- Szoszo94: Xiaomi Mi Router 3G - Padavanra fel!
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- gerner1
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- sziku69: Szólánc.
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- eBay-es kütyük kis pénzért
- MasterDeeJay: Kínai DDR5 második felvonás - Puskill PSK-D5M4800BH-16G
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
Új hozzászólás Aktív témák
-
Lomha 8V
addikt
A fordított gumi nem para, nekem anno a háromszöges Black Shark Extreme fordítva volt feltéve hátra, mert úgy jobban kapaszkodott felfelé. Mondjuk el is kopott mint a szar, pillanatok alatt.
-
V.Stryker
nagyúr
Uraim!
Kész a kerékpár! Működik, hibátlan!
A hajtókartengely rakoncátlankodó csavarja lehegesztetett
és tökéletes. Passzentosan be lett állítva, áll a helyén, mint Katiban a gyerek. És nem tudom, hogy ezeknek a finomabb beállításoknak köszönhetően-e, de ilyen könnyen végig 30km/h -val még nem tekertem be a melóba. Egyszerűen szuper.
A történetből a tanulság, hogy ha nem vagy milliomos, akkor az aláírásom pont neked való.
-
Tomaaasz
aktív tag
válasz
DeltaPower #69 üzenetére
Nekem régen az ék ment mindig tönkre... elhajlott, eltört, az éken az anya menete adta meg magát...
Kib.sztam az egészet, amikor félúton hazafele 4x adta meg magát... -
V.Stryker
nagyúr
válasz
Villanyász #70 üzenetére
Hát igazából ennyit nem szánok már rá...sőt, semennyit. Az előbb beszéltem egy lakatossal....nem lesz kontracsavar. Odaheggesztetem a kis g.cit.
Aztán ha fölbasz, kitolom ide az oktogon közepére és egy párszor a fejem felett meglóbálva a földhöz csapdosom és a villamos alá dobom, majd meggyújtom és beledobom a Dunába.
-
Villanyász
tag
válasz
V.Stryker #68 üzenetére
Akkor a tengely marad, a többit cserélheted. Kérdés a lánckerék oldali kónusz milyen állapotban van.
Egyébként privátban küldöm hol érdeklődj.Tuti megoldás, kicsit költségesebb. Egész középrészt kihajítani, esztergáltatni bele egy perselyt, azt angol vagy olasz menettel felfúrni (angol szerencsésebb) onnantól bármi mehet bele
-
Eastman
addikt
válasz
Villanyász #66 üzenetére
Óóóóó, Bicycle Repair Man!!!
-
Villanyász
tag
válasz
V.Stryker #55 üzenetére
Ez nagyon szo*ós cucc.Talán a létező legsza*abb megoldás. Vegyél bele új beütőcsészéket, kónuszt, menetes tengelyt, golyós kosarat. stb. És az éket ne fordítva üsd be mint a képen, hanem elölről.
voltszerelő
http://bolthely.hu/kerekparoutlet/id/00320_40651374_Menetes_kozepresz_40mm_beutos_cseszek
-
plömplöm
őstag
egyet se félj, majd ő segít: [link]
-
V.Stryker
nagyúr
Egyenlőre jó így,a pajtiba max egy csavarért megyek. Az ideiglenes javítás bevállt, az ideutat - 12km - hibatlanul teljesítette.
A megoldás az lesz ha apám hajlandó lesz elküldeni végre a régi bringám, ami egy eredeti belga országuti kerékpár. Hátsó kerék fos csak egy balesetezésem miatt, amit egy Daciassal abszolváltam.
)
-
lapa
veterán
válasz
V.Stryker #55 üzenetére
szerintem mi eddig nem teljesen voltunk tisztában az eszköz kialakításával. ez a gugli első esetleg?
persze itt is érdemes vásárlás előtt egy váz szélességet meg egy tengely szélességet valahogy kimérni, esetleg eleve elvinni a mostanit kiszerelve, hogy egymáshoz mérd.
hozzáteszem, szerintem 15 pénzért a vaterán ennél hárompálcásabbat lehet lőni. már nem emlékszem mi volt a történet, csak infóként mondom.
-
V.Stryker
nagyúr
Na, ma bementem a műhelybe és megpróbáltam megcsinálni. Háááát, nem tudom sikerült-e. A csavaron alig van menet, tettem alá ilyen kócot, valamennyire meghúztam és a képen látszik,hogy befeszítettem oda egy ilyen fém szart, (most nem jut eszembe a neve.
) Bejelöltem,hogy elforog-e majd....
Ha esetleg valakinek van ilyen csavarja, akkor vevő lennék rá.
Rákattintva nagyobb lesz.
-
#65675776
törölt tag
Amelyik szerelő fogaskeréknek nevezi a lánckereket már alapból gyanús...
-
hoffman_
nagyúr
elég durván hangzik, amit a felnikkel művelni tudsz, DH-ban nincsenek ilyen balesetek
amit az exage 500-ról írsz, csóri darab. pedig az jó cucc ám.
nálam nem egy életbiztosítás tárgynak lenni.
azt hiszem, ezzel tökéletesen egyetértek
update-re:
igen, lehet venni még külön tengelyt. más kérdés, hogy ha azzal van a baj, akkor nem érdemes. ezek tűzre való sz*rok, érdemes venni egy monoblokkot, nem egy nagy költség az a 2000 forint és fényévekkel jobb a technológia, mint ezek a golyókosaras vackok.
V.Stryker:
téged sem kell félteni barkács téren
-
V.Stryker
nagyúr
nem tudom melyik menet....majd holnap lesz időm talán szétszedni. A lényeg,hogy a hajtókar tengelye ezen szintén kónuszos,két oldalt csapágyakkal. És valamelyik kilazul így lötyög az egész. Holnapi tervem, hogy próbálok másik csavart találni a hibás helyett...ha nem, akkor menetvágóval megigazítom, teszek ilyen háncsot vagy mi a szöszt..hát olyan szöszt és úgy ráhúzom, plusz még lehet alátétekkel a hajtókar segítségével odaszorítom.. Szóval elképzelés van bőven, egy szar anya meg nehogymá kifogjon rajtam. Felabsz és leheggesztem.
A másik oldalt amúgy is le lehet még szedni, az egyik oldal fix lesz.
-
lapa
veterán
igen, a felnik nálam nem számíthatnak sok jóra. volt olyan mavic 231-em (anno ez azért jóféle volt), amit kajak átfékeztem. tekertem lazán a szansájnban, aztán egyszer bang és vagy 30 centin letört a felső fele egyik oldalt.
és amúgy így első olvasatra tényleg a kazetta szokott hamarabb elhullani (pláne ilyen szimptómákkal), a hagyományos shimanoban elég kis vacak volt mind a 2 retesz, mind a foglalata. régen sokat barkácsoltunk össze több halottból, ahhoz ugye elég egy pont méretes acéllemez is célszerszámnak. ez az "újabb" fajta silent clutch nemtom hogyan bírja, mióta megvettem már nem gyilkolok vele.
upd: hát, ha belső menetes a hajtókar szorítója, akkor abba lehet még kicsit fúrni esetleg. ha meg külső menetes, akkor gondolom 300 forint bármelyik bringásboltban az "ugyanolyan jó" belső menetes tengely. régen legalábbis tudtál venni külön, anyák meg kosár nélkül.
régi első brinyóm exage 500-as hajtókarját nyírtam úgy ki, hogy először kicsit kitágítottam a csavar nem-meghúzása okán, aztán az akkori új monoblokk tengelyén is kicsit kisebb volt a négyszög, és meghúzáskor beleért a lánckerék a vázba. annak kartonpapír hézagolás lett a sikeres vége. meg az, hogy még siettemben kiszakítottam a hajtókar lehúzó menetét is. nálam nem egy életbiztosítás tárgynak lenni.
-
hoffman_
nagyúr
oda se neki, van aki rendre rosszul írja, nagybetűvel, de mivel csak udvarias, így elnézem
túlbonyolítod, vázban lévő menetekkel nem lesz itt gond (szerintem legalábbis), itt a tengelyben/tengelyen lévő menet a rossz, akkor lazul meg a csavar. bár a hajtókar akkor sem fog lötyögni, de ha a csavart elhagyja, akkor jó eséllyel előbb utóbb zakó lesz, mikor a hajtókart is. ha a vázban a csapágyház menete halt meg, az durva probléma, de itt nem arról van szó, ahogy kivettem a problémát.
monoblokkban meg régi középcsapágyaknál is fém az anya, de ha a tengelyen rossz a menet, akkor valószínűleg a csavar/anya cseréje nem oldja meg sajna.
-
lapa
veterán
áh elírtam a neved, bocs. hát ott van a vázban is kettő, meg a középcsapágyban is kettő. ha monoblokkod van, akkor esetleg megúszod a (műanyag?) hulladék szorítóanya cseréjével. a klasszikus kínai tengely + kosár golyó kombónak meg jellemzően úgyis mindegy, mert a tengely futófelülete egyszerűen beszakad idővel, meg lereped ez-az a golyókról...
ha a vázban rossz a menet (ami nyilván megint egy minőségi kategória), akkor minden nem-monoblokk el fog hullani. de még ott is lehet ezt-azt korrigálni a váz menethez képesti síkba marásával. de ilyesmit én nem csináltam, ami nekem a gt-n 73 mili volt 68 helyett, az kapott jó szemmértékkel egy vasfűrészt, utána meg ráspoly. se a syncros, se a ritchey nem elégedetlenkedett sose. a monoblokkot meghagyjuk a sietős bringaépítőknek.
-
hoffman_
nagyúr
válasz
Mr.Csizmás #44 üzenetére
na ja, még gondolkodom, hogy máglyán égessem, vagy kerékbe törjem(ha-ha)
lapa:
20 centis sík részekkel
húúú, az elég vadállat
-
lapa
veterán
válasz
V.Stryker #30 üzenetére
ez pontosan mit jelent? bocs, ha le lett írva konkrétabban, de melyik menet? monoblokk vagy ilyen klasszik középcsapágy ellenanyával?
@_hoffman: a nipli tetején a vágás mindig ugyanúgy áll a négyszöghöz képest. mikor becsavarod a küllőbe, pont a menet végéig csavarod. látni fogod a vágás állásából, hogy hol van jól. ugye fél fordulat + vagy - már látható, mert vagy eltűnik a menet, vagy nagyon kilátszik. utána csak arra figyelsz, hogy sose engedd el egy körön belül a küllőket, meg hogy mindig egész vagy fél fordulatokat csinálj (megint vágásfigyelés). az, hogy berontod-e utána egyengetésnél már más kérdés, de ott is csak annyi, hogy megtalálod a pukli (jobbra vagy balra) csúcsát, és az adott 4 küllőt +1/4 és -1/4 fordulattal eltekered nyilvánvaló irányba. ezt se könnyű elrontani.
én régen alacsony guminyomás + ugrabugra kapcsán leginkább a felniket lapítottam, azokat már utána esélytelen volt javítani a 20 centis sík részekkel. nomeg volt, hogy 1,8-1,5-1,8 küllőkkel csapattam, azokat meg egy erősebb szél is meghúzza, főleg hátul kazetta oldalon.
-
hoffman_
nagyúr
a gyakorlatban azért mindig van fűzés után pici utómunka, hiába írtad le amúgy nagyon frappánsan, hogy kell csinálni
rendben, hogy ugyanabba a pozícióba rakod mindegyik niplit(amit megjegyzem nem is lehet szabadszemmel, hogy mind tökéletes legyen), és ugyanannyit húzol rajtuk, egy pici hiba marad benne
tojást belerakni fűzésnél csak rutintalanságból fakadóan lehet, az belemegy máshogy. vagy ha valaki bénázik centírozásnál. én pl. sokszor csináltam olyat régen
mod:
óóó, a csomódobás
nekem anno az úszómesterem csinálta/mutatta meg Visegrádon a sípjával, hónapokig próbáltam, soha nem sikerült
-
lapa
veterán
nyilván nem tud maradni tojás, ha minden (normális) küllő pont ugyanakkora. az a lényeg, hogy az elején minden anyát beállítasz egy ugyanolyan kezdőpozícióba, onnan meg mindet ugyanannyi fordulattal feszíted meg. de ha a felnibe nem raktak valami extra földetérést előzőleg, akkor nyolcas sem lesz benne. a rendes tojás meg úgyis felnicsere, vagyis hát relatív a fontossága, ha nem triálozol felnis fékkel rajta.
hát még sose fűztem kereket, csak úgy okoskodtam. emlékszem, anno ('95 tájékán) meg kellett tanulnom csomót dobni egy madzagra amin egy 10-es anya lógott, hogy egyátalán megtanulhassam. mondjuk életem első csavart fűzése nem lett valami hűde, de leginkább mert valami súlybuzi alu küllőanyákat rakott tizenéve a kerékbe, én meg nem akartam már megtépni, mert azóta pótanyák sincsenek már meg. de az amúgy is csak amiatt lett csavart, mert lusta voltam küllőt rendelni mikor a jóval nagyobb furattávolságú dinamós agyat megvettem. gazdasszony ugyanilyen 700-as kereke már egész szép lett.
-
Tim82
félisten
Ha hihetek a PH!-térképnek, akkor a Wekerle-telep szélénél laksz. A Határ út Wekerle-telepi oldalán, a Nagykőrösi úti felüljáróhoz közel van egy bringaszervíz, tudom ajánlani. Én most délután hoztam el tőlük a javításra beadott bringámat (anno szintén Vateráról 15k-ért szerzett noname
), kisgenerált és hátsó kerék javítást csináltak rajta, ha ezen felül bármi egyebet cserélni kellett volna, akkor ígéretük szerint szóltak volna, illetve a beleegyezésemet kérték volna telefonon. Egyelőre úgy tűnik, jó munkát végeztek.
Ja igen, nekem az is szempont volt, hogy ott tudtam bankkártyával fizetni, amúgy meg 10 perc sétára vannak a lakásomtól.
V.Stryker:
- nekem nem álltak neki problémázni a szerelésen meg magyarázkodni, megcsinálták, amit kellett és kész.
-
hoffman_
nagyúr
válasz
V.Stryker #30 üzenetére
na, örülök, hogy a kerék projekt megoldódott. monoblokk tengelynél ha sz*r a menet az kellemetlen, mert nem igazán van rá pöpec megoldás, az konstans rossz marad, és lelazul majd. instant megoldás egy új monoblokk(amit rossz úgy cserélni, hogy a csapágyazás rendben van...), 2k, csak ahhoz kell speckó szerszám több.
-
V.Stryker
nagyúr
Na, akkor jelentkezem!
Haza tekertem. A hátsó kerék szuper, nincs vele gond. Igazából csak a computer zörgött a tartójában, ennyit hallottam. Viszont, hogy a szopóágról le ne szakadjak, a Népligetnél kotyogásra lettem figyelmes...megint kilazult a hajtókar tengelye. Mondták,hogy kotyogott, meghúzták, de szar a menet, még egy kötegelőt is tettek valamiért.
Szóval az most kotyog, de azt már magam csinálom meg vasárnap a műhelyben.
Lassan ideje tippelni, hogy hétfőn mi lesz szar a biciklin.
-
hoffman_
nagyúr
ha valami nyolcas maradt. de nemigen szokott
no offense, mert jól leírtad, de hány kereket fűztél?
nem mintha én olyan túl sokat fűztem volna eddig, de aki elsőre áll neki, ott bizony lesz szívás az egyengetéssel a végén. a 8-as még hagyján, a tojás az igazi csemege. és hát, sanszos, hogy marad
tényleg nem nehéz kiszedni, hamar rá lehet érezni, csak a rutin az kb 100-adára csökkenti a szükséges időt.
ui.:
itt az időtényező is fontos, speciel tudom, nem mindenki ér rá fűzögetni. egy komplett kerékfűzés, tökéletes eredménnyel egy rutinos szakinak 20 perc mondjuk, legyen 30. amatőrnek kb 4x ennyi idő, ha nem több.
-
lapa
veterán
azért egy kerék átfűzése nem rakétatudomány. ha normális küllőid vannak, akkor azokon tizedmilire ugyanakkora a menet. mikor átfűzted a másik kerék mintájára az új agyba-felnibe a küllőket, akkor minden küllőt becsavar az ember a menet végéig (a küllőanya fejét is látod, azon is ugyanabba az irányba álljon a bemetszés. ha ezzel megvagy, akkor párszor 1-1-1-1 fordulatokkal (szeleplyuktól szeleplyukig), majd fél, illetve 1/4-ed fordulatokkal húzod feszesre. a végén 4 küllőnként 1/4 fordulatokkal kiszeded belőle, ha valami nyolcas maradt. de nemigen szokott. új felni befűzése még egszerűbb, egymás mellé kötöd és egyenként átpakolod az anyákat.
-
mephi666
nagyúr
válasz
V.Stryker #23 üzenetére
szerintem kocsiknál fontos igazán, hogy (bejáratott) futásiránnyal ellentétesen ne rakd fel a gumit, mert könnyebben szálszakadásos lesz... biciklinél nem kap akkora terhelést, így szvsz simán használható
ui: barátnőm sógora oktatott a témában, hogy autóguminál acélszálak vannak a gumiban, amik idővel beállnak slégan egy irányba és ha fordított irányban hajtja az ember, nem egészséges, mert akkor az ellenkező irányba kezdenek átfordulni ezek a szálak és könnyebben szakadnak
-
V.Stryker
nagyúr
Az a baj, hogy ezzel én is így vagyok.
Egyébként járhatok vele így szerintetek (Lásd a gumi mintázatát a képeken)? Ilyen a kerék. Ilyen az új agy. Ilyen a szemétláda.
Sorry, mobilos képek a pincéből.
-
V.Stryker
nagyúr
Kész a bringa. Elmentem érte. Csilli villi....fordítva van rátéve a gumi.
Azt mondja...a hátsót így is lehet.
Na jól van b+.
Elhoztam, már túl akartam lenni a dolgon. Egyébként egész jó.
-
V.Stryker
nagyúr
válasz
Mr.Csizmás #18 üzenetére
Nem, a harmadik szerelő.
-
V.Stryker
nagyúr
UPDATE!
-
Magnum_
nagyúr
én tavaly a csajomnak építtettem egy bringát, Újlipótvárosban a Katona József és a Pozsonyi út sarkán. Nézd meg, ha közel van neked.
-
V.Stryker
nagyúr
válasz
Mr.Csizmás #13 üzenetére
Már írtam is neki.
-
Mr.Csizmás
titán
bicajostopicbol Hoffmann?
nekem jol dolgozik, csak ajanlani tudom
-
stangli
senior tag
válasz
V.Stryker #11 üzenetére
A jó szerelő azt mondja, hogy ezek és ezek a hibák, ennyi idő, ennyibe fog fájni munkadíjjal együtt oszt eldöntheted, hogy akarod, vagy nem... itt nem a fél óránkénti 2e-ről van szó, hanem a hozzáállásról, amit te is írsz... így én nem értem meg őket, ha vállalja oldja meg, flexelje le, hegessze fel, de a végén normálisan, megbízhatóan guruljon a vas, de ne keressen kifogást, hogy nincs szerszám...
-
V.Stryker
nagyúr
Azért vannak jók itt is, csak tudod, mind azt nézi,hogy százezres-e a bringád, hogy mit kell rajta csinálni, értsd, hogy pikk pakk kicserélni egy két bizbazt, újrahúzni egy új bowdent, zsírozni ezt azt és tudja meg van fél óra alatt, elkér érte 2000 forintot és örül.
A szaroknál, mint pl. az enyém, ott látja, úúúúúú b+, ezzel minimum 1-2 óra szopás lesz és nem kérhet ezért se többet. Így én megértem, hogy húzzák a szájukat, hisz bizbaszozással 2 óra alatt 8 ezret is megkeres. De akkor b+, találjon ki valamit, hazudjon, mondja meg az igazat, hogy te figyelj, nem tudom vállani, tele vagyok, ne hagyd itt.
De nem, ááá hagyd itt, majd megnézem és közbe grimaszol...az apja f.sza.DE MOST elhatároztam, hogy ha ma valami épkézlább dolgot nem mond vagy nem csinál rajta, akkor elhozom. Felveszem a nagykerrel a kapcsolatot, elmegyek, veszek alkatrészt és hétvégén megcsinálom. Ha ez a sok nyomorék megtudná, akkor kizárt dolog,hogy én ne tudjam...max háromszor annyi idő alatt és lehet elsőre nem is lesz tökéletes. Egyébként is a kerékfűzés, amit még nem csináltam...így első számításra, kb 3000 forint anyagköltségből megúsznám.
-
stangli
senior tag
Itt Mo-on egy pár generációnyira le vagyunk maradva az ilyen bicikliszerelőtől.
-
Eastman
addikt
...csak el ne bszd.
-
V.Stryker
nagyúr
Na, ha valaki tud egy jó szerelőt, ha ez se boldogulna vele, akkor ne fogja vissza magát.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
lo A történet egyszerű. Itt a tavasz és - habár egyetértek Gangszta Zolival,hogy ha egy férfi 30 év felett nem túlsúlyos,...
- Locsolkodás helyett hardverekre feni a fogát az ünnepi nyúl
- Kamionok, fuvarozás, logisztika topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- NVIDIA GeForce RTX 5060 Ti (GB206)
- Politika
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- Milyen házat vegyek?
- Itt a Redmi Turbo 4 Pro, az első készülék Snapdragon 8s Gen 4 alapokon
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- További aktív témák...
- XPS 15 9530 15.6" FHD+ IPS i9-13900H RTX 4070 32GB 1TB NVMe ujjolv IR kam gar
- 27% számla! Ryzen 7700X / RTX 4070 Ti Super / 32GB DDR5 / 1TB NVMe / 800w GOLD! BeszámítOK
- Jó áras PC! , i7 10700 , 1080 8GB , 16GB DDR4 , 512 GB NVME , 500GB HDD
- Xiaomi Watch S3 - Garanciális
- IPhone 13 Pro 128GB gyári független megkímélt akku 89%
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 5500 16GB DDR4 512GB SSD RX 5700XT 8GB Rampage SHIVA Chieftec 600W
- Lenovo ThinkPad X13 G2 multitouch
- BESZÁMÍTÁS! Intel Core i5 7600K 4 mag 4 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- iPhone 15 128GB, Újszerű, Független, 88%, Garanciával!
- Csere-Beszámítás! Számítógép játékra! R5 5500 / RX 5700XT / 32GB DDR4 / 256GB SSD + 1TB HDD
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest