Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Taci

    addikt

    Tanácsot kérnék a következő témában:

    Adott az "A" tábla, benne a megjelenítéshez (HTML) szükséges adatokkal (cím, szöveg, kép linkje stb.
    Adott a "B" tábla, amiben az ajánlásotokra csak az előző táblában szereplő rekordok ID-ja, és a hozzájuk kapcsolódó kategóriák ID-jai szerepelnek.
    Ezzel nincs is gond, hála nektek tökéletesen működik.

    Viszont továbbra is szükségem van rá, hogy ne csak az ID-ját lássam a kategóriáknak, hanem a "kiírt" változatát is (pl. "politika"). Néha (gyakran) egy-egy cikkhez rossz kategória kerül, ilyenkor meg kell néznem a címet, a linket, a leírást, és a hozzá rendelt kategóriákat, hogy aztán tudjam módosítani a kategóriák keresőszavainak tömbjét (ami alapján a kategóriák meghatározásra kerülnek), hogy utána a karbantartó szkript updatelni tudja a frissített tömb alapján (cron job - ellenőrzi, milyen verziójú kategória tömbbel lettek a rekord kategóriái létrehozva, és ha van frissebb, ellenőrzi, kell-e változtatnia).

    A kérdésem az lenne, hogy hol tartsam ezeket a "kiírt" kategórianeveket?
    1) Legyen az "A" táblában a többi adattal együtt,
    vagy
    2) legyen egy külön "C" tábla, amiben csak ez a pár adat van, ami ahhoz kell, hogy rossz kategóriakiosztás esetén gyorsan át tudjam nézni, mi ment félre?

    Mindenképp szükségem van ezekre az adatokra, mert amúgy csak a kategóriák id-jait látnám, aztán azt mire visszakeresem mindet, hogy most az 4542. rekordhoz tartozó 3, 12, 25 és 42-es kategória mi, és melyik került "hibásan" oda, az túl sok idő lenne.
    Sokkal egyszerűbb az, hogy látom a cikk címét, szövegét és linkjét, látom kiírva, hogy milyen kategóriákba kerültek, és látom, hogy a karácsonyi vásárról szóló tudósító cikk egy nem megfelelő kategóriatömb-bejegyzés miatt került az auto-motor kategóriába, és egyből tudom, mit kell módosítanom.

    Azért nem jutok ezzel dűlőre, mert, folyamatosan frissítenem kell a rekordokat, hogy a jó "kiírt" kategórianevek szerepeljenek benne.
    Ha az 1)-est választom, akkor emiatt az amúgy sehol sem használt adat ("kiírt" kategórianév) miatt kell folyamatosan update-elgetnem a fő táblát - bár annak csak ezt a sehol nem használt mezőjét. (És úgy rémlik, erre azt mondta itt valaki anno, hogy nem jó ötlet.)
    Viszont ha a 2)-est választom, akkor redundancia lesz, mert az "A" táblában már szerepel pár mező, amire az ellenőrzéshez szükségem van mindenképp (cím, szöveg, link). És a redundancia nem jó adatbázisban, ha jól sejtem. Ezek az adatok mondjuk sosem lesznek többet frissítve, szóval abból nem lehet gond, hogy csak az egyik helyen frissülnének.

    Egyik megoldás sem ideális, de nem tudom, melyik a jobb (vagy kevésbé rosszabb).
    Tudnátok ebben tanácsot adni? Készen van már mindkét változat, kipróbálva, működik, csak nem tudom eldönteni, melyikkel menjek tovább.
    Köszönöm.

Új hozzászólás Aktív témák