Hirdetés
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- gerner1
- sziku69: Szólánc.
- Lenry: Melléképületblog - 4. rész - Kocsibeálló
- GoodSpeed: Segway-Ninebot F3 E elektromos roller.
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Mr Dini: Mindent a StreamSharkról!
- eBay-es kütyük kis pénzért
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Babetta-X
senior tag
Grat a sok vezetéshez. Én a sofőrsegélynél dolgoztam, bár ott csak éjszaka kellett végig vezetni, előtte végig nyomtam a sulit sokszor utána is, aztán mégegy éjszakázás, de ott nem süllyedtél a monotonitásba legalább. Én autótechnikusként végeztem, de nagyon szeretek vezetni mindenféle gépet, ezért is csináltam meg most a C-t és a CE-t is, de pont a családi dolgok miatt félek belevágni ilyesmikbe, a buszos jogsit meg nem hiszem, hogy meg fogom tudni pár éven belül csinálni, pedig ahogy hallom azoknak sok szempontból jobb ( orangeways, easybus, volán, sajnos a BKV-t nem sorolom ide, ott nincs kiemelkedően jó kereslet és a pihenőidők miatt kb. az egész napot elmegy ugyanúgy)
-
Viszlát
addikt
válasz
nincsisbéla #34 üzenetére
Programozóként végeztem, IT területen dolgoztam 10 évet.
-
Avicularia
veterán
Persze a pénz nem minden.
Igazából szerintem a nemzetközizés olyannak való aki vagy egyedül él,vagy nem bírja elviselni az asszonyt és vagy a gyerekeit huzamosabb ideig otthon
Én majd ha jobban sikerült megtanulnom svédül ,akkor a buszvezetést akarom megcélozni.
Elég jól fizetik és minden este otthon lehetek. -
Viszlát
addikt
válasz
Avicularia #31 üzenetére
A pénz egy dolog, de hiába keresel nagyon sokat, a végeredmény ugyanaz, nem vagy a családdal és a kocsiban éled az életed. Ami egyébként a ti esetetekben kész luxus a legtöbb furgonoséhoz képest. Bár legtöbbször mire oda jutottam, hogy alvás, egy stokin is elaludtam volna, de azért nem egy nagy élmény az ülésen aludni. Főleg, amikor 6 napig rostokoltam Valenciában, mert nem találtak importot...
-
Avicularia
veterán
Igen,sokan bele sem gondolnak,hogy mondjuk egy kamionos keres 3 kilót és vezet 9 órát naponta. Viszont míg más ember hazamegy a családjához,otthon alszik a frankó ágyában a feleségével,addig a kamionos döglik a verdában. Pláne milyen frankó ez mikor kamionstop vagy hétvége van.Szóval azt a 3 kilót inkább 24 órára kellene számolni,úgy meg már nem is néz ki olyan jól as képlet.
Kb.2 hete találkoztunk itt egy magyar ismerőssel,egy házsorra lakik,és együtt grilleztünk.
Öreg-beteg embereket szállít ilyen emelőhátfalas kisbusszal. Arról nem beszéltünk ,hogy ő mennyit keres,de mondta,hogy van kamionos ismerőse akinek összejön 35-40K svéd korona havonta. Na ennyiért már érdemes csinálni ezt a munkát. -
Viszlát
addikt
válasz
Motion_Blur #27 üzenetére
Na, sikerült megfogni a lényeget.
Egy F Astrával volt, igaz cabrio.
tildy:
-
Viszlát
addikt
Nyilván a jövőt nem látom én sem, megtörténhet, bár személy szerint nem tartom túlzottan valószínűnek, legalábbis nem a közeljövőben. A saját megfigyeléseim alapján egyetlen olyan előny van, ami miatt a furgonos szállíttatást választják a cégek, ez pedig a gyorsaság. De én pont a válság kezdeti szakaszában kezdtem el sofőrködni, így amikor kezdett komolyodni a baj, láthattam, hogy a korábban fix megbízók inkább átcsoportosították az árut, összevártak egy nagyobb adagot és elküldték 7,5 vagy 12 tonnással.
Ezért gondolom, hogy ha a gyorsaság előnye eltűnik a tachográfnak köszönhetően, akkor az a véget jelenti a furgonos cégek nagy részének. Nem mindenkinek, mert azért mifelénk van egy olyan speciális helyzet, hogy a kisautósok nagy része ugyanúgy kilencvenezik az üzemanyagnorma miatt, mint a nagyobb autók. Hét cégnél dolgoztam szűk két év alatt, mindenhol úgy volt megállapítva a norma, hogy 90-95-nél több egyszerűen nem fért bele. Nyilván ezen lehet változtatni, de abba inkább most bele se kezdenék, hogy milyenek a magyar fuvarozó vállalkozók. Az viszont tény, hogy ilyen felfogásban még Frankfurtig sem lehet eljutni 9+1 órában.
A németeknél más, olyan díjakkal járnak amiről mi csak álmodozhatunk, nem is csinálnak gondot belőle, ha 15-16 literből jár el az autó...
-
Motion_Blur
félisten
"egyszer belémhajtott egy parkolóban egy Svájcból hazafelé tartó magyar táncoslány"
Milyen autóval, mit strihelt össze magának?
Amúgy grat!
-
Viszlát
addikt
válasz
szőröscica #24 üzenetére
Dehogy szeretem, alig várom, hogy megszabaduljak belőle. Már nem sok idő és talán újra dolgozhatom eredeti szakmámban.
-
Viszlát
addikt
válasz
szőröscica #22 üzenetére
Minden relatív.
-
Viszlát
addikt
válasz
szőröscica #19 üzenetére
Német cégeknél 1200-1400 eurót lehet megkeresni ezzel a munkával egy hónapban, ők nem km-re fizetnek, hanem havi fix van.
-
Viszlát
addikt
válasz
Avicularia #18 üzenetére
Igen, akikkel dolgom volt, kivétel nélkül mind ezzel érvelt és igazuk is volt, sok embernek van B-s jogosítványa. Az más kérdés, hogy ezt a vezetési mennyiséget kevesen bírják és 1-2 hónap után kidőlnek. Ahol a legtovább voltam (8 hónap), ha jól emlékszem 14 sofőr fordult meg míg ott dolgoztam, mindössze három autón.
Szánalmas valóban, bár baromi jól hangzik, hogy 200ezreket lehet keresni vele egy hónapban, de nem vagy otthon, folyamatosan kockáztatod az életedet és általában 70-80 órát dolgozol egy héten, éjjel-nappal. Én mindig azon szörnyülködtem el, hogy milyen dolog már, hogy üzemanyagra többet költenek, mint a sofőr bérére... Na meg azt is megjegyezném, hogy két helyen is pereskednem kellett a fizetésemért, egy harmadiknál pedig szerencsém volt, készpénzben adta az ellátmányt minden útra, így egy hosszabb út előtt el tudtam venni amivel el volt maradva.
-
Avicularia
veterán
Azt tedd hozzá,hogy normális kamionra már 4 évvel ezelőtt mikor még Magyarországon dolgoztam,akkor is kb.22 ft/km volt a pénz.Most nem tudom mennyi.,de gondolom nem emelkedett sokat.
Ez a pénz szánalmas sajnos,de gondolom úgy vannak vele,hogy B-s jogsija mindenkinek van,nem nehéz pilótát találni. -
Viszlát
addikt
válasz
szőröscica #16 üzenetére
Magyarországon szörnyen keveset, 10-12 forintot fizetnek egy kilométerért.
-
szőröscica
addikt
Nem semmi teljesítmény!
Néha nekem is összejön egy Miskolc-Brüsszel-Miskolc két nap alatt, vagy hasonlók, de sajnos ritkán.
Ha nem titok, mennyit fizetnek ezért a munkáért?
-
talmida
Közösségépítő
Szép! Gratulálok!
-
Viszlát
addikt
Hálisten, az utóbbi időben nem kellett Ducato-ra ülnöm, úgyhogy többnyire Sprinter, Crafter volt. Hagyományos kofferos, felépítményes, 8 palettás dobozos, 8 és 10 palettás ponyvás.
Nem dolgoztam futár cégnél, magyarban kisvállalkozásoknak, németben egy közepes méretű vállalkozásnak vezettem.
-
Viszlát
addikt
válasz
Avicularia #6 üzenetére
Szívem szerint én is beszereltetném a tachográfot a 3.5t össztömegű autókba is, de sajnos tisztában vagyok vele, hogy akkor be is halna a kisautós fuvarozás. Németben egyébként 3000 EUR egy túlvezetés vagy túldolgozás, szóval ott a furgonosokat se nagyon hajtják már.
Amúgy ahhoz képest, hogy a magyar furgonosok 90%-a ilyen körülmények között dolgozik, meglepően kevés az ebből származó baleset. Nekem a legdurvább egy Mosonszolnok - Valencia kanyarom volt, akkor 42 órát vezettem egyhuzamban, mindennemű pihenés nélkül, csak tankolni álltam meg. Őszintén szólva a mai napig nem tudom felidézni, hogy bizonyos szakaszokon mi történt, de azt a céget ott is hagytam (állandó túlsúly, sehol nem lehetett pályán menni és sok egyéb őrült dolog miatt).
Dany: ebbe így bele se gondoltam... durva.
-
Иван
őstag
Kegyetlen
-
zoo8800
veterán
20-25 év alatt vezetek ennyit
-
Avicularia
veterán
Egyébként az ilyen sz@rrádolgoztatott sofőrök okoznak nagyon sok balesetet,mikor halál fáradtan is dolgoznak.
Én kimondottan örültem mikor bejött 2006 vagy 2007-ben a nagyon durva másfél órás túlvezetésért járó 400K-s büntetés.
Előtte nem tudtam nemet mondani egy főnöknek,mert simán kifizette a túlvezetésért a büntit,de 400K-ra már egyik sem mondja ,hogy nem probléma majd kifizetem. -
Dany007
veterán
Ez szép! Főleg a mindenféle balesetmentesség!
Amúgy már egész szépen megközelítetted a Holdat.Ilyenkor érezni igazán a távolságokat
-
Avicularia
veterán
Tachográfos kocsival nehéz lett volna ezt megcsinálni. Mikor Ausztriába jártam hatszázpár kilométer volt meg minden nap heti 5 napban, de az 7.5 tonnás verda volt.
-
nincsisbéla
aktív tag
Te aztán falod a csíkokat!
-
Viszlát
addikt
válasz
mexicanraven #1 üzenetére
Furgonnal árufuvaroztam az elmúlt évben.
-
mexicanraven
senior tag
Mit dolgozol?
Új hozzászólás Aktív témák
lo Hirtelen felindulásból összeszámoltam, hogy az elmúlt egy évben mennyit hajtottam. Éreztem, hogy sok lesz, de a...
- Lenovo ThinkPad dokkolók: USB-C 40A9/ 40AY/ 40AS/ Thunderbolt 3 40AC/ Hybrid USB-C DisplayLink 40AF
- Apple Ipad Pro 2 gen2 10,5" 2K retina A1709 64GB
- PowerColor AMD RX5700XT 8GB / Újszerű állapotban / 6 hónap jótállással / számlával
- Xiaomi Redmi Note 10 Pro 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Telefon felvásárlás!! iPhone 12 Mini/iPhone 12/iPhone 12 Pro/iPhone 12 Pro Max
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest