Hirdetés

2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) mexicanraven


mexicanraven
aktív tag

Mit dolgozol?:)

when the sun shines, we'll shine together

(#2) Viszlát válasza mexicanraven (#1) üzenetére


Viszlát
addikt

Furgonnal árufuvaroztam az elmúlt évben. :)

"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."

(#3) nincsisbéla


nincsisbéla
aktív tag

Te aztán falod a csíkokat! :K

Mentalita'

(#4) Avicularia


Avicularia
veterán

Tachográfos kocsival nehéz lett volna ezt megcsinálni. Mikor Ausztriába jártam hatszázpár kilométer volt meg minden nap heti 5 napban, de az 7.5 tonnás verda volt.

(#5) Dany007


Dany007
veterán

Ez szép! Főleg a mindenféle balesetmentesség!
Amúgy már egész szépen megközelítetted a Holdat. ;] Ilyenkor érezni igazán a távolságokat :)

(#6) Avicularia


Avicularia
veterán

Egyébként az ilyen sz@rrádolgoztatott sofőrök okoznak nagyon sok balesetet,mikor halál fáradtan is dolgoznak.
Én kimondottan örültem mikor bejött 2006 vagy 2007-ben a nagyon durva másfél órás túlvezetésért járó 400K-s büntetés.
Előtte nem tudtam nemet mondani egy főnöknek,mert simán kifizette a túlvezetésért a büntit,de 400K-ra már egyik sem mondja ,hogy nem probléma majd kifizetem.

(#7) aero. válasza Viszlát (#2) üzenetére


aero.
veterán
LOGOUT blog

Sprinter meg Ducato féle dobozosokkal? Ilyen DHL, UPS féle cég?

(#8) zoo8800


zoo8800
veterán

20-25 év alatt vezetek ennyit :D

rip and tear, until it is done

(#9) Иван


Иван
őstag

Kegyetlen :K

i5 10400f | ASUS RTX 3060 Ti 8GB LHR | 16GB DDR4 | Asus TUF VG27AQ | meg egy csomó körítés | Nintendo Switch V2

(#10) Viszlát válasza Avicularia (#6) üzenetére


Viszlát
addikt

Szívem szerint én is beszereltetném a tachográfot a 3.5t össztömegű autókba is, de sajnos tisztában vagyok vele, hogy akkor be is halna a kisautós fuvarozás. Németben egyébként 3000 EUR egy túlvezetés vagy túldolgozás, szóval ott a furgonosokat se nagyon hajtják már.

Amúgy ahhoz képest, hogy a magyar furgonosok 90%-a ilyen körülmények között dolgozik, meglepően kevés az ebből származó baleset. Nekem a legdurvább egy Mosonszolnok - Valencia kanyarom volt, akkor 42 órát vezettem egyhuzamban, mindennemű pihenés nélkül, csak tankolni álltam meg. Őszintén szólva a mai napig nem tudom felidézni, hogy bizonyos szakaszokon mi történt, de azt a céget ott is hagytam (állandó túlsúly, sehol nem lehetett pályán menni és sok egyéb őrült dolog miatt).

Dany: ebbe így bele se gondoltam... durva. :)

"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."

(#11) Viszlát válasza aero. (#7) üzenetére


Viszlát
addikt

Hálisten, az utóbbi időben nem kellett Ducato-ra ülnöm, úgyhogy többnyire Sprinter, Crafter volt. Hagyományos kofferos, felépítményes, 8 palettás dobozos, 8 és 10 palettás ponyvás.

Nem dolgoztam futár cégnél, magyarban kisvállalkozásoknak, németben egy közepes méretű vállalkozásnak vezettem.

"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."

(#12) Иван válasza Viszlát (#10) üzenetére


Иван
őstag

42 órát én szerintem szimplán "leélni" nem tudnám, nemhogy levezetni.

i5 10400f | ASUS RTX 3060 Ti 8GB LHR | 16GB DDR4 | Asus TUF VG27AQ | meg egy csomó körítés | Nintendo Switch V2

(#13) Viszlát válasza Иван (#12) üzenetére


Viszlát
addikt

Ha azon múlna, hogy legyen mit enned, meg fizetni a számlákat, hidd el, neked is menne. :)

"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."

(#14) talmida


talmida
Közösségépítő

:Y :R Szép! Gratulálok! :R

IN GOD WE TRUST!

(#15) Viszlát válasza talmida (#14) üzenetére


Viszlát
addikt

:) Köszi.

"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."

(#16) szőröscica


szőröscica
addikt

Nem semmi teljesítmény!

Néha nekem is összejön egy Miskolc-Brüsszel-Miskolc két nap alatt, vagy hasonlók, de sajnos ritkán.

Ha nem titok, mennyit fizetnek ezért a munkáért?

(#17) Viszlát válasza szőröscica (#16) üzenetére


Viszlát
addikt

Magyarországon szörnyen keveset, 10-12 forintot fizetnek egy kilométerért.

"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."

(#18) Avicularia


Avicularia
veterán

Azt tedd hozzá,hogy normális kamionra már 4 évvel ezelőtt mikor még Magyarországon dolgoztam,akkor is kb.22 ft/km volt a pénz.Most nem tudom mennyi.,de gondolom nem emelkedett sokat.
Ez a pénz szánalmas sajnos,de gondolom úgy vannak vele,hogy B-s jogsija mindenkinek van,nem nehéz pilótát találni.

(#19) szőröscica válasza Viszlát (#17) üzenetére


szőröscica
addikt

És ahol Te csinálod?:)

(#20) Viszlát válasza Avicularia (#18) üzenetére


Viszlát
addikt

Igen, akikkel dolgom volt, kivétel nélkül mind ezzel érvelt és igazuk is volt, sok embernek van B-s jogosítványa. Az más kérdés, hogy ezt a vezetési mennyiséget kevesen bírják és 1-2 hónap után kidőlnek. Ahol a legtovább voltam (8 hónap), ha jól emlékszem 14 sofőr fordult meg míg ott dolgoztam, mindössze három autón.

Szánalmas valóban, bár baromi jól hangzik, hogy 200ezreket lehet keresni vele egy hónapban, de nem vagy otthon, folyamatosan kockáztatod az életedet és általában 70-80 órát dolgozol egy héten, éjjel-nappal. Én mindig azon szörnyülködtem el, hogy milyen dolog már, hogy üzemanyagra többet költenek, mint a sofőr bérére... Na meg azt is megjegyezném, hogy két helyen is pereskednem kellett a fizetésemért, egy harmadiknál pedig szerencsém volt, készpénzben adta az ellátmányt minden útra, így egy hosszabb út előtt el tudtam venni amivel el volt maradva.

"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."

(#21) Viszlát válasza szőröscica (#19) üzenetére


Viszlát
addikt

Német cégeknél 1200-1400 eurót lehet megkeresni ezzel a munkával egy hónapban, ők nem km-re fizetnek, hanem havi fix van.

[ Szerkesztve ]

"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."

(#22) szőröscica válasza Viszlát (#21) üzenetére


szőröscica
addikt

Az annyira nem jó, ha ennyit kell melózni érte. :F

(#23) Viszlát válasza szőröscica (#22) üzenetére


Viszlát
addikt

Minden relatív. :)

"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."

(#24) szőröscica válasza Viszlát (#23) üzenetére


szőröscica
addikt

Hát, ha szereted csinálni, akkor nem is rossz azért.
Persze, magyar fizukhoz képest fasza, és utazhatsz sokat. :) :R

(#25) Viszlát válasza szőröscica (#24) üzenetére


Viszlát
addikt

Dehogy szeretem, alig várom, hogy megszabaduljak belőle. Már nem sok idő és talán újra dolgozhatom eredeti szakmámban. :)

"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."

(#26) jerry311 válasza Viszlát (#10) üzenetére


jerry311
nagyúr

Szerinted a 3,5 tonna felettiekben az idők kezdetétől volt tachográf?
Ugye hogy nem. Na hát ahogy nem halt be a nagy autós fuvarozás, ugyanúgy nem halna be a kisautós sem.
Legfeljebb kevesebb lenne a heti 80 órát dolgozó sofőr.
Szerintem.

(#27) Motion_Blur


Motion_Blur
félisten

"egyszer belémhajtott egy parkolóban egy Svájcból hazafelé tartó magyar táncoslány"

Milyen autóval, mit strihelt össze magának? :))

Amúgy grat! :)

Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section

(#28) tildy válasza Viszlát (#25) üzenetére


tildy
nagyúr

Egeszen biztosan:)

"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain

(#29) Viszlát válasza jerry311 (#26) üzenetére


Viszlát
addikt

Nyilván a jövőt nem látom én sem, megtörténhet, bár személy szerint nem tartom túlzottan valószínűnek, legalábbis nem a közeljövőben. A saját megfigyeléseim alapján egyetlen olyan előny van, ami miatt a furgonos szállíttatást választják a cégek, ez pedig a gyorsaság. De én pont a válság kezdeti szakaszában kezdtem el sofőrködni, így amikor kezdett komolyodni a baj, láthattam, hogy a korábban fix megbízók inkább átcsoportosították az árut, összevártak egy nagyobb adagot és elküldték 7,5 vagy 12 tonnással.

Ezért gondolom, hogy ha a gyorsaság előnye eltűnik a tachográfnak köszönhetően, akkor az a véget jelenti a furgonos cégek nagy részének. Nem mindenkinek, mert azért mifelénk van egy olyan speciális helyzet, hogy a kisautósok nagy része ugyanúgy kilencvenezik az üzemanyagnorma miatt, mint a nagyobb autók. Hét cégnél dolgoztam szűk két év alatt, mindenhol úgy volt megállapítva a norma, hogy 90-95-nél több egyszerűen nem fért bele. Nyilván ezen lehet változtatni, de abba inkább most bele se kezdenék, hogy milyenek a magyar fuvarozó vállalkozók. Az viszont tény, hogy ilyen felfogásban még Frankfurtig sem lehet eljutni 9+1 órában.

A németeknél más, olyan díjakkal járnak amiről mi csak álmodozhatunk, nem is csinálnak gondot belőle, ha 15-16 literből jár el az autó...

"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."

(#30) Viszlát válasza Motion_Blur (#27) üzenetére


Viszlát
addikt

Na, sikerült megfogni a lényeget. :D Egy F Astrával volt, igaz cabrio.

tildy: :)

"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."

(#31) Avicularia válasza Viszlát (#20) üzenetére


Avicularia
veterán

Igen,sokan bele sem gondolnak,hogy mondjuk egy kamionos keres 3 kilót és vezet 9 órát naponta. Viszont míg más ember hazamegy a családjához,otthon alszik a frankó ágyában a feleségével,addig a kamionos döglik a verdában. Pláne milyen frankó ez mikor kamionstop vagy hétvége van.Szóval azt a 3 kilót inkább 24 órára kellene számolni,úgy meg már nem is néz ki olyan jól as képlet.

Kb.2 hete találkoztunk itt egy magyar ismerőssel,egy házsorra lakik,és együtt grilleztünk.
Öreg-beteg embereket szállít ilyen emelőhátfalas kisbusszal. Arról nem beszéltünk ,hogy ő mennyit keres,de mondta,hogy van kamionos ismerőse akinek összejön 35-40K svéd korona havonta. Na ennyiért már érdemes csinálni ezt a munkát.

(#32) Viszlát válasza Avicularia (#31) üzenetére


Viszlát
addikt

A pénz egy dolog, de hiába keresel nagyon sokat, a végeredmény ugyanaz, nem vagy a családdal és a kocsiban éled az életed. Ami egyébként a ti esetetekben kész luxus a legtöbb furgonoséhoz képest. Bár legtöbbször mire oda jutottam, hogy alvás, egy stokin is elaludtam volna, de azért nem egy nagy élmény az ülésen aludni. Főleg, amikor 6 napig rostokoltam Valenciában, mert nem találtak importot...

"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."

(#33) Avicularia válasza Viszlát (#32) üzenetére


Avicularia
veterán

Persze a pénz nem minden.
Igazából szerintem a nemzetközizés olyannak való aki vagy egyedül él,vagy nem bírja elviselni az asszonyt és vagy a gyerekeit huzamosabb ideig otthon :)
Én majd ha jobban sikerült megtanulnom svédül ,akkor a buszvezetést akarom megcélozni.
Elég jól fizetik és minden este otthon lehetek.

(#34) nincsisbéla válasza Viszlát (#25) üzenetére


nincsisbéla
aktív tag

Amúgy mi az eredeti szakmád? :)

Mentalita'

(#35) Viszlát válasza nincsisbéla (#34) üzenetére


Viszlát
addikt

Programozóként végeztem, IT területen dolgoztam 10 évet. :)

"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."

(#36) Babetta-X


Babetta-X
senior tag

Grat a sok vezetéshez. Én a sofőrsegélynél dolgoztam, bár ott csak éjszaka kellett végig vezetni, előtte végig nyomtam a sulit sokszor utána is, aztán mégegy éjszakázás, de ott nem süllyedtél a monotonitásba legalább. Én autótechnikusként végeztem, de nagyon szeretek vezetni mindenféle gépet, ezért is csináltam meg most a C-t és a CE-t is, de pont a családi dolgok miatt félek belevágni ilyesmikbe, a buszos jogsit meg nem hiszem, hogy meg fogom tudni pár éven belül csinálni, pedig ahogy hallom azoknak sok szempontból jobb ( orangeways, easybus, volán, sajnos a BKV-t nem sorolom ide, ott nincs kiemelkedően jó kereslet és a pihenőidők miatt kb. az egész napot elmegy ugyanúgy)

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.