Hirdetés
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Real Racing 3 - Freemium csoda
- Random25: Windows 11 telepítés Pendriveról
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- vrob: Az utolsó DOS játékok 1996 - 1997-ben, egy korszak lezárul
- Bestx: Budget DIY eGPU USB4/Thunderbolt csatlakozással – egy mining VGA új élete.
- sziku69: Szólánc.
Új hozzászólás Aktív témák
-
golfinger
újonc
Sziasztok lenne egy prolémám.Kis hidegben is csak nehezen idúl a 2 1.6GTD golfom
Zsír az akksi és az izzítás is jó 290000 valós km van benne mi lehet a bűne?
Már +5 fokban is sokat kell köszörűlnöm füst minimális. Ha lenne aki már járt így vagy tudna segíteni nagyon örűlnék -
janihunk
senior tag
Sziasztok látom j rég írt ide akárki is. Kis segítség kellene, 91 ford escort 1.8D autóm van. Sajnos mostanában a hidegben nem tudom beindítani. 15W-40 olaj van benne és az aksi is viszonylag jó. Próbáltuk már hidegindítóval is de semmi. Jelenleg ott tartunk hogy már össze vissza füstöl annyira meg szívta magát. Izzítógyertyák működnek. Az lenne a kérdésem hogy valamit érne-e ha alulról valamivel melegítenénk a motort? Garázsban van de fűtés nincs bent szal pár fokkal van "melegebb" mint kint. Egyébként nyáron nem voltak gondok.
-
ernestxl
újonc
Sziasztok
Sok oka lehet a nem indulásnak,nekem Ford Escort 92' 1.8D a 2.új akksival,új izzítókkal sem akar indulni.Az 1. akksit azért kellett eladnom,mert kicsi volt az indítóáramja/500Ah/
eladtam vettem egy újat aminek 680Ah az indítóáramja és lecseréltem a 15W40-es olajat 10W40-re bár így is szrakszik reggel a nagy mínuszokba.
Valószínű/tuti/nincs kompresszió a motoromban elég.
Húzásra indul,de nem akarom huzigáltatni,mert nem azért dobtam rá 50Ezret,hogy ne induljon télen.
Kicsit még küzdök vele és ha nem lesz jó eladom a pcsába.Szal.egy dízelre hiába költesz eleget ha szar a motorja....
-
Kicker
őstag
nálunk a tigra nem bírta a hideget, az 5 éves akksi megadta magát, kicseréltük egy újra, azzal OKÉ! a régi akssiból hiányzott vagy másfél deci desztilált víz, egyszer töltöttük is, de -10et már nem komálta...
viszont bementem autósbótba, kérdeztem, hogy akksi kell tigrába, kijött a srác, megnézte, adott egyet, ez belevaló... mint kiderült egy jó centivel magasabb mint a régi ami alig fért el, és ez csak nyomorgatás után fért be...
-
Csemike
aktív tag
Lekopogom, de ezen a télen eddig csak egyszer fordult elő, hogy nem indult a kocsim.
A két ünnep közötti nagy mínuszokban volt, de amikor enyhült egy kicsit az idő, akkor indult simán. Most is, pedig olyan nagyon hideg van...
Egyébként 18 éves Golf II 1.6D, 393.000 km-rel.
Igaz, hogy nem tankolok nóném kutaknál, sőt, ilyenkor télen egy kis alpesi dízel is jöhet néha, ha épp engedi a pénztárca. -
varjuvaj
újonc
Sziasztok!
Nekem 1.9 TDI 4es Golf-om van, 2001-bol. ha reggel -24 fok korul nem indul tobbszori izzitas utan se, kell-e aggodnom? Elvileg az aksi rendben, -18 fok korul indult egesz normalisan egyszer volt gondom amikor egy hetig nem inditottam be (egesz heten kb -10 es -20 kozotti homerseklet) na akkor nagyon nehezen indult el (asszem 3-ik vagy 4-ik inditozasra).
Amugy jo ez a topic jo tippeket olvastam. -
Dorien
veterán
Nekem ősszel volt cserélve a dízel Berlingómban 4 izzítógyertya (NGK) + gázolajszűrő, légszűrő. Akksit még januárban kapott egy új 70Ah-s Vartát, így izzítás után pöccre indult a nagy mínuszokban is.
A tescós téli szélvédőmosó sok embernek nem bírta ezt a hideget. Az a -19 fok fagyáspont, amit ráírnak, a valóságban inkább csak -10-15.
-
Tbr
újonc
Sziasztok!
Kicsit láma vagyok a témához, légyszi segítsetek.
2004-es Golf IV Variant 1.9 PD TDI (elvileg 114e km) ma reggel többszöri és hosszú izzítás után sem indult. Másik dízelről próbáltuk bikázni, de semmi, végül egy adag hidegindító spray segített rajta, attól elindult.
Akksi egyébként elvileg OK (egy éve vettem és pár hete szerelő megmérte, azt mondta, OK), rendesen hajtja a motort indításkor, mégsem indul és a masina fordulatszám-jeladó hibát jelez. Tavaly télen már volt ilyen, akkor akksicsere után (a régi már négy éves volt) a hibakód és a probléma is elmúlt.
Az autó pár hete ismét jelzi a fordulatszám-jeladó hibáját, és nehezen is indul, így szerelő kicserélte a főtengely fordulatszám-jeladóját, de a hibát továbbra is jelzi és a hideg idő beálltát követően hosszan v. min. kettőt kellett izzítani a sikeres indításhoz.
Ma kicserélték az izzítógyertyákat (mondván, talán azokkal van a gond), de a probléma továbbra is fennáll, hosszan kell indítózni, hogy bepöccenjen és ismét jelzi a hibát is. Természetesen most kellene vele vidékre utaznom az ünnepekre...
Van ötletetek, hogyan tovább?
Köszönöm, Tbr
-
Dorien
veterán
Na, kinek hogy bírja a táltosa a mínuszokat?
-
Batman2
őstag
Hi
Az előzőekhez még azt tudom hozzátenni, amit már más is említett, hogy bika nagy akkut érdemes a járgányba tenni, azon nem szabad spórolni, főleg dízeleknél, ráadásul így az akkunka is kisebb terhelés tovább bírja alaból és később lesz esetlegesen cellazárlatos is !
Én a régi, 123-as, 2000-res dízel Mercimbe csak 90 A/h fölötti akku tettem mindíg, kivéve egy eset, amikor megvettem egy Polaris 88A/h-sat, de már 2.5-3 évesen vacakolt, le is kellett cserélni. Kezdettől fogva, alapból kevés volt az indító árama, lassan forgatta az indító motort.
Aztán vettem bele egy Varta 95 A/h-ás akkut, ez ugyan jól tekerte az indítómotort, de a járgány motorja közben megadta magát, így most ott van a szinte vadi új akkum.
Még a kapacitáson felül az is fontos, hogy mit írnak rá, pillanatnyi áramleadásként amperben. Igazából ezen múlik, szinte minden, az aperóra, ezentúl kb. csak annyit tesz, hogy meddig képes tekerni az indító motort, mikor merül ki az akku.
E mellett még természetesen fontos az indítómotor állapota is !
Ha a kommutátora teljesen el van koszolódva, a hézagok tele vannak szénkefe porral, akkor egyrészt lassan fog forogni, másrészt két-háromszorosát fogja az akkuból kivenni !
Így igen hamar lemeríti az akkut és könnyen cellazárlatossá is válhat az a túlzott terhelés miatt.
Így is jártam a benne levő akkuval, mikor megvettem a járgányt. Aztán szétszedtem az indítómotort és kipucoltam, bezsíroztam a csapágyakat, azóta azzal nem volt gond.
Üdv.: -
Batman2
őstag
Hi
Biztosan írták már, de azért én is leírom:
Dízel járgányoknál érdemes megnézni az ízzítógyertyákat, hogy kapnak e rendesen áramot, vagyis érdemes lemérni az odajutó feszültséget valami alkalmas ponton, ezen túl persze az is fontos, hogy egyáltalán még jók legyenek a gyertyák, mert ha már túlságosan elpörkölődtek, akkor már nem fűtik be kellően a hengert és nem, vagy csak nehezen lesz indulás.
Régi, soros kötésű gyertyáknál inkább valószínű a gyertyák elhasználódása, azáltal gyenge fűtésük és kevésbé valószinű, hogy egyáltalán nem izzítanak (legfeljebb érintkezési, stb. elektronikai hiba miatt),
újabb, párhuzamos kötésű gyertyáknál pedig el is éghet a fűtőszál, így egy-két, vagy több gyertya akár nem is fűt, ami a motor viszonylag gyors, de darabod, egyenetlen indulását jelenti (némelyik henger indul, másik nem).
Amúgy dízeleknél ilyen problémák esetén érdemes megméretni a hengerek kompresszióját is, mert lehet, hogy már túl alacsony, azért nem indul.
Benzinesnél és dízelnél is előfordulhat, hogy az üzemanyag fúvókák nem porlasztják eléggé az üzemanyagot, ez is nehezítheti az indulást (befecskendezők, illetve karburátor).
Benzinesnél a szivató működése is lényeges, mert anélkül megintcsak nehézkesen indul a motor, főleg hidegben.
Mindkét motortípusnál segíthet ideiglenesen egy motor indító spray, mely könnyen gyulladó (éter, propán-bután, stb.) anyagokat tartalmaz.
Ezt a légszűrőbe kell bepermetezni és utána kell indítani a motort, szivató nélkül.
Ez a koktél kellő mennyiség után biztosan robban, márcsak a kompresszió miatt is, ha a motor még egyáltalán képes az üzemre.
De veszélyes is a koktél, a gőzei berobbanhatnak és az éter belélegezve, pedig álmosságot, altatóhatást fejt ki.
Egyes, arra érzékeny ambereknél pedig komolyabb problémákat is, de az ritka.
Üdv.: -
Rick4
félisten
látom, többen küszködtök a reggeli indulással. szerencsére nekem nincs gondom, mert benzin- gázos autóm van, ugye ezekkel nem igazán szokott gond lenni reggelente. viszont az egyik ismerősöm gyárt egy autó előmelegítő szerkezetet, amit a hűtő és a vízpumpa közé kell bekötni, árammal megy, tehát akkor dugod be, mikor akarod, időzítet egy órával az indulás előtt, vagy bárhogy lehet, a lényege az, hogy kb 50 fokra fűti fel a vizet, ezáltal könnyű az indítás, a belső fűtés is azonnal forró levegőt nyom, és a hidegindítás miatti kopás is lényegesen kisebb. ehhez képest a kütyü ára 2 éve valami 15-20K volt, de ha belegondolsz, akksit, önindítót, mindent kímél a cucc. ennyit szerintem megér a dolog. még én is gondolkodom rajta, mert ugyan 3 perc alatt már kellemes levegő jön a szellőzőből, de a -20nál már csak nem lesz mindegy.
-
JoHnni
senior tag
Üdv!!
Nemtudom irta-e már vki de, nekem is dízelem van 17éves, és a próbáld ki azt hogy kétszer izzítasz, A szívató meg csak addig kell mig be nem indúl, utána vissza. Ma reggel simán beindult -22fok volt. Jah azt nem irtam, hogy 10% benzin megengedett, egy kis benzint hozzákeversz könnyebben indúl
[Szerkesztve] -
Latissimus Dorsi
senior tag
A -40 fokra gyárilag bekevert fagyálló ma sikeresen bekásáodott reggelre.
Megmértem, volt vagy -17 fokos
Kis járatás után végül sikerült megforgatnia a vizet, de nem kívánom senkinek azt a sokkot ami a hőmérő mutatója okozott.
Szal vigyázzunk emberek! Inkább méressétek meg ha nem vagytok biztosak benne hány fokos a víz!
Nekem 2 liter tömény fagyállóval sikerült orvosolni a problémát. -
SAMYka
senior tag
Ezt a durva hideget. Az egy dolog hogy reggel nem tudtam beindítani a trabimat de hogy másfél óra kocsikázás után sem volt hajlandó üzemi hőre melegedni akkor már kezdtem kicsit ideges lenni.
-
prmcsk
addikt
válasz
Pizzafutar #38 üzenetére
Ha az Optimákra gondolsz akkor igen, próbáltam.
Az a probléma, hogy marketing szempontból majdnem minden újkinézetű akkura
rámondják, hogy '' zselés ''.
A zselés akksikat Optima néven forgalmazták először.[link]
Leírás:[link]Az ára horror, de hihetetlen tudással bír.
Iszonyat módon terhelhető. Ha kell villanyautóként a belvárosig mehetsz vele.
A golfomba vettem az elsőt, használtan. Négy év után vele adtam el. A jelenlegi
kocsimba már újat vettem, amit harmadik éve használok és semmi bajom vele.
Ennyi idő alatt még csak fel sem töltöttem.
Ha valaki meg akarja úszni a tél indítási problémáit, az esetleges gondok akkura eső
részét ez a tipus meg fogja oldani. Az ár relatív: Környezetemben van egy ilyen, ami igazoltan, hat éve üzemel és a kocsit minden nap hajtják....
Csak ajánlani tudom
Új hozzászólás Aktív témák
- AKCIÓ! ASUS PRIME Z390-P i5 8600K 16GB DDR4 512GB SSD RX 6600 8GB GDDR6 DEEPCOOL Matrexx55 630W
- Azonnal elérhető, raktáron lévő HPE Aruba switch-ek
- AKCIÓ! HP USB C G5 Essential (5TW10AA) dokkoló hibátlan működéssel garanciával
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5700X 16/32/64GB RAM RX 7600XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 7600X 16/32/64GB RAM RTX 4060Ti 8GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest