileg, ha jól működik. Le kell szedni a dobot hozzá. Mondjuk én cakli-pakli cseréltem a Thalia-n munkahenger, fékpofával együtt, azóta jó. Szerintem a tied is hasonló. De majd Robi megmondja ha más lehet a probléma.

[ Szerkesztve ]

Wasabi...

(#90150) adp válasza szebe (#90123) üzenetére


adp
őstag

Mit jelent az, hogy szabadkezes? Kb. feléért az pontosan mennyi?

kisgyerek85: köszi

norbert1998: Köszi, de nagyon messze vagy.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.