Persze tarthatunk a témában kerekasztal beszélgetést, köszi a vitaindítást.
Alapvetően ahogy kollega is írja én annak vagyok a híve hogy ha fizetek valamiért, ne a nyúl vigye a puskát. Ne legyek már korlátozva hogy mindig este "kell" töltsek, mert a töltőt vissza kellett korlátozni hogy biztosan ne legyen szolgáltatói kmsz lekapcsolás ha nappal 10 percre bekapcsolom adott fázison a 16A-es főzőlapot.
Ha én péntek délelőtt hazaérve a déli napsütést akarom eltárolni ( hogy ne lőjje le EON az inverteremet a körzeti túlterhelés miatt, aminek elkerüléséhez megjelenek fix 15kW teljesítmény igénnyel), akkor igen is a maximális teljesítménnyel tölthessek amit a kocsi elbír, hisz lehet ebéd után du 2-kor indulna a család 120km távolságra kirándulni, a kirándulás alatt nem akarunk töltögetéssel időt veszteni, hisz azért van autó hogy ne legyünk semmihez sem korlátozva, ha direkt várakozni akarok, BKV-Volánra várok, nem elektromos autót veszek--->nem kell töltő se.
Ezért gondolom azt, hogy ha már anyagilag nem nagy különbség a töltők teljesítménye között a nagyobb teljesítmény, akkor érdemes azt a kis extrát belefizetni.
Pláne úgy hogy szinte mindegyik töltőnek tudnia kellene a fix értékre visszakorlátozást (pl 11-re) ha épp legvégső esetben kellene, mert épp leállt az energiamenedzsment központi egysége hiba miatt.
Az energiamenedzsment terjedést én emiatt támogatom, mert az EON-os okosmérő kifejezés csak kamu, 0 hozzáadott értéke nincs a felhasználónak (az kevéske adat semmit sem ér összességében ami kinyerhető), ezért házilag kell megoldani.
Értem én hogy jelenleg kevés olyan autó van amelyik a fedélzeten fogadni tudja a 22kW töltési teljesítményt, de ez nem jelenti hogy, ahogy a fenti megrendelőnél is 10 évre vásárolt töltő életútja során ne érkezne másik autó.
A héten olvastam cikket hogy magyarország milyen szerencsés hogy egyáltalán kapni 11kW fedélzettel szerelt kocsikat, mert a fejlett modern japánban annyira túlzsúfolt a hálózat, hogy csak 4-6kW töltőket tudnak biztonsággal forgalmazni, ezért nem terjednek annyira a tisztán elektromos autók japánban, mert nem tudják kellően gyorsan feltölteni.
Meg aztán korábban volt is olyan elképzelés hogy a kocsik aksijait nappal lehetne energiatároláshoz használni, na hétvégén amikor sokszor nappal is csak áll a kocsi és csak este mennek színházba az emberek, akkor elég kellemetlen ha du 4-kor a hálózat leszipkázza az aksit, amit utána 8 órán át kéne várni hogy visszatöltsön a lassú töltő. Megint csak az a jó, ha minél gyorsabban vissza tudja tölteni.
Persze ez az utóbbi elképzelés nagyjából dugába dőlt amennyire tudom.
Ahogy a Toyota háza tájáról is érkeznek hírek, mi szerint a "mindenki dobja el a tisztán elektromos autót mert a hidrogén cella a jövő, ami --biztonságos--"--al kapcsolatban épp átértékelik az ütemtervüket és elvesznek anyagi forrást a hidrogénes fejlesztéstől, mert nem sikerült eléggé bolond biztosra csinálni a rendszert hogy bármelyik jogosítvánnyal rendelkező, de egyébként IQ-nuku-ra rá lehetne bízni a dolgot.
Ezt is onnan látom, hogy az európai Toyota minden telephelyére berendelt teljes 22kW+ töltőoszlopokkal szerelt hálózatokat(sőt sok helyen DC villám töltőket), úgy hogy az egyik legnagyobb magyarországi márkakereskedésük vezetője olyannyira a hidrogén cellák mellett van, hogy az már botrány.
De még is telepíti a töltőket, mert nekik az kell hogy 2 érdeklődő tesztvezetése közötti lyukas időben feltöltsön a járgány.
Mert látják hogy a hidrogén cellás üzemre átállás nem valódi megoldás, nem lehet ráépíteni.
Ahogyan a legnagyobb átverés és hazugság az "e-üzemanyag" koncepció, amivel papíron csökkentik a károsanyag kibocsátást, miközben csak át akarják menteni azt a módszert amivel a városokban élő lakosság, a saját gyerekeik tüdejét gyilkolják...
Elméletileg nincs hülye kérdés...az elmélet és a gyakorlat között elméletileg nincs különbség.