- Szólánc.
- Asszociációs játék. :)
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Samsung LE40A536T1F LCD TV képhiba
- Megoldások IBS/IBD-re
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Egy korszak vége
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- 20 éve a PH!-n
- Mindent a StreamSharkról!
-
LOGOUT.hu
FIGYELEM, ez nem politika topik, ennek megfelelően ide nem kérünk a rezsicsökkentéshez kapcsolódóan sem ilyen posztokat, linkeket. Amit várunk, ötletek, tapasztalatok a spórolással kapcsolatban, praktikus javaslatok az energia megtakarításhoz.
Új hozzászólás Aktív témák
-
ToMy_
tag
Nah, MVM számlázás, EON gázelosztás, diktálós metódus, megreklamált piaci áras augusztusi fogyasztás, státusz update:
Az előző részek tartalmából:
Ahogy sok más sorstársamnak is, a teljes augusztusi fogyasztást piaci áron számlázta ki az MVM, mivel állítólag "csak fűtés" profilban vagyok. Nyilván nem így van, anno a szerződést a DDGáz-zal (EON elődje) is "lakossági általános" kategóriában kötöttem, illetve a bevezetéstől (kb. 20 éve) van nyári fogyasztásom, 3-4-5 m3, melegvíz és főzés miatt.
Naszóval, teljes augusztus kijött piaci áron, lehúztak így kb. 12000 Ft-tal, azonnal megreklamáltam, hosszas küzdelem árán 09.05-én sikerült a videós MVM ügyfélszolgálattal beszélni, elmagyaráztam a problémát, megértették, megígérték hogy jelzik az elosztó felé (EON).Néhány napja jött email az MVM-től, hogy a számlázási rendszerükben a fogyasztási profilomat átállították "vegyes"-re, és semmi más tennivalóm nincs, és köszönik a türelmemet. Végig azt kommunikálták mindenhol, hogy nem az MVM-nél van a felhasználás jellege nyilvántartva, hanem a gázelosztónál, és csakis ők tudják átállítani, stb... ehhez képest meg most az jött, hogy az MVM a saját rendszerében átállította. Najó, mindegy, azzal a lendülettel mindjárt írtam is egy válaszlevelet, hogy köszi, cukik vagytok, de a 12k túlfizetésemet, ami a hibás nyilvántartásukban szereplő adatok alapján kiállított hibás számla miatt keletkezett, lesznek szívesek részletesen leírni, hogyan és milyen formában fognak kompenzálni, illetve javaslatot tettem, hogy az egyszerűség kedvéért sztornózzák a hibás számlát, állítsák ki a helyes adatok alapján a helyes összeggel, és az ebből adódó túlfizetést meg szíveskedjenek az elkövetkező számlák kiegyenlítésében figyelembe venni.
Na, ma megjött(ek) a szeptemberi számlá(k), egy becsült 3 m3-es szeptember eleji fogyasztás rezsicsökkentett áron (túlfizetés beszámítva, fizetendő 0 Ft), egy diktált 17 m3-es szeptember havi fogyasztás rezsicsökkentett áron (túlfizetés beszámítva, fizetendő 0 Ft), és a végén feltüntetve, hogy a folyószámla egyenlegem -6677 Ft.
Szóval valószínűleg másnál is így lesz, a tévesen használt piaci árból származó túlfizetést beszámítják a következő számlák kiegyenlítéséhez.[ Szerkesztve ]
-
ToMy_
tag
Kollégád akkor valószínűleg az OFT (OtthonFelújítási Támogatás) -t vette igénybe, az ilyen konstrukció: megrendelő fizet mindent előre, benyújtja a támogatási igényt, és az Államkincstár visszaadja a felét (vagy bruttó 450k / kWh -t) sikeres elbírálás esetén.
A 100-as más, az úgy megy, ahogy itt lentebb írtuk. -
ToMy_
tag
válasz Donki Hóte #3561 üzenetére
Csak az ügyfélszolgálat felhívásával tud az ember választ kapni erre a kérdésre
Azt még tedd hozzá, hogy nem az MVM-től, hanem a tényleges földgázelosztódtól, merthogy a jelleged azoknál van nyilvántartva/érvényesítve, és a tőlük származó adatok alapján számlázza az MVM. MVM is látja, de readonly.
Emiatt az elb@szott számlákat nem is tudják rögtön korrigálni, hanem továbbítják a jellegmódosítási kérelmedet azt elosztódhoz, az majd méltóztatik átírni, és majd egyszercsak valamelyik jövőbeli számládon helyre fog állni.
Viszont hogy a mostani elszúrt számla okán befizetett pénzügyi többlet hogyan fog helyreállni, vagy kompenzálódni, arról elképzelésem nincs.
Ja, mindezt ma az MVM videós ügyfélszolgálatától tudtam meg, röpke 2 órás várakozás után.
És persze a gázelosztó ügyfélszolgálata még elérhetetlenebb, mint az MVM-é.Pro tipp:
hagyjátok a francba az MVM telefonos ügyfélszolgálatot, 10-12 perc meddő várakozás után mindig bontja a vonalat, tökmindegy, hogy a 20-as 30-as 70-es vagy 1-es számot hívtuk. A videós viszont egy böngészőablakban addig várakozik, amíg nem kapsz ügyintézőt. -
ToMy_
tag
Pont ezért nem értem egyáltalán hogy mi a tök köze van a profilomnak (ami egyébként szarul van beállítva) az I. és a II. kategóriához.
Az eddig fogyasztásfüggő volt, aki túllépett egy bizonyos mennyiséget, az kapta II. kategóriás áron a fölét.
Most hogy ez hogyan kapcsolódik a főzéshez meg a fűtéshez.... -
ToMy_
tag
Sikerült MVM videós ügyfélszolgálattal beszélni az augusztusi számlámmal kapcsolatban, csekélyke 1.5 órás várakoztatás után.
Dióhéjban az előzmény:
megjött az augusztusi számla, a 0723-0731 közötti mennyiség (3 m3) még rendesen a rezsicsökkentett áron (I. kategória) került kiszámlázásra, viszont az augusztusi fogyasztás (15 m3) teljes egészében piaci áron.
A korábbi számlákat elővéve I. és II. kategóriás árak egyaránt szerepeltek, illetve a nyáriakon II. kategóriás sorok voltak csak.Az ügyfélszolgálatos hölgy egyből tudta miről van szó, elmondása alapján sokaknak van ilyen gondja. Azt mondta, rosszul vagyok kategorizálva (csak fűtésre), a rezsicsökkentés csak az I. kategóriás tételekre jár 2022.08. hónaptól. Annyit tehet, hogy a gázszolgáltató felé jelzi, és ők majd korrigálják, aztán majd a következő (vagy az azt követő számlán rendben lesz. És majd éves szinten visszatérítésre kerül, kiegyenlítődik a mostani "túlfizetésem".
Amúgy ezzel három problémám van:
1. soha nem nyilatkoztam úgy, hogy csak fűtök, hanem pont ellenkezőleg "általános lakossági" jellegű felhasználásról szól a 2000-ben megkötött DDGáz-os szerződésem.
Azóta már voltam EON-os, FőGáz-os, és most MVM-es, de az eredetin kívül egyik esetben sem módosítottunk semmit az eredeti beállításokon. Az adatbázisukból annyit tudott kiolvasni, hogy 2011-ben már a "csak fűtés" profil látszik nálam.
2. Ha automatikusan profilozódtam, akkor meg az a gond, hogy amióta van gáz, azóta van nyári fogyasztásom is (jellemzően 5-15 m3), ergo hibás a profilozás.
3. Ha egyértelműen a szolgáltató hibájából kaptam a hibás számlát, akkor mi a francért kellene nekem kifizetnem, és hagyni, hogy ott parkoljon a pénzem, ameddig méltóztatnak javítani?
Új hozzászólás Aktív témák
- OTP Bank topic
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Le Mans Ultimate
- Linux kezdőknek
- Apple notebookok
- eGPU tapasztalatok
- Kamionok, fuvarozás, logisztika topik
- Eredeti játékok OFF topik
- Samsung Galaxy A52 5G - nem csak egy G-vel több
- További aktív témák...
- Kukirin G2 Master (max sebesség: 60km/h)
- Secretlab TITAN Evo "Soft Weave"- XL - 5 év garancia Bontatlan, Új, Számlával
- Canyon Stoic 2 XL
- Secretlab TITAN Evo "Neo Hybrid Leatherette"- Regular - 5 év garancia Bontatlan, új Számlával
- Fibaro okos radiátor termosztát szett (Fibaro Heat Controller+Temperature sensor) - z-wave
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest