Aktív témák

  • Vistaboy

    veterán

    Sziasztok!
    A Windows 7-ről még nincsen különálló topik, így engedelmetekkel nyitnék neki egyet, annál is inkább, mivel érdekes hírek érkeztek vele kapcsolatban. Többek között az, hogy a Windows 7-ben fog debütálni a következő DirectX verzió, a DX11. Természetesen sok egyéb újítás is helyet kap majd benne, de azt hiszem, hogy legtöbbünket, mint megszállott játékosokat főleg az új API és a benne rejlő lehetőségek fognak érdekelni.

    A DX11 legfontosabb újdonságainak egyike a Compute Shader technológia, amely lehetővé teszi a fejlesztők számára, hogy a grafikus kártyák egységes shadereit ne csak 3D megjelenítésre, hanem lényegében bármilyen számítási feladat végrehajtására használják. A grafikus chipek fejlődésének köszönhetően a DirectX 11-en keresztül már lehetőség van hardveres tesszelációra, vagyis a síkidomok háromszögekre darabolását a fejlesztők rábízhatják a hardverre. Ez a funkció egyébként már a DirectX 9-nek is része volt, azonban miután senki sem használta, a 10-es verzióból kikerült. Jelenleg az ATI R770-es generációja támogat hardveres tesszelációt, azonban külön függvényhívásokkal.

    Akik mostanában vettek új, Radeon-alapú videokártyát, szerencsére nem kell kidobniuk, a DX11 ugyanis nem vár el új hardvert, a DX10-es kártyák kielégítik az igényeit, amennyiben támogatják a legújabb, 10.1-es specifikációt. Ilyeneket jelenleg csak az AMD gyárt, a Radeon HD 3000-es és 4000-es sorozat tagjai maradéktalanul DX10.1 kompatibilisek, az NVIDIA kínálatában ugyanakkor egyelőre nem szerepel ilyen kártya. A Windows XP-hez ragaszkodó felhasználók viszont búslakodhatnak, ugyanis az új API-t csak Windows Vistára és annál újabb operációs rendszerekre készíti el a Microsoft.

    Forrás: HWSW.

Aktív témák

Hirdetés