Hirdetés
- Digitális Állampolgárság Program
- Asszociációs játék. :)
- Szólánc.
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Samsung PRO Ultimate microSDXC 512GB (MB-MY512SA/WW) a Galaxy A5x-be
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Ingyen kellene, de tegnapra
- Gurulunk, WAZE?!
-
LOGOUT.hu
Subaru topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Petester
senior tag
válasz Papa-Het #7999 üzenetére
"Őszinte legyek, annyira nem izgat a fogyasztás és a megtett km sem, hiszen lehet egy autó sokat futott ha végig karban volt/van tartva. Amúgy is inkább tankolom mintsem szervizbe hordom mert mindig van valami baja. Vezérlés csere, és gyertya csere mennyire macerás? Seibiko vagy Emil Frey-ről van valakinek tapasztalata? Szolnoki vagyok egyébként, az sem gond ha esetleg itt a környéken van szerviz vagy megbízható szerelő aki ért is hozzá és nem kócolja össze."
Én csak az én esetemet tudom leírni, ami egy 2006-os H6-tal történt. 164k km-rel vettem, volt boldog 25k közös km 1 év alatt, majd elkezdtek szivárogni a gondok. Előjött a hengerfej probléma. Először kicsit földbe vágott, de nekiugrottunk, mert egyrészt megvolt a szerelem, meg nem is nagyon tudtam volna átülni másba jobb szájízzel. Ha már nekiálltunk, legyen nagyobb lélegzetvételű, minden addig bosszantó hibát (esztétikait is) próbáltam megszüntetni. Kapott új első gátlókat, felállíttattam a wandlert, cseréltettem vezérlést, kapott új extrákat és még pár dolgot, de csak a legfontosabbakat emeltem ki. Nem lett kerek a történet, a váltó elkezdett szivatni, aminek most úgy néz ki meg is lett az okozója, ha kicsit visszaolvasol, nemrég leírtam. Most így kicsit túl a 201k km-en még mindig megvan a szerelem, de kis túlzással lassan már benne van az autóban a vételára (mondjuk sok extrával együtt - vonóhorog, ablak fólia, új gumik, felnik, stb). Hogy megbántam e? Nem igazán, de a bosszúság egy része inkább betudható a kedves Seibikonak, mintsem az autónak. A Seibikot kicsit bánom... De a váltó résztől sokan fáznak, nem is csodálom, viszont a Seibikonak megvannak a megfelelő partnerei a szaktudás hiányára - ennek köszönhető, hogy végre jó kezekbe került az autónk és leszűkítették a lehetséges probléma forrásra.
Ezeken kívül kopó, fogyó alkatrészek voltak: első fék kompletten, nyereg felújítással együtt (a hátsókat még az előző tulaj csináltatta meg), hátsó kerék csapágy, az első féltengely páros fel lett újítva. Cserélni kellett a katalizátortól hátra a közép dob kivételével mindent, mert a két hátsó dob lyukas volt és a csövön is kifújt már.Ha Te előző generációt keresel, ennyi futott kilométerrel, mint ahogy előttem is írták, még a nyakadba veszed a rozsdát, valamint az elöregedő futómű és fék alkatrészeket is. Nagyon meg kell nézni, mit veszel, nem csak a szépnek tűnő állapotra kell hagyatkozni. Az is lehet, hogy ezeket már megcsinálták előtted és egy jó alváz védelemmel a rozsdásodásnak elejét vették. De ehhez igen csak alá kell nézni.
Szervizre Szolnok felől amúgy még ott van Vajna Zoli is Csömörön (vagy Gyömrőn(?), ezt mindig keverem... ). Facebook csoportokban Subaru Zoli vagy Vajna Subaru Zoli néven fut.
Emil Freyt hanyagolnám, magas rezsi óradíj és a tipikus márkaszerviz hozzáállás miatt, ők nem javítanak semmit, csak cserélnek mindent, ami hibás.
Seibikoval nekem vegyesek az érzéseim. A hengerfej felújítás jó lett, úgy igazából a váltóval gyűlt meg a bajuk, a többi meg szódával elmegy. Nem egyszer előfordult, hogy több tétel is volt felírva a listára, de 1-2 dolgot mindig elfelejtettem megcsinálni. A legjobb az volt, hogy a tolatóradart ők szerelték be. Más miatt került vissza, de mondtam, hogy a radart nézzék már meg, mert az egyik érzékelőre hibát sípol, nem is működik a 3. fej. Átadáskor rákérdeztem, azt mondta Nyírő, hogy fej hiba, cserélni kell. Hazamentem, átnéztem, fejeket cserélgettem. Persze a fejnek semmi hibája. A vezeték ellenben rálógott a kipufogóra, az egyik vezeték megégett. Kivágtam a hibás részt, újra forrasztottam, azóta hibátlanul dolgozik. Nyírő olyan mint a projektor, szeret vetíteni...
Amúgy meg a Subaru is olyan, mint a többi autó, a legtöbb dologhoz elég a bejáratott szerelő, nem kell specialista.(ó\_!_/ó)
-
Petester
senior tag
Részben igen, de leginkább nem! Ugyanis nagyon élem a magasságát és kényelmét, egy Lega ettől minden esetben sportosabb, talán nem is baj, kellett egy kényelmesen autózható csapatszállító, ahol nem kell figyelni a padka magasságra parkoláskor és átléphetünk vele bármit. Hiányzik a manuális váltó amúgy, de nem csak én használom, így talán a legjobb kompromisszum került a fenekünk alá!
Tegnap amúgy megnéztem tüzetesebben egy Acheron féle OBK-et a Seibikonál. Nem értem. Centire alig van eltérés a hátsó ülésünk között, de belülről sokkal szellősebbnek tűnik...Olajcsere meg nekem már sok volt az elmúlt 1 évben. 2 teljes tuti, meg az az 1-2 liter, ami egyes megbontások során pótolni kellett. Ja és ment bele 15k km is ezalatt, ha oldható lenne a piszok, már ki kellett volna jönnie.
(ó\_!_/ó)
-
Petester
senior tag
Hogy beszámoljak egy kis előrehaladásról, tegnap visszakaptam a váltósoktól az autót. Maradt a diagnózis, hogy az olajnyomás nem épül fel rendesen a citromban. Ez a hibaforrás elsődleges okozója, de nem a fordulatszám eltérésre dobja a hibát, hanem az olaj magasabb hőmérsékletére. 115 fok a tűréshatár és a váltóban állandóan közel van hozzá. Ha jön az emelkedő vagy nagyobb a terhelés és jobban csúszik, emelkedik néhány fokot az olajhő és már dobja is a hibát.
Azt azonban nem tudják teljes bizonyossággal megmondani, hogy miért és hol csökken le az olajnyomás. Odáig szűkítették a lehetőségeket, hogy vagy a vezérlőtömbben van valami, ami akadályozza a teljes nyomás felépülést vagy a váltón belül van egy tömítetlenségi hiba, ahol elszökik a nyomás. Ez utóbbi a legdrágább hiba (200k), mert szét kell borítani az egész váltót és az összes tömítést ki kell cserélni, ill ebben benne van a vezérlő tömb kitakarítása is. Ha csak a vezérlő tömböt kell kiszedni és kitakarítani, az csak 50k Ft. Én ez utóbbira tippelek (Nyírő is, csak ő más miatt), mert azóta van a hiba, miután hozzányúltak a citromhoz. Vagy ebből került ki kosz vagy a beszereléskor került a rendszerbe valami légypiszok vagy a benne lévő speckó olaj, amivel feltöltötték oldott ki valamit a váltón belül.
Mindenesetre remélem ezzel véget ér az autó szívatása, mert bizisten én próbálom szeretni és törődni vele, de a kis genya valamin besértődött...(ó\_!_/ó)
-
Petester
senior tag
-
Petester
senior tag
Ezt linkeltem a múltkor: [link]
(ó\_!_/ó)
-
Petester
senior tag
Már kicsúsztam a szerkesztésből, ez az: [link]
(ó\_!_/ó)
-
Petester
senior tag
Alapjárata finomodott, legalább is nekem úgy tűnt. Persze lehet, hogy én képzelem bele...
Egy H6 Baja-t bevállalnék, de nem sok értelme lenne, inkább akkor már egy SVX. De félő, hogy válóok lenne.
Ha megoldódik a váltó mizériám, tuti lelocsolom egy nagy üveg pezsgővel az autót és táncot járok körülötte...
(#7944) MasterMark
Tegnap este megnéztem az első részt, de kb a felénél bealudtam, így nem tudom megítélni milyen sori, de valóban ott a Lega, meg van benne pár Impreza is.(#7954) Acheron
Nemrég majdnem elcsábultam, napokig néztem egy német 3,6-os OBK-et. Meg most is van egy litván, már faceliftes UDM OBK is, nagyon jól áll neki a karakteresebb arc! Meg van benne Eyesight is![ Szerkesztve ]
(ó\_!_/ó)
-
Petester
senior tag
Én annyiban vettem észre a 98-as előnyét, hogy a városi fogyasztásom csökkent (gondolom az alul jelentkező nyomaték többletnek köszönhetően), meg a járása mintha simább lenne a motornak.
Más, most jelentkezett Nyírő (ma vitték el a PDF-et az automata váltós szakikhoz diagnosztikára), hogy olajnyomás problémára leszűkült a hibám. Állandó 400-500 fordulat különbség van a citrom előtt és után, nem tud sose teljesen össze zárni (ezzel össze vág, hogy a hiba óta kb 10%-kal nőtt a fogyasztásom). 3 dolog okozhatja. Egyik olajpumpa, ami kizárható, mert az máshol is gondot okozhat, de nincs ebből eredő hiba máshol. A másik a szolenoid hibája, ami javítható, de babás, így munkaidő igényes, a harmadikra nem emlékszek, de azt meg nem ad külön a Subaru, csak komplett vezérléssel. Ez utóbbi viszont elvileg a Hyundai által használttal ugyan az, onnan meg külön is berendelhető. Megérzésem szerint a középső lesz a probléma forrása, de ez holnap kiderül, amikor folytatják a tesztet.
Így igazából nem feltétlen volt rossz a felújított wandler, de elképzelhető, hogy kosz kerülhetett ki belőle vagy a benne lévő olaj oldhatott ki valamit a a váltóból.(ó\_!_/ó)
-
Petester
senior tag
-
Petester
senior tag
Nekem az a fura, hogy a honlapjukon semmi infó nincs erről a Smart benyáról.
Mégis maradsz a 98-as mellett, hogy reméled, nem vezetik ki? Vegig lapoztam a Pest megyei kútjait, mindenhol volt 98-as. Én már a robogóba is azt tankolom. Adok még Spuri adalékot is hozzá és még repülni is fog... Úgy fogok járni vele, mint a Taxi 1 bevezetőjében Daniel.(ó\_!_/ó)
-
Petester
senior tag
Cserélj fejet és tudsz majd mást is hallgatni, bár sokkal előrébb nem leszel, szarabbnál szarabb a kínálat. Ahol még hallgatható zene lenne, ott a reggeli műsorok értékelhetetlenek, így most ha kocsival jövök, akkor a Jazzy szól, ott legalább vannak értelmes beszélgetések...
A 98-ast szerintem idővel kilövik, a miskolci északi kútra már nem is írják a 98-as árat: [link]
Meg az összes kútfej már át volt cimkézve az új üzemanyag jelülésre. Hiába a vad kelet beelőzi a nyugatot...
Amúgy a kúton ki volt plakátolva, hogy a smart benya miben jó, de ott nem részletezték az oktán számot. A leírás meg olyan volt, amit a prémium nyálakhoz szoktak írni.A tükörre szerintem bőven elég az Ali/Ebay forrás, ha tönkre is megy az is évek és veszel tized áron megint egy újat. A kínai csoda navim is még mindig teszi a dolgát, pedig az bonyolultabb szerkezet, mint egy tükör.
Én a tolatókamerás verziót néztem, azok se drágábbak 60-70 dodónál.(ó\_!_/ó)
-
Petester
senior tag
Tegnap Miskolcon tankoltam, de már nem volt 98-as azon a kúton, hanem Smart benzin volt helyette. De ahogy nézem az Auchan honlapját, nem általános, nincs minden kúton. Én balga meg nem kérdeztem meg ott helyben, hogy milyen oktán számú, abban bíztam, fent lesz a honlapon, de nem. A kútfejen se volt kiírva.
(ó\_!_/ó)
-
Petester
senior tag
Minden csak árazás kérdése. Veszteni valója se lenne a Subarunak vele, mert nem hiszem, hogy nagyon reszelni kéne az Ascenten, hogy EU szabályozásnak megfeleljen. Ha elenyésző haszonnal is adják, azért biztos többet adnának el belőle, mint a megosztó Tribecából anno. És azt is megvették.
A plugin hibrid se minden esetben elegendő. Az a 40 km ( BP agglomerációból nekünk pont nem elég egy egész napra), amit a cikk említ, gondolom reklám szöveg, a legjobb lehetőséget mutatja, ami messze van a napi valóságtól, valószínűleg klíma és fűtés nélkül csigatempóban jön ki. Ha meg hosszabb távra mész vele, akkor a hibrid hajtás csak nehezék az autóban. Mondom ezt úgy, hogy nincs semmilyen tapasztalatom ilyen hajtással, de nem hiszem, hogy nagyon elrugaszkodtam a valóságtól.
Ha ennyi pénzem lenne, inkább vennék egyAscentetOutbacket, a napi járósnak meg vennék egy használt Priust a különbözetből, lekoccolni parkoláskor, meg tönkre tenni belülről pont elegendő.(ó\_!_/ó)
-
Petester
senior tag
Fú, olvastam, gondoltam is rá, hogy hátha kedvet kap a Subaru is és nem csak USA only lesz az Ascent! Nem tartana nekik semmiből. A 2,4-es turbós motort szerintem behozzák a Legaval az EU-ba, így nem lenne lényegesen több munka mellé papírozni azt a lótojást is...
(ó\_!_/ó)
-
Petester
senior tag
-
Petester
senior tag
Vasárnap óta nem ültem az autóban, Anya használta és alatta fordult át az óra a 200.000-n... Pedig szerettem volna megörökíteni.
Most várom, hogy széthulljon az autó, állítólag 200k km után már nem autó az autó, hanem egy roncstelepre való...(ó\_!_/ó)
-
Petester
senior tag
"Ilyen felni középhez (mint a linkelt autó felnije) hol lehet occsón hozzájutni? Nem tud valaki beszerzési helyet?"
Ha hazai beszerzési forrás kell, én a Seibiko-t találtam a legolcsóbbnak, akikkel eddig beszéltem sorrendben, a legdrágább nyilván az EF, utána Hace, majd a Seibiko. Pl. gyári tanksapka a Seibikoban 8500 Ft volt, az EF erre 4000 Ft-tal többen mondott.
Amúgy meg le kell mérni a kupak paramétereit és Aliexpress vagy Ebay. Bár az meg lutri, mert Porsche kupakot rendeltem anno és azok egyszer használatosak. Ha egyszer ki kell venni a helyéről, akkor a fülei törnek...(ó\_!_/ó)
-
Petester
senior tag
Ahogy nézem ez, amit mutattál, ha a korát nézem, akkor a kínálat alján van. Valszeg belekalkulálta az árba a hátsó futómű állapotát. A futása viszont valós, a szuf szerint is. Amit viszont nem értek, hogy azt írja a szuf, hogy eddigi tulajdonosok száma 2, ami oké addig, hogy 2010-ben volt egy eredetvizsga, de idén februárban is volt még egy, de átírás nem követte? Vagy hagyatékból van az autó?
(ó\_!_/ó)
-
Petester
senior tag
Pont most olvastam volna ebéd közben, de csak átnyálaztam, mert olvasásra nem méltattam. Ez a cikk fölösleges időtöltés nem csak írni, olvasni is. Csak bedobálták az üléseket, nem is rögzítették őket. Az volt a cél, hogy bezárható e az ajtó. Namost ez addig oké, amíg csak szállítod az üléseket. Ha már rögzíteni is akarod, akkor a lehetőségek erősen redukálódnak.
De nekünk már megvan a megoldás, amit korábban linkeltem, Multimac ülésből van olyan is, ami befér még a Bogárba is.
(ó\_!_/ó)
-
Petester
senior tag
válasz outsiders #7765 üzenetére
Az AMTS miatt még a 4-et írtad a hét elején. Nekem jó hamarabb is, sőt, Anya nem fog rám haragudni, ha fürdetésre hazaérek.
(#7764) Qru
Szétfaragni nem is kéne, mert csak a fedél, ami útban van, azon viszonylag könnyen lehetne segíteni. Kell egy másik, azt házasítom a meglévővel és problem solved. Ami miatt nálam off, az a foglalat 45 fokos döntése.
Viszont most rákívántam egy Philips emelt fényerejű halogén izzóra, ugyan azt tudja (fényerő), mint a Night Braker Laser, csak hidegebb fénnyel. Kíváncsi leszek milyen lesz vele, mert a Lasert is szerettem.[ Szerkesztve ]
(ó\_!_/ó)
-
Petester
senior tag
Vasárnapra 20 fok és napsütés a jóslat!
Dallasolunk?
4-kor?
Hányan?(ó\_!_/ó)
-
Petester
senior tag
Tegnap este volt időm kicsit youtube videókat nézni, csak orosz feltöltőkét találtam meg...
A klasszik lámpákban szerintem alkalmatlan (többet "szemetel", mint ami egészséges, tuti vakítja a szembe jövőt), viszont a projektoros lámpáknál meglepően egyenes volt a vonal, szinte vonalzónak is lehetne használni. Viszont akkora hűtő borda van rajtuk, hogy szerintem nekem be se férne a műanyag fedél alá. Meg nálam 45 fokban meg van döntve az izzó helye, így viszont felejtős, nem merem bevállalni, drága levél nehezék lenne...(ó\_!_/ó)
-
Petester
senior tag
Csoda, hogy integetnek neki, nekem nem nagyon szoktak, persze ha nem Impreza jön szembe, de amúgy piszok ritkán látok márkatársakat az utakon.
Bár most megint járunk a János kórházba, arra rendszeresen jönnek/mennek/parkolnak Subik, volt, hogy rövid időn belül 4 is megvolt. Abból az egyik egy Tribeca volt, mutogattam is a családnak, hogy odass' egy Tribeca, nem is értette a tulaj néni, miért hadonászok és vigyorgok...Én meg hamarosan átállok két kerékre, bár az időjárás nem lesz még kegyes hozzám. Az a fogyasztás lesz majd nagyon faja, meg hogy kb 25 perc alatt be- és hazaérek. Nagyon utálok a dugóban ácsorogni...
(ó\_!_/ó)
-
Petester
senior tag
Kiégtek a Night Braker Laser izzóim, így elkezdtem agyalni, hogy esetleg bele kóstolnék a ledes érzésbe Osram vagy Philips verzióval. Mennyire lehetne esetleg ez megbízható? Ha félretesszük azt, hogy nem legális, de profi gyártók terméke, akkor elvileg pont ott kellene lennie a ledeknek, ahol a halogénnek is az izzó szála, így elvileg nem szemetelne a fénnyel, pont oda és annyit világítana, ahova kell. Nem?
(ó\_!_/ó)
-
Petester
senior tag
válasz outsiders #7754 üzenetére
Ha azt nézzük, hogy átlag éves 22k km-t tett meg, semmi kiemelkedő nincs benne, ezt a futást kapja nálunk is a PDF. Hogy ennyi idő alatt nem ölték még meg, na az már kiemelkedő. Bár ki tudja, hányszor hozták vissza a halálból, az első lökhárító jobb elől még telefonon nézve sincs a helyén...
(ó\_!_/ó)
-
Petester
senior tag
Ja, vagy úgy. Akkor így már másképp hangzik.
Ha abból a garázsból Te ki tudod tolni(!), idén minden nap lemosom Neked!
Hétvégén majd nekem egy 7 m3-es konténert kellene megtöltenem (ha sikerül találnom), így nekem nem is lenne időm kocsit mosni, max egy pisszentőben lecsutakolom indulás előtt.(ó\_!_/ó)
-
Petester
senior tag
Ehh, én szerintem már több mint 1 éve járok a 98-assal, de ilyen esetem sosem volt. Vagyis hasonlóm igen, de akkor egy 2-4-6 gyújtás kimaradás hibaüzenetem volt, amit egy rossz indítás során hozott nekem. Bár Nyírő szerint inkább csak kontakt hiba volt, de fura, hogy pont akkor jött, amikor hamarabb engedtem el a kulcsot indításkor és azóta sem...
Mondjuk a helyedben én is a benyára gyanakodnék, de miért lenne nyűgje az elvileg jobb anyagtól és miért csak egy hengernél?Vasárnap akkor tali? Hol? Tavaly a Bécsi úti Stop Shop (vagy mi van ott) lett megbeszélve, marad helyszínnek? Vasárnapra esőt és még egy hideg frontot ígérnek.
[ Szerkesztve ]
(ó\_!_/ó)
-
Petester
senior tag
98-as van benne (is).
(#7636) outsiders
Ezt osztom, mondjuk nekem nagyon bejött ez a fajta megoldás az OBK esetében is, úgyhogy ha nekem megkotlik, akkor csak a gyárit fogom beletenni. Olvasgattam én is a lehetőségek után, de nem győzött meg egyik féle sem. Ha meg megül a segge, csak pénzkidobás minden kísérletezés.
Az első KYB utángyártott gátló viszont jó, mondjuk ők is a gyári beszállítók.[ Szerkesztve ]
(ó\_!_/ó)
-
Petester
senior tag
Decemberben tankoltam én is utoljára... a Bogárba... És nekem is van még, 1/4 alatt van. Ma reggel vele jöttem dolgozni, azt hiszem a fűtés rendszert át is kell néznem, mert valahol elfújja a levegőt. Tegnap szintén tekertünk bele egy keveset, hazafelé az M7-en jöttünk haza Anyával, fikások nélkül csavarogtunk egy kicsit, az érdi emelkedőn visszalassult 122-re GPS szerint. Hiába, 54 LE nem nagy ménes...
(#7633) carr
Azt a szakaszt én is szeretem, első kerekes autóval is nagyon jó! Másik kedvencem Egerből Szilvásvárad irányába és Egercsehi felé elkanyarodva! Tavaly júliusban voltam arra, egyedül, a PDF-fel. Akkor autóztam ki szerintem először a 245 LE-t igazán. Csukott szemmel is ismerem az utat, volt, hogy Bogárral voltam arra és egy motoros ment előttem. A kanyarokban sokat lefaragtam a lemaradásból. Kevés a hosszabb egyenes szakasz.[ Szerkesztve ]
(ó\_!_/ó)
-
Petester
senior tag
Telefonáltam egyet, így ráérősen 100 tempomat volt a külső sávban. 5-ig kellett az oviba érnem Baliért, ki is centiztem. Azért ez is csak addig tartott, amíg be nem értem Érdre. Most már nem ennyit mutat. A legutolsó tankolásom átlaga is 13,6 lett, ez volt a tesztelős, nyüstölős menet, hogy mikor hozza a hibát.
Downsampling
Gratula az autóhoz, sok balesetmenteset hozzá, ha majd végre birtokba veheted! A színe külön tetszik, OBK-ből is van hasonló árnyalat, csak piszok ritka.
A rendszám gondolom egyedi rajta, újra kell majd rendszámoznod?[ Szerkesztve ]
(ó\_!_/ó)
-
Petester
senior tag
Nincs is Passatunk...
De ha ilyen sikere van, kaptok még!Outsiders:
Az Impreza et-je más, mint a Forié, ha nagyobbra vágysz, et 48-ast kell keresned. Vagy ott van nálam a Neked való XT felni, ha találok végre OBK felnit. Amire ráizgultam, mégse eladó.Lassan visszaad! ) Megint Maglód - Érd M0.
[ Szerkesztve ]
(ó\_!_/ó)
-
Petester
senior tag
Nem kellene már ebben is Eyesight-nak lennie? A GT Sport a legmagasabb felszereltség volt, ha jól rémlik. A facelift 2018-ban jött ugye? Onnantól volt alapfelszereltség része?
[ Szerkesztve ]
(ó\_!_/ó)
-
Petester
senior tag
Ebbe szépen belement 3 év alatt majdnem 100k km!
(ó\_!_/ó)
-
Petester
senior tag
Tudom, ezért is írtam, hogy csak az hibázik, aki dolgozik. Csak már baromira szeretnék túllenni ezen és röhögve sztorizni róla. Képzeleteimben már csak arra vágyok, hogy ülök a teraszon és szürcsölöm a fröccsöm. Közben a szemem legeltetem a szépen lepucolt autón, hogy hogyan tükrözi vissza a lemenő nap sugarait. Mert már más dolgom nincs vele, csak ápolgatni.
Jah, rendeltem Aliról gyurmát, amivel a fényezést lehet átgyurmázni. Biztos fog Anya utálni ezért, de egy napra biztos beszippant majd magába az autó, mert ha megjön, egy napom azzal megy el, hogy délelőtt átgyurmázom az egész autót, majd ebéd után géppel át is waxolom. Na remélem ekkorra már nem lesz egy hibaüzenetünk sem. Közel a 200.000 km, ezt tiszta óracsoporttal szeretném megörökíteni.
És a teljes belsőt is szeretném kiműteni, a szőnyeget kivenni és nagy nyomású mosóval és vegyszerrel átmosni, összerakáskor a nyüszögéseket is megszüntetni a belsőben. Legfőképp a könyöklőm mocorog.Ahogy ezt visszaolvasom, nem is egy nap, hanem legalább 2 hétvége megy majd el ezzel...
[ Szerkesztve ]
(ó\_!_/ó)
-
Petester
senior tag
"Laci elviszi próbakörre és megmondja."
Laci elvitte egy próbakörre a PDF-et és azt mondta a citrom nem jó. De nem oldotta meg a problémát. 300k mínusz... Persze az hibázik, aki dolgozik, de én már mindent és mindenkit fenntartással kezelek. Drága egy abs érzékelő (vagy nem) lesz a végén... Olyan ez a játék, mintha az itt a piros, hol a pirost játszanánk. Hát bocs, nem az volt... Ha a fordulatszám érzékelő a hibás, az megint vastag tárcát kíván, 130k a vezetékkel együtt. Külön nincs...(ó\_!_/ó)
-
Petester
senior tag
válasz MasterMark #7521 üzenetére
Én már nem merek jósolni semmit. Mindenesetre a hátsó kerékcsapágyat 2017. decemberében, közel 20k km-rel ezelőtt cseréltünk. Ha itt van a hunyó, akkor lehet fölösleges volt az egész felhajtás. De mindegy, új citrom óta jobb autót kaptam vissza, így nem bánom a cserét.
(ó\_!_/ó)
-
Petester
senior tag
Kimorzéztam a műszerfalra a hibakódokat. Van két új és egy régi. P0700 új és egy C0045, a P0741 továbbra is visszajön. A C0045 nem tudom miért jön, nem mókoltunk most bal hátul semmit. Hacsak nem vezeték hiba lesz. Majd a pontosat a rendes diagnosztikai programmal fogunk tudni látni. Kíváncsian várom mit látunk majd élő adat elemzés során.
(ó\_!_/ó)
-
Petester
senior tag
válasz Acheron #7517 üzenetére
A gyári navi nekem se jött be, de az Igoval egész élhető, pláne, hogy figyelmeztetlseket lehet hozzá beállítani.
De neked legalább van lehetőséged lecserélni a fejet úgy, hogy marad a gyárias kinézet. És szerintem ezek az újabb kínai multimédiás ketyerék nem is lehetnek már olyan rosszak. De még a 2 dines beépítő keret is van neked normális.
Nekem a központi kijelző lehetőséget adna egy Kenwood kompatibilis androidos box csatlakoztatásra, csak a felbontása nem jó. Emiatt nem mertem megvenni. De most a wince boxot se tudom használni, mert a gyerkőc lenullázta a memória kártyáját, időm meg még nem volt rendesen helyreállítani. A fontos fájlok megvannak, csak egy működő rendszer hiányzik hozzá... A 2 dines beépítő keret még lenne is elérhető áron, de a klíma vezérlőt venni kell, az meg arany árban van, kb. 80k Ft + vám + áfa.(ó\_!_/ó)
-
Petester
senior tag
2017-2018-as navi DVD-t valakinek? Kíváncsi lennék mi van rajta, meg vajon működik a régebbi DVD-s navikkal is? Acheronnak biztos jó!
(ó\_!_/ó)
-
Petester
senior tag
válasz MasterMark #7510 üzenetére
Nem értek hozzá, nem tudom. A mauáljában nem emlékszek ilyenre, ha lehetne nullázni, benne kéne legyen. Szerintem a fejében van már csak a probléma, lehet megint újra kéne tanítani a váltót vagy újra kalibrálni a szenzorokat. Beszéltem Nyírővel, elvileg csütörtökön várnak egy váltós szakit, akinek speckó szoftvere van, amivel olyan értékeket is tudna olvasni, amire a gyári Subaru sem ad adatot, rendszerben látnák vele az egész autó működését. Ha ez a szoft beválik, akkor meg is fogják venni. Talán ez lesz az én megoldásom, péntek délelőtt kiderül.
Ma reggel munkába jövet megint meglepett párszor, mennyivel kezesebb lett. Jó vele autózni. Csak a tudat, hogy valami nem kerek...
(ó\_!_/ó)
-
Petester
senior tag
válasz MasterMark #7507 üzenetére
Van OBD olvasóm, de pont nem működik a H6-tal... De amúgy sem mennék vele semmire, mert az automata váltó vezérlőjével nem kommunikál egyik polgári olvasó sem.
Érezni amúgy semmit nem lehet az egészből. Most működik a legfinomabban az autó. Talán annyit, hogy a felújított citrommal többet csúsztatott a váltó, pl. emelkedőn többet emelt a fordulaton, hogy a tempomat sebességet tartani tudja vagy lassítás utáni gyorsításkor is jobban megemelte a fordulatot, emiatt a régi citromokkal vissza is váltott egyet és úgy gyorsított. Most a gyári új citrommal ebből kevesebbet veszek észre.
(ó\_!_/ó)
-
Petester
senior tag
Kábel szakadást kizárnám, nem megy akkora emelkedőn, hogy ez gondot okozna. Pl. volt, hogy Fótnál mentem kifelé az M3-ason üres utánfutóval, 100 tempomattal és már akkor is dobta. Az pedig nem is igazi emelkedő.
Itt valahol a mért fordulatszám jelekkel és a számított értékekkel lesz gond.
És hab a tortán, a navigáció frissítése közben a kártyáról minden adat elszállt, mikor a kis fikás rámarkolt a billentyűzetre és írás közben hibernalta a gépet. Emiatt összeomlott a kártya fájlrendszere...(ó\_!_/ó)
-
Petester
senior tag
Az lesz és viszem Nyírőt egy próba körre, hogy most már nézzük meg pontosan hol hibázik, mert ez így eléggé hervasztó és már nagyon belefáradtam. Az autó amúgy szépen teszi a dolgát, talán most a dolgozik a legfinomabban, mióta nálunk van. A citrom ha új, akkor már csak valamelyik érzékelő szívathat, ha csak emelkedőn dobja a hibát, lehet valamilyen dőlés vagy gyorsulás érzékelő? Van ebben a holdjáróban olyan? Mert eddig sík úton is dobta a hibát, most viszont már csak emelkedőn. Most viszont nem tudtam úgy menni - amennyire családdal telepakolt autóval mertem, hogy sík terepen is dobjon hibát...
(ó\_!_/ó)
-
Petester
senior tag
-
Petester
senior tag
válasz MasterMark #7499 üzenetére
Megint csak emelkedőn kezdi, először felvillant az abs és a vdc ikonja. Újra indítás után eltűnik. Ha sokáig fennáll a hiba, akkor jön a check engine, villog a sport felirat és a cruise is.
Pedig a maglódi emelkedő megvolt hiba nélkül. Sokkal tovább bírta mint eddig, de az M3 már nem ment neki tartósan, nagy tempónál. Csak emelkedőn hibázik továbbra is.Pedig az autó olyan mint az álom. Úgy vált, mint a vaj, nem váltogat fölöslegesen vissza autópályán, mikor lassítok és utána a tempomat gyorsít vissza. Nem értem...
[ Szerkesztve ]
(ó\_!_/ó)
-
Petester
senior tag
Én már nem tudom mitévő legyek, még mindig dobálja a hibákat. Közel állok ahhoz hogy beszámíttatom egy Dacia Lodgyba, még azzal is kisebb szop*as lenne az élet..
(ó\_!_/ó)
-
Petester
senior tag
724,8 km és 54,13 l tankoltam (7,47-es átlag) hazai 95
731,5 km és 51,65 l tankoltam (7,06-os átlag) németországi 95-ös
758,7 km és 57,51 l tankoltam (7,58-as átlag) hazai 95
7xx,x km és xx,xx l tankoltam (7,xx-os átlag) madaras 98-asAzt is írd mellé, hogy mennyi idő teli el két tankolás között.
Amúgy ha ilyen keveset mész vele, akkor ebbe bele férhet egy nagyon játszós autó is, amiben tényleg van tartalék.[ Szerkesztve ]
(ó\_!_/ó)
-
Petester
senior tag
válasz blasko92 #7456 üzenetére
És hallani is.
Az első nyergeket már mi is felújítottuk, csak a csuszka és annak porvédője lett gyári, a dugattyús cuclikat az Unixban vettem. Hátsókkal szerencsére nem kellett foglalkozni, ott új nyereg volt, valszeg Frau Spitznél már megmurdelt, a szerviz meg cserélte gyári újra.
(ó\_!_/ó)
-
Petester
senior tag
Hogy az arányok meglegyenek, akkor legyen inkább 122,5 LE és 1500 ccm. Ja és hidrogén hajtsa! Tényleg kéne gyártanom egy matricát, hogy ez benzin te k*rva. Húzott vagy nem, mindegy, dízeleseknél látom mostanában hogy divat a dízel reklámozás a fenti szöveggel...
Ja és azért csak beállt a fogyi 10 fölé.[ Szerkesztve ]
(ó\_!_/ó)
-
Petester
senior tag
Akkor fölé lövök az árnak, legfeljebb lesz miből alkudniuk. Nem patika a felni sajnos, de gummával együtt lehet ér többet is, mint 80. Vagy lehet jobban elmegy külön-külön. Mindegy, még átgondolom. Nem sürgős, csak képbe került egy faceliftes OBK felni és rákívántam.
(ó\_!_/ó)
-
Petester
senior tag
Lehet eladó lesz a téli kerekem (Fori XT 17-es gyárija), ha esetleg valaki ilyesmit keresne a közeletekben, gondoljatok rám!
80k Ft gummával mennyire lehet reális ár érte? Még kb 5-6 mm minta lehet benne, 2014-es ha jól rémlik a DOT száma. 1-2 felnin van csak némi padka nyom.[ Szerkesztve ]
(ó\_!_/ó)
-
Petester
senior tag
Még nincs, de arra gyúrok. A helyi iskolákat még nem kerestem fel, hogy mikor és hol lehet beiratkozni, de ami késik, nem múlik.
50-es is van, ami viszi a 90-et, ugyan akkora a testben vannak, de rendszámost szeretnék. Nem hiszem, hogy a jard szeretné, ha 90-nel hasítanék el mellette rendszám nélkül. Meg csendesebb is a 125-ös.(ó\_!_/ó)
-
Petester
senior tag
Ettől én is tartok, de még érzem magamban az erőt. 125-össel próbálkozok, meg a durva forgalmas részből a több mint a felét ki tudom kerülni, így nem kell mindenhol az autók között szambázni. De nagy vonzerő, hogy mindenhova sokkal hamarabb oda tudok majd érni. Állítólag 2 litert fogyaszt (injektoros), tudok vele annyival menni, hogy ne legyek forgalmi akadály. Hátha bejön. Kipróbálom, de helyben még így is jó lesz.
[ Szerkesztve ]
(ó\_!_/ó)
-
Petester
senior tag
Tényleg, a Jazzről megfeledkeztem.
Én meg tavasztól robogózni szeretnék, elegem van a tömegközlekedésből, de a dugóban poroszkálásból is. 20 perc alatt bent lennék és ugyan ennyi lenne haza is. Utóbbi időben volt, hogy kis híján 1 óra volt beérnem. Ja és olcsóbb lenne a havi költség, mint a BKK bérlet.[ Szerkesztve ]
(ó\_!_/ó)
-
Petester
senior tag
Remélem így is marad. Hétvégén megyünk haza Szerencsre, az lesz a nagy teszt. Kíváncsi vagyok, hogy hogy viselkedik hosszabb távon.
Cserélték két első alsó gömb fejet is, a jobb eleje már kotyogott, de kértem, hogy párban cseréljék. Ez 16k Ft volt.
Remélem most már megáll a szopás cunami, nagyon jó lenne már azt kimondani, hogy csak használni kell.(ó\_!_/ó)
-
Petester
senior tag
-
Petester
senior tag
válasz MasterMark #7411 üzenetére
Ígyígy! Elhoztam a fritzektől a nyavalyát és terjesztem titokban amerre az utam visz.
(ó\_!_/ó)
-
Petester
senior tag
Adac teszt a káros anyag kibocsájtásról: [link]
Az OBK-től nem is olyan rossz az eredmény, de az XV és az Impreza szerintem szerepelhetett volna jobban...[ Szerkesztve ]
(ó\_!_/ó)
-
Petester
senior tag
-
Petester
senior tag
Inkább az amcsik variálhattak ezen.
Én a kártyás navigációs box cseréjével jártam pórul, mert egy barna vezetékre mértem testet (németeknél amúgy az a test), megörültem, hogy megvan, csak éppen amikor a váltó tolató fokozatban volt, azon a kábelen megjelent a 12 volt... Lett is belőle hibaüzenetem, de szerencsére megúsztam egy újabb csatlakozó bontással. De legalább már tudom, hogy a tolató kamerát honnan fogom megtápolni.(#7393) Acheron
Igen, jó "bőrben" van , valahogy a Subaru bőr jól tartja magát, nincs panaszom. Nem egy Volvo foszló bőr belső (mostanában sokat nézegettem, de elég lehangoló állapotokat láttam, volt ahol már 150k km után - ha egyáltalán valós a km). Egyedül a vezető ülés tavalyi javítása nem sikerült, akkor csak egy festést kapott, de úgy tűnik, nem szakszerűen, mert már kopás nyomokat látok. Úgyhogy kénytelen leszek meglátogatni egy rendes szakműhelyt. Hátha az ajtókárpitomat is rendbe tudja tenni, ott a műbőr lyukadt ki a vezető ajtó könyöklő felületén. De elég sok kortárs Lega és OBK esetében látom ezt, elég vékonyra vették ott a felületet.(#7396) Qru
Gumit nagyon ritkán ápolok, csak a kédereket szoktam kenegetni, nem is fagyott be még eddig egyszer sem. De kipróbálom, ha legközelebb olyan helyen járok. Úgy is szeretnék menni nemsokára a Homasitába, keresni valami géppel felvihető waxot vagy viaszt. Van esetleg tippetek, mit érdemes? Olvasgattam már a megfelelő topik összefoglalóját a lakk ápolásáról, de kicsit túl misztifikáltnak tűnik... Vannak carnauba tartalmú viaszok/wax-ok, abból fogok szerintem egyre lőni, 5000 Ft körül láttam már jónak tűnőket.
Pl ez jó lehet? [link][ Szerkesztve ]
(ó\_!_/ó)
-
Petester
senior tag
Szerintem nem sokat ápolták a bőrt előttem, gondolom ezt abból, ahogy az autó kinézett belülről, mikor megvettem. Kb egy egész napom ráment, mire úgy nézett ki, mint aminek gazdája van.
Ennek ellenére a bőr egész szép állapotban maradt, egyedül a vezető ülés comb és tamla oldal támasza kopott meg a szokásos helyen.
Amúgy a fogyásból ítélve még legalább 2 ápolás benne maradt a flakonban, így nem olyan vészes az ára.A tükör végül honnan kapott tápot? Bizti táblától húztatok be neki vagy találtál neki más megoldást?
(ó\_!_/ó)
-
Petester
senior tag
Kész a tavaszi első pucova.
Innen indultam:Így néz ki a tisztító folyadék után:
Nagyon jó anyag, a balzsamnak olyan illat anyaga van, mint a tiszta bőrnek. Most még kicsit fényesnek tűnik, de azt írja a kezelésije, hogy 48 óra a védő hatás kialakulására. Gondolom ez idő után szívja be a bőr. Nagyon jó, hogy nem csúszik!
(ó\_!_/ó)
-
Petester
senior tag
Én eddig csak patikai termékeket használtam. Bőrre paraffin olaj, gumira glicerin. Ősszel elfogott a praffinom, így Acheron ajanlására vettem talán Autoglym két fázisú bőr ápolót, de még nem próbáltam ki. Pont most ülök a mosóban egy külső /belső takarításra és majd ebéd után terveztem a bőrt leápolni. Készítek előtte/utána képet.
(ó\_!_/ó)
-
Petester
senior tag
Barátomék nemrég vettek új Civicet, 1,5 turbós CVT, itt nagyfaluban neki is bekajál 10-11 litert.
(#7374) Parci: El is hiszem, hogy abból is nehéz a kilátás. OBK ebből a szempontból nagyon hálás, ahol vége az ablaknak, ott vége az autónak is. Mikor Nyírőt faggattam a Tribecáról, akkor mondta, hogy a nők nagyon szeretik, mert könnyű vele parkolni, könnyen be lehet lőni a határait.
[ Szerkesztve ]
(ó\_!_/ó)
-
Petester
senior tag
Ja, így értem az ok-okozatot. Amúgy az Xtrail is egy vasaló, nem?
Tolatókamerát és parkradart előre és hátra a Priusra!De nem vitatkozok, a nők érveivel nehéz is. Mondjuk magas és kocka a Nissan és jobban behatárolható a téglalap határa, ettől talán az RX is rosszabb a szappan formájával.(ó\_!_/ó)
-
Petester
senior tag
Azért veszel olcsóbban egy butább Civicet, hogy utána rákölts 800k-t, amivel abban az ársávban lennél, ahol már tényleg hibrid autót (Prius) is vehetnél? Ezt nem értem... És a Prius még nagyobb is és kényelmesebb is, nem?
Kétmilláért ilyen Priust kapsz: [link]
Vagy 1,5-ért: [link] Mondjuk nem unfallfrei...Témához aktuális: [link]
[ Szerkesztve ]
(ó\_!_/ó)
-
Petester
senior tag
Ahogy olvastam a 22B nem csak body kitben különbözik a P1-től. többek között 2,2-es motor és szélesebb futómű is van alatta.
"The next special edition, the 22B STI, was based on the two-door, JDM-only STI Type R model, but with the wide body of the WRC cars and a large rear wing. Officially there were just 16 cars for the UK, but many JDM examples were personally imported. It delivered 276bhp and 268lb ft from its 2.2 litres (up from the standard car’s 2.0) and had Eibach springs, inverted Bilstein dampers and a carbonfibre front strut brace. All were in Sonic Blue Mica and had 18-inch gold BBS rims; UK cars had longer gearing." [link](ó\_!_/ó)
-
Petester
senior tag
-
Petester
senior tag
Ez marad Svájcban, ha jól sejtem, euro 2-est már nem lehet honosítani az EU-ban, max ha OT-s, ugye?
[ Szerkesztve ]
(ó\_!_/ó)
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Mazda topik
- iRacing.com - a legélethűbb -online- autós szimulátor bajnokság
- Ukrajnai háború
- Tesla topik
- Feltörték a PROHARDVER!-es regisztrációmat! (vagy elvesztettem a belépési emailcímet, 2FA-t)
- Robotporszívók
- Xiaomi 13 - felnőni nehéz
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest